משהו על גמר הגביע בכדוריד – הגולש א.ב.

HANDBALL

קראתי את בקשתו של הגולש א.ב.  ויאללה, למה לא? הנה פוסט מעשה ידי מקלדתו שעוסק הגמר הכדוריד שיהיה הערב. שידור בערוץ חמש פלוס משעה 20:00:

משהו על גמר הגביע בכדוריד

ובכל זאת, כמה מילים על המשחק שגם אם גמר הגביע בכדורסל לא היה נדחה להיום, עדיין לא הייתם רואים:
הגמר, באולם הדרייב אין, הוא דרבי ראשוני, הפועל מול מכבי.

כדוריד היה בשלושים השנים האחרונות קודם כל ראשון לציון.
מכבי והפועל ראשון החזיקו בתארים אחרי ירידת קרנה של רחובות כאשר
הפועל עם שליטה מוחלטת בשנות ה-90 בסיוע מאסיבי של קליטת העליה מבריה"מ (10 דאבלים באחת עשרה שנים מ- 88/89 – 98/99) שעברה לשליטה של מכבי בעשור הראשון של שנות ה- 2000 ותארים שהלכו גם לכח העולה מתל אביב – אס"א תל אביב.

לפני שתי עונות, במקביל לירידה של אס"א מנכסיה (נעצר המימון של האוניברסיטה), מכבי תל אביב נכנסה לתמונה עם תקציב גדול משמעותית משאר הליגה ואף זכתה באליפות האחרונה.

העונה, הפועל ראשון התחזקה (אך סובלת עדיין מפציעה של שחקנה הטוב ביותר, אבישי סמולר) ונראה היה שמכבי ראשון נחלשת מעט ותפגר מאחור במירוץ המשולש לאליפות (מכבי והפועל ראשון ומכבי תל אביב). בפועל, מכבי ראשון עם מאמן רוקי (רכז הקבוצה בעבר, ג'ו מתתיה) מובילה את הטבלה, הפועל שלישית אבל התעלתה וגברה כבר בשלושה מפגשים העונה על מכבי תל אביב, כולל ניצחון אדיר בחצי גמר הגביע.

מה יהיה הערב? מלחמה, אולי גם כדוריד לא רע שכבר ראינו העונה בכמה משחקים.
עידן מימון (הפועל) בן ה-40 רוצה גביע אחרון בעונת פרישה לאחר שהוא ללא ספק שחקן הכדוריד הגדול בליגה הישראלית מאז ומעולם, כבר לא מה שהיה אבל עדיין יכול לתת גול גדול ולחם ומתלהב כאילו אתמול עלה מהנוער.
מכבי ראשון, הרבה שחקני בית (נכון גם בצד האדום) קבוצתיות וזרים טובים וכאמור, מובילת הליגה.

אז נכון, כמו בכדורגל, מה שיראו במגרש לא קרוב לספורט הזה שרואים בליגת האלופות, אבל שלא כמו בכדורגל, הרבה ילדים ישראלים משאירים חתיכות עור על המגרש כשהעיקר שהגביע יהיה אדום/צהוב.

מי ששם לב שהפועל ירושלים זה היום הלפרין ואליהו ולא עדי גורדון, ושמכבי תל אביב זה לא מיקי ומוטי, אלא סמית' ופארגו, ורוצה לראות גמר גביע, לא "משחק טוב", לא "המבחן של הפועל" לא "האם גודס יפסיד תואר" אלא שתי קבוצות שנותנות את המשחק הכי אמוציונלי בספורט הישראלי בגמר גביע, צריך להיות הערב עם העיניים על הגמר בכדוריד.

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. שש דקות לסוף המחצית הראשונה התוצאה שמונה שמונה.
    משך ארשלוש דקות זה היה משחק של שוערים ופתאום הסכרים נפרצים.

  2. מהיכן בא הכסף לשלם לשחקני כדוריד מקצוענים?
    חידה עבורי
    (או שחקני כדורמים מקצוענים – בישראל כמובן)

    1. לא כל כך מקצוענים.
      לצערי, הכדוריד בישראל הוא חובבני למחצה, האימונים נערכים בשעות הערב ומשחקים בשישי אחר הצהרים.
      רבים מהשחקנים הם סטודנטים שמקבלים 4,000-6,000 ש"ח לחודש.
      זה יוצר מצב בו הרבה שחקנים פורשים באזור גיל 30 כשצריכים לבחור בין הכדוריד לבין קריירה "אמיתית", לדוגמה, לפני מספר שנים, עם סיום ביה"ס לרפואה, פרש ליאור לבר מנבחרת ישראל ומהקבוצות הגדולות, אם אני זוכר נכון עוד המשיך עונה או שתיים בקבוצה קטנה ופרש סופית.
      בכל קבוצה יש שני זרים, המקבלים שכר משמעותי יותר (אנסה לברר) ויש בליגה להערכתי כעשרה ישראלים היכולים ממש לחיות מכדוריד וגם זה לא באופן שמאפשר להם לחסוך לפרישה. הרבה במקביל למשחק פעיל מאמנים קבוצות ילדים או מחזיקים בעבודה נוספת.
      עידן מימון, אגדת כדוריד ישראלית, החזיק שנים במשרה בעירית ראשון במקביל למשחק.
      מאיפה בא הכסף? בראשון יש תקציב צנוע מהעיריה, יש ספונסרים (בית ההשקעות אלטשולר שחם הוא הספונסר הראשי של הפועל ראשון), יש קצת כסף מהטוטו ומהטלוויזיה, אעשה בירור לגבי הסכומים. מכבי תל אביב העבירה שבריר מתקציב הכדורסל (או הכדורגל?!) וזה הספיק לה לקנות חצי מהשחקנים בליגה.

  3. אומנם אני כולה נער בסביבות גיל ה20, אבל בתור אחד שבן דוד שלו היה אחד השחקנים המובילים במשחק ובפרט שיחק בהפועל ראשון לציון(וגם בנבחרת ישראל) בסוף שנות ה90 ושנות ה2000 אני זוכר את עצמי עד היום בתור ילד הולך לראות משחקים שלו ומתפלא כמה מענין ולא מפורסם הספורט הזה(בסוף הוא סובב תרגל או משהו כזה ונאלץ לחזור לפני כמה זמן או ניסה לעשות איזה קאמבק אבל ירד מיזה).אני עד היום זוכר את השחקן עידן מימון שהוא הוביל את הקבוצה(ביחד עם בן דוד שלי דא) לאליפות נגד אסא תל אביב שהיתה אז.קבוצה מאוד מרשימה.

  4. א.ב, אני לא הכי מבין בספורט הזה אבל אני יודע שהרב פורשים בגילאים האלה בגלל פציעות.וכמו שאמרת הספורט עצמו לא מספיק מפותח וזה גורם לאנשים להיות בעלי 2 עבודות בו זמנית משהו ששוחש את הגוף בניגוד לכדורסל וכדורגל שזה כל עיסוקך לרב.

  5. זה ספורט שאהוב עלי מאוד, חזק וכסחיסטי, ולא דורש אתלטיות כמו בכדורסל (כלומר פחות ניתור לגובה). חבל שלא תפס בעולם ובארץ. יש בו אותו יופי ואותה מורכבות שיש בכדורסל.
    תודה על הסיקור

כתיבת תגובה

סגירת תפריט