
- מאבק אדיר העונה ל-MVP
1. Nikola Jokic, Denver Nuggets: 83 points
2. Luka Doncic, Los Angeles Lakers: 62 points
3. Shai Gilgeous-Alexander, Oklahoma City Thunder: 46 points
4. Giannis Antetokounmpo, Milwaukee Bucks/Anthony Edwards, Minnesota Timberwolves: 9 points
5. Kevin Durant, Houston Rockets: 8 points
2. מי יהיה ה-MVP העונה?
3. מאמנים שהם עכשיו AVAILABLE לקבוצות נצרכות (ישנם עוד, בעיקר עוזרי מאמנים, שאולי הם עדיפים)

Tom Thibodeau
תום אוסף עתה צ'קים גדולים מאד מהניקס אחרי שהוא הוביל אותם לגמר הנבא ופוטר. הוא מסוג האנשים שהעבודה – אימון – חשובה לו יותר מהכסף. הוא בוער מחימה. הוא מת שקבוצה תבחר בו, והוא יבוא לקרוע את הצורה לניקס (ומי עוד שיעמוד בדרכו).
Taylor Jenkins
למה ממפיס פיטרה אותו לעולם לא אבין. הוא רק בן 40 והוביל את ממפיס שהייתה שלו ל-55% נצחונות, אם לא נתחשב בעונת 2023 האיומה שלא באשמתו, והוא עדיין הוביל אותה ל-50% נצחונות. מכל המאמנים הנותרים הוא הבחירה הראשונה שלי, אבל מאחר ואני מחטיא יותר מאשר פוגע לאחרונה, מה דעתי שווה? לא הרבה.
Michael Malone
רק לפני 30 חודשים מייקל מלון אחז בגביע 'לארי בראון' כמאמן הקבוצה שזכתה באליפות. דובר עליו אז כ'מאמן השנה' למרות שהיה לו את ניקולה ג'וקיץ', ועכשיו הוא מפוטר. GO FIGURE!
Mike Budenholzer
הוא פוטר אחרי הפיאסקו בפיניקס סאנס. באשמתו או לא יקבעו חכמים ממני. כל מה שיש לי לומר הוא שלפני פיניקס הוא ניצח 60% ממשחקיו כמאמן מילווקי ואטלנטה האוקס.
4. מי הוא המאמן המועדף עליך מאלה הנותרים?
5. קטע מהעבר: מה בקשר ל-7 האליפויות של הוריי? איזה ציון מ-10 מגיע לו?
ג'ף טיג מסביר את דעתו מדוע 7 הטבעות של רוברט הוריי – אחת יותר משל מייקל ג'ורדן – הן לגיטימיות (https://www.basketballnetwork.net/latest-news/jeff-teague-claims-no-one-cares-about-robert-horrys-seven-championships)
אחת הבעיות הגדולות של רוברט הוריי? ה-SWAGGER שלו היה TRASH. הוא התנהג כ-'ביג-טיים' אפילו, ולמרות, בינוניותו. מצד שני כשמדברים על GOAT תמיד מציינים את מספר האליפויות שלו, והנה הוריי עם 7 טבעות לא נחשב – ובצדק – אף פעם אפילו מועמד אחורי ל-GOAT.
כשה-NBA בחר את נבחריו ליובל ה-75 שלו, רוברט הוריי לא הוזכר. הוא לא נבחר להיכל התהילה. הוא אף פעם לא היה ALL STAR.
הוריי זכה בשתי האליפויות הראשונות שלו כשחקן יוסטון רוקטס ב-1994 ו-1995 כשהוא קולע בשתי העונות ובפלייאוף כשחקן חמישייה ממוצעים של 10.2 ובפלייאוף 12.4.
בלייקרס הוא זכה בשלוש אליפויות – ב-THREE-PEAT המפורסם בשנים 2000, 2001 ו-2002 עם שאקיל וקובי כשרוברט הוריי קולע פחות מ-8 נקודות למשחק בכל שלושת האליפויות.
הוא עבר לשחק בסאן אנטוניו וזכה בעוד שתי טבעות ב-2005 ו-2007, כשבאף אחת מהן אינו קולע בספרות כפולות.
תגידו מה שתגידו עליו. תגידו שכשרונו היה בלהיות במקום הנכון הזמן הנכון. אבל עובדה שהוא היה בין 12 השחקנים; שהוא שיחק דקות די משמעותיות, ושהוא קלע נקודות במשחקי אליפות. לא פעם ולא פעמיים. 7 פעמים! אחרי התקופה העתיקה של הבוסטון סלטיקס עם ביל ראסל –
לאף שחקן אין 7 טבעות חוץ מהוריי!
אני נותן ציונים לשחקני סאן אנטוניו של 2005: טים דנקן – 9. טוני פרקר 8.5. ג'ינובלי 8. ברנט בארי 7. מאליק רוז 5.5. איזה ציון כשחקן אתה נותן לרוברט הוריי שלא היה שחקן חמישייה, כשאני מזכיר לך שהוא היה שחקן חמישיה ביוסטון רוקטס בשנת האליפות 1995 עם ממוצע בעונה של 10.2 ובפלייאוף 12.4 נק'.
