מחשבות כדורסל של שלישי בבוקר / רועי ויינברג

מחשבות כדורסל של שלישי בבוקר / רועי ויינברג

הניסוי של יוסטון

מחשבות כדורסל של שלישי בבוקר / רועי ויינברג

הרוקטס סיכמו על צירופו של קלינט קפלה, אחרי שהשאירו את סטיבן אדאמס וכמובן את אלפרן שנגון. יש לקבוצה אמנם את קווין דוראנט, אבל שלושה סנטרים משמעותיים יכולים להוביל לבעיית קליעה. בטח כשלידם יש את אמן תומפסון חסר הקליעה.

איך זה יעבוד? הרוקטס שיחקו עם שני סנטרים מול גולדן סטייט בפלייאוף והראו כדורסל לא רע בכלל, וסביר שנראה את זה גם בעונה הבאה. ראינו חזרה של הרכבי שני גבוהים העונה, אך לרוב אחד מהם עם קליעה. שנגון קלע השנה ב-23% מהשלוש. סטיבן אדאמס וקלינט קפלה עם 1 מ-23 מהשלוש, ביחד, בקריירה.

למרות זאת, אני אופטימי בקשר להרכב הזה. היכולת של יוסטון לצוד ריבאונדים, בעיקר בהתקפה, הייתה חלק ממה שהביא אותם ל-52 ניצחונות. היכולת של סנטר אחד להכנס פנימה בזמן ששנגון בטופ אוף דה קי תורמת לריווח, וזה לפני כדורסל מבוסס חסימות שיכול להקל על דוראנט או אמן תומפסון.

ההרכב הזה שונה מהמגמות שהיו בליגה עד לפני כמה שנים, וזה מה שהופך אותו לכל כך מרתק. קשה לראות את תומפסון, השחקן המבטיח ביותר של יוסטון, משחק לצד אדאמס ושנגון. מצד שני, הטריו הזה היה ב-8+ ב-43 דקות פלייאוף. אחד הניסויים המסקרנים של 25/26.

למה לא אטלנטה?

יצא לנו לדבר על "אפקט אינדיאנה", כזה שגורם לקבוצות לחשוב שגם הן יכולות להגיע רחוק שנה הבאה. ההוקס כנראה מאמינים באותה הגישה, ובשבועות האחרונים צירפו את קריסטפס פורזינגיס, ניקייל אלכסנדר ווקר ולוק קנארד. בהתחשב בזה שהם משחקים בדיביז'ן הדרום מזרחי, שנותן להם שמונה מפגשים בשנה מול וושינגטון ושרלוט, אפשר להמר בביטחון שהם יעשו טופ 6.

זקארי ריזאשה יכול להתקדם בצורה משמעותית אחרי שהשתפר לאורך העונה (14.6 נקודות למשחק ב-60% טרו שוטינג אחרי האולסטאר), ג'יילן ג'ונסון מהשחקנים הטובים בליגה כשהוא בריא והקליעה תסייע להם. זה יכול להספיק לטופ 4 במזרח.

מצד שני, אנחנו בטוחים שטריי יאנג מספיק טוב להוביל קבוצה כזאת? הוא מגיע אחרי עונת קליעה מזעזעת ויצטרך לעלות רמה. אוקונגוו גם נופל מעט בין הכיסאות ויש סכנות בריאותיות, בטח במקרה של פורזינגיס שהראה תסמינים של לונג קוביד.

למרות זאת, על הנייר, זה עובד ועובד טוב. יש להם קליעה, יש להם אורך ואתלטיות ויש להם אולסטאר. זה יכול להספיק ל-50 ניצחונות, והמזרח פתוח לחלוטין. בעיניי הם בדרג השני של המזרח יחד עם דטרויט ואורלנדו (כשניו יורק וקליבלנד ראשונות). אינדיאנה הייתה בדרג הזה בשנה שעברה.

ג'ייק לארביה

רוב הכותרות סביב הלייקרס, באופן טבעי, נוגעות בעתיד של לברון ג'יימס וברמזים הלא-כל-כך-דקים של סוכנו ריץ' פול על כך שזאת עשויה להיות העונה האחרונה שלו בלייקרס. למרות זאת, הם עשו את אחד המהלכים האהובים עליי בשוק הפרי אייג'נסי הצעיר (והקצת יבש) שלנו.

לארביה נפל בין יותר מדי פורוורדים בממפיס, אבל יכול לעשות קצת מהכל. הוא יכול לזרוק (42.3% מהשלוש בשנה האחרונה), למסור (2.4 אס' על 1.3 איבודים) ולהגן, מגיע בחוזה נוח ונראה כמו סוג השחקנים שיכולים להרוויח ליד לברון ולוקה, כאלה שקולעים ובעיקר לא טועים. הוא שומר לא רע.

האובדן של פיני סמית' משמעותי, אבל יכול להיות שבעונה הבאה הלייקרס יסתדרו עם דיאנדרה אייטון שצפוי לחתום ואולי טרייד על שחקן הגנתי נוסף בעמדות האלה (ג'רמי גרנט?). הבעיה שלהם, מעבר לגובה, הייתה הקליעה. קבוצה עם יוצרים כמו לברון ולוקה לא צריכה להיות במקום ה-19 בליגה בשלשות למשחק.

לארביה הוא תחילת השינוי. שחקן 7-8 מצוין. לא מה שיפתור את הבעיות שלהם, כי בשביל זה צריך את דיאנדרה אייטון עם חשק (משהו שלא ראינו מאז 2021), אבל אחלה תוספת.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
29 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
yaniv
01/07/2025 10:39:13

תודה רועי
לגבי אטלנטה אז ענית בעצמך יאנג לא נראה מהחומר שיכול להוביל פרנצייז לאליפות,על פניו עשו באמת אחלה קיץ והחתמות (ועוד לא דיברנו על המתנה שניו אורלינס נתנו להם בדראפט שנה הבאה) אבל שהסופרסטאר שלך זה יאנג לא תגיע בטח לאליפות.
מה שכן חייב להגיד דלפ וושינגטון נראים לי שלשם שינוי עושים קולות של חזרה להיות קבוצה לגיטימית שתהיה תחרותית,קודם כל נפטרו מפול וקוזמה אחר כך הביאו 2 שחקנים שיבואו לשחק מידלטון(שהוא לא פצוע) ומקולום, סאר אמור לעשות עוד פריצה וגם הרוקי שבחרו נראה מבטיח.
לגבי הלייקרס קודם כל שדנביא את אייטון ואז נדבר הבנתי שמילווקי גם נכנסים חזק לתמונה

הבן הממזר של דנילו גלינארי
הגב ל  yaniv

הביאו נגרים איסה אחלה החתמות? הפכתם פה את ריזשה גונסון ודניאלס לסטארים 🤣🤣

yaniv
01/07/2025 12:30:36

החתמות סולידיות של שחקנים טובים,לא יודע למה אתה כל כך מזלזל בגונסון בהחלט הראה פוטנציאל אדיר וגם דניאלס זה שחקן שרק יכול להשתפר ולהיות עוד יותר מפחיד.
תחליף בין יאנג לשגא ואטלנטה בהחלט מאיימים על הבכורה במזרח הנוכחי

golan
golan
01/07/2025 11:04:21

אחלה מחשבות רועי,
השנה הלייקרס לא יגיעו לכלום. הבנייה שלהם לא נכונה. הם עסוקים בשואו ולא בכדורסל, צפוי גם שהשנה יהיה קרנבל הפרישה של לברון.
לארבייה ? הוא אולי קולע 42.3% לשלוש, אבל בסה"כ יש לו 6.9 נק' ב 20 דק' למשחק…
לא מאמין שטרי יאנג יוביל קבוצה לגמר, בטח לא לאליפות.
יוסטון – אספו כל מי שאפשר. נראה אם יודוקה יצליח לעשות מהם קבוצה… יותר קל לגרום לכל הצעירים לרוץ ולשמור מאשר לדוראנט.

הבן הממזר של דנילו גלינארי
הגב ל  golan

לברון לא פורש לשום מקום

עידו גילרי
01/07/2025 11:05:03

לגבי יוסטון – צריך לזכרו שהוולבס כבר הלכו בכיוון הזה בהצלחה לא מבוטלת. זה עבד הגנתית אבל פחות טוב התקפית. פה יש מקום לדאגה, הרבה בגלל יודוקה אבל גם בגלל שאתה מסתכל על הקו האחורי ושואל איפה הקליעה מבחוץ במינסוטה טאונס היה איום מבחוץ וגם היה מספיק מי שיקלע מחוץ לקשת. אז כל עוד ריד שפרד לא מתחיל לקיים את ההבטחה שהוא אני לא אופטימי לגביהם.

קורן אמישה
קורן אמישה
01/07/2025 18:41:48

לי מרגיש שהחמישיה תהיה
שנגון
גבארי
דוראנט
תומפסון
ואן וליט

יש שלושה קלעים טובים בחמישיה הזו, אבל העובדה שתומפסון מאייש את משבצת הגארד וחסר קליעה לחלוטין יכולה להוות בעיה.

ואין גם קליעה שעולה מהספסל (איסן, אדאמס, קפלה וויטמור). שפרד בינתיים לא מקבל הזדמנויות, אולי עכשיו יקבל כי הקבוצה צריכה קלעי מהספסל.
מהקצת שראיתי אותו העונה (שפרד) לא חושב שייצא ממנו משהו אבל אשמח להתבדות.

לדעתי הרכב שני הגבוהים יכול לעבוד טוב לדקות מסוימות אבל לא כשיטת המשחק

NBA בדם
01/07/2025 11:28:02

אחלה מחשבות
גם אם הניסוי לא יצלח ביוסטון, יש להם סנטר בכיר מאוד ועוד שניים טובים שאם אחד מהם נפצע אז יש גיבוי של השני. יוסטון עם צרות של עשירים עם המון שחקנים איכותיים.

אי אפשר לפסול סגל של יאנג,דניאלס,ניקיל,קנארד,ריזשה, ג'יילן ג'ונסון, אוקונגו ופורזי מלהיות כח משמעותי במזרח. זה הסגל הכי טוב שהביאו ליד יאנג. ההוקס ישמחו אם ריזשה יבצע קפיצה משמעותית בשנה הבאה, ג'ונסון יחזור טוב מהפציעה ושפורזי לא ימות בדרך אבל בהחלט יש למה לצפות מהם.

לארביה לא מזיז את המחט. הוא שחקן רוטציה נחמד אבל המהלכים הגדולים טרם קרו והם אלו שיקבעו לאן העונה הולכת.

הבן הממזר של דנילו גלינארי
הגב ל  NBA בדם

אני לגמרי פוסל את ההוקס. קבוצה פח. מפתיע שסניידר עדיין שם.
פלייאוף יהיה הישג. יותר מידי נגרים.
פורזי ישחק הימור שלי אותם משחקים כמו טייטום בבוסטון עונה הבאה.
סתם בזבוז זמן ככ קיוויתי שיטרידו את העכברוש לקבוצה נורמלית.
גיילן גונסון לא קרוב ללהיות מהטובים בליגה יש כמוהו עוד 200 שחקנים בליגה סתם מוטת ידיים עם הייפ ופורח בקליר פאת, בפלייאוף יעיף כדורים לשפיץ של הקרש אם בכלל יגיעו לשם.
מי שיצטרך.לעלות רמה אלה הנגרים לא טריי.
המגיק השנה הם טיר 1 במזרח ולדעתי יסיימו בביג 3 כולל מקום 2 בהנחה ויהיו בריאים.
אני רואה אנשים הפכו את בוסטון לווש, מה קרה להם לא צריכים את טייטום והם טובים בלעדיו?

נערך לאחרונה 9 חודשים לפני על ידי הבן הממזר של דנילו גלינארי
אור
אור
01/07/2025 12:11:47

במזרח הנוכחי פלייאוף זה לא כזה הישג

הבן הממזר של דנילו גלינארי
הגב ל  אור

מה הבעיה במזרח הנוכחי? אינדי יסיימו מאד קרוב לאיפה שסיימו הימור של הפציעה של הלי לא תשפיע עליהם במאומה.
בוסטון גם תסיים בצמרת.
ההוקס כבר מזמן בירידה ומנסים להחיות גופה, העכברוש מיצה שם ונפטרו שם מכל הגופות באיחור של 3 שנים.
כל הניקיילס והדניאלס נחמדים מנסים לחקות את okc אבל הם פחות טובים וטריי זה לא שגא.
אבל אתה צודק זה לא הישג, זה יהיה נחמד.
הישג יהיה לסיים טופ 3.
מאמין שיסיימו בשמינייה.

NBA בדם
01/07/2025 12:22:26

אני אתה ועוד 3 מהופס יכולים לעשות פלייאין במזרח. פלייאוף הם יעשו בוודאות.
החבר'ה שיאנג סחב לגמר מזרח ב21' נופלים משמעותית מהחומר שחקנים הנוכחי.
זה יכול להיות בקלות מיקום של טופ 4 ומאבק רציני על יציאה מהמזרח.

הבן הממזר של דנילו גלינארי
הגב ל  NBA בדם

זה נכון שהחברה האלה יותר טובים מ21 אבל טריי כבר מיצה את עצמו שם, מרגיש לי שאיבד את הרעב והוא צריך קבוצה חדשה לעורר אותו.
יותר מידי שנות תבוסה. הוא גם קונוס הגנתי בדרגה הכי גבוהה

NBA בדם
01/07/2025 22:47:47

ינסו את זה שנה שנתיים. מקסימום יטרידו.

bobby
01/07/2025 13:26:21

לגבי יוסטון –
אני לא חושב שהולכים לבנות על שילוב של אדאמס וקאפלה או משהו. קאפלה יהיה פשוט הגיבוי למקרה שאדאמס או שנגון פצועים, כדיי שיהיה גבוה שעולה מהספסל ועוזר לסגור את הצבע.
ההבאה של פיני-סמית׳ לעומת זאת חשובה מאוד, ומה שחסר כעת לרוקטס כדיי להיות קונטנדרים על אמת זה רכז מחליף עם קליעה. אם ריד שפארד יהפןך לכזה – זה יהיה אדיר. אם לא – סטון יצטרך לעבוד על טרייד שימיר את שפארד, קאם ויטמור ועוד נכסים אם צריך עבור גארד ראוי.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
הגב ל  bobby

נכון מאוד

Yinon Yavor
01/07/2025 14:57:01

רועי – ציינת טיר 1 ו 2 במזרח, ולא ראיתי בין הקבוצות את אלופת המזרח שהגיע למשחק 7 על התואר.
איפה אינדי?!

אור
אור
01/07/2025 16:10:13
הגב ל  Yinon Yavor

כנראה שהוא לא מחזיק מקבוצה שתהיה בלי האלי כל העונה ואולי גם בלי טרנר

The Pro
The Pro
01/07/2025 15:01:04

הלייקרס בדיוק ההיפך מיוסטון.
הסנטר זו העמדה הכי לא חשובה בכדורסל המודרני ובכל זאת
כשקבוצה עולה עם סנטר מהג'יליג אז רואים את ההבדל.

פאני סמית' הוא שחקן חילוש,
אפשר היה לעלות עם ברוני בפלייאוף האחרון ואף אחד לא היה שם לב.

מנחם לס
01/07/2025 15:26:03

תודה רועי, ואתה צודק במה שאמרת בקשר לאטלנטה

ירון, החלום
ירון, החלום
01/07/2025 15:40:11

בס"ד
תודה רבה

wadi
01/07/2025 16:36:15

לגבי תומפסון ביוסטון הוא אכן מבטיח אבל זה לא שחקן שיוביל קבוצה לאליפות. הוא יכול להיות סטייל דריימונד מבחינת הגנה ותרומה לקבוצה אבל אם הוא הפרוספקט המרכזי יוסטון לא תלך עד הסוף. צריך להיות שם עוד טרייד גדול מתישהו כדי לעלות שלב

אשך טמיר המקורי
01/07/2025 16:40:06

אטלנטה שיפולי הפלייאוף.
קבוצות הצמרת במזרח: בוסטון, קאבס, ניקס, אינדי, מג'יק.
טיר 2: דטרויט, באקס, פילי.
הם ברמה 3 עם בולס והיט.
מג'ק ידברו חזק. אינדי ובוסטון כמעט לא יאבדו צעד בעונה הרגילה.

קורן אמישה
קורן אמישה
01/07/2025 18:45:26

רגיש לי שבוסטון נחלשו מאד מעבר כמובן לפציעה של טייטום.

הולידי פורזי הורפורד וקורנט הלכו, זה לא מעט

הבן הממזר של דנילו גלינארי

ההוקס יסיימו מעל פילי

Amitlahev
02/07/2025 9:22:45

אחלה מחשבות כרגיל.
לארביה יכול להיות משמעותי בלייקרס. ההבדל בין 15 או 20 דקות לבין 28-30 דקות הוא עצום.
ליוסטון חסרים גארדים משמעותיים בנוסף לואן וליט. שאר העמדות ממש צפופות.
אטלנטה תוכל להגיע רחוק רק אם הלטבי וג'יילן ג'ונסון יצליחו להישאר בריאים, מה שלרוב לא קורה.

bobby
02/07/2025 10:51:16
הגב ל  Amitlahev

ג׳יילן ג׳ונסון זה סיפור מבאס, מקווה מאוד שיצליח לדבוק קצת בקו הבריאות, כי הוא כשרון גדול מאוד.
ביוסטון, כל עוד קאם וטימור וריד שפארד לא פורעים שטרות העונה, בהחלט יהיה צורך להחליף לפחות אחד מהם בקומבו גארד נורמלי שיכול לעלות מהספסל ולהוסיף קצת קליעה ומהירות.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

לארביה – כן
יוסטון – אולי
אטלנטה – נראה לי שלא.
.
תודה רבה רועי, מחשבות מעניינות מאד, כרגיל.