לך תאמין לנתונים… / מולי

לך תאמין לנתונים… / מולי

שלושה משחקים נערכו אתמול בפתיחת עונת האן.בי.איי. לי יצא לצפות בחלק מן המשחק הראשון, ומאחר ואני לא אוהב שידורים בתשלום נוסף (פיי-פר-ויו) זה אומר שיצא לי לראות בערוץ חמש פלוס את המשחק בין הניו אורלינס פליקנס לבין אורלנדו מג'יק.

הדבר הראשון שתפש לי את העין במשחק, כל כמה שזה מטורף, היו הקרחות ביציעים.
הדבר השני היה מה ששדרני הכדורגל מכנים "גישושים הדדיים: בדקות הראשונות יכולתי להישבע שקבוצת בית ספר התיכון שלי, בגילה הנוכחי ארבעים שנה אחרי סיום התיכון, מסוגלת לקלוע טוב יותר מתשעה מתוך עשרת השחקנים שעל המגרש, לא כולל דייוויס שלא במפתיע היה המצטיין במגרש ולדעתי יהיה מצטיין העונה אם רק לא ייפצע.

אבל חזרה לקרחות במגרש… בתחילה חשבתי שזה כי זו תחילת המשחק והחברה יגיעו מאוחר יותר, אבל המשחק נמשך ונמשך, ולכל אורך הדרך הקרחות נותרו בעינן. בהמשך חשבתי שאולי אלו המקומות היקרים, אלו שקרובים למגרש שנותרו ריקים, אך כפי שאפשר לראות מצילום המסך מסיקור המשחק, הקרחות היו בכל מקום באולם…

אז הלכתי וצפיתי בשלושת המשחקים שנערכו אתמול, ובדקתי גם את דפי המשחק הרשמיים באתר נ.ב.א. קום, השוויתי נתונים לוויקיפדיה וגיליתי מספר דברים מדהימים:

ראשית, דף המשחק בכל שלושת המשחקים קובע שכל הכרטיסים נמכרו, מה שמכונה (SELLOUT). יודעים מה, זה אולי אפילו הגיוני, משחק פתיחה אחרי הכול.

אבל אז נדהמתי לגלות שעל פי דף המשחק באתר הנ.ב.א. קום, מעבר לכך שכל הכרטיסים למשחק נמכרו, נכחו במשחק, לטענתם, 17097 מתוך 17085 המקומות שבאולם סמות'י קינג סנטר שבניו אורלינס.
אז הנה תמונה מאמצע המשחק, לא תגידו מההתחלה, ולא תגידו מהשורות הראשונות…
KARACHOT
עדיין מאמינים לנתונים?

נו, אין ברירה, עברתי למשחק בין הלוס אנג'לס לייקרז ליוסטון נכחו בסטייפלס סנטר ע"פ דף המשחק 18,997 צופים מתוך תכולה מכסימלית של 19,060 (ע"פ ויקיפדיה), ואכן האולם נראה מלא לחלוטין, אין שום טענות.

אבל את ההפתעה הגדולה ביותר מצאתי בנתוני המשחק בין סן אנטוניו לדאלאס. כפי שניתן לראות בתמונה שלמטה, ע"פ דף המשחק נכחו  ב AT&T Center כמות של לא פחות ולא יותר 19,615  צופים, שזה בהחלט יפה. רק מה, ע"פ הוויקיפדיה (בתמונה) תכולתו המכסימלית של האולם לכדורסל היא כשמונה מאות צופים פחות, דהיינו 18,851 צופים והתחולה המכסימלית (בקונצרט) היא 19,000…
STAT

בקיצור, לך תאמין לנתונים…

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. לפחות לגבי העניין של הסולד אאוט,אז בארה"ב נהוג שחברות גדולות קונות מלא מנויים ואז מחלקות אותם לעובדים\ללקוחות ולכן יש מצב שהיה סולד אאוט אבל האולם לא היה מלא.לגבי הויקיפידיה כמו שכתבת לך תסמוך עליהם

  2. אכן מוזר. אם זה לא היה ארה"ב הייתי חושד במשהו.
    אצל האמריקאים זה זו בטח איזו סיבה אידיוטית.
    חברות גדולות (כפי שהוזכר) ומנויים שלא באים
    חוסר דיוק בויקיפדיה.
    אובר מכירת כרטיסים (כשיודעים שלא יהיה מלא אז מוכרים יותר מהמקסימום)
    וכיו"ב

      1. אתה חושב שזה גן נר או חולון שמכניסים בקומבינה? כל אחד שנכנס נספר על ידי מערכת ממוחשבת , אל תהיה גולם.
        הכיסאות הריקים זה כי הם מבלים את רוב זמנם ליד דוכני הנקניק וחוזרים שתי דקות לסוף כל רבע , ולרבע האחרון.
        בקיצור- כשיש לך על מה לכתוב תכתוב, כשאין פשוט לך לים

  3. כך יהיה וכך היה כבר מעל 50 שנה.

    ואגב, לא רק שחברות קונות בוכטות של כרטיסים, ישנם גם המון מינויים שלא באים למשחקים שלא מעניינים אותם.

  4. כל משחק מסתיים עם נתונים על מספר הכרטיסים שנירכשו. לא כמה ניכנסו לאולם. זה מפורסם בכל עתון ובכל דו"ח על כל משחק.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט