גמר תחרות אוסטרליה הפתוחה דגו'קוביץ נגד מארי – פוסט חי

australian-open-tennis-20101

הגמר הגיע וההימורים בשיאם, האמנם נולה ינצח?

עידו רואה את המשחק אצל חברים ואני רק התעוררתי כי אני חולה ורק כעת ראיתי את בקשתו שאפתח בלוג חי, מזל שאני חולה כי בעבודה לא הייתי יכול לראות את השידור, יש יתרונות בכל מצב.

אז התוצאה היא שש חמש לנולה במערכה הראשונה ומהמעט שהספקתי לראות הכוחות שווים.

מארי משווה לשש שש בקלות והנה שובר שוויון.

נולה מפשל ושלוש שתיים לטובת מארי בשובר השוויון.

יש לנולה בעיות עם מכות כף היד בשובר השוויון הזה. ופתאום יש למארי שגיאה כפולה ברגע הקשה ביותר וארבע שלוש לטובתו.

החברה האלו משחקים על עשרים ס"מ ליד הקו, כבר ארבע ארבע ונולה שומר על מכרות ההגשה שלו . משהו קורה למאריי אבל הוא סופסוף הולך לרשת ומצליח, אבל מפשל בהגשה השנייה ונולה עם נקודת מערכה. במצב שכזה שניהם מערערים על כל דבר כי אין מה להפסיד, ובסרב השני נולה מגיש, מארי מחזיר כדור לרשת, ואחרי שעה ורבע מסתיימת המערכה הראשונה בניצחונו של נולה.

המערכה השנייה מתחילה. מאריי, כתמיד,  לבוש כולו בשחור ונובה במכנסיים לבנות וחולצת תכלת. ידעתם שבאנגלית אין צבע נפרד לתכלת? מבחינתם זה כחול או לכל היותר כחול בהיר. נראה כאילו מאריי התאושש מהפגיעה המוראלית של ההפסד בשובר השוויון שכן הוא מנצח את המשחקון הראשון בקלות יחסית.

נולה שולח שלוש פעמים כדור לחלקה העליון הלבן של הרשת ומאריי שובר ומוביל שתיים אפס במשחקונים במערכה השנייה. משהו בשפת הגוף של נולה לא עובר טוב ומראים אותו מסתכל חסר אונים על בוריס בקר , מאמנו הג'ינג'י שמסמן משהו ופתאום נראה שהוא מתאושש אך מיד מפשל שוב. זו כנראה הנקודה החשובה ביותר  שכן אם הוא לא ישבור חזרה חייו של מאריי יהיו קלים הרבה יותר מבחינה נפשית. נולה משנה משהו במשחקו  ואכן מצליח לשבור חזרה, והתוצאה שתיים אחת למאריי.

משחקון רביעי, חבטות ההגשה של נולה, שלושים אפס לחובתו, הוא חובט באוויר בזעם וזה נראה שעובד כן מאריי חובט פעמיים לרשת וצורח בתסכול. וכבר שלושים שלושים. טניס הוא משחק של הראש לפחות כו של היד למרות שמאריי מפשל ביד כשהכדור פוגע במסגרת המחבט. נקודה אחרונה? מאריי נותן דרופ שוט קרוב לרשת, נולה מטר ממנו, מטעה אותו שומר על חבטות ההגשה וסוחט מחיאות כפיים.

איכשהו יש את אותה תחושה שהיתה אתמול: משחק נפלא, שניהם מעולים, אבל איכשהו כפי שאתמול היתה ההרגשה שבסוף שסרינה תנצח, כך כאן יש תחושה שנולה ינצח. והנה הוא שובר את חבטות ההגשה של מאריי, כמו בא לאושש את התחושה הזו. האם למאריי  יש יכולת לשבור מיד חזרה? שלוש שתיים לנולה במשחקונים.

משהו קורה למארי, ארבע חבטות הגשה , ארבע החזרות גרועות וכבר ארבע שתיים. ומיד שגיאה כפולה. הוא מתאושש מעט ושומר על מכות ההגשה עם אס ששווה הרבה יותר בשל תזמונו. ארבע שלוש לנולה.

אנשים חודרים למגרש, מחאה הקשורה לפליטים, לפחות עושים את זה בהפסקה שבין המשחקונים ולא בזמן המשחקון. שידורים ישירים גלובליים הפכו מזמן לכר למחאות, והקהל צועק להם בוז. מעניין אם זה ישפיע על מי מהשחקנים? איזה יופי של החזרה מהמותן צמוד לרשת מצדו של מארי… אבל נולה עונה מיידית בכדור משלו. לפחות כעת לא נראה שלהפסקה היתה השפעה כלשהי על יכולתם. ומאריי שובר חזרה. ארבע ארבע. מאריי נראה כמו שפן כועס אחרי שהוא מצליח לשבור חזרה.

המראה הזה כנראה עוזר לו שכן הוא נראה נפלא ומוביל חמש ארבע. האם הפסקת המחאה היא זו שעזרה לו? חבטות ההגשה של נולה. מארי מלטף את שערו. הנקודה היפה ביותר של המשחק עם הצלות מטורפות לשני הצדדים ומיד אחריה שווין, יתרון של מארי, כעת זמן האמת של נולה ושוב שוויון. אס לנולה ועוד שוויון. זוג חבטות יעף מביאות את נולה שוב ליתרון אך מארי כופה עליו טעות לא הכרחית ושוויון חמישי בנקודה. זה במפורש המשחקון הטוב ביותר, יתרון לנולה אחרי שהם מחליפים מהלומות מטווח קצר, ואז, ונולה מראה ממה הוא עשוי כשהוא מנצח סופסוף את המשחקון והנה חמש חמש כשידיו של נולה מונפות אל על.

משחקון אחד עשר. נולה על סף שבירה, אך שוב שוויון.  ושוב, האם יצליח לשבור? מאריי עונה באס. ואחרי עוד מרוץ יתרון למאריי ששומר על חבטות ההגשה ומוביל שש חמש. איני יודע אם יש מישהו שעושה את הסטטיסטיקה הזו, אך ברור לי שאורך כל נקודה במשחק הזה הוא בין הארוכים ביותר שנמדדו – אם נמדדו. כמעט ואינך רואה כאן נקודות קצרות, טניס במיטבו.

רק דיברתי והנה בשניות נולה משווה לשש שש. ועוד שובר שווין.

מארי מוביל שתיים אפס אחרי מיני שבירה של שובר השוויון, אז נולה עונה לו באס. מאריי משפר את חבטת ההגשה, ואז שובר שוב והנה ארבע אחת למאריי. אבל נולה פוגע בחיבורים וכבר אר וכבר ארבע שתיים. ראלי של יותר מדקותיים ובסוף מאריי חמש שתיים. הם כאילו יודעים מראש לאן השני יכה וכעת יש נקודת מערכה שמאריי מפשל בה כשמכה צמוד לרשת חזק מדי כשנולה בצד השני. נולה עונה בסמאש, אבל מאריי מגיע לשבע ומנצח את המערכה בשובר שווין. שעתיים שלושים ושתיים עברו ואנו רק בסוף המערכה השנייה. יש לי תחושה שיהיו כאן חמש מערכות ובכולן שובר שוויון.

רבע שעה של חיים מחוץ לצג ולמסך. שתיים שתיים אחרי שבירה של מאריי ושבירה של נולה. המשחק הזה בהחלט מחזיר את ערך הכרטיס למי ששילם. הכלב שלי מתחמם בשמש הירושלמית, אני במיטה עם נייד מול הטלוויזיה, ארוחת הצהריים על האש וכבר שלוש שתיים לנולה אחרי פיגור של שתיים אפס במשחקונים. משום מה אפילו בפרסומת מתנהגים כאילו הם במשחק טניס ומנידים את הראש ימינה ושמאלה בקצב החבטות. גם מאריי, כמוהם,  חובט בקצב בקצב והתוצאה שלוש שלוש אחרי אס לסיום המשחקון.