6. ציון רוברט הוריי כשחקן NBA בעל 7 טבעות אליפות
7. תוצאות המשאלים האחרונים: המשאל הלפני אחרון:
בחר את שלוש המנצחות לפי הסדר ביורובסקט
סרביה
31.96% (210 votes)
גרמניה
23.9% (157 votes)
צרפת
18.11% (119 votes)
יוון
10.05% (66 votes)
ספרד
5.18% (34 votes)
סלובניה
3.81% (25 votes)
ליטא
2.74% (18 votes)
אחרת
1.67% (11 votes)
פינלנד
1.22% (8 votes)
טורקיה
1.07% (7 votes)
8. תוצאות המשאל האחרון
מי יהיה השחקן המצטיין של היורובסקט
ניקולה ג'וקיץ – סרביה
52.53% (104 votes)
לוקה דונצ'יק
12.63% (25 votes)
לאורי מרקנן – פינלנד
9.6% (19 votes)
ג'יאניס – יוון
7.58% (15 votes)
דני אבדיה
5.05% (10 votes)
פרנץ ווגנר (אורלנדו)
4.55% (9 votes)
בוגדן בוגדנוביץ – סרביה וקליפרס
2.02% (4 votes)
דניס שרודר – גרמניה
2.02% (4 votes)
קריסטפאס פרוז'ינגיס (לטביה)
1.52% (3 votes)
אלפרן סנגן (טורקיה)
1.01% (2 votes)
9. לא כדורסל אבל חדשה עולמית: טיילור סוויפט, כוכבת הפופ מס' 1 בעולם – וטרוויס קלץ', כוכב קבוצת הפוטבול קנזס סיטי צ'יפס מתארסים, ובקרוב החתונה
:max_bytes(150000):strip_icc():focal(749x0:751x2):format(webp)/taylor-swift-travis-kelce-02-082625-ed8a42a703da4c409f262b106ce93cdc.jpg)
:max_bytes(150000):strip_icc():format(webp)/GettyImages-1738320717-42ef09cf5c3647d28bc0e160887ca659.jpg)
10.אנטוני אדווארדס פוגש את יאו מינג (6'7 או 2.286 מ'): "הייתי מדנקק עליו"
Ant man is the funniest NBA player this generation
— Bull Run (@run_bull_) August 25, 2025
Meets Yao Ming and says he’d dunk on his head 😂 pic.twitter.com/EHMEPk3ase
11. ראסל ווסטברוק ואשתו אירל חוזרים על ה-WEDDIND VOWS שלהם על ספינה באיטליה


תודה רבה מנחם, כל עוד יוקיץ לא יורד ברמה הוא המועמד מספר אחת לקחת mvp בטח אחרי שבעונה הקודמת הוא לא זכה (מה לעשות המצביעים מתייחסים לזה)
יה אללה, איזה סלט, וכל השאלונים האלה.
כמו המבחנים שעשיתי השנה לסטודנטים.
כמה ניקוד אתה נותן יה פראפס'ר על כל תשובה נכונה ובלבד שאתה לא פרפס'ר מאזרבייג'ן?
מי זה טיילור סוויפט?
קלץ' זה גבר בבר, לא מכיר אותו.
ראס בחור מתרגש, היה צריך להתחתן עם שמלת מיני של סוויפט או קומבינזיון ושנים היו מדבררים את זה.
הפיטורים של מלון, טיבס וג'נקינס מוכיחים שהGMים בליגה יותר רפי הבנה משימון.
🙂
דוקטור רזי, אתה באמת לא יודע מי זו טיילור סוויפט? אם כן, זה חור גדול בהשכלה.
מודה שאני דיי תקוע במוסיקה של המאה העשרים ולא מכיר את מה שבא אחרי כן.
מה שבא ב 25 השנים של המילניום לא מוכר לי ולא מעניין אותי כמו שמה שבא אחרי שנות החמישים לא עניין במיוחד את אבי ואמי. הם עדיין שם למרות ששומעים גם ג'יפסי קינג ונלסון.
רזי, לא הפסדת כלום. אבל ממש כלום. הפסיקו לעשות מוזיקה טובה ב25 שנה האחרונות. יש מצב שכבר מתחילת שנות ה90 – נברמיינד של נירוונה, השחור של מטאליקה, 10 של פרל גם, בלאד שוגר של הצ'ילי פפרס, פאבלו-האני של רדיוהד, וג'אר אוף פלייז של אליס אין צ'יינז – מאז התקופה הזו, לא יצא שום אלבום ששווה את הכסף שלך. רק כל מיני אד שיראנים מוזרים וטיילור סוויפטים שאם אתה לא ילדה בת 14 אז אין לך מושג למה זה טוב. פשוט מדבר ממוחזר מפוצץ בממתיקים. אולי, אולי, קצת איימי ויינהאוס זצ"ל, אבל תכלס כלום ברוטב שום דבר.
שמע לגבי מוזיקה באמת שאני לא שולט אז יש מצב בהחלט שהצדק איתך אבל אתה חייב להודות שזאת ההגדרה המילונית לתגובת הבומר של השנה 🙂
כאבא למתבגרת בת 12.5 טיילור היא המלכה אם שואלים אותה.. והאמת שהיא עושה מוזיקה לא רעה בכלל לדעתי הלא קובעת בכלום בתחום. מנחם תודה על המעורב.
אוי אברי אברי…
אמת
גם אני נשארתי תקוע עם הרוק של סוף הסיקסטיז-סבנטיז-אייטיז. אחר כך יש חור שחור
אבל על מוסיקה וריח אין להתווכח
זה קורה לטובים ביותר
אין מה לעשות
זוכר מצוין את נוורמיינד של נירוונה.
בסוף שנות השמונים הם חיממו את ההופעות של TAD. פשוט לא ייאמן כי יסופר, כי נירוונה הפכו למגה להקה ו TAD (טד דוייל) נשארו ליודעי דבר.
קורביין היה חתיך סקסי וטד, במשקל של ציון בלי נעליים רחוק מדמות סקסית שאפשר להזדהות איתה.
איימי היתה גדולה ונתנה פוש ענק לסקא מיוזיק שזה הבייבי שלי. הופיעה עם הספשלס כשטרי הול היה כבר עם סרטן במצב מתקדם אבל לא ממש מאובחן.
קצת על טרי
https://www.haaretz.co.il/gallery/music/2022-12-20/ty-article/00000185-2ede-d15f-adf7-7edf7ede0000
איימי והשפשלס שרים דורין שייפר והסקטלייט (ג'מייקה סטייל)
https://www.youtube.com/watch?v=IitpyYNPdjw
לא חובב גדול, יש לה כמה שירים קליטים ונחמדים, אבל, זה עניין של טעם. עוד 20 שנה יגדל דור שיגיד שמאז שהיא הוציאה אלבום כזה או אחר כבר לא עושים מוסיקה טובה וכו'
זה הגיל הכול טוב. אני חולה על הניינטיס, אבל היו מוסיקאיים נהדרים עמוק אל תוך שנות ה-2000 יש כאלה שנסגר להם הסבלנות להקשיב למשהו חדש אחרי זמן מה ואם זה לא בתבנית של מה שהיה בזמן שהם עוצבו מוסיקלית הם מזעיפים פנים. אני בטוח שכשמרים אחות משה שרה את שירת הים היו כמה אולדטיימרים שהתכיינו על כמה המוסיקה התדרדרה מאז שהם היו עבדים במצרים
תגובה לעניין
היינו כחולמים
נו באמת (תגיד לי שאתה בומר בלי להגיד שאתה בומר)… יש אינסוף מוזיקה טובה שעשו ב-25 שנה האחרונות. אי אפשר להשוות להקות ששמעתי בתור נער (נירוונה/לד זפלין/פינק פלויד) ללהקות שאני שומע בגיל 40, וגם הרוק תופס במה פחות מרכזית, אבל להגיד שלא עשו מוזיקה טובה ב-25 שנה האחרונות זה בערך כמו להגיד שכדור הארץ שטוח
לא מבין גדול במוזיקה בטח לא של ה 25 שנה האחרונות אבל לא הייתי פוסל ככה הכל.
Muse למשל מעולים. גם ל foo fighters יש כמה דברים טובים.
ואם כבר הזכירו את רדיוהד אז the bends ו paranoid android יותר טובים מ pablo honey
טיילור סוויפט זן בחורה שהתאימה לי ,ממש פרפקט ,חתיכה, זמרת.
רק היתה בעיה שןלית אני לא התאמתי לה.
נסתפק במשהו יותר ריאלי
אני זקיייין
תביא עוגה וקלודיה שיפר בצידה
תודה מנחם
הורי הוא ה goat של שחקני הרול פלייר בלי תחרות. בכל קבוצה אלופה ששיחק תחתיה הוא חתום על לפחות סל אחד גדול שהביא לה אליפות. הוא שחקן משנה עם יכולת קלאץ' של כוכב על.
הורי כן במידה מסויימת נותן מענה לאלה שמודדים שחקן רק על פי מספר האליפויות שזכה ולא מתייחסים לכל המשתנים (איכות הקבוצה אל מול היריבה, פציעות של שחקני מפתח).
בהחלט יש לאדוארדס את היכולת לדנקק על יאו מינג, אבל אני מתרשם שגם אם יאו היה 2 וחצי מטר הוא היה מצהיר בביטחון שהוא היה מטביע עליו.
הורי ענק, בהחלט מר גרוש-שחסר-ללירה, אבל להכניס אותו לדיון עיזים זו הגזמה פראית.
אתה יודע אף אחד באמת לא מכניס אותו לדיון פשוט זאת הטענת נגד של אוהדי לברון שאוהדי מייקל אומרים להם שלמייקל יש 6 טבעות וללברון רק 4 אז צץ בדרך כלל הטיעון של אז מה להורי יש 7 טבעות אז הוא יותר טוב משניהם
כמו שהטיעון שמייקל גדול מלברון רק כי יש לו יותר אליפויות מטופש, אז מגיע טיעון הנגד (המטופש לא פחות), שהורי גדול ממייקל כי יש לו יותר אליפויות.
שניהם טיעונים של ילד בן 3 אבל הטיעון השני נוצר רק בגלל שחברי הכת של מייקל הביאו לעולם טיעון ילדותי שלא מוכיח כלום מלבד זה שהם לא אובייקטיביים בעליל.
אני לא מכיר אף אחד שאומר שרק בגלל שלמייקל יש 6 אליפויות ולברון יש 4 אז הוא יותר טוב.מה כן אומרים וזה אני בהחלט מסכים שאתה מביא טיעונים בעד ובנגד ל2 שחקנים שכביכול מתחרים על התואר של העז אז בוודאי שאחד הטיעונים לטובת מייקל זה שהוא זכה ב6 אליפויות לעומת 4 כי מה לעשות ש6>4 ואנחנו מדברים לא על הורי אלא שחקנים שאמורים לזכות ואמורים להוביל את הקבוצות שלהם לאליפות שזאת המטרה האולטימטיבית בסוף
הטיעון הנפוץ ביותר הוא טיעון ה 6 מ6 הדבילי, כאילו שלהפסיד לפני עדיף מלהגיע לגמר.
גם שמביאים את הטיעון שלמייקל יש 6 טבעות וללברון יש 4 צריך לספר ולפרט איזה יריבות התמודדו מולו ולמי היה את הכוכב משנה הכי טוב בהיסטוריה.
לא נכנס איתך לויכוח הלא נגמר הזה.ברור לי שמבחינתך לברון הוא העז שמייקל מגרד לו אולי את הביצה השמאלית.לבריאות.רק אומר שלטעון שאחת הנקודות לטובת מייקל זה 6>4 זה בהחלט טיעון לגיטימי ובהחלט נקודת זכות לטובת מייקל.אתה חושב שזה שטויות וכמה אליפוית לא באמת מכריע איזה שחקן הצליח יותר בקריירה(שוב כשחקן מוביל ולא כרול פלייר)ומתחיל לבלבל את המוח איזה סגל ואיזה שחקן משנה ובלה בלה בלה לך על זה
למה אתה מכניס לי מילים לפה? מעולם לא אמרתי שמייקל מגרד ללברון את הביצה ודיבורים מזלזלים כאלו.
טיעון מספר הטבעות הוא משמעותי אבל הוא ממש לא אבסולוטי. מעולם לא אמרתי שזה שטויות וזה עוד טענת שווא שאתה מייחס לי.
מי שמתעלם בבוטות מממשתנים כמו פציעות לדוגמא שללברון נפצעו 2 השחקנים הכי טובים בגמר 15', שאיתם הוא היה זוכה באליפות אז נוח לו להתעלם מהאמת.
מי שנוח לו להתעלם מהעובדה שלמייקל היה את השחקן משנה הכי טוב בהיסטוריה בשילוב התקפה, הגנה, בריאות ומנטליות.
מייקל שיחק מול קבוצות טובות אבל בגדר הקונבנציונליות. לברון שיחק מול אוקייסי מלאת הכישרון, הספרס הסופר חזקים (ב 13 ו14), ומול הגולדנים שצירפו את קיידי אחרי שניצח את קבוצת העונה הסדירה הטובה בהיסטוריה עונה לפני.
מי שבוחר להתעלם מזה זה שלו אבל לטעון שזה בלבול מוח זה כבר בלבול מוח.
הסברתי לך ואני יסביר לך שוב,לא נכנס בכלל לויכוח מי יותר טוב מכיר בעובדה שאתה חושב שלברון יותר טוב ושוב לבריאות.כל מה שאמרתי ואני עומד מאחוריו זה שלטעון שיש למייקל יותר אליפויות מאשר לברון ולכן בראי ההסטוריה הוא יותר טוב זה אכן חלק מהטיעונים שיש לטובת מייקל האם זה הטיעון היחידי-לא האם זה הטיעון המכריע-גם לא בטוח אבל זה בהחלט אחד הטיעונים.
הנה שנרגיע אותך ושלא תהפוך את שוב למייקל נגד לברון אז שיא הנקודות של כל הזמנים זה טיעון לטובת לברון .אז בבקשה הבאתי לך טיעון לטובת מייקל וטיעון לטובת לברון.העיקר שתהיה מרוצה.
וכן להתחיל לתרץ למה היו לו יותר אליפויות שאתה מעוות את המציאות לצרכיך זה אתה.ושוב לא נכנס איתך בכלל לויכוח ועל כל מה שאתה מביא כעובדה מוחלטת וגמורה אני יכול להביא לך דוגמא הפוכה
וזה בלבולי מוח כי אלה טיעונים סלח לי על הביטוי של ילד בגן.יש עובדות כל השאר זה נארטיב שאתה מספר לעצמך.
אני יכול למשל לטעון שכמה נוח לך להתעלם שקבוצה שמורכבת מלברון וייד ובוש בשיאם+אלן+שון באטייה זאת קבוצה סופר סופר איכותית גם בראי ההסטוריה שלטעמי הייתה מתמודדת שווה בשווה גם מול גולדן של דוראנט וסטף והצליחה להפסיד פעמיים את הגמר שסן אנטוניו קבוצה נחמדה מאוד ששיחקה כדורסל נהדר אבל הם ממש ממש לא סופר חזקים.סופר חזקים לצורך העניין זאת גולדן של 73-9 שאותה לברון ניצח
אני מסכים איתך שטיעון ה 6 אליפויות מול ה 4 הוא טיעון טוב ברגע שהוא לא הטיעון היחידי והמכריע.
דווקא טיעון שיא הנקודות לטעמי פחות חזק לקייס של הגואוט (למרות שעל פניו הוא מאוד נוצץ). הוא שיא שמעריך המשכיות, בריאות ומקצוענות ופחות מצביע על פיק ספורטיבי נטו. רצף 8 הגמרים הוא קייס טוב ומשמעותי יותר.
אני לא צריך שתביא טיעון כדי לרצות אותי. אם יש טיעון טוב מביאים אם אין אז אין צורך לרצות אף אחד.
קיירי ולאב היו פצועים בסדרה מול גולדן ב 15' שלברון הוביל 2-1 וקרס כי הכל היה עליו. אם זה עיוות המציאות אז אתה מסרב לקרוא אותה כי זה מה שהיה. אולי הם כן היו בריאים בגמר וסתם דימיינתי.
ההפסד לדאלאס היה על לברון ואני תמיד אומר זאת.
אלן ובאטייה היו מעבר לשיא במיאמי ותפקדו כרול פלייר עם טונה של ניסיון אבל לא נתנו תוצרת התקפית משמעותית (10.2 היה ממוצע הנקודות הכי גבוה של אחד מהם בעונה כלשהי בפלייאוף בהיט – ריי אלן ב13').
וויד (שסבל מפציעות והחסיר לא מעט משחקים בעידן לברון בהיט), כבר לא היה אותו שחקן בשנתיים האחרונות עם לברון והתקשה לתפקד ככוכב משנה ראוי. את פלייאוף 13' הוא סיים עם 15.9 נק' ו 4.8 אס' ובגמר 14' הוא סיים עם ממוצעים מאכזבים מאוד של 15.2 נק' ב 43% ו2.6 אס'.
להגיד על הספרס בעונת 14' שהיא קבוצה נחמדה ששיחקה כדורסל נהדר זה סתם עיוות המציאות. זו אולי הקבוצה הכי חכמה ששיחקה את המשחק עם תיאום ויכולת ביצוע ברמה הגבוהה ביותר מבחינה התקפית והגנתית.
אחרי שברון הלב בגמר ב 2013, היא הפכה לגרסה משודרגת של עצמה. בעונת 2014 היא סיימה עם המאזן הטוב בליגה 62-20 והייתה קבוצת טופ 5 ברייטינג הגנתית והתקפי.
אלן בואטסיה עשו בדיוק מה שהיו צריכים לעשות וזה להיות רול פליירס בוא נגיד ככה שקבוצה שתחזיק היום 2 שחקנים בקליבר של אלן ובאטייה ביכולת שלהם במיאמי בתור רול פליירס הם יהיו מועמדים ראשיים לקחת אליפות.אל תשכח גם שהם לא היו צריכים בכלל לתת נקודות בטח שיש לך 3 סופרסטארים.
לגבי הספרס לא חוזר בי היו אחלה קבוצה שיחקו כדורסל מדהים אבל בהחלט לא שם אותם בקליבר של קבוצות סופר חזקות.
שורה תחתונה התחלת בפתיח של התגובה אנחנו סך הכל מסכימים 🙂
היו המון שחקנים גדולים שהיו מעבר לשיאם ותפקדו כרול פלייר. זה דבר מתבקש שאתה יורד דרסטית ביכולת. כדי להיות קונטנדרית צריך קודם כל כוכבים ורק אחר כך שחקני משנה (וזה לא משנה אם יש לך רול פלייר בשיא הקריירה או אולסטאר לשעבר ששונמך לתפקיד הרול פלייר כי זה מה שהוא יכול להציע בגילו). הם אחלה תוספת לקבוצה אבל הם במקרה הטוב הקינוח ולא המנה העיקרית.
בוש בעידן לברון בהיט לא היה גורם משמעותי בפלייאוף מבחינה התקפית למעט העונה הראשונה (שרק שם חצה את רף ה15 נקודות למשחק).
וויד בשנתיים האחרונות עם לברון בפלייאוף (כפי שפירטתי בתגובה הקודמת), התקשה מאוד לתפקד ככוכב משנה ראוי עקב ירידה באתלטיות ובעיות הברכיים שהיו לו בזמן הזה.
לברון היה הסופרסטאר היחידי בקבוצה והיה רחוק שנות אור מוויד ובוש שאתה מכנה אותם סופרסטארים בתקופתם עם לברון, וזה ממש לא היה ביג 3 כמו שזה נראה על הנייר או עד היום אנשים שלא מספיק בקיאים במה שהיה חושבים כך.
הספרס שיחקו כדורסל מדהים, מאוד קבוצתי ויעיל ב2014 והרבה אנשים לא נותנים להם מספיק קרדיט כי זו הייתה אליפות אחת ולא יותר (אני מפריד אותה מהשושלת של העשור הקודם שהייתה מאוד אפורה ושונה).
היא הייתה פיק חד פעמי של קבוצה שהכל התחבר לה (די מזכירה את דטרויט של 2004 שהייתה קבוצה גדולה מהחיים וגם היא הייתה קרובה לקחת ריפיט ב2005).
כיכולת נטו של קבוצה בשנה ספציפית היא בהחלט צריכה להיזכר ולהיחשב כאחת הגדולות שהיו.
אתה כל הזמן נתפס לנתונים של וייד בסדרת הגמר של 2014. זה איזשהו נרטיב שאתה מנסה לצייר. הסיבה לכך היא שהספרס סימנו אותו בתור זה שייקח או יפסיד את האליפות (״תנו ללברון לקלוע 40 כל משחק, הוא לא ייקח אליפות לבד״).
מה עם הסטטיסטית שלו בכל סדרות הפלייאוף? איך הנוכחות שלו עזרה ללברון בכלל להגיע לגמר יחסית בקלות? מה עם הסטטיסטיקה שלו בכל אותה עונה?
המאמנים בשנות ה-90 היום די פח מבחינה אסטרטגית. מעניין מה היה קורה אם מאמני היריבות היו מתמקדים בפיפן ובסגירה הרמטית שלו. האם מייקל היה קולע 50-60 כל משחק? אולי. ואולי שיקגו היו מפסידים כמה אליפויות. אבל זה כמובן לא קרה ולא רלוונטי. פופוביץ׳ ב(בעיני)תצוגת האימון הכי גדולה שלו אבר החליט לשתק את וייד בכל מחיר וזה השתלם לו. אגב גם אומר משהו על לברון, כי אם היו משתקים את פיפין באותה מידה אז לדעתי מייקל היה קולע 50-60 ועדיין זוכה באליפות.
הספרס של 2014 הייתה קבוצה סופר מרגשת ומהנה לצפייה, אבל סופר חזקים? זאת אפילו לא האלופה הכי חזקה של הספרס. דאנקן בן 38, ג׳ינובילי בן 37, קאווי לא היה קרוב למה שהוא נהיה עונה שתיים אחרי זה, בוריס דיאו השמן, דני גרין שזה לא משתווה לריי אלן, טיאגו ספליטר (חחח אולי שחקן החמישייה הגרוע ביותר ששיחק בסדרת גמר בעשור הזה), וכן טוני פארקר אחד מדהים. שלא קרוב להיות טופ 10 או משהו כזה.
אתה יכול להמשיך להדהד את הנרטיב של הספרס הסופר חזקים של 2014. חכמים? מאוד. חזקים מנטלית? לגמרי. מאמן גאון? צ׳ק. אבל סופר חזקים? ממש ממש לא. גם קליבלנד השנה השיגו מעל 60 ניצחונות. גם סיאטל ב93/94. גם הספרס ב94/95. מדובר בקבוצות קיקיוניות. הטיעון של ״השיגו 62 נצחונו״ לא מחזיק מים.
בבקשה, אם אתה יכול, תפסיק להדהד את הטיעון הזה. הספרס של 2014 הייתה בהחלט משוכה מאתגרת עבור לברון בחוכמתה, אבל לא משהו שהוא לא היה אמור לעבור. אם אתה רוצה להתמקד בגדולה של לברון, תחפש אותה בשנים 2015-2018, לא על הגב של הספרס הסימפתית ההיא.
להגיד שוויד היה רחוק משיאו ולציין את התוצרת שלו בפיינלס זה ממש לא ניסיון ציור של נראטיב אלא הנחת העובדות והמציאות עצמה.
אם וויד היה השחקן שלפני 3 ו 4 שנים אז הוא היה עושה נזק או בנקודות או מנצל את התשומת לב ההגנתית אליו להזנת חבריו שהיו פנויים יותר. בפועל הוא גם קלע קטסטרופה וגם מסר 2.6 אס' למשחק. בפלייאוף עצמו הוא היה קצת יותר טוב אבל רחוק מלהיות משכנע עם 17.8 נק' ו 3.9 אס' ועונה קודם בפלייאוף הוא קלע 15.9 נק' ו4.6 אס' ככה שסימני הירידה ביכולת כבר היו באוויר.
עכשיו לשיטתך גם לברון איכשהו אשם שוויד לא תפקד בגמר כי הוא לא קלע 50 -60 למשחק. אני זוכר סדרת גמר מול סיאטל שפיפן ממש התקשה (15.7 נק' ב34% שדה), שמייקל ממש היה רחוק מלחפות עליו בפן ההתקפי ולהפציץ (27.3 נק' ב 41% שדה). מה לעשות שסיאטל קצת פחות טובה מהספרס.
אף אחד לא חשב וחושב שהספרס היו בנויים על שחקני על. הם היו יחידה מגובשת של צוות מיומן שביצע על סף השלמות את המשימות ההגנתיות וההתקפיות שלהם למרות שהם הורכבו משחקנים גדולים לפני ואחרי השיא והם הוציאו מעצמם את המקסימום בעונה המיוחדת והקסומה הזו.
נכון שהיו קבוצות של 60 ניצחונות שזה לא תמיד מעיד על קבוצה איכותית באופן אוטומטי אבל לעומת הקבוצות הללו, הספרס של 2014 מחזיקים בשחקנים שלקחו אליפויות בעשור הקודם (דאנקן,מאנו,פארקר), ובעתיד עם שחקן שאליפות גדולה רשומה על שמו ב2019 (קוואי), ככה שמעבר ל 60 ניצחונות יש גם שחקנים שיודעים איך לנצח ואיך להתעלות ברגע האמת בניגוד לקבוצות שציינת.
אם וויד חצי גמור היה מאוד קשה לנצח את הקבוצה החד פעמית הזאת למרות שלא היה לה כוכב על.
אם כבר הטיעון מעובה בעובדה שיש לו
FMVP 6
כלומר לא "סתם" 6 אליפויות
אף אחד לא טען שהוא לא השחקן הכי טוב בקבוצה שלקחה אליפות.
הטענה היא שהיה לו גורמים ומשתנים שבאו לטובתו יותר לעומת לברון.
https://hoops.co.il/?p=347327#comment-2057867
ראה תגובתי אליך לגבי בארקלי
הגבתי לך ידידי
שמתי את יאניס כ-mvp. המזרח חלש ואחרי העונה החלשה של בבאקס יאניס לדעתי יגיע בפול פאוור.
מבחינת מאמנים הייתי רוצה לראות את סם קאסל מקבל קבוצה, למרות שנראה שהוא מסתדר בנישת עוזר המאמן.
רוברט הורי שחקן מצויין ורול-פלייר אדיר. לדעתי מעולם לא פספס פלייאוף בכל הקריירה.
7 טבעות זה יוצא דופן ובכל אליפות בהחלט היה לו חלק לא מבוטל, אבל הוא מעולם לא הוביל קבוצה, או היה מה-2-3 שחקנים המובילים.
להגיד שהיה במקום הנכון ובזמן הנכון זה בהחלט נכון, אבל הייתה לו גם היכולת להצדיק את היותו שחקן חשוב ברוטציה, התקפית והגנתית.
בהחלט ברכות לזוג המאושר. בהצלחה לצ'יפס בהמשך הקרקס הנודד שלהם.
מזל טוב לזוג המאושר
לו כבר יש שלוש טבעות מה הוא צריך עוד אחת?
יש יותר גרועים
יאניס
בודנהולצר ומאלון
ציון 5 להורי, שזה בערך 0.7 לכל אליפות.
מזל טוב לכולם
תודה רבה מנחם אחלה מעורב.
קשה עד בלתי אפשרי להתרומם מעל הרמה שיוקיץ מציג בשנים האחרונות. הבעיה היא השחקנים סביבו ולא פיצעות או ירידה ביכולת.
הורי ידוע בעיקר כשחקן קלאץ מדהים שפק כמה וינר שוטס מדהימים ולא כסקורר איכותי.
Nba זה ליגה של תקועים בעבר, כל הזמן ממחזרים אותם מאמנים , בודהולזר, מייק בראון,פרנק ווגל,.
די כבר עם הבית קברות הזה.
למה לא נותנים סיכוי לעוזרי מאמנים צעירים, איך בדיוק לסאם קאסל שבכל מקום שהוא נמצא גם המאמנים וגם השחקנים מהללים אותו אין עדיין עבודה.
ב nfl יש כל הזמן קידום של צעירים ועוזרי מאמנים שהופכים להיות מאמנים ראשיים.
בעוד שמאמנים ותיקים כמו ביל קאוור, בליציק ואחרים ברגע שעבר זמנם אף אחד לא מסתכל לאחור
+
סם קאסל בן 55, לא בטוח שאפשר להגדירו כמאמן צעיר. וכנראה שיש סיבה למה לו נותנים לו מאמן ראשי.
לגבי מאמנים כמו באד בראון וווגל… מצחיק איך וכמה מהר שאנחנו שוכחים שרק אתמול בראון עשה קסמים בסקרמנטו ורק שלשום ווגל ובאד לקחו אליפויות. אם היית כותב את התגובה הזו לפני שנה אני די בטוח שהיית מכניס גם את קרלייל, אבל עכשיו נזכרנו שהוא בעצם יודע כדורסל ניתן לו פאס לעוד חמש דקות עד שנשכח שוב.
בראון לא עשה קסמים פשוט היו רפי הבנה גדולים יותר לפניו.
הקלע הטוב בהיסטוריה
https://www.facebook.com/reel/1136428851709879
עוד קצת סטף
https://www.facebook.com/reel/1204041038119201
ראסל חתונה חוזרת.
על זה אמר איינשטיין לטעות פעם אחת זה אנושי,פעמיים על אותה טעות ולצפות לתוצאה אחרת זה כבר טמטום.
על זה אמר הרב ליאנוש לאחר ששבר את הכוס בחתונה השניה שלו.שברת שילמת .
יאו מינג נראה גרוע אחרי שהשמין הוא נראה פחות גבוה.
בשביל להשיג את סוויפט קלאץ לחץ על הקלאץ בלי ספק טאצ דאון.
וארטיק לצנן את החום. עם כל השוקולד מסביב צריך להוסיף הרבה מים קרים.
משהו לגמרי אחר
https://www.pitzpootzim.com/2013/08/18/mango-meringue-tart/
+100 אתר פגז
יאו נראה פחות גבוה!?! הילד הקטן לצידו – זה שבקושי מגיע לו לציצי – הוא 1.95!
