הקאבס גונבים את הביתיות בהארכה / אבי טרכטמן

הקאבס גונבים את הביתיות בהארכה / אבי טרכטמן

דטרויט פיסטונס – קליבלנד קאבלירס 113- 117 (OT):

היה איזה קטע בסוף הרבע השלישי, שבו שני ריבאונדי התקפי רצופים הלכו ל-לא אחר מאשר מקס שטרוס. נדמה לי שזה היה הרגע שבו היה די ברור לי שגם אם דטרויט מובילים לאורך רוב המשחק, קליבלנד בהחלט יכולה לגנוב את זה.

הקאבס גונבים את הביתיות בהארכה / אבי טרכטמן

מקס שטרוס בכלל היה אחד הגורמים המרכזיים במשחק עבור קליבלנד. לא בהארכה אמנם, אבל 6 שלשות שלו החזיקו את קליבלנד במשחק צמוד צמוד עד הסוף, ומסתבר שהצמוד צמוד הזה עד הסוף, זה בדיוק מה שהקבוצה היתה צריכה בשביל לתת את האלמנט הנוסף הזה ולנצח.

אבל אנחנו מקדימים את המאוחר – המשחק עד הדקות האחרונות, התנהל באופן די ברור, דטרויט בעיקר בזכות קנינגהם בעוד משחק גדול, בעוד כל שאר דטרויט במשחק בינוני בסך הכל. חלק (דורן כרגיל) יותר מאשר אחרים (נניח פול ריד או אוסר תומפסון, או ג׳נקינס בהתחלה) – פותחים הובלה יפה, עד כדי 15 נקודות הפרש ברבע השני, רק כדי לראות את קליבלנד, בעיקר בזכות אותו שטרוס, אבל אולי אף יותר מכך – ג׳יימס הארדן במשחק פלייאוף נדיר עבורו – חוזרים למשחק. דטרויט שוב פעם מובילים – כולל הפרש בן 9 נקודות עם 4 דקות לסיום. וקליבלנד שוב פעם (הפעם בזכות מובלי שנתן משחק אולי אראונד מצוין) חוזרים למשחק. ואז לברט מחטיא קצת, מיצ׳ל מחטיא קצת, והארכה.

בהארכה זה היה בעיקר הקאבס והכשרון העודף. החל מג׳ארט אלן (שנותן נוק אאוט בסדרה הזאת לדורן) ודרך דונובן מיצ׳ל, ופתאום זו דטרויט שרודפת אחרי הקאבס, אבל לא מצליחים, כי קנינגהם לא יכול לבד.

אז נכון, גם אורלנדו הובילה על דטרויט, אבל התחושה היא שקליבלנד פשוט מוכשרת הרבה יותר. מה גם, שספק אם גם במשחק הבא (שישוחק בקליבלנד) – דונובן מיצ׳ל עוד פעם יהיה בחזקת נעלם (לפחות עד הדקות האחרונות). מצד שני, ספק גם אם הארדן ייתן משחק כל כך טוב שוב. מה שכמעט אין ספק בו – זה שדורן כבר לא ימצא את עצמו בפלייאוף הזה, וכרגע נראה שגם דטרויט לא.

113-117 בסיום לקליבלנד.

הארדן עם 30 נק׳, 8 ריב׳, 6 אס׳. מיצ׳ל 21, שטרוס עם אותן 6 שלשות ו-20 נקודות (8 ריב׳). מובלי עם 19, 8 ו-8 ושלשה גדולה בסוף המשחק לפני ההארכה. ג׳ארט אלן 16 נק׳, 10 ריב׳.

מנגד, קנינגהם כמובן עם 39, 7 ריב׳, 9 אס׳. ג׳נקינס 19, האריס 13, ריד 10 נק׳ ו 8 ריב׳.

הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
105 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
מיכאל ירדן
מיכאל ירדן
14/05/2026 7:26:24

ג׳יימס הנוקשה מנצח את קייד החזיר התככן, למרות 2 החטאות עונשין בקלאץ׳. היו רגעים יפים, בעיקר בהגנה, אבל זה מרגיש כמו משחק בין שתי קבוצות שאין להן מה לחפש בגמר איזורי.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

המשחק התעלה לרמה נמוכה.
דטרויט שעה פתחו רגליים הקאבס לא הצליחו להשחיל כמעט היה הארכה שנייה.
רחמים על קייד עם איזה נגרייה הוא משחק לא מסוגלים לעשות סלים בלי שומרים שלא נדבר כל שלשות. הכל עליו כולם עליו. עם שחקנים נורמליים וריווח הוא היה ממריא.
הקאבס נכים גם בדרכם טוני בראדרס העניק להם את הנצחון עם מלא שריקות אוויר על הארדן. הארדן נפל כל התקפה סתם כי היה לידו שחקן חחח היה מצחיק לראות בהארכה קטע שעבר את החצי וחיכה להיכנס לנתיב,שהמגן יתנגש בו מאחור והמגן עצר והארדן סתם התגלגל על הדשא חחח והסתכל על בראדרס. יש להארדן מזל גדול שאני לא שופט אותו.
הניקס ישחטו כל אחת מהן. אבל עדיף שהקאבס יעלו יש בדמיון אולי קסמים של מיצל.
דטרויט לא יצליחו לזרוק לסל מול הניקס.

נערך לאחרונה 1 חודש לפני על ידי יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
מיכאל ירדן
מיכאל ירדן
14/05/2026 9:22:38

התעלה לרמה נמוכה זה טוב 🙂
כן גם אני מעדיף את הקאבס. שדטרויט ילכו לעשות חושבים ויחזרו יותר מלוטשים.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

גם אני מעדיף את הקאבס אם כי קשה לי מאד לצפות בהארדן.

נועמיקו
נועמיקו
14/05/2026 14:14:36

יילכו לעשות חושבים זה טוב 🙂

בוגי
14/05/2026 7:40:19

אוסאר תומפסון שובר שיאים עם סטטיסטיקה ייחודית
2 איבודים 3 חסימות 4 חטיפות 5 אסיסטים 6 נקודות 7 ריבאונדים
אם רוצים שיתחיל מ1 אז 1 בפלוס מינוס

נערך לאחרונה 1 חודש לפני על ידי בוגי
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  בוגי

נגר בן נגרים חח מי שמביא לו ולדורן סכומים שמנים דפוק בשכל. חוזים קצרים וזולים אם לא בהצלחה בווש זה מה אני אומר להם.
תשתפר תוכיח תקבל.

NBA בדם
14/05/2026 9:55:08

ברוך אומר שחייב לתת לדורן והאריס חוזים גדולים בגלל מגבלות השכר והתקרה. שיהיה בהצלחה עם זה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  NBA בדם

אני נותן להם שלט גדול שרשום עליו בהצלחה חברים נתראה בוושינגטון הבנויה.

ברוך רובין
14/05/2026 12:30:51
הגב ל  NBA בדם

מלא לא לצפות במשחקים אבל הבנה בסיסית של מה שרשמתי , דטרויט תשווה כל חוזה שדורן יקבל בשוק החופשי, כי אי פשוט לא יכולה לאבד אותו בחינם, SIGN AND TRADE יהיה האופציה הטובה ביותר שלהם,

במקרה הגרוע לחכות חצי שנה שנה ולמכור שהמניה שוב תעלה, קבוצות רואות את הערך שהוציאו מחוזים רעים כמו גוברט ומבינות שלאבד שחקן בחינם זה טמטום, תמיד יש פרייארית נוספת. דטרויט במקרה שלו תשווה כל הצעה שיקבל (לדעתי 120 מליון ל4 שנים).

האריס זה יותר טריקי, אם מאריכים לדורן חוזה אין להם דרך להתחזק בשוק החופשי. הוא יקבל בשוק החופשי 20 מליון פלוס.

אם דטרויט מוותרת על דורו אני במקום הייתי מנסה למשוך את האצימורה וסמארט במקומו .

נערך לאחרונה 1 חודש לפני על ידי ברוך רובין
NBA בדם
14/05/2026 13:01:57

צופה ובעיקר משלים את החשובים אח"כ. רחוק מלדבר באוויר.
עד כמה היא יכולה להשוות? כל סכום? גם 40 – 35 לעונה?
איזה מניייה תעלה. דורן נגר בין נגר. מילא היה פצוע בפלייאוף ואז לא היו רואים אותו. כל הליגה ראתה מה הוא שווה שכולם שומרים לעומת העונה הרגילה עם המסאג'.
אמרתי שאפשר לתת להאריס 20 מיליון ל 3 שנים.
אתה יכול להביא את סמארט, האצ'ימורה ועוד רול פליירים. שורה תחתונה צריך להביא לקייד כוכב משנה כדי להיות קונטנדרים. אף אחד לא פרה קדושה.

ברוך רובין
14/05/2026 13:15:34
הגב ל  NBA בדם

משחקים חשובים? מי ישלים את קליבלנד דטרויט ברמה כל כך נוראה שקשה לצפות בלייב אז בשידור חוזר?

אנשים שוכחים מהר מאוד , כמה הופעות טובות בעונה הסדירה ומקבלים עליו נכסים, בטח ובטח לא לאבד אותו חינם, אני לא אומר שצריך להשוות כל חוזה שיקבל, אבל סביב ה30 מליון לעונה כן ואחרי זה תטריד אותו בשביל ערך, המנייה שלו בצניחה חופשית כרגע אבל לא שלילית.

הוא בערך ברמה של אלן רק צעיר יותר , ואלן מקבל 30 מליון.

NBA בדם
14/05/2026 13:23:08

אני לא רואה שידורים חיים ומשלים אח"כ בשעה אחת בלבד של צפייה במשחקים.
כל קונסטלציה שתאפשר לדטרויט להביא כוכב משנה לקייד מתקבלת בברכה. לא אכפת לי אם בדרך עושים סאן אנד טרייד לדורן ומהלכים אחרים. בלי זה קייד יהיה קונטנדר רק בקנקון.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  NBA בדם

אתה לארג עם טוביה. אני לא מחתים אף אחד מהם.

NBA בדם
14/05/2026 13:27:32

לא קריטי לי אף אחד מהם אבל 20 מיליון ל 3 שנים זה בגדר הסביר.

NBA בדם
14/05/2026 13:06:40

קבוצות רואות את מיני נתקעת בתקרת זכוכית בגלל הטרייד על גובר ודורן ממש לא משפיע על המשחק יותר מגובר.

ברוך רובין
14/05/2026 13:10:32
הגב ל  NBA בדם

ראית כמה שילמו על גוברט? על דוראן אפשר להוציא נכסים.

NBA בדם
14/05/2026 13:15:43

לא חושב. גובר בא עם הטייטל של שחקן ההגנה 3 פעמים שמשנה משחק בהגנה בעונה הסדירה לפחות.
דורן מגיע מעונת אולסטאר שהתבררה כחרטא שהתגלתה בפלייאוף ששם כולם שומרים. יש מטומטמים בליגה אבל פיגור שכלי בריבוע זה לתת על הבלוף הזה נכסים.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  NBA בדם

אתה לוקח הנחה פרועה שקבוצות רואות ומנגרים מבינים עניין. הנחת הבסיס שלך שגויה. יש מלא רפי בינה וברוך צודק בזה שכמה הופעות בעונה הסדירה עם הייפ יש קבוצות שיציאו עליו משהו ואולי הרבה מאד.
אני מסתכל סתם אם אני דטרויט על הצד המקצועי ומה אני רוצה להשיג ולא נותן בחיים לדורן 30 וגם לא 20 כנראה.

NBA בדם
14/05/2026 13:29:06

אז בגלל ההנחה הזו אתה תיתן לו 35 מיליון ל 4/5 שנים? אתה סומך על פראיירית שתיקח אותו בהמשך?

ברוך רובין
14/05/2026 13:33:09
הגב ל  NBA בדם

אתה לא נותן לו כל הצעה, הוא לא יקבל סופר מקס. אבל כל מה שבגדר ה30 מליון לעונה , שהוא יקבל מקבוצות אחרות אתה משווה. גם קבוצות אחרות לא יזרקו עליו מקס אחרי הפלייאוף , אחרי זה אפשר לדחוף אותו למפגרת.

