סן פרנסיסקו זכתה בוורלד סירייס / MBK

ימי פתיחת ליגת ה NBA הם ימי חג ואושר

מבחינתי הליגה מתחילה רק הלילה . לפנות בוקר נערך משחק 7 בין הקנזנס סיטי רויאלס לסן פרנסיסקו גאיינטס על תואר אלופת ה- mlb

סן פרנסיסקו ניצחה 2:3 בקנזנס והיא הראשונה לנצח משחק 7 בחוץ מאז הפיטסבורג פיירטס ב 79 ,  10 פעמים הקבוצה הביתית ניצחה את משחק 7 בביתה מאז 79.

זו הייתה סדרת הגמר הבלתי צפוייה בעליל ,אם מישהו היה שם את כספו בתחילת הפלייאוף על הסדרה הזו כגמר אפשרי הוא היה נשלח להסתכלות

את מי שהימר בתחילת העונה כנראה שהיו שולכים לאשפוז כפוי עם תנאים מחמירים הכוללת קשירה ואבטחה צמודה.

קנזנס סיטי חזרה למעמד הגמר לאחר 29 שנים ולפלייאוף בכלל ( זכתה ב 85* ) הייתה אחת ממועודני הבייסבול הגרועים ב 2 העשורים האחרונים . כמו סן פרנסיסקו היא הגיעה למעמד דרך הווילד קארד של ה AL.

את משחק הווילד קארד* היא ניצחה 9-8 את אוקלנד לאחר 12 אינינגים ( משחק נגמר לאחר 9 אלא אם יש שיוויון)

*בבייסבול 3 אלופות הבתים ( מזרח , מרכז , מערב ) מעפילות לפוסטסיזן כשהקבוצות 4-5 משחקות משחק 1 על הזכות להמשיך קדימה ( שינוי שנכנס לפני 3 עונות )

קנזס ניצחה את 8 משחקי הפלייאוף הראשונים ברציפות ( שווה שיא של בוסטון והוויט סוקס 2004,2005  שזכו באליפות) תוך שהיא מטאטת את לוס אנג'לס איינגלס ובוליטימור

הג'ייאנטס עשו הרגל להיות בפלייאוף עונה כן עונה לא . העונה כן וזה נגמר שוב באליפות שלישית ב 5 העונות האחרונות .

סן פרנסיסקו עשתה את הדרך ב NL דרך הווילד קארד כשבומגארנר עמד על הגבעה והשתיק את הפיראטים מפיטסברג . בהמשך הם הדיחו את וושינגטון ( כולל משחק פסיכי של 18 איננגים) ואת סנט לואיס אשר פירקה את הדודג'רס שהייתה פיבוריטית לזכייה אבל קלייטון קראשו האס שלה ספג ב 2 משחקים כמות ריצות שהוא סופג בשליש עונה.

קנזס הייתה רחוקה בומגארנר אחד מעשיית היסטוריה.

גאת'רי פתח את המשחק עבור הרויאלס .אינינג שני רעוע שלו הוביל ליתרון 2-0  כדור שזרק ופגע בפבלו סנדובל ועוד שני סינגלים של האנטר פנס וברנדון בלט מילאו את הבסיסים ושתי חבטות הקרבה של מייקל מורס וברנדון קרופורד .

. טים הדסון הותיק שפתח עבור הג'איינטס ניפק אינינג שני רע שאפשר דאבל לאלכס גורדון שהכניס את בילי באטלר ,חבטת הקרבה של עומאר אינפנטה, שהכניסה את גורדון וקנזס סיטי איזנה לל-2:2 ו, זה היה הסוף עבור הדסון.

סנדובל והאנטר חבטו לסינגלים בפתיחת האינינג ה 4  וגאת'רי הוחלף ב הררה, שהרשה סינגל  למורס. סנדובל, הגיע הביתה וסן פרנסיסקו עלתה ל-2:3 שנשמר עד הסיום.

מאדיסון בומגארנר עלה לגבעה בתחתית האיניג ה -5 י לאחר יומים מנוחה ( מנוחה ממוצעת לפיצר פותח היא 4-5 ימים ) ושמר על מאזן נקי מריצות ונכנס להיסטוריה

באינינג ה -9 אאוט אחד מאליפות הדרמה הייתה בשיאה ! אלכס גורדון יבט לסינגל אבל בזכות טעות של בלאנקו הגיע עד הבסיס ה 3 . קנזס סיטי המתינה לסופרמן שלא הגיע

סנדובל תפס את הכדור האחרון ונגמר הסיפור עבור קנזס.

בומגארנר שניצח עבור סן פרנסיסקו את משחקים 1 ו 5 נבחר ל MVP של הסדרה

פבלו סנדובל ( הפנדה) חבט 3 מ3  במשחק ו 26 חבטות סך הכל בפלייאוף שהם שיא כל הזמנים עבור עונת פוסט סיזן

זה היה הניצחון ה 10 ברציפות בסדרת פלייאוף עבור הג'יינטס ואליפות 8 בסך הכל

המסך ירד על עוד עונת בייסול אדירה.

 

 

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי
Subscribe
Notify of
9 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
גיא
גיא
30 באוקטובר 2014 7:40

למי שלא עוקב אחרי בייסבול, הדרמה בסדרה הזכירה את סדרת הגמר בין מיאמי וסאן אנטוניו לפני שנתיים. ואת היכולת של BIGBUM (באמגרנר) בקלאצ' אפשר להשוות לשלשה של ריי אלן במשחק 6.
עכשיו אפשר באמת להתחיל להתרכז ב- NBA (למעט ימי א' ו-ב', אז הפוטבול שולט, יום א' הקרוב הקלאסיקו – מאנינג נגד בריידי).

ירון
ירון
30 באוקטובר 2014 8:28

מי שמבין בייסבול מתלהב ממה שעשה באמגרנר. אבל לאחד כמוני שלא מבין, זה היה שיעמום המחץ. עומד הבחור וזורק את הכדור פעם אחר פעם, ואין שום חבטה ושום אקשן. עד שבחובט האחרון באינינג ה 9 קנזס הצליחו לחבוט והחובט הצליח להגיע לבסיס ה 3 הודות לשתי טעויות של שחקני ס"פ שהשמיטו את הכדור.
אני מבין שהוא (באמגרנר) עשה דבר גדול ומי שמבין בייסבול מתפעל מזה. אבל עבורי זה היה כמו לראות משחק כדורגל של 0:0 עם מעט מאוד בעיטות לשער.

ירון
ירון
30 באוקטובר 2014 8:29
Reply to  ירון

… והדרמה הזו היא בדיוק ההפך מריי אלן וכו'.

Mbk
Mbk
30 באוקטובר 2014 9:03
Reply to  ירון

אני דווקא חושב שמשחקים בעלי סקור נמוך מעניינים מאוד
לראות פיצר בשיא ששורף את כל מי שנקרה בדרכו זה אדיר
כמובן שהום ראנ'ס זה תמיד נחמד אבל משחק של 2:3 עדיף על 10:0
המשחק של אמש היה כמו שמשחק 7 צריך להיות . סן פרנסיקו עלו ליתרון ושכבו עליו עד לסיום
מגיע כל הכבוד לבולפן של קנזס שהיה הטוב בליגה העונה ובפוסט סיזן

רן הנרגן
רן הנרגן
30 באוקטובר 2014 9:24

מדיסון בורגרנר רק בן 25. שותף מלא ב 3 אליפויות. ניצח שלושה משחקים בסידרת הגמר הנוכחית. לא היה מגיש כל כך דומיננטי בעשורים האחרונים בביסבול.

המיוחד בגיינטס הוא התרומה שכל אחד מ 25 השחקנים תרם בנקדוה זו או אחרת במהלך משחקי הפלייאוף. אין להם חובט אחד דומיננטי אלא אחדים שהם מהשורה השלישית לכל היותר (מורס, פנס, סנדובל,פוזי) אבל בשעת הצורך בסאן פרנציסקו גם מטאטא חובט (אישיקוואה, פרז).

משחק ההגנה שלהם, למעט טעות אחת פטאלית למחצה בסיבוב האחרון, אין שני לו. להסתכל בביסבול רק על החבטות זו אי הבנת המשחק. כמו פוטבול גם כאן המשחק מהווה רצף של קרבות קטנים שרובם מסתכמים בכך שכדור מגיע לכפפה של הקאטצ'ר, חלקם הקטן מתפתח לקרב הגנה ומיעוט מוחלט מגיע לידי השלמת ריצה ורק כמחצית מזה הופך לנקודה. יש במשחק אסטרטגיות הן מצד הקבוצה החובטת והן מצד הקבוצה המגישה. בחירה של המגיש בכל נקודה היא קריטית.

שלוש האליפויות של סאן פרנציסקו הן תוצאה ישירה של ניהול משחקים מבריק של המנגר שלהם בוטצ'י. באותה מידה ניתן לומר שטעויות בבחירת מגישים מחליפים שביצע המנגר של קנזס תרמו לא מעט להפסד של הקבוצה לו.

להתראות בפלייאוף של 2016

מולי
Editor
30 באוקטובר 2014 9:49

היה כייף לראות את הסדרה ועוד יותר כייף לקרוא עליה.
תודה!

עגל
עגל
30 באוקטובר 2014 13:30

לא מבין כלום בבייסבול. כנראה שבכל זאת יש משהו במשחק הזה

גיא
גיא
30 באוקטובר 2014 14:23

צפייה במשחק בייסבול באיצטדיון זו חוויה אדירה, בכלל לא משנה המשחק עצמו – אוהדי הבייסבול שונים מקהל הקונצרטים של ה-NBA או האלפיון העליון שיכול להרשות לעצמו כרטיס למשחק NFL. אוהדי הבייסבול קולניים גם כאשר הקבוצה שלהם מפסידה ואפשר לראות משפחות שלמות מגיעות להנות מהחוויה. כמו כן האוכל באיצטדיונים הוא חוייה יוצאת דופן בפני עצמו.

http://www.youtube.com/watch?v=VJmS8Gb6m8I

מנחם לס
מנחם לס
30 באוקטובר 2014 16:17

מי שהפסיד את הוורלד סרייס (או לפחות מנע צ'אנס להשוות ולנצח באינינג ה-9) היה המנג'ר של הרויאלס שנתן לסלבדור פרז, הקצ'ר הפצוע שבנוסף לפציעה לא חבט כלום בכל הסידרה, לחבוט, במקום לשים פינץ' היטר במקומו!

טעות קולוסאלית שידברו עליה הרבה זמן.

מתנצל שנעלמתי ליום. הייתי באוניברסיטה בה אלמד מינואר (רק קורס אחד – ביומכניקה)