קצת מאבס לחובבי סנאף
https://www.facebook.com/reel/757025300826331
הmvp הולך להיות שגא ויהיה יותר טוב מהעונה שעברה.
לוקה עשה העברת בעלות מלאה לשקץ וכל הזכויות שמורות לו.
עשה אסיפת נזיפה לשחקני סלובניה בעקבות ההפסדים.
"נגרים תקשיבו, אני יודע שאתם פחים, הכל טוב אבל המורשת שלי פה על הפרק, תהיו לפחות פחים נוצצים, הבנתם? אל תצפו ממני לשמור, כי אני לא מתכוון או מתכנן לעשות זה, אני צריך להראות בפתיחת עונת הnba איזה 2 משחקי פתיחה עם קצת הגנה שכתבי החצר שלי יכתבו שעבדתי קשה בקיץ ורואים את התוצאות וזהו, אל תעצבנו אותי כי אפטר אותך ואותך ואותך.
אבא שלי כבר שולל אזרחות לניבו שעבד עליי".
הפוך גוטה הפוך ובתור אחד שללברון יש נדלן בגודל של ארהב אצלו בראש הייתי מצפה ממך קצת להכיר את מקור השנאה שלך טיפה יותר טוב.לברון לעולם לא היה מגיע בכלל לנבחרת עם הסגל הזה,היה מדווח על פציעה בשריר החשק ונותן להם להתחרבש לבד.
לא נורא אני מזהה מעבר יפה וחלק שלך מלברון שכנראה מפנה אצלך שטחים בראש ללוקה שקונה שטחים כנראה במחיר טוב.
ולעצם העניין לוקה יעשה את המספרים שלו בכל מקרה ואפילו בגדול אז הוא לא צריך לעשות אסיפה בשביל שיגרמו לו להראות טוב.הוא יראה טוב בכל מקרה ,הוא כן רוצה לנצח ועל זה האסיפה.
מי שרוצה לנצח לא מתאמץ להראות את זה בכל צעד. מטרת האסיפה היא להאדיר את עצמו ולהקטין את האחרים.
שיפסידו זה לא אני זה הם.
שינצחו. תראו כמה אני גדול למרות שהם גרועים.
ככה השקץ עבד מעל 2 עשורים, לוקה יודע את זה מהרגע הראשון ועובד באותה שיטה.
שמע תעבור על הסגל של סלובניה ותגיד לי לאן אתה חושב שהם יכולים להגיע?
מכיוון שאתה הכי אוהב לחיות בעולמות מדומינים שמבחינתך הם עובדות אז שוב תסתכל על הסגל של סלובניה ותגיד לי האם לברון בכלל היה מעיז להגיע ולשחק עם סגל כזה?
התשובה היא ממש ממש לא.
סלובניה חטפו חמישה הפסדים במהלך ההכנה כולל תבוסה לסרביה ומנהיג של הקבוצה מקיים אסיפה בשביל אולי לשנות משהו אבל מבחינתך זה לא טוב והוא רוצה רק להאדיר את עצמו.
וכמובן שהוא לא צריך אסיפה בשביל להאדיר את עצמו תאמין לי שהוא יעמיד ממוצע של 30 נקודות 7 אסיסטים ו5 ריבאונדים אף אחד (חוץ ממך כנראה) לא יבואו ויגיד זה באשמת לוקה כולם גם ככה יאשימו את הסגל שלו אז מה בדיוק האסיפה הזאת מאדירה אותו שבכל מקרה יאשימו את הסגל ולא אותו
ברור השקץ היה מנסה להטריד את כל סלובניה ומנסה לאזרח את דיוויס וכו.
השקץ בכלל לא עולה לשחק בלי סטף ודוראנט לידו.
ברור שהאסיפה מאדירה אותו, מי שעןשה אסיפות כאלו במציאות לא מפרסם את זה ברבים.
מי אתה חושב פירסם את זה אם לא לוקה וכתבי החצר שלו להאדיר אותו?
זה כאילו להראות שהוא מנהיג רוצה לנצח וכו לקהל שבחוץ, אותם יחסי ציבור מבית היוצר של התאגיד.
סלובניה נבחרת סבבה לגמרי עם שחקנים לא רעים. הם לא פחים והם גם לא יזכו בתואר איתו או בלעדיו.
באליפות הוא הולך להתלונן שוב לשופטים ולומר כמה הוא מסכן…
אח יקר סוף סוף מישהו כאן שמבין משהו חחחח גם אני סימנתי את שג"א MVP הוא רמה מעל כולם. לוקה ויוקה לא שומרים יאניס כבר פאסה הכדור-כוח שלו כבר לא עובד. הצעירים החדשים לא מפחדים ממנו. שג"א קולע הכי טוב, מכדרר הכי טוב, הכי חזק פיזית, שומר הכי טוב ומגיע עם פאסון של אלוף. אני איתו (כי אי אפשר להצביע לדוראנט).
יס סיר
גם אני הצבעתי לשגא ,למרות שלא הבנתי למה אתה פוסל את יוקיץ בגלל ההגנה שלו,הבן אדם זכה כבר שלוש פעמיים +פעם אחת נשדד+פעם אחת אמנם לא נשדד אבל בהחלט יכל לקבל את התואר(שנה שעברה) וכל זה היה גם בלי הגנה
חלילה מלהוריד מיוקיץ' הוא לגמרי MVP ראוי. אני רק מעדיף את שגא על פניו
איבדת אותי בשג"א הכי חזק פיזית. אמא שלו קוראת לו רגלי גפרור.
חבריקו – אל תיפול בתעתועים – תסתכל על המשחקים – עובי לא מעיד על חוזק. הוא חד משמעית הכי חזק מבין כל הגארדים שהוא פגש, כולל לוקה. הספליטים שלו מבוססים על זה. גם הפעולות שלו בתוך הצבע. הידיים שלו זה ברזלים, הנפילות שלו כולן מתוזמרות לצורך משיכת עבירות. הוא חזק כמו שמייקל היה חזק (כמעט). המראה הרזה שלו מטעה. תבדוק שוב.
מסכים לגמרי הוא מאד חזק, יוצר הרבה באמפים גם.
אחלה מעורב עשיר
נתתי לרוברט ביג שוט הורי את הציון המקסימאלי.
הוא לא חזק בסטטיסטיקה
הסוואג שלו מאעפן
אבל יש לו הרבה מזל
וכמו שיודעים, לפעמים טיפת מזל זה כל מה שנחוץ לאליפות
תשאלו את הקצה של הנעל של דוראנט….
😍
רוברט הורי תמיד יהיה אחד מאלה שגרמו לי אושר עילאי.השלשה שלו מול סקרמנטו עד היום צרוב לי במוח כאחד הרגעים המאושרים שלי בספורט אפילו אשתי יודעת על מה מדובר כי מבחינתה היא התעוררה בבהלה גמורה מהצעקה שהבאתי…
השלשה הזו צרובה אצלי בתור אחד הרגעים הנוראיים באנ.בי.איי 🙂.
זה היה ה"דובדבן שבקצפת" לסדרה מכורה ומבחילה של השופטים שעשו כל שביכולתם כדי שהלייקרס ינצחו.
הורי ווינר אמיתי וקלאץ' אדיר
ועדיין זה היה בידיים של סקרמנטו ובכל זאת הם לא הצליחו…
אפרופו סתם בלי קשר משום מה אני יותר התרגשתי ויותר אהבתי את השלשה של הורי מאשר סל הניצחון של פישר מול סן אנטוניו עם 0.4 שניות
בידיים שלהם = היו צריכים לנצח בהפרש יותר גדול ממה שגם ככה היו אמורים לנצח כששיחקו גם נגד השופטים? ברור שככל שהזמן יעבור נשכח אבל אין מה לעשות, העדר ספורטיביות מצד השופטים זה נורא. בתור חובב GS בשל סטף תמיד אזכור את דוראנט מטייל בצידי המגרש עם הכדור והשופט לא שורק חוץ, משהו הזוי.
תראה אני אוהד לייקרס ואני מודה שבמקרה הטוב השיפוט היה מוטה לטובת הלייקרס.
מה שהתכוונתי בידיים שלהם זה למרות השיפוט הם עדיין יכלו לנצח ובסוף הפסידו,הרי הכל התחיל מהשלשה של הורי שנכנסה בשניה האחרונה וזה אחרי 2 החטאות של הלייקרס ומי שהדף את הכדור להורי היה נדמה לי דיבאץ או וובר.
אבל אתה צודק לגמרי שהשיפוט היה לטובת הלייקרס ועדיין יכלו לנצח
מוטה לטובת הלייקרס אה?
אתה מתעלם לחלוטין מהביזיון הכי גדול בהיסטוריה וזה המשחק השישי שהשופטים פשוט הניחו את הלייקרס על הקו כל המחצית השנייה, אחרת זה היה נגמר, זו הייתה הסדרה הכי מכורה אי פעם
קודם כל כן מוטה לטובת הלייקרס דבר שני זה עדיין לא סותר שסקרמנטו יכלו לנצח.בסוף בסוף למרות השיפוט עדיין היו להם מספיק הזדמניות לנצח את הסדרה ומה לעשות הם לא עשו את זה.ואם אתה כבר מדקדק רוב זריקות העונשים היו ברבע הרביעי ולא כל המחצית השנייה ועדיין אחרי כל זה היה להם משחק מספר 7 לנצח והם לא הצליחו…
אמת. וחזרו על זה ביתר שאת בבועה
לדעתי זאת תהייה השנה של לוקה
הוא יבוא (וכבר בא) במוד ג׳וליה רוברטס באישה יפה (״ביג מיסטייק, ביג, יוג׳״) להוכיח לג׳י.אמ של דאלאס ולכל שאר המפקפקים שהוא אגדה שיביא אליפות בשת״פ עם לברון למרות כל הדרמות של לברון.
לגבי דנבר
על הנייר חיזוק מרשים.
לקיץ 2023…
מקווה שאני טועה אבל אלו אטריות שחוממו שוב ושוב.
הוא יקח אליפות עם לברון אולי ב2k
תודה רבה מנחם
תודה רבה מנחם, כיף לקרוא ולבחור בסקרים!
מאשתי הבנתי שהבעל המיועד של טיילור סוויפט הוא על הפנים בתור בן זוג, שרירים זה לא הכל בחיים
מאיפה אשתך יודעת, היא הייתה חברה שלו?
כל אחד יודע הכל נו
רוברט הורי זה יעקב הלל משודרג…
דבר ראשון עולה לי לראש התיקול והאי- הרחקה שבגללה הרחיקו את אמארה ודיאוו. תכלס לא אשמתו שלא הרחיקו אותו וזה נתן אליפות
הרחיקו גם אותו – יש גבול לתעלול…
אהה ראיתי בלייב והמח שלי אבוקדו כבר… תכלס עשה את שלו וגמר את המשחק והסדרה עם התיקול המלוכלך
את המשחק הוא לא גמר כי הוא כבר היה גמור.
בכל מקרה, עד כמה מלוכך ודפוק שזה היה זה לא מה שגמר את הסדרה (לקח לי הרבה זמן לקבל את זה…)
בס"ד
תודה רבה
טראוויס קלסי שחקן קלאץ׳!
,תודה לכל מגיב
רוברט הורי תמיד מזכיר לי את וויל סמית ולהיפך
נכון.
וג׳ימי באטלר דומה לשחקן ג׳יימי פוקס
ג'ימי פאו פאו פאו
https://www.facebook.com/reel/1484079959292356
טויוטה סטף
https://www.facebook.com/reel/1107251058130029
אני חושב שבעקבות השרשור למעלה זו הזדמנות טובה לכל מי שרוצה להמליץ על שיר/אמן טוב מעשרים השנים האחרונות לקפוץ ולהרחיב את האופקים של באי האתר.
כל דבר, כל סגנון.
Arcade fire
The war on drugs
Tame impala
Black keys
Black keys מעולים לדעתי, את השאר לא מכיר
Muse
Regina spector
The pretty reckless