מספיק לראות מה אינדיאנה שילמה על זובאץ, ומה אורלנדו שילמה על ביין ולהבין שלא חסר פראייריות.

NBA בדם
14/05/2026 13:53:48

מבין את הרציונל שיכולים לבוא רפי בינה אבל זה לא מובטח.
זובאץ וביין לא התבזו בפלייאוף כמו דורן.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  NBA בדם

אני ממש לא נותן יותר מ10 כבר אמרתי.

NBA בדם
14/05/2026 14:52:09

אתה סותר את עצמך. מצד אחד אתה לא נותן עליו יותר מ 10. מצד שני אתה מסכים עם ברוך שיש מספיק רפה בינה שייתנו עליו נכסים אז אפשר להחתים אותו כדי לקצור עליו את הפירות בנכסים עתידיים מקבוצה דפוקה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  NBA בדם

זה לא סותר בכלל. פשוט לא הייתי לוקח את הסיכון להסתמך על רפי ההבנה.
הוא מוזמן לחתום בווש במקס ואחרי שנה לחזור אליי שאני משלם לו 5 ו ווש משלימים לו את השאר😉

נערך לאחרונה 1 חודש לפני על ידי יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
NBA בדם
14/05/2026 15:02:29

בדיוק כמוני

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

שיאבדו אותו חינם אפשר לחשוב. יש 200 כמוהו בליגה ובדראפט.

בוגי
14/05/2026 10:23:51

לגמרי
התרומה שלו בהגנה לא מספיקה בשביל שהקבוצה שלו תשחק 4 על 5

Avri
Avri
15/05/2026 9:47:24

זה מצחיק איך אתה ואחרים כאן מבינים את עניין החוזים ומתעלמים מדברים די בסיסיים. יש רצפת שכר, כסף חייב לצאת על מישהו. לא תשלם לדורן, תצטרך לשלם למישהו אחר. הכסף חייב לצאת. כל מיני ילדים קטנים כאן יגידו בטח, נביא כוכב רציני שיעזור לקייד, אבל מה לעשות שכוכבים לא עומדים בתור לחתום בדטרויט. קיצר, חוזה נקבע לא על פי ערך השחקן, אלא על פי הנסיבות.

וכל זה לפני שנכנסנו לשטויות שכותבים כאן על דורן. כולה בן 22, בשביל גבוהים זה ההתחלה של ההתחלה. נותן פלייאוף מביך? כן, אבל גם זה יבוא עם הנסיון. שחקן נהדר ובהחלט שווה חוזה גבוה. גם אסאר, אגב.

city_jogger
city_jogger
14/05/2026 8:52:55
הגב ל  בוגי

7 מי יודע? 7 אני יודע
7 ריבאונדים
6 נקודות
5 אסיסטים
4 חטיפות
3 חסימות
2 איבודים
1 בפלוס מינוס בפלוס מינוס בפלוס מינוס בפלוס מינוס
שבשמיים ובא-ארץ

NBA בדם
14/05/2026 9:55:38
הגב ל  city_jogger

ייאמר לזכותו שהבחור מגוון

האווי לאסוף
האווי לאסוף
14/05/2026 7:41:58

תודה רבה אבי

captain beefheart
captain beefheart
14/05/2026 7:59:25

דטרויט חביבים שבמקרה ניצחו הרבה בעונה הרגילה ואין להם מה למכור בפלייאוף. בקושי ניצלו בעור שיניהם מאורלנדו המעאפנה ועכשיו נתקלו בתקרת הזכוכית. חוץ מטוביה אין לי כבוד לאף אחד שם.

עם הפנים לגמר המזרח – מגיע לנו לקבל את הניקס המשובחים מול מיצ׳ל והארדן. מעדיף את זה על פני קייד וחבורת שוליות נגרים.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

תסמכו על הקאבס שהם יחרבנו את זה בבית ויגיעו לגיים 7.
הבחור שהזמין אתמול התנקשות ממנחם על מיצל שכח לבקש על כל הקאבס וטוני בראדרס. מנחם היה צריך הצהרה שהקאבס הולכים על האליפות. במקום זה התנקש רק במיצל.
אגב אטקינסון לקח הבוקר את הצאלנג הכי דפוק והכי מצחיק בהיסטוריה.

נערך לאחרונה 1 חודש לפני על ידי יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Eladkatz
14/05/2026 8:27:30

הייתה עבירה של אלן על תומפסון במהלך האחרון של המשחק לפני ההארכה. אבל שופטים שלא רוצים להכריע משחק בעצם מכריעים אותו גם בלי לשרוק.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  Eladkatz

לא היה עבירה אבל צודק באוויר ששורקים בליגה דברים כאלה נשרקים.

Yinon Yavor
14/05/2026 21:29:01
הגב ל  Eladkatz

בצדק לא שרקו. עבירה זה רק אם השגת יתרון באופן לא חוקי. כאן הם לא השיגו יתרון כי הזמן כבר כמעט נגמר

ירון, החלום
ירון, החלום
14/05/2026 8:31:22

בס"ד
תודה רבה

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

תודה רבה אבי, התפתחות מעניינת בעלילה. נראה איך הסדרה תתפתח מכאן.

NBA בדם
14/05/2026 10:22:25

נגמרה העלילה. זה כמו בטניס ששחקן גמלוני עם סרב טוב נשבר ואין לו משחק ראלי אז הוא הולך להפסיד את המשחקונים ללא הסרב ונגמר הסיפור.

עמיחי קטן
14/05/2026 10:23:28
הגב ל  NBA בדם

דטרויט כבר ניצחו משחק 6 אחד בחוץ. לא הייתי מהמר על זה, אבל קליבלנד מסוגלים לאבד את הראש

NBA בדם
14/05/2026 10:25:19

זה היה בלי וואגנר ועם מופע היחנקות לא נורמלי והיסטורי של אורלנדו.
לדעתי זה ייגמר חד צדדי, בטח אם רובינסון לא זמין.

עמיחי קטן
14/05/2026 10:27:36
הגב ל  NBA בדם

כי זה קרה אחרי שאורלנדו הובילו ב-24. בלי רובינסון יש פער עצום, אבל איתו זה כמעט שקול

NBA בדם
14/05/2026 10:29:48

בחוץ זה 90%-80% ניצחון לקאבס

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

הקאבס אלופים בלחרבן ויחרבנו יגיעו לגיים 7.

אור
אור
14/05/2026 10:46:11

חחח לגמרי, מה אנשים בוטחים בקאבס בדיוק

אבג
אבג
14/05/2026 9:33:30

איזה הבדל בין הסידרה הזאת למינסוטה וסן אנטוניו.
קשה לקרוא לזה כדורסל, פשוט משחק אחר עם חוקים דומים

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  אבג

אני רק חושב על הארדן מול אוק או הספרס ונקרע מצחוק הוא לא יקום שם מהפרקט בכדורסל לא יכול להוציא שם זריקה לסל. כל היום יעיף זקן וימרח על הפרקט

אבג
אבג
14/05/2026 13:51:42

הלכת רחוק עם סן אנטוניו ואוקלהומה.
מינסוטה או דנבר היו מטאטאים כל אחת משתי הקבוצות. אולי אפילו הלייקרס בלי לוקה. קשה להאמין שזה חצי גמר

עמיחי קטן
14/05/2026 10:03:42

תודה אבי. הסדרה הכי צמודה ומסקרנת של הסיבוב השני, גם אם כל האחרות כמעט הציגו רמת כדורסל יותר גבוהה. אצל דטרויט המפתח זה דאנקן רובינסון שלא שיחק בגלל איזה משהו בגב, ובלעדיו אין לדטרויט ריווח, מה שבלט מאוד מאז שהם הובילו ב-7 בדקות הסיום

עמנואל אוחנה הלקין

תודה אבי.

זה היה הרבה יותר צמוד מסן אנטוניו-מיני, דטרויט לאורך חלקים ארוכים של המשחק לא עשו כלום. קייד באמת סוחב שם את הקבוצה מבחינת התקפית, היה קצת האריס, קצת ג'נקינס, אבל ממש קצת וככה אי אפשר לנצח משחקי פלייאוף באופן עקבי, הם חייבים עוד מישהו שייקח את העומס מקייד ויוכל גם לייצר נקודות, למרות זאת הייתי בטוח שהמשחק שלהם אחרי האנד-וואן של ג'נקינס. הקאבס לא היו מדהימים בעצמם, אבל בסוף הפיק-נ'-רול בין הארדן לגבוהים עבד טוב, הארדן גם ייצר לעצמו טוב מאוד, שטרוס קלע את השלשות ומיטשל הופיע בקלאץ'. במיוחד במחצית השנייה כשהם הצליחו להתמודד עם הלחץ של דטרויט על הכדור והפסיקו לאבד כל כך הרבה, הם נראו יותר טוב. לדטרויט בהחלט יש סיכוי לקחת את הסדרה הזאת ל-7, אבל בכל מקרה הניקס נראים לי פייבוריטים די ברורים בגמר המזרח.

NBA בדם
14/05/2026 10:11:59

תודה רבה
מישהו רוצה לבוא בטענות לקייד? עשה מה שהוא יכול עם סגל של נגרים שהיום גם דאנקן רובינסון (השחקן השלישי בטיבו בהתקפה), נעדר והריווח שכמעט ולא היה קיים עכשיו נעלם לחלוטין. ביום שגם האריס לא פוגע אז זה נס גלוי שהם הגיעו בכלל להארכה.
הסיכוי שלהם לצלוח את הסדרה היה לשמור על הבית ועכשיו שאין ביתיות הסיכוי שהם יגנבו בחוץ נמוך ביותר.
אמרתי את זה כבר בדדליין. מי שמביא את הוארטר "כחיזוק" שלא יתפלא שהוא מודח מוקדם. לצד קייד צריך כוכב משנה שיוריד ממנו עומס וכולם כולל כולם צריכים להיות על המדף. (אם אפשר להשאיר את אסאר כי הוא משתכפל לכמה עותקים בהגנה וזה תענוג לעיניים).

בצד של הקאבס, הארדן נתן משחק גדול וחיפה על משחק רע של מיטשל שהתעורר רק בסיום. בסוף זה ההבדל בין הקבוצות. אפשר לאהוב את הטרייד על הארדן ואפשר שלא אבל קליבלנד רצו עוד מישהו שיישא בנטל ויוריד עומס ממיטשל לעומת דטרויט שהחליטו שקייד יעשה לבד קסמים. בסוף השניים טובים מן האחד ובדרך לקחת את הסדרה.

עמנואל אוחנה הלקין
הגב ל  NBA בדם

גארלנד יכל לעשות את אותו דבר ועדיין לא ראינו את הצד השלילי של הארדן בפלייאוף הזה, המשחק הבא הוא הזדמנות טובה עבורו להזכיר לנו מי הוא באמת.

NBA בדם
14/05/2026 10:35:50

יכול להיות אבל קליבלנד לפחות עשו מעשה במחשבה להקל על מיטשל בניגוד לדטרויט שהשאירו את קייד בודד במערכה.

עמנואל אוחנה הלקין
הגב ל  NBA בדם

ברור, אבל לא חושב שצריך להלל את קליבלנד אלא יותר לקלל את דטרויט.

NBA בדם
14/05/2026 11:00:59

אתה רואה אותי מהלל? מהדדליין אני עסוק "בלקלל" את דטרויט שלא הביאו עזרה לקייד.
הפעמים שאמרתי שהוארטר זה בושה של חיזוק ושדטרויט ישלמו על זה בפלייאוף שני רק לשמעון שאומר שצריך להביא את מיטשל לדני ופורטלנד.

