סיקור 9 משחקי רביעי / עמיחי קטן

סיקור 9 משחקי רביעי / עמיחי קטן

9 משחקים היו לנו הלילה ו-2 האחרונים שבהם העניקו לנו דרמות גדולות, וקיבלנו טריפל-דאבל שלישי בקריירה של אבדיה שהתאושש בגדול מהמשחק הפחות טוב נגד פיניקס, הבלייזרס כקבוצה נתנו רבע אחרון מצוין (כלומר, אבדיה, גרנט וקלינגן בגדול), אבל הם מחפשים ניצחונות ולא רק אופי.

קליבלנד קאבלירס (10- 6) – יוסטון רוקטס (10- 3) 104- 114:

יוסטון פתחו מצוין את המשחק וסיימו את הרבע הראשון ביתרון 33- 19 ואת המחצית ביתרון 57- 40, וברבע השלישי הם כבר עלו ליתרון שיא של 22, אבל קליבלנד רצו 18- 3 וצמצמו את ההפרש ל-4 בסיום הרבע השלישי, ו-2 שלשות של מיטשל בתחילת הרבע האחרון קבעו 77- 76 בלבד לרוקטס. עם זאת, ארון הולידיי קלע 14 ברבע האחרון, שנגון הוסיף עוד 12 ויוסטון הגיעו ל-40 נקודות והצליחו לייצר מספיק עצירות הגנתיות כדי למנוע מהפך, להגדיל קצת את היתרון ולהבטיח את הניצחון בקרב הצמרת המסקרן הזה.

שנגון הוביל את יוסטון עם 28, 11 ו-7, דוראנט קלע 20, הולידיי קלע 18, סמית רשם 14 ו-9, תומפסון רשם 12, 9 ו-6 עם 5 חטיפות ושפרד קלע 12.

אצל קליבלנד, האנטר קלע 25, מיטשל קלע 21, מובלי קלע 18 וטומלין קלע 10.

אינדיאנה פייסרס (2- 13) – שארלוט הורנטס (4- 11) 127- 118:

שבעה שחקנים שונים קלעו שלשה עבור אינדיאנה ברבע הראשון, אותו הם סיימו ביתרון 38- 33, וזה העיד על ההמשך מבחינה התקפית, כי במחצית הם הגיעו ל-70, כשמאת'ורין עם 11 ברבע השני, ובסיום הרבע השלישי הם כבר הובילו 104- 84, כשהפעם ג'יי האף קלע 10 ברבע. ריצת 15- 0 של שארלוט ברבע האחרון צמצמה את ההפרש ל-8 והלחיצה את הקהל הביתי הצמא לניצחון, אבל סיאקם, נמבהרד ושפרד קלעו בדקות הסיום כדי להבטיח לפייסרס ניצחון ביתי, השני שלהם בסך הכל העונה.

מאת'ורין הוביל את אינדיאנה עם 24 נקודות ו-12 ריבאונדים, סיאקם קלע 22 עם 7 אסיסטים, האף קלע 20 עם 3 חסימות, נמבהרד קלע 16 עם 7 אסיסטים, שפרד קלע 15 ומקונל קלע 14 עם 8 אסיסטים.

אצל שארלוט, קנופל רשם 24, 8 ו-7, ברידג'ס קלע 25 עם 2 חסימות, לאמלו רשם 18, 7 ו-9 ב-5/21 מהשדה ו-2/11 לשלוש, קונאטון קלע 13, סקסטון קלע 11 עם 5 אסיסטים וקאלקברנר רשם 10 ו-9.

פילדלפיה סבנטי סיקסרס (8- 6) – טורונטו ראפטורס (10- 5) 112- 121:

מחצית ראשונה צמודה הסתיימה ביתרון 56- 53 של פילדלפיה, אבל ברבע השלישי הראפטורס התפוצצו עם 44 נקודות, כפו 8 איבודים על פילדלפיה והובילו ב-15 בסיום הרבע. הרבע האחרון היה תחרות אישית בין גריימס לקוויקלי, וגריימס ניצח 15- 11 בקרב האישי, מה שסייע לפילי לצמצם ל-3 עם 3 דקות לסיום, אבל קוויקלי היה זה שהצליח לייצר 2 שלשות שהגדילו את היתרון בדקות ההכרעה, כולל אחת שקבעה יתרון 7 עם קצת יותר מדקה לסיום, וסל של בארט קבע יתרון 9 לראפטורס שמשיגים ניצחון חמישי ברציפות.

אינגרם ובארט הובילו את טורונטו עם 22 נקודות כל אחד, כשאינגרם הוסיף 5 אסיסטים, פולטל רשם 19 ו-8, קוויקלי קלע 18 עם 6 אסיסטים ו-3 חטיפות, בארנס רשם 16, 9 ו-5 וג'קובי וולטר קלע 11 עם 3 חטיפות.

אצל הסיקסרס, מקסי קלע 24 עם 9 אסיסטים ו-3 חטיפות, גריימס קלע 21, אדג'קומב קלע 21 עם 3 חטיפות ו-2 חסימות ודראמונד רשם 10 ו-12.

מיאמי היט (9- 6) – גולדן סטייט ווריורס (9- 8) 110- 96:

גולדן סטייט עלו בלי סטף, באטלר, דריימונד, הורפורד וקומינגה, ומיאמי ניצלו את זה ועלו ליתרון 20- 4 מהיר, אבל הווריורס הצליחו לחזור לעניינים ולהשלים מהפך רגעי ברבע השלישי, אותו הם סיימו ביתרון 74- 72. לנורמן פאוול זה נמאס וברבע האחרון הוא קלע 17 נקודות וגם אדבאיו קלע 9, אבל אולי הסיפור העיקרי הוא דווקא בצד השני של הפרקט, כי גולדן סטייט איבדו 9 כדורים ברבע האחרון. כל זה הוביל לבריחה של ההיט וניצחון בהפרש די נוח בסופו של דבר.

פאוול הוביל את מיאמי עם 25 נקודות, אדבאיו קלע 20 עם 7 קרשים ו-2 בלוקים, וויגינס קלע 17, האקז קלע 12 עם 7 אסיסטים, לארסון קלע 10 ב-3/11 מהשדה ופונטקיו קלע 10 ב-2/10 מהשדה.

אצל גולדן סטייט, פודז'מסקי קלע 20 עם 8 ריבאונדים ב-6/19 מהשדה, פוסט קלע 19, הילד קלע 18 ב-7/20 מהשדה וספנסר רשם 11, 8 ו-13.

מינסוטה טימברוולבס (10- 5) – וושינגטון וויזארדס (1- 13) 120- 109:

רבע שני של 37- 17 מצד מינסוטה, בו נאז ריד קלע 18, כלומר יותר מוושינגטון כקבוצה, הביא אותם ליתרון 25 במחצית ויתרון שיא של 27, אבל מי שנכנס לצפות בתוצאה באמצע הרבע האחרון ראה שהטימברוולבס מובילים ב-5 בלבד. קיישון ג'ורג' קלע 12 עם 3 אסיסטים ברבע השלישי והוביל את הקאמבק, וברבע האחרון היה זה מידלטון שקלע 9 וניסה להשאיר את הוויזארדס בתמונה. גובר ורנדל בצבע ושלשה של דיווינצ'נזו החזירו את ההפרש לדו-ספרתי, ובדקות הסיום מינסוטה עשו מספיק כדי לא להסתבך ולשמור על הניצחון.

רנדל הוביל את מינסוטה עם 32, 10 ו-6, ריד קלע 28, אדוארדס קלע 18 ב-6/20 מהשדה, דיווינצ'נזו קלע 12 וקונלי קלע 10, ושניהם גם חילקו 6 אסיסטים כל אחד.

אצל וושינגטון, ג'ורג' רשם 23, 7 ו-7, מקולום קלע 14 ועוד 4 שחקנים קלעו 13 – באגלי (7 ריבאונדים ו-3 חטיפות), מידלטון, וויטמור וקוליבלי.

ניו-אורלינס פליקנס (2- 13) – דנבר נאגטס (11- 3) 118- 125:

דנבר עלו בלי ארון גורדון והפליקנס עם זאיון, ואולי זה סייע לקבוצה הביתית לפתוח בסערה ולהוביל 23- 10 כשיוקיץ' עם 0 נקודות, 0 ריבאונדים, 2 אסיסטים ו-3 איבודים (הרביעי הגיע מיד אחרי הסל הראשון שלו), אבל עד סוף הרבע יוקיץ' כבר היה עם 10 נקודות ובפיגור 4 בלבד. בהמשך היה זה פייטון ווטסון שקלע 12 ברבע השני ו-11 בשלישי, כשבשלישי יוקיץ' השווה את הכמות, והם הובילו את הנאגטס ליתרון 19. ההפרש קצת ירד בסיום עם רבע אחרון מצוין של הרוקי קווין, אבל זה לא ממש איום על היכולת של דנבר לנצח.

ווטסון הוביל את קלעי דנבר עם שיאי קריירה של 32 נקודות ו-12 ריבאונדים, יוקיץ' עשה את היומית עם 28, 11 ו-12, אבל גם איבד 9 כדורים, מארי קלע 16 עם 8 אסיסטים, ולנצ'יונאס רשם 14 ו-7, קאם ג'ונסון קלע 14 וברוס בראון קלע 12 עם 3 חטיפות.

אצל הפליקנס, קווין קלע 30 עם 9 ריבאונדים ו-2 חטיפות וחסימות, מרפי קלע 23 עם 5 חטיפות, פירס קלע 16 וזאיון קלע 14 עם 5 אסיסטים.

אוקלהומה סיטי ת'אנדר (15- 1) – סקרמנטו קינגס (3- 12) 113- 99:

מתוך 16 משחקים העונה, רק ב-5 אוקלהומה לא הובילו ב-20, ושניים מהם הגיעו נגד סקרמנטו. זה כמובן לא מנע מהת'אנדר לנצח את אותם שני מפגשים, והלילה הם גם לא התקשו במיוחד, אלא הסתפקו ביתרון שיא של 18, בעיקר בזכות 3 רבעים מצוינים בהגנה ויתרון 83- 69 בסופם, ואז רבע אחרון שבו כל קבוצה קלעה 30, מה שעובד לטובת הקבוצה שמחזיקה ביתרון. הת'אנדר כבר בסגל כמעט מלא כשרק ג'יילן וויליאמס עדין חסר מבין אלה שצפויים לשחק העונה, ואילו סקרמנטו העניקו לווסטברוק את המקום בחמישייה במקום שרודר, אז אלוף הטריפל-דאבלים קלע 7 נקודות ואלוף העולם המכהן קלע 21 והעלה סימני שאלה על ההחלטה הזאת.

שיי הוביל את הת'אנדר עם 33 נקודות ו-8 ריבאונדים, הולמגרן קלע 21 עם 7 קרשים ו-3 בלוקים, דורט קלע 14, מיטשל קלע 13 עם 6 אסיסטים וקייסון וואלאס קלע 12.

אצל סקרמנטו, שרודר קלע 21 כאמור, דרוזן קלע 17 עם 5 אסיסטים ו-3 חטיפות, מונק קלע 16 ואצ'יווה רשם 15 ו-9.

דאלאס מאבריקס (4- 12) – ניו-יורק ניקס (9- 5) 111- 113:

סיקור 9 משחקי רביעי / עמיחי קטן

משחק צמוד במיוחד בו יתרון השיא היה 8, וברבע האחרון המספר הזה ירד ל-5, יתרון בו החזיקו דאלאס בשלב מוקדם של הרבע. שלשה של ברידג'ס קבעה שוויון 106, 3:45 לסיום, ומאז שתי הקבוצות התקשו לקלוע. וושינגטון וגאפורד הוסיפו אחת מהקו כל אחד בדקות הבאות, ודקה לסיום שאמט קלע שלשה והעלה את הניקס ליתרון נקודה. ראסל שם גם הוא 1/2 מהקו והשווה, אבל שאמט תפר עוד שלשה והניקס עלו ליתרון 3. בפיגור 3 יש קליי תומפסון והולכים אליו, אבל ב-2026 זה הסתיים באיירבול והניקס הלכו אל השחקן החם שאמט שיעשו עליו עבירה, והוא החטיא פעמיים מהקו, משאיר את ההפרש על 3 עם 22 שניות לסיום.

דאלאס עלו להתקפה נוספת, והפעם ברנדון וויליאמס ניסה לבד שלשה והחטיא, אבל וושינגטון במהלך גדול בקלאץ' עשה עבירה על מיטשל רובינסון, שהחטיא פעמיים גם הוא, והארט עשה עבירה מטופשת על וושינגטון ששלחה אותו לקו מהר, והוא להם איך עושים את זה ודייק פעמיים. הניקס עדיין ביתרון נקודה בשלב הזה, והפעם הם הולכים על הכי בטוח שיש, שחקן הקלאץ' של העונה המכהן ג'יילן ברונסון, והוא הציג מגמת שיפור וקלע 1/2, מגדיל את היתרון של הניקס ל-2. לדאלאס לא נותרו פסקי זמן, אבל מסירה נהדרת של וושינגטון ללייבלי שהעביר מיד לוויליאמס העניקה להם הזדמנות טובה וסל מוצלח, אבל גם עבירת תוקף בשריקה גבולית קצת לטעמי, והניקס שמרו על ניצחון החוץ הראשון שלהם העונה.

ברונסון הוביל את הניקס עם 28 נקודות ו-5 אסיסטים, טאונס רשם 18, 14 ו-6, ברידג'ס קלע 16 עם 6 אסיסטים, 3 חטיפות ו-2 חסימות, הארט רשם 16, 10 ו-5 ומקברייד קלע 11 עם 2 חסימות.

אצל דאלאס, ראסל (7 אסיסטים) ומרשל קלעו 23 כל אחד, כריסטי רשם 15 ו-7, קליי קלע 13 והארדי קלע 11.

פורטלנד טרייל בלייזרס (6- 9) – שיקגו בולס (8- 6) 121- 122:

פורטלנד עלו גם הלילה בסגל חסר, הפעם עם גרנט בפנים ושארפ בחוץ, יחד עם הולידיי והיתר, ובמשך 3 רבעים זה היה נראה בדיוק אותו דבר. גרנט היה בתפקיד שארפ עם משחק קליעה טוב, אבדיה היה מנהל המשחק שאולי צריך לקחת על עצמו יותר ושיקגו היו על תקן היריבה ששוברת את האזורית של פורטלנד ובורחת ברבע השלישי אחרי מחצית שבה הבלייזרס עוד נשארו בתמונה. אולם, הפעם קיבלנו תסריט אחר כשגרנט ואבדיה הובילו ריצת 13- 0 שצמצמה הפרש 21 ל-8, והמומנטום המשיך עד לשלשת שוויון של דני ואסיסט לסל ועבירה של קלינגן שהשלים מהפך ויתרון 3. אבדיה גם הצליח להתחמק מעבירה עם צ'אלנג' מוצלח ונשלח לקו ביתרון 3, אבל שם רק 1/2 ביום חלש מהעונשין וקובי וויט תפר שלשה. גרנט היה הבא בתור ללכת לקו, וגם הוא דייק רק פעם אחת, וביתרון 2 הצליחו הבלייזרס לעשות את מה שאסור לעשות – עזרה מוגזמת בצבע וקלעי פנוי ל-3 – ווצ'ביץ' היה האיש שקלע על הבאזר וגרם לתלונות של חברת החשמל על טלוויזיות שבורות.

ווצ'ביץ' הוביל את שיקגו עם 27 ו-8, וויט קלע 25 עם 7 אסיסטים, דוסומנו קלע 14, אוקורו קלע 13 ובוזייליס קלע 11 עם 2 חסימות.

אצל פורטלנד, גרנט קלע 33 עם 9 ריבאונדים ב-10/18 מהשדה, 5/9 לשלוש ו-8/10 מהקו, קלינגן היה מצוין עם 17 נקודות, 21 ריבאונדים (10 בהתקפה) ו-2 חסימות וקמארה קלע 14 ב-6/15 מהשדה ו-2/8 לשלוש. דני אבדיה קלע 15 ברבע האחרון, ובסך הכל 32 עם 11 ריבאונדים ואסיסטים שהביאו אותו לטריפל-דאבל השלישי בקריירה, והוא הוסיף גם 2 חטיפות, חסימה ו-3 איבודים ב-11/22 מהשדה, 3/7 לשלוש ו-7/12 מהקו.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
113 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
Berch
20/11/2025 8:55:23

תודה על הסיקור המוקדם
פילדלפיה זולגת לתרחיש הפסימי שלי מתחילת העונה בו השבוע הראשון היה הצלחה מסחררת ומשם צניחה. אולי נקבל את פול ג'ורג' להפועל חולון בסוף העונה….
אני קצת חולה וממורמר, הפסדים כאלה לא עושים לי טוב. אני מבקש שכל מישהו שמכיר מישהו בהנהלת הסיקסרס שיעביר את המסר – די להפסדים !!!
ובגזרה אחרת, דני אבדיה תופס את מקומו של ליילארד. משחקים מצויינים, אפילו טריפל דאבל, אבל בסיום פורטלנד מפסידה….
🤷‍♂️

עמנואל אוחנה הלקין

תודה עמיחי.

