פרסי העונה של הופס – 1 – שחקן שישי, משתפר ומאמן העונה / צוות הופס

פרסי העונה של הופס – 1 – שחקן שישי, משתפר ומאמן העונה / צוות הופס

לרגל סיום העונה הסדירה, ותוך ניצול העובדה שהפלייאוף מתחיל רק בעוד כמה ימים, החלטנו לכנס כמה מחברי הצוות של הופס על מנת לבחור את כל פרסי העונה. חילקנו את הפרסים ל-4 כתבות שיעלו בשבוע הקרוב, החל מהיום כמובן, כשהיום אנחנו נבחר את השחקן השישי, השחקן המשתפר ומאמן העונה, מחר נתמקד ברוקיז, ביום רביעי בהגנה וביום חמישי יגיע הדיון הלוהט על חמישיות העונה וה-MVP.

איתנו בצוות הבוחרים – Stockton2Malone, אבי טרכטמן, איתם אברמוביץ', מתן יעקובי, רועי ויינברג, ועמיחי קטן.

פרסי העונה של הופס – 1 – שחקן שישי, משתפר ומאמן העונה / צוות הופס

השחקן השישי:

סטוקטון: ריד שפרד (יוסטון רוקטס) – 13.5 נקודות, 2.9 ריבאונדים, 3.4 אסיסטים, 1.5 חטיפות, 39.4% לשלוש, 55% אפקטיבי, 80.2% מהקו.

לו פייטון פריצ'ארד היה יכול לקבל, הפרס כמובן היה הולך אליו, אבל אין מה לעשות, הוא פתח ביותר מידי משחקים השנה. לכן, אחרי התלבטות קשה, הפרס הולך לריד שפרד. סיפור יפה, אחרי שלא קיבל הזדמנות להוכיח את עצמו בעונת הרוקי שלו, השנה הוא ממש פרץ כמשחק הראשונה מהספסל של קבוצת צמרת. הוא גבר על מועמדים אחרים כמו קלדון ג'ונסון ונאז ריד בין היתר בזכות העובדה שהקבוצה משתפרת בעקביות כשהוא עולה על הפרקט, בניגוד לחלק מהמועמדים האחרים, כפי שמראה מדד ה-VORP בו הוא מוביל משמעותית על המועמדים האחרים.

אבי: קלדון ג'ונסון (סאן-אנטוניו ספרס) – 13.2 נקודות, 5.4 ריבאונדים, 1.4 אסיסטים, 36.3% לשלוש, 58.2% אפקטיבי, 79.4% מהקו.

כבר במחצית העונה, דירגתי אותו כשחקן השישי הטוב בליגה, ושום דבר שקרה בחצי השני לא גרם לי לחשוב שאני לא צודק. נכון, שקלדון ג׳ונסון לא לבד בהרכב השני של הספרס, כי יש שם גם את הארפר, אבל הוא מדלוור כל פעם מחדש. למה לא אחרים? כי חאקז משחק בקבוצה בינונית, וכי הארדווי ג׳וניור אמנם נותן עונה סטטיסטית טובה, אבל סטטיסטית מתקדמת רעה, הוא לא מוכיח שהוא משפר את הקבוצה. קלדון ג׳ונסון כן.

איתם: קלדון ג'ונסון (סאן-אנטוניו ספרס) – 13.2 נקודות, 5.4 ריבאונדים, 1.4 אסיסטים, 36.3% לשלוש, 58.2% אפקטיבי, 79.4% מהקו.

הסווינגמן בן ה-26 שנבחר בסוף הסיבוב הראשון ב-2019 הוא אחד הסיפורים המרתקים לעכברי הליגה. משחקן שהתחיל את קריירת ה-NBA שלו כהבטחה וכסקורר לשחקן ספסל בקבוצה מנצחת ואחד שסוג של שמו בצד עבור ההצלחה. ג׳ונסון, ראה את הדברים, וקיבל החלטה להפוך להיות הדבק של סן אנטוניו, בלעדיו דברים לא נראים אותו דבר. הוא מכוון את ההגנה, מייצר שטחים בהתקפה וקולע כ-13 נקודות למשחק כשבכל 82 המשחקים העונה הוא עלה מהספסל. בפער השחקן השישי.

מתן: היימה האקז ג'וניור (מיאמי היט) – 15.4 נקודות, 5 ריבאונדים, 4.7 אסיסטים, 31.7% לשלוש, 53.9% אפקטיבי, 76.9% מהקו.

השחקן שקלע הכי הרבה מהספסל העונה, יצר הכי הרבה, לעצמו ולאחרים, ועשה את זה גם באחוזים טובים. בניגוד לקלדון ג'ונסון למשל, האקז צריך לייצר לעצמו את רוב הנקודות שלו, ובמקרה של ג'ונסון הספרס טובים איתו על הפרקט, אבל טובים יותר בלעדיו. הצלחה קבוצתית היא רלוונטית כשמדברים על MVP או חמישיות העונה, אבל בשביל השחקן השישי, צריך בעיקר את מי שעולה מהספסל ועושה הכי הרבה עבור הספסל, וזה האקז.

רועי: אג'אי מיטשל (אוקלהומה סיטי ת'אנדר) – 13.6 נקודות, 3.3 ריבאונדים, 3.6 אסיסטים, 1.2 חטיפות, 34.7% לשלוש, 53.6% אפקטיבי, 87% מהקו.

הת'אנדר סבלו מהמון פציעות ושייטו לראשות המערב, לא מעט בזכות מיטשל. השחקן הכמעט אלמוני הכפיל את כמות הנקודות שלו, אפשר להם להחזיק בלי גילג'ס אלכסנדר והיה מדהים בעיקר בחצי הראשון של העונה. הוא אמנם שיחק 57 משחקים (כשהמגבלה לא רלוונטית לפרס הזה, אבל מונעת ממנו להיות מועמד לשחקן המשתפר למשל), אבל היכולת שלו הייתה סופר משמעותית לת'אנדר כשהם במאזן 50- 7 במשחקים בהם הוא שיחק. עצם האיום מהשלוש והשקט הם חלק חשוב בקבוצה הזאת, והוא חתום על חוזה מגוחך. סם פרסטי גאון.

עמיחי: היימה האקז ג'וניור (מיאמי היט) – 15.4 נקודות, 5 ריבאונדים, 4.7 אסיסטים, 31.7% לשלוש, 53.9% אפקטיבי, 76.9% מהקו.

אחרי עונה שנייה חלשה, האקז נכנס העונה היטב לתפקיד השחקן השישי של מיאמי, שיפר את היכולת שלו לקלוע ולייצר לאחרים, ומוביל את שחקני הספסל בנקודות למשחק העונה, כשהוא עושה את זה באחוזים טובים מהשדה. המועמדים האחרים שהוזכרו כאן הם לגיטימיים, אבל מבחינתי שחקן שישי הוא קודם כל מי שמניע את ההתקפה בדקות של המחליפים או לפחות מייצר חלק משמעותי ממנה, והאקז הוא לדעתי זה שעושה את זה בצורה הטובה והמשמעותית ביותר מבין שחקני הספסל העונה. הוא אמנם מקבל לא מעט דקות, אבל מדורג שישי בדקות למשחק אצל מיאמי, כך שיש באמת חמישייה לפניו.

השחקן המשתפר:

סטוקטון: דני אבדיה (פורטלנד טרייל בלייזרס) – 24.2 נקודות, 6.9 ריבאונדים, 6.7 אסיסטים, 31.8% לשלוש, 52.1% אפקטיבי, 80.2% מהקו.

התלבטות בין דני, צמד מאטלנטה ג'יילן ג'ונסון וניקיל אלכסנדר-ווקר וג'יילן דורן. לכל אחד יש נקודת חוזקה, אבל גם חולשה מול האחרים. דני השחקן המוביל של קבוצתו, מוביל כדור והיוצר העיקרי רוב העונה. ג'ונסון מעמיד סטטיסטיקה הכי מרשימה ובין היתר השיג 13 טריפל-דאבלים העונה. ניקל הוא השחקן שהכי הפתיע, שהגיע בתור מחליף לטריי יאנג וגרם ליאנג לעבור בטרייד כי איתו מנצחים יותר, ואילו דורן משחק בקבוצה הכי טובה מבין החבורה הזאת. אין מה לעשות, צריך להחליט, אז אני אלך עם דני אבדיה. אפשר להאשים בכך שאני בוחר אותו בגלל שהוא ישראלי, יכול להיות, השנה דני ממש הפתיע את כולם, כולל את עצמו, גם בשיפור הכדרור שלו, גם ביכולת הליכה לקו וגם יכולת להיות היוצר העיקרי של הקבוצה שלו.

אבי: ג'יילן דורן (דטרויט פיסטונס) – 19.5 נקודות, 10.5 ריבאונדים, 2 אסיסטים, 65% אפקטיבי, 74.7% מהקו.

שאלתי את ביקרסטאף במשחק שראיתי בין דטרויט לשארלוט מה הוא חושב, ולמרות שהוא מוטה באופן ברור, אני מוטה להסכים איתו – ג׳יילן דורן הוא האיש שלי. והנה הסיבות למה לא אחרים – NAW הוא אחלה, אבל אני לא בטוח כמה הוא השתנה, כמו כמה הסיטואציה שלו (כלומר, לא לשחק עם אנט) השתנתה. ג׳יילן ג׳ונסון הוא מקרה טוב יותר, וכבר עכשיו אחד ממנהלי המשחק הטובים בליגה, הוא גם נשאר באותה קבוצה. אותו כנ״ל אבדיה. שניהם מועמדים ראויים בעיניי יותר מאשר ניקיל. אבל פחות מאשר דורן, שהוא כרגע אחד מהסנטרים הטובים בעולם, באחת הקבוצות הטובות בעולם. אז ככה זה.

איתם: דני אבדיה (פורטלנד טרייל בלייזרס) – 24.2 נקודות, 6.9 ריבאונדים, 6.7 אסיסטים, 31.8% לשלוש, 52.1% אפקטיבי, 80.2% מהקו.

האולסטאר הישראלי קפץ העונה מ-16.9 נקודות ליותר מ-24 נקודות בממוצע למשחק, בעיניי, הוא צריך להיות קונצנזוס לתואר. נכון, אלכסנדר-ווקר ודורן עשו קפיצה אדירה ואין לזלזל בכך, אבל אבדיה הפך משחקן רוטציה בתחילת העונה שעברה לאולסטאר ולשחקן שמוביל כמעט לבד קבוצה לפליי-אין ולמקום השמיני במערב. הוא בטופ-10 העונה בנקודות בקלאץ׳ (2 הדקות האחרונות שההפרש מתחת ל-5), מהמובילים בליגה בעונשין ובמהלכי סל ועבירה ואחד החודרים והמייצרים הטובים בליגה מדרייבים. התואר הזה שייך לטורבו.

מתן: ג'יילן דורן (דטרויט פיסטונס) – 19.5 נקודות, 10.5 ריבאונדים, 2 אסיסטים, 65% אפקטיבי, 74.7% מהקו.

הסנטר האימתני של דטרויט חווה קפיצת מדרגה מדהימה ביחד עם הקבוצה. דורן היה הבורג ה-2 בחשיבותו של הקבוצה שהובילה את המזרח כל העונה, וברגע הפציעה של קייד, שנדמה היה שדטרויט יכולים להרשות לעצמם קצת להוריד הילוך, דורן דווקא העלה הילוך התקפי והראה שהוא גם יכול להיות צלע מרכזית יותר בהתקפה. פער גדול מהעונה שעברה, גם במישור הקבוצתי וההגנה שבה דורן הוא חלק מרכזי, וגם במישור היכולות ההתקפיות האישיות של דורן.

רועי: דני אבדיה (פורטלנד טרייל בלייזרס) – 24.2 נקודות, 6.9 ריבאונדים, 6.7 אסיסטים, 31.8% לשלוש, 52.1% אפקטיבי, 80.2% מהקו.

פרובינציאליות בצד, אבדיה עשה את הקפיצה הגדולה ביותר. מעטים חזו שפורטלנד תשחק כדורסל ברמת פליי-אין, בטח עם כל הפציעות ומאמן שמעביר את העונה במעצר. זה מתחיל מאבדיה שלקח על עצמו המון בהתקפה, מצא דרכים להיכנס לסל וניצח לבד משחקים. הפער בינו לבין השחקן השני בטיבו בכל לילה בפורטלנד גדול יותר מכל מועמד אחר, בטח כששניים מהמובילים (ג'יילן ג'ונסון וניקיל אלכסנדר-ווקר) שיחקו יחד.

עמיחי: דני אבדיה (פורטלנד טרייל בלייזרס) – 24.2 נקודות, 6.9 ריבאונדים, 6.7 אסיסטים, 31.8% לשלוש, 52.1% אפקטיבי, 80.2% מהקו.

ניקיל אלכסנדר-ווקר הוא הפייבוריט בסוכנויות ההימורים וייכנס לסקר, והוא בהחלט מועמד ראוי, אבל חלק ניכר מהפריצה שלו הגיעה בחודש האחרון של העונה, וזו בדיוק הסיבה שבעונה שעברה בחרתי בדייסון דניאלס ולא באבדיה שפרץ בחודש האחרון. מעבר לשיפור הסטטיסטי המשמעותי, אבדיה דורג 66 בדירוג ESPN ערב תחילת העונה ומאז מוכר ככוכב הבלעדי של קבוצה ראויה שנמצאת בפליי-אין, היה האיש המרכזי של פורטלנד כל העונה, וסיים את העונה הסדירה עם יכולת נהדרת במשחקים המכריעים. אני רוצה גם להודות לאבי ומתן שבחרו במישהו אחר, אבל בניגוד לשנתיים הקודמות בהן הוא סיים שישי ושמיני במרוץ הזה, הפעם התואר צריך להגיע לאבדיה.

מאמן העונה:

סטוקטון: ג'יי בי ביקרסטאף (דטרויט פיסטונס) – מאזן 60- 22.

ממש התלבטתי בינו לבין ג'ו מאזולה, בסוף נוטה לכיוון של מאמן דטרויט, בגלל התהליך שהקבוצה עברה, רק לפני שנתיים הייתה הבדיחה של שניצחה רק 14 משחקים ועכשיו היא לוקחת בביטחון את ראשות המזרח. יש להעיר כאן שהם לא עשו יותר מידי מהפכות בסגל, לא מעט שחקנים שהיו בעונת החרפה של מונטי ויליאמס, נשארו כאן, לכן התרומה של ביקרסטאף כל כך נראית לעין.

אבי: צ'ארלס לי (שארלוט הורנטס) – מאזן 44- 38.

אני גר בצפון קרוליינה כרגע, אז אולי אני מוטה אבלצ׳ארלס לי לקח קבוצה שכבר שנים היא הבדיחה של הליגה, והייתה אמורה לנצח 20 ומשהו משחקים, והוא ינצח לפחות 43 (אולי 44) ויגיע לפליי אין. יש עוד חבר׳ה שעשו דברים יפים (בעיקר אוט של פניקס ומאזולה של בוסטון, שניהם מועמדים ראויים) אבל בשבילי זה המאמן של שארלוט, ולו בשל העובדה שהוא לקח שחקן של ״בלי כדור״ כמו קנופל והפך אותו למועמד מוביל לרוקי העונה…  שלא לדבר על זה שהוא לימד את לאמלו לשחק הגנה, את ברנדון מילר למסור וכו׳ וכו׳. אציין גם, שמיץ׳ ג׳ונסון של הספרס ניצח 18.5 משחקים יותר מהצפוי, ולי ניצח 17.5 יותר, ורק בגלל הדוגמטיות של הליגה ג'ונסון לא בין המועמדים המובילים. אז למה לי? כי באחוזים הוא ניצח 66% יותר מהצפוי ואילו ג׳ונסון, כמו גם ג׳ורדן אוט של פניקס, ניצח רק 42% יותר מהצפוי. אז זה למה לי. וגם כי ללי אין את וומבי, ולג׳ונסון יש.

איתם: צ'ארלס לי (שארלוט הורנטס) – מאזן 44- 38.

שחקן העבר בן ה-41 ששיחק גם בישראל, הוא זה שהצליח סוף סוף לייצר משהו חיובי בהורנטס, משימה לא פשוטה שלפניו נכשלו בה לא פעם. טרם ברור אם שארלוט תהיה בפלייאוף או לא (מקום 9 כרגע) אך השינוי שהיא עשתה בחצי השני של העונה הוא אדיר, מאזן 12-28 חיובי ב-40 המשחקים האחרונים, הפכה לאחת מהקבוצות המהנות, ראשונה בשלשות, שלישית באחוזים, ההתקפה השביעית הכי יעילה וההגנה ההגנה ה-11. בעונת הרוקי שלו כמאמן, לי עשה פלאים. ייצר חמישייה שרצה נהדר: למאלו-קון-מילר-ברידג׳ס-דיבאטה. תנו לו את התואר.

מתן: מיץ' ג'ונסון (סאן-אנטוניו ספרס) – מאזן 62- 20.

היה מתבקש שהספרס ישתפרו משמעותית השנה, אבל אף אחד לא חשב שהם יהיו עם 60 ניצחונות ויפסידו רק לדנבר בחצי השני של העונה, בטח לא כשחלק מהריצה שלהם התחילה דווקא כשוומבי החסיר משחקים. מארק דייגנולט הוא ראוי ומוביל את אוקלהומה למקום מצוין כבר כמה עונות, אבל לא ראינו מהם משהו שלא ידענו קודם, וביחס בין הסיבות להצלחה של הת'אנדר, יש כמה גורמים משמעותיים יותר מהמאמן.

רועי: ג'ו מאזולה (בוסטון סלטיקס) – מאזן 56- 26.

מי ציפה שבוסטון תראה ככה? מגיע קרדיט גדול לג'יילן בראון, אבל לא רק. הסלטיקס המציאו שחקנים. נמיאס קייטה הפך לסנטר פותח. ביילור שיירמן וג'ורדן וולש שחקני רוטציה לגיטימיים, והכל מתחיל ביורש של פיל ג'קסון. להגיד שההתקפה מתבססת אך ורק על זריקת שלשות זאת פשטנות, אחת שלא מתארת מה שקרה בסלטיקס. מקבוצה שהייתה אמורה להיאבק על שישייה הם הפכו לפייבוריטית למזרח, וזאת גדולה של מאמן – להרים תקרה ולגרום לכל דבר להרגיש טבעי.

עמיחי: ג'ו מאזולה (בוסטון סלטיקס) – מאזן 56- 26.

להצלחה של בוסטון העונה יש כמה גורמים, אבל העיקרי שבהם הוא מאזולה. ללא טייטום ברוב העונה, וללא הולידיי, הורפורד ופורזינגיס שעזבו בקיץ, כל אחד מהשחקנים לקח על עצמו תפקיד גדול ומשמעותי יותר, ואחרי החודש הראשון של העונה, מדובר בקבוצה בטופ של הליגה לכל דבר ועניין. ג'יילן בראון עשה קפיצה מדוברת, אבל גם וויט, פריצ'רד ואחרים, ובראשם קייטה, הציגו שיפור משמעותי העונה, נכנסו היטב לתפקיד החדש, והביאו את בוסטון לעונה נוספת במקום השני במזרח. אני מרשה לעצמי כבר לומר שמדובר במאמן הטוב ביותר בליגה, ובניגוד לחלק מהעונות הקודמות, הפעם תנאי הפתיחה שלו לא היו יותר טובים משל מאמנים אחרים.

הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
77 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
אהרון שדה
13/04/2026 16:46:33

טוב תודה לכולם
לגבי שחקן משתפר זו בעיקר שאלה של הגדרה
מצד אחד כיום ג'ונסון ואבדיה טובים מהיתר
לדעתי ג'ונסון טוב מאבדיה אך אבדיה השתפר יותר
דורן לדעתי קצת צעיר מדי
וווקר זה סיפור באמת ייחודי
3 הפינלאסטים הם אבדיה ווקר וג'ונסון אם כי לדעתי דורן ייבחר במקום ג'ונסון
המנצח להערכתי יהיה ווקר.
גם אני הייתי בוחר בו לא בגלל שהוא יותר טוב ממש לא אלא בגלל שהוא השתפר באופן גדול בשנה מתקדמת מאד.

לגבי השחקן השישי
דעתי כדעת שמעון הוא השחקן השישי באיכות ולא בהכרח בפתיחה בחמישייה אבל לא שואלים אותי לפי הנתונים הקיימים
מיאמי ויוסטון לא עשו יותר מדי
אני נוטה לג'ונסון אבל הנימוק של רועי חזק מאד
עם 7-50 של מיטשל ואני הולך על זה

לגבי מאמן העונה
נבדוק את הקבוצות שהשיגו יותר ממה שציפנו
במזרח
דטריוט
בוסטון
טורונטו
אטלנטה
שארלוט
במערב
ס.א
פיניקס
פורטלנד
שלב שני שיפור לא מהותי
טורונטו אטלנטה שארלוט היו באותו אזור חיוג זה יפה אך יותר גם מהירידה של היריבות האחרות
ס.א מוסבר בשיפור הצפוי של וומבי והבנייה של ההנהלה

נותרנו עם דטריוט בוסטון פיניקס ופורטלנד

אחד ממאמני פיניקס/ פורטלנד ראוי להיכנס לרשימת הפינלאסטים
אבל זה יוכרע בין מאזולה לביקרסטף
אני הולך על האחרון
מכמה סיבות
גם כי בבוסטון בנו שנים קבוצה רחבה שמצליחה גם ללא סופר סטאר
גם כי דטריוט עמדה בכמה מבחנים לא פשוטים במשך העונה
וגם בגלל שמאזולה כבר קיבל הכרה .

הבן הממזר של דנילו גלינארי

גיילן גונסון לא מתקרב לקרסול של דני בכלל לא אותה רמה. כמו לומר שאינגרם אותה רמה כמו דוראנט.

גיא רוזן
13/04/2026 16:51:56

מצטער,
הפלתם את הכדור בבחירה בדני ללא בחירה אחת באלכסנדר-ווקר.

הוא יותר מהכפיל את הנקודות למשחק שלו,
והוא עשה את זה כאשר הוא הופך לגארד המוביל בקבוצה.
הוא עשה את זה תוך שמירה על אחוזים מעולים ומבלי לאבד משהו מההגנה שלו.

מוזמנים למצוא שחקן בפז"מ שלו שנתן קפיצה ממספר נק' חד ספרתי ל-20+

עכשיו,
השאלה היא לא מי מהצמד שחקן טוב יותר. זה דני, קל.
השאלה היא מי השחקן המשתפר.
דני כבר בחצי השני של השנה שעברה היה השחקן החשוב בפורטלנד.
אלכסנדר-ווקר נתן זינוק שמעט האמינו שהוא בגדר אפשרות.

אבי טרכטמן
13/04/2026 16:56:55
הגב ל  גיא רוזן

הבעיה היא שנא״ו גם הגיע לסיטואציה חדשה לגמרי בקבוצה חדשה שפשוט נתנה לו יותר את המושכות ואת היוסג׳. זה לא נכון לגבי דורן או אבדיה.

עמיחי קטן
13/04/2026 17:05:37
הגב ל  גיא רוזן

אני חושב שבשני המקרים (אבדיה ואלכסנדר-ווקר) חזיתי מראש את הפריצה, גם אם במקרה של אלכסנדר-ווקר לא חשבתי שזה ייראה כמו החודש האחרון. אני מסכים עם אבי שהרבה מזה פשוט סיטואציה שונה שנתנה לו יותר הזדמנויות, ובעיקר, כפי שציינתי, הקפיצה המשמעותית קרתה בחודש האחרון, ובשקלול העונתי הוא לא עשה את השיפור הכי משמעותי לדעתי

גיא רוזן
13/04/2026 17:12:27

?
יש לו 20 נקודות למשחק העונה, לא בחודש האחרון.
סיטואציה?
ברור.
לא שונה מדני והמעבר שלו מוושינגטון בפורטלנד.
מה שבדרך כלל משתנה כאשר שחקן מקבל במה גדולה יותר,
זה היעילות.
קשה לקלוע באותם אחוזים מול הרכב ראשון וכאשר אתה שחקן בו ההגנה מתמקדת.
אתה מוזמן לשאול את דני…
(שעושה עבודה מדהימה בתפקידו כמנוע של הבלייזרס)
אלכסנדר-ווקר הכפיל את הנקודות למשחק ל-20+ מבלי לאבד מהיעילות שלו או מההגנה שלו. זה עוד אלמנט שנוטים להתעלם ממנו – קשה להיות ממוקד הגנה כאשר אתה אופציה מובילה בהתקפה.
אתה מוזמן לשאול את דני…

Avri
Avri
13/04/2026 17:31:34
הגב ל  גיא רוזן

גם ההצבעה המקורית שלי היתה לניקל. אבל כמו שביל סימונס אמר פעם, להפוך קבוצה גרועה לקבוצת פלייאוף זה קשה, אבל להפוך קבוצת פלייאוף לקונטנדרית זה הרבה יותר קשה. בפרפרזה לדיון כאן, ניקל קפץ משחקן סוג סי לשחקן בי פלוס. דורן קפץ מבי מינוס לאיי. זה הרבה יותר מרשים.

גיא רוזן
13/04/2026 17:38:59
הגב ל  Avri

עד לפני חודש הייתי מתווכח,
אבל אחרי הפציעה של קייד –
לא מתווכח בכלל.
לכן התלונה שלי הייתה על דני ולא על דורן.
אני חושב שלדני היה קייס טוב בהרבה בשנה שעברה.

עמיחי קטן
13/04/2026 17:47:57
הגב ל  גיא רוזן

הוא עשה אחלה קפיצה ומועמד לגיטימי. אני עדיין חושב שהקפיצה המשמעותית של דני, משחקן ש"שיחק כמו אולסטאר בחודש האחרון" לשחקן ששווה חמישיית עונה לדעתי היא משמעותית יותר.

MBK
MBK
13/04/2026 19:26:54

תראה את סיכוי הבחירה ל MIP בפולימארקט
אלכסנדר ווקר נותן את הבוסט שלו בפברואר ומתחיל לעלות כבר בינואר
https://polymarket.com/event/nba-2025-26-most-improved-player

עמיחי קטן
13/04/2026 19:43:34
הגב ל  MBK

סביר להניח שהוא ייבחר בפועל. זה לא מאוד משמעותי לשאלה מי אני חושב שצריך להיבחר

הבן הממזר של דנילו גלינארי

החודש האחרון היה לוז קליל מול קבוצות שכבר בקנקון אז הסטט גדל

איתם אברמוביץ
13/04/2026 19:06:39
הגב ל  גיא רוזן

היי, אני חושב שהקפיצה הגדולה של אלכסנדר-ווקר הגיעה קצת מאוחר בכדי להחשיב אותו ׳השחקן המשתפר של העונה׳. אין ספק שהשיפור הסטטיסטי שלו אדיר ואני אחיה בשלום עם זכייה שלו, אבל – מרגיש שבדומה לדני של העונה שעברה, הקפיצה שלו הגיעה בשלב מעט מאוחר של העונה. בכל אופן, הוא שחקן אדיר

עידו גילרי
13/04/2026 19:17:19

זה טיעון די עקום. העונה היא עונה כמכלול. מעבר לזה שהקפיצה שלו הגיעה מתחילת השנה. מה שהגיע בסוף השנה היה השיפור של הקבוצה.

MBK
MBK
13/04/2026 19:23:00
הגב ל  גיא רוזן

הרשע צודק ב 100 אחוז

Stockton2Malone
13/04/2026 21:55:18
הגב ל  גיא רוזן

ניקל היה אצלי בפנטזי, אז עקבתי הרבה אחריו. לא בחרתי בו בגלל שחוץ מהסקורינג, הוא לא תורם הרבה באספקטים אחרים, פחות מרכז. הוא כן נותן הגנה מצוינת.

ברבור שחור
ברבור שחור
14/04/2026 7:09:05
הגב ל  גיא רוזן

הצער שלך מובן… ווקר בקושי השחקן השלישי בקבוצה שלו… שיפור קוסמטי וזהו

הבן הממזר של דנילו גלינארי
הגב ל  גיא רוזן

ניקייל משחק בליגה ב מזרח ועשה סטט על הפחים בעיקר בסוף העונה עם הלוז הקליל.
דני אולסטאר מוביל קבוצה במערב הקפיצה של דני הרבה יותר גדולה ודני שחקן גם רמה מעל.
דני קל.

גיא רוזן
14/04/2026 8:21:54

שטויות.
יש לך תזה לגבי הקונפרנסים, והיא לא עובדת.
דני שיחק 23 משחקים מול קבוצות מזרח, הפסיד ב-12 קולע 23.4 נקודות באותם משחקים.
אלכסנדר ווקר שיחק 28 משחקים מול קבוצות מערב, ניצח 17.
קלע 20.8 נק' למשחק באותם משחקים.

אלו הנתונים,
והם פשוט זרקו את הטיעון שלך לפח…

Shenanigans
14/04/2026 9:11:11
הגב ל  גיא רוזן

הנתונים שלך לא בהכרח אומרים משהו.
אתחיל בהערה – נתונים זה אחלה, אבל כדי להשתמש בהם חשוב להראות את הקונטקסט המלא. לדעתי או שעושים מחקר אמיתי ומקיף, או שנתונים יכולים להטעות כתלות בפוזיציה.

לדוגמה במקרה הזה:
האם בדקת מול מי היו הנצחונות וההפסדים של כל אחד מהם? (לדוגמה יכול להיות שווקר בעיקר ניצח את נמושות המערב)
האם בדקת באיזה שלב של העונה כל אחד ניצח את משחקיו? (לדוגמה יכול להיות שהאינטסנביות של הרבה קבוצות דועכת לאחר משחקי האולסטאר)
האם לקחנו בחשבון את זה שמלכחתילה האינטסנביות במערב קשוחה יותר, ויש יותר משחקים תוך-מערביים לקבוצות במערב, ולכן הן שחוקות יותר?
האם לקחנו בחשבון את לוח המשחקים? לדוגמה – דנבר ניצחו את אוק וס״א ב2 המחזורים האחרונים, האם זה אומר משהו?

ואפשר להמשיך ככה עוד ועוד
חוק המספרים הגדולים לא עובד בליגה שיש בה כל כך הרבה סייגים

גיא רוזן
14/04/2026 9:36:35
הגב ל  Shenanigans

הממזר טוען שדני היה חוגג מול המזרח,
ושאלכסנדר ווקר היה קומל מול המערב.
אני לא מכיר דרך אחרת לבדוק טענה זו העונה,
למעט להתבונן בסך המשחקים שהצמד שיחקו כל אחד מול הקונפרנס הנגדי.
האם זה גודל מדגם מספק בשביל לתת תוצאה חד ערכית?
לא.
אבל בניסיון לתמוך בטיעון כזה או אחר,
אפשר רק להשתמש במידע הזמין.
אתה או הממזר מוזמנים לבדוק יותר לעומק חוזק תחרות או כל פרמטר אחר.
עד אז,
בדיון הנ"ל,
לא ראיתי הצגה של נתון כלשהו שמחזיק את נרטיב מזרח/מערב.

Shenanigans
14/04/2026 12:13:27
הגב ל  גיא רוזן

אני חושב שווקר צריך לקחת, רק טוען שהמספרים שהצגת לא מספרים את כל הסיפור. כלומר, אני לא מסכים עם השורה התחתונה בתגובה הקודמת שלך: ״אלו הנתונים,
והם פשוט זרקו את הטיעון שלך לפח…״

MBK
MBK
14/04/2026 10:36:07
הגב ל  Shenanigans

כשאתה משיג ממוצע של 20+ על פני עונה שלמה הסיכוי שתעשה את זה מול ״נמושות״ הולך ופוחת.
אם כבר אז המזרח היה רצחני בחצי השני של העונה עם השיפור של שארלוט.
אגב, המאזן של פורטלנד מול קבוצות עם 50 אחוז ומעלה הוא 33-16
זה אומר שגם הם במיקום מצויין בזכות עליונות על נמושות

Shenanigans
14/04/2026 12:19:02
הגב ל  MBK

לא טענתי טענה, רק אמרתי שהמספרים שהוא הציג לא מספרים את כל התמונה.
במישור הסובייקטיבי, אני מרגיש שבשליש האחרון של העונה היה הרבה יותר קשה למצוא משחקים תחרותיים (=החל מהתקופה שההוקס התחילו להיות טובים)
יכול להיות שזה רק עניין שלי ואני טועה. אני בטוח לא מגובה באיזשהם נתונים.

לדעתי ווקר צריך לקחת בלי קשר

MBK
MBK
14/04/2026 10:29:15
הגב ל  גיא רוזן

עזוב אותך גיא
אתה צודק הפעם ובענק
אלכסנדר פייבוריט בקטע פסיכי בכל סוכנות הימורים
הטיעון על הקונפרנסים אידוטי בעיקר בגלל שקבוצות המזרח והמערב כמעט שוות לגמרי.
גולדן סטייט לא הייתה נכנסת לפלייאין במזרח.
זה שפספסו אותו זה לא מיקצועי

הבן הממזר של דנילו גלינארי
הגב ל  גיא רוזן

חחחח גיא הוכחת הפוך. דני קלע יותר כמו שרואים. דבר דני 23 זה קצת אם היה משחק 4 פעמים נגד ווש נטס וכו גם הסטט היה עולה. מצד שני ניקייל 4 מול אוק וכו יורד.
לא כוחות

גיא רוזן
14/04/2026 17:43:37

אתה התבלבלת בפרסים…
זה לא חמישיות העונה,
זה השחקן המשתפר.
השיפור במה שעושה ניקיל על הפרקט גדול מזה של דני.
אתה זרקת הצהרת "מזרח/מערב" והראתי לך בבירור שזו הצהרה מטופשת.

עכשיו,
אם השאלה הייתה מי שחקן טוב יותר,
אז קל. דני.
אבל,
שוב,
זה השחקן המשתפר.
לעבור משחקן חד ספרתי לשחקן של 20+ נק'
(על פני כל העונה, לא רק בחודשים האחרונים)
זה שיפור דרמטי ונדיר לשחקן בוותק של ניקיל.

שי אבן צור
14/04/2026 9:24:29
הגב ל  גיא רוזן

אתה צודק 100%
דני מועמד יותר מלגיטימי למשתפר אבל ניקיל אלכסנדר ווקר לא פחות

אם הייתי ניטרלי הייתי מצביע לו ולא לדני

וניל טרופי
וניל טרופי
13/04/2026 17:12:41

כל הכבוד לצוות ועכשיו לפלייאוף. אישית אני נגד דירוגים, זה מאוד אמריקאי וחוטא למטרה וחלק מתרבות המערב של לדרג הכל החל מרמת החדר במלון ועד לשחקנים משתפרים, זה הכל מכונת כסף ואיסנטיב. אבל אני גם אכלתי הרבה כובעים על ג'ו מאזולה וכנראה אמשיך לאכול עוד מאותו מוצר ולכן אל תקשיבו לי. צוות האימון של בוסטון מונהג על ידי ג'ו אל לוקו מאזולה ובהחלט זכאי לתואר מאמן העונה. קדימה לפלייאוף!!!