עמנואל אוחנה הלקין
הגב ל  NBA בדם

לא אמרתי שהללת

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  NBA בדם

חחח אמת. איפה מאליק ביזלי שככ צריכים אותו

NBA בדם
14/05/2026 13:30:05

הייתי מהמר שהוא עכשיו משחק 1 על 1 עם חשפנית בשירותים

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אמת גארלנד היה משחק כדורסל ועושה סלים

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  NBA בדם

הארדן לא עשה כלטם חוץ מהימרח על הםרקט ולקבל אוויר מטוני אחים. גארלנד היה עושה הרבה יותר בכדורסל

NBA בדם
14/05/2026 11:03:03

המשחק שיביא להם את הסדרה רשום על הזקן.
גארלנד יכול להיות אחלה במקום אחר אבל פחות מתאים ליד מיטשל שהוא גם נמוך.
הארדן בטט אבל לפחות גדול וחזק.

NBA בדם
14/05/2026 10:17:08

שרואים איך קייד הולך להפסיד כבר בחצי הגמר בגלל מחסור בכישרון של יתר השחקנים, גורם עוד יותר להעריך את מה שללברון עשה בפלייאוף 07' (בגיל 22) עם קבוצה הרבה יותר נכה ומול הקבוצה הכי טובה במזרח באותם שנים. הישג ששווה כמו טבעת.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  NBA בדם

הקבוצה של קייד 10 רמות נכה יותר ממה שהיה לשקץ. גם היריבות של השקץ היו אשפה אפילו מהקאבס

NBA בדם
14/05/2026 10:57:13

שוב אתה מכריח אותי לקחת אותך בחזרה לעובדות:
השחקן השני והשלישי של לברון בפלייאוף היו איגליוסקאס (12.6 נק', 9.7 ריב') ודרו גודן (11.4 נק', 8 ריב'). עבר בסיבוב השני את האולסטארים ג'ייסון קיד ווינס קרטר עם סיוע של ריצ'ארד ג'פרסון.
בגמר המזרח עבר את דטרויט, הקבוצה שבין השנים 03' ל 08' הגיעה תמיד לגמרים איזוריים בנוסף לאליפות וגמר באמצע העשור.

28point9
14/05/2026 12:30:32
הגב ל  NBA בדם

טענתך הבסיסית חלשה מכפי שאתה חושב. ההפרש בין ממוצע הנקודות של לברון (25.7) בסדרה הזו למספר שתיים בנקודות (13.5—שכחת את גיבסון) הוא 11.6, לעומת פער של 11.8 בין קייד (26.6) והאריס (14.8). ברור שההשוואה דורשת ניתוח יותר מעמיק מהשוואת הפער הנ"ל אבל כבר הוא מהווה חולשה בסיסית בטענתך. "הישג ששווה טבעת". שנדבר על סדרת הגמר באותה שנה? וכל זאת לא מוריד מהסדרת גמר מזרח המעולה של לברון, ומשחק מספר 5 המדהים שלו שאני זוכר עד היום. אבל לקחת את זה רחוק מדי.

NBA בדם
14/05/2026 12:51:27
הגב ל  28point9

דיברתי על ריצת הפלייאוף שכללה 20 משחקים ולא על סדרה בודדת שמספיק משחק שניים טובים כדי להטות ממוצעים. 24 נק' משותפות של שחקני 2 ו 3 לאורך פלייאוף שלם.
גם לאחר המשחק הלילה האריס עם 18.2 נק' בסדרה ו 20.2 נק' לאורך הפלייאוף. זה לא משהו להתפאר אבל עדיין תרומה מתקבלת לשחקן שני וכן ניתן לראות שהולכים אליו בבידודים כסקורר משני מה שאי אפשר להגיד על הצוות המסייע של לברון שהיו רולפליירים בלבד.
ברור שבגמר לא היה טוב (וגם הספרס יכלו לחנוק אותו יותר בהגנה כי לא לידו עוד נשקים), אבל ההישג הוא ההגעה לגמר עם צוות כזה פלוס הניצחון על דטרויט החזקה.

עמנואל אוחנה הלקין
הגב ל  NBA בדם

זה שהולכים אליו זה יפה, אבל הוא גם צריך להחזיר מה שבהחלט לא קרה במשחק היום. גם ה-GM של סקרמנטו והבעלים של פורטלנד יידעו שאי אפשר לצפות ממנו לעוד הופעות כמו במשחק 7 נגד אורלנדו.

ברוך רובין
14/05/2026 12:43:41
הגב ל  NBA בדם

המזרח בדיחה עצובה היה באותה עונה, גם להיבחר לאולסטאר בקונפרנס כזה חלש לא השג משמעותי.

NBA בדם
14/05/2026 13:09:15

אולי המזרח בדיחה אבל דטרויט ממש לא. אפשר לחשוב איזה אימפריות יש לך עכשיו. אורלנדו וקליבלנד גם לא כזה להיט בלשון המעטה.

ברוך רובין
14/05/2026 13:16:46
הגב ל  NBA בדם

אתה עונה לעצמך, גם עכשיו המזרח בדיחה.

NBA בדם
14/05/2026 13:25:55

לקחת לגמר סגל של נגרים זה דבר שלא מעריכים אותו מספיק.
דטרויט של צ'ונסי ממש לא בדיחה, גם אם לא בדיוק בפריים של הפריים שלהם.

ברוך רובין
14/05/2026 13:29:25
הגב ל  NBA בדם

זה הרי דטרויט בלי וולאס, גם בפריים הם פגשו את העגלות של הלייקרס. מיאמי אינדיאנה קבוצות עם סגל לא יותר טוב ממה שלברון לקח לגמר.

לברון שחקן ענק הוא נמצא בראשמור של המשחק, הוא לא צריך העצמה.

NBA בדם
14/05/2026 13:38:29

אמנם בלי וואלאס אבל וובר לפחות הגיע ותרם מניסיונו.
רגי' לא היה עושה הכל כמו לברון ולפחות היו לו את ג'יילן רוז עם 20.8 נק' באותה ריצה

עמנואל אוחנה הלקין

בעוד הרבה עונות אחרות, אני לא שונא לברון, אבל ההישג שלו של 8 גמרים רצופים הוא אוברייטד בטירוף.

נערך לאחרונה 1 חודש לפני על ידי עמנואל אוחנה הלקין
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  NBA בדם

ביג זי ודרו גודן טובים מכל דטרויט האלה

NBA בדם
14/05/2026 13:36:10

צ'ונסי, המילטון, פרינס וראשיד מוסרים ד"ש

אבג
אבג
14/05/2026 12:47:26
הגב ל  NBA בדם

אתה משווה שחקן טופ 2 בכל הזמנים עם שחקן שעוד לא קרע זוג נעליים.
כשלקייד יהיו MVP אליפויות יהיה אפשר להשוות, ואז אולי הפלייאוף הספציפי הזה יושווה להוא. לברון עשה עוד כל כך הרבה אחר כך, בוא נראה את קייד עושה חצי

NBA בדם
14/05/2026 13:12:26
הגב ל  אבג

אני לא משווה אני רק אומר כמה זה קשה למשוך סגל של נגרים לגמר (אפילו שהדרך לא משהו), ששחקן קליבר mvp כמו קייד תיכף נושר מוקדם יחסית. רק יחיד סגולה כמו לברון עשה זאת יותר מפעם אחת (ב18'), וצריך להעריך ריצות כאלה לא פחות מאליפויות עם סגל מסייע איכותי.

ברוך רובין
14/05/2026 13:26:22
הגב ל  NBA בדם

באטלר לקח מיאמי אולי הקבוצה החלשה ביותר שהגיע לגמר, גם הסגל של אינדיאנה לא מי יודע על הנייר.

קייד לא שחקן בקלאיבר MVP אפילו לא קרוב. לא ביכולת לא במבחן העין , לא בסטטיסטיקה . הנסיון למכור לנו את זה כדי להעצים את לברון (שלא צריך העצמה, די מצחיק).

קייד יוצר די מוגבל, (הגארדים של קליבלנד קטנים או שמנים מדי ואין להם שומרי כנפיים, המפגר שם עליו את סטראוס שמגיע לו לכתף, אני לא מדבר שנתפס לו יום שהכל נכנס, הוא מאבד כדורים סדרתי (שיא פלייאוף) שלא מעט מאיבודים הם טפשיים .

משחק גדול אחד לא אומר שאתה בקאליבר MVP תשאל את דונסמו.

NBA בדם
14/05/2026 13:48:37

לבאטלר היה את באם (17.9 נק', 9.9 ריב'), והוא מהשומרים הטובים בליגה. להשוות אותו ללאב (ב18'), עם 14.9 נק' למשחק שכל מה שקלע קלעו עליו בחזרה אם לא יותר.
רגי' לא היה עושה הכל כמו לברון ולפחות היו לו את ג'יילן רוז עם 20.8 נק' באותה ריצה
מה ההייט הזה על קייד? קייד הוביל סגל של נגרים לצמרת המזרח. וגם בפלייאוף הוא תותח עם 30 נק' ב42% מעבר לקשת, אז זה ממש לא רק יום שתפס. הבחור נותן תפוקה וגם שומר להבדיל מרוב הסופרסטארים. לא לכולם יש סגל בלתי נגמר כמו שיי שהוא יכול לרדת לספסל ועד שיחזור ההפרש רק תופח.
תחזור אליי שדוסומו יוביל קבוצה לצמרת המזרח ונותן תפוקת פלייאוף כזאת.

נערך לאחרונה 1 חודש לפני על ידי NBA בדם
ברוך רובין
14/05/2026 13:54:39
הגב ל  NBA בדם

יש הבדל עצום ביכולת של SGA לזאת של קייד, SGA במקום קייד וקליבלנד עכשיו שותה מרגריטה בקנקון, אני רק מדמיין את סטראוס והארדן מנסים לשמור על הסקורר הטוב במשחק.

אין שום הייט הוא שחקן מצויין, פשוט לא לא בקאליבר MVP, הנסיון שלך להנמיך שחקנים אחרים כדי להגדיל את השחקן שאתה אוהב די מצחיק.

גם הנסיון לבחור נתונים למה לא ציינת את האחוז האפקטיבי, או את היחס אסיסטים איבודים הנוראי. בפלייאוף הכדור נכנס לו מ3 בדיוק כמו שקרה לג׳ורג׳, זה חריגה סטטיסטית שתתעשר הוא לא שחקן של 40% מהקשת (הוא בכל הקריירה לא הגיע ל36%). כבר הגענו למסקנה שלהוביל קבוצה לפלייאוף במזרח ואפילו לגמר זה לא הישג משמעותי.

איפה קייד נמצא ? הוא בהחלט לא באשלון הראשון של הסופרסטארים. אפילו רק בעמדת הפוינט גארדס הוא לא ברביעייה הראשונה , שSGA בקאליבר משלו אחריו דונציץ שמשחק ברמת MVP, ברונסון ואפילו הגרסה של קרי הזקן, גם האליברטון הפצוע (עונה קודמת הציג יכולת טובה משמעותית מקייד הנוכחי).

הבעיה של קייד זה שאין לו יכולת לעשות הפרדה מהמגן, הוא לא אתלט על, השליטה שלו בגוף ובכדור לא בטופ, הוא גם לא צלף מחונן.

נערך לאחרונה 1 חודש לפני על ידי ברוך רובין
NBA בדם
14/05/2026 14:09:43

לא משנמך ולא מגביה. מתייחס לעוד דברים מלבד סטט' אישי וזה צוות מסייע.
44% שדה זה סביר (ו 58% טרו שוטינג טוב). יחס אס' איבודים לא טוב אבל אני פחות שופט שחקן שלוקח המון על עצמו בלי צוות מסייע ראוי.
העונות של דוראנט בגולדן היו מהיעילות בקריירה שלו בגלל שמתרכזים בעוד כמה שחקנים מלבדו.
בגמר הוא דפק 35 נק' ב70% טרו שוטינג. האם הוא מפלצת בלתי עצירה? ברור שלא, כי היריבה לא יכלה להתמקד בו בצורה הדוקה כמו בקבוצה רגילה.
קייד הוא המקרה ההפוך. בגלל שאין כמעט נשקים התקפיים אז כל הפוקוס עליו וקבלת ההחלטות שלו נפגעת גם כתוצאה מעייפות.

ברוך רובין
14/05/2026 14:18:32
הגב ל  NBA בדם

אתה יודע שדוראנט קלע גם 30 נקודות ב60%+ אפקטיבי (טרו שוטינג של 65) מול הספור טים במיאמי וזה שלידו ווסטברוק? מה לגבי לוקה בדאלאס אתה רוצה אני אביא לך את הנתונים שלו… אבל אני לא רוצה לבלבל אותך עם עובדות.

קייד לעולם לא היה שחקן יעיל התקפית או איזה סקורר עליון זה לא קשור בכלל לצוות המסייע אלא יותר ליכולת או לאי היכולת ליצור זריקות. דוראנט לעומתו אחד מהסקוררים הגדולים שראינו אפס מקום להשוואה ביניהם.

NBA בדם
14/05/2026 14:32:48

בפלייאוף 17' יש לו 68% טרו שוטינג לעומת 63% ב 12' (דרך אגב זו הפעם היחידה באוק שחצה את רף 60% טרו שוטינג בפלייאוף לעומת השנים בגולדן שלא ירד מ60%), שגם יחס האס' איב' היה טוב יותר (ה 3 העונות בגולדן טובות משמעותית בתחום הזה מעונות שלו באוקייסי).
יעילות של שחקן תלוייה גם בסגל המסייע שלצדו שככל שהוא איכותי יותר אז פחות יהיה עליו, הוא יהיה פחות עייף, יקבל החלטות טוב יותר ויקלע באחוז גבוה יותר.
לא משווה בין השחקנים. משווה בין הבדלים בצוות מסייע שמשפיעים על הכוכב עצמו וזה ניכר לעין בשנים של דוראנט באוק לעומת השנים בגולדן

Niro
14/05/2026 10:59:18

יופי, נקווה לעוד 2 משחקים עם הארכה. OG מודה לכם

Berch
14/05/2026 11:21:32

תודה על הסיקור
סדרה הפכפכה וטובה, גם אם הכדורסל יותר קשוח ומזרחי
יהיה מעניין לראות את הארדן עובר עוד שלב בפלייאוף
🤣

hagay81
14/05/2026 13:16:49

הפיסטונס סיימו, קליבלנד ינצחו במשחק 6. כשאין שחקן משלים איכותי, זה לא יכול להצליח, לספרס ולסלטיקס לפני זה היה את לוק קורנט, לאוקייסי יש את הולמגרן, לבולס של התשעים היה את סטיב קר ולפני זה את "מהנדס הטיסה" הגדול בהיסטוריה של המשחק, ג'ון פקסון, לפיסטונס אין ולכן הכל מתנקז בסוף לאחוזי קליעה.

asaf
14/05/2026 13:57:13

תודה על הסיקור. לא נעים לי להודות שעד כה אני בעיקר ניזון מתקצירים מורחבים בפלייאוף הזה ומתקשה למצוא בו עניין. מחכה לסדרה של הספרס ו-okc

עגל
14/05/2026 14:14:28

תודה אבי!
אכן, דורן הפסיד המון כסף בפלייאוף הזה.
איזה הבדל מול דני שלנו – אבדיה שחקן רב גוני, וכאלד שמחזיק את הכדור ביד יש לו את היכולת להשתנות ולהתאים את משחקו, בעוד דורן תקוע ודורש הפעלה מצד הרכז והמאמן.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

סתם לא קשור אתמול רחת לוקום שמאמן פחון ואוברייטד נרמס עי ולנסיה עםמקבוצת הכוכבים שלו והאשים את שורטס שאיתו הם משחקים 4 נגד 5 אז למה הדפוק הביא אותו ושילם לו ככ הרבה?
אולי ילך להניף דגל חיזבאללה עם יאמל בזה הוא טוב וסטיב קר יבוא אליהם בשירת שלום עליכם

אור
אור
14/05/2026 16:19:04

די שחרר את הפוליטיקה, יש אתרים אחרים בשביל זה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אני קורא את הויכוח על קייד והוא מלא ברפי הבנה. ברוך למשל חושב שבכדורסל אפשר לנצח 1 על 5. אז אי אפשר.
נכון קייד לא שחקן ברמה של שגא וכו אבל לגמרי טופ 10 בליגה והוא די מראה את זה בפלייאוף. בנוסף יש לו גם עקומת שיפור כל שנה באספקטים שונים והבחור מחוייב. מאד מזכיר את דני.
מה אתם מביאים לי את דוראנט כדוגמא הוא שיחק עם קבוצות מפוצצות בסטארים וכשרון. ראס היה שחקן טופ 5 לפחות בליגה לכן דוראנט היה יעיל וקטלני, בגס זה היה בדיחה כי אי אפשר היה אפילו להביא דאבל טים עליו לא כוחות בכלל.
תן לקייד למשל שחקן כמו מיצל שזה תואם לראס בזמנו שהיה כוכב על או את סטף אפילו היום בגילו והוא טובח במזרח בהליכה.
פאקן אלה שלצידו זה טוביאס האריס ודאנקן רובינסון שחקנים שאפילו בטראקרס היום לא מתלבשים.
שראיתי את קייד בדטרויט רחמתי עליו באמת. הכל עליו אשכרה להרים קרן ולנגוח לשער בעצמו. הוא מפנה אותם לזריקות פנויות לחלוטין והם לא מסוגלים לעשות סל.
חוץ מגנקינס אף אחד שם לא יודע לכדרר.
איבודי כדור זה חרטא הוא מאבד כי הכל עליו וכל ההגנה עליו אז ברור שיאבד כמו כולם אגב.
טרו שמו זה חרטא קייד ווינר ועושה הכל לנצח והוא באמת משחק עם נכים לא יודע מה רוצים ממנו.

NBA בדם
14/05/2026 15:06:38

מסכים
רק שקייד קליבר mvp ולא בדיוק טופ 10-15 סטנדרטי כמו מיטשל לדוגמא

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  NBA בדם

אני לא חושב שהוא רמת mvp. לא כרגע עם היכולות האלה. מיצל לדעצי עולה על קייד ובהרבה. הבעיה שמיצל כל הקריירה סבל ממאמנים חלשים מאד שלא הצליחו למקסם את הקבוצות לצידו. רוב הקרירה התבזבזה עם דביל כמו סניידר בקבוצה פח זבל.
בקאבס שנה שעברה היה פציעות והוא עשה מה שיכל האחרים נחנקו בעיקר.

נערך לאחרונה 1 חודש לפני על ידי יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
NBA בדם
14/05/2026 15:29:31

לא מסכים אבל נישאר חלוקים

ברוך רובין
14/05/2026 18:32:04

מדויק טופ 10-15 בליגה זה בהחלט המקום אצלו.

אני לא חושב שיש לו מה שצריך להפוך למגה סטאר , כמו השדרוג שSGA עשה. זה לא רע להיות טופ 10 בליגה .

עגל
14/05/2026 15:33:17

צודק לגבי קייד, הוא בטופ של הליגה. אין מה לבוא אליו בטענות, הוא לא יכול לשחק לבד בהתקפה.

שמעון, מצאתי ציוץ מצחיק שלך מ 2015:
https://x.com/urkle91/status/602706161582800896

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  עגל

חחח גודוואן

Don
Don
14/05/2026 15:06:44

לצערי, נראה לי שכל אחת שתנצח את הסדרה משתי הקבוצות האלו, תאכל 4-0 מהניקס.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  Don

אמת בין המטאטא לגנטלמני

Don
Don
14/05/2026 15:26:04

וזה באסה
הניקס יקחו את המזרח
נקווה שיעמדו בכבוד מול אלופת המערב

hagay81
14/05/2026 17:12:55

נראה שהסדרה נגמרה, ובעוד יומיים זה יהיה של קליבלנד 4-2.
מצד שני, כשזה מגיע למשחקים שש ושבע, ג'יימס הארדן לא בשיאו, המקרה הכי מפורסם, שני המשחקים האחרונים בסדרה מול גולדן סטייט ב2018, משחק שש באוקלנד, הווריורס משווים ל3-3, ומשחק שבע יהיה ביוסטון, כל מה שהארדן צריך זה ניצחון אחד בבית ויוסטון בגמר מול קליבלנד.
באותו משחק מכריע, הארדן קלע 32 נקודות, אבל באחוזים לא טובים לרבות שתיים משלוש עשרה לשלוש, ויוסטון הפסידה והארדן לא הגיע יותר למעמד גמר איזורי.
האם הדבר הזה נותן לפיסטונס סיכוי קלוש בעוד יומיים, לתחושתי לפחות, גם זה כבר לא יעזור, וגם עניין הגיל של הארדן שמתקרב ל37, כנראה שלא יעזור. למרות שצריך להגיד, הקאבס השקיעו הלילה מאמץ מטורף כדי לחזור ולנצח את המשחק, והארדן שיחק 43 דקות. האם טקטיקה נכונה מבחינת הפיסטונס תהיה ללכת בכל מחיר על השחקן שהארדן ישמור עליו? גם אם הקאבס יחביאו אותו בהגנה ויתנו לו את השחקן הכי פחות טוב בהתקפה, נראה שכן, נראה שזה הסיכוי האחרון של הבוכנות להוציא משהו מהסדרה הזאת. ועוד משהו אחד שצריך להזכיר לגבי הארדן, הוא משחק על סמים, חייבים להגיד את זה. אם זה מריחואנה זה סבבה, כשרואים את הבעת הפנים של הארדן, נראה שזה משהו מעבר, והארדן כבר נתפס פעם עם קוקאין וההתנהגות שלוש באותה תקרית בצרפת, היתה כמו של מסומם פר אקסלנס.

ולגבי ההמשך מבחינת הפיסטונס, הפיסטונס עברו תוך שנתיים מהמקום האחרון במזרח למקום הראשון במזרח, ככה שגם אם יודחו בעוד יומיים זה לא יהיה סוף העולם, נבנית שם קבוצה מעולה, וכמו אצל ג'ורדן בשנים הראשונות בבולס, כל פעם מחדש היה חסר חלק בפאזל, לא היו מספיק שחקנים משלימים, כן היה ג'ון פקסון שיהפוך בהמשך למהנדס הטיסה או הליברו הטוב בהיסטוריה של המשחק, וג'ורדן לא עבר סיבוב ראשון בפלייאוף שלוש עונות.
ופה עולה שאלת המאמן, בבולס ההיא, דאג קולינס פוטר אחרי שלוש עונות והחליף אותו העוזר פיל ג'קסון, האם העונה הבאה היא עונת מבחן לביקרסטף ואם לא תהיה התקדמות יהיה צריך שינוי? שאלה.
אם ביקרסטף רוצה שזה לא יגמר כמו אצל אחרים שבנו קבוצה טובה כמה שנים ואז הגיע מישהו אחר והוא לקח את האליפות, חייב להגיע שחקן משלים שייתן פתרון ואיזון כשהמומנטום נעצר והקבוצה נתקעת. מישהו כמו ג'ון פקסון או לוק קורנט או דייויד לי שהציל לגולדן סטייט את הגמר ב2015, או אל הורפורד בסלטיקס, ועוד שם גדול בנישה הזאת, רוברט הורי.
כרגע אין לפיסטונס מישהו כזה, ופעם אחרי פעם המשחק נתקע והם קורסים, ברגע שיהיה אפשר יהיה לעלות לשלב הבא.

hagay81
14/05/2026 18:19:43

כן, אוסאר תומפסון יודע לזרוק לסל ואם לא מחצי מרחק, המהירות שלו אדירה והוא בהחלט יכול לתת כמה חדירות לסל. הפיסטונס חייבים לשבור את המשוואה ולא לאפשר להארדן להגיע לדקות הסיום שעוד נשארת לו אנרגיה, אם הארדן יגיע סחוט פיזית לרבע האחרון, זו ברכה לפיסטונס
https://www.youtube.com/watch?v=FhyXXRfn5qY