אריבדרצ'י, איטליה. איך הנבחרת הטובה בעולם הפכה לבדיחה / עמנואל אוחנה הלקין

אריבדרצ'י, איטליה. איך הנבחרת הטובה בעולם הפכה לבדיחה / עמנואל אוחנה הלקין

אריבדרצ'י, איטליה. איך הנבחרת הטובה בעולם הפכה לבדיחה / עמנואל אוחנה הלקין

נבחרת איטליה נכשלה להעפיל למונדיאל בפעם השלישית ברציפות. היא עלתה ליתרון בדקה ה-15' משער של מויזה קין לאחר טעות של השוער הבוסני, אבל נותרה בעשרה שחקנים לאחר שאלסנדרו באסטוני הורחק בכרטיס אדום על סף המחצית. לאחר מטח לכל אורך המחצית השנייה, הבוסנים הצליחו להשוות משער של האריס טאבאקוביץ'. בפנדלים, החלוץ של אינטר פיו אספוסיטו שלח את הכדור לשמיים בבעיטה הראשונה, והקשר של רומא בריאן קריסטנטה שלח את הכדור למשקוף בבעיטה השלישית. מנגד, הבוסנים כבשו את כל ארבעת הפנדלים, ורק את אחד מהם דונארומה היה קרוב לעצור. שלושה מתוך ארבעת הבועטים הבוסנים היו מתחת לגיל 24, כולל אחד בן 18. אז איך הגענו למצב הזה? איך יכול להיות שנבחרת איטליה לא מעפילה למונדיאל שלוש פעמים ברצף?

קודם כל נתחיל מהמובן מאליו: הסגל האיטלקי לא טוב. גאטוסו עלה עם שלושה קשרים בעלי אוריינטציה הגנתית (מנואל לוקאטלי מיובנטוס, סנדרו טונאלי מניוקאסל וניקולו בארלה מאינטר), והשחקן הכי התקפי מביניהם (בארלה) שימש כקשר האחורי ביותר בהנעת הכדור. בכנף ימין שיחק מתאו פוליטנו מנאפולי. במערך של גאטוסו הוא מתופקד כמגן תוקף ולא בעמדה הנוחה לו, בתור שחקן כנף. אבל הבעיה הגדולה ביותר נמצאת בחוד ההתקפה. אומה שסיפקה לנו שחקנים כמו אלסנדרו דל פיירו, פרנצ'סקו טוטי, רוברטו באג'יו, צ'ירו אימובילה ועוד פתחה את המשחק החשוב ביותר שלה מזה שנים רבות עם מתאו רטגי ומויזה קין בחוד ההתקפה. רטגי היה מלך השערים באיטליה, לפני שעבר לאל קאדיש הסעודית בקיץ האחרון. קין הוא חברו לקבוצה של מנור סולומון בפיורנטינה – קבוצה שכרגע נמצאת במקום ה-16 בסרייה א', רק 2 נקודות מעל הקו האדום – ובעבר הוא נכשל ביובנטוס ובפריז סן ז'רמן. שני החלוצים האלו הם אפורים ביותר, ללא יכולת טכנית מרשימה וללא ראיית משחק מיוחדת. הם בעיקר משמשים כשחקני מטרה לכדורים ארוכים, ועל זה שיחקו האיטלקים חלק רב מהזמן. 

אז איך כל זה קרה? בדיעבד, שורשי הנפילה של נבחרת איטליה התחילו ב-1995 בבית המשפט בלוקסמבורג. חוק בוסמן קבע ששחקנים יכולים לעבור מקבוצה לקבוצה בסיום חוזיהם ללא הגבלה, והסיר את מגבלת הזרים בכדורגל האירופי. ב-5 השנים שקדמו לחוק, קבוצות איטלקיות הגיעו בכל שנה לגמר ליגת האלופות (גביע אירופה לאלופות לפני עונת 92/93) – כולל 3 זכיות של מילאן. בשנה האחרונה לפני החוק, מילאן הביסה את ברצלונה 0-4 בגמר ליגת האלופות. מאז 1996, רק 3 קבוצות איטלקיות זכו בליגת האלופות (מילאן ב-2003 ו-2007, אינטר ב-2010), וגם אז ההרכבים שלהן היו מלאים בשחקנים זרים. לפני החוק, שחקנים כמו דל פיירו ופירלו שיחקו בקבוצות הטובות בעולם ונשארו שם כל הקריירה. אחרי הזכייה האחרונה של איטליה ב-2006, הקבוצות האיטלקיות ירדו ברמתן ביחס להתחזקות שאיפשר הכסף הגדול של שאר הקבוצות החזקות באירופה. השחקנים האיטלקיים כבר לא שיחקו בקבוצות הטובות ביותר באירופה, וכתוצאה מכך הנבחרת האיטלקית נחלשה.

האם זה כל הסיפור? לא, מכיוון שגם עם נבחרת יותר חלשה, איטליה עדיין הייתה צריכה לנצח נבחרות כמו שוודיה, צפון מקדוניה ובוסניה ולהגיע למונדיאל. צריך לציין שגם המאמן הנוכחי של נבחרת איטליה הוא בעייתי ביותר. עם כל הכבוד לג'נארו גאטוסו, מדובר במאמן שבשבע השנים האחרונות אימן כל פעם קבוצה קטנה יותר מהקבוצה הקודמת שלו, ולא זכה אף לא בתואר אחד כמאמן. הקבוצה האחרונה שאימן לפני הנבחרת, הייתה היידוק ספליט הקרואטית, אותה הוביל למקום השלישי בליגה. 

בנוסף לכל זה, רצוי לציין שהאיטלקים פשוט לא שיחקו טוב במשחק האחרון. לחץ לא מסודר, הנעת כדור לא מרשימה במיוחד ללא יכולת לפרוץ את הבלוק של הבוסנים באף איזור במגרש, החמצות מסמרות שער של פיו אספוסיטו ופדריקו דימרקו, וכמובן תיקול אחד רע, שהוביל לכרטיס האדום ששינה את המשחק.

אני אעשה עוול גדול אם לא אציין כאן גם את היכולת של הנבחרת הבוסנית, שחקנים שנלחמים על כל כדור, מרימים כדורים לרחבה במשך 75 דקות ומציגים כישרון אדיר בעמדות הקו, כישרון שכרגע אין בנבחרת איטליה, ובלוק הגנתי מסודר, שמנע כל ניסיון של איטליה במשחק פתוח. וכמובן אדין דז'קו אחד ענק, גדול השחקנים הבוסנים בכל הזמנים, שבגיל 40 כבש את שער השיוויון בדקה ה-86' נגד ווילס ושלח את המשחק להארכה. נגד איטליה הוא שיחק 120 דקות ונגח את הכדור שנהדף ע"י דונארומה לרגליו של טאבאקוביץ', שדחק פנימה. הבוסנים עלו למונדיאל בזכות ולא בחסד, על חשבון נבחרת איטליה.

לסיכום, בעקבות שינוי יחסי הכוחות בכדורגל, המעמד של הקבוצה האיטלקית ושל השחקן האיטלקי ירד, המאמן של הנבחרת מעולם לא זכה בתואר, וכך הגענו למצב שרצף אי ההעפלה של איטליה למונדיאל יהיה באותו אורך של רצף החמצות הפלייאוף של סקרמנטו. נבחרת קורסאו תהיה במונדיאל ואיטליה לא. תנו לזה לחלחל רגע.

הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
58 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
שוקו
שוקו
01/04/2026 11:56:49

תודה רבה. מה שיותר הזוי זה שהם זכו ביורו ב2021 ככה שהבעיה היא לא רק כישרון

bobby
03/04/2026 10:55:06
הגב ל  שוקו

בדיוק! קטע שהם הצליחו להעמיד אחלה נבחרת באותה תקופה, ובכל זאת לא העפילו בין לבין למונדיאל.

דוקטור רזי הופמן
01/04/2026 13:03:16

יופי עימנואל. לא יזיק פה קצת כדורגל.
מצער הסיפור של איטליה.
נראה שיש כמה דברים מאחורי הקלעים שאינינו יודעים.
דיברו קצת על טונלי ליונייטד.

דוקטור רזי הופמן
02/04/2026 9:18:55

שמח מאד שתכתוב פה על המונדיאל.
החלטה מטומטמת לא לשחק בסאן סירו.
למרות שאני לא צדיק תמים, הייתי במילאנו כמעט יומיים והעדפתי אומנות וארכיאולוגיה על פני תיירות (ויתרתי גם על הסעודה האחרונה של דה וינצי…)

דוקטור רזי הופמן
02/04/2026 9:24:52

אגב, אשמח לשמוע פה גם על ליגת האלפות.
שבוע הבא באיירן-ריאל.
חושב שזה של מינכן…

דוקטור רזי הופמן
02/04/2026 9:27:53

נוייר כנראה יחזור עד אז וגם אורביג חוזר.

דוקטור רזי הופמן
02/04/2026 19:57:50

אכן הרשימו או הרשים והכוונה לוולוארדה.
אבל זה של באיירן. מקווה שילכו עד הסוף בגלל חיבתי להארי קיין.
מגיע לו טרבל השנה.

דוקטור רזי הופמן
02/04/2026 20:27:50

את הזווית הזו של גול העשור בעולם ראית?
https://www.facebook.com/reel/822034757601148
היכולת הזו פסיכית!

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

אכן כן. באסה. תודה רבה עמנואל

birdman
birdman
01/04/2026 14:32:14

כאשר הוילונד הדני פספס פנדל אתמול, השדר הישראלי אמר "הם קיבלו את הוילונד של מנצ׳סטר יונייטד ולא את זה של נאפולי". שחקן השנה באיטליה – מקטומיניי, ביונייטד, שחקן טוב, באיטליה הכי טוב בליגה. הרמה של הכדורגל האיטלקי מגעילה את השועלים, הם לא שווים כלום. הזרים בליגה האיטלקית הם אסקופה נדרסת לאלו של הליגה האנגלית.
תודה ושאפו על כתבת הכדורגל!

birdman
birdman
01/04/2026 14:53:04

במילאן שהזכרת לעיל, הזירם היו פראנק רייקארד, רוד חוליט ומארקו ון באסטן, הזרים הכי טובים בעולם. היום הם לא היו דורכים באיטליה.

דוקטור רזי הופמן
02/04/2026 9:20:04
הגב ל  birdman

צודק

הבן הממזר של דנילו גלינארי

בתור אוהד כדורגל איטלקי חזק בילדות ואוהד מילאן הכדורגל האיטלקי זבל מוחלט כבר יותר מעשור. ברמה של נבחרת ישראל. השחקנים האיטלקים חלשים מאד ואין להם אפילו כוכב. זה לא מפתיע.

הבן הממזר של דנילו גלינארי

הם לא זה קבוצה ברמה של נבחרת ישראל שחקנים שמשחקים בכל מיני קבוצות אשפה תחתית ובינוניות לא קרובים אפילו לטופ העולמי, מדרדרים משנה לשנה.
לכדורגל האיטלקי אין כסף ועובר משהו רע כבר למעלה מעשור גם הזכייה שלהם הייתה פוקס. פעם השחקנים האיטלקים היו מהטופ בכל עמדה בעולם היום כלום אין אפילו איטלקי אחד שאתה יכול להכניס לטןפ 15 בעולם לעמדה שלו.
לא היה מפתיע גם אם היו מפסידים לסן מרינו.

