האם ראוי לקיים את הדרבי הת"א ביום שני?/רועי ויינברג

אין צורך לפרט על מה שקרה לפני שבוע מהיום בהקשר של היריבות הספורטיבית בין מכבי והפועל תל אביב, יריבות שקיימת מאז שנות ה-30 ורשמה לאחרונה את אחד משיאי השפל שלה (יו"ר ההתאחדות עופר עיני עדיין לא פרסם תגובה). מי שהפרטים אינם מוכרים לו, מוזמן להסתכל במאמרו המשובח של מולי.

ביום שני הקרוב, כחלק מהמחזור השישי בליגת ווינר בכדורסל, מכבי תל אביב צפויה לארח את הפועל תל אביב בהיכל נוקיה. היריבות ידעה לא מעט מחלוקות גם בכדורסל, רובן לאחרונה, למשל תקרית הנאצי של גיא פניני ויונתן שולדבראנד, או המשחק האחרון, במסגרתו סופוקליס שחורציניטיס רץ ליציע כדי לנקום באוהד שהקניטו, מראים שהיריבות בין הצדדים היא חבית דינמיט, שהגפרור הקטן ביותר יכול להצית.

סופו כועס
דוגמה נוספת ליריבות בין מכבי והפועל תל אביב, שרק גדלה בשבוע האחרון. האם מתאים לקיים עוד משחק, כרגע, בין הקבוצות הנ"ל?

אז כן, אפשר להבין מדוע יש קולות שטוענים כי מנהלת הליגה צריכה לדחות את המשחק, ואף ביקשה מההתאחדות לכדורגל לדחות דיון בקשר לעונשי הקבוצות, כדי למנוע מצב של התלהטות הרוחות, כדבריהם. יתרה מזאת, מנהלת הליגה תקיים ביום ראשון מסיבת עיתונאים כדי להרגיע המצב, בהשתתפות גיא פניני (ההוא ממקודם עם הקללות), מתן נאור, גיא גודס ועודד קטש. שחקן מכבי, סילבן לדנסברג, אמר שהאירועים יכולים לקרות גם במשחק הזה, ויו"ר הועדה התל אביבית למיגור אלימות ביקש מהמנהלת לדחותו. אם קיים סיכוי שזה יקרה, והמצב בין הקבוצות אינו מרשים, בלשון המעטה, אז למה צריך לקיים את המשחק?

מצד שני, אי אפשר לאפשר מצב שבגלל דפוק אחד שפרץ למגרש והתחיל לתת מכות לערן זהבי ידחה משחק בענף שונה לגמרי. נציגי הקבוצות והמשטרה הסכימו לקיים הדרבי, עם קהל, בנוקיה, כאשר להפועל יוקצו 700 כרטיסים, ויהיו כוחות שיטור מתוגברים (בלי קשר לאירועים בבלומפילד). נוקיה זה אולם שנחשב לחלק מהטופ האירופאי, אירח 2 פיינל פורים אירופאים, ושופץ ב-2005. לא מדובר באיצטדיון שאפילו לא מארח את המשחקים הלאומיים של קבוצתו, למרות העובדה שבלומפילד נמצא בקטגוריה הגבוהה ביותר מבחינת אופ"א, ושהסיכוי שיארח גמר אירופאי כלשהו אפסי, בנוסף לכך שבמשחקי כדורסל יש פחות תקריות אלימות מהכדורגל.

באופן אישי, לאחר שכוחות הביטחון קבעו שאין מניעה לקיים את הדרבי עם קהל, אז לדעת הח"מ צריך לקיים את הדרבי, אבל עם שיטור מעובה יותר מבדרך כלל. אם בדרבי הקודם, המשחק שבו סופו קפץ ליציע, היו 60 שוטרים ו-50 מאבטחים על כל 1,380 צופים, הפעם הכמות צריכה להיות גדולה יותר, כי הדבר הקטן ביותר יכול להדליק את המשחק. בו זמנית, חשוב לשמור על יחס מכובד לצופים, שבאו לצרוך תרבות לכל דבר.

אז מה דעתכם? צריך לקיים את הדרבי? נשמח לשמוע.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. די נמאס לשמוע על הדרבי

    בכדורגל, כדורסל, כדוריד, הוקי וכדורעף (שמעתי גם בפינג פונג הולך להיות דרבי חם מהרגיל הפעם)

  2. אין להפסיק את הספורט בארץ בשום ענף, מה שכן יש להעניש בחומרה כל אוהד חוליגן. רק כח, הרתעה וענישה יביאו לרוגע ויתנו לאוהדים להינות מספורט ותרבות.

    1. דחיית המשחק לא צריכה לעמוד על הפרק, אבל משהו צריך להשתנות ומהר. תרבות הספורט בארץ רקובה מיסודה ויש לרפא אותה בתהליך ארוך, אך ראשית יש למצוא את הדרכים לעשות זאת. באופן אישי, אני לא חושב שהחמרת הענישה ופתרונות דומים יהוו מתן מענה הולם לבעיה, מהסיבה הפשוטה שבראשם של חמומי המוח שעושים מה שעושים לא עוברת מחשבה על השלכות עתידיות

  3. אני הולך לכתוב משהו שאנשים לא יאהבו. (גילוי נאות, אני לא אוהד של אף אחת מהקבוצות התל אביביות).
    מאחר והסיכוי לבלגן הן באצטדיון עצמו ובמיוחד מחוץ לו הוא מעל לחמישים אחוז (ויש שיגידו מעל לתשעים אחוז) אני חושב שחייבים לדחות את המשחק, אך רק בתנאי שיתחיל תהליך של שינוי אמיתית בקרב כל המעורבים.
    חייבים להבהיר שסירחון האלימות עלה מעבר לרמה שניתן לסבול אותה. נקודה.
    ולכן דחיית המשחק היא להיות חכם ולא צודק.
    לא רוצה עוד מרדכי קינד, ובאמת ובתמים מאמין שאם המשחק יתקיים יישפך דם, כשמקווה שלא ייהרג אף אחד – הנה אמרתי את המילים המפורשות- כי שום עיקרון ספורטיבי אינו שווה שמישהו ימות עליו.

  4. לקיים
    ולא לדחות את הדיונים וההכרעות והעונשים בהתאחדות לכדורגל – הדבר מצביע על חוסר החלטיות, פוליטיקות ואינטרסים, דוקא במקום שבו דרושה הכרעה ברורה, ודומה לטאטוא הבעיות ודחייתם עד שייפתרו את עצמם, או שהנושא יישכח מעצמו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט