דיון על נבחרת ישראל ביורובאסקט 2025 / צוות הופס

דיון על נבחרת ישראל ביורובאסקט 2025 / צוות הופס

אתמול הסתיים שלב רבע הגמר של היורובאסקט ומחר יתקיים שלב חצי הגמר, אבל בינתיים אנחנו חוזרים קצת אחורה לנבחרת ישראל ולקמפיין שלה שהסתיים בשמינית הגמר. לסיכום הקמפיין של הנבחרת, כינסנו כמה מחברי הצוות לדיון על הנבחרת. איתנו בצוות היום – איתם אברומביץ', אהרון שדה, מתן יעקבי, עמנואל אוחנה הלקין

דיון על נבחרת ישראל ביורובאסקט 2025 / צוות הופס
האתר הרשמי של פיב"א

שאלה 1: בשורה התחתונה, האם לדעתך אפשר להתייחס לאליפות הזאת כהצלחה, עמידה בציפיות המינימליות ולא מעבר או במונחים של אכזבה או כישלון?

איתם: הנבחרת נכשלה במשחקים אותם הייתה צריכה לנצח, מול פולין וסלובניה. במבחן התוצאה – הנבחרת השיגה את המובן מאליו ואף פחות עם הסיום במקום ה-4. לא השגנו יותר מניצחון על צרפת.

אהרון: הנבחרת עמדה בציפיות, אז זה לא כישלון, אבל יש קצת אכזבה כי הייתה אפשרות לעשות יותר.

מתן: לדעתי מדובר בקמפיין חיובי, אני לא חושב שמדובר בכישלון וגם לא עמידה במינימום כי ראינו מהנבחרת המון ניצוצות ורגעים יפים מאוד בטורניר. הסיבה הנוספת היא רמת הסגל, בסוף אנחנו מאוד התרגשנו והגענו מלאי תקווה אבל צריך לזכור שבסוף אם מתמצתים בנבחרת הזאת יש לנו שחקן NBA ו-2 שחקני יורוליג שאחד מהם פצוע, אז ביחס לאירופה אנחנו בנחיתות מספרית ביכולת וברמת הסגל אז חייבים לשים את זה על השולחן ולהגיד ללוחמים הישראלים כל הכבוד ובאמת קמפיין חיובי. סיבה נוספת היא שהכוכב שלנו הוא רק בן 24 ועדיין לא מלוטש עד הסוף ככוכב ואי אפשר לבוא בטענות לנבחרת ללא כוכב מלוטש, למרות הטורניר המעולה שלו.

עמנואל: לדעתי האליפות הזאת עונה בדיוק על ההגדרה של עמידה בציפיות המינימליות. היה יחסית ברור שנעלה לשמינית הגמר אחרי שקיבלנו את בלגיה ואיסלנד. השאלה הייתה באיזה מקום נסיים, ובסוף השגנו את המינימום שהיה מקום רביעי, ומפגש עם אחת מהנבחרות החזקות בשמינית. לדעתי נתנו פייט יותר טוב ליוון ממה שהיה צפוי, אבל בכל זאת קשה לי להגיד על הטורניר הזה משהו מלבד עמידה בציפיות המינימליות מבחינת הנבחרת.

עמיחי: אחרי פעמיים רצוף שהנבחרת הודחה בשלב הבתים, פעם אחת עם ביתיות ותבוסות מביכות ופעם אחת אחרי פתיחה של שני ניצחונות, ההעפלה לשמינית הגמר היא הישג, גם אם כזה מתבקש. הניצחון על צרפת מוסיף עוד טיפה ואפשר לומר שזו הייתה אליפות מוצלחת, גם אם היו לנבחרת 3 משחקים צמודים והם הסתיימו כולם בהפסדים לפולין, סלובניה ויוון, או השופטים, לוקה ויאניס. בסך הכל, קמפיין מוצלח, אם כי קצת חבל שההזדמנות לעשות יותר לא נוצלה.

שאלה 2: האם לדעתך הניצחון המרשים על צרפת היה הבלחה רגעית נגד יריבה בסגל חסר שגם כן הודחה בשמינית או רמז לפוטנציאל שיש לנבחרת בעתיד עם השחקנים המובילים עכשיו ואלה שיצטרפו בשנים הקרובות?

איתם: שילוב של השניים. המשחק מול צרפת הוא הטיזר למה שהנבחרת הזו מסוגלת להיות בעתיד ובעיניי גם בקיץ הזה. אבל – אנחנו צריכים להיות כנים עם עצמו ולהגיד שצרפת הגיעה לטורניר בהרכב חסר, אך טוב שידענו לנצל זאת.

אהרון: לא הבלחה רגעית. הניצחון על צרפת הוכיח את הפוטנציאל העתידי של הנבחרת, וכאשר יש יותר אמונה בסגל הרחב, ולא רק בשחקנים המובילים, יש סיכוי גבוה יותר להגיע להצלחה.

מתן: לדעתי המשחק הזה הראה שאנחנו נבחרת בעלת אופי ענק שיכולה להילחם עד הסוף וגם אם זה נגד נבחרת מוכשרת יותר, וראינו קפטן שנלחם וכוכב שנלחם וכולם נתנו הכל, הסיבה היותר גדולה להיות מרוצים היא שבקמפיין הבא יכנס עוד כישרון לתוך האופי הנהדר שנוצר כאן בשילוב עם הדור הנוצץ, באמת שהשמיים הם הגבול עבור הנבחרת הישראלית בקמפיין הבאים, גם באירופה וגם בתחרויות העולמיות.

עמנואל: לדעתי יש הרבה מאוד פוטנציאל בשלד הנוכחי של הנבחרת, ואני חושב שידענו את זה גם לפני הניצחון על צרפת, אבל אין ספק שהניצחון חיזק את ההבנה הזאת. דני אבדיה הוא שחקן ברמת אולסטאר, בן שרף ודני וולף יהיו בתקווה שחקני NBA לגיטימיים עוד כמה שנים, ולצידם יש לנו עוד כישרון יורוליג (רומן סורקין, ים מדר). הניצחון על צרפת הוכיח שיש לנבחרת הזו פוטנציאל, ושהיא יכולה להגיע רחוק עם עוד כמה תוספות לקראת הטורנירים הבאים.

עמיחי: האמת נמצאת באמצע. המשחק הזה לא השפיע בכלל על הטבלה בסופו של דבר, כי היא הייתה נראית זהה לא משנה מה הייתה התוצאה במשחק הזה, אבל פוטנציאל עתידי ראינו, את היכולת להכריע משחק דרך כמה דקות מצוינות של אבדיה והצוות המסייע וגם קצת גאווה לאומית.

שאלה 3: דני אבדיה, תומר גינת, רומן סורקין וים מדר הם 4 השחקנים שהובילו את הנבחרת בפער ניכר מהיתר, לפחות בכל הנוגע לכמות הדקות והנקודות למשחק. איך היית מסכם את האליפות שלהם?

איתם: אבדיה – הציפייה ממנו הייתה לעמוד בסף של הכוכבים הגדולים, רבים לא האמינו: אבל דני הגיע לכל משחק באליפות ברמה הגבוהה ביותר. ציון 10.
גינת – הלב. טורניר גדול – מנהיג. הפתיע אותי מאוד עם יכולת טובה בהתקפה, יצר מומנטומים, הביא האסל.
סורקין – התקפית: מצוין. הגנתית + ריבאונד: מדאיג. הציג את הגיוון המרשים שלו בהתקפה אך מרגיש שהחסרונות גברו על היתרונות ברגעים המכריעים.
מדר – הוא אמר בעצמו, הוא לא יכול לתת את ה-100%. מעבר למשחק מול צרפת, לא קיבלנו אותו.

אהרון: כל אחד מהרביעייה הזאת נתן אליפות סבירה. מדר התקדם בכל משחק ונלחם, סורקין הראה כישרון רב אך הוכיח שהוא לא סנטר, וגינת היה קפטן אמיתי ואקס פקטור. לגבי אבדיה, מצד אחד הוא קלע 20 לפחות בכל אחד מהמשחקים, הוכיח שהוא הכוכב הגדול של הנבחרת והשתדרג ביחס לאליפות הקודמת ב-2022, אבל מצד שני הוא גם לא מרקאנן שסוחב את הנבחרת שלו רחוק. אני בכוונה לא משווה ללוקה או יאניס, אלא למרקאנן שהוא שחקן בפרופיל די דומה ב-NBA.

מתן: דני – עשה טורניר מעולה, יש סיבה להיות מתוסכלים אבל לא מאוכזבים ממנו ואני אסביר. דני היה בדיוק מה שרציתי וציפיתי ממנו ובגללה זה ציון מעולה, אבל כשהיה אפשר לתת עוד קצת, לצערי הוא עדיין לא היה שם ולכן תחושת החמיצות שלא מגיעה לו כי הוא עדיין לא מלוטש. ים – לדעתי נתן טורניר סבבה ביחס לפציעה שהוא הגיע איתה, הוא מאוד רצה, מאוד נלחם ועל זה הציון החיובי, שאפו על הגנה מטורפת. רומן – לדעתי פגעו בו ההשוואות וההצעות ל-NBA, מדובר בשחקן יורוליג טוב ולא יותר מזה, רומן צריך לקבל לצידו סנטר הגנתי וריבאונדר טוב מאוד כדי שיהיה משמעותי, בכללי ציפיתי מרומן להיות משמעותי גם כשהוא לא טוב התקפית, נגיד מלחמה על ריבאונד או מלחמה בהגנה, ולא ראיתי את זה ממנו ועל כך אני מאוכזב ממנו מאוד, כי שחקן בציפיות שלו צריך למצוא דרך להשפיע למרות שהוא לא ביום טוב.

עמנואל: דני היה נהדר בטורניר הזה והראה שהוא הכוכב הבלתי מעורער של הנבחרת, אם כי לדעתי הקליעה הבעייתית שלו לשלוש בלטה במקרים מסוימים וקצת פגעה בנבחרת. סורקין רשם כמה הופעות טובות מאוד (נגד איסלנד, יוון ובלגיה), אבל גם כמה הופעות חלשות (נגד סלובניה ופולין). הוא הראה את הכישרון הרב שיש לו, אבל לקראת הטורנירים הבאים הוא יצטרך להיות יותר יציב. כשמסתכלים על התמונה המלאה, ים מדר איכזב. הוא ניהל את ההתקפה לא רע, אבל בסופו של דבר 35% מהשדה ו-23% לשלוש מדברים בעד עצמם – נצטרך יכולת יותר טובה שלו בקמפיינים הבאים. גינת תרם את מה שצריך ממנו, 11.2 נקודות ו-7.3 ריבאונדים למשחק. אלו בהחלט מספרים טובים, ואם נמשיך לקבל ממנו תרומה דומה הוא יישאר שחקן מפתח בנבחרת גם בגילו.

עמיחי: אבדיה עומד לצד דונצ'יץ', יאניס ומרקאנן כשחקנים היחידים באליפות שהנבחרת שלהם באמת לא יכולה בלעדיהם, וכנראה מדובר בקמפיין האישי הכי טוב של שחקן ישראלי במאה ה-21, גם אם עדיין לא מדובר בשחקן ברמה של לוקה או יאניס. גינת היה מצוין בהתקפה והיה השחקן היוצר העיקרי אחרי אבדיה, אבל בריבאונד ההגנה הוא לא הרשים, מה שאפשר לומר בצורה יותר קיצונית על רומן סורקין, שהציג יכולת התקפית גבוהה בחלק מהמשחקים ובאחרים התקשה, אבל בהגנה ובריבאונד הוא בעיקר התקשה, חוץ מהמשחק נגד צרפת. ים מדר התקשה בקליעה וקיבל יותר מדי דקות וכדורים, אבל הדקות הטובות של הנבחרת היו אלה שבהן הוא הצליח לנהל את המשחק, מה שהיה יכול לקרות יותר אם היה רכז מחליף שמקבל דקות משמעותיות.

שאלה 4: מבין יתר השחקנים, מי היית רוצה לראות מקבל יותר הזדמנויות, באליפות הזאת או בעתיד, ואת מי היית מעדיף להחליף בקמפיינים הבאים?

איתם: איתן בורג הוא שחקן שהיה ראוי ליותר הזדמנויות, יש לו דברים שהיו לנו חסרים כמו יכולת לקחת את הכדור לסל, לשלוט בקצב וגם התאמה טובה לסגנון של אבדיה. בעתיד – הנבחרת צריכה להיות אמיצה יותר ולא לפחד שחקנים לשלב שחקנים בגיל צעיר: מאייר, שרף, וולף, אורלנד וציפר הם האנשים לסמן. בנוסף, המשימה של האיגוד עד הטורניר הבא: לדאוג שוולף לא ייחשב מתאזרח ולהביא את עמנואל שארפ ושון אבייב.

אהרון: בראש ובראשונה, הנבחרת צריכה לקבל יותר מהמתאזרח שלה. קרינגטון ספציפית לא אשם, אבל מתאזרח צריך להיות שחקן מוביל ולא עוד שחקן ברוטציה. באופן כללי, אני חושב שזה לא עניין של שחקן ספציפי כזה או אחר, אלא כל יתר הסגל צריך לתרום יותר, במיוחד כשהכדורסל הישראלי עמוק יותר מתמיד, והאשמה במובן הזה מוטלת על המאמן. אם אני צריך לנקוט בשם של שחקן ספציפי, אז יובל זוסמן, הסמל של הצלחת הנבחרת הצעירות שמגיע אחרי עונה טובה בירושלים, וכאשר מאמן מצליח לקבל ממנו תפוקה, מה שלא קרה כאן, הקבוצה מרוויחה.

מתן: לדעתי הסגל לקמפיין הבא בעולם הכי ורוד שיש – דני, ים, רומן, תומר, שרף, מאייר, וולף, תמיר, זוסמן, ליף, לוי, פלטין. לסגל הנוכחי אני חושב שהייתי רוצה לראות יותר דקות של פלטין ודקות של בר, הדבר הכי חסר היה האי שימוש בתרגילים והסתמכות יתר על יכולת אישית.

עמנואל: לדעתי גיא פלטין צריך לקבל יותר קרדיט. מדובר בשחקן שאם משתמשים בו נכון הוא יכול להיות נכס משמעותי מהספסל, ובאליפות הזו הוא לא ממש קיבל את ההזדמנות – וחבל. אני חושב שקאדין קרינגטון, יובל זוסמן ובר טימור אכזבו בטורניר הזה. שלושתם היו אמורים להיות פקטורים משמעותיים מהספסל, ובסופו של דבר אף אחד מהם לא ממש תרם הרבה.

עמיחי: גיא פלטין הוא בדיוק האיש לשמור על דונצ'יץ' והוא לא ראה פרקט במחצית הראשונה של המשחק נגד סלובניה, איתן בורג נתן אנרגיה במעט ששיחק והוא השחקן הכי צעיר בסגל הזה. חוץ מהם, זוסמן הפך בעל כורחו להיות בעיקר סטופר הגנתי ואיבד את הביטחון בהתקפה, בזמן שהוא היה יכול להתאים יותר כשחקן יוצר בהרכבים של המחליפים, ואיתי שגב הוא כרגע הגבוה ההגנתי הכי טוב בכדורסל הישראלי וכזה ששווה כמה דקות פה ושם עד להודעה חדשה.

שאלה 5: לסיכום, מה היו נקודות התורפה העיקריות של הנבחרת שהיית רוצה לראות בהן שיפור בקמפיינים הבאים?

איתם: הנבחרת הייתה מאוד קצרה – מדר, אבדיה, סורקין וגינת היו המרכז ומסביב לא היה מספיק. אני חושב שאם שחקנים אחרים היו מקבלים יותר הזדמנויות כבר בטורניר הזה יכלנו להיות יותר עמוקים אך ממש בקרוב ייצטרכו לתת הזדמנות אמיתית לדור הבא שעולה בכדי שישתלב במהירות בנבחרת וישדרג אותה. נקודות נוספות: קליעה ומתאזרח.

אהרון: בעיקר הריבאונד וההגנה על הצבע, מה שיבוא לידי ביטוי גם במספר חסימות גבוה יותר.

מתן: הדבר שהכי חסר לנבחרת זה ריבאונד ריבאונד ריבאונד ועוד קצת ריבאונד ועדיין זה לא ישווה לריבאונד התקפה שיוון לקחה עלינו. דבר נוסף שחסר לי זה אתלטיות אבל איו דרך לשפר את הפן הזה, חוץ מהגעה של טופין בקמפיין הבא.

עמנואל: קליעה ויציבות. לפני הטורניר, אחת החוזקות של הנבחרת הייתה אמורה להיות הקליעה, ובסופו של דבר זה לא בא לידי ביטוי. הנבחרת קלעה רק 33% לשלוש, אבל בכדורסל של היום קשה מאוד לנצח אם לא קולעים טוב משלוש. גם היציבות של שחקני הנבחרת צריכה להשתפר. מדר, קרינגטון, סורקין, טימור וזוסמן היו מאוד לא יציבים, ומלבד דני ואולי גינת, לא היה מישהו לסמוך עליו שתמיד יהיה מעורב במשחק ויתרום.

עמיחי: מתוך סגל מורחב של 20 שחקנים נבחרו 12 לסגל הסופי של הנבחרת, ואם המאמן בחר את השחקנים האלה, הוא צריך לתת להם הזדמנות על הפרקט, בין אם זה ביתרון גדול כמו נגד איסלנד או בלגיה, במשחק שבו מרחיבים את הרוטציה כמו נגד צרפת, או כשדברים לא הולכים ואתה בפיגור דו-ספרתי כמו ב-3 ההפסדים. חוץ מזה, ישראל אף פעם לא הצטיינה בריבאונד הגנה וכדאי להקדיש לזה תשומת לב, ואם חושבים על שחקנים להביא לקמפיינים הבאים, כדאי לחפש כאלה שיכולים לקלוע טוב מחוץ לקשת, כי הנוכחות של אבדיה לבדה מספיקה לייצר מצבים כאלה.

Subscribe
Notify of
40 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
שוקו
שוקו
11/09/2025 12:12:30

תודה רבה, לדעתי יש שחקן אחד שחייב לקבל יותר קרדיט שאותו לא ציינתם וזה תמיר בלאט. הוא אחד משחקני הפיקנרול הכי טובים בארץ בגלל הקליעה והניהול משחק הנהדרים שלו. אם הוא היה מגיע ים היה יכול לנוח יותר וכנראה גם לשחק יותר טוב.
עוד דבר לקמפיין הבא חייבים להחליף מאמן. אם מאמן החליט לא לרשום עוד רכז למרות שים פצוע צריך לתת לשחק שהוא הלך איתם קרדיט בפועל בורג ופלטין לא שיחקו מספיק והיו יכולים לעזור לנבחרת

דוקטור רזי הופמן
12/09/2025 3:07:01
Reply to  שוקו

+1966 על הכל
במיוחד על זה שהלחמניה צריך ללכת ושבלאט צריך לבוא.
אם מדר לא 100% שיעלה מהספסל.

מתן יעקובי
12/09/2025 9:52:23
Reply to  שוקו

תמיר לא צריך לקבל קרדיט על כלום, הוא לא הופיע לנבחרת בגלל משחקי אגו מטופשים ומיותרים שפוגעים בנבחרת ישראל בתקופה שהכי צריך להרגיש גאווה ללבוש את מדי הנבחרת

אור
אור
12/09/2025 13:10:28

מה היה? למי שלא עוקב כמוני

ירון, החלום
ירון, החלום
11/09/2025 12:29:01

בס"ד
תודה רבה.. בעיני הנבחר. עמדה בציפיות, ציפיות בינוניות,
מה שנקרא תסריט ריאתי.

Millertime
Millertime
11/09/2025 12:55:18

לא דיברתם על העיזה שבחדר – המאמן. לא ניכרה שום טביעת אצבע מלבד: "הבאתי את השחקנים שהכי מתאמצים, ואמרתי להם להתאמץ". ואז אמירות כמו: "כישרון לא מנצח משחקים בטורנירים כאלו".
סליחה, אבל כשיש משחק שחייבים לנצח, כמו פולין, יש מיליון שלשות פנויות, ואף אחת לא נכנסת, כנראה שבכל זאת צריך כישרון. ואם כבר השארת את הגארד הכי מוכשר, או השני הכי מוכשר, בבית, למה שלא תיתן לרפי מנקו, 40% משלוש ביורוליג, לשחק?
אפשר גם לדבר על הסגירה הביזיונית לריבאונד, שמרוב לב ומלחמה השחקנים שלנו לא נמצאים בין השחקן שלהם לסל. ברור שאין לנו איזה סנטר איימתני, אבל גארדים ופורוורדים הענישו אותנו בריבאונד פעם אחר פעם, וזו בעיה של תיאם הגנתי ומאמן.
אני אפילו לא מדבר על רעיונות אבסורד כמו לתת לאיתי שגב לשמור לבד על יאניס, ועוד לא לשלוח אותו לקו, או דאבל טים על לוקה. כל העולם יודע איך השחקנים האלו מתמודדים עם המצבים האלו, איתי שגב יצליח איפה שדיאנדרה איטון נכשל?
בקיצור, אין אופטימיות בלי החלפת מאמן, קטש הוא המועמד שלי אם רוצים ישראלי דווקא. לא בונה על העסקונה באיגוד לפעול בהתאם.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Millertime

דווקא דאבל טים על לוקה היה חובה ולא היה מספיק ממנו לכן הפסידו.
וגם מה שכן עשו היה נוראי בביצוע שלו ולא נכון פשוט.
על יאניס זה היה בדיחה שלא שלחו אותו כל התקפה לקו ונתנו לו להטביע כל התקפה

Millertime
Millertime
11/09/2025 15:33:35

אפשר להביא דאבל טים, אבל זה חיב להיות בעיתוי מתאים, ומהשחקנים הנכונים. זה קשה מאוד לביצוע, ודורש תאום הגנתי מדויק כדי להיות אפקטיבי. אחרת, עם הגודל, הכוח וראיית המשחק שלו, לוקה שובר את הדאבל טים או מוסר מהר ומדויק, ומשאיר את ההגנה בחסרון. עם רמת התיאום ההגנתי של הנבחרת בטורניר הזה, היה עדיף לשים עליו את פלטין ולהתפלל.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Millertime

אני מסכים שדאבל טים סתמי לא מועיל אף פעם ברור שזה צריך להיות כמו שאמרת ולא עצל צפוי מקילומטר ולא במיקומים הנכונים.
פלטין לא יכול לעשות כלום מול לוקה, בטח לא באקלים השיפוטי ששרר באליפות לוקה מתנגש בו והולך לקו

נועמיקו
נועמיקו
11/09/2025 17:47:33

לוקה הוא אולי השחקן שמתמודד הכי טוב בעולם עם דאבל טים. יותר מזה – זה משחק לידיים שלו כי הוא מוסר בחסד עליון וגבוה, והוא יודע תמיד למצוא את השחקן הפנוי שהשומר שלו הגיע לדאבל.
הדאבל טים עליו היה הרעיון הכי גרוע, ברמה אחת יחד עם הלא-לבצע עבירות על יאניס

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  נועמיקו

לא מסכים עם זה דאבל טים עבד מלא פעמים על לוקה. עדיף שאחרים ינסו לנצח מאשר לתת לו להתנגש לקו.
הדאבל טים היה חובה

טל גולן
11/09/2025 15:41:58
Reply to  Millertime

לא מסכים איתך בכלל לגבי בית הלחמי. לדעתי בית הלחמי הוא המאמן הישראלי הכי טוב בפער כיום. ניהול המשחק שלו נגד צרפת היה מופתי, ואל תשכח שהור נתן קרדיט לקרינגטון ברבע הרביעי נגד פולין למרות משחק נוראי שלו וקרינגטון אז כמעט גמל בניצחון שהיה לפה או לשם.
בלי קשר, דני היה בטורניר גדול מבחינה אישית אבל הוא חייב עוד להתגבר ולמתן את מהלכי הראש בקיר שלו.
גינת היה פשוט מדהים, אין לי תלונה אחת אליו נתן ת300 אחוז שלו
לגבי סורקין, אני באמת לא מצליח להבין על מה כל הבאזז סביבו. נתן משחק אחד טוב נגד איסלנד ופה ושם פוסטר או שניים יפים. אין לו שמץ של מושג איך לעשות פוסטאפ גם לא על שחקן 1.80, הוא אבוד בצבע, לא לוקח ריבאונדים חשובים ושומר בצורה מחפירה
קרינגטון היה מאכזב מאוד ונמרוד לוי לא קשור לענף כבר כמה שנים

Millertime
Millertime
11/09/2025 15:46:40
Reply to  טל גולן

סבבה, אז למה לזמן את לוי? תביא את גור לביא! אני לא מדבר בכלל על נסיון לגייס את ליף לקמפיין הנוכחי. אתם כותבים כאילו הסגל הוא נתון. הוא תוצאה של החלטות של מאמן, שלכאורה אמור לבחור את השחקנים שנמצאים בכושר ומתאימים לשיטה שלו. הוא אחראי גם על זה!

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Millertime

נו בחייאת במה גור לביא שונה מלוי מה הוא היה עושה בנבחרת? גם הוא וגם בלאט לא היו משנים כלום בתוצאה לדעתי זה לא שלא זימנו שחקנים שוברי שיוויון כמו דני.
זה כמה שחקנים די אותה רמה

Millertime
Millertime
11/09/2025 21:29:35

שוב, לא מסכים. זה לא רק עניין של רמה, אלא עניין של הרכבים שמתאימים לשחק יחד. בלאט מתאים כדי לרווח ולהפעיל גבוהים במסירה, מדר חודר טוב יותר. תן למדר לשחק עם סורקין שקולע מבחוץ, ולבלאט לשחק עם הגבוהים שקולעים פחות טוב. חלק מחוסר היכולת של שחקני המשנה להתבטא זה חוסר ריווח ויכולת מסירה.

bobby
11/09/2025 20:55:15
Reply to  Millertime

מסכים שבית הלחמי עשה לא מעט שגיאות. במיוחד באופן השמירה על לוקה ויאניס. את המשחק מול פולין לא הייתי לוקח כסטאדי קייס, בוא נאמר את האמת – פוצצו אותנו במכות. מפגש כזה באולם נייטרלי היה מסתיים בניצחון שלנו, ובאולם ביתי שלנו בכלל היינו מנגבים אותם 20 הפרש. אבל אין ספק שאי-הסגירה לריבאונד שציינת שיחקה פה תפקיד כאשר למעשה ריבאונד התקפה ועוד דווקא של לויד הוא זה שהביא להפסד שלנו.

Millertime
Millertime
11/09/2025 21:34:09
Reply to  bobby

עושים טעויות, ולמשחקים יש דינמיקה שונה. מובן ומקובל, אני לא מצפה למשחק נקי מטעויות, לא מהשחקנים ולא מהמאמן. אבל אם אתה רואה שמתפתח משחק של פיצוצים, איך אתה מעלה בחצי השני רוטציה של שישה שחקנים? הם הרי יפלו בסוף מהרגלים, ויעשו טעויות כמו סגירה לריבאונד, או שלשות של דני שכבר לא נשאר לו כוח ללכת לצבע. אין לי טענה לדני או לרומן, אם אני הייתי משחק מחצית שלמה ברמת האגריסביות הזו, גם אני לא הייתי מצליח לסגור לריבאונד.

The Pro
The Pro
11/09/2025 14:26:57

זה מה שאנחנו שווים.
לנבחרת ישראל אין כלים כדי לשחק הגנה ברמה של היוונים, שאגב עשו
בדיוק את מה שאנחנו תכננו ליאניס בצד השני על אבדיה.

הבעיה של נבחרת ישראל בהתקפה שהיא תלויה מדי ביום קליעה של ים מדר ושחקני ספסל גרועים.
מדר היה יכול לשחק בנבא אם היה קולע בקביעות את השלשות שהוא שם מול צרפת.
סורקין על כל היתרונות ההתקפיים שלו, בסוף הוא תלוי מאצ'אפ ובהגנה הוא לא מוריד מספיק ריבאונדים.

The Pro
The Pro
11/09/2025 14:29:09

שאר הקלעים בסגל טימור,לוי,מנקו וזוסמן משחקים ברמה גרועה שלא מתאימה למעמד ב-2 הצדדים של הפרקט.

להגיד שיכולנו לעשות יותר עם פלטין,בורג ושגב זה בערך כמו להגיד שהנבחרת בכדורגל
יכולה לנצח את איטליה עם שוער שלא שיחק שנתיים ובלמים מליגת העל.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  The Pro

איטליה די פחים בכדורגל זה לא איטליה של פעם הכדורגל האיטלקי בצניחה חופשית בקרוב יגיעו לרמה שלנו, הם די קרובים.

Millertime
Millertime
11/09/2025 15:26:58
Reply to  The Pro

לא מה שאנחנו שווים. צר לי. אם יש רק רכז אחד בסגל, והמאמן יודע שהוא לא שיחק כדורסל חודשיים, אולי כדאי להתגבר על הגאווה ולהביא עוד אחד?
לגבי השחקנים שציינת אף אחד מהם הוא לא קלע טבעי מלבד מנקו. מי שמביא את טימור או זוסמן לקלוע שלשות מול נבחרות ברמה גבוהה האחריות היא שלו, יש לנו עוד שחקנים (לא רק בלאט, אלא גם הובר), מנקו לא שיחק כמעט בכלל. עוד היית אומר שנרוויח משהו משחקנים כמו זוסמן או פלטין בהגנה – לא יצא מזה כלום, בגלל חוסר תיאום הגנתי. השומר הכי טוב יכשל אם לא מחפים עליו בהגנה (גם דני נחשב לשחקן הגנה טוב, זה לא ניכר באליפות הזו).
בסוף, המאמן אחראי לשחקנים שנבחרו ולאופן שבו הם משחקים יחד. אם הוא מאמין בשחקנים האלו, למה הוא משחק עם רוטציה של שישה שחקנים מול פולין? הבאת אותם, תעמוד מאחוריהם!
ברור שהיוונים רמה מעלינו. אם היינו מנצחים את פולין או סלובניה לא היינו משחקים מולם.

NBA בדם
11/09/2025 14:31:51

תודה חברים
אסור שההעפלה לשמינית והניצחון היוקרתי על צרפת יסנוור מישהו. רוב הטורניר נראנו לא טוב ועברנו שלב רק בגלל שבלגיה והולנד הם לא ברמה ורק אותן היה צריך לעבור כדי להעפיל שלב.
הלחמי צריך לשלם את המחיר על אי צירופו של בלאט, ההסתמכות הדי הבלעדית על מדר הפצוע והייבוש של מנקו שיכל לתרום בקליעה.
קרינגטון הוא אולי המתאזרח הגרוע באליפות וכנראה הגרוע שהיה לנו אי פעם וצריך לסיים איתו את הקשר.
למרות זאת יש תקווה לעתיד. אבדיה בן 24, מדר יבוא בריא בפעם הבאה, ווולף ושרף יגיעו עם שפשוף ונסיון מהnba.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

ההשוואה בין מארקנן לדני

דני טוב יותר במתפרצות וכוח מתפרץ וגם היום עם שיפור הכדרור שלו בשנתיים האחרונות הוא עולה על מארקנן בכדרור אבל למארקנן יש קליעה של מכונה מה שלדני לא יהיה בחיים למרות שדני גם שיפר קליעה (בעיקר מה3) במיד ריינג הוא לא קיים ולא זורק משם בכלל כי כנראה לא מתאמן על זה בכלל).
מארקנן צלף מכל טווח, יודע גם לדחוף ולקחת ריב בצבע וגבוה יותר. אם ישפר כדרור יהיה ברמה אחרת.

מארקנן היום שחקן טוב בהרבה מדני. נראה איפה הם יהיו עוד שנתיים.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אתם גם עדינים מאד בציונים.
האליפות לא הייתה כשלון ולא היה בה גם שום הישג.
עשינו את המינימום וסיימנו במינימום.
לא היה שום דבר להתלהב ממנו גם לא מהנצחון על הצרפתים כי הם נבחרת מאד מוגבלת שהכוכבים לא באו והמאמן לא קשור לענף עם כמה צעירים מתלהבים. חוץ מריזשה ויבוסלה אף אחד שם לא באמת שווה יותר מידי אז לקחת בפרופורציות, נצחון נאה כן אבל לא איזה וואו בלתי נתפס.

ים מדר היה באליפות נוראית, כולם מפחדים להגיד את זה. כן הוא נלחם התאמץ והשקיע אבל זה כל אחד יכול לעשות שימו רכז מהלאומית הוא גם ישקיע וילחם אז מה? הוא היה אמור להביא יכולת וזה לא היה קיים בטורניר, הלחמי נתן לו הרבה מידי דקות שאיתן בורג שאני מאד אוהב לא ראה שנייה וירד לספסל אחרי חצי שנייה, היה צריך לתת לו בטחון והיו מוציאים ממנו יותר.
זה היה גם לפני הטורניר אין קסמים אתה לא יכול לבוא לטורניר כזה אינטנסיבי שלא שיחקת חודשיים ולצפות לניסים.

דני היה מצויין ונתן כל מה שיכל שמחתי שקלע כמה שלשות בסטפבק זה חשוב ומראה על התקדמות עקב האימונים שהוא עושה.
הוא צריך להמשיך לשפר כדרור כי התקשה מול הלחץ היווני ולהתאמן גם על מיד ריינג להוסיף לארסנל שלו.

מנחם לס
11/09/2025 15:25:24

נהניתי מאד לקרוא אתכם. תודה

אהרון שדה
11/09/2025 16:08:05

תודה לכולם הנקודה המרכזית הפער בין השחקן הרביעי ליתר הסגל
אני בודק כמה נתונים ואחזור אולי במאמר .
לא ייתכן שנבחרת ישראל העמוקה שיכולה הייתה להעמיד בקלות סגל אלטרנטיבי .
לא מקבלת שום דבר מחצי סגל.
השחקן השישי שלנו שיחק פחות מ 15 דק וקלע 3.2
וזה בדור עמוק ביותר.
וזו אשמה בראש ובראשונה של מאמן

עמיחי קטן
11/09/2025 18:08:04

תודה לכל המשתתפים והמגיבים. אחרי שתי אליפויות שהודחנו בבתים ועלו על חשבוננו נבחרות שהן לא בהכרח יותר טובות מבלגיה (אוקראינה ב-2017 למשל), גם עמידה במטרות ובציפיות היא הישג.

אפשר להרחיב הרבה יותר על שחקנים כאלה ואחרים שהיו יכולים לעזור ועל הסיטואציה שבה שחקנים כשירים לא זומנו מסיבות שאינן מקצועיות (תמיר בלאט שאולי לא היה שובר שוויון, אבל היה יכול לעזור), אבל כמי שכותב את השאלות, אני מעדיף להתמקד במה שהיה בפועל ופחות בספקולציות

תומר
11/09/2025 18:41:55

שואל כדי לדעת: למה ג'ון דיברתולומאו לא בנבחרת?
נראה שהוא היה יכול לעזור אפילו על תקן מתאזרח, לא?

עמיחי קטן
11/09/2025 22:37:16
Reply to  תומר

בגדול, הוא היה אמור להיות באליפות הקודמת וביקש להשתחרר ומאז הוא לא בנבחרת. הוא אכן על תקן של מתאזרח ובשנים האחרונות הייתה העדפה ברורה לקרינגטון על המשבצת הזאת

תומר
11/09/2025 23:27:29

לא ראיתי אותו כל כך השנה אבל קרינגטון לא עולה עליו בכלום, למעט אולי אינסטנט אופנס (שגם מזה הוא לא באמת הראה)
אני לא אוהב את האזרוח אד-הוק הזה אבל אם כבר מאזרחים, למה להגביל את עצמנו בשחקנים מהליגה הנוכחית, מה היה רע אם המתאזרח מיילס טרנר (או איזייאה הרטנשטיין, או נאז ריד) היה מצטרף לנבחרת?

שוקו
שוקו
12/09/2025 2:13:28
Reply to  תומר

בגדול לאורך השנים האחרונות השחקנים שאיזרחנו עד קארינגטון היו שחקנים עם קשר מסוים לחוק השבות/ "נשואים" לישראלית. קארינגטון עד כמה שאני יודע לא נשוי לישראלית ואין לו סבתא יהודיה. האיזרוח שלו בזמנו היה דבר טוב נכון הוא לא היה ברמה של לויד למשל אבל הוא כן היה שוטינג גארד מעולה בהפועל ירושלים ואם הוא היה משחק בכושר רגיל לא בטוח שהייתה שאלה לגביי האזרוח שלו. הבעיה שהוא עוד מסוף העונה הקודמת לא משחק טוב. ככלל לדעתי לאליפות הבאה אנחנו אמורים להגיע מספיק עמוקים בעמדות הגארד וכדאי לאזרח גבוה (בהנחה שדני וולף נחשב כישראלי/ לא מגיע- נקווה שיגיע הוא יכול לתרום המון)

Penny
Penny
11/09/2025 20:37:26

תודה על הכתיבה.

היה אפשר לעשות יותר. התאכזבתי.
לא ממקום של חמדנות אלא כי הנבחרת לא ממש מימשה את הפוטנציאל שלה.
כל שחקן למעט אבדיה וגינת יכל לעשות יותר.

ים מדר פצוע. כל האליפות מחכים שיפציע (במקרה יצא לי 🙂) וזה קצת קרה נגד צרפת. וזהו.
אם בחרו בבורג למה הוא לא שיחק?
זוסמן לא היה בעניינים, הוא נראה מדוכא ולא בחשק לשחק כדורסל.
סורקין 4, לא 5.
קרינגטון קטסטרופה ואגואיסט. גם אם היה משחק יותר טוב – למה לעזאזל זה המתאזרח של הנבחרת?!
אנחנו צריכים גובה ובשר.

היה נורא חסר לחץ על כל המגרש, קצת להרעיד את אמות הסיפים, יותר תחרותיות ורוע (רק אבדיה, פלטין וגינת הראו את זה לאורך זמן).
בהתקפה לא היו שום תרגילים, שבלונה שמתבססת על אבדיה, גינת ומדר כיוצרים יחידים לאחרים. וזהו.

בית הלחמי צריך ללכת יחד עם קרינגטון הביתה.

דור הזהב של נבחרת ישראל מתחיל מעכשיו ולמשך העשור הקרוב, צריך לעזור לו לממש את הפוטנציאל!

NBA בדם
11/09/2025 22:08:55
Reply to  Penny

+100

bobby
11/09/2025 20:51:05

תודה על הפוסט.
סך הכל הנבחרת עמדה בציפיות – ניצחנו 2 יריבות שהיינו עדיפים עליהם באופן ברור (איסלנד ובלגיה), הפסדנו לפולין שהם בערך ברמה שלנו + הביתיות והשיפוט הבזיוני, ועדיין היינו רחוקים סל מניצחון.
הצלחנו לנצח את צרפת, שברגיל עדיפים עלינו אבל הסגל שלהם בטורניר היה דיי חסר כך שלמעשה הם קרובים אלינו ברמה.
אז סהכ 3-1 במפגשים מול נבחרות נחותות/שקולות לנו, וההפסד נבע משילוב של שיפוט מוטה ויום קליעות חלש.
סלובניה ויוון טובות מאיתנו, בעיקר בגלל לוקה ויאניס. ייתכן ואם בית הלחמי היה מחליף את הדאבל-טים על לוקה בדאבל-טים על יאניס, היינו יכולים לקחת מפגש מול אחת מה-2. לוקה ניצל כל דאבל טים לאסיסט, בעוד שיאניס דווקא יכול היה להסתבך עם דאבל-טימס ומאבד פה ושם כדור.
אבל סך הכל אי אפשר להתלונן ולהגיד שהנבחרת אכזבה. עמדנו בציפיות, לא מתחת וגם לא הרבה מעבר.

thetroll
thetroll
12/09/2025 2:03:07

ציפיתי מהנבחרת הזאת להגיע לפחות לחצי הגמר. אבל אחרי משחק או שניים הבנתי שחלק מהשחקנים הגיעו פצועים. ראיתי משחק הקרבה/הגנה מדהים ב 3 המשחקים הראשונים (נקרא לזה משחק הגנה) אבל ככל שהאליפות התקדמה ההגנה נחלשה להערכתי תוצאה ישירה של הפציעות הללו. בהינתן הפציעות התוצאה של הנבחרת יותר מסבירה. הם גם לא ממש הובסו באף משחק. מקסימום הפסידו.
אוהב את חבורת השחקנים הזאת ואפשר להיות אופטימיים קדימה.

golan
golan
12/09/2025 2:51:21

תודה על הדיון,
חלק מהמשחקים לא ראיתי, באלה שכן, הקליעה מ3 בעייתית, אין ריבואנד הגנה, וכמעט ואין תרגילים, ים לא היה בשיאו ולא היה לו מחליף, חלק מהספסל לא קיבל מספיק דקות.
כולם עשו את המקסימום, ויש בסיס טוב לעתיד.
השתפרו מהאליפות הקודמת, אבל יכלו להשיג יותר.

NFS
NFS
12/09/2025 7:05:47

לטעמי טורניר מאכזב.
הניצחון של צרפת, להזכיר לכולם, לא הגיע מאיזה תכנון משחק מופתי של בית הלחמי, הצוות המקצועי בכלל ויתר על המשחק הזה – הוציאו שחקנים מרכזיים כמו דני לנוח מאוד מוקדם – ובמקרה היינו בעמדת ניצחון וניצחנו. זה חד משמעית לא ניצחון של מאמן.
מול סלובניה שיחקנו גרוע, שוב לא נראה שהצוות המקצועי הכין משהו מיוחד – הסלובנים ולוקה (4 עבירות ברבע השלישי) עשו מהנבחרת צחוק, גם כשקרינגטון פתאום נזכר לקלוע והורדנו לחמש הפרש כשלוקה על הספסל, במקום להכניס את דני ביחד איתו הוא שכח אותו והכניס אותו דקה אחר כך כשלוקה החזיר ל-10 הפרש. לשחקנים היתה ביקורת על השמירה על לוקה, דני אמר את זה בסיום המשחק.

מול יוון זה כבר היה ביזיון מבחינת המאמן – לשים את שגב על יאניס, להביא את יאניס לקו לשתי זריקות עונשין רק פעם אחת (!!) במשחק שלם זו שערוריה. יאניס סיים את אותו המשחק עם 18/21 ל-2 נקודות, פשוט בדיחה, ובנוסף לקחו עלינו מאות כדורים חוזרים בהתקפה. למזלנו היווונים לא פגעו מבחוץ ואנחנו יחסית קלענו, אז במקרה הגענו למשחק צמוד.
וגם שם, כבר הורדנו לשלוש הפרש וכדור שלנו – זוסמן שללא ספק היה השחקן הכי גרוע בנבחרת והכי איכזב לכל אורך הטורניר, דווקא הוא היה עם הכדור ואיבד את הכדור בפזיזות במסירה חסרת אחריות לחלוטין.
זוסמן ונמרוד לוי – שטורניר שלם לא הצליח להשחיל שלשה אחת אפילו אף על פי שזרק לא מעט – הם השחקנים שהכי איכזבו לטעמי.
בית הלחמי היה צריך לזמן את גור לביא שהרבה יותר טוב משניהם ולא לנפות את הובר שעדיף על בורג.
חייבים באליפות הבאה להביא מתאזרח נורמלי, עדיף בעמדת הסנטר ומאמן אחר שמתאים לרמות האלה.
ההתעקשות התמוהה של בית הלחמי על מדר, שראו שהוא לא בכושר משחק מלא, בלי אף גארד אחר (בלאט, הובר) בנוסף לניהול משחק בינוני מינוס, כשההכנה ותכנית המשחק – גם לפני משחקים קריטיים – היו ברמה נמוכה ומחייבים החלפת מאמן. בית הלחמי בחור טוב ומאמן טוב, אבל מתאים יותר לנבחרות עתודה ולא לבוגרים.

Last edited 20 hours ago by NFS
NFS
NFS
12/09/2025 18:19:24
Reply to  NFS

חחח חזרה התגובה שלי

NFS
NFS
12/09/2025 12:01:11

איכשהו נמחקה התגובה הארוכה שלי אחרי ניסיון עריכה..
אז בקצרה – בית הלחמי מתאים לנבחרות עתודה ולא לבוגרת. תכנית המשחק שלו מול יוון היתה ממש גרועה, לשלוח פעם אחת במשחק שלם את יאניס לקו זו בדיחה. גם מול סלובניה נכשלנו לגמרי.
מול צרפת זה לא ניצחון של מאמן – ניצחנו בלי שום תוכנית חוץ מלתת לאבדיה ומדר הרבה מנוחות ואיכשהו היינו במשחק, צרפת לא פגעו, השחקנים שלנו התעלו וככה ניצחנו.
מבחינת השחקנים זוסמן הוא האכזבה הכי גדולה – חסר ביטחון, שמר ממש גרוע והאיבוד כדור שלו מול יוון במינוס שלוש ברבע הרביעי היה מטופש לגמרי.
אחריו נמרוד לוי שלא קלע אפילו שלשה אחת עם מספר דו ספרתי של נסיונות.
דני היה סולידי פלוס, גינת היה טוב, מדר לא רע בהתחשב במצבו הבריאותי. כל השאר לא נתנו שום דבר מעבר למינימום שהיה מצופה מהם במקרה הטוב.
תכלס אליפות די מאכזבת עם פיק אחד מול צרפת (שבסוף עפה בשמינית מול גיאורגיה).

Last edited 16 hours ago by NFS