נערך לאחרונה 12 ימים לפני על ידי הבן הממזר של דנילו גלינארי
puma1234
02/04/2026 0:39:34

נכון .

hagay81
01/04/2026 19:00:31

חוק בוסמן היה אמור לפגוע גם בנבחרת הגרמנית ובכל נבחרת חזקה בעולם, אם גודלים שחקנים טובים אז באמת שלא משנה איפה הם משחקים.
העניין הוא לא חוק בוסמן אלא אובדן זהות והתנתקות משורשים, לברסה היו כמה שנים לא טובות, ואז הביאו את צ'אבי. הוא הבין מיד מה הבעיה וחזר למורשת של קרויף. זה לקח זמן, אבל כבר אחרי עונה אחת ברסה לקחה עוד פעם אליפות, אמנם היה לתהליך של צ'אבי מחיר בליגת האלופות, וברסה פעמיים רצוף לא עברה את שלב הבתים, אבל אנחנו רואים עכשיו שברסה חזרה לצמרת האירופאית.
יותר מדי שנים יש בכדורגל האיטלקי התנתקות מהקטנאציו, והקטאנציו בשביל איטליה זה מה שהטוטאל פוטבול בשביל הולנד, זה מה שפיאט 500 בשביל איטליה, מכונית שבהתחלה היתה סוג של קטנוע עם ארבעה גלגלים, אבל זאת המכונית שנותנת לאיטלקים זהות וגאווה לאומית. אז להרבה איטלקים יש מכונית מודרנית וליד יש גם את ה500 בשביל נסיעות בתוך העיר, למה? כי זה שלנו, כי אנחנו איטלקים.
האיטלקים הפסיקו לשחק עם הגנה אגרסיבית, הפסיקו לנעול את איזור הרחבה, והתוצאה, שלושה מונדיאלים בחוץ.
הטוטאל פוטבול הוא לא מושלם, התקפת המשולש של טקס וינטר רחוקה מלהיות מושלמת, אבל אחת עשרה אליפויות לא הולכות ברגל. ותחשבו מה יקרה ליאנקיז אם יקראו לאיצטדיון שלהם בשם אחר. ולא להאמין איך הפיסטונס הפכו עוד פעם לבד בויז והנה, הם חזרו לצמרת. והאם בישראל אוכלים פלאפל רק בגלל שזה טעים, לא, זה חלק מהזהות הישראלית.
ועכשיו מסתכלים לעבר העתיד, למרות הכשלונות, העתיד דווקא נראה לא רע, באסטוני עדיין אחד הבלמים הטובים, ובמילאן יש את בארטסאגי, מגן שמאלי גבוה, ויש את קאלאפיורי וטונלי, ובוא נהיה הוגנים ונזכיר שאם איטליה היתה מצליחה למשוך עוד עשר דקות, היא היתה עכשיו במונדיאל וכל הדיון היה אחר לגמרי.
יו"ר ההתאחדות, קל להפיל עליו את הכשלון, אבל בסוף הכדורגל האיטלקי תמיד היה מושחת ונגוע בפוליטיקה ושחיתות, למעשה כשיש בליגה האיטלקית משחק נקי, מתקשרים מהמשטרה לשאול אם הכל בסדר. ככה שהעניין הוא לא השחיתות. באיטליה תמיד היתה מאפיה ושחיתות ועדיין הם בירת האופנה והאוכל העולמי.
זה גם לא המהגרים, איזה שטויות אנשים אומרים בעניין הזה, בכדורעף נשים האיטלקיות הן אימפריה עם דאבל של זהב מפאריס וזהב מאליפות העולם שנה אחרי, וכל זה בזכות פאולה אגונו בת של מהגרי עבודה מאפריקה. בקיצור, שום קשר, ובכלל, יש בנבחרת האיטלקית רק בן מהגרים אחד, אז מה זה החרטא הזאת.
זהות, מורשת, שורשים, צורה, זה מה שמביא הצלחות. יחזירו את זה, איטליה תחזור לצמרת, ימשיכו לחכות את ספרד, אז איטליה תמשיך לשבת במונדיאל בבית.

הקיפוד
הקיפוד
01/04/2026 23:56:08
הגב ל  hagay81

לראשונה בחיי אסכים איתך לגמרי בעניין של זהות, ראיתי לאחרונה לא זוכר מי אמר אבל אחד הגדולים של הכדורגל האיטלקי אמר שקלייני גדול הבלמים בעידן שאחרי איטליה 2006 אומר שהיום הוא לא היה מקבל קרדיט מאף מאמן כי הוא לא מספיק טכני זה בדיוק הבעיה, האיטלקים מנסים לחקות את הכדורגל הזר בדיוק כמו שברצלונה ניסתה לחקות את הכדורגל הזר

דוקטור רזי הופמן
02/04/2026 9:29:52
הגב ל  hagay81

יפה מאד!
אאולי תכתוב לנו פוסטים?

אלכס דוקורסקי
02/04/2026 13:19:40
הגב ל  hagay81

מסכים לגבי השחיתות. שתי הזכיות האחרונות שלהם בגביע העולם לוו בפרשות שחיתות, שהיו סמוכות לטורנירים ההם. לטוב ולרע, זה חלק מהמדינה.

מנחם לס
01/04/2026 22:26:28

וואו כמה שהתגעגעתי לפוסט כדורגל כזה. אני מת על כדורגל וממש כיף לקרוא כאן מדי פעם מאמר כדורגל מעולה. תודה

מנחם לס
01/04/2026 22:27:42

עמנואל, מה זה "סביב הוילונד"?

puma1234
02/04/2026 0:37:26

לא זוכר מתי איטליה היתה הנבחרת הטובה בעולם, תוכל לרענן את זכרוני ?

אור
אור
02/04/2026 0:56:17
הגב ל  puma1234

אמת

puma1234
02/04/2026 13:09:40
הגב ל  אור

עם רוברטו באג'יו המצוין הפסידו אמנם
בפנדלים אך הםסידו במונדיאל 94.
היו מצוינים במקסיקו 70 , התיקונגד נבחרת מזרח תיכונית והניצחון המדהים
בניצוח ריווה את ריברה על גרמניה הביא אותם לגמר נגד :
פלה זאיוזיניו ,טוסטאו, קואולדיאלדו,ריוולינו, קרלוס אלברטו , ועטד , כמה שמות איטלקיים אנינזוכר שניים ,כמה שמות ברזילאיים אני זוכר…
1970. נבחרת איטלקית מצוינת אך ברזיל
היתה ברזיל הטובה ביותר בכל הזמנים .
איטליה היתה נבחרת טובה מאד קצת עדיפה על כל האירופיות האחרות.
וכעת נחזור לאיש עם המשרוקית :
השדר האנגלי טען שאין מקום לשופט ישראלי במשחק ברמות האלו אנגליה נגד ברזיל….
אמר והלך הביתה חחח,אברהם קלייןהאיש שתמיד עמד בשער של בריכת הפועל ברחוב גאולה בחיפה , איש יקר עממי מאיר פנים לכולם ,
מעל היה המגרש כדורסל של הפועל ,מגרש נטוש היום , הבריכה נטושה ,
העירטה מתעסקת רק בנדלן וזרקה את המורשת האדומה של חיפה וטיפוח הנוער לכלבים ,גועל נפש .
אופס על מה דיברנו איטליה ,את מי איטליה בכלל מענינת .

דוקטור רזי הופמן
02/04/2026 14:45:13
הגב ל  puma1234

הפועל רובי יאנג והחוף השקט.

puma1234
03/04/2026 10:12:56

תקעת את הסכין וגם סובבת רזי :
בהפועל שיחקתי שחמט וכדורסל כילד ונער , היה קרוב מאד לבית ,לחוף השקט
הגעתי עם הסבא שהיה מתרחץ בוקר ,הגיע בחמש בבוקר לים לפני השמש ,
עשיתי אצלו סטאז' במטקות ,תמיד
בגן בגיל 70 היה טוב ממני ,שיחק
עם הגדולים בחוף ,עלי המציל ועמרם ,
שנים אחרי פגשתי את בנו של עלי בחנות מזון לחיות שנים אחרי הגעתי לשם בגלישה עם ההייפליי מהקישון ,ואחר כך עם הקטמאראן הובי 16 וחייכתי לעצמי חיוך גדול , נזכרתי בפעם ששחינו ליאכטה שעגנה רחוק ביקשנו והוזמנו לעעלות לסיפון ,הפעם הסירה שעגנה ליד הרפסודות היתה שלי ,ופעם הגעתי עם הקייק למיטב זכרוני אך לא היה שם אף אחד ,יום של צפונית,רובי יאנג היה מורה מחליף להתעמלות אצלנו , תמיד הבטיח שנשחק יפה כדורגל ולא יפוצץ , ותמיד פוצץ….
היה כזה זריז ,לא יכלתי להתמודד עם
הזריזות וההטעיות שלו ,וגם חסרו לי יסודות.
אך לומדים מזה משהו ,די הרבה בעצם.
איך בזמן כה קצר הצליחו להרוס. בחיפה
כל כך הרבה ,היה מדהים שם פעם .

נערך לאחרונה 10 ימים לפני על ידי puma1234
דוקטור רזי הופמן
03/04/2026 11:50:56
הגב ל  puma1234

החוף השקט זה הספוט שאני יכול להגיע אליו רק במזרחיות או עם פרוטקציה… שזה היה בעבר ראשות הטבע והגנים והיום דייויד התותח מהמועדון החדש מתחת לגשר.
גלשתי לשם לפני פחות מחודש עבור המציאות המיוחדות שהים מזמן לי למחקריי, כולל סוג חדש למדע של אצה עם מין אחד בינתיים.
המזרחיות מאחורינו עד סוף אוקטובר הבא ואני מקווה שכשיתחילו הדרום מערביות של הקיץ, דיוויד יסדר לי כניסות איסוף של חצי שעה לפני כל גלישה.
כמו שכתבת, דיי הרסו את המקום, בעיקר בגלל המזח החדש של חיל הים. המזח הזה מקשה עלי בכניסות ויציאות מהים לחוף ולהיפך. בפעם האחרונה הוציאו את המזח הצף לחוף, מקווה שיחזירו אותו בקרוב.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
הגב ל  puma1234

2006 כשזכתה במונדיאל.
ב-2002 הייתה לא פחות טובה מאף אחת אחרת, אבל עוולות השיפוט המכור גרמו להדחה.
ב-2000 זה היה כמעט, רק גול לקראת הסיום, או אפילו בתוספת הזמן, מנע זכיה ביורו.
ב-1998 ההפסד לצרפת, שזכתה בגביע, היה רק בפנדלים. אאל"ט היינו הנבחרת היחידה שלא הפסידה לצרפת אלא בפנדלים באותו טורניר.
ב-1994 הפסד בגמר, ושוב רק בפנדלים.
ב-1990 הפסד בחצי גמר, ושוב רק בפנדלים.
זה יוצא בערך 25 שנה של נבחרת חזקה מאד. אם תמדוד את ההצלחה המצטברת במהלך השנים האלה לא יודע אם היא נופלת מנבחרות חזקות אחרות של אותה תקופה (גרמניה, ארגנטינה, צרפת).

puma1234
03/04/2026 10:24:40

לא ממש הטובה בעולם לאורך שנים ,לא
ברזיל או ארגנטינה ,בהחלט נבחרת טובה מאד , אך לא הכי טובה ,לא הכדורגל הכי טוב , גם אם זכתה פעם ,
הספורט האיטלקי בכלל לטעמי נופל משמעותית בכמעט כל הענפים מהספרדי , כמעט תמיד ,ומהמזרח אירופאי יוגוסלבי לשעבר , בכדורסל .
בכלל כבר הזכירו איטליה היא מדינה מזדקנת ומושחתת .
ראו את הבעייתיות הזו בטיפול במשבר
הקורונה , בכלל המדינה הזו גם קתולית
ולכן די מפגרת יחסית למערב אירופה בכל התחומים המתקדמים .
הספורט לא יכול להינתק מהיכולות הכלכליות , שכל הזמן רק יורדות שם .
מסכים שהיתה טובה ,הירידה כאמור היתה צפויה לא מפתיע .

puma1234
03/04/2026 10:42:08

ואם כבר הזכרת ארבע מחנדיאלים
אז בא נדבר על 82.
הנבחרת הכי טובה היתה חד משמעית ברזיל ,אך הם התבישו לשמור אישית על פאולו רוסי .
איטליה זכתה מההפקר ,מהשטויות של סוקרטס , לא שהיתה טובה .
אין מה לדבר על נבחרות אירופיות אחרות, אני זוכר את הבזיון הזה היטיב
עד היום .
אף פעם לא היתה נבחרת כדורגל כה מוכשרת ומאוזנת כמו ברזיל 82 .
הם רק שכחו שהז'וגו בוניטו טאבו בברזיל
לא עובד באירופה .
12 שנה אחרי ברזיל בעצם כל היבשת
תבעה את עלבונה מאירופה במקרה הזה איטליה משחק שעצרתי לראות במהלך
נסיעת אוטובוס מהג'ונגל הפרואני ללימה הבירה .
ויתרתי על המשך הנסיעה ועצרתי באמצע הדרך במרחה אלנה ,במסעדה
באר מקומי בו האוטובוס עצר , אך נאלץ להמשיך ,אני. שארתי במריה אלנה עיירה חביבה באמצע שום מקום בלילה
לא היה בעיירה , או באוטובוס, או בג'ונגל
או בפרו כולה ו או בכלל. בכל היבשת הלטינו אמריקאית אדם אחד שתמך באיטליה ,נבחרת לצערו של רוברטן באג'יו שנתפסת ככל הרע האימפריאליסטי שמכביד על החיים
ביבשת ,אך זו כבר פוליטיקה ,באג'יו
היה שחקן ,וברזיל כבר לא היתה אותה ברזיל של הז'וגו בוניטו , היא כבר הגנה
ובחירוף נפש כשצריך , מי שמכיר את ברזיל ואת הקפואירה יודע שלהילחם
הם יודעים , רק לא רוצים .
הפעם רצו .
כשנגמר כל היבשת חגגה ,קשה להסביר
איך נראית חגיגה של מליארד איש. ,צריך
להיות שם כדי להבין .
איזו שמחה .

Berch
02/04/2026 8:52:51

מאמר מעניין
אוריאל דסקל גם העלה את הבעיה של האוכלוסייה המזדקנת באיטליה…. מה שמקטין את מאגר הכישרונות הצעירים.
גם נקודה למחשבה
🙏

דוקטור רזי הופמן
02/04/2026 9:33:01
הגב ל  Berch

לא להעליב את הקולגות החמודים שלי
גיובאני פורנרי
ג'זפ'ה אלונגי
ומאריו קורמאסי.
מרסי!

המשגיח
02/04/2026 9:31:13

ביזיון ספורטיבי עצום. קראתי כל מיני כתבות על עניין היחס לאימונים, אולי שם התשובה, כי פשוט לא הגיוני איך אומת כדורגל כזו עצומה מגיעה לשפל הזה.

עם כל הכבוד לדור הזהב של נורבגיה, זה הזוי שמעצמה כמו איטליה ממש נחותה מולה היום. אפילו ישראל נתנה לה פייט

אלכס דוקורסקי
02/04/2026 13:22:36
הגב ל  המשגיח

חושב שמעבר להיחלשות הנבחרת האיטלקית, נורבגיה, על מהירותה ועוצמתה, נבחרת מאוד לא נוחה עבור איטליה של ימינו.
קשה כמובן להעריך, אבל ייתכן שהאיטלקים יכלו להשיג תוצאות טובות יותר (או לפחות לא להפסיד) מול נבחרות לא פחות טובות מהנורבגים כמו ארגנטינה, ברזיל וגרמניה, למשל.

אלכס דוקורסקי
02/04/2026 13:16:50

תודה רבה עמנואל וחג שמח. כתבת יפה מאוד וכנראה שמנית את מרבית הסיבות לאי הצלחתם של האיטלקים להעפיל 3 פעמים ברציפות לגביע העולם (מרבית הסיבות, כי כנראה שאנחנו לא יודעים הכל).

חולק על הצגת העניין כבושה. בסופו של דבר זה ספורט וייתכן שהדברים עתידים להתיישר עבור האיטלקים במוקדם או במאוחר. המדינה מצטיינת בענפי ספורט רבים ונבחרת הכדורגל תחזור מתישהו לצמרת העולמית.

נערך לאחרונה 11 ימים לפני על ידי אלכס דוקורסקי
אלכס דוקורסקי
02/04/2026 23:19:37

צודק שמדובר במשבר.

hagay81
04/04/2026 0:16:11

אומרים צריך להביא את פפ גוארדיולה. איך לומר, זה יהיה עוד מינוי שעל הנייר נראה מבטיח, במעשי לא יצא מזה כלום. גוארדיולה בשלב שהוא כבר מעבר לשיא, הוא לא מצליח יותר בסיטי, כי מה לעשות, אחרי עשר עונות במועדון ושמונה עשרה שנים כמאמן ראשי, יש רגע שזה מגיע למיצוי, אצל יוהאן קרויף הרגע הזה הגיע בגיל 49 שלאחריו הוא לא אימן יותר ברמות הגבוהות. אין לפפ מה לתרום לנבחרת איטליה, זה יהיה מינוי מהמיותרים שהיו בהיסטוריה של המשחק, כמו שקפאלו לא תרם יותר מדי לנבחרת האנגלית ככה גם פפ במקרה האיטלקי.
ואם כבר קפאלו, מילאן של שנות התשעים זה קפאלו, הוא בנה את מאלדיני בנוער, הוא אימן את הנוער שם ארבע שנים, אחרי זה היה עוזר של סאקי, ואז כמאמן הראשי, הפך את מילאן שסאקי התחיל, לקטלנית, גרנדה מילאן. הבסיס אגב, היה הגנה של ארבעה. קבוצה התקפית, מורשת של טוטאל פוטבול, וקבוצה שתהפוך אולי לגדולה בהיסטוריה.
הביאו את בופון וגאטוסו, שמות ראויים, אבל מי שבאמת צריך לנהל את הנבחרת זה פאולו מאלדיני. האיש שהיה הבסיס של מילאן במשך עשרים שנה הוא האיש שישקם את הנבחרת.
אומרים זה הקלציופולי שהרס את הכדורגל האיטלקי, שטויות, ב82 איטליה זכתה במונדיאל, כשהכוכב הגדול של אותו טורניר, חזר מהשעיה חודש לפני הטורניר, פאולו רוסי לא שיחק שנתיים, אחרי שהיה מעורב בפרשת שחיתות שטלטלה את הכדורגל האיטלקי. והקלציופולי התפוצצה חודשיים למונדיאל 2006, שבסיומו איטליה זכתה. אז נו באמת, שום קשר לשחיתות, שקיימת בכל הכדורגל האירופאי, בכל הליגות המובילות מוכרים משחקים ומשפיעים על שיבוצי שופטים, אז התירוץ הזה לא רלוונטי.
הרבה שנים חוליית ההגנה של הנבחרת היתה השלישייה של יובנטוס, קייליני, בונוצ'י וברצאלי, מהלך הגיוני, לקחו אותם בילט אין מיובנטוס ושמו בנבחרת, למה לסבך את העניינים סתם. את העקרון הזה צריך לקחת לשדרה הניהולית, להביא את מאלדיני ולשים לצידו עוד שחקני עבר שהיו איתו במילאן, אחד מהם יכול להיות אנצ'לוטי בתור מאמן, למה בעצם לא נלחמו עליו ונתנו לו ללכת לברזיל? זה לא היה בגלל הכסף, כן? יש באיטליה מספיק "בעלי חברות אחזקה" שהיו יכולים לעזור עם התשלום.