עידו גילרי
13/04/2026 17:46:03

גם אני לא סובל דירוגים ואמר גם איש חכם אחד שזה פרס טיפשי.
אבל חייב להסכים שמה שמאזולה עשה השנה סופר מרשים. בוסטון איבדה חלק עצום מהרוטציה המרכזית שלה כולל הסופרסטאר שלה, לא הוסיפה כמעט חיזוק וזה בקושי השפיע על הקבוצה. זה בטח הרבה בזכות השחקנים אבל גם לא פחות בזכות מאזולה והיכולת שלו לא לשים על מה שכולם חושבים. אני לא מת על השיטה שלו אבל הוא מוכיח פעם אחר פעם שהוא יכול לשלב בה כמעט כל שחקן. מעבר לזה הוא פשוט אישיות.

עגל
14/04/2026 13:50:29

גם אני לא אוהב דירוגים וראו זה פלא – גם אני הצבעתי למאזולה
🙂

Avri
Avri
13/04/2026 17:26:45

האיש השישי. אחת השנים הכי משעממות בגזרה הזאת. יאללה, ניתן לחיימה למרות שמיאמי היא קבוצה סוג ב ולא ממש ראוי שתקבל פרסים אישיים העונה.

השחקן המשתפר. קודם כל לעניין דני, את הקפיצה הבאמת מדהימה שלו הוא התחיל כבר בשנה שעברה. הוא אכן קפץ עוד קצת העונה, אבל זה לא דומה לקפיצה של דורן וניקל. הצבעתי ניקל, אבל במחשבה שניה זה דורן. אם אני בוחר לעצמי היום שחקנים לקבוצה דמיונית חדשה אז ניקל לא שם. שחקן סבבה אבל לא עלה לרמת טופ 5 או אפילו 10 בעמדה שלו. דורן בהחלט כן. בשנה שעברה הוא אפילו לא היה באיזור החיוג.

מאמן העונה. מאזולה. חייב להיות מאזולה. לקח קבוצה שרובינו צפינו לה פלייאין – אני צפיתי טנקינג – והביא אותה לכמעט 60 נצחונות. וזה הכל שיטה וגישה למשחק וניצול 115 אחוזים מהפוטנציאל שהיה לו לשחק איתו.

הבן הממזר של דנילו גלינארי
הגב ל  Avri

במזרח גם אם הוא היה מתאמץ להפסיד לא יכל להגיע מתחת למקום 5-6

שי אבן צור
14/04/2026 10:07:10

מה עם הטיעון שהוא רכב על הגב של בראון?
זה גם יכול להוריד לו איזה נקודה או שתיים, לא?
בטוח שאם תשקיע עוד טיפה מאמץ תוכל לשכנע שהוא סתם מאמן

NBA בדם
13/04/2026 17:56:33

תודה לכולם
הקפיצה שניקיל עשה השנה הייתה חריגה בכל קנה מידה אפשרי. הדבר שיכול להתחרות בו הוא מקולום שקפץ מ 6.8 נק' למשחק ל 20.8, אבל זה היה בגיל צעיר ואחרי 2 עונות בלבד כשחקן שולי בליגה לעומת ניקיל שעשה זאת בגיל 27 עם פז"ם לא מבוטל של שחקן רוטציה חביב.
אבדיה חייב להיות מוזכר על הקפיצה האדירה שלו אבל ממש לא בראש.

הבן הממזר של דנילו גלינארי
הגב ל  NBA בדם

ניקייל היה טוב גם במיני פשוט לא נתנו לו את הכדור

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

זה לא מאזולה, או לפחות לא רק הוא, אלא גם, ואולי בעיקר, בראד סטיבנס.
.
דני זה לגיטימי, גם אחרים.
.
שחקן שישי זה באמת קשה, הלכתי על קלדון שלנו.

עידו גילרי
13/04/2026 18:27:15

מה בעיקר סטיבנס עשה ששם אותם בעמדה לאליפות?
הוא ללא ספק מנהל העונה אבל לא בגלל זה.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

בנה את הסגל הזה – שחקנים מצוינים, קבוצתיים, שמסתדרים אחד עם השני. לא יודע אם הקבוצה הייתה פחות טובה אם יודוקה, למשל, היה נשאר, או אם ויל הארדי היה במקום מאזולה.

עידו גילרי
14/04/2026 6:46:34

זה אותם שחקנים מהעונה שעברה כמעט והם נראים לך מצוינים בזכות התפקוד של הקבוצה. לשאלת ה"מה אם" אני די בטוח שהתשובה היא כן.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

השחקנים נראים לי מצוינים כי הם שחקנים מצוינים. הם היו כאלה גם בשנה שעברה.
.
איך אתה מפריד בין איך שהשחקנים נראים לבין תפקוד הקבוצה? למה אתה חושב שהשחקנים מצוינים בגלל תפקוד הקבוצה ולא שהקבוצה מתפקדת בגלל שהם מצוינים?
.
למה בעצם אתה די בטוח שהתשובה לשאלת המה אם היא כן? יודוקה, למשל, לקח קבוצה יותר צעירה לפיינלז והפסיד רק בקרב צמוד.

עמיחי קטן
14/04/2026 7:51:03

אם יודוקה היה נשאר, בוסטון לא היו לוקחים את האליפות ב-2024, ולדעתי גם לא עושים פלייאוף השנה

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

למה אתה חושב ככה?

עמיחי קטן
14/04/2026 10:30:42

כי הקבוצות שלו נתקעות בהתקפה באופן עקבי. זה מה שקרה בבוסטון בגמר ההוא, וזה מה שקרה ליוסטון בכל משחק מכריע בשנים האחרונות. מאזולה שדרג מאוד את ההתקפה של בוסטון

דוקטור רזי הופמן
14/04/2026 12:04:14

לגמרי מסכים, אידיוטקה פחות משמעותי ממאזו.

עידו גילרי
14/04/2026 7:56:09

אז אתה יכול להגיד על כל השחקנים שהם מצוינים.
אני מפריד לפי סט היכולות שכל שחקן מביא איתו.

עידו גילרי
14/04/2026 7:57:07

מי היה מצוין בשנה שעברה?

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

אנחנו טוחנים מים… אבל לא משנה, ננסה
.
לדעתי קשה להוכיח או אפילו לייחס את ההצלחה דווקא למאמן, בעיקר כשקיבל קבוצה מצוינת מלכתחילה, וכשזו השנה הרביעית שלו בתפקיד.
.
גם את הרובוסטיות של הסלטיקס בלי טייטום אפשר בהחלט לייחס גם לבניית הסגל. דיברנו על זה גם כאן
https://hoops.co.il/?p=341878
.
ברור שהמספרים של השחקנים מסביב השתפרו העונה, אולי זה בגלל המאמן, אבל אולי גם בגלל שהדקות, הנגיעות בכדור והזריקות של טייטום השאירו חלל שצריך היה למלא, וגם בגלל שהתבגרו.
.
בקיצור, הקביעה שהקבוצה נראית העונה כמו שהיא נראית דווקא בגלל המאמן, מצריכה נימוקים מפורטים ואינה מובנת מאליה.

עידו גילרי
14/04/2026 8:40:36

דיברנו? אתה דיברת…
יש מספיק דוגמאות בהן קבוצה מאבדת חלק נרחב מהרוטציה שלה ודועכת כתוצאה מכך. העובדה שעם אותם שחקנים פחות או יותר בלי תוספות כמעט ההישגים אותו דבר היא קרדיט לכל הגורמים. כשמאגר הכשרון דליל יותר (ועל זה ניתן להתווכח אבל לדעתי זה די מוסכם) אז מגיע קרדיט רחב יותר למאמן. ברור שגם לסטיבנס שדאג להביא שחקנים שהמאמן יכול לעבוד איתם יש חלק משמעותי אבל אתה זה שטוען שזה בעיקר בזכותו. טענה שלדעתי היא מופרכת.

נערך לאחרונה 1 יום לפני על ידי עידו גילרי
עידו גילרי
14/04/2026 8:43:33

ועוד דבר אתה משום מה מדבר כאילו זה רק טייטום שהיה פצוע. זה ממש לא המצב.

שי אבן צור
14/04/2026 10:10:44

טייטום פצוע
סנטרים שישבו על הספסל בעונה הקודמת עלו לפרקט אחרי הפרידה מקורנט
מאזולה עשה עבודה מופתית

עמיחי קטן
13/04/2026 18:49:19

סטיבנס ניקה שולחן בצורה טובה, אבל הגורם העיקרי להצלחה בעונה הנוכחית זה מאזולה

האווי לאסוף
האווי לאסוף
13/04/2026 20:02:49

תודה רבה חבר'ה

יוסל'ה שוחמכר
יוסל'ה שוחמכר
13/04/2026 20:46:06

נו נו, קצת הגזמתם עם ה- Recency Effect.
שתי בבחירות בלי ואפס לאוט…

Florida man
13/04/2026 21:36:13

ביקרסטאף- כי לפני שנתייים הם היו פח והשנה מובילים את המזרח לפני הניקס ובוסטון. כבוד! מסיר את הכובע.
דני כי אני פרובינציאלי

נועמיקו
נועמיקו
13/04/2026 21:50:17

תודה חברים

השחקן המשתפר – מבאס אבל צריך להודות שדני קצת נופל בין הכסאות. שנה שעברה הקפיצה שלו הייתה בשלב מאוחר בעונה מכדי להיות מועמד רציני, והשנה פחות רואים בו משתפר כי אחרי סיום העונה הקודמת, השיפור שלו העונה היה קצת פחות מפתיע.

מאמן העונה – ביקרסטאף ומאזולה עשו שניהם עבודה מרשימה, אבל לדעתי מאזולה יותר. תסתכלו לשם השוואה איפה נמצאת אינדיאנה העונה. זה ממש היה נראה שגם בוסטון הולכת לטנקינג העונה, כששיחררה את פורזינגיס הורפורד והולידיי, ותראו איפה היא מסיימת את העונה הסדירה

Penny
Penny
13/04/2026 22:53:37

תודה לכולם, כיף לקרוא

השחקן ה-6: מיטשל. הרבה רגעים כשהוא היה על המגרש ושג״א לא אז כמעט לא הרגשנו בהבדלים. אם אני ג׳י אם בליגה אני מיד גונב אותו בכל צורה שהיא להיות הרכז הפותח/כנף של הקבוצה שלי.

המשתפר: אבדיה. אם יש שני שחקנים מאותה חמישייה שמועמדים לשחקן המשתפר אז הם מתבטלים בעיניי. אבדיה סחב לבד(!) את הנגרייה הזו של פורטלנד למקום ה-8 ומאוד עזר לכל שאר החבר׳ה שם להשתפר.

מאמן: ביקרסטף. מה שהוא עשה עם דטרויט זה ממש יוצא דופן. כמה שחקנים שם לא הכרתי לפני העונה.
אין לו את וומבי או את ג׳יילן בראון (פיינלס mvp לפני שנתיים כן?). צ׳רלס לי יכל להיות גם ראוי אם היו מסיימים יותר גבוה וזה שלאמלו בול נראה כמו שחקן כדורסל זה חתיכת הישג

נערך לאחרונה 1 יום לפני על ידי Penny
המשגיח
13/04/2026 23:00:36

תודה חברים. אני הולך על דורן כמשתפר. כן, אולי לא הוא השתפר הכי הרבה, אבל השיפור שלו היה הכי אפקטיבי ומרשים, כי הוא הפך לאולסטאר לגיטימי והוביל עם קייד את דטרויט למאזן באמת מטורף, בטח כשנזכרים איפה היא הייתה לפני שנתיים.

אור
אור
14/04/2026 4:38:46

ירדן גרזון לא נבחרה בדראפט ה-WNBA

https://sports.walla.co.il/item/3830426

הבן הממזר של דנילו גלינארי

המשתפר: דני קל. השחקן הכי טוב מכל המתחרים שלו לתואר, עשה קפיצה הכי גדולה, מוביל קבוצה במערב, אולסטאר, אין באמת תחרות.

מאמן העונה: דייגנולט קל.
קרקס את הליגה. השאיר את הכימיה שנה 3 רצוף מקום 1. המאמן הטוב בלעגה שרואים את ההשפעה שלו ממש על הקבוצה ולא לתת כדור לכוכב ובהצלחה.
ואם לא הוא אז גונסון ואחכ ביקרסטף כי הוא במזרח עם כל הכבוד, דטרויט במערב הייתה מחוץ ל6.
לא מבין מה הקשר למאמן שארלוט מקום 9 בליגה ב מזרח. יצאתם רפי בינה 😉

שחקן 6: קלדון.

עם כל הכבוד לשפרד הוא שחקן חמישייה בתכלס, הוא חמישי מבחינת דקות העונה ביוסטון לכן יורד בכלל מהפרק (זה החוק שלי שחקן 6 הוא שחקן שהוא שישי ומטה בדקות המשחק שלו בקבוצה). מיצל אמנם 6 בדק באוק אבל אחרי גיילן וויליאמס שבקושי שיחק העונה כלומר הוא שחקן חמישייה בתכלס. גם הוא נפול ריד, דנסומו, חאקז וקלדון עומדים בזה. נותן לקלדון בפוטו פיניש, שיחק טוב העונה, נותן גם הגנה ובקבוצה מס 2 בליגה.

נערך לאחרונה 1 יום לפני על ידי הבן הממזר של דנילו גלינארי
דוקטור רזי הופמן
14/04/2026 8:21:15

ממאמן שתמיד היו לי תלונות לגביו הוא הפך לאחד שאינני מעיז לבקר.
ג'ו מאזו המז'נון עשה קפיצה אטומית השנה. הניסיון מדבר חזק מאד. הוא יותר חי את המשחק ורואים אותו מגיב ולא רק מדרבן. אני רואה הרבה יותר ויכוחים אינטנסיביים עם השופטים, אני רואה מאמן שמגבה את השחקנים שלו, מאמן שנותן צאנס לכולם, מפתח שחקנים (עם צוות מצוין).
מה שהוא עשה השנה הוא לא פחות מנס. עם כוכב אחד והשני פצוע ובסימן שאלה הוא לקח את מה שנשאר לו ועשה ממנו קרם ברולה או עוגת סברינה. השנה רואים שהוא מגיב מהר למגמות במשחק, לפעמים אחרי סל אחד של היריב. הוא מזהה את המגמה ועושה מיד את השינוי המתבקש, בין אם תרגיל ובין אם חילוף מתבקש. אז כן ג'ו הוא מאמן העונה שלי וסגנו ביקרסטאף, האמת הם כתף מול כתף.
הפיתוח של פריצארד לעומת העונה שעברה הוא לא פחות ממדהים מבחינתי, משחקן שבנוי כמעט רק על השלשה הוא עלה בביומסה וצירף לארסנל את מה שאני מכנה באמפ או פייק באמפ פיידאווי וגם את הקרוס ליאפ המהיר מתחת לסנטרים פאוורים בסיגנון סטף. אני מעדיף משחק כזה מאשר השלשות, עניין של טעם אישי. אם אפשר היה לשים אותו, הוא היה השחקן השישי שלי.
השחקן המשתפר שלי הוא דני אבדיה, בלי תחרות ואני מנסה להיות אובייקטיבי. 🙂

עידו גילרי
14/04/2026 8:25:24

מאזולה הוא אותו מאזולה אתה פשוט הפנמת סוף סוף.

אשך טמיר המקורי
14/04/2026 10:43:05

100+
הסלטיקס לקחו עונה שעברה 3955 שלשות.
העונה 3456.
ירידה עצומה בנפח, לאחר עונה קיצונית במיוחד שנראתה כמו תחרות שלשות מתמשכת.
זה גם המספר הקטן ביותר של השלשות בארבע העונות שלו בסלטיקס –
עונה ראשונה 3492
עונה שנייה 3482
הוא הצליח להגמיש את עצמו.

עידו גילרי
14/04/2026 11:39:15

שנה שעברה זה באמת היה מוגזם וגם פגע בהם בסופו של דבר מול הניקס כשהם קרסו פעם אחר פעם.
אתה רואה אבל שבאופן כללי הם חזרו לקצב ה"רגיל" שלהם.

דוקטור רזי הופמן
14/04/2026 11:50:14

תודה רבה, מעניין מאד!
מקווה שמספר השלשות ימשיך לרדת בשנים הקרובות.
אגב, יכול להיות שהסיבה לירידה היא שטייטום היה פצוע?…

עמיחי קטן
14/04/2026 12:03:31

נדמה לי שהמספר הממוצע ירד עוד יותר דווקא אחרי שהוא חזר

עידו גילרי
14/04/2026 12:32:46

אולי אבל החלק היחסי לא השתנה.

עידו גילרי
14/04/2026 12:05:08

זו מחשבה מעניינת גם בגלל כמות הזריקות שהוא לוקח וגם בגלל הגראביטי שלו שמייצר שלשות לשאר. אבל לדעתי זה מה שהאשך אמר שהוא הפנים שיש יותר מדי.

-gogo
-gogo
14/04/2026 8:21:44

תודה לכולכם
השחקן ה 6 שלי הוא האקז גוניור. אוהב אותו (וגם את אחותו…..שנבחרה הלילה בדראפט). אחרי הנפילה לפני שנה הוא התעורר לחיים. מנהל משחק מצויין, חודר ומייצר. נשאר לו לשפר את האחוזים מה 3. הוא חייב בעונה הבאה לעלות לחמישיה במיאמי.

bobby
14/04/2026 8:51:37

וואלה פרס מאמן העונה הרבה זמן לא היה צמוד כל כך.
חוץ ממאזולה, ג׳ונסון ולי שזכו לבחירת הכותבים כאן, גם ראוי לציין את –
דיינגולט – אוקלהומה סגרו עוד עונה בטופ של הליגה, והפעם כשבמרבית העונה הם ללא ג׳יי-דאב, מי שאמור ה״פיפן״ לשרגא.
רג׳קוביץ׳ ואוט – בדומה לקייס של צ׳ארלס לי בזכות ההפתעה של שארלוט, ראוי לציין גם את המאמנים בטורונטו ופיניקס – גם הם הצליחו להוציא הרבה מקבוצות שבדומה לשארלוט, ציפו מהם להיות בתחתית.

נערך לאחרונה 1 יום לפני על ידי bobby
מעוז
מעוז
14/04/2026 10:46:17

לדעתי השיפור הענק של דני זה שאם תבוא לכל מאמן/ בעלים בליגה ותשאל אותם: סביב מי תבנו קבוצה מכל המועמדים שיש פה?
אני חושב שכל מי שלא אנטישמי יבחר בלי להסס בדני אבדיה. השיפור בין שחקן חמישיה טוב( מאוד) לבין שחקן שהוא המנוע של הקבוצה הסקורר והמייצר, זה השיפור הכי משמעותי שיכול להיות.
אין סיכוי בעולם שווקר או ג'ונסון היו מצליחים לעשות עם פורטלנד מה שדני עשה איתם. כשכולם פצועים והצבע צפוף כי אין ריווח דני הוכיח שהוא משהו אחר לגמרי.
זה קפיצה הרבה יותר גדולה לדעתי. גם יותר קל לעשות קפיצה מ8 ל20 כי ההגנה לא מתמקדת בך ויש לך אולסטאר לצידך שמושך את האש. אבל לעשות שיפור מ16 ל24( וגם זה עם הפציעה והכל, וזה עוד בלי האסיסטים שיש פער משמעותי) כשמתמקדים בך ואתה האופציה הראשונה בקבוצה זה מראה על שיפור מטורף במשחק, אתה באותה סיטואציה של שנה שעברה, וגדלת והתפתחת.
לכן אני חושב שאין תחרות.

birdman
birdman
14/04/2026 10:51:31

אני זוקף את הצלחת בוסטון קודם כל לבראד סטיבנס המנהל לענייני כדורסל.

birdman
birdman
14/04/2026 10:52:00
הגב ל  birdman

נ.ב. שבחר את השחקנים.

ירון, החלום
ירון, החלום
14/04/2026 12:08:55

בס"ד
תודה רבה

אלדלוקו
אלדלוקו
14/04/2026 12:45:51

לגבי פרס השחקן המשתפר: לדעתי המעבר מרול פלייר לכוכב ולאופציה הראשונה בקבוצה תחרותית הוא יותר קשה ומשמעותי. זה משאיר בעיני בתחרות את דני וג'ונסון. לדני בעיני יש את היתרון במאבק כזה, בגלל שהוא משחק ליד שחקנים פחות טובים, בקבוצה שסבלה הרבה יותר מפציעות ובקונפרנס הרבה יותר תחרותי.

עגל
14/04/2026 13:40:49

תודה לכולם על הבחירות המעניינות.
תודה לסטוקטון ששמת את ריד שפארד בשחקן השישי (למרות שבחרתי באג'איי מיצ'ל).
גם בגזרת המאמן קשה לבחור, אני הלכתי על מאזולה למרות שהוא לא יודע לקחת פס"זים 🙂

מנחם לס
14/04/2026 15:09:09

בחירות הגיוניות מאד