ניצחונות מרשימים ליוסטון וטורונטו. דני הוא אולסטאר לכל דבר עניין, מדהים שיש לנו שחקן כזה.

אלון אמיר שפר
אלון אמיר שפר
20/11/2025 9:21:03

יופי של מיאמי ויופי של דני ונסתפק בזה

bobby
20/11/2025 9:22:17

תודה על הסיקור המוקדם והמושקע!
הפסד שובר לב לפורטלנד ודני.. יכולים לפחות להתנחם בכך שהם נלחמו יפה ולא ויתרו ברבע האחרון. בנוסף, בלי הולידיי ושארפ ברור שיהיה להם קשה. מקווה שיחזרו למסלול הניצחונות בהקדם.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
20/11/2025 9:37:30

תודה רבה עמיחי

ירון, החלום
ירון, החלום
20/11/2025 9:38:41

בס"ד
תודה רבה

דוקטור רזי הופמן
20/11/2025 9:52:25

יופי של סיכום, תתעלם מהמטרילים.
וכן היה מאד דראאאאמטי הסוף של כמה משחקים, כולל פילי-טורונטו שההפרש לא מספר את הסיפור (הפוך, גוטה בפוך), דני-שיקאגו וכמובן דאלאס-ניקס.
שוב פילי מגיעים לרבע האחרון כשהם צכים לסגור פער ועושים את זה (הפוך, גוטה בפוך ראית שטורונטו גברים והניקס לא סגרו כלון אבל התקרבו), דאלאס מחXבנים את סוף המשחק מול הניקס, בין היתר בגלל החטאות מהקו. מעניין שזכרו לעשות האקינג רוביזון (קרוזו) רק בסוף. פורטלנד עדיין נאיביים אם הם זורקים משחק כזה כשדני מתחפש ליוקיץ.
היה מענה ומהנה בעת ובעונה אחת.

נערך לאחרונה 22 שעות לפני על ידי דוקטור רזי הופמן
אור
אור
20/11/2025 10:03:35

די להתבכיין בשם אחרים

עגל
20/11/2025 9:53:37

תודה עמיחי.
YP אמר שדוראנט חזר לשמחת המשחק שא-יינה אותו בימי אוקלהומה העליזים. לא שמתי לב להבדל, מישהו יכול לפרט?
אמן תומפסון יודע לעשות הכל מהכל (פרט לקלוע כמו שצריך) והוא נותן משחקי אול אראונד יפים. פתאום הבנתי שהוא מזכיר לי את ak47 האגדי. רק עם כדרור הרבה יותר טוב ומהיר.

חבל על ההפסד של פורטלנד, עוד קצת ריכוז והיה להם ביד ניצחון יפה מאוד.

עגל
20/11/2025 9:55:09
הגב ל  עגל

שכחתי – איזה הבדל זה בשביל דאלאס כשלייבלי משחק. הוא לא כוכב גדול אבל הוא וגאפורד ביחד זה כוח מאוד חשוב. הוא חלק מהעתיד של דאלאס לקראת הבנייה מחדש סביב פלאג.

NFS
NFS
20/11/2025 9:55:24

https://video.twimg.com/amplify_video/1991379545337831424/vid/avc1/1280×720/uAtqpyYHcjsVCiht.mp4?tag=16

טעות קשה של קמארה שאיבד את ווצ׳ביץ׳ והלך לעזור על ווייט ללא סיבה. לא להאמין איזה חוסר מושג בהגנה של הבלייזרס

נערך לאחרונה 22 שעות לפני על ידי NFS
דוקטור רזי הופמן
20/11/2025 9:58:12
הגב ל  NFS

גם דני אולי אשם שם?
במקום ללכת על הפנוי היה עם הראש לריבאונד.
אם היה סומך על החברים שלו היה צריך לסגור את השחקן הפנוי.

NFS
NFS
20/11/2025 10:32:14

לא. דני שמר על הורטר ולא על ווצביץ

נערך לאחרונה 21 שעות לפני על ידי NFS
אבג
אבג
20/11/2025 10:57:22
הגב ל  NFS

לדני יש חלק במהלך כי עשה פאוול מוקדם מידי והשאיר יותר מ 7 שניות למהלך האחרון.
חוץ מזה הוא וגראנט החטיאו עונשין כל אחד בדקה האחרונה.
אבל בסוף זה קצת קטנוניות כי בלי שחקנים בכלל (קוק? לאב?) החזיר במו ידיו (עם עזרה של גראנט וקלינגן) את הקבוצה למשחק.
הרכזים צריכים לחזור – גם ג'רו וגם טייבול – ואז יכול להיראות אחרת
ובאופן כללי יותר האסל שני צידי המגרש (חוץ מקלינגן שנלחם תמיד)

NBA בדם
20/11/2025 9:59:26

תודה רבה
שארלוט כרגיל נמצאת במרתפי הליגה אבל לפחות בחרה נכון השנה עם קנופל.
קליבלנד נותנת את התחושה שהיא רק קבוצת עונה סדירה טובה שבפלייאוף שוב תקרוס ברגעי האמת.
כל האוויר יצא מהמפרשים של הבלייזרס אחרי פתיחת עונה אופטימית. דני עם מספרים יפים אבל הכדור שלג הזה יכול לעלות לו באולסטאר.

thetroll
thetroll
20/11/2025 10:20:02
הגב ל  NBA בדם

אני אומר ככה שארלוט עם למלו ב 1 קנופל ב 2 ברנדון מילר ב 3 ו מיילס ברידגס ב 4 זאת קבוצת פליאוף חד משמעית במזרח.
אבל הפציעות רבאק. מילר עם איזה פציעה מסתורית שכבר משביתה אותה שלושה שבועות לאמלו כרגיל בחוץ. אני מחכה לראות את הקבוצה הזאת ביחד כבר מלא זמן מאז שמילר נבחר בדראפט וזה פשוט לא קורה. מבאס.

NBA בדם
20/11/2025 10:35:29
הגב ל  thetroll

זה גם לא יקרה

thetroll
thetroll
20/11/2025 11:36:34
הגב ל  NBA בדם

הייתי אומר לך נחיה ונראה אבל גם אם נחיה עד גיל 120 לא נראה לי שנראה את כולם ביחד.

thetroll
thetroll
20/11/2025 10:06:49

תודה על הסיקור עמיחי. פורטלנד עלו היום בלי השחקן חילוש מספר 1 שלהם השדון שארפ ובאמת שהיה להם סיכוי. אבל מי שהחליף אותו בעמדת השוטינג גארד היה הכלב לאב שנתן הופעה הסטורית של 0 מ 7 מהשלוש ו 1 מ 12 מהשדה ומינוס עשרים במדד הפלוס מינוס. רק כדי לסבר את האוזן – הבא אחריו היה מינוס 5 במדד הפלוס מינוס זה עד כמה הכלב היה גרוע. ובכל זאת הוא לא לקח 30 זריקות מהשדה כמו השדון שארפ אלא רק 12 זריקות (החמישי בקבוצה) ולכן יכולנו לראות לפתע שיש עוד אי אילו שחקנים בקבוצה הזאת.
בפיגור 20 דני החליט שהוא לא מפסיד ראיתי משהו "בעייניים שלו" ולכן בניגוד למנהגי בקודש לשם שינוי לא ניפצתי את המסך של טלויזיה בבעיטת וולה לאשכיו של מסך ה
טלוויזיה אלא המשכתי לצפות במשחק.
דני פשוט השתלט על המשחק (כמה שחקנים אתם מכירים שיכולים להשתלט על משחק בליגה הזאת) והיכה בשיקגו פעם אחר פעם.
וזה מה שאני אומר:
אם דני רוצה פורטלנד תחרותית השנה הוא צריך להיות אכזר וסוציומת ולהשתלט על משחקים.
שבת שלום לכּולם.

NFS
NFS
20/11/2025 10:40:45
הגב ל  thetroll

קלינגן יקירך נתן משחק גדול, בעיקר בריבאונדים בהתקפה.
כמה חבל שלא ניצחו בלי שיידון שארפ – זה בהחלט היה מחדד נקודה..
מילא שקמארה לא פוגע בהתקפה, אבל מה לעזאזל קורה לו בהגנה? נהיה ממש אהבל.

thetroll
thetroll
20/11/2025 11:34:39
הגב ל  NFS

מסכים מסכים מסכים.
מסכים שהקלינגון אכן נתן משחק איטוני אהבתי מאוד. שיתמיד ואני מפסיק להתבכיין.
מסכים שחבל שלא ניצחו בלעדי השדון אבל היה לו מחליף הרסני הכלב. אבל בכל זאת נקוה שעבר מסר לאומה.
מסכים שקמארה מזייף כבר כמה וכמה משחקים נקוה שיתעשת הוא חשוב.
מסכים בקיצור.

עידו גילרי
20/11/2025 11:01:54

בינתיים יוקיץ' ממשיך לנפח סטטיסטיקות על חשבון החברים שלו עם עוד אסיסט מגוחך:
https://www.nba.com/stats/events?CFID=&CFPARAMS=&GameEventID=648&GameID=0022500260&Season=2025-26&flag=1&title=Watson%201%27%20Cutting%20Dunk%20Shot%20(32%20PTS)%20(Jokic%2012%20AST)

אור
אור
20/11/2025 12:07:46

אוברייטד

NBA בדם
20/11/2025 13:02:25
הגב ל  אור

+100
חוץ מיכולת קליעה מרשימה מכל בלטה, עבודת רגליים משובחת, אייקיו כדורסל מהטובים בהיסטוריה, חוש נהדר לריבאונדר ואופי קשוח אין בו כלום ושום דבר.

אור
אור
20/11/2025 14:57:29
הגב ל  NBA בדם

לצערי רוב הסיכויים שחצי מהאנשים פה לא הבינו שזה היה בציניות

NFS
NFS
20/11/2025 12:47:42

לסטוקטון זה לא היה נחשב אסיסט

עגל
20/11/2025 14:46:13
הגב ל  NFS

🙂 🙂 🙂

דה שוט
20/11/2025 13:28:24

אסיסט יפה אבל הגיע הזמן להפסיק להשתולל בכל פעם שיש אסיסט כזה – מסירת רצפה מאחורי הגב ביד החזקה כשהיעד הוא מאחור (לא מסירה קדימה) – היא מסירה מאוד קלה לביצוע ואף מתבקשת. לשחקן גבוה שרואה מעל ההגנה – קל וחומר.

נערך לאחרונה 18 שעות לפני על ידי דה שוט
עידו גילרי
20/11/2025 13:33:21
הגב ל  דה שוט

ברור זה גם בכלל לא תלוי בטיימינג. בגלל זה אנחנו רואים כל כך הרבה שחקנים עושים את זה כל הזמן.
אתה לא רוצה לענות לי על אתמול? מה מגדיר אסיסט?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

מה שהליגה רוצה שיגידירו כמו שמגדירים מהו כדרור😉

אס זה כמו בישול בכדורגל שהביא אותך למצב קל לעשות סל. הוצאה לשלשה מבחינתי זה לא אס בכלל אבל אני אזרום עם הליגה שזה יהיה אס אבל גם פה אם הוצאת לשחקן שהוא לבד לקאץ אן שוט עוד ניחא.
אבל אם מסרת לשחקן שיש עליו שומר והוא קלע על הפרצוף של השומר זה לא אס.

כל דבר אחר זה לא אסיסט ששחקן צרך לעבור שחקנים, להטעות שחקנים, לעשות דרילים על שחקנים זה לא אס.

שמוסרים למישהו על ה3 והוא עושה פייק ואז דריבל ואז אין אן אאוט וחודר ואז סטפבק במיד ריינג על השומר, זה לא אס….

הנד אוף זה לא אס

כמו שבכדורגל שמוסרים למישהו אחורה והוא נותן טיל לחיבורים מ30 מטר לא נחשב לבישול כך גם אס.

איך זה מוגדר לא באמת משנה כי זה לא מעניין אף אחד הליגה רושמת מה שבא לה כהגדרה מופשטת מכוונת כמו הגאתרינג והכדרור ואז נוח לה לנפח כאוות נפשה, נראה לך מישהו בודק את זה חחח
כמו שאסור לשים יד מתחת לכדור בעת הכדרור חחחח
גם לא מעניין ההגדרות אנחנו רואים בעין וכולם יודעים שה"אס" של אתמול לא קיימים בכדורסל אמיתי. למי אכפת מה מגדירים? ההגיון טוב מכל הגדרה מחורטטת.

נערך לאחרונה 18 שעות לפני על ידי יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
עידו גילרי
20/11/2025 14:05:58

זה עתה רצחת יותר מחצי מהאסיסטים משנות ה80 ומעלה. אבל בסדר אתה לא היית היעד של השאלה כי ממך אני לא מצפה להיות מסוגל לנהל דיון. אז תודה אבל לא תודה (למרות שהגדרת יפה את התפיסה שלך).

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

שקר וכזב. בשנות ה80 לא נרשמו אס שיהיו אחרים ממה שתיארתי

עידו גילרי
20/11/2025 14:30:18

חחח.
אז מסירה לג'אמפ שוט לא הייתה אסיסט?
מסירה לשחקן בפוסט אפ שעולה לזריקה על השומר לא היתה אסיסט?

אור
אור
20/11/2025 14:59:19

שמעון ניהל מחקר מקיף על רישום הסטטיסטיקה בשנות ה-80 אז תחסוך לך

עידו גילרי
20/11/2025 15:10:06
הגב ל  אור

ניסיתי אבל הוא מתעקש.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

מסירה ששחקן קיבל בפוסט ואז טחן שעה פנימה ועשה אפראנדרים זה לא היה אס.
כנל בגאמפ שוט אם קיבל כדור העביר בין הרגליים נתן באמפ ועשה סבסוב וסל זה לא אס. אם קיבל שהוא פנוי וזרק אז כנראה שכן כמו היום

עידו גילרי
20/11/2025 15:11:59

זה לא מה שאמרת…
אמרת שמסירה לג'אמפ לא הייתה אסיסט. שסל מול שומר לא היה אסיסט.

עידו גילרי
20/11/2025 15:15:00

בתכלס אין לך מושג על מה היו רושמים או לא רושמים אסיסט אבל אין לך בעיה לחרטט בביטחון.

jefffoster10
20/11/2025 14:33:49

רק לעניין הכדורגל – שמעון אתה טועה לחלוטין. כמובן שאם מסרת לאחור למישהו שאפילו נגע בכדןר פעם,פעמיים שלוש, זה נחשב בישול של המוריד.
זה מזכיר לי את המשפט האלמותי "יובל שבתאי בישל בסן סירו" – הפועל באר שבע מול אינטר, שולח אותך לראות את הבישול של אותו השבתאי, ככה שההיקש שאתה עושה מהכדורגל לכדורסל הוא שגוי.

דה שוט
20/11/2025 15:08:32

א. תנסה בספורטק זאת מסירה קלה. באמת. הגוף מגן על הכדור והטיימינג הוא כמו של כל מסירה אחרת. לגבוהים יותר קל בגלל שדה הראייה. בלי קשר יוקיץ׳ גאון מסירות ועל כך אין ויכוח. כאן זאת מסירה מתבקשת.
ב. אם לא עניתי כנראה לא ראיתי 🙂 כשהייתי נער פוסטר בגליל הייתי עושה סטטיסטיקה בשביל אילן קובלסקי האגדי שהיה עוזר המאמן של מולי קצורין. ההנחייה שלו הייתה ברורה: מסירה לסל כאשר הקולע לא צריך לכדרר. מאוד חד וברור. כך אני גם חושב.

עידו גילרי
20/11/2025 15:09:41
הגב ל  דה שוט

אז אין אסיסט ללייאפ?
ומה אם הוא לא כדרר אבל חיכה 5 שניות?

דה שוט
20/11/2025 15:22:37

סטטיסטיקה מטבעה היא תחום מדעי (בשונה מכדורסל). לכן הבדיקה צריכה להיות בעלת אופי מדעי עם פרמטרים ברורים. כמה שאפשר. המצב שתיארת הוא נדיר ולכן זניח. כמה מקרים כאלה יש? לייאפ ללא כדרור ממסירה יש המון. גם בדוגמה שהעלית. זה ״מנטרל״ את רחשי הלב של הבודק ובעיני זה גם צודק. ״אסיסט״ כשמו כן הוא – ״עוזר״ לקולע. אם הוא לא צריך לכדרר, אז עזרת לו. אם הוא נזקק לכדרור אז יש כאן עוד גורם שעוזר לו אחרי המסירה. צריך להעביר את הגבול איפה שהוא, לדעתי – זה הקו.

עידו גילרי
20/11/2025 15:26:59
הגב ל  דה שוט

זה סבבה ולגיטימי רק שבכל שאר עולם הכדורסל חושבים אחרת. גם לעזרה יש לבלים שונים והמצב שתיארתי ממש לא נדיר. יש הרבה אסיסטים כאלה ששחקן מקבל כדור בתנועה ועושה דריבל או שניים.
זה בהחלט מבהיר למה מבחינתך האסיסטים המדוברים מגוחכים. רק תזכור שבכללי כל ארגוני הכדורסל מגדירים אסיסט כמסירה שהובילה לסל.

דה שוט
20/11/2025 15:49:38

התכוונתי למצב שתיארת בו שחקן עומד 5 שניות ללא כדרור ואז קולע. זה נדיר מאוד. וזה שבעולם הכדורסל החליטו אחרת לא אומר שזה בהכרח ״נכון״ או ״צודק״. כאן אני מסכים עם שמעון (לא בהגדרות האסיסטים שלו) – ההחלטה כיצד לספור אסיסטים מושפעת ממניעים כלכליים, שיווקיים וכד׳ – צריך שיישברו שיאים, צריך לפטם את הגיבורים, צריך להזין ולטפח אגדות. זה לגיטימי – אבל אפשר גם לקרוא לילד בשמו.
ד״א פעם אם שחקן היה קולע עונשין 1 לפחות כתוצאה ממסירה – זה נרשם אסיסט (לדעתי בצדק).
ד״א 2 אז למה שלא נרשום אסיסט לטובת המאמן בכל פעם שקולעים סל מתרגיל שהוא יצר/ביקש?

נערך לאחרונה 16 שעות לפני על ידי דה שוט
עידו גילרי
20/11/2025 15:53:31
הגב ל  דה שוט

זה לא חייב להיות חמש שניות זה יכול להיות גם שתיים. יש מספיק מאלה.
בכל אופן אני לא חושב שהשיקול העיקרי הוא כלכלי – אתם מייחסים לזה יותר מדי חשיבות.
השיקול העיקרי הוא מה שאמרת בהתחלה – ליצור הגדרה שתהיה כמה שיותר אחידה ו"נוחה".

דה שוט
20/11/2025 16:42:20

צריך לחזור לעבר כדי לבדוק את השינוי אם באמת היה כזה. זכור לי הדיון על האסיסט המפורסם של סטוקטון למאלון (שכדרר). היום חצי מהאסיסטים כאלה. אבל כיוון שלא עשיתי מחקר על היום ועל פעם אז נצטרך להסכים שלא להסכים ואני מסכים שהיום סופרים כפי שאתה מציג זאת. הרבה הסכמות ביני לביני חחחח העיקר שאתם מנצחים 😃 יש תחושה שהעגלה שלכם יותר קלילה ולכן מרחפת …

Yinon Yavor
20/11/2025 17:37:33
הגב ל  דה שוט

אם לקחתי ריבאונד הגנה וג'מצי "רץ ציפור" ושלחתי לו מסירה לסל קל – אתה טוען שאם הוא כדרר בדרך לסל זה לא אסיסט?

דה שוט
20/11/2025 19:15:45
הגב ל  Yinon Yavor

כן. הוא עשה את הריצה ואם הוא כדרר אז כנראה שהוא רץ לפחות חצי מגרש. המסירה שלך עזרה לו אבל הוא עשה את רוב העבודה. חוץ מזה, לפי ההגדרה הזאת כמעט כל מסירה לפני סל היא אסיסט

Yinon Yavor
20/11/2025 20:54:20
הגב ל  דה שוט

לא מסכים.
אני מתחבר להגדרות ששמעון רשם כאן, אבל המקרה שתיארתי "משאיר אותו מול שער ריק" אז אין מצב שזה לא אסיסט

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  דה שוט

😅😅😅
אס למאמן זה הנקסט לבל

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

מסירה שהובילה לסל זה גם אם הוצאתי חוץ מתחת לסל שלי לשחקן ובדרך הוא עבר 5 שחקנים ושם דאנק

hagay81
hagay81
20/11/2025 11:28:30

הפיסטונס יכולים לקחת השנה אליפות

עידו גילרי
20/11/2025 11:32:15
הגב ל  hagay81

גם הוויזארדס

דה שוט
20/11/2025 15:11:10
הגב ל  hagay81

יכולים להגיע לגמר. שם יפסידו לאוק סיטי

Yp
Yp
20/11/2025 11:42:22

צהריים טובים והרבה תודה לעמיחי על סיקור מעולה
יואב ציטט אותי למעלה וכרגיל ברגע שאני כותב משהו , באה המציאותת וטופחת לי על הפנים .
דוראנט במשחק נפל של 6-18 , ולא בפעם הראשונה העונה . החדשות ה טובות מבחינת יוסטון הן שניצחו קבוצה חזקה (???) למרות החולשה שלו .
לשאלתו של יואב , למעט בעונת 17 , הוא לא נראה שמח בכלל כששיחק טוב . להיפך , הוא נראה מתריס כל הזמן . העונה הזו הוא נראה שמח ולא מתריס כשהולך לו .
שאלה לחכמי האתר : יוסטון קונטנדרית או אשליה אופטית ? חשבתי שהמשחק הזה ייתן איתות יותר אמין על היכולת האמיתית , אבל בפועל קיבלנו איתות על היכולת האמיתית של קליבלנד , לא של יוסטון .
אולי המשחק בשבת לפנות בוקר מול דנבר ייתן תובנה יותר מדויקת .

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  Yp

אתם קצת מתחת לאוק ודנבר. כרגע בסגל שיש לכם לא רואה אתכם עוברים את 2 אלו בסידרת פלייאוף. מכל היתר אתם הכי טובים. בעצם הקבוצה מס 3 בליגה.

דה שוט
20/11/2025 13:33:08

את דנבר עוברים. תראה מחרתיים

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  דה שוט

מחרתיים לא קובע. הטוב מ7 קובע בפלייאוף.
מחרתיים זה סוג של התנסות לראות שאתה ברמה בכלל כמו מבדק.
דנבר מאד התחזקה במחליפים וגם היו לה טובים לפני.הארדוואי זה בולר יכול לתת נקודות, יונאס סנטר מחליף מצויין, ווטסון והנמרצים זה אתלטיות והגנה.
חזקים מאד היוקיצים.

נערך לאחרונה 18 שעות לפני על ידי יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
דה שוט
20/11/2025 15:12:04

יונאס כבר מבוגר שנגן יכניס אותו לסל. יוסטון ינצחו בדו ספרתי

bobby
20/11/2025 13:16:24
הגב ל  Yp

מה שהמשחק הזה כן הוכיח זה ששנגון נראה הרבה יותר חד ממובלי עד כה העונה.
יוסטון קצת בבעיה הגנתית כרגע כשפיני-סמית עוד פצוע וכעת גם איסון פצוע לפחות לחודש. מצד שני טוב עשה יודוקה שהחזיר את הולידיי לרוטציה, ועוד יותר טוב יעשה אם ייתן גם לג׳ף גרין הקשיש קצת דקות משחק.
מסכים שהמפגש הצפוי מול דנבר ייתן אינדיקציה טובה יותר לאיכות של יוסטון. אבל עד כה דוראנט משתלב נהדר והסינרגיה מאוד מורגשת, במיוחד בהתקפה כמובן.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  bobby

שנגון 10 רמות מעל מובלי אין בכלל מה להשוות מובלי זה עגל שחקן סבבה כזה כמו אייטון.
הקאבס שנה שעברה נראו מדהים ובפלייאוף כלום השנה הם נראים זוועה בלי הגנה וכלום, הם כבר אחרי השיא, כלום לא יצא מהם, קבוצת עונה סדירה שתסיים גבוה וזהו זו התקרה, אין מצב שהם יצאו מהמזרח למרות שמקווה לטעות אני מאד אוהב את מיצל.
לדעתי בסוף בסגלים הנוכחיים המגיק יקחו את המזרח אבל אם טייטום חוזר בכושר גם לבוסטון יש סיכוי.
לא מחזיק השנה מהקאבס והניקס.
מאמין שיגיע שלב שהמגיק יתחברו והם בנויים נהדר לנצח בפלייאוף ולקחת את המזרח.

דה שוט
20/11/2025 13:33:56

טייק הים טו דטרויט

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  דה שוט

שום סיכוי

עגל
20/11/2025 14:52:32
הגב ל  bobby

נכון.
ועוד הפתעה העונה זה התפקוד המשופר של שפארד.

דה שוט
20/11/2025 13:30:31
הגב ל  Yp

אני דווקא מבסוט כשמנצחים והוא לא טוב (במונחים שלו). עדיף על הירו בול שתמיד מסתיים בטרגדיה (למעט לברון 16 ונוביצקי 11). זה מה שאני מבקש כאן מתחילת העונה. שתהיה קבוצה חזקה ושדוראנט יהיה התוספת.

נערך לאחרונה 18 שעות לפני על ידי דה שוט
עגל
20/11/2025 14:51:38
הגב ל  Yp

מה שאמרתי לא התייחס לאתמול מול הקאבס אלא בכלל לעונה. אני מאוד מעריך את דוראנט אבל לא יודע לפענח אותו (הוא טיפוס, עם כל היוזרים שלו בטוויטר ותגובות לאוהדים). סוג של אוטיסט של כדורסל. אין לי מספיק תחושה לרגשות שלו.
מסכים שהמשחק היה יותר מבחן לחולשה של הקאבס.
מקווה שיוסטון ברמה של דנבר אם כי אני עדיין מפקפק בזה.

נערך לאחרונה 17 שעות לפני על ידי עגל
דה שוט
20/11/2025 15:13:10
הגב ל  עגל

כל הגדולים בכל התחומים היו על הרצף. הניתוק – מכל סוג – נותן להם יתרון כשיש לחץ.

NBA בדם
20/11/2025 15:15:19
הגב ל  דה שוט

שהיה לחץ קיידי עשה במכנסיים.
בגולדן לא היה לחץ. היה בעיקר מחץ.

דה שוט
20/11/2025 15:54:05
הגב ל  NBA בדם

תחזור למשחק 1 במפרץ בגמר המערב 2016 קיידי אמנם נחנק במשחק 6 אבל הסנסציה שם רשומה על קליי לא-נשכח-לא-נסלח תומפסון ! בלי ההתעלות החייזרית שלו המשחק שקיידי וראס נתנו שם היה מספיק

NBA בדם
20/11/2025 17:17:53
הגב ל  דה שוט

ידידי, תשתה לפני הפוסט איזה משהו מרענן כי הפוסט מאוד ארוך אבל מעמיק ונותן תשובות להכל.

קיידי היה ענק באוקייסי בלא מעט רגעי מפתח לצד רגעים שקרס באותם זמני קלאץ'.
אני עד היום מתבאס מהמעבר של קיידי לגולדן אבל לא רק בגלל שנלקחו טבעות
אפשריות ללברון.
אחרי ההפסד האכזרי מול גולדן קיידי יכל לנשוך שפתיים, להגיד שנה הבאה אני מחסל את הקבוצה הזו (בדיוק כפי שהספרס ליקקו את הפצעים ב 13' והפכו לגרסה העוד יותר טובה שלהם ב 14' ונקמו בהיט), ובדיוק כפי שלברון התבגר מנטלית בסדרת גמר האיזורית מול בוסטון ב 12' (יריבתו הגדולה). כך גם הוא יכל לעשות.
אבל הוא בחר בדרך הקלה להצטרף לעגלה המנצחת, לקבוצה היסטורית שניצחה אותו שנייה לפני.
המעבר שלו הרס אותו תדמיתית, ועד היום הוא לא הוכח כשחקן שמביא את הסחורה שקשה.
עצם המעבר לגולדנים הפכה אותו לשחקן שבורח מהדרך הקשה ורוויית הסיכונים.
אני בהחלט חושב שיש לו את זה, אבל הוא בחר לא להראות לעולם שהוא מסוגל לכך כי פשוט נמאס לו להילחם.
בהחלטה שלו לעבור לשם הוא שינה את ההיסטוריה שלעולם לא נדע מה היה קורה אילו לא היה מצטרף לגולדנים.
משמעות החבירה אליהם (מעבר למה שציינתי כלפיו):
1. אנשים שוכחים אבל גולדן ובעיקר סטף (ששיחק רע בגמר), היו שבורים לאחריו ואין לדעת איך היו מתפקדים ששדי העבר היו מזכירים להם סיטואציות דומות בשנים שאחרי. קיידי סיפק להם נחיתה רכה ביותר. הוא שילם את המחיר וסטף כמעט ולא התלכלך תדמיתית מהמעבר (דריימונד כרגיל עשה את העבודה השחורה), ונהנה מהפירות של הצטרפות מכונת הקליעה הכי מוכשרת בהיסטוריה לשורותיו.
המעבר של קיידי הוריד לסטף את היריבה העיקרית במערב. אין לדעת איך היה קם מהקרשים אחרי מפח הנפש מגמר 16', שבעונה לאחר מכן מחכה לו דוראנט מלא נקמה ולברון מלא בביטחון אחרי תצוגת הגמר הגדולה בהיסטוריה מולם.

2. אנשים אוהבים לצחוק על הארדן ולרדת על כל ההחנקויות שלו בשנים האחרונות (הוא בהחלט תרם לכך וזה ממש לא המצאות), אבל הפריים שלו מאמצע העשור עד סופו היה משהו שאנשים לא נותנים לו מספיק קרדיט. הוא היה סקורר על חלל ומנהל משחק סופר חכם שלקח קבוצה על הכתפיים וכיפף בננות וכפיות שהיחיד שעשה זאת מלבדו היה לברון.
למרות שפול נפצע בסיום משחק 5 בעונת 18' להארדן הייתה הזדמנות טובה לנצח את הגולדנים אחרי שיוסטון הובילה בדו ספרתי במחצית בגיים 7 בבית בגמר האיזורי.
גם בחצי גמר איזורי שנה אחרי הוא שבק באופן מוזר אחרי שקיידי נפצע באמצע/סוף משחק 5 והגולדנים ניצחו אותו ואת המשחק השישי בבית של יוסטון.
למרות שני האירועים האלה לזקן, הוא לקח את מושג הסקורר ומנהל המשחק לקצה היכולת הפיזית והמנטלית מול קבוצה היסטורית פסיכית שללא דוראנט כנראה שהייתה מוכרעת לפני שקרס בעצמו.
שיי הוא שחקן מדהים אבל בפירוש הוא לא היה מסוגל למתוח את גולדן עם קיידי לקצה כפי שהארדן עשה בזמנו. הארדן היה מחסל את אינדי ודנבר הפצועה בלי מאמץ.
הארדן היה יותר מראוי לטבעת אבל שילוב של חוסר מזל, תפקוד לקוי שלו (מה שהזכרתי), והרבה דוראנט שערק הרסו לו את הלגאסי באופן אכזרי.

3. גרסת קליבלנד 2 של לברון ובמיוחד גרסת 18' הייתה לטעמי הגרסה הכי טובה ששיחקה אי פעם כדורסל. ב 17' ו18' הוא הוריד רגל מהגז בפן ההגנתי אבל היה מושלם בהתקפה. שני הגמרים לא באמת היו כוחות אבל בעולם שדוראנט לא היה עושה את המעבר הוא היה לוקח לפחות טבעת אחת סופר דומיננטית.
כולם זוכרים את משחק מס' 1 בגמר 18' שבו היה אלוהי אבל גם בגיים 3 הוא משך את גולדן ממש עד הסיום. 2 משחקים מתוך ה 4 יכלו באותה מידה ללכת לקאבס רק כי לברון החליט, וזה שסביבו ערימה של כלום מול ערימה של כישרון היסטורי מפוצץ בצד השני. זה עד כמה הוא היה טוב שלא כולם זוכרים (או רוצים לזכור), רק כי בסיום הוא לא הוכרז כמנצח. (זה עדיין לא טניס).

NBA בדם
20/11/2025 17:57:26

התחרותיות שהלכה באותו הרגע שקיידי הצטרף לגולדן, היריבויות שהיו יכולות להתפתח פי מיליון יותר בין קיידי, סטף ולברון והקבוצות שלהם, הם בהרבה יותר חיוניים לספורט מזה שנולדה קבוצה היסטורית נוטפת כישרון.

NBA בדם
20/11/2025 18:18:00

נכון אבל כמה מעוניינים באופציה של עשיר אחד שמסביבו המון עניים או באופציה של אנשים שרובם נמצאים ממעמד הביניים? לטעמי הרוב יבחר באופציה השנייה.

דה שוט
20/11/2025 19:07:14
הגב ל  NBA בדם

גם כאן אני מסכים עם עמיחי. תחרותיות ויריבויות פחות מדבר אלי. זה טוב לסרטים. יש בינינו שאוהבים את המהלכים הקטנים יותר מאשר את הסיפור הגדול.

NBA בדם
20/11/2025 19:43:47
הגב ל  דה שוט

הפוך. בלי תחרויות הליגה לא שווה הרבה. לראות את דוראנט רוקד עם קרי לא שווה בשביל לוותר על ערך היריבויות ועל שוויוניות בליגה.
גולדן סגרה את הליגה עד שקיידי נפצע. מי יתרגש מפתיחת עונה שאתה יודע מראש מי האלופה? לא תמצא הרבה קופצים על המציאה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  NBA בדם

מסכים.

NBA בדם
20/11/2025 20:43:19

זה כולל שגרסת הקאבס של לברון הכי טובה שהייתה או שהלכתי רחוק מדי?😅

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  NBA בדם

הלכת ממש,רחוק

דה שוט
20/11/2025 19:02:10
הגב ל  NBA בדם

בדם – כתבת נפלא ותודה לך קראתי הכל – הסכמתי עם כל ההתחלה אבל מהאמצע קצת פחות.
1. אני מסכים עם עמיחי – בכל הפוסט היפה שלך קצת שכחת את הכדורסל עצמו, איקסים ועיגולים. בגולדן סטייט דוראנט שיחק כדורסל משוחרר וביחד עם סטף הם נתנו לנו משהו שכנראה יותר לא נראה. בלי כל ה-הירו בול הטראגי שהוא החומר שמייצר אגדות, אבל פחות כדורסל (או כדורגל. ארגנטינה של 2022 רק כיסחו). אגדות אף פעם לא עניינו אותי ולכן אני לא אוהב את האליפות של לברון ב-2016 ולא את של מסי ב-2022. לא מדבר אלי "קליבלנד דיס איז פור יו"
2. כל מילה על הארדן. אני חושב שמכופף הבננות זה תואר שבהחלט הולם אותו. רק שלא ניכנס כאן שוב לאחד מאותם מיליון הוויכוחים על ה-סו-קולד לוזריות שלו. הוא אכן נחנק במאני טיים אבל לא רק לברון נשדד ב-2018, גם הארדן ופול וד'אנטוני. יוסטון של 2018 הייתה חוויית צפייה מדהימה עם הגנה שלא ראינו מאז (כולל בוסטון).
3. אתה יודע מאיפה הביטוי "ננוחם"? כבר סיפרתי את זה כאן ויש לזה משמעות. ב-2012 כשלברון לקח את הראשונה מבין "נוט וואן נוט טו" חבר שלי גרופי אמיתי של מייקל חשש שלברון יעקוף אותו בוויכוח על העז ואמר לי על האליפות הזו שהוא פוחד והדבר היחידי שיכול להציל אותנו מזה – זה דוראנט הצעיר. הוא טבע את הביטוי "בדוראנט ננוחם". הוא ציפה שזה יהיה באוק' סיטי אבל דוראנט נואש מראס (שלוש שנים מאוחר מדי) ועבר למפרץ והנבואה התגשמה, גם אם לא בדיוק כצפוי.
חפרתי בחזרה חחח מחילה
🙂

נערך לאחרונה 13 שעות לפני על ידי דה שוט
אור
אור
20/11/2025 19:15:10
הגב ל  דה שוט

התגעגענו לסיפורים שלך

דה שוט
20/11/2025 20:12:05
הגב ל  אור

חחחחחח סיפורי אלף לילה ולילה בתחום הכדורסל – זה מה שנשאר לי 😂😂😂😭😭😭 (וגם קצת סט שוט)

NBA בדם
20/11/2025 19:39:13
הגב ל  דה שוט
  1. למה שדוראנט ישחק משוחרר? כוכב צריך לסחוב על גבו את הקבוצה בזיעה, באינטנסיביות, באולי לסחוב פציעה טורדנית. שדברים באים בקלות הם לא מספקים ונחשבים לעומת דברים שמגיעים בעמל רב. האקים ודוראנט על הנייר עם אותן קבלות, אבל הראשון עבד עליהם בפרך והשני קיפץ לו באגם של מרשמלו. לא יצא לי לראות את ריצות האליפות של האקים בזמן אמת (לצערי הרב) אבל ראיתי את הדוקו "עיר הקלאץ" והייתי ממש מרותק לספה. איזו דוקו יעשו על דוראנט? על זה שבחר באופציה הקלה ביותר בהיסטוריה לקחת אליפות. מי יצפה בדבר כזה? שנות ה80 היו פופולריות והרימו את הליגה על נס בגלל מגי'ק נגד בירד. אני לא רוצה לדמיין מה היה קורה לליגה אם בשנת 84' מג'יק היה מצטרף לבירד או שמייקל היה מצטרף לפיסטונס ב 88' כי הם היו המכשול שלו לאליפות.

3.חידשת לי מאיפה הביטוי. ממש הבאת ציטוט מהמקורות. 😄
דוראנט אכן היה יריב פוטנציאלי ללברון על זלילת תארים אבל הפסיד לו והפסיד לקרי ווויתר מראש.
הטענה שקיידי הרס ללברון את קייס העז כי עבר לגולדן וניצח אותו פעמיים היא עובדת רק לטובת לברון ואני אסביר זאת בבדרך ההפוכה. לברון היה כל כך טוב שקבוצת העונה הסדירה הכי טובה בהיסטוריה (במחזיקה בשורותיה שחקן בדיוני הטופ 10 – קרי, אחד הצלפים הגדולים בהיסטוריה – קליי ואחד המגינים הגדולים בהיסטוריה -דריי), שהייתה רחוקה פוזשן מריפיט (בגמר שהייתה פייבוריטית ברורה) , צירפה אליה את מכונת הקליעה הכי מוכשרת עלי אדמות (ושחקן טופ 15 היסטורי), רק כדי להכריע את השחקן הטוב בליגה. דומה הדבר לזה שאריה יפסיד בקרב בג'ונגל ל 20 צבועים. האם זה אומר שהאריה חלש? ממש לא , זה אומר שהוא כל כך מפחיד ומאימתני שדרוש להקה שלמה על מנת להכריע אותו.
אף אחד לא הכריח את קיידי להישאר עם ראס. היה עובר לכמעט כל קבוצה אחרת ואף אחד לא היה פוצה פה. הוא עבר אליהם במכוון כדי לעשות לעצמו את החיים קלים.

דה שוט
20/11/2025 21:31:01
הגב ל  NBA בדם

מה חיים קלים? אתה יודע למה ג"ס הייתה מפלצת? כי היה לה את סטף ואת דוראנט. דוראנט עשה אותה כזאת חזקה, זה בא לו בהרבה מאוד עבודה קשה. ואם כבר הולכים על "אימים" אז לברון גנב את 2016 בתרגיל מלוכלך. הוא עבר מעל גרין בכוונה תחילה ולכולם היה ברור מה המשמעות של זה. ההרחקה של גרין הפכה 1:3 ל-3:4 שום דבר אחר הסדרה הזאת הייתה גמורה. חוץ מזה שבכלל לא בטוח שקליבלנד 2018 מנצחת את יוסטון בגמר. להזכירך יוסטון מיררה ל-ג"ס את החיים וקליבלנד חטפו מהם 0:4 מהדהד (או שזה היה 1:4, אותו דבר).
בשורה התחתונה – אני חוזר לאותה נקודה – אותי לא מעניינים סיפורים כי זה הכל תלוי מספר – מי הציל את העיר, מי נילחם לבד נגד צבועים, מי פחדן ומי לוזר… זה הכל פרשנויות. אותי מעניין הכדורסל במגרש ולראות את סטף ודוראנט יחד, גם ב-ג"ס וגם בנבחרת – זה תענוג, כמו לראות את ברזיל 82 (אתה בטח היית צעיר מדי או שעדיין לא היית חחח זאת מחמאה). בנבחרת השנה היה אפילו כיף לראות אותם ביחד עם לברון כי שלושת ענקי הדור והם מכבדים מאוד אחד את השני ולראות אותם יחד זה דבר שלא יחזור. מסי ורונאלדו מעולם לא השכילו לתת לנו את זה.
כתבתי בזמן אמת – מאוד הצטערתי כשדוראנט נפרד מסטף.

NBA בדם
20/11/2025 21:48:04
הגב ל  דה שוט

ברור שהיא תהייה חזקה. הגיוני ששחקן טופ 3 שמצטרף לאלופה יהפוך אותה לשלב הבא של מפלצת היסטורית.
אף אחד לא הצמיד לגרין כדור לראש שמכריח אותו לבעוט בביצים של לברון. נגיד וההפסד הזה היה בגלל גרין, הוא היה שותף בשניים האחרים כולל גיים 7 בבית וגולדן בכל זאת הפסידה אז לתת את כל הקרדיט להרחקה של גרין (שזה בעיה שלו שלא יכל להתאפק), שניצחה את הסדרה ללברון זה לא רציני.
לברון היה נחות מול יוסטון ההיא אבל היא הייתה מגיעה ללא פול שנפצע בסדרה. גם לגולדן יש פוטנציאל גדול יוצר מיוסטון שנבנתה במיוחד בשבילה וכדי לעצור אותה.

זה כיף לראות את סטף,לברון וקיידי בנבחרת אבל לא בקבוצות. תאר לך שריאל מדריד תביא את מסי. אז יהיה שיתוף פעולה מרתק בין מסי ורונאלדו אבל הסופר קלאסיקו יהיה משעמם למות.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  NBA בדם

הארדן נשען על שיפוט שהרתיע מגינים. גס הנוכחית היא הקבוצה שכנראה הייתה מנצחת את הגס ההיא עם סטף ודוראנט שגא לא היה על תקן קונוס.
הארדן חי על רמייה ומת בסידרה הזאת על רמייה שסקוט פוסטר לא שרק לו את הטריקים הרגילים

NBA בדם
20/11/2025 20:41:18

די נו. שגא מנצל את החוקה בדיוק כפי שהארדן ניצל בזמנו.
גס הנוכחית הייתה מנצחת את גס עם קיידי? היא גם מבוגרת יותר וגם באטלר נחות מקיידי ואין פה את קליי או איגי
הארדן היה תותח בסדרות מול גס למרות שהיו לו פשלות. לשחק מול אולי הקבוצה הטובה בהיסטוריה זה דבר לא פשוט כלל. שגא היה זקוק ל 7 משחקים מול דנבר פצועה ובעיקר קצרה וגם מול אינדי החביבה (שגם לה נפצע האלי עד שקרס בתחילת גיים 7), הוא נדרש ל 7 משחקים.
הארדן בפיק שלו למרות המגרעות לא רואה את שגא של אשתקד. שגא כמובן שבגרף עלייה אבל אם משווים רק דברים שקרו בעבר אז פריים הארדן עולה על שיי

דה שוט
20/11/2025 21:35:33
הגב ל  NBA בדם

אני חושב שהוא התכוון לאוק' סיטי הנוכחית. ואם כן אז הוא טועה – ג"ס 2018 הייתה מכניסה את אוק' סיטי הנוכחית לתוך הסל. אוק' סיטי שומרים מעולה אבל הם נתקלו בקבוצות מוגבלות, עם מעט כישרון. למעט דנבר שהיו כבדים וזקנים מדי.

נערך לאחרונה 10 שעות לפני על ידי דה שוט
NBA בדם
20/11/2025 21:49:07
הגב ל  דה שוט

מסכים. גולדן עם קיידי אוכלת את אוק של אשתקד לארוחת בוקר

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  NBA בדם

פריים ארדן ממש לא עולה על שגא זה החוקה הפכה אותו לכזה בחסות השיפוט מגינים לא יכלו להתקרב בכלל או להיות באזור. היה שחקן מעולה אבל מה שהפך אותו לגדול זה השיפוט

NBA בדם
20/11/2025 22:12:55

שגא מנצל את החוקה בדיוק כמו הארדן.
שגא היה צריך 7 משחקים כדי לנצח את דנבר ואינדי שלא היו במצב אופטימלי בגלל פציעות.
הארדן סחב את גולדן עם קיידי ל 7 משחקים ואם פול לא היה נפצע סביר להניח שהיה עובר אותם.
פריים הארדן טוב יותר לעת עתה.

דה שוט
20/11/2025 21:24:05

קליי ניסה כל הסדרה לפצוע אותו הכניס לו רגל מתחת לרגליים בצורה הכי מלוכלכת שיש – בלי קשר ל-0:27 במשחק 7, השופטים מכרו שם את יוסטון. אין לי כוח להביא הוכחות, הייתי בעד ג"ס אבל זה היה בושה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  דה שוט

מסכים שיוסטון נמכרו שם

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

תודה רבה עמיחי אחלה סיקור

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אם פורטלנד רוצה שנה הבאה להפוך למשהו מאד,רציני היא צריכה ללכת על דונובן מיצל.
אחרי שהקאבס יכשלו בפלייאוף השנה הם צריכים לתת להם את שיידון ובחירה ולהנחית את מיצל. הוא שובר שיוויון

עגל
20/11/2025 14:54:25

נחמד אבל למה שהקאבס יסכימו לזה, אחד תמורת אחד?!

רן הנרגן
20/11/2025 15:24:00

קלוריות ריקות בפלייאוף

מנחם לס
20/11/2025 14:00:12

תודה על סקירה מעולה

אור
אור
20/11/2025 16:13:48

השאלה כמה מהם היו נרשמים גם בשנות ה-80

ברבור שחור
ברבור שחור
20/11/2025 20:04:22
הגב ל  אור

למה זה שאלה ?….בטוח

נערך לאחרונה 12 שעות לפני על ידי ברבור שחור
אשך טמיר המקורי
20/11/2025 16:53:59

בולשיט קול בדאלאס על סל גדול מנעה הארכה.
לאנדרי שאמט המושמץ ניצח לניקס את המשחק עם 2 שלשו קלאץ'.
השחקן האחרון שנרשם בסגל של הניקס לעונה.
תמיד הוא מגיע לקצה הרוטציות ותמיד הוא שווה יותר.
אחלה קלעי.

מארשל הראה מה הוא שווה כשמקבל דקות, בהעדרו של פלאג החולה.
דאלאס עם המון רוח לחימה והכי הרבה משחקים צמודים בליגה, הפסידה כמעט את כולם.
הם משהו כמו 10-2 לרעתם.

אשך טמיר המקורי
20/11/2025 17:00:17

קניפל תותח (הבחירה שלי לרוקי העונה).
כמו שאמרתי באחד המשחקים הראשונים – הוא אנטיתזה לבול.
100% תכלס.

רן הנרגן
20/11/2025 17:10:08

השנאה שמפגינים לךק אוהדי ג"ס כלפי פודזמסקי > השנאה של הביביסטים לגיא פלג

אשך טמיר המקורי
20/11/2025 17:17:18
הגב ל  רן הנרגן

למה הם שונאים אותו?

רן הנרגן
20/11/2025 17:34:11

בגדול כי הם מתוסכלים ומחפשים שעיר לעזאזל אבל הוא "התנדב" כשדיבר על עצמו כיורש של קרי (בערך).

מעוז
מעוז
20/11/2025 18:03:35

לגבי הדיון על האסיסטים
למצוא שחקן חופשי על השלשה וודאי נקרא אסיסט, כן גם אם המגן בגלל זה קופץ עליו בהיסטריה והא עושה הטעייה וחודר לסל או עוצר למידריינג' או אפילו סיידסטפ לשלוש. כי זה משהו שהוא הצליח לעשות בזכות השטח שהתפנה והפאניקה של השומר שלו.
מגוחך לטעון שזה לא נקרא אסיסט.
לגבי הנדאוף לדעתי ממש לא אסיסט מה שגורם לזריקה להיות נוחה זו החסימה ולא זכור לי שאם שחקן עושה חסימה לשחקן שקולע נחשב אסיסט.
כמובן שיש הרבה אסיסטים ביזיוניים שנחשבים אבל יש פה מגיבים שמגזימים. כנך אם הכנסת כדור לגבוה מתחת לסל והוא עשה הטעייה ואפילו הוק שוט.
לדוגמא הכדור שדני הכניס לקלינגן לדעת שמעון לא נחשב אסיסט כי קלינגן הטעה והוריד כדור לרצפה?
זה אסיסט ברור. אז אולי צריך יותר למצוא הגדרה ברורה אבל לא רק הליופ זה אסיסט בקיצור.

ברבור שחור
ברבור שחור
20/11/2025 19:49:39

אז קבוצות מערביות עושות לואוד מנג'מנט נגד קבוצות מזרחיות כדי לא להפסיד בדירוג הפנימי במערב, זה באמת שפל חדש לליגה ולמזפח….. הליגה חייבת שינוי !!
דני אבדיה כפרה עליו ממלא את הסטטיסטיקה של כל החברים שפצועים אבל עדיין כבוד… לא הייתי פוסל לשים אותו רכז בכל פעם שהולידיי פצוע.