כשאתה מסתכל על המשחק הזה, אתה פשוט מבועס שמישהו חייב להפסיד בו. כמו למשל בנקודה הזו המביאה את מאריי לסף שבירה. פתאום נולה מתחיל לגנוח כמעשה שראפובה, ומאריי טס ומתנגש כמעט באחד מאוספי הכדורים מהרשת והנה תוך זמן קצר נולה מנצח ומוביל ארבע שלוש.

שלוש שעות וארבע דקות עברו. יש למשחק הזה פוטנציאל של שבע שעות פלוס. ונראה כאילו מאריי מתחיל להתעייף (גם אני),  נולה טס לרשת ומכסח את המכה וכבר ארבעים אפס לטובתו במכות החבטה של מאריי, שלוש נקודות שבירה לטובתו , האם יצליח? בראשונה הוא לא מצליח להחזיר את מכת החבטה של מאריי, בשנייה מאריי מפשל בטעות  כפולה והנה נולה שובר.  מאריי מטיח את המחבט שלו על הקרקע ומקבל שריקות בוז מהקהל.

אם נולה ייקח את המשחקון הזה הוא ינצח במערכה. מאריי  נשאר מאחור ומנסה לא לטעות. זה מצליח בנקודה הראשונה אך לא בשנייה.  נולה לא מצליח בהגשות הראשונות שלו אבל בשארית כוחו מוביל שלושים חמש עשרה. שניהם נראים עייפים, נולה שוב מתחיל לגנוח, ומוביל כבר ארבעים חמש עשרה ויש לו שתי נקודות מערכה שהוא משיג ומנצח את המערכה השלישית שש-שלוש. שתיים אחד במערכות לטובת נולה.

בהפסקה שבין המערכות אני רץ לבדוק מה שלום התבשיל שעל האש ומנמיך אותה. הכלב שלי עבר לישון צמוד לארון הספרים השמאלי בחדר העבודה וגם הוא בסדר. כנראה שגם מאריי בסדר כי הוא מתחיל את המערכה הרביעית באס , אבל ממשיך אותה בשני פישולים. נולה צורח על עצמו והנה שלושים שלושים. נולה יודע שאם הוא ייקח את הנקודה הזו יש לו סיכוי מעולה לזכות במשחק, ועונה בכדור שנוחת על הקו, ואחרי כן מאריי מפשל. אחת אפס לנולה וההגשה היא שלו. גם כשהם גרועים הם מעולים, רק שכנראה שנולה מעולה יותר והכל הולך לו , ואפילו הכדורים שלו נופלים על הקו אבל לא לעולם חוסן ומזל מתהפך לעתים. אבל עדיין, הוא מצליח לזכות במשחקון והתוצאה היא שתיים אפס לטובתו. מעניין אם מאריי ישווה כעת?

מאריי מתחיל מפוזר אבל אז עונה בנקודה מדהימה ושוב מפוזר, נראה כאילו סף השבירה של הריכוז שלו מתקצר והולך.  אין לו אפילו כוח להתרגז על עצמו ושתי נקודות שבירה לנולה שעונה נפלא על הסרב השני של מאריי והנה שלוש אפס במשחקונים במערכה השלישית וכעת פשוט לא נראה שמאריי יצליח להתאושש מזה.

השדרן האנגלי, אוהד של מאריי גם אם לא יודה בכך, אומר "נראה כאילו האווז מבושל". ומוסיף "לפחות היה מאמץ נאה מצדו של מאריי". אבל לי גם נולה נראה מותש, אם כי פחות ממאריי שעונה בצורה נוראית על חבטה ליציע אך לא מוותר וכעת כבר שוויון. התחושה היא שאין לו כבר מה להפסיד ולכן הוא מהמר הרבה יותר מאשר מקודם. נולה משפר את חבטת ההגשה שלו, בלי לגנוח, ויש לו יתרון וכמובן שבנקודה האחרונה הוא גונח ומאריי לא מצליח להגיע לכדור וכבר ארבע אפס לטובת נולה.

מארי שבור. אבל לא מוכן לוותר. אין בשפת הגוף שלו אנרגיה, הוא יודע שכדי לנצח עליו לעמול עוד שעתיים ושאין לו את האנרגיה לכך. ונולה שובר שוב. חמש אפס ורק עוד משחקון אחד נותר לו כדי לנצח.

מאריי כנראה יפסיד בגמר של תחרות אוסטרליה הפתוחה בפעם השלישית.

נולה מכה  ומסיים בחטת יעף לשמאל. חמש עשרה אפס.

מאריי עונה לימינו של נולה שלא זז. שוויון חמש עשרה.

נולה גונח בסרב ומאריי עונה החוצה. שלושים חמש עשרה.

טעות לרשת בגב היד וארבעים חמש עשרה.

זוג נקודות אליפות לטובת נולה

האם יסיים באס?

לא. כדור חוק מדי ושלושים ארבעים.

כדור חזק ימינה, מאריי עונה בקושי ומתחיל לחזור למרכז, נולה מכה שוב ימינה ומאריי מחזיר לרשת.

נולה דג'וקוביץ' הוא אלוף אליפות אוסטרליה הפתוחה, בפעם החמישית! ואני? אני הולך לאכול ולהוציא את הכלב לטיול כל עוד יש שמש חמימה בירושלים.

 

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. לא מובן ההתנהגות של נובאק לפעמים.
    מה שקרה בתחילת המערכה השלישית סתם מעצבן,
    הוא משחק כמה נקודות כאילו לא יכול לזוז,באחת מהם נופל על הרצפה אחרי שגיאה ומסתכל ובוקס ועושה כאילו משהו לא טוב.
    נקודה אחרי זה כבר מתרוצץ לכל אורך המגרש כאילו כלום,סתם מעצבן כל ההתנהגות כלפי חוץ.
    בינתיים כבר 2-1 במערכות לנובאק,בעיקר בגלל שמארי ממש הוריד את הרמה.

  2. מולי גדול אתה. ותודה לאל שיצאת חולה דווקא היום : )

    המשחק הזה הולך להמשך כל הלילה, ומחר יום עבודה אז חזרתי הבייתה.
    מאריי הזה מעצבן אותי בטירוף, רבאק לך על וינרים. נובאק עייף ומבין שהוא חייב לקחת סיכון אז הוא לפחות מנסה.

    פדרר כבר היה גומר את השניים האלה בלי למצמץ.

  3. שחקן גדול ללא ספק. רק חבל שהוא קצת לבד כרגע. נאדל סובל מפציעות ופדרר כבר מבוגר מדי, ומארי סובל מבעיה מנטלית מולו.
    חסרה קצת יותר תחרותיות בענף כרגע

  4. פוסט נהדר למשחק אדיר.
    שתי מערכות שקולות, כאשר חלק מהזמן מארי טוב יותר וחד יותר.

    ג'וקוביץ', שהתגבר בעבר על פדרר ונדאל בשיאם, יודע מה המשמעות של גמר סלאם עם העליות והמורדות בתוך המשחק.

    מקווה לשנה נהדרת מצדו.

    בכל מקרה תודה לעידו, מולי וכל הכותבים על הליווי של האליפות הנהדרת והמיוחדת הזו.

  5. מאמן הטניס, שלמה צורף, אמר ברדיו שלדעתו שתי המערכות הראשונות היו הטובות ביותר שנראו אי פעם באליפות אוסטרליה הפתוחה, אני חושב שהוא צודק.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט