אסיסט 62: ה'בלטה' של ריי / אסי שלם

בס"ד

אסיסט 62: ה'בלטה' של ריי

 אחד המעברים המעניינים של עונת המלפפונים היה המעבר של ריי אלן מבוסטון למיאמי.

מעבר לפיקנטריה שבדבר והסיפור המשעשע עם KG ש"מחק" אותו מרשימת החברים שלו ריי אלן מראה העונה יציבות מבחינת המספרים שלו. אמנם מדובר רק ב4 משחקים אבל לדעתי מסתמנת כאן מגמה מסוימת.

אז מה היה בבוסטון ומה יש לנו עכשיו.

עונה משחקים ממוצע דק' זריקות מהשדה זריקות מ3 נק' למשחק
בוסטון 11-'12 46 34 4.9-10.7 2.3-5.1 14.2
מיאמי 12-'13 4 28.5 4.8-8.3 3.0-5.0 15.5

 מתפרצת (TRANSITION GAME):

ההיט(מודל 12-13) רצים למתפרצת ,עם ממוצע של 111.8 נק' למשחק(מקום I), הרבה יותר מבוסטון(מודל 11-12)91.8 שהיו רק מקום 26(מתוך 30)בקליעת נק' למשחק. הדבר מצביע על קצב יותר מהיר וקבוצה יעילה יותר מבחינה התקפית.

בבוסטון ריי אלן היה רץ לקו השלוש הקרוב אליו ומוביל הכדור(רונדו) היה מוסר לו לקליעה חופשית לפני שההגנה הספיקה להתארגן.

גארנט(5)מוציא לרונדו(1) שמוביל מתפרצת לריי אלן(2)

גם במיאמי יש מספיק לאן לרוץ ובתנועה זהה אלן מגיע לפינות ומשם יורה את החיצים שלו.

 התקפה עומדת (SET OFFENSE):

הכדורסל של ההיט שונה לחלוטין מהכדורסל של הסלטיקס. מיאמי אוהבים ללחוץ על הכדור ולרוץ למתפרצות וכשהם צריכים לשחק על חצי מגרש, הם משתמשים בלברון או ווייד כדי לחדור לצבע ומשם לשחרר כדור לקלעים שמרווחים את המשחק(SPACING).

לברון(3) עובר את השומר שלו ומכווץ את ההגנה

ריי אוהב את הפינה השמאלית ובגלל שלברון ודוויין אוהבים לחדור מימין לשמאל(Cross over move)הרבה חדירות היו מסתיימות בצד שלו. הרבה קבוצות מביאות עזרה על שחקנים שחודרים לסל ושחקני ההתקפה בפינות נשארים חופשיים ואת ריי אסור להשאיר חופשי..

אם השומר מגיע לעזור על לברון(3) הוא יוציא ל'בלטה' של אלן שיקלע(2)

ה'בלטה' של ריי

בבוסטון היו משחקים משחק איטי הרבה יותר כדי לנצל את יכולות המשחק של הBIG 3 שלהם. ריי אלן מתחיל את ההתקפה ועובר על חסימות של גארנט(5) ופירס(3). אם היה רוצה, היה הולך לצד השני לחסימה של ברנדון באס(4). רונדו קיבל בד"כ את ההחלטה הנכונה והיה מוצא את אלן למצב זריקה נוח.

אלן יעבור על חסימה כפולה של גארנט(5) ופירס(3) ויקבל מסירה לקליעה מרונדו(1)

עכשיו אני אשאל אתכם: עם מי כדאי לשחק? עם רונדו או לברון? להיות אופציה ראשונה או שניה? אני מניח שבשלב זה של הקריירה ריי אלן מעדיף את האופציה של ההיט. בינתיים זה נראה חיבור מהסרטים.

אז:

והיום:
http://www.youtube.com/watch?v=2tDBErwEmTM

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. אסיסט מצויין, אני הייתי מעדיף לשחק, במקומו של אלן, ליד לברון-כי לברון מושך שמירות כפולות יותר מרונדו, ואז יש שחקן פנוי לשלוש, בדרך כלל אלן.

  2. ואף אחד לא מדבר על כך שהמעבר הזה מסריח ולועג לכל חוקי תקרת השכר, כששחקן בסדר גודל כזה מוותר על הרבה מאוד כסף כדי להיות חלק מקבוצה שיהיה לה קל לקחת אליפות. מיאמי מקבצים להם שחקנים מעולים שמוותרים על שכר(לא לדאוג להם יותר מדי , עם כל המיליונים שבבנק וחסויות ומי יודע איזה עוד הכנסות)כמו מאלון ופייטון בזמנו עם הלייקרס.

  3. אין לדבר סוף. באמת אני לא רואה סיבה ששחקן בגיל 37, שכבר לקח אליפות בחייו, יקח 3 מיליון לשנה ל-3 שנים (מיאמי) לעומת 12 מיליון לשנתיים (מה שהוצע לו בבוסטון), אבל מצד שני, זאת זכותו המלאה. ועדיין אי אפשר להגיד שמיאמי היא בלתי מנוצחת ושאין מי שמאיים עליה לקחת תואר בשנים הקרובות. זאת עונה מלאה וארוכה, יש פציעות (לא מאחל לאף אחד כמובן) ויש דינמיקה של פלייאוף.
    ריי שיחק 7 שנים במילווקי, 5-בסיאטל (היום OKC) ו-6 בבוסטון. למה שלא יהנה עכשיו מ-3 שנים במזג אויר של פלורידה?

  4. אסיסט מצויין ומלא אינפורמציה. רק אתה אסי מכל האתרים בישראל מסביר גם טקטיקה, ולא רק ספורי רכילות. יישר כוחך!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט