NBA מוק דראפט גרסה 3 ואחרונה/ יהונתן גזלה

NBA מוק דראפט גרסה 3 ואחרונה/ יהונתן גזלה

אירועי הדראפט:

25 ביוני – ערב הדראפט – סיבוב ראשון.
26 ביוני – ערב הדראפט – סיבוב שני.

נאגד לכם את ארבעת התופעות המעניינות לקראת ערב הדראפט:

1. בחירות דראפט רבותיי – רק היום, על הסכין!

מלכתחילה, כמעט כל החצי השני של הדראפט מורכב מקבוצות שבוחרות במקום קבוצות אחרות, בעקבות טריידים למיניהם. יוסטון כבר החזירה לסאנס את הבחירה העשירית, והיד עוד נטויה. אני כותב כאן מילים שבקצב האירועים עד סיום הערב השני, תוכלו לעטוף בהן דגים וירטואליים. למעט הבחירה הראשונה, הכול סחיר.

גם הספרס, למרות שהסבירות לטרייד על הבחירה השנייה נמוכה, יודעים ש"הנזיר השאוליני" החדש שלהם, הדאלי-וומביניאמה, הוא תופעה חד-פעמית. ואם ניתן להנחית בעיר הצ'ורוס כבר עכשיו כוכב רציני (כמו יאניס), אז הכול פתוח.

המזרח נפתח מחדש לגמרי. טייטום, הליברטון ודיים הפכו שלוש קבוצות עילית לפחות רלוונטיות. פילי, כרגיל, נמצאת במרחק תזוזת ברך של אמביד מלהיעלם. משמעות הדבר היא שקבוצות כמו הקאבס, הניקס, דטרויט, אטלנטה, שיקגו, מיאמי ועוד כמה מזרחיות – באמת מאמינות שאפשר לזנק קדימה במהלך אחד חכם.

כמעט מתחשק לי לזלזל בחשיבות ההתאמה של שחקן לקבוצה במוק הזה – אבל נשחק את המשחק, כאילו כל קבוצה באמת תשאיר את הבחירה המקורית שלה. טריידים שיקרו בשלישי בערב בואכה רביעי בבוקר ככל הנראה כבר לא ייכנסו לעריכה. גם לי יש חיים 🙂


2. הצרפתים באים

אומת הגדורסל הצרפתית, בדרך לא דרך, גרמה לקהילות הדראפט, כולל מובילי דעת קהל, להפוך לפרנקופילים מדופלמים. כל נער ארוך גפיים, בוגר אקדמית כדורסל צרפתית שאוכל בגט עם חמאה בבוקר, מקבל עכשיו באז.

אם הוא יודע למסור מסירת חזה לקלעי פנוי או להתרומם להטבעה מהדהדת על שחקן וניל אירופי בליגה הגרמנית, זה בכלל.

אחרי הדראפט הקודם עם ריזאשה, הפעם יש לנו חמישה צרפתים שמיועדים לסיבוב הראשון:

  • נואה אסנגה (אולם)

  • נולן טרוארה (סן קווינטין)

  • יוהאן ברינג'ר (אולימפיה)

  • נואה פנדה (לה מנס)

  • מקסים ריינוד (סטנפורד)

נואה פנדה וריינוד מתנדנדים אבל סביר להניח שייבחרו באזור.


3. פוינט גארדים נמוכים הם סחורה קשה למכירה

תזמון הדראפט בצמוד לגמר ה-NBA תמיד יוצר שתי תופעות:

  1. פרשנים נזכרים שכוכבי פלייאוף רבים נבחרו מאוחר בדראפטים השונים, ומכריזים שאין טעם לשמור בחירות בכיס אלא צריך לאגדם לכדי חבילה עבור שחקן משמעותי עכשוי. בעיני לרוב הקבוצות אין באמת כוח משיכה שכזה ושווה עדיין להמר בדראפט.

  2. כולם מנסים לבנות קבוצות כמו האלופה או סגניתה הטריים, כי פתאום זו "הדרך היחידה". הפלייאוף האחרון שכנע הרבה אנשים רציניים שגארדים נמוכים ולא פיזיים הפכו חסרי ערך. שמעתי תוכנית דראפט שטענה שדריוס גארלנד הוא "פרוטוטייפ שנכשל בפלייאוף". צצות פתאום תיאוריות כדורסלניות חדשות כגון: "החוליה החלשה". לפי הגרסה הזו, בעולם הכדורסל העתידי, מזהים את השחקן החלש בהגנה ותוקפים אותו שוב ושוב בלי רחמים. ואם אתה כזה אתה צריך לחפות על כך במשחק התקפה יוצא דופן. כולם עכשיו רוצים להיות OKC – קבוצה ארוכת גפיים, שדוחפת ידיים לכל חור (ללא שריקות), עפה למתפרצות ובלתי ניתנת לניצול בצבע.

פתאום, שחקן מוכשר כמו ג'רמיה פירס, שהוא 3'6 עם נעליים, נחשב ל"גארד נמוך".ג'ייס ריצ'רדסון, הנמוך ממנו מעט, כבר נקרא "ננס". כאילו נעלמו הרכזים המופלאים עם הקרוס-אוברים והמהירות שמפוררות הגנות ומשאירות עשן. אני מספיק שנים עוקב אחרי הליגה כדי לדעת שכבר עברנו את המעגל הזה. הטעות הכי גדולה היא לתכנן את המלחמה של אתמול. הליגה עם אלופה חדשה כל שנה מאז 2019 – כאשר כל אחת הבליטה סגנון מעט אחר.


4. אייס ביילי עובר זובור במעגלי הדראפט – וזה מסריח

חלקכם אולי לא יסכימו איתי, אבל התרבות הזו של "לכבד את המערכת" ולהקריב את עצמך למען סדר, לפעמים הופכת לפטרונות מזיקה. הדוגמה האחרונה שאני זוכר היא ג'יילן ג'ונסון. הוא העז לעזוב את דיוק אחרי 13 משחקים בעונה גרועה ודיספונקציונלית. קואץ' K, גדול ככל שיהיה, לא הצליח למצות את הפוטנציאל שלו. אז ספסל אותו, העלה חמישייה "לבנה ואחראית"- ודוק הפכה מרעה לרעה פחות. החלטה סבירה של מאמן. אבל ג'ונסון, כישרון טופ-5, לא רצה לנבול על הספסל. אז הוא חתך, שכר מאמנים אישיים, חתם בקלאץ' ספורט ונראה נהדר באימונים. ובכל זאת, רצח האופי לא איחר להגיע: אנוכי, לא מערכתי, לא בוגר הם רק חלק מהעלבונות שספג. הוא התדרדר לבחירה 20, נעלם בג'י ליג, לא התבכיין, וכשקוויין שניידר הגיע החל להראות לעולם פרח. שחקן שיכל להתחיל אחרת את הקריירה שלו.

אייס ביילי עכשיו במקום דומה.

הוא רוצה כדור ביד, להתפתח לשחקן שלם. לא להיות אופציה חמישית בפילי, העומד בפינה, מבלי לדעת אם בכלל יש מקום בשבילו ברוטציה. יש לו קריירה אחת. ומה ה"חטא" שלו? הוא בחר סוכן בלי קבלות. עומר קופר שמו, אבא של שריף קופר (שלא הצליח בליגה), מייצג אותו. קהילת הדראפט איבדה את זה לגמרי. טוענים שהוא לא בוגר נפשית ל-NBA (הוא בן 18, מה נסגר?), צוחקים על עומר קופר כמו שצחקו פעם על ריץ' פול. זה מסריח. מגזענות, מסטריאוטיפים על "ילד מההוד" שמקיף את עצמו בחבורה הרסנית של חובבנים. מה שלא נאמר אפילו פעם אחת זה שייסרב לשחק. יש היסטוריה עשירה של שחקנים שניסו לתמרן עצמם לכיוון קבוצות מסויימו כולל קובי בריאנט וג'ארן ג'קסון שלמרות שעשה הכול לא להגיע לממפיס אימץ אותה לביתו ברגע שבחרו בו בכול זאת. 

כבר שנים אני מתוסכל מבזבוז כישרון בליג,  כשקבוצות אוגרות רוקיז רק כדי להושיב אותם על הספסל (מינסוטה), בעוד אחרות נותנות דקות בפריים טיים לשחקנים בינוניים.

אני עם אייס. עדיף לנסות לגעת בשמיים  ולדעת מה הטעם של שאחטה שמיימית, מאשר להיסחף בנחל ולקוות לענף שיציל אותך מטביעה. זאת תמיד אופציה.

בנימה אישית

אני כותב על הדראפט באתר הופס זו השנה תשיעית. כאשר אני שוחה בביצת הדראפט לפחות מהעונת הרוקי של לברון. זו עונה ארוכה ובלתי נגמרת של צפייה בשמות שחולפים ובאים, עוד משחק ועוד סרטון ועוד ניתוחים סטטיסטיים כדי להוציא כמה מאמרים גדולים בשנה. הקושי גדל ככל שהשנים עוברות ואני הופך לאדם עסוק יותר. לפחות לעת עתה אני אתלה את נעליי על עמוד החשמל השכונתי, ואחזור אולי כתייר לכתוב פה ושם על עניינים אחרים ב-NBA שמעניינים אותי. למי שנהנה לקרוא מקווה שתבינו, למי שפחות אהב, תהנו 🙂


מוק דראפט אחרון בהחלט. למוקים הקודמים ניתן ללחוץ כאן

כרגיל כל הסטטיסטיקה מנורמלים לפר 36 לשם השוואה

NBA מוק דראפט גרסה 3 ואחרונה/ יהונתן גזלה
dallas-mavericks-logo-1

1. דאלאס מאבריקס – קופר פלאג, PF, דוק

גובה: 8'6, משקל: 205, מוטת ידיים: 1'7, בן 18, פרשמן

 36 דק, 22.3 נק (48.8%, 36.8%,83%), 8.8 ריב', 4.8 אס',1.5 חט', 1.8 חס'

קופר הגיע לאימון בדאלאס לפני כשבוע והעיף להם את הסכך.הקליעה נכנסה, האתלטיות הייתה שם במלא הדרה. הם כל כך משוכנעים בבחירה שאפילו לא הזמינו את דילן הרפר לאימון, עניין שהוא כמעט מסורת, כדי לתת מרעית עין של התלבטות, זאת כדי לא לייצר אף תחושה של אי נעימות במחנה של קופר. אז זאת הבחירה הראשונה והמשעממת. כאן לא תהיה הפתעה ולא יהיה טרייד מפתיע (אלא אם זה יאניס וגם זה לא בטוח). קופר בנוסף להיותו לוחם וכישרון ענק הוא גם למדן גדול של המשחק. הוא ייכנס לרוטציה היכן שיצטרכו אותו. אני בהחלט רואה מצב בו אחרי כמה חודשים קיד ייתן לו כדורים באזור הצבע וייתן לו לקבל החלטות. בטח עד שקיירי חוזר

https://youtu.be/PFMEq3sQ5KE

סנגור:
– הפרוסקפט יוצא דופן. צעיר, גבוה, חזק, מהיר, בעל שליטה לא רעה בכדור, קליעה מבחוץ, קליעה בצבע, ראיית משחק, חסימות, חטיפות הכול. כל סימן שאלה איתה הגיע לדוק נענה עם סימן קריאה. הוא לא שמר על עצמו גופנית לדראפט אלא נלחם על כל פוזשן. הוא ווינר גדול.
– מה העמדה של פלאג? מה שהמאמן צריך ממנו. יוכל לשחק בכול עמדה, בכול תפקיד ובכול שלב. הקבוצה שתבחר בו תוכל לבנות סביבו די בקלות. אין לו באמת נקודת חולשה המצריכה התייחסות. בעיקר הידוק של הקיים.
– שייך בכלל לדראפט 2026. הקדים בשנה את כניסתו לדוק בגיל 17 ועדיין הצליח להפוך לשחקן הכי דומיננטי במכללות השנה. זה חסר תקדים. לפעמים כמו במקרה דונצ'יץ לא כדאי להתעלם מתופעה יוצאת דופן כזו.

קטגור:
– האם אי פעם שיחק בקבוצה מחורבנת? בתיכון שיחק במונטברדה אקדמי באחד הסגלים המוכשרים בכול הזמנים. כנ"ל השנה בדוק. כיצד ייראה בקבוצת לוטו מלאת אגואים צעירים הנלחמים על החוזה הבא?
– הוא טוב בהכול. אבל מה התכונה שתאפשר לו יתרון ברור על כל שומר בליגה? מה הגו טו מוב שיוכל לייצר עם 4-5 שניות על השעון אחרי הגנה חונקת? אתם מבינים שאני סתם מקצין בגלל שאני חייב.
– המשחק חוץ שלו מתאפשר בגלל הגודל והתכונות הפיזיות. יחסית ליוצר NBA השליטה בכדור לא טוטאלית. ב-NBA יש מספיק ווינגים שהוא לא יהיה גבוה או חזק מהם לעומת המכללות
– הפציעה שלו הזכירה לי את הסיכון בלשחק באופן כה טוטאלי בצבע. האם יוכל להיות טוטאלי 75-80 משחקים בעונה?

עזבו מה שכתבתי כקטגור. הוא לכל הפחות יהיה שחקן NBA עילי. אם התקרה תפגע, הוא יהפוך לאחד השחקנים הבולטים בליגה ומועמד MVP. שיא הקריירה שלו אמורה להתחיל סביב אמצע שנות ה-30 כשיהיה בגיל 28. יש לציין שפלאג שיחק כבר בקיץ מול כוכבי נבחרת ארה"ב והרשים לא מעט מהכוכבים האלה. הוא השתפר מאז בהרבה.לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

סנגור:
– הפרוסקפט יוצא דופן. צעיר, גבוה, חזק, מהיר, בעל שליטה לא רעה בכדור, קליעה מבחוץ, קליעה בצבע, ראיית משחק, חסימות, חטיפות הכול. כל סימן שאלה איתה הגיע לדוק נענה עם סימן קריאה. הוא לא שמר על עצמו גופנית לדראפט אלא נלחם על כל פוזשן. הוא ווינר גדול.
– מה העמדה של פלאג? מה שהמאמן צריך ממנו. יוכל לשחק בכול עמדה, בכול תפקיד ובכול שלב. הקבוצה שתבחר בו תוכל לבנות סביבו די בקלות. אין לו באמת נקודת חולשה המצריכה התייחסות. בעיקר הידוק של הקיים.
– שייך בכלל לדראפט 2026. הקדים בשנה את כניסתו לדוק בגיל 17 ועדיין הצליח להפוך לשחקן הכי דומיננטי במכללות השנה. זה חסר תקדים. לפעמים כמו במקרה דונצ'יץ לא כדאי להתעלם מתופעה יוצאת דופן כזו.

קטגור:
– האם אי פעם שיחק בקבוצה מחורבנת? בתיכון שיחק במונטברדה אקדמי באחד הסגלים המוכשרים בכול הזמנים. כנ"ל השנה בדוק. כיצד ייראה בקבוצת לוטו מלאת אגואים צעירים הנלחמים על החוזה הבא?
– הוא טוב בהכול. אבל מה התכונה שתאפשר לו יתרון ברור על כל שומר בליגה? מה הגו טו מוב שיוכל לייצר עם 4-5 שניות על השעון אחרי הגנה חונקת? אתם מבינים שאני סתם מקצין בגלל שאני חייב.
– המשחק חוץ שלו מתאפשר בגלל הגודל והתכונות הפיזיות. יחסית ליוצר NBA השליטה בכדור לא טוטאלית. ב-NBA יש מספיק ווינגים שהוא לא יהיה גבוה או חזק מהם לעומת המכללות
– הפציעה שלו הזכירה לי את הסיכון בלשחק באופן כה טוטאלי בצבע. האם יוכל להיות טוטאלי 75-80 משחקים בעונה?

עזבו מה שכתבתי כקטגור. הוא לכל הפחות יהיה שחקן NBA עילי. אם התקרה תפגע, הוא יהפוך לאחד השחקנים הבולטים בליגה ומועמד MVP. שיא הקריירה שלו אמורה להתחיל סביב אמצע שנות ה-30 כשיהיה בגיל 28. יש לציין שפלאג שיחק כבר בקיץ מול כוכבי נבחרת ארה"ב והרשים לא מעט מהכוכבים האלה. הוא השתפר מאז בהרבה.לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

san_antonio-spurs-logo-freelogovectors.net_

2. סן אנטוניו ספרס – דילן הרפר, PG, רטגרס

גובה: 5'6, משקל:212, מוטת ידיים: 10'6, רטגרס, בן 19, פרשמן

33 דקות, 21.5 נק' (0.48, 0.33, 0.75), 4.6 ריב', 4.0 אס', 1.4  חט' 0.7 חס' 0.587 TS%

אני מתקשה לראות ממצב שהספרס לא לוקחים את הרפר למעט טרייד על ככוכב. בניגוד לדאלאס השמועות מהספרס על טריידים משמעותיות יותר. אך מהיכרות רבת שנים עם המועדון, מהמעגל הפנימי שלהם כמעט כלום לא דולף. אז נישאר עם התהיה על ההתאמה של הרפר-קאסל-פוקס כשלישיית גארדים. כי פוקס, הוא לא בדיוק בערוב ימיו בליגה כדי להפוך למנטור והבאתו של הרפר עלולה לייצר מצבים לא פשוטים עבור הקבוצה (עבור קאסל פחות. הוא אולר שווצרי). יש לי תחושה שהספרס יהיו הקבוצה שתפיל את הדומינו. אולי בבחירה 14 ולא כאן אבל משהו יקרה עם השלישייה הזו. אם לא הקיץ אז בפברואר.

https://youtu.be/mkykA0emoOo

סנגור:
– פוינט גארד עם גוף של טאנק. חלקלק, מגוון, יצירתי. מגיע לטבעת בקלילות מרשימה ומסיים שם.
– לא אתלט עליון אבל יש לו כמה הילוכים בגיר ומשחק עם מהירויות כדי להתל בהגנות
– מוסר טוב בהרבה ממה שנראה השנה. הסגל סביבו חוץ מאייס היו כל כך בינוניים שזריקה קשה לעיתים הייתה עדיפה על אסיסט מבוזבז לחבריו.
– היכולת להגיע לקו היא לחם חוקם של פוינט גארדים שלא קוראים להם סטף קרי. הארפר בהחלט יודע לגרום למשרוקיות לשיר.
– מגן חילופים נהדר, אך סבל מבעיה של עומס התקפי כך ששמר אנגרגיות, ולא תמיד השקיע הגנתית. אך בדקות בהם ננעל, היה מגן מצויין. אבא שלו היה אחד ממגני הגארדים הטובים בליגה כששיחק בשיקגו ודילן מראה פוטנציאל דומה.

הקטגור:
– מכניקת הקליעה שלו כשמאלי מבלבלת, אבל היא נראית נהדר וחסרת מאמץ. יש לו בסיס רגליים של מתאגרף אז מדוע הוא לא קלעי טוב יותר? מדוע הוא מחטיא כל כך הרבה זריקות עונשין? הוא 75% שזה מכובד, אבל לפעמים פשוט מאבד ריכוז ומחטיא כמה ברצף. פוטנציאלית הוא חייב להיות שחקן של 83-84%.
– ראיתי אותו מגן ברמה גבוהה בחלק מהמשחקים, אבל לקרוא לו מגן גארדים טוב יהיה מוגזם. קצת כבד רגלים מול פוינט גארדים זריזים וקטנים. ב-NBA דווקא יפגוש יותר גארדים גדולים אבל כדי לשים לב להגנה שלו מול דניס שרודרים למיניהם.
– מישהו הצליח לרשום אותו בגובה של 6'6 ברטגרס. לדעתי הוא 4'6 במקרה הטוב.
– שיחק בקונפרנץ מאוד תחרותי וקשה, הביג 10. אבל עדיין היינו מצפים משני פרוספקטים טופ 5 להצליח להתגנב לטורניר הגדול.

סגנון והתאמה: שמעתי קייד. אבל מבינת סגנון דווקא דומה ל-SGA אבל עם מבנה גוף גוצי יותר ללא המהירות הסחררת שלו. יוטה משוועת לפוינט גארד העתיד שלה. יש לה הרבה גארדים שהם כמעט. השנה גילו קצת את קולייר. אבל זה לא אותו רמת כישרון.

סנגור:
– פוינט גארד עם גוף של טאנק. חלקלק, מגוון, יצירתי. מגיע לטבעת בקלילות מרשימה ומסיים שם.
– לא אתלט עליון אבל יש לו כמה הילוכים בגיר ומשחק עם מהירויות כדי להתל בהגנות
– מוסר טוב בהרבה ממה שנראה השנה. הסגל סביבו חוץ מאייס היו כל כך בינוניים שזריקה קשה לעיתים הייתה עדיפה על אסיסט מבוזבז לחבריו.
– היכולת להגיע לקו היא לחם חוקם של פוינט גארדים שלא קוראים להם סטף קרי. הארפר בהחלט יודע לגרום למשרוקיות לשיר.
– מגן חילופים נהדר, אך סבל מבעיה של עומס התקפי כך ששמר אנגרגיות, ולא תמיד השקיע הגנתית. אך בדקות בהם ננעל, היה מגן מצויין. אבא שלו היה אחד ממגני הגארדים הטובים בליגה כששיחק בשיקגו ודילן מראה פוטנציאל דומה.

הקטגור:
– מכניקת הקליעה שלו כשמאלי מבלבלת, אבל היא נראית נהדר וחסרת מאמץ. יש לו בסיס רגליים של מתאגרף אז מדוע הוא לא קלעי טוב יותר? מדוע הוא מחטיא כל כך הרבה זריקות עונשין? הוא 75% שזה מכובד, אבל לפעמים פשוט מאבד ריכוז ומחטיא כמה ברצף. פוטנציאלית הוא חייב להיות שחקן של 83-84%.
– ראיתי אותו מגן ברמה גבוהה בחלק מהמשחקים, אבל לקרוא לו מגן גארדים טוב יהיה מוגזם. קצת כבד רגלים מול פוינט גארדים זריזים וקטנים. ב-NBA דווקא יפגוש יותר גארדים גדולים אבל כדי לשים לב להגנה שלו מול דניס שרודרים למיניהם.
– מישהו הצליח לרשום אותו בגובה של 6'6 ברטגרס. לדעתי הוא 4'6 במקרה הטוב.
– שיחק בקונפרנץ מאוד תחרותי וקשה, הביג 10. אבל עדיין היינו מצפים משני פרוספקטים טופ 5 להצליח להתגנב לטורניר הגדול.

סגנון והתאמה: שמעתי קייד. אבל מבינת סגנון דווקא דומה ל-SGA אבל עם מבנה גוף גוצי יותר ללא המהירות הסחררת שלו. יוטה משוועת לפוינט גארד העתיד שלה. יש לה הרבה גארדים שהם כמעט. השנה גילו קצת את קולייר. אבל זה לא אותו רמת כישרון.

PHI

3. פילדלפיה 76 – ווי ג'יי אדג'קום, SG, ביילור

גובה: 5'6, משקל: 180, בן 19.9, פרשמן

 32.5 דקות, 16.8 נק' (0.44, 0.35, 0.78), 6.2 ריב', 3.6 אס', 2.4  חט' 0.7 חס' 0.556 TS%

קראו את ההקדמה שלי על אייס בחלק העליון. אייס לא רוצה להיתקע במועדון בו לא בטוח שיראו בו אפילו אופציה חמישית (אמביד, מקסי, ג'ורג', מקיין, גריימס). אדג'קום הוא חייה אחרת. זהו שחקן שנכנס לנבחרת הבהאמס ילד בבריכת העמוקים, לצידם של באדי הילד ואריק גורדון ופשוט נראה שייך לרמה ויותר מול שחקנים טובים וגדולים בהרבה. גם בביילור, לאחר שהדובים הביאו את הגארד הכושל ג'רמי רוץ' מדוק ונתנו לו להחזיק בכדור בלי סוף, אדג'קום לא התבכיין. גם כשהמנייה שלו צנחה. הוא המתין עד שהקבוצה הבינה למה הוא מסוגל והשתלט על הקבוצה בחצי השני של העונה. לא מדובר על פרוספקט מושלם אבל הרבה מהחסרונות שלו הן היתרונות של מקסי ומקיין והפוך. זו התאמה מאוד מעניינת לאולטרה אתלט הזה. אני מקווה מאוד שהוא זורק 1000 זריקות ביום ועובד על הכדרור הנמוך שלו.

https://youtu.be/GHSr6zRcSro

סנגור:
– טורבו. אתלט. מרחף. אבל מבין עניין. מייצר לחץ על הכדור בהגנה ומשתפר
– בעל כתפיים רחבות, הדרך שבה הוא נע על המגרש היא מיוחדת. שחקן קלאסי של מבחן העין.
– הזריקה מבחוץ היא לא נקודת החוזק שלו אבל היא בדרך להפוך לנשק מרכזי עבורו. משתפר חודש בחודשו כולל בעליה מכדרור.

קטגור:
– חבל שלא הגיע לקבוצה ששמה את הכדור ביד שלו יותר. קבלת ההחלטות שלו לא רעה אבל זקוק לעושה משחק טוב לידו. חייב לעבוד קשה על היכולת לתמרן דרך שליטה בכדור. צריך לפעמים תנופה כדי להיכנס לחדירה שלו.
– משחק המיד ריינג' שלו כבר נראה טוב אבל כמעט בכול קבוצה שיגיע יצופה להשחיל אותם בקאץ' אנד שוט. ג'יידן אייבי היה במצב דומה והראה שיפור בשנתו השלישית עד הפציעה. אני מאמין בזריקה, אך זו עדיין נקודת חולשה
– חסר קצת תחכום ביחס לגארדים המודרנים שמשחקים יותר על ניצול זויות המגן מאשר במהירות וניתורים. משחק מעט מיושן הבנוי על יתרון פיזי וצעד ראשון.

התאמה וסגנון: זוכרים את ויקטור אולדיפו כשהגיע לאינדיאנה? עושה לי וויבים חזקים. יש בו קצת ג'יילן גרין. ההורנטס צריכים גארד רציני צמוד למלו. המקום של ברנדון מילר כנראה יהיה בעמדה 3.

סנגור:
– טורבו. אתלט. מרחף. אבל מבין עניין. מייצר לחץ על הכדור בהגנה ומשתפר
– בעל כתפיים רחבות, הדרך שבה הוא נע על המגרש היא מיוחדת. שחקן קלאסי של מבחן העין.
– הזריקה מבחוץ היא לא נקודת החוזק שלו אבל היא בדרך להפוך לנשק מרכזי עבורו. משתפר חודש בחודשו כולל בעליה מכדרור.

קטגור:
– חבל שלא הגיע לקבוצה ששמה את הכדור ביד שלו יותר. קבלת ההחלטות שלו לא רעה אבל זקוק לעושה משחק טוב לידו. חייב לעבוד קשה על היכולת לתמרן דרך שליטה בכדור. צריך לפעמים תנופה כדי להיכנס לחדירה שלו.
– משחק המיד ריינג' שלו כבר נראה טוב אבל כמעט בכול קבוצה שיגיע יצופה להשחיל אותם בקאץ' אנד שוט. ג'יידן אייבי היה במצב דומה והראה שיפור בשנתו השלישית עד הפציעה. אני מאמין בזריקה, אך זו עדיין נקודת חולשה
– חסר קצת תחכום ביחס לגארדים המודרנים שמשחקים יותר על ניצול זויות המגן מאשר במהירות וניתורים. משחק מעט מיושן הבנוי על יתרון פיזי וצעד ראשון.

התאמה וסגנון: זוכרים את ויקטור אולדיפו כשהגיע לאינדיאנה? עושה לי וויבים חזקים. יש בו קצת ג'יילן גרין. ההורנטס צריכים גארד רציני צמוד למלו. המקום של ברנדון מילר כנראה יהיה בעמדה 3.

UT

4. שארלוט הורנטס – טריי ג'ונסון, SG, טקסס

גובה: 6'6, משקל: 184, מוטת ידיים: 0'7, יוסטון, בן 19.3, פרשמן

34.3 דקות, 21.1 נק' (0.42, 0.39, 0.89), 3.1 ריב', 2.7 אס', 0.9  חט' 0.3 חס' 0.56 TS%

טריי אחד השחקנים הפחות אהובים על האנלסטים חובבי הסטטיסטיקה המתקדמת. הטרנד היום הוא שכל שחקן טוב חייב להיות עילי ב: dribble-pass-shoot. אם גארד אינו "עושה-משחק" אין לו מקום ככוכב NBA. טריי אחד הפרשמנים המדהימים שהיו העונה. ככלל, הוא קודם כל קלעי מחונן אבל הוא גם מספיק אתלטי וארוך כדי להגיע לצבע. טריי שיחק עם שום-כלום בטקסס לעומת קון קניפל ששיחק במכונה המשומנת של דוק. כך שיעילות איננה מדד בלעדי להשוות ביניהם. הוא יאלץ ללמוד לשחק עם הרבה כלים סביבו. ההורנטס בהחלט יכולים להפוך לקו אחורי מטורף עם למלו, טריי ומילר. הגנה? כבר שאלה אחרת

https://youtu.be/cMchqh0iZoE

סנגור:
– חסר בושה, אוהב כול זריקה. כשהוא מתחמם ונכנס לזון, קשה לעוצרו.
– גודל של ווינג אבל שליטה בכדור של גארד. בהחלט יוכל לנוע בין בעמדות 2-3 חופשי.
– יצירתיות התקפית נהדרת. הוא תוקף מכול מקום. יודע לייצר סלים בפול-אפ, בפיק אנד רול, בפוסט אפים על גארדים קטנים. יודע לצאת נהדר מחסימות לקליעה. טווח NBA אמיתי. פשוט נשק התקפי
– אם הוא על הקו הוא אוטומטי.
– לא היה בטקסס פרשמן כזה מאז KD. זו מכללה שבדרך כלל הוותיקים משתלטים על הקבוצה. טריי בקלות הפך לכוכב הבלתי מעורער שלה

קטגור:
– מקטרגיו יציגו כאן גרף של מבחר הזריקות שלו. הם ילחשו את שמו של קאם תומאס. שיזעקו. תומאס הוא אנדרייטד חזק אבל אין לו את האתלטיות של טריי.
– מגן סביר. העול ההתקפי הגדול שלו יכול להיות אחד הסיבות לכך.
– גם לא חביב של הסטטיסטיקה המתקדמת. הוא לא שואב ריב' ולפעמים לוקח סיכונים שמעלים את מספר האיבודים שלו. אבל צריך לקחת בחשבון שהוא פרשמן במכללה. אז פרופורציות

סגנון והתאמה: רק הוויב דומה לג'יילן גרין. אבל הגוף דומה יותר ל-SGA מה שמאפשר לו להחליק על הציר ולסבסב עצמו כמו כוכב הת'נדר. במוק הקודם שמתי אותו גבוה במקום 4 כשרוב המוקים דירגו אותו ב-8-10. הקונסנזוס התיישר. ההתאמה שלו פשוט קצת פחות טובה במקומות 3-4, אחרת היה נוחת גם שם.

סנגור:
– חסר בושה, אוהב כול זריקה. כשהוא מתחמם ונכנס לזון, קשה לעוצרו.
– גודל של ווינג אבל שליטה בכדור של גארד. בהחלט יוכל לנוע בין בעמדות 2-3 חופשי.
– יצירתיות התקפית נהדרת. הוא תוקף מכול מקום. יודע לייצר סלים בפול-אפ, בפיק אנד רול, בפוסט אפים על גארדים קטנים. יודע לצאת נהדר מחסימות לקליעה. טווח NBA אמיתי. פשוט נשק התקפי
– אם הוא על הקו הוא אוטומטי.
– לא היה בטקסס פרשמן כזה מאז KD. זו מכללה שבדרך כלל הוותיקים משתלטים על הקבוצה. טריי בקלות הפך לכוכב הבלתי מעורער שלה

קטגור:
– מקטרגיו יציגו כאן גרף של מבחר הזריקות שלו. הם ילחשו את שמו של קאם תומאס. שיזעקו. תומאס הוא אנדרייטד חזק אבל אין לו את האתלטיות של טריי.
– מגן סביר. העול ההתקפי הגדול שלו יכול להיות אחד הסיבות לכך.
– גם לא חביב של הסטטיסטיקה המתקדמת. הוא לא שואב ריב' ולפעמים לוקח סיכונים שמעלים את מספר האיבודים שלו. אבל צריך לקחת בחשבון שהוא פרשמן במכללה. אז פרופורציות

סגנון והתאמה: רק הוויב דומה לג'יילן גרין. אבל הגוף דומה יותר ל-SGA מה שמאפשר לו להחליק על הציר ולסבסב עצמו כמו כוכב הת'נדר. במוק הקודם שמתי אותו גבוה במקום 4 כשרוב המוקים דירגו אותו ב-8-10. הקונסנזוס התיישר. ההתאמה שלו פשוט קצת פחות טובה במקומות 3-4, אחרת היה נוחת גם שם.

BRO

5 יוטה ג'ז – קון קניפל, SF, דוק

גובה: 5'6, מוטת ידיים: 5'6 מוטת דיים: 6'6, משקל: 220, בן 20, פרשמן

30.4 דקות, 17.0 נק' (0.47, 0.39, 0.91), 4 ריב', 2.7 אס', 1.0  חט'

הג'ז אחת הקבוצות שממש תהנה מקון קניפל. נכון שהקבוצה הלבנה של אמריקה צריכה קצת אתלטיות. אבל בסוף קניפל יודע כדורסל. נכון שהוא מעט נמוך ממה שחשבו אבל הוא לא רחוק משחקנים כמו דילן ברוקס ביכולת ההגעה שלו (standing reach). הוא קלעי נהדר ושחקן חכם שיודע גם ליצור בפיק אנד רול. ההגנה תהווה עבורו מכשול מול גארדים מהירים אך בתחושה שלי תוך 3 שנים יהיו מעט מאוד גארדים ווינגים שיצליחו להזיזו. כי הוא בנוי באופן מאסיבי עם כתפיים רחבות. אני אישית יותר אוהב לג'ז את אייס ביילי, אך בתחושה שלי עמדת הפורוורדים של הג'ז מספיק עמוסה ואין להם שום יצירה בקו האחורי למעט קולין סקסטון, קיונטה ואייזיה קולייר. קון רואה את המגרש ומחבר בין שחקנים נהדר. זה שחקן שיוצאים עמו למלחמה גם אם הוא לא צועד בראש

https://youtu.be/_dEAnRBqTD8

סנגור:
– שחקן נהדר ורב גווני עם פנים של לבנבן פרפי מסרטי קולג'ים, אך הוא לגמרי לא. הילד לוחם, אגרסיבי, אוהב מגע וממש לא מחכה על קשת השלוש כדי לגרום לדברים לקרות
– ראיית משחק נהדרת. ממש פוינט פורוורד. בדוק משחק סוג של פוינט גארד לא מעט. שוב הכול בצל של קופר.
– שוטר אדיר שיודע לשחק עם או בלי הכדור. מומחה בלתקוף קלוז אווטים. יש לו שלל הטעיות. דומה לקליי תומפסון בעניין הזה.

קטגור:
– מתקשה לסיים בצבע מעל גבוהים. עוד לא משתמש היטב בגופו הדי חזק כדי לייצר זויות בסיום. שיצפה בלוקה דונצ'יץ בעל גובה דומה ואיטיות דומה וילמד שינויי כיוון.
– אני פחות אוהב אותו עם הכדור ביד ב-NBA עד שיהפוך למכדרר יותר יצירתי. אני רואה את ההגנות האגרסיביות כמו של OKC פשוט חוגגת עליו כשהוא נכנס לצבע בכדרור.
– דוק מלאה מגנים עיליים וקניפל בעיקר צריך לא להפריע. האם הספייסינג ב-NBA יחשוף את האיטיות שלו מול ווינגים זריזים?

סגנון והתאמה: קון קניפל מגיע ממשפחה כדורסלנית כששני הוריו שיחקו בקולג' וילדו חמישיית בנים שכולם בעסקי כדורסל ומחזיקים בשמות הזויים המתחילים ב-K: קידמן (מחזור 2030), קש (מחזור 2029), קינסטון (מחזור 2028) וקאגר (מחזור 2027). אני לא ממש יודע למקם את קניפל בהשוואה לשחקנים אחרים. קליי תומפסון בהכלאת לוקה מינוס ה"לוקה מג'יק"… לא יודע. אם יש לכם רעיונות לכו על זה. 

סנגור:
– שחקן נהדר ורב גווני עם פנים של לבנבן פרפי מסרטי קולג'ים, אך הוא לגמרי לא. הילד לוחם, אגרסיבי, אוהב מגע וממש לא מחכה על קשת השלוש כדי לגרום לדברים לקרות
– ראיית משחק נהדרת. ממש פוינט פורוורד. בדוק משחק סוג של פוינט גארד לא מעט. שוב הכול בצל של קופר.
– שוטר אדיר שיודע לשחק עם או בלי הכדור. מומחה בלתקוף קלוז אווטים. יש לו שלל הטעיות. דומה לקליי תומפסון בעניין הזה.

קטגור:
– מתקשה לסיים בצבע מעל גבוהים. עוד לא משתמש היטב בגופו הדי חזק כדי לייצר זויות בסיום. שיצפה בלוקה דונצ'יץ בעל גובה דומה ואיטיות דומה וילמד שינויי כיוון.
– אני פחות אוהב אותו עם הכדור ביד ב-NBA עד שיהפוך למכדרר יותר יצירתי. אני רואה את ההגנות האגרסיביות כמו של OKC פשוט חוגגת עליו כשהוא נכנס לצבע בכדרור.
– דוק מלאה מגנים עיליים וקניפל בעיקר צריך לא להפריע. האם הספייסינג ב-NBA יחשוף את האיטיות שלו מול ווינגים זריזים?

סגנון והתאמה: קון קניפל מגיע ממשפחה כדורסלנית כששני הוריו שיחקו בקולג' וילדו חמישיית בנים שכולם בעסקי כדורסל ומחזיקים בשמות הזויים המתחילים ב-K: קידמן (מחזור 2030), קש (מחזור 2029), קינסטון (מחזור 2028) וקאגר (מחזור 2027). אני לא ממש יודע למקם את קניפל בהשוואה לשחקנים אחרים. קליי תומפסון בהכלאת לוקה מינוס ה"לוקה מג'יק"… לא יודע. אם יש לכם רעיונות לכו על זה. 

WHA

6. וושינגטון וויזארדס – אייריוס (אייס) ביילי SF/PF, רטגרס

גובה:8'6, מוטת ידיים 2'7 משקל: 200, ראטגרס, בן 18.9, פרשמן

33.3 דקות, 19.0 נק' (0.46, 0.35, 0.69), 7.2 ריב', 1.3 אס', 1  חט' 1.3 חס' 0.536 TS%

אני מאמין שהטאנקינג של אייס ייגמר כאן. אני חושב שהוא גם התאמה נהדרת בוויז כין עמדות 3 ו-4. וושינגטון לא אמורה לנצח כולם גם שנה הבאה. ג'ורדן פול קצת חזר לעצמו, מידלטון כמובן מימש את חוזיהו וישחק לפרקים, בילאל עדיין לא נתן קפיצה בהתקפה וסאר הראה הרבה ניצוצות של הבנה, אך גם לעיתים, הפחד מטפטף כמו רעל והוא קיבל החלטות מאוד מהוססות ורעות. אייס צריך לצמוח לא מעט. הוא קלעי מוצלח אך מכור לזריקות קשות, לא מפחד ממגע, אך מעדיף לא להגיע עד הטבעת. ריבאודר טוב, אך זה תלוי בחשק האנרגטי שלו. המקטרגים גם שוכחים ששיחק לא מעט השנה ללא הרפר בכלל, או עם הרפר חולהמשתקם ממחלה לא פשוטה. ברצף הזה העמיס את קבוצת הפח הזו על הכתפיים ונתן כמה תצוגות בלתי נשכחות כאשר היריבות חנקו אותו כמו כוכב קט-סל.

https://youtu.be/SMGASpuM2hw

סנגור:
– הויילד קארד של החלק הזה של הדראפט. גוף נהדר ועצום לווינג. אתלט גבוה, חזק, פלואידי, יצירתי
– הקליעה פשוט יפייפיה.
– הוא רחוק שליטה בכדור מלהפוך לנשק התקפי
– אני מאמין להגנה שהראה בתיכון. ראטגרס מבחינתי זה הג'י ליג אינייט של השנה

קטגור:
– הוא אמנם צעיר אבל יש לו הרגלים של זריקות קשות. מכניס את עצמו למצבים שקשה לו לצאת מהם. היכולת להוריד כדור לקרקע ולהרגיש בנוח יתנו לו את הבוסט שיהיה צריך. חייב לא להתפשר על הקליעות הקשות בנפילה בהמיד ריינג'. ה-NBA מעניש שחקנים כאלו אם הם לא היפר יעילים משם כמו קוואי.

סגנון והתאמה: לאורי מארקנן וג'אברי סמית. קצת יותר קטן מהם אך גם בעל אתלטיות פונקציונלית טובה מהם. ברוקלין בבנייה מחדש וצריכים לקחת היי אפ סייד ברור. אני לא בטוח שאייס יישאר להם כאן, אך כל אחד מהטופ 5 האלו זו התחלה טובה.

סנגור:
– הויילד קארד של החלק הזה של הדראפט. גוף נהדר ועצום לווינג. אתלט גבוה, חזק, פלואידי, יצירתי
– הקליעה פשוט יפייפיה.
– הוא רחוק שליטה בכדור מלהפוך לנשק התקפי
– אני מאמין להגנה שהראה בתיכון. ראטגרס מבחינתי זה הג'י ליג אינייט של השנה

קטגור:
– הוא אמנם צעיר אבל יש לו הרגלים של זריקות קשות. מכניס את עצמו למצבים שקשה לו לצאת מהם. היכולת להוריד כדור לקרקע ולהרגיש בנוח יתנו לו את הבוסט שיהיה צריך. חייב לא להתפשר על הקליעות הקשות בנפילה בהמיד ריינג'. ה-NBA מעניש שחקנים כאלו אם הם לא היפר יעילים משם כמו קוואי.

סגנון והתאמה: לאורי מארקנן וג'אברי סמית. קצת יותר קטן מהם אך גם בעל אתלטיות פונקציונלית טובה מהם. ברוקלין בבנייה מחדש וצריכים לקחת היי אפ סייד ברור. אני לא בטוח שאייס יישאר להם כאן, אך כל אחד מהטופ 5 האלו זו התחלה טובה.

NO

7. ניו אורלינס פליקנס – ג'רמיה פירס, PG, אוקלהומה

גובה: 3'6, מוטת ידיים: 5'6 משקל: 180, בן 18.7, פרשמן

30.2 דקות, 20.4 נק' (43.4%,28.4%, 85.1%), 4.1 ריב', 5 אס', 1.6  חט'

אם אייס נבחר לפני 5 יש מצב שפירס בכלל לא יהיה על הלוח. יש גם דיבור שהוויזארדס רוצים אותו. אבל זה נראה שהפליקנס מאוד מעריכים את הכישרון שלו כאן למרות הגארדים שעוד נוטרו להם שנפצעים תכופות ולא תמיד מספקים את הסחורה. בנוסף הפליקנס היא אחת הקבוצות הכי לא צפויות בשלב זה במיוחד עם זאיון המתמודד עם תאבון מוגבר בכול תחומי החיים שלו. לא ברור עם האחרון יהיה זמין ובאיזה תדירות. לכן יש מצב שנראה טרייד שהוא יותר כדי ליישר לימין את חדר ההלבשה. טריי מרפי היה תגלית בעונת הפח אשתקד והפליקנס אולי יעדיפו לצבור נכסים ולקוות לדראפט טוב השנה ושנה הבאה כדי להיבנות מחדש.

https://youtu.be/oM-HfeTlS_g

-הסנגור:
– פוינט גארד חסר פחד שיכול להתחמם ולקלוע בלי הכרה או לארגן את המשחק סביבו.
– בניגוד לשמו Fears, לא מפחד מקו העונשין למרות גודלו. לא מפחד מאף מבט לסל או לבוא לקחת את הכדור תחת לחץ. שחקן קלאץ' נהדר
– הקליעה לא יציבה אבל היו מספיק משחקים שבהם ראינו אותה. האחוז מעונשין מרמז שאם שחקנים טובים לידו ומבחר זריקות אחראי יותר, יכול להפוך לשוטר נהדר.
– מהיר וחלקלק. ראיתי השוואות לדווין האריס (לותיקים ביניכם) וזה לא רע. מגיע מהר מאוד מקצה לקצה

הקטגור:
– מאבד המון, קצת הרפתקני עם הכדור
– מבחר זריקות מזעזע לעיתים. אבל היי לפעמים הכול נכנס לו
– אני לא לגמרי קונה אותו כמגן NBA עדיין

סגנון והתאמה: דווין האריס לוותיקים כאן ביננו, אולי מונטה אליס עם מסירה. פירס בתקרה הוא שחקן מהמם שיכול להתפתח לכלי התקפי אדיר. 

-הסנגור:
– פוינט גארד חסר פחד שיכול להתחמם ולקלוע בלי הכרה או לארגן את המשחק סביבו.
– בניגוד לשמו Fears, לא מפחד מקו העונשין למרות גודלו. לא מפחד מאף מבט לסל או לבוא לקחת את הכדור תחת לחץ. שחקן קלאץ' נהדר
– הקליעה לא יציבה אבל היו מספיק משחקים שבהם ראינו אותה. האחוז מעונשין מרמז שאם שחקנים טובים לידו ומבחר זריקות אחראי יותר, יכול להפוך לשוטר נהדר.
– מהיר וחלקלק. ראיתי השוואות לדווין האריס (לותיקים ביניכם) וזה לא רע. מגיע מהר מאוד מקצה לקצה

הקטגור:
– מאבד המון, קצת הרפתקני עם הכדור
– מבחר זריקות מזעזע לעיתים. אבל היי לפעמים הכול נכנס לו
– אני לא לגמרי קונה אותו כמגן NBA עדיין

סגנון והתאמה: דווין האריס לוותיקים כאן ביננו, אולי מונטה אליס עם מסירה. פירס בתקרה הוא שחקן מהמם שיכול להתפתח לכלי התקפי אדיר. 

nets-small

8. ברוקלן נטס – קספארס יקוצ'וניס, PG, אילנוי

גובה: 6'6, משקל: 205, בן 19, פרשמן

סטטיסטיקה: 17.1 נק' (44.8%, 33%, 84.1%), 5.3 אס', 6.4 ריב', 1 חט'.

אני מאמין בליטאי המוכשר הזה. אני מסרב להאמין שנפל מצוק סתם. הנטס ישמחו מאוד לקבל פליימייקר אמיתי וחכם ובמקרה הגרוע יהיה סוג של חוזה קלדרון שהיה אי שם לפני עשור וחצי בראפטורס והקפיץ אותה רמה. אני לא חוזר בי מסימני השאלה, אך מאמין שקבוצה שקטה ללא כוכבים ואגויים תעשה לו מאוד טוב. אני גם מאמין שנראה הרבה יותר אתלטיות ממנו ככל שיתבגר ויתחזק. יש לי חולשה לגארדים עם חוש טוב לריב' שיודעים למצוא זויות ולתמרן הגנות. הוא יהיה בסדר גמור.

https://youtu.be/3UgUElhLGFg

סנגור:
– אשף פיק אנד רול הראה המון קליעה ויצירת מצבים בחצי הראשון של העונה
– שחקן גבוה לעמדה, אך מספיק גמיש ויצירתי לתמרן את עצמו לאן שרוצה.
– ידניים נהדרות, לא תמיד מתבטא בחטיפות, אך יוצר הרבה קאוס עם הסטות כדור.
– אירופאי במובן הטוב של המילה. יסודות מוצקים, זריקה לפי הספר, עבודת רגלים, חשיבה מהלכים קדימה, תנועה ללא כדור.

קטגור:
– נמצא בנפילה חופשית מבחינת התוצרת שלו. ממש מתקשה פתאום לקלוע כשהוא מקבל תשומת לב הגנתית נגד קבוצות קשות יותר.
– הסיומת בסל מזעזעת לשחקן בגובהו. יש לו טאץ' במיד ריינג' והוא קלעי עונשין טוב. חייב למצוא דרך לסיים בטבעת בלי לחטוף גגות או לפספס מקרוב
– חסר רצון לייצר מגע בזריקה. הוא מאוד מטעה בכניסות אך הוא מתחמק מהמגע כדי להיות יצירתי. ב-NBA מגן באוויר זה ישר מתקון לייצרית מגע וצעידה אל הקו.

סגנון והתאמה: בנו אודריך, לוקה בסבלנות ובקריאה ותעוזה. אולי חוזה קלדרון

סנגור:
– אשף פיק אנד רול הראה המון קליעה ויצירת מצבים בחצי הראשון של העונה
– שחקן גבוה לעמדה, אך מספיק גמיש ויצירתי לתמרן את עצמו לאן שרוצה.
– ידניים נהדרות, לא תמיד מתבטא בחטיפות, אך יוצר הרבה קאוס עם הסטות כדור.
– אירופאי במובן הטוב של המילה. יסודות מוצקים, זריקה לפי הספר, עבודת רגלים, חשיבה מהלכים קדימה, תנועה ללא כדור.

קטגור:
– נמצא בנפילה חופשית מבחינת התוצרת שלו. ממש מתקשה פתאום לקלוע כשהוא מקבל תשומת לב הגנתית נגד קבוצות קשות יותר.
– הסיומת בסל מזעזעת לשחקן בגובהו. יש לו טאץ' במיד ריינג' והוא קלעי עונשין טוב. חייב למצוא דרך לסיים בטבעת בלי לחטוף גגות או לפספס מקרוב
– חסר רצון לייצר מגע בזריקה. הוא מאוד מטעה בכניסות אך הוא מתחמק מהמגע כדי להיות יצירתי. ב-NBA מגן באוויר זה ישר מתקון לייצרית מגע וצעידה אל הקו.

סגנון והתאמה: בנו אודריך, לוקה בסבלנות ובקריאה ותעוזה. אולי חוזה קלדרון

TOR

9. טורונטו ראפטורס – קומן מלואץ', C, דוק

גובה: 1'7, מוטת ידיים 5'7, משקל: 240, דוק, בן 18.7, פרשמן

21 דקות, 14.3 נק' (0.69, 0.20, 0.75), 6.8 ריב', 0.5 אס', 1.2 חס', 73.6TS%

הרפטורס בלא מעט מוקים מחוברים לנואה אסנגה חברו של בן שרף לאולם. אך לדעתי זה בעיקר מכיוון שמלואץ' מחובר לנטס מעליו, כך שרובם לא חושבים שיישאר על הלוח בבחירה התשיעית. אני חושב שבמידה ומלואץ' פנוי כאן הראפטורס יוותרו על חומר הגלם החימרי והרך של אסנגה ויילכו עם חומר הגלם הברזלי של מלואץ', שחקן שהחל לשחק כדורסל רק כנער מתבגר בדרום סודן, שהציג את אחד האחוזים הכי מלהיבים מהשדה לסנטר מכללות. קומן, למרות שלא חסם הרבה החזיק יריבים על אחוזי גבינת פילדלפיה באזור הצבע. ישנם הרבה שמועות על יאקא פולטר האוסטרי של הראפטורס והמעבר שלו בטרייד. אני חושב שללא קשר הראפטורס ישמחו לתת לסקוטי בארנס פרטנר לאלי אופס ושחקן שמנקה את הבלאגן של האחרים. אל תשימו לב לכמות הריבאונדים שלו. הוא שיחק ליד קופר פלאג אחרי הכול.

https://youtu.be/dc9EGI_bKxs

סנגור:
– הילד הדרום סודני הוא עצום, גמיש ומאוד אתלטי. במשחקים האחרונים עובד קשה להוכיח שיכול לשחק גם הגנות חילופים ולא רק בדרופ כיאה לסנטר גדול.
– מסיים היסטורי בטבעת. קרוב ל-85%. נכון שדוק מלאת כול טוב מה שמשאיר לו להכניס את הכדור לחור, אבל הוא גם טופס לא מעט כדורים לא פשוטים. יש לו טאץ' נהדר בידיים. גם האחוזים שלו מעונשין יכולים אולי לרמז שהטווח קליעה שלו יכול לגדול. ישנם רינונים שבאימונים הוא משחיל שלשות אבל לא במשחק עדיין.
– נכון שהוא לא חוסם קלאסי כמו שהיה ווקר קסלר, אבל יריבות דוק לא מגיעות מספיק לצבע כדי להציק לו בצבע.

קטגור:
– המשחק ההתקפי שלו עדיין גולמי ובעיקר מורכב מהבזקים יפים. אבל לא באמת נאלץ לשים קבוצה על גבו או להראות וורסטיליות.
– "מפדל" אחורה לא מעט מול גארדים. בריווח של המכללות זה מספיק. ב-NBA גארדים יכולים לחרוך אותו לכדי עוף ברבקיו. יצטרך ללמוד למקם את עצמו בזוית ולנוע עם האגן בצמוד לתוקף.
– יש כאן פוטנציאל באסט אם ימוקם לא נכון הגנתית או שיכניסו אותו לקופסא. מצד שני לייבלי גם הוכנס לקופסא במאבס, נבחר עשירי ולא נראה לי שהמאבס בוכים על בחירתו.

סגנון והתאמה: רוי היברט? לא יודע. אוף. שונא השוואות. הוא מהיר מהיברט וקופץ גבוה יותר, אך הטאץ' סביב הסל והיכולת לקפוץ בקו ישר יצרו קשר מוזר במוחי להשוואה זו.

סנגור:
– הילד הדרום סודני הוא עצום, גמיש ומאוד אתלטי. במשחקים האחרונים עובד קשה להוכיח שיכול לשחק גם הגנות חילופים ולא רק בדרופ כיאה לסנטר גדול.
– מסיים היסטורי בטבעת. קרוב ל-85%. נכון שדוק מלאת כול טוב מה שמשאיר לו להכניס את הכדור לחור, אבל הוא גם טופס לא מעט כדורים לא פשוטים. יש לו טאץ' נהדר בידיים. גם האחוזים שלו מעונשין יכולים אולי לרמז שהטווח קליעה שלו יכול לגדול. ישנם רינונים שבאימונים הוא משחיל שלשות אבל לא במשחק עדיין.
– נכון שהוא לא חוסם קלאסי כמו שהיה ווקר קסלר, אבל יריבות דוק לא מגיעות מספיק לצבע כדי להציק לו בצבע.

קטגור:
– המשחק ההתקפי שלו עדיין גולמי ובעיקר מורכב מהבזקים יפים. אבל לא באמת נאלץ לשים קבוצה על גבו או להראות וורסטיליות.
– "מפדל" אחורה לא מעט מול גארדים. בריווח של המכללות זה מספיק. ב-NBA גארדים יכולים לחרוך אותו לכדי עוף ברבקיו. יצטרך ללמוד למקם את עצמו בזוית ולנוע עם האגן בצמוד לתוקף.
– יש כאן פוטנציאל באסט אם ימוקם לא נכון הגנתית או שיכניסו אותו לקופסא. מצד שני לייבלי גם הוכנס לקופסא במאבס, נבחר עשירי ולא נראה לי שהמאבס בוכים על בחירתו.

סגנון והתאמה: רוי היברט? לא יודע. אוף. שונא השוואות. הוא מהיר מהיברט וקופץ גבוה יותר, אך הטאץ' סביב הסל והיכולת לקפוץ בקו ישר יצרו קשר מוזר במוחי להשוואה זו.

suns

10. הפיניקס סאנס (מהסאנס ליוסטון וחזרה) – דרק קווין PF/C, מרילנד

גובה: 10'6, מוטת ידיים 1'7 משקל: 248, מרילנד, בן 20.5, פרשמן

30.1 דקות, 19.5 נק' (0.53, 0.13, 0.77), 9 ריב', 2 אס', 1.1 חט', 1.1 חס'

קווין הוא שחקן מאוד מוכשר ומיוחד שנתן תוצרת התקפית מלהיבה במרילנד. הוא גם היה אצלי במוקים גבוה בהרבה. אני עדיין חושב שהוא התאמה מושלמת לוויזארדס בבחירה שישית, אך כבר לא מאמין שייבחר שם. אחרי הוויזארדס הוא פשוט התאמה מוזרה ללא מעט קבוצות, עד שמגיעים לסאנס. אני מתנצל מראש לאוהדי הסאנס בעלי פוסט טראומה cכל פעם שסנטר או גבוה מגיע לכיוונם. מתנצל על אייטון, מתנצל אפילו על ג'יילן סמית' (גם יוצא מרילנד). אבל אחרי שסיימנו, הסאנס אומנם זקוקים לפליימייקר וכמעט קפצתי על איגור דמין, אבל פוסט-טרייד, הם צריכים שחקן שישדר התלהבות, כיפיות, אפכתיות וווינריות. דרק קווין אמנם לוקה בלא מעט תחומים כרגע: הוא לא בדיוק עוגן הגנתי, אבל הוא גם שחקן שאפשר לשחק איתו באופן מאוד מגוון. הוא יותר ג'וליוס רנדל מאשר אלפרן שנגון, שמקבל השוואות אליו. הוא מוסר נהדר, חכם, ממזרי ואין לי ספק שאת הלב שלו קשה למדוד באינטשים וורטיקלאים (זו דרך ארוכה לומר שהוא לא מאוד אתלטי). אבל הוא בעל חוש מיקום נהדר וחוכמת משחק.

https://youtu.be/IKkrNHF86WI

סנגור:
– קווין הוא שחקן פוסט עבה בשר עם רמת מיומנות גבוהה מאוד. הוא לא תמיד היה אתלטי אבל הוא הפך משחקן שמן לשחקן חזק ונייד ולדעתי יש לו עוד שלב באבולוציה. כי אני רואה בו PF מסוכן ליד סנטר ולאו דווקא סנטר מגן טבעת. הוא מגן טבעת מחורבן ואת זה אומר הסנגור שלו 🙂
– ידיים נהדרות, עבודת רגליים מדהימה בפוסט ומגע טוב מאוד סביב הטבעת. מוסר מצויין מהיי-פוסט וקשה לעשות עליו דאבל טים.
– סקורר חסר בושה בלהעניש שחקנים קטנים. קלע סל ניצחון נהדר בטורניר. יש לו גוף כמו של ביף סטו, אבל מובים חלקלקים לכיוון הטבעת כמו פי ג'יי וושינגטון
– המגע הרך שלו עוד יגרום לו להפוך לשוטר מבחוץ. יש לו כבר קליעה די טובה מהמיד ריינג'

קטגור:
– הרבה סקאווטים לא מתחברים כי רואים בו סנטר מיושן. הוא איטי מדי להיות מגן טבעת ב-NBA ובטח אי אפשר לקבור אותו בדרופ כי הוא לא באמת יהווה איום לווינגים העצומים שהוא לא ממש פוגש במכללות.
– די רעב לנקודות. לעיתים זה מצויין, אך אני רואה דילמת ג'וליוס רנדל בהמשך הדרך. המספרים מצויינים, אך איך הקבוצה ניראית מסביב.

אני מאמין בו כפוואר פורוורד שעושה הרבה נזק בכניסות לסל וגם בניהול משחק מהלאו פוסט יחד עם עוד סנטר גבוה לידו. קצת מודל שנגון ואדמס. הוא עבר טרנספורמציה והשיל הרבה ממשקלו בתיכון. אבל הוא חייב לעבוד מאוד קשה לשמור על גופו. כבר הוסיף כמעט 10 פאונדס מאז נמדד במרילנד לפני שנה

סנגור:
– קווין הוא שחקן פוסט עבה בשר עם רמת מיומנות גבוהה מאוד. הוא לא תמיד היה אתלטי אבל הוא הפך משחקן שמן לשחקן חזק ונייד ולדעתי יש לו עוד שלב באבולוציה. כי אני רואה בו PF מסוכן ליד סנטר ולאו דווקא סנטר מגן טבעת. הוא מגן טבעת מחורבן ואת זה אומר הסנגור שלו 🙂
– ידיים נהדרות, עבודת רגליים מדהימה בפוסט ומגע טוב מאוד סביב הטבעת. מוסר מצויין מהיי-פוסט וקשה לעשות עליו דאבל טים.
– סקורר חסר בושה בלהעניש שחקנים קטנים. קלע סל ניצחון נהדר בטורניר. יש לו גוף כמו של ביף סטו, אבל מובים חלקלקים לכיוון הטבעת כמו פי ג'יי וושינגטון
– המגע הרך שלו עוד יגרום לו להפוך לשוטר מבחוץ. יש לו כבר קליעה די טובה מהמיד ריינג'

קטגור:
– הרבה סקאווטים לא מתחברים כי רואים בו סנטר מיושן. הוא איטי מדי להיות מגן טבעת ב-NBA ובטח אי אפשר לקבור אותו בדרופ כי הוא לא באמת יהווה איום לווינגים העצומים שהוא לא ממש פוגש במכללות.
– די רעב לנקודות. לעיתים זה מצויין, אך אני רואה דילמת ג'וליוס רנדל בהמשך הדרך. המספרים מצויינים, אך איך הקבוצה ניראית מסביב.

אני מאמין בו כפוואר פורוורד שעושה הרבה נזק בכניסות לסל וגם בניהול משחק מהלאו פוסט יחד עם עוד סנטר גבוה לידו. קצת מודל שנגון ואדמס. הוא עבר טרנספורמציה והשיל הרבה ממשקלו בתיכון. אבל הוא חייב לעבוד מאוד קשה לשמור על גופו. כבר הוסיף כמעט 10 פאונדס מאז נמדד במרילנד לפני שנה

blazers

11. פורטלד טרייל בלייזרס – נואה אסנגה, PF/C, אולם (גרמניה)

גובה: 9'6, משקל: 195, אולם (גרמניה), בן 19, צרפתי בינ"ל

19 דק', 12.2 נק' (46%, 37.1%, 69.5%), 7.7 ריב', 1.8 אס', 1.9 בלוקים, 1.8 חט'

אסנגה מסיים סדרה מול באיירן מינכן עם ניצחון מלהיב, אך הוא הפך לנונ פקטור בניגוד לחברו בן שרף. סקאוטים לא מפחדים מזה. הוא בכול זאת צעיר מאוד ובאיירן מציגה קו קדמי לא פשוט ובוגר ברמה של יורוליג. אני דווקא כן מזהה סיבה לדאגה מכיוון שלא מעט מההצגות שלו נתן מול יריבים לא חזקים מאוד בצבע. שהיו נחותים ממנו אתלטית או בגודל. אנסגה נמדד נהדר ובעל פוטנציאל גדול בעיני אפילו מקולבלי בסביבת פיתוח נכונה. דווקא הזריקה השתפרה לא מעט בחודשים האחרונים.  הבלייזרס צריכים מעופף בעמדות 4-5 כשרוב ווילאמס יותר טיים אווט מאשר טיים לורד. האוריינטציה ההגנתית שלו תשב מושלם ותתן לבלייזרס עוד כלי נשק. יוותר על המשך סדרת הגמר בגרמניה על מנת לשבת בחדר הירוק בליל הדראפט.

https://youtu.be/8VNhVamcOro

סנגור:
– פורוורד ארוף מוכשר ורב גווני עם ידיים ענקיות שתופסות כל מסירה, גוף של ווינג גבוה עם אורך של PF/C
– עבודת רגלים נהדרת בהגעה לסל. יכול להפוך כמו טומאני קמרה לתוקף קלוז אווטים מהקשת (אם הקליעה תשתפר).
– שומר נהדר במיוחד בעזרה מהצד החלש.
– פוטנציאל כמוסר. מצליח במידה רבה למצוא שחקנים במידה ונתקע. זה ברמת הפוטנציאל מכיוון ששוגה לעיתים בקריאה.

קטגור:
– עוד טווינר. הוא חלש וקצר מדי לשחק כסנטר בליגה. באירופה עוד הצליח בעזרת דומיננטיות אתלטית. המשחק חוץ שלו לא מספיק משופשף לשחק כווינג.
– הקליעה משתפרת, אבל הרבה מהפוטנציאל יקום הפיכתו לאיום. יש לו ידיים טובות וטאץ' לא רע. אבל הוא לא קלעי טוב כרגע
– קפיציות וקלילות זה נחמד. אם אין לך את האורך של צ'ט או ויקטור, כדאי לא להיות שרוכי מדי בצבע ב-NBA. משקל של 195 פאונדס יקשו עליו מלהידחף החוצה.

סגנון והתאמה: הארי ג'יילס של התיכונים,

סנגור:
– פורוורד ארוף מוכשר ורב גווני עם ידיים ענקיות שתופסות כל מסירה, גוף של ווינג גבוה עם אורך של PF/C
– עבודת רגלים נהדרת בהגעה לסל. יכול להפוך כמו טומאני קמרה לתוקף קלוז אווטים מהקשת (אם הקליעה תשתפר).
– שומר נהדר במיוחד בעזרה מהצד החלש.
– פוטנציאל כמוסר. מצליח במידה רבה למצוא שחקנים במידה ונתקע. זה ברמת הפוטנציאל מכיוון ששוגה לעיתים בקריאה.

קטגור:
– עוד טווינר. הוא חלש וקצר מדי לשחק כסנטר בליגה. באירופה עוד הצליח בעזרת דומיננטיות אתלטית. המשחק חוץ שלו לא מספיק משופשף לשחק כווינג.
– הקליעה משתפרת, אבל הרבה מהפוטנציאל יקום הפיכתו לאיום. יש לו ידיים טובות וטאץ' לא רע. אבל הוא לא קלעי טוב כרגע
– קפיציות וקלילות זה נחמד. אם אין לך את האורך של צ'ט או ויקטור, כדאי לא להיות שרוכי מדי בצבע ב-NBA. משקל של 195 פאונדס יקשו עליו מלהידחף החוצה.

סגנון והתאמה: הארי ג'יילס של התיכונים,

Bulls-small

12. השיקגו בולס – קרטר בריאנט, SF/PF, אריזונה

גובה: 8'6, מוטת ידיים: 0'7 משקל: 225, פרשמן, בן 19.6

19 דק', 12.2 נק' (46%, 37.1%, 69.5%), 7.7 ריב', 1.8 אס', 1.9 בלוקים, 1.8 חט'

הבולס מצאו זהות חדשה עם גידי ובוזלס יחד עם הקפיצה שביצע קובי ווייט. תנועת הנוער של הבולס נראו שמחים יותר לאחר ההיפרדות מזאק לוין. מצד שני ישנם יותר מדי משיקים בין פאטריק ווילאמס לקרטר בריאנט ברמת התפקיד. שניהם היו שחקנים יחסית שוליים במכללה שלהם ונבחרים גבוה על סמך נתונים גופניים , הגנה ופוטנציאל קליעה גבוה. במוק הקודם לקחתי את דמין, הפוינט גארד הענק. אך במבט לאחור יותר מדי שחקנים שפורחים עם נכדור ביד זה לא מתכון מנצח לקבוצה צעירה. בריאנט כן היה כוכב תיכונים יש להזכיר, כך שיש מספיק נתונים על כך שיוכל להפוך לסקורר קצת יותר משמעותי ולהוות עוגן הגנתי בכנף.

https://youtu.be/d-Is1iKl-ZE

סנגור
– שחקן 3D שנבלע בקבוצה מצויינת מאריזונה שהייתה מלאה בוותיקים שגדולים ממנו בכמה שנים טובות. שחקן סופר אתלטי בעל גודל נהדר לווינג, ידיים ארוכות . יכולת קליעה לא רעה מחוץ לקשת. חימר ביד היוצר לקבוצה שרוצה סווינג נהדר לעצב.
– בראיינט יודע לנוע גם ללא כדור ולעיתים אף ירד לכיוון הצבע וקצת שיחק כמו ג'רמי סוהן במכללה כיוצר מעמדת הדאנקר ספוט.
– המכינקה של הקליעה נראית מעולה. כשקיבל דקות היה קל יותר לראות את זה. כאשר קיבל דקות ספורדיות, לא באמת יכול היה להתחמם. שחקן תיכונים מאוד מוצלח שדווקא הראה אחוז יפה מכול הטווחים.

קטגור
– התפוקה לא מרשימה. שיחק כ-19 דקות ולא ממש היה חלק מרכזי בהתקפה.
– קצת מכונת פאולים מעודף פיזיות. ממוצע 4.5 פאולים פר 36.
– בניגוד לתקופה שלו בתיכון לא ממש יצר לעצמו נקודות. בעיקר תפקד כרול פלייר.
– במקומו, אני מפתה את המנהלים עם האתלטיות, אבל חייב לעבוד 24/7 על היכולת להוריד כדור לרצפה ולתקוף כמו ווינג NBA. מי שראה את טריי מרפי בוורג'יניה, לא יכול לדמיין את השחקן ששיחק השנה בניו אורלינס. אפשר לשפר את הכישורים הנ"ל.

סגנון והתאמה: אני נשאר באריזונה ונותן בריצ'ארד ג'פרסון. לא במשחק אלא בחתוליות והתנועה. דילן ברוקס אתלטי. אבל שוב הוא בוסרי התקפית

סנגור
– שחקן 3D שנבלע בקבוצה מצויינת מאריזונה שהייתה מלאה בוותיקים שגדולים ממנו בכמה שנים טובות. שחקן סופר אתלטי בעל גודל נהדר לווינג, ידיים ארוכות . יכולת קליעה לא רעה מחוץ לקשת. חימר ביד היוצר לקבוצה שרוצה סווינג נהדר לעצב.
– בראיינט יודע לנוע גם ללא כדור ולעיתים אף ירד לכיוון הצבע וקצת שיחק כמו ג'רמי סוהן במכללה כיוצר מעמדת הדאנקר ספוט.
– המכינקה של הקליעה נראית מעולה. כשקיבל דקות היה קל יותר לראות את זה. כאשר קיבל דקות ספורדיות, לא באמת יכול היה להתחמם. שחקן תיכונים מאוד מוצלח שדווקא הראה אחוז יפה מכול הטווחים.

קטגור
– התפוקה לא מרשימה. שיחק כ-19 דקות ולא ממש היה חלק מרכזי בהתקפה.
– קצת מכונת פאולים מעודף פיזיות. ממוצע 4.5 פאולים פר 36.
– בניגוד לתקופה שלו בתיכון לא ממש יצר לעצמו נקודות. בעיקר תפקד כרול פלייר.
– במקומו, אני מפתה את המנהלים עם האתלטיות, אבל חייב לעבוד 24/7 על היכולת להוריד כדור לרצפה ולתקוף כמו ווינג NBA. מי שראה את טריי מרפי בוורג'יניה, לא יכול לדמיין את השחקן ששיחק השנה בניו אורלינס. אפשר לשפר את הכישורים הנ"ל.

סגנון והתאמה: אני נשאר באריזונה ונותן בריצ'ארד ג'פרסון. לא במשחק אלא בחתוליות והתנועה. דילן ברוקס אתלטי. אבל שוב הוא בוסרי התקפית

22081902021

13. אטלנטה הוקס (מהקינגס) – ייגור דמין, פוינט פורוורד, מכללת BYU, רוסי בינ"ל

גובה: 9'6, מוטת ידיים 10'6 משקל: 200, בן 19.3

27.4 דקות, 13.7 נק' (41%, 28%, 69%), 3.9 ריב', 7.1 אס', 1.1  חט'

דמין שחקן מאוד מעניין שיכול להתרסק (ע"ע פוקושבסקי) או לטפס ולהפוך לתופעת טבע. פוינט גארד בגובה 9'6 עם ראיית משחק נהדרת ורצון להפוך את הסובבים אותו לטוב יותר. עוד מאוד בוסרי ועוד לא הבין איך מתמרנים את גופו כאשר לחץ ואגרסיביות מגיעים. גם הקליעה הוא עניין שצריך עבודה.עבור ההוקס הסולידיים בכול עמדה כדאי פשוט לנסות לחבוט כאן ולהסתכן.ראיתי שבוחרים כאן סנטרים אבל אני חושב שאוקונגוו צריך עוד עונה כדי לקבוע את עתידו. לראות את דמין נע על המגרש כמו טוני קוקוץ' זו הנאה גדולה עבורי, אני מודה.

https://youtu.be/w-blz3RbLd4

סנגור:
– שחקן ייחודי עם אפ-סייד נהדר. גבוה מאוד על גבול השרוכי אבל עם ראיית משחק ומובים של פוינט גארד.
– רואה מעל כולם את המשחק ומאפשר לו זויות נהדרות למסור את הכדור. גם אם זה לא יום הקליעה שלו, משפר את השחקנים סביבו.
– מאוד פלואידי בתנועה. קשה להשוות לדני אבדיה מכיוון שהוא רזה ובטח לא מחזיר פרופיל פיזי כמוהו, אך כשהוא רץ עם הכדור בגובהו זה מייצר עניין על המגרש.

קטגור:
– הוא בגדר רעיון כרגע. הקליעה לא לגמרי שם למרות שהוא לא מתבייש לזרוק. הוא מאבד קצת יותר מדי (3 למשחק) ולעיתים השחקנים סביבו לא יורדים לסוף דעתו.
– חלש פיזית. עלול להידחף במידה וישחק בעמדה גבוה יותר וכפוינט גארד הטילים הבליסטים יכדררו סביבו במעגלים.
– לא בדיוק נמדד טוב אתלטית. הגובה מאוד יעזור, אך חסר לו קצת "מיץ" בצעד הראשון שלו.

סגנון והתאמה: הוא משווה את עצמו לדני אבדיה אבל בעיני הוא מוסר טוב ממנו ורחוק ממנו שנות אור בפיזיות. אני יותר אוהב את ההשוואה לטייריס הליברטון מבחינת סגנון המשחק. הליברטון עשה קריירה מלא לאבד כדור ולשלוט בכול תנועה, דמין פרוע יותר בסגנון לוקה, אבל מבנה הגוף ואיך שהם צופים במשחק דומים.

סנגור:
– שחקן ייחודי עם אפ-סייד נהדר. גבוה מאוד על גבול השרוכי אבל עם ראיית משחק ומובים של פוינט גארד.
– רואה מעל כולם את המשחק ומאפשר לו זויות נהדרות למסור את הכדור. גם אם זה לא יום הקליעה שלו, משפר את השחקנים סביבו.
– מאוד פלואידי בתנועה. קשה להשוות לדני אבדיה מכיוון שהוא רזה ובטח לא מחזיר פרופיל פיזי כמוהו, אך כשהוא רץ עם הכדור בגובהו זה מייצר עניין על המגרש.

קטגור:
– הוא בגדר רעיון כרגע. הקליעה לא לגמרי שם למרות שהוא לא מתבייש לזרוק. הוא מאבד קצת יותר מדי (3 למשחק) ולעיתים השחקנים סביבו לא יורדים לסוף דעתו.
– חלש פיזית. עלול להידחף במידה וישחק בעמדה גבוה יותר וכפוינט גארד הטילים הבליסטים יכדררו סביבו במעגלים.
– לא בדיוק נמדד טוב אתלטית. הגובה מאוד יעזור, אך חסר לו קצת "מיץ" בצעד הראשון שלו.

סגנון והתאמה: הוא משווה את עצמו לדני אבדיה אבל בעיני הוא מוסר טוב ממנו ורחוק ממנו שנות אור בפיזיות. אני יותר אוהב את ההשוואה לטייריס הליברטון מבחינת סגנון המשחק. הליברטון עשה קריירה מלא לאבד כדור ולשלוט בכול תנועה, דמין פרוע יותר בסגנון לוקה, אבל מבנה הגוף ואיך שהם צופים במשחק דומים.

san_antonio-spurs-logo-freelogovectors.net_

14. סן אנטוניו ספרס – קולין מורי בוילס, PF, דרום קרולינה

גובה: 8'6, משקל: 230, מוטת ידיים: 1'7, דרום קרולינה, בן 20, פרשמן

30.6 דקות, 19.8 נק' (58.6%, 26.5%, 70.7%), 8.3 ריב', 2.4 אס', 1.5  חט' 1.3 חס'

הספרס בסבירות גבוהה ינסו למכור את הבחירה הזו יחד עם חלקים עבור שחקנים שמתאמיים סביב וומבי. אך אם יחליטו להשאיר את הבחירה, מורי בוילס הוא מקרה מעניין. מורי-בוילס אחרי דרק קווין הוא השחקן הכי קשה למיקום בדראפט הזה. הוא משחק כמו גבוה בצבע, אך יודע להיכנס לסל כמו ווינג. הוא מוסר ומסיים נהדר, אבל… הליגה מתאכזרת לשחקנים שלא מענישים הגנה מבחוץ. אני רואה את הקריירה שלו הולכת לשני כיוונים אפשריים: אם הקליעה לא נכנסת, הוא יהפוך לסוג של אמן תומפסון כ-2-3 בהגנה, אך 4-5 בהתקפה. גם ככה וומבי מתרחק מהצבע לא מעט ומורי בוילס הוא חותך ומוסר מלהיב. הספרס יהנו מהיכולת שלו להשתלב בלא מעט חמישיות. בהגנה הוא פלוס אדיר ליד וומבי או מהספסל כ-4 שעושה שמות ורץ למתפרצות. טבל שוב, לתחושתי הבחירה הזו תעבור בטרייד

https://youtu.be/qBeM5OhAWq8

סנגור:
– חיה רעה. שחקן מאוד פיזי, אתלטי ונייד שנהנה לעשות הגנה. רפלקסים נהדרים לכדור. חוסם וחוטף. ידו בכול. ריבאונדר מעולה.
– לא סקורר מבחוץ, אבל לפעמים אפשר לדמיין אותו הופך לקלעי סביר. התקפית עושה המון סלים מתנועה חכמה ללא כדור ושימוש בידיים הנהדרות שלו לסיים. עבודת רגלים נהדרת גם בפוסט אך לא רק.
– מוסר נהדר. רואה את המגרש. מחבר שחקנים כמו דבק.
– קשה להסביר איזה שחקן הוא מבלי לראות אותו משחק. הוא פשוט פרודוקטיבי ומגיע לאן שצריך.

קטגור
– עם כל הכבוד לדריימונד, אין עוד הרבה שחקנים בגובהו שיכולים לשחק בעמדה 5 בליגה. PF ללא קליעה הופך למעמסה על בניית סגל. אם לא יצליח במעבר לווינג, יכול להתקע כ"טווינר" כמו ברנדון קלארק בממפיס. אחלה שחקן, אך צריך התאמה סביבו.

סגנון והתאמה: ג'אריס ווקר. אולי רון ארטסט

סנגור:
– חיה רעה. שחקן מאוד פיזי, אתלטי ונייד שנהנה לעשות הגנה. רפלקסים נהדרים לכדור. חוסם וחוטף. ידו בכול. ריבאונדר מעולה.
– לא סקורר מבחוץ, אבל לפעמים אפשר לדמיין אותו הופך לקלעי סביר. התקפית עושה המון סלים מתנועה חכמה ללא כדור ושימוש בידיים הנהדרות שלו לסיים. עבודת רגלים נהדרת גם בפוסט אך לא רק.
– מוסר נהדר. רואה את המגרש. מחבר שחקנים כמו דבק.
– קשה להסביר איזה שחקן הוא מבלי לראות אותו משחק. הוא פשוט פרודוקטיבי ומגיע לאן שצריך.

קטגור
– עם כל הכבוד לדריימונד, אין עוד הרבה שחקנים בגובהו שיכולים לשחק בעמדה 5 בליגה. PF ללא קליעה הופך למעמסה על בניית סגל. אם לא יצליח במעבר לווינג, יכול להתקע כ"טווינר" כמו ברנדון קלארק בממפיס. אחלה שחקן, אך צריך התאמה סביבו.

סגנון והתאמה: ג'אריס ווקר. אולי רון ארטסט

thunder-small

15. אוקלהומה סיטי ת'נדר (ממיאמי) – תומאס סורבר, C, ג'ורג'טאון

גובה: 11'6, מוטת ידיים: 6'7 משקל: 263, פרשמן, בן 19.5

31 דק', 16.7 נק' (53.2%, 16.2%,72.4%), 9.7 ריב', 2.8 אס', 2.3 בלוקים, 1.7 חט'

יש לי תחושה שהת'נדר, האלופה הטרייה, למרות כמות אדירה של שחקנים צעירים ישאירו את הבחירה הזו אצלה רק אם הם יכולים למצוא כאן סנטר שהם אוהבים. אחרת הבירה הזו תיסחר.. הסיבוב הראשון די מלא בפרוספקטים מעניינים בעמדה 5. הסיבה היא שככל הנראה, הרטנשטיין לא יוכל להישאר בשכר הנוכחי והת'נדר עמוסים כל טוב בעמדות הגארדים והווינגים אך אם נאמר את האמת די דלילים בעמדה 5. סנטר בעל ממדים מפלצתיים, טאץ' נהדר בצבע, מסירה נהדרת והכי חשוב מוטת ידיים בלתי נגמרת כפי שהת'נדר אוהבים. 

https://youtu.be/uymmqZhAN-U

סנגור
– סנטר שפתח הרבה עיניים עד שנפצע באמצע פברואר ברגלו ונדרש לניתוח מסיים עונה.
– אחד השחקנים היותר פיזיים ומפחידים לגילו. בעל מגע רך מהמיד ריינג. ידיים ארוכות וגדולות. אחלה שחקן מטרה
– אחלה תמרון סביב הסל בשימוש הגוף להגן על הידיים כשכולה לסל.
מוסר די טוב בתנועה.

קטגור
– לא בטוח שיחזור מוכן לתחילת העונה הבאה. צריך הרבה פיתוח גופני כדי לשחק לאורך זמן.
– הוא בעיקר חיית צבע. מסתמך לא מעט על אתלטיות. ה-NBA זו ליגה בה הכול מתחיל ונגמר במיקום

סגנון והתאמה: דניאל גאפורד, ג'יילן דורן. אבל לא לגמרי בפרופיל האתלטי של אלו. 

סנגור
– סנטר שפתח הרבה עיניים עד שנפצע באמצע פברואר ברגלו ונדרש לניתוח מסיים עונה.
– אחד השחקנים היותר פיזיים ומפחידים לגילו. בעל מגע רך מהמיד ריינג. ידיים ארוכות וגדולות. אחלה שחקן מטרה
– אחלה תמרון סביב הסל בשימוש הגוף להגן על הידיים כשכולה לסל.
מוסר די טוב בתנועה.

קטגור
– לא בטוח שיחזור מוכן לתחילת העונה הבאה. צריך הרבה פיתוח גופני כדי לשחק לאורך זמן.
– הוא בעיקר חיית צבע. מסתמך לא מעט על אתלטיות. ה-NBA זו ליגה בה הכול מתחיל ונגמר במיקום

סגנון והתאמה: דניאל גאפורד, ג'יילן דורן. אבל לא לגמרי בפרופיל האתלטי של אלו. 

grizz

16. ממפיס גריזליס (מאורלנדו) – ניק קליפורד, SG, קולורדו סטייט

גובה: 6'6, מוטת ידיים 8'6 משקל: 200 פאונדס, סניור, בן 23.5

36 דק', 19.2 נק' (49.6%, 37.7%, 77.7%), 9.8 ריב', 4.5 אס', 0.6 חס', 1.2 חט', 60.3% TS

במוק דראפט הקודם שלי המג'יק עוד בחרו כאן, אז ישבתי ספון בביתי וחיפשתי קלעים אולטימטיביים מבחוץ עבור המג'יק. אז המג'יק מצאה את הקלעי שלה. קוראים לו דזמונד ביין. כחלק מהדיל היקר הזה, הגריזליס בוחרים כאן. לכן, אני מאמין שבאופן יותר קונבנציונאלי הגריזליס יחפשו שחקן שהוא לא פרויקט או שחקן על הנייר, אלא סיניור, וותיק שיוכל להיכנס למשחק NBA ולהרגיש שייך. קליפורד הוא פשוט סולידי. שומר טוב, קלעי טוב, שחקן שיודע לשחק עם או בלי הכדור. יש אף כאלה המשווים אותו לדזמונד ביין גבוה. ביין גם סיים 4 שנות מכללה וגם לא הציג מוטת ידיים מלהיבה. אך כאן נגמר הדימיון. ביין שיחק פוינט גארד לא מעט בשנתו האחרונה והציג קליעה יוצאת דופן. קליפורד יותר על הצד הסולידי. יותר כריס דוארטה

https://youtu.be/eytXoFySsnk

סנגור:
– שחקן אתלטי, חזק ודי חכם שלא חייב את הכדור. הוא בהחלט יכול לשחק ביציאה מחסימות, חיתוכים לטבעת וקליעה מבחוץ. אבל במקרה הצורך יודע לשחק בפיק אנד רול כמוביל כדור.
– מגן ארוך שמתפקד לא רע בהגנת חילופים. זז מהר עם הרגלים, ארוך ופעיל הגנתית. ריב' מעולה גם בתוך צפיפות.
קלעי טוב ויציב: 38.3% משלוש בקאץ' אנד שוט בכול 5 העונות שלו. כולל 40% בשנה האחרונה. מתאים כמו כפפה ליד לקבוצות NBA שמחפשות שחקן מבושל מוכן ומוכח

קטגור:
– עוד מעט בן 24. שנת הקורונה יצרה כמויות של שחקנים עם 5 שנות משחק והוא אחד מהם. זה בדרך כלל לא מבשר על קפיצות ביכולת לאורך זמן.
– קלעי פחות טוב מכדרור. לא בטוח האם הקליעה תתורגם ל-NBA
– שיחק בקונפרנץ חזק יותר, 3 שנים במדי קולורדו בפאק 12 ואז עבר לקולורדו סטייט ונתן 2 קפיצות בקונפרנץ קל בהרבה. האם היה חזק על חלשים או שבאמת השתפר עד כדי כך?

סגנון והתאמה: דסמונד ביין אבל דווקא ארוך יותר. הוא די גנרי באופן חיובי. יותדע לתת קצת מהכול.

סנגור:
– שחקן אתלטי, חזק ודי חכם שלא חייב את הכדור. הוא בהחלט יכול לשחק ביציאה מחסימות, חיתוכים לטבעת וקליעה מבחוץ. אבל במקרה הצורך יודע לשחק בפיק אנד רול כמוביל כדור.
– מגן ארוך שמתפקד לא רע בהגנת חילופים. זז מהר עם הרגלים, ארוך ופעיל הגנתית. ריב' מעולה גם בתוך צפיפות.
קלעי טוב ויציב: 38.3% משלוש בקאץ' אנד שוט בכול 5 העונות שלו. כולל 40% בשנה האחרונה. מתאים כמו כפפה ליד לקבוצות NBA שמחפשות שחקן מבושל מוכן ומוכח

קטגור:
– עוד מעט בן 24. שנת הקורונה יצרה כמויות של שחקנים עם 5 שנות משחק והוא אחד מהם. זה בדרך כלל לא מבשר על קפיצות ביכולת לאורך זמן.
– קלעי פחות טוב מכדרור. לא בטוח האם הקליעה תתורגם ל-NBA
– שיחק בקונפרנץ חזק יותר, 3 שנים במדי קולורדו בפאק 12 ואז עבר לקולורדו סטייט ונתן 2 קפיצות בקונפרנץ קל בהרבה. האם היה חזק על חלשים או שבאמת השתפר עד כדי כך?

סגנון והתאמה: דסמונד ביין אבל דווקא ארוך יותר. הוא די גנרי באופן חיובי. יותדע לתת קצת מהכול.

1200px-Minnesota_Timberwolves_logo.svg

17. מינסוטה טמברוולבס (מדיטרויט) – אסא נוואל, PF/C, ג'ורג'יה

גובה: 10'6, מוטת ידיים: 11'6 משקל: 220, פרשמן, בן 19.6

29 דק, 19.1 נק (54.3%, 29.2%, 74.5%), 7 ריב', אסיסט, ו-1.2 חט', 1.2 חס'

נוואל הוא שם שרץ באזור הלוטרי בחלק הראשון של העונה אך די מדשדש מאס מכיוון ששאשר משווים אותו לגבוהים אחרים במבנה שלו שנניח נבחרו שנה שעברה (קליק וייר וייבס מיסי) הוא לא 5 קלאסי בגודל ובעוצמה. אך הוא כן אתלט נהדר שיכול להחליק בין שתי עמדות הפנים ולהפוך למגן וויק סייד נהדר. הוא אחד היחידים בדראפט הזה שבאמת יכול להחזיק גארד באחד על אחד על אי ועדיין להגיע לאזור הצבע. הוולבס הפכו לבית קברות של פרוספקטים צעירים בכמה השנים האחרונות מכיוון שהמאמן שלהם פינץ' הוא מאוד שמרן ולא אוהב שינויים. יש להם עומס בסגל וישנו סיכוי שהבחירה הזו תהפוך לחלק בטרייד. כי אם ללנארד מילר וטרנס שאנון אין מקום לקבל כמה דקות כל משחק יישרא לאסא נוואל?

https://youtu.be/V5NYpCTWiRc

סנגור:
– במיטבו הוא צולל לטבעת ומטביע כל מה שמגיע אליו. פורח במשחק ריצה. מהיר, קפיצי וקליל לגובהו. בהתקפות עומדות בעיקר מתחבא בין מגנים ואז חותך לטבעת מהוויק סייד לסל מקרוב. לעיתים נשאר בחוץ כדי לפנות את הצבע.
– ריבאונדר התקפה מעולה (3.3 למשחק). יש לו קפיצה שנייה מעולה ואוהב להגיע מהוויק סייד מבלי ששמים לב. קצת כמו ג'ארט אלן.
– מגיע לקו וקולע באחוזים יפים לגבוה. לא מפחד ממגע.
– מראה פוטנציאל לא רע לקליעה מבחוץ עם 29% ב-3.3 ניסיונות.
– מגן טבעת יותר טוב ממה שמראה בג'ורג'יה מכיוון ששיחק די רחוק מהסל. גם יכול להישאר על גארדים לא רע בחילוף. הבחור די קליל לגובהו.

קטגור:
– משחק בהרבה הרכבים של שתי גבוהים בג'ורג'יה כפוואר פורוורד. אם הוא לא מוסר עילי או קלעי עילי מהפינות עלול לסתום רחבות.
– לעיתים קצת נעלם בהתקפה. זז הצידה ולא מפריע. אבל הוא לא באמת איום רציני מספיק מבחוץ להעניש.
– צריך יותר לצמוח כגבוה פיק אנד רול. מהירות העיבוד שלו צריכה להשתפר כאשר אין נתיב ברור לכיוון הסל.
– מראה מדי פעם יכולת מסירה, אך לא בטוח שהוא שורט רולר כמו דריימונד, או מובלי שפותחים משם משחק מסירות. מאבד לא מעט כשמכריחים אותו למסור. במיוחד לקלעים.
– משהו בגובה שלו לא מסתדר. ה-11'6 נראה לי מעט נדיב. בנבחרות האמריקאיות הצעירות, נמדד כ-9'6 אך זה היה כשעוד היה בין 16.5 אז קשה לדעת אם לא גבה. גם כדאי להבין מה מוטת הידיים של הבחור. הגנה על הטבעת היא לעתים בעמידה או בקפיצה שניה או שלישית. היכולת להגיע גבוה עם הידיים משמעותית.

סגנון והתאמה: ג'קסון הייז קצת. אבל יותר מגוון ממנו. אני מפחד לומר מרווין באגלי אבל משהו בוויב שם.

סנגור:
– במיטבו הוא צולל לטבעת ומטביע כל מה שמגיע אליו. פורח במשחק ריצה. מהיר, קפיצי וקליל לגובהו. בהתקפות עומדות בעיקר מתחבא בין מגנים ואז חותך לטבעת מהוויק סייד לסל מקרוב. לעיתים נשאר בחוץ כדי לפנות את הצבע.
– ריבאונדר התקפה מעולה (3.3 למשחק). יש לו קפיצה שנייה מעולה ואוהב להגיע מהוויק סייד מבלי ששמים לב. קצת כמו ג'ארט אלן.
– מגיע לקו וקולע באחוזים יפים לגבוה. לא מפחד ממגע.
– מראה פוטנציאל לא רע לקליעה מבחוץ עם 29% ב-3.3 ניסיונות.
– מגן טבעת יותר טוב ממה שמראה בג'ורג'יה מכיוון ששיחק די רחוק מהסל. גם יכול להישאר על גארדים לא רע בחילוף. הבחור די קליל לגובהו.

קטגור:
– משחק בהרבה הרכבים של שתי גבוהים בג'ורג'יה כפוואר פורוורד. אם הוא לא מוסר עילי או קלעי עילי מהפינות עלול לסתום רחבות.
– לעיתים קצת נעלם בהתקפה. זז הצידה ולא מפריע. אבל הוא לא באמת איום רציני מספיק מבחוץ להעניש.
– צריך יותר לצמוח כגבוה פיק אנד רול. מהירות העיבוד שלו צריכה להשתפר כאשר אין נתיב ברור לכיוון הסל.
– מראה מדי פעם יכולת מסירה, אך לא בטוח שהוא שורט רולר כמו דריימונד, או מובלי שפותחים משם משחק מסירות. מאבד לא מעט כשמכריחים אותו למסור. במיוחד לקלעים.
– משהו בגובה שלו לא מסתדר. ה-11'6 נראה לי מעט נדיב. בנבחרות האמריקאיות הצעירות, נמדד כ-9'6 אך זה היה כשעוד היה בין 16.5 אז קשה לדעת אם לא גבה. גם כדאי להבין מה מוטת הידיים של הבחור. הגנה על הטבעת היא לעתים בעמידה או בקפיצה שניה או שלישית. היכולת להגיע גבוה עם הידיים משמעותית.

סגנון והתאמה: ג'קסון הייז קצת. אבל יותר מגוון ממנו. אני מפחד לומר מרווין באגלי אבל משהו בוויב שם.

WHA

18. וושינגטון וויזארדס (מממפיס) – וולטר קלייטון ג'וניור, PG, פלורידה

גובה: 2'6, מוטת ידיים: 4'6, משקל: 200, סניור, בן 22.3

32.2 דק', 20.2 נק' (45%, 38.6%, 87.5%), 3.7 ריב', 4.2 אס', 1.2  חט', TS% 60.2

אני אוהב את השחקן הזה יותר מדי ולא מצליח לראות מדוע יורד במוקים אחרי העונה הפנטסטית שנתן. נכון שג'רמיה פירס הוא פרשמן צעיר ומלא פוטנציאל. אבל קלייטון משחק בסגנון שאמור להיות מתורגם לא רע ל-NBA. הוא קלעי חבל על הזמן, זריז ומלהיב ומגיע למשחקנים גדולים. אם הוויזארדס קיבלו את אייס אני לא רואה סיבה למה לא לקחת גארד שהוא גם ווינר וגם כזה שיפיח קצת רוח קרב בקבוצה הלוזרית בליגה. נכון שזה כנראה יהיה מהספסל אבל לקבוצה צעירה זו התרופה הכי נכונה. 

https://youtu.be/X-wGyKPo2N0

סנגור
– ווינר אמיתי. סקורר רציני. שחקן אגרסיבי וחכם שהקליעה מבחוץ תמיד על הפרק – בין אם בעלייה מכדרור ובין אם בקאץ' אנד שוט (44% משלוש בזריקות אלה )
– איכשהו תמיד נותר בשליטה על הגוף, תמיד בשיווי משקל, שחקן של זריקות קשות
– מוסר טוב. למרות שהוא לא פוינט גארד יודע להניע כדור אם זה לא ממש לנהל התקפות ולתמרן הגנות. – מגן אפקטיבי שמשקיע מאמץ. הוא איכפתי ולא אוהב להפסיד

קטגור
– אני לא בטוח שהוא מגן פוינט גארדים איכותי עם המידות שלו. במיוחד אם יאלץ לשחק צמוד לפוינט גארד בעמדה 2..
– יש לי תחושה שיצליח לייצר נקודות אך לא בטוח שיצליח לייצר הפרדה בצעד ראשון מהיר מהמגן שלו

סגנון והתאמה: את האמת שהוא משחק בסגנון של סטף קרי. המידות שלהם לא רחוקות. אבל סטף הוא גאון כדורסל שקיבל על זה הכרה רק בשנים האחרונות. הוא לא רק קלעי מחונן. קלייטון כמו ברונסון עלול לגרום ללא מעט קבוצות להתחרט בדיעבד.

סנגור
– ווינר אמיתי. סקורר רציני. שחקן אגרסיבי וחכם שהקליעה מבחוץ תמיד על הפרק – בין אם בעלייה מכדרור ובין אם בקאץ' אנד שוט (44% משלוש בזריקות אלה )
– איכשהו תמיד נותר בשליטה על הגוף, תמיד בשיווי משקל, שחקן של זריקות קשות
– מוסר טוב. למרות שהוא לא פוינט גארד יודע להניע כדור אם זה לא ממש לנהל התקפות ולתמרן הגנות. – מגן אפקטיבי שמשקיע מאמץ. הוא איכפתי ולא אוהב להפסיד

קטגור
– אני לא בטוח שהוא מגן פוינט גארדים איכותי עם המידות שלו. במיוחד אם יאלץ לשחק צמוד לפוינט גארד בעמדה 2..
– יש לי תחושה שיצליח לייצר נקודות אך לא בטוח שיצליח לייצר הפרדה בצעד ראשון מהיר מהמגן שלו

סגנון והתאמה: את האמת שהוא משחק בסגנון של סטף קרי. המידות שלהם לא רחוקות. אבל סטף הוא גאון כדורסל שקיבל על זה הכרה רק בשנים האחרונות. הוא לא רק קלעי מחונן. קלייטון כמו ברונסון עלול לגרום ללא מעט קבוצות להתחרט בדיעבד.

BRO

19. ברוקלין נטס (באקס) – דני וולף, C/PF, מישיגן

גובה: 11'6, מוטת ידיים: 2'7 משקל: 251, פרשמן, בן 21

30.5 דק', 15.9 נק' (49.7%, 33.6%, 59.4%), 11.5 ריב', 4.2 אס', 1.6 בלוקים

יילשח לארוז חפציו, דני וולף לנטס פשוט עושה שכל. הוא גדול ויחסית נייד, יש לו קצת שליטה בכדור ולנטס יש 2 מגני טבעת לא רעים המתפקדים כרים ראנרס עם קלקסטון ודיירון שארפ. מוסר מעמדה 4 זה נכס לא קטן בכדורסל הנוכחי. קאם ג'ונסון , במידה ולא יכבור בטרייד יכול לחליק לעמדה 3 בקלות. אולי אני סתם אופטימי לחשוב שהוא שחקן חמישיה ב-NBA. אבל הוא הראה כל כך הרבה השנה ולפני זה בסטנפורד כמו גם בנבחרת ישראל לתת לנו להבין שהוא כישרון גדול.

https://youtu.be/YXZehTZ96bE

סנגור
– סנטר ייחודי מכול מני בחינות: מצד אחד גדול ומאסיבי ומצד שני נע על המגרש כגארד. הוא יכול להוביל התקפה או לסדר חסימה לגארד. מוסר מעולה מכל מקום על המגרש. מסוגל גם להוביל מתפרצות
– ריב' טוב בהחלט, שחקן חכם שיודע להתמקם גם בהגנה וגם בהתקפה. שומר פוסט חזק וממושמע.
– מסוגל לרווח את המגרש. בעל מכניקת קליעה יפה. טאץ' טוב סביב הטבעת.
– שחקן מלא אנרגיות. נותן את כל כולו על המגרש. זה יכול לשחק לטובתו במידה וייקבל דקות מוגבלות ב-NBA

קטגור
– המהירות הרוחבית שלו תקשה עליו לשמור על גארדים מחד. ומאידח הוא לא בדיוק פרופיל קלאסי כמגן צבע בדרופ דאון. – אחד הנהנים מהחוקים הגמישים ב-NCAA המאפשרים לו לחנות בצבע. הגוף שלו מהיר לגובהו. הוא סוג של טאנק. יכול להיות שאם יצליח להוריד במשקל לכיוון ה-230 נראה שיפור משמעותי שם.
– די מכונת איבודים. אוכל יותר ממה שהוא מסוגל ללעוס. מסירות פזיזות, מובים בתוך קהל של שחקנים. חלק מזה בהחלט נובע מהרצון להראות לסקאוטים למה הוא מסוגל, חלק מצריך אימון יותר צמוד וקפדני.
– הזריקה מבחוץ ניראית טוב. מצד שני האחוזים מרמזים שהוא ממש צלף. גם האחוז הנמוך מעונשין שסקאוטים רבים נאחזים בזה כדגל אדום לקלעים, גורם לתהיות לגבי עתידו.

גנון והתאמה: וולאדי דיוואץ, דינו ראדג'ה. קצת למאר אודם בשביל הגיוון האתני

סנגור
– סנטר ייחודי מכול מני בחינות: מצד אחד גדול ומאסיבי ומצד שני נע על המגרש כגארד. הוא יכול להוביל התקפה או לסדר חסימה לגארד. מוסר מעולה מכל מקום על המגרש. מסוגל גם להוביל מתפרצות
– ריב' טוב בהחלט, שחקן חכם שיודע להתמקם גם בהגנה וגם בהתקפה. שומר פוסט חזק וממושמע.
– מסוגל לרווח את המגרש. בעל מכניקת קליעה יפה. טאץ' טוב סביב הטבעת.
– שחקן מלא אנרגיות. נותן את כל כולו על המגרש. זה יכול לשחק לטובתו במידה וייקבל דקות מוגבלות ב-NBA

קטגור
– המהירות הרוחבית שלו תקשה עליו לשמור על גארדים מחד. ומאידח הוא לא בדיוק פרופיל קלאסי כמגן צבע בדרופ דאון. – אחד הנהנים מהחוקים הגמישים ב-NCAA המאפשרים לו לחנות בצבע. הגוף שלו מהיר לגובהו. הוא סוג של טאנק. יכול להיות שאם יצליח להוריד במשקל לכיוון ה-230 נראה שיפור משמעותי שם.
– די מכונת איבודים. אוכל יותר ממה שהוא מסוגל ללעוס. מסירות פזיזות, מובים בתוך קהל של שחקנים. חלק מזה בהחלט נובע מהרצון להראות לסקאוטים למה הוא מסוגל, חלק מצריך אימון יותר צמוד וקפדני.
– הזריקה מבחוץ ניראית טוב. מצד שני האחוזים מרמזים שהוא ממש צלף. גם האחוז הנמוך מעונשין שסקאוטים רבים נאחזים בזה כדגל אדום לקלעים, גורם לתהיות לגבי עתידו.

גנון והתאמה: וולאדי דיוואץ, דינו ראדג'ה. קצת למאר אודם בשביל הגיוון האתני

heat

20.מיאמי היט (מהווריורס) – ג'ייס ריצ'רדסון, קומבו גארד, מישיגן סטייט

גובה: 1'6, מוטת ידיים: 6'6 משקל: 175, מישיגן סטייט, פרשמן בן 18.7

25 דק', 17.2 נק' (49%, 40.6%, 84.1%), 3.2 ריב', 2 אס'

הבן של ג'ייסון ריצ'רדסון השוטינג גארד המופלא משנות ה-90 הוא קלעי נהדר. קומבו גארד סקורר עם טאצ' נהדר מכול הטווחים. ההיט שבונה על מגדלי התאומים של באם וקליל מקדימה ומההפצצות של הירו מאחור תשמח לעוד להביור מבחוץ שיכול לפתוח הגנות. הזריקה של ג'ייס היא באמת יפיופה והיא נראית כבעת טווח NBA מכיוון שאינו זקוק לשום כוח מיותר לשחרר אותו מאיזור הסטף קרי שלו. הוא חודר מאוד מוכשר בעל שליטה נהדרת על גופו ולמרות המסגרת הקטנה מגיע לסל די מתי שהוא רוצה. קצת כמו עוד בן של, סקוטי פיפן ג'וניור. קשה לי לראות אותו בחירת לוטו כל עוד לא מראה יכולת אמיתית לשחק בעמדת הפוינט גארד, אך אם יגיע עד לכאן הוא אחלה תמורה לאגרה.

https://youtu.be/TUUuLUIFpRs

הקטגור:
– שאלת העמדה ב-NBA. על כול קומבו גארד כמו מקסי שמצא את מיקומו, יש קומבואים שגם אם הם קורעים רשתות מתקשים להתאים קבוצתית (כמו אנפרני סיימונס, סי ג'יי מקולם)
אין לו את הצעד הראשון המהיר כמו ג'ה או שליטה אבסולוטית בכדור כמו ברונסון. אולי יתחיל כקלעי קאץ' אנד שוט ויתקדם משם. גם בשנתו היחידה במכללה עוד לא הצליח להוכיח שהוא מסוגל לשבור מגן באחד-על-אחד ללא חסימה שמגיעה
– קטן. לא ברור לי מה מוטת היידים שלו. בתחושה שלי הוא נמוך מהגובה הרשמי במישיגן סטייט (בדיעבד, צדקתי). לא בטוח שהוא פוינט גארד אמיתי כל שיכול להיות מוצב לצד פוינט גארד מה שעלול לגרור בעיות התאמה בהגנה.

קטגור
– התפוקה לא מרשימה. שיחק כ-19 דקות ולא ממש היה חלק מרכזי בהתקפה.
– קצת מכונת פאולים מעודף פיזיות. ממוצע 4.5 פאולים פר 36.
– בניגוד לתקופה שלו בתיכון לא ממש יצר לעצמו נקודות. בעיקר תפקד כרול פלייר.
– במקומו, אני מפתה את המנהלים עם האתלטיות, אבל חייב לעבוד 24/7 על היכולת להוריד כדור לרצפה ולתקוף כמו ווינג NBA. מי שראה את טריי מרפי בוורג'יניה, לא יכול לדמיין את השחקן ששיחק השנה בניו אורלינס. אפשר לשפר את הכישורים הנ"ל.

סגנון והתאמה: ג'יידן הארדי

הקטגור:
– שאלת העמדה ב-NBA. על כול קומבו גארד כמו מקסי שמצא את מיקומו, יש קומבואים שגם אם הם קורעים רשתות מתקשים להתאים קבוצתית (כמו אנפרני סיימונס, סי ג'יי מקולם)
אין לו את הצעד הראשון המהיר כמו ג'ה או שליטה אבסולוטית בכדור כמו ברונסון. אולי יתחיל כקלעי קאץ' אנד שוט ויתקדם משם. גם בשנתו היחידה במכללה עוד לא הצליח להוכיח שהוא מסוגל לשבור מגן באחד-על-אחד ללא חסימה שמגיעה
– קטן. לא ברור לי מה מוטת היידים שלו. בתחושה שלי הוא נמוך מהגובה הרשמי במישיגן סטייט (בדיעבד, צדקתי). לא בטוח שהוא פוינט גארד אמיתי כל שיכול להיות מוצב לצד פוינט גארד מה שעלול לגרור בעיות התאמה בהגנה.

קטגור
– התפוקה לא מרשימה. שיחק כ-19 דקות ולא ממש היה חלק מרכזי בהתקפה.
– קצת מכונת פאולים מעודף פיזיות. ממוצע 4.5 פאולים פר 36.
– בניגוד לתקופה שלו בתיכון לא ממש יצר לעצמו נקודות. בעיקר תפקד כרול פלייר.
– במקומו, אני מפתה את המנהלים עם האתלטיות, אבל חייב לעבוד 24/7 על היכולת להוריד כדור לרצפה ולתקוף כמו ווינג NBA. מי שראה את טריי מרפי בוורג'יניה, לא יכול לדמיין את השחקן ששיחק השנה בניו אורלינס. אפשר לשפר את הכישורים הנ"ל.

סגנון והתאמה: ג'יידן הארדי

UJazz_Primary_Icon-1711648765612-small

21. יוטה ג'ז (מהטימברוולבס) – נולן טראורה, PG, סן קווינטן (צרפת)

גובה: 4'6, משקל 175, בן 19

22.9 דק', 19.3 (%41.6, 31.7%, 72.3%), 3 ריב, 7.5 אס', 1.1 חט' 51.1TS%

במרחק הזמן הצרפתי הזה נפל דווקא אחרי שסיים את העונה לא רע ברמה האישית. אך כנראה שסקאוטים רבים מתקשים לראות גארד צרפתי בעל אתלטיות בינונית וללא קליעה מרשימה מנסה את מזלו ב-NBA. דווקא אני, כאחד שרחוק שנות אור מכותבי הדראפט הפרנקופילים שמריירים על כל פרוספקט צרפתי, הספקתי להתחמם מעט כלפי טראורה. אני באמת חושב שהוא פוינט גארד מאוד תכליתי ופיקח. הוא מוסר מאוד מוכשר מהפיק אנד רול ואני מאמין שאם יצליח להכניס עוד כמה פאונדים לריים הרזה שלו יהפוך למסיים טוב. אילו היה משחק במכללה, אני מאמין שהיה יכול להראות את כישרונו יותר מהר. הג'ז כאן יכולים להמר על פוינט גארד שאולי יראה יותר קליעה. אני לא חושב שזה יזיק להם גם אם בסוף יעדיפו ללכת על אייזיה קולייר כפוינט גארד הפותח שלהם.

https://youtu.be/0jfwEMroyvU

סנגור
– אחד משני המוסרים הכי מוכשרים בדראפט. גודל טוב לפוינט גארד על הצד הרזה. נפל נפילה חופשית לאחר שהוזכר כטופ 5 לפני שהעונה החלה. כישרון נהדר עם צעד ראשון טוב ורגלים זריזות במגרש הפתוח. יודע לפתוח מבערים.
– הראה לפרקים יכולת קליעה לא רעה מבחוץ וגם העונשין. מגיע אל הקו די בעקביות יחסית לדקות המשחק. לעיתים יש לו משחקי נפילה
– יש לו מובים נהדרים עם הכדור בדרך לטבעת. מסיים לא רע בצבע.
– המכניקה לא רעה בזריקה. אבל זה פשוט לא נכנס. בתחושה שלי היסודות טובים ומצריכים יד מכווינה. כנראה משהו בעבודת הרגלים בזריקה לא עובד. פלג גוף עליון נראה מצויין בשחרור הזריקה.
– פרופיל אתלטי טוב, אולי מעל הממוצע לפוינט גארדים ב-NBA. גם למהירות עם הכדור ביד, גם צעד ראשון וגם ניתור לא רע בכלל.

קטגור
– עוד פוינט גארד צרפתי שאין לו קליעה מבחוץ. זה מתחיל להיות מגפה. קרוסאוברים ולהטוטנות זה נחמד להיי לייט ריל. גארד ללא קליעה מכובדת מבחוץ מכריחה את ה-GM לבנות סביב העניין קלעים בכול עמדה כולל בקו הקדמי. אחרת נהיה צפוף בצבע.
– צעיר יחסית, אך נראה כאילו צריך הרבה הכוונה ביצירת סל עבור עצמו בחצי מגרש.
– ההגנה היא בלגן. מהמר כפייתי ולא תמיד מסתדר בעבודת רגלים. חלש פיזית ונדחף.

סגנון והתאמה: קצת דריוס גארלנד. משאיר את הכדרור חי, זז בלי כדור אבל אין לו את השיטה האבסולוטית של גארנלד שהוא ממש להטוטן עם הכדור ביד.

סנגור
– אחד משני המוסרים הכי מוכשרים בדראפט. גודל טוב לפוינט גארד על הצד הרזה. נפל נפילה חופשית לאחר שהוזכר כטופ 5 לפני שהעונה החלה. כישרון נהדר עם צעד ראשון טוב ורגלים זריזות במגרש הפתוח. יודע לפתוח מבערים.
– הראה לפרקים יכולת קליעה לא רעה מבחוץ וגם העונשין. מגיע אל הקו די בעקביות יחסית לדקות המשחק. לעיתים יש לו משחקי נפילה
– יש לו מובים נהדרים עם הכדור בדרך לטבעת. מסיים לא רע בצבע.
– המכניקה לא רעה בזריקה. אבל זה פשוט לא נכנס. בתחושה שלי היסודות טובים ומצריכים יד מכווינה. כנראה משהו בעבודת הרגלים בזריקה לא עובד. פלג גוף עליון נראה מצויין בשחרור הזריקה.
– פרופיל אתלטי טוב, אולי מעל הממוצע לפוינט גארדים ב-NBA. גם למהירות עם הכדור ביד, גם צעד ראשון וגם ניתור לא רע בכלל.

קטגור
– עוד פוינט גארד צרפתי שאין לו קליעה מבחוץ. זה מתחיל להיות מגפה. קרוסאוברים ולהטוטנות זה נחמד להיי לייט ריל. גארד ללא קליעה מכובדת מבחוץ מכריחה את ה-GM לבנות סביב העניין קלעים בכול עמדה כולל בקו הקדמי. אחרת נהיה צפוף בצבע.
– צעיר יחסית, אך נראה כאילו צריך הרבה הכוונה ביצירת סל עבור עצמו בחצי מגרש.
– ההגנה היא בלגן. מהמר כפייתי ולא תמיד מסתדר בעבודת רגלים. חלש פיזית ונדחף.

סגנון והתאמה: קצת דריוס גארלנד. משאיר את הכדרור חי, זז בלי כדור אבל אין לו את השיטה האבסולוטית של גארנלד שהוא ממש להטוטן עם הכדור ביד.

22081902021

22. אטלנטה הוקס (מהלייקרס) – בן שרף, PG/SG, אולם (גרמניה)

גובה: 5'6, משקל: 200, בן 19

19 דק', 12.2 נק' (45.1%, 29.6%, 75.5%), 4.3 ריב', 6.4 אס', 1.1 חט', 52.5 TS%

נתן משחק נהדר בסדרת הגמר מול באיירן עם 20 נק' ו-4 אסיסטים. הוא הראה חוסר פחד וקור רוח מול קבוצת יורוליג,  המשפט שחוזר שוב ושוב זה שהוא אינו אתלטי מספיק לעבור שחקן באחד על אחד ושהקליעה פשוט לא אמינה. לגבי הקליעה קשה להתווכח עם התוצאות לאור חוסר העקביות, אך הוא נמדד כ-6'6 יחף, אמנם לא ארוך אך מגיע לאן שהוא רוצה וקולע גם מעל גבוהים. בכול אופן בהוקס, הוא יכול להשתלב נהדר עם קבוצה מלאה פליימייקרים ווינגים כולם בין 6'6-8'6 שיכולים להוביל כדור, למסור, להגן וגם לקלוע. אני חושב שהקליעה שלו יותר בכיוון של דייסון דניאלס. קולע כאשר הוא חופשי אך לא קליעה שהוא באמת יכול לייצר מכדרור ברמה גבוהה.

https://youtu.be/S7DOI6Zis3c?

סנגור:
– גארד אתלטי עם צעד ראשון מהיר, יכולת לשנות קצב בכניסות ועבודת רגלים מרשימה לגילו. 
– פוטנציאל הגנתי טוב. הגודל והאינטליגנציה שלו תעזור לו בשמירת גארדים גבוהים.
– משחק בליגה אירופאית בקבוצה שרצה לאליפות גרמניה, משחק ביורוקאפ. נראה לגמרי שייך לרמת התחרות.
– שרף שחקן פיק אנד רול נהדר. הוא כבר מרגיש מקצועני למדי בשימוש שלו בזויות של החסימות, שליטה בקצב ותמרון לכל מקום על המגרש שמתחשק לו. משם הוא מוסר מוכשר ויודע לנהל את המשחק.

קטגור
– הוא שמאלי וקצת נעול על כניסה משמאל. יד ימין שלו לא מפותחת מספיק. אם זה לא ישתנה היכולת שלו לסיים בטבעת ב-NBA תיפגע.
– הקליעה נפלה מצוק כפי שאומרים האמריקאים. ערבים בהם לא פוגע בכלום הפכו נפוצים מדי.
– יש לו מהירות רוחבית טובה לאירופה. ראינו כבר יותר מדי גארדים אירופאים שההגנה שלהם לא מתורגמת ישירות ל-NBA.

סגנון והתאמה: קילליאן הייז לא רחוק ממנו אבל עם יותר אש כח ופחות וואסח.

סנגור:
– גארד אתלטי עם צעד ראשון מהיר, יכולת לשנות קצב בכניסות ועבודת רגלים מרשימה לגילו. 
– פוטנציאל הגנתי טוב. הגודל והאינטליגנציה שלו תעזור לו בשמירת גארדים גבוהים.
– משחק בליגה אירופאית בקבוצה שרצה לאליפות גרמניה, משחק ביורוקאפ. נראה לגמרי שייך לרמת התחרות.
– שרף שחקן פיק אנד רול נהדר. הוא כבר מרגיש מקצועני למדי בשימוש שלו בזויות של החסימות, שליטה בקצב ותמרון לכל מקום על המגרש שמתחשק לו. משם הוא מוסר מוכשר ויודע לנהל את המשחק.

קטגור
– הוא שמאלי וקצת נעול על כניסה משמאל. יד ימין שלו לא מפותחת מספיק. אם זה לא ישתנה היכולת שלו לסיים בטבעת ב-NBA תיפגע.
– הקליעה נפלה מצוק כפי שאומרים האמריקאים. ערבים בהם לא פוגע בכלום הפכו נפוצים מדי.
– יש לו מהירות רוחבית טובה לאירופה. ראינו כבר יותר מדי גארדים אירופאים שההגנה שלהם לא מתורגמת ישירות ל-NBA.

סגנון והתאמה: קילליאן הייז לא רחוק ממנו אבל עם יותר אש כח ופחות וואסח.

pelicans

23. ניו אורלינס פליקנס (מפייסרס) – סדריק קוורד, SG, וושינגטון סטייט

גובה: 7'6, מוטת ידיים: 2'7 משקל: 213, פרשמן, בן 21.7

33 דק', 19.3 נק' (56%, 40%, 84%) 7.6 ריב', 4 אס', 2 בלוקים וחטיפה, 70% TS

פעם קודמת כתבתי על המסע המוזר שעבר קוורד מדיוויזיה 3 לדראפט קומביין ואף ללוטרי. מאז השם שלו מעט התקרר. אני באמת מאמין שהוא יכול להיות הפתעה מאוד נעימה בדראפט הזה. נתחיל מהרקורד של שחקנים שהם ווינגים בעלי מוטת ידיים 2'7 או יותר בדראפטים מאז 2016 בסיבוב הראשון: פקסל סיאקום, או ג'י אננובי, מיקל ברידג'ס, פי ג'י וושינגטון, רוי האצ'ימורה, סקוטי בארנס, ג'יילן ווילאמס, טארי איסון, בילאל קולבלי וג'ארס ווקר..הייתי אומר אחוז פגיעה לא רע. אולי כדאי להיזהר עם ההשוואת לג'יילן ווילאמס אך המספרים מספרים שהוא לא רחוק ממנו עד כדי כך באותו השלב.

https://youtu.be/BdXv9h2Hr7Y

הסנגור:

– יוצר עם הכדור באופן עקבי עם הרבה יצירתיות. הקליעה שלו פשוט ניראת נהדר חי במגרש הפתוח וחסר פחד לטוב ולרע.
– קלעי מצויין עם מוטת ידיים רצינית שתאפשר לו להפוך לגורם משמעותי בהגנה- שחקן מאוד פיזי שלא מפחד להשתמש בגוף שלו הגודל שלו יאפשר לו לשחק במספר עמדות.  

קטגור:

יש לו מניירות של כוכב בקבוצה קטנה, כנראה בגלל ההיסטוריה שלו. לא ממש מחפש את חבריו תמיד. נוטה להמר בהגנה, מה שמוביל לעתים קרובות להחמצות לא היה לו זמן להיסתגל למרת התחרות. לא תמיד הוציא את הזריקה מספיק מהר

סגנון והתאמה: אני נשאר באריזונה ונותן בריצ'ארד ג'פרסון. לא במשחק אלא בחתוליות והתנועה. דילן ברוקס אתלטי. אבל שוב הוא בוסרי התקפית

הסנגור:

– יוצר עם הכדור באופן עקבי עם הרבה יצירתיות. הקליעה שלו פשוט ניראת נהדר חי במגרש הפתוח וחסר פחד לטוב ולרע.
– קלעי מצויין עם מוטת ידיים רצינית שתאפשר לו להפוך לגורם משמעותי בהגנה- שחקן מאוד פיזי שלא מפחד להשתמש בגוף שלו הגודל שלו יאפשר לו לשחק במספר עמדות.  

קטגור:

יש לו מניירות של כוכב בקבוצה קטנה, כנראה בגלל ההיסטוריה שלו. לא ממש מחפש את חבריו תמיד. נוטה להמר בהגנה, מה שמוביל לעתים קרובות להחמצות לא היה לו זמן להיסתגל למרת התחרות. לא תמיד הוציא את הזריקה מספיק מהר

סגנון והתאמה: אני נשאר באריזונה ונותן בריצ'ארד ג'פרסון. לא במשחק אלא בחתוליות והתנועה. דילן ברוקס אתלטי. אבל שוב הוא בוסרי התקפית

thunder-small

24. אוקלהומה סיטי ת'נדר (מהקליפרס) – ראשיר פלמינג, PF, סיינט ג'וספס

גובה: 9'6, מוטת ידיים 5'7, משקל 232, סיינט ג'וספס, ג'וניור בן 21

19 דק', 12.2 נק' (46%, 37.1%, 69.5%), 7.7 ריב', 1.8 אס', 1.9 בלוקים, 1.8 חט', TS% 63.8

נשאר עם הבחירה הזו כי קשה לי להאמין שהת'נדר לא יזיזו אותה. פלמינג עדיין עושה המון שכל כאן כסוג של ווינג גבוה או סמול פבול 5 שיודע לרוץ לחטוף, לחסום לסיים ולקלוע.הת'נדר תקבל שנה הבאה גם את טופיץ' שלא הספיק להראות כלום כבחירת לוטרי שנפצעה וגם את אי ג'יי מיצ'ל שנראה נפלה בדקות הבודדות שקיבל. ככל הנראה נראה טרייד על חשובון עומק ובחירות לשחקן שהם באמת מאמינים שישרת אותם לטווח הארוך כפי שעשו עם הרטנשטיין וקרוזו.

https://youtu.be/AZlxjiWWI0Y

סנגור
– רול פלייר פר אקסלנס ב-NBA. זז בלי כדור, יקלע קליעות חופשיות, יחתוך לטבעת שם יסיים באחוז נאה וישמור חזק.
– שומר מצויין וחזק. במיוחד על שחקני פנים או ווינגים חזקים. לא הכי מהיר רגלים אך קורא יפה את התקפת היריב ומגיב.
– אפשר לפתח לו יותר משחק חוץ ולהתחיל לתת לו לצפות באו ג'י אננובי. הוא לא ברמה הזו, אך זה כיוון לא רע לפיתוח

קטגור
– יוצר ברמה נמוכה לשחקן שנה שלישית
– מה הוא אם הקליעה לא נכנסת. רול פלייר, סבבה, אך הוא לא מספיק גדול להפוך לסנטר בליגה שהופכת גדולה וניידת בעמדה הזו. האם האיי קיו שלו יתפתח לכדי מוסר טוב מהשורט רול לפחות? האב טיפוס הזה הוא אחד הגדולים להפוך לבאסטים שנתקעים עמוק בסגל

סגנון והתאמה: גבוה נייד ואתלטי. אולי פול ריד? אולי קיי ג'ונס?

סנגור
– רול פלייר פר אקסלנס ב-NBA. זז בלי כדור, יקלע קליעות חופשיות, יחתוך לטבעת שם יסיים באחוז נאה וישמור חזק.
– שומר מצויין וחזק. במיוחד על שחקני פנים או ווינגים חזקים. לא הכי מהיר רגלים אך קורא יפה את התקפת היריב ומגיב.
– אפשר לפתח לו יותר משחק חוץ ולהתחיל לתת לו לצפות באו ג'י אננובי. הוא לא ברמה הזו, אך זה כיוון לא רע לפיתוח

קטגור
– יוצר ברמה נמוכה לשחקן שנה שלישית
– מה הוא אם הקליעה לא נכנסת. רול פלייר, סבבה, אך הוא לא מספיק גדול להפוך לסנטר בליגה שהופכת גדולה וניידת בעמדה הזו. האם האיי קיו שלו יתפתח לכדי מוסר טוב מהשורט רול לפחות? האב טיפוס הזה הוא אחד הגדולים להפוך לבאסטים שנתקעים עמוק בסגל

סגנון והתאמה: גבוה נייד ואתלטי. אולי פול ריד? אולי קיי ג'ונס?

MAGIC

25. אורלנדו מג'יק (מדנבר) – ליאם מקנילי, SF, יוקון

גובה: 8'6, מוטת ידיים: 9'6 משקל: 215, פרשמן, בן 19.7

32.5 דק', 16.5 נק' (38.3%, 31.7%, 86.68%), 6.1 ריב', 2.1 אס', TS% 52.1

ליאם מקנילי הוא פיור שוטר שלא הצליח להראות את הקליעה נכנסת באופן קונסיסטנטי. האחוז מעונשין והאחוז מקץ' אנד שוט מרמזים שהקליעה אי שם מסתתרת, אך קלעי בתנועה בגובה 8'6 זה לא עניין של מה בכך, אפילו ב-NBA, לכן בכלל אפשר לשקול אותו כבחירת סיבוב ראשון. אחרי הטרייד על ביין, העמדה הבאה שהמג'יק צריכה עזרה זה ווינגים קולעים מהספסל. המג'יק הציגה את טריסטין דה סילבה שהראה ניצוצות, אך הנ"ל הוא יותר שחקן שלם שגם יודע לקלוע בסט שוט. מקנילי לפחות ברעיון הוא להביור שיכול לצאת מאוד מהר מחסימות ולעלות לקליעה. יוקון באמת הציגה עונה איומה אחרי 2 אליפויות נהדרות, אך מקנילי הוא אחד הסובלים הגדולים מכיוון שהוא הכי נזקק לפליימייקינג כדי לייצר זריקה ומאוד התקשה לייצר לעצמו ומכאן ניתן קצת להבין את המספרים. המג'יק היא לא בדיוק בסטיון של פליימייקינג איכותי, אבל הצבע של המג'יק תמיד מושך מגינים עם פרנץ ופאולו והקלעים רק צריכים להשחיל אותם

https://youtu.be/d6d3epA1YCk?si=1uM6Msmce_7qlSKg

סנגור:

קלעי גבוה בעל מכניקה יפייפיה ממש לפי הספר. יודע לצאת מחסימות מהר ויש לו גם יכולת לרמות כאשר השומר עובר מעל החסימה.
– שחקן קבוצתי. לא מחפש בכוח מספרים, יודע להזיז את הכדור ולוותר על זריקות רעות כאשר יש שחקן בעמדה פחות טובה. תמיד מרים את הראש.
– הראה שיפור בשימוש בשתי הידיים כשנכנס לטבעת. לשחקן בגובה שלו זה חשוב מאוד כאשר הוא תוקף קלוז אווטים

קטגור:

– חוסר היצירתיות האגרסיביות שלו מגבילים אותו כשחקן. הוא מתקשה לקחת שחקן באחד-על-אחד לטבעת ונראה כרגע כמו רול פלייר המתמחה בקליעה.
– האחוזים מרגיזים לשחקן שהקליעה היא הלחם והחמאה שלו. אילו הייתי מוכר לכם ריבאונדר אדיר שלח 6 ריב' למשחק ב-30 דקות הייתם מתקשים לקנות את זה.
– עמדה 3 יוצרת הרבה קושי בשמירה. הווינגים המודרנים סופר אתלטים ומקנילי שאינו אתלט טוב מדי יצטרך ללמוד לעבוד היטב עם רגליו וגופו כדי לחפות על מחסור באתלטיות.

סגנון: קייל קרובר זה קל, קייל סינגלר אפילו קל יותר. נלך על מייקל רד בשביל הגיוון האתני

סנגור:

קלעי גבוה בעל מכניקה יפייפיה ממש לפי הספר. יודע לצאת מחסימות מהר ויש לו גם יכולת לרמות כאשר השומר עובר מעל החסימה.
– שחקן קבוצתי. לא מחפש בכוח מספרים, יודע להזיז את הכדור ולוותר על זריקות רעות כאשר יש שחקן בעמדה פחות טובה. תמיד מרים את הראש.
– הראה שיפור בשימוש בשתי הידיים כשנכנס לטבעת. לשחקן בגובה שלו זה חשוב מאוד כאשר הוא תוקף קלוז אווטים

קטגור:

– חוסר היצירתיות האגרסיביות שלו מגבילים אותו כשחקן. הוא מתקשה לקחת שחקן באחד-על-אחד לטבעת ונראה כרגע כמו רול פלייר המתמחה בקליעה.
– האחוזים מרגיזים לשחקן שהקליעה היא הלחם והחמאה שלו. אילו הייתי מוכר לכם ריבאונדר אדיר שלח 6 ריב' למשחק ב-30 דקות הייתם מתקשים לקנות את זה.
– עמדה 3 יוצרת הרבה קושי בשמירה. הווינגים המודרנים סופר אתלטים ומקנילי שאינו אתלט טוב מדי יצטרך ללמוד לעבוד היטב עם רגליו וגופו כדי לחפות על מחסור באתלטיות.

סגנון: קייל קרובר זה קל, קייל סינגלר אפילו קל יותר. נלך על מייקל רד בשביל הגיוון האתני

BRO

26. ברוקלין נטס (מניקס) – יוהן ברינג'ר, אולימפיה, צרפתי בינ"ל

גובה: 0'7, מוטת ידיים: 4'7 משקל: 230, בן 18.6

 18.8 דק', 10.4 נק' (64.4%, 0%, 56.6%), 9.4 ריב', 1 אס', 1חט', 2.7 חס', TS% 63.6

ברינג'ר נמדד נהדר במדידות האירופאיות. הוא כמעט 7 פיט עם מוטת ידיים נהדרת של 4'7. האתלטיות לילד בן 18 נהדרת. אך מה שמלהיב סקאוטים זה התחושה למשחק. הוא לא בדיוק שחקן שחמט על המגרש אבל הוא קורא מהלכים מהיר ומגיב אליהם. הוא חומר גלם טוב גם ברמת האתלטיות והגודל וגם ברמת היכולת להתמקם, לחסום, לצלול לטבעת וכו'. הוא פחות מפותח מאסנגה למשל, אך קבוצה שתבחר בו תוכל ללמד אותולהפוך לגבוה לגיטימי בליגה. או… שיהפוך לג'ריקו סימס. בשלב הזה של הדראפט זה הזמן לקחת סיכונים

https://youtu.be/m3gmrJiXGGc

סנגור
– ילד צרפתי, יליד שטרסבורג, סנטר עם אפ-סייד פר אקסלנס. גבוה, אתלטי, ידיים טובות, מנוע חזק. לקיחה שלו בסיבוב הראשון מצריכות אמונה וצוות פיתוח
– קליל במיוחד על המגרש מגיע לחסימות בקלות ויכול להישאר על גארדים. מאוד עירני מבחינת מיקום. הוא עוד ילד, אבל מזהה מתי צריך להעיף את התחת שלו לאזור הצבע ומתי להגיע לחסימה לגארד. חוסם די טוב לגילו
– מסיים נהדר. ידיים גדולות שתופסות הכול. אחלה מודעות למיקום תחת הסל. משתמש בלוח ובזויות זריקה. קצת הוקים

קטגור
– מאוד בוסר ומצריך אמונה ואימון. אם זו קבוצת פלייאוף שצריכה תורם מיידי, הייתי מוותר. קבוצה שיכולה להרשות לעצמה לתת לו להתפתח שנתיים שלוש תרוויח אותו. הוא באמת אתלט נהדר וארוך שיכול להפוך למשהו.

סגנון: מיצ'ל רובינסון?  ג'ריקו סימס, 

סנגור
– ילד צרפתי, יליד שטרסבורג, סנטר עם אפ-סייד פר אקסלנס. גבוה, אתלטי, ידיים טובות, מנוע חזק. לקיחה שלו בסיבוב הראשון מצריכות אמונה וצוות פיתוח
– קליל במיוחד על המגרש מגיע לחסימות בקלות ויכול להישאר על גארדים. מאוד עירני מבחינת מיקום. הוא עוד ילד, אבל מזהה מתי צריך להעיף את התחת שלו לאזור הצבע ומתי להגיע לחסימה לגארד. חוסם די טוב לגילו
– מסיים נהדר. ידיים גדולות שתופסות הכול. אחלה מודעות למיקום תחת הסל. משתמש בלוח ובזויות זריקה. קצת הוקים

קטגור
– מאוד בוסר ומצריך אמונה ואימון. אם זו קבוצת פלייאוף שצריכה תורם מיידי, הייתי מוותר. קבוצה שיכולה להרשות לעצמה לתת לו להתפתח שנתיים שלוש תרוויח אותו. הוא באמת אתלט נהדר וארוך שיכול להפוך למשהו.

סגנון: מיצ'ל רובינסון?  ג'ריקו סימס, 

BRO

27. ברוקלין נטס (מהניקס) – אדו ת'יירו, SF, ארקנסו,

גובה: 7'6, מוטת ידיים: 0'7 משקל: 218, ג'וניור, בן 21.1

27.5 דק', 19.7 נק' (54.5%, 25.6%, 69%), 7.6 ריב', 2.5 אס', 2.1 חט', 1.0 חס', TS% 60.5

אחרי שנתיים כרול פלייר בקנטקי, אדו חבר לקאליפרי הפעם בארקנסו, שם הפך למנוע רציני ודארלינג גדול של האנליטיקס. 10.6 BPM, 4.7 BPM הגנתי, WS/40 – 0.20, מגיע לקו בלי סוף, יוצר מגע, שחקן אינטנסיבי במלוא מובן המילא. כל מה שאפשר לבקש מווינג מודרני, למעט עניין קטנטן… קליעה רעה מבחוץ. אבל הוא בהחלט יכול לסייע לנטס הצעירים בתור רול פלייר שעושה הכול. לא בדיוק פרגית אבל הראה קפיצות יפות בהרבה תחומים.  מתאים כווינג הגנתי עם אפסייד התקפי מעניין

https://youtu.be/DrG2OO-J_tc?si=gAuFadhPWUcZrLvv

סנגור

-מגן נהדר עם גוף ווינג אידיאלי ל-NBA. מסוגל לשמור על מספר עמדות מכיוון שזז מהר מצד לצד ויודע לעבור נהדר בין חסימות. אני לגמרי רואה אותו לוקח את הכוכב של היריבה להגנת לחץ.
– הפך בשנתו השלישית למסחטת פאולים. תוקף באופן אגרסיבי את הטבעת.  צעד ראשון מתפרץ ויכולת לסיים במגע. שחקן של אנרגיה

קטגור
– לגבי הקליעה צריך לקחת בחשבון את האגרסיביות ומאמץ שמשקיע. דווקא בקנטקי שנה קודם בתפקיד קצת פחות, קלע טוב מעונשין ולא רע משלוש, אך הכול בווליום קטן. אבל אם הקליעה היא נון-פקטור יהיה לו קשה להחשאר ברוטציית NBA
 – לא בדיוק העיפרון החד בקופסא ככל הנוגע לקבלת החלטת. קצת ראש בקיר כמו שאומרים מאמנים ישראלים.

סגנון והתאמה: קיון ג'ונסון גבוה יותר

סנגור

-מגן נהדר עם גוף ווינג אידיאלי ל-NBA. מסוגל לשמור על מספר עמדות מכיוון שזז מהר מצד לצד ויודע לעבור נהדר בין חסימות. אני לגמרי רואה אותו לוקח את הכוכב של היריבה להגנת לחץ.
– הפך בשנתו השלישית למסחטת פאולים. תוקף באופן אגרסיבי את הטבעת.  צעד ראשון מתפרץ ויכולת לסיים במגע. שחקן של אנרגיה

קטגור
– לגבי הקליעה צריך לקחת בחשבון את האגרסיביות ומאמץ שמשקיע. דווקא בקנטקי שנה קודם בתפקיד קצת פחות, קלע טוב מעונשין ולא רע משלוש, אך הכול בווליום קטן. אבל אם הקליעה היא נון-פקטור יהיה לו קשה להחשאר ברוטציית NBA
 – לא בדיוק העיפרון החד בקופסא ככל הנוגע לקבלת החלטת. קצת ראש בקיר כמו שאומרים מאמנים ישראלים.

סגנון והתאמה: קיון ג'ונסון גבוה יותר

Boston-Celtics-1822761044

28. בוסטון סלטיקס – מקסים ריינוד, PF/C, סטנפורד, צרפתי בינ"ל

גובה: 1'7, מוטת ידיים: 1'7, משקל 230, סניור, בן 22

21.7 נק, (46.7%, 34.7%, 77%), 11.4 ריב', 1.8 אס', 1.5 חס', 55.8% TS%)

מקסים ריינוד הוא סנטר מעניין ששיחק בסנטנפורד ותן קפיצה יפה בשנתו האחרונה. הקליעה שלו מבחוץ היא פוטנציאל מצויין לקבוצה הזקוקה לריווח ב-5 כמו הסלטיקס או אפילו כ-PF ליד סנטר ארוך כפי שעשה גם בסטנפורד. ריינוד הוא גם שחקן חכם היודע להתמקם ולדעתי למרות גילו עוד יכול לבצע קפיצה ולהפוך לשחקן חמישייה. לא כרגע אבל בהחלט בהמשך. שחקן חכם הרואה את המגרש מצויין ויכול להוות מטרה למסירה מהיי פוסט או לאו פוסט

https://youtu.be/EZQO7l6AASU

סנגור
– גבוה וורסטילי, מוסר מצויין, בוגר ומנוסה יותר שיודע בדיוק מה הוא ושיכול להעניש הגנות בשלל דרכים.
– סקורר די טוב בפוסט אבל ב-NBA הקליעה היא מה שתרוויח לו את הלחם
– מגן טבעת לא רע בכלל. אבל לא עילי בתחום. אולי אפילו בינוני.
 – הפיזיות שלו מספיק טובה בצבע והוא הפך למשאבת ריבאונדים

קטגור
 – לא בדיוק אופציית לוב יוצאת דופן בעמדה ולא מגן טבעת. נכון שיש קליעה אך כפרטנר פיק אנד רול ברמה הבאה זה סימן לדאגה

– רגליים לא מאוד זריזות אם נצמדים לתיאוריית החוליה החלשה, גארדים ישימו אותו על אי או יאלצו אותו לצאת לקשת

סגנון והתאמה: לא אתלטי כמו פורזינגס אך מגוון מאוד הרבה פנים וחוץ במשחקו

סנגור
– גבוה וורסטילי, מוסר מצויין, בוגר ומנוסה יותר שיודע בדיוק מה הוא ושיכול להעניש הגנות בשלל דרכים.
– סקורר די טוב בפוסט אבל ב-NBA הקליעה היא מה שתרוויח לו את הלחם
– מגן טבעת לא רע בכלל. אבל לא עילי בתחום. אולי אפילו בינוני.
 – הפיזיות שלו מספיק טובה בצבע והוא הפך למשאבת ריבאונדים

קטגור
 – לא בדיוק אופציית לוב יוצאת דופן בעמדה ולא מגן טבעת. נכון שיש קליעה אך כפרטנר פיק אנד רול ברמה הבאה זה סימן לדאגה

– רגליים לא מאוד זריזות אם נצמדים לתיאוריית החוליה החלשה, גארדים ישימו אותו על אי או יאלצו אותו לצאת לקשת

סגנון והתאמה: לא אתלטי כמו פורזינגס אך מגוון מאוד הרבה פנים וחוץ במשחקו

suns-small

29. פיניקס סאנס (מהקאבס) – קאם ג'ונס, PG, מרקט

גובה: 4'6, מוטת ידיים: 6'6 משקל: 202, סניור, בן 23.3

34 דק', 20.5 נק' (48.3%, 31.1%, 65.5%), 4.5 ריב', 6 אס',  1.4 חט', TS% 55.1

גם את הבחירה הזו אני אוהב ונשאר עמה. PG/קומבו שמאלי נהדר שמסיים קריירה נהדרת של 4 שנים במרקט. הקפיצות שעשה כל שנה משכנעות אותי שמדובר על פוינט גארד לגיטימי שעלול להיות נכס לקבוצה שצריכה קצת סדר ויצירה עם הכדור ביד. העתיד של הסאנס לוט בערפל וגם את כך שיהיה מצחיק לחפש רוקי שיתאים לקבוצה. אבל אם יש משהו שקשה להתווכח עליו זה שלהנהגה הנוכחית אין הרבה סבלנות. בטח לא לרוקי פוחז בן 19 שמצריך פיתוח רב. קאם הוכיח השנה שהוא יכול להוביל התקפה והראה הרבה מיכולת המסירה והכניסה לסל, והכי חשוב הוריד בהרבה את כמות האיבודים. חשוב לזכור שהוא בגילם של לא מעט כוכבי NBA עכשווים (למשל אנט), כך ששחקן בשנתו החמישית חייב להיות דומיננטי מאוד ברמת המכללות כדי לקבל צ'אנס בליגה. 

https://youtu.be/T5miQcGDD7Y

סנגור
– מרגיש כמו גארד NBA, בנוי כמו גארד NBA. מגן כמו גארד NBA. ממש פלאג-אנד פליי לקבוצה שצריכה יוצר. בעל שליטה נהדרד בכדור. השנה שיחק ללא טיילר קולק, הפונט גארד הטהור שניהל את המשחק שנבחר שנה שעברה על ידי הניקס. קאם הפך לפוינט גארד במשרה מלאה. הוא הציג השנה יחס נהדר של 1:3.33 אס'/איב'
– מאוד מגוון באזור הטבעת. יודע לסיים בשתי ידיו ויודע גם לשחרר כדור החוצה לקלעים
– מכניקת קליעה לא רעה. היה קלעי יציב כל שנותיו עד השנה בה היה צריך להעלות ווליום בהרבה וגם לעלות מכדרור. ב-NBA יוכל להשחילם כשישחק ליד שחקנים טובים יותר.

– השליטה בכדור פשוט נהדרת ואינסטיקטית.

קטגור
– לגבי הקליעה הדעות חלוקות. מדובר על הנתון היחיד שחווה צניחה השנה. המכניקה מצויינת וקלע 37% בממצוע של כל 4 שנותיו. אבל אין ספק שהעליה מכדרור צריכה עבודה. היו לו נוח יותר כקלעי בקאץ' אנד שוט. מצד שני איך ניתן להסביר את האחוז הבינוני לגארד מעונשין?
– לא אתלט עליון אבל גם לא חלש במיוחד. נכון שהקפיצה הורטיקלית שלו הייתה מאכזבת (31.1) וגם הספרינטים לא היו מדהימים. אבל בזמן משחק זה נראה טוב בהרבה. אולי הגיע לא הכי בכושר לקומביין. 

סגנון והתאמה: קיירי ארווינג בהילוך איטי. אין לי דרך אחרת לתאר את משחקו

סנגור
– מרגיש כמו גארד NBA, בנוי כמו גארד NBA. מגן כמו גארד NBA. ממש פלאג-אנד פליי לקבוצה שצריכה יוצר. בעל שליטה נהדרד בכדור. השנה שיחק ללא טיילר קולק, הפונט גארד הטהור שניהל את המשחק שנבחר שנה שעברה על ידי הניקס. קאם הפך לפוינט גארד במשרה מלאה. הוא הציג השנה יחס נהדר של 1:3.33 אס'/איב'
– מאוד מגוון באזור הטבעת. יודע לסיים בשתי ידיו ויודע גם לשחרר כדור החוצה לקלעים
– מכניקת קליעה לא רעה. היה קלעי יציב כל שנותיו עד השנה בה היה צריך להעלות ווליום בהרבה וגם לעלות מכדרור. ב-NBA יוכל להשחילם כשישחק ליד שחקנים טובים יותר.

– השליטה בכדור פשוט נהדרת ואינסטיקטית.

קטגור
– לגבי הקליעה הדעות חלוקות. מדובר על הנתון היחיד שחווה צניחה השנה. המכניקה מצויינת וקלע 37% בממצוע של כל 4 שנותיו. אבל אין ספק שהעליה מכדרור צריכה עבודה. היו לו נוח יותר כקלעי בקאץ' אנד שוט. מצד שני איך ניתן להסביר את האחוז הבינוני לגארד מעונשין?
– לא אתלט עליון אבל גם לא חלש במיוחד. נכון שהקפיצה הורטיקלית שלו הייתה מאכזבת (31.1) וגם הספרינטים לא היו מדהימים. אבל בזמן משחק זה נראה טוב בהרבה. אולי הגיע לא הכי בכושר לקומביין. 

סגנון והתאמה: קיירי ארווינג בהילוך איטי. אין לי דרך אחרת לתאר את משחקו

Los-Angeles-Clippers-Logo-500x281

30. לוס אנג'לס קליפרס (מהת'נדר) – הוגו גונזאלס, SF, ריאל מדריד

גובה: 6'6, מוטת ידיים: 8'6 משקל: 207, ספרדי בינ"ל, בן 19.3

10 דק', 11.5 נק' (41%, 28.1%, 75.5%), 6.3 ריב', 2אס', 1.0 בלוקים, 1.0 חט'

אחרי חודש מאי מעודד בריאל בו קיבל זמן משחק אמיתי עם תצוגות מעניינות, חודש יוני גונזלס התכווץ חזרה לגודלו הטבעי, הוא עדיין פרוספקט מעניין שלדעתי שווה סיבוב ראשון. אבל אני חושש שאני בדעת מיעוט, מכיוון שהסחורה החמה מצרפת היא נואה פנדה הווינג האתלטי. גונזלס שחקן שחייב להתפתח עוד ואולי נראה אותו חוזר לריאל או קבוצה אחרת אחרי הדראפט לשנת פיתוח.

https://youtu.be/v0538HLAEy0

סנגור
– שחקן פיקח בעל מנוע חזק. לא מפסיק לעבוד. הדיבור עליו זה שהוא לא מפחד מאתגרים. קצת חבל שהוא לא מצא קבוצת דרג ביניים באירופה או בא לשחק במכללה כי קשה לראות אותו משחק ברצף. מאוד הרשים ב-U-18. לאחרונה החל לקבל זמן משחק עם הבוגברת ונראה טוב. 
– בעל יכולת אתלטית לסיים בטבעת ולהיכנס לסל בעוצמה. מסיים טוב בצבע. שם לחץ הגנתי מצויין. 
– גם אם לא יצמח לכוכב או שחקן משמעותי, יכול להפוך לרול פלייר מצויין שמקבל החלטות טובות. הקליעה בינתיים לא מרשימה באף מסגרת אבל האחוז מעונשין טוב ונראה שפשוט צריך לעבוד עוד עם מאמן קליעה. בתחושה שלי זה בעיקר עבודה עם הרגלים שעפות בכל עליה לקליעה. המכיניקה של פלג הגוף העליון מצויינים.

קטגור
– לא הראה יכולת מבאמת לייצר מכדרור. אם הוא גארד ב-NBA זה משמעותי
– הקליעה מדאיגה מכיוון שגם בקבוצת הנערים של ריאל לא הצליח להראות יציבות.

סגנון והתאמה: האגרסיביות מזכירה את ג'יילן בראון הצעיר

סנגור
– שחקן פיקח בעל מנוע חזק. לא מפסיק לעבוד. הדיבור עליו זה שהוא לא מפחד מאתגרים. קצת חבל שהוא לא מצא קבוצת דרג ביניים באירופה או בא לשחק במכללה כי קשה לראות אותו משחק ברצף. מאוד הרשים ב-U-18. לאחרונה החל לקבל זמן משחק עם הבוגברת ונראה טוב. 
– בעל יכולת אתלטית לסיים בטבעת ולהיכנס לסל בעוצמה. מסיים טוב בצבע. שם לחץ הגנתי מצויין. 
– גם אם לא יצמח לכוכב או שחקן משמעותי, יכול להפוך לרול פלייר מצויין שמקבל החלטות טובות. הקליעה בינתיים לא מרשימה באף מסגרת אבל האחוז מעונשין טוב ונראה שפשוט צריך לעבוד עוד עם מאמן קליעה. בתחושה שלי זה בעיקר עבודה עם הרגלים שעפות בכל עליה לקליעה. המכיניקה של פלג הגוף העליון מצויינים.

קטגור
– לא הראה יכולת מבאמת לייצר מכדרור. אם הוא גארד ב-NBA זה משמעותי
– הקליעה מדאיגה מכיוון שגם בקבוצת הנערים של ריאל לא הצליח להראות יציבות.

סגנון והתאמה: האגרסיביות מזכירה את ג'יילן בראון הצעיר

John

כותב כשזה בוער בעצמותיי או כשעונת הדראפט בעיצומה
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
67 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אייס ביילי צודק אין לו מה להגיע לפילי ולהילחם על דקת משחק שגם אם הוא יהיה טוב לא יראה אותה בגלל הסניוריטי בטח אצל נרס.
הוא יסיים אחרת כמו קומינגה.
הוא צריך להגיע לקבוצה פח שתתן לו כדור ביד שאחרי 4 עונות תביא לו את המקס. זה המטרה של כל שחקן. להגיע לפילי זה התאבדות בשבילו בחיים לא יתנו לשחק לפני גורגי בוי.
אגב לא רואה אותו מדרדר ל6 יבחר 4 או 5.
גארדים קטנים וכו זה חרטא בסוף היכולת קובעת. גארלנד היה פצוע אחרת היה מנגב.
זה נהיה חסרון בעיקר שאתה פוגש חמישייה שכולם חזקים וטובים בהגנה וגדולים בגודל, אין הרבה כאלה. גארלנד מנגב כל שומר בליגה ומעט קבוצות יכולות לנצל את הגודל שלו בהגנה.
הוגו גונזלס מאד נמוך אצלך לדעתי יבחר הרבה יותר גבוה.
תחושת בטן שלי דני וולף הולך לokc

נערך לאחרונה 10 חודשים לפני על ידי יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Dor
Dor
25/06/2025 10:22:10

ביילי דווקא יושב על משבצת חלשה יחסית בפילי. PG פצוע רוב הזמן, אוברה לא יציב ויאבוסלה (הלוואי שישאר) מביא איכויות אחרות. אמביד ממילא בטח לא יחזור העונה ונרס יצטרך להנדס אחרת את ההרכבים והדקות וזה דווקא יכול להיות יתרון לביילי

עמיחי קטן
25/06/2025 9:26:02

תודה ג'ון. עד שאתה שולח את בן שרף לאטלנטה הם כבר העבירו את הבחירה הזאת לברוקלין, אבל לא סביר שהם יישארו עם 5 בחירות סיבוב ראשון

עמיחי קטן
25/06/2025 9:34:27

בעניין נוסף – לסקאוטים יש נטייה לתת משקל גדול מדי לנתונים פיזיים על חשבון יכולות כדורסל, ולפעמים אני מרגיש שזה נובע מזלזול בכדורסל שמחוץ לארה"ב ומחשבה (שהיא לפעמים נכונה) שהם יודעים לייצר שחקני כדורסל טוב יותר מכל אחד אחר. עם כל הכבוד למוטת ידיים, גובה ומהירות, בסוף צריך לדעת מה לעשות עם הכדור, או לפחות פוטנציאל לזה, והדברים האלה לא תמיד נלקחים בחשבון מספיק.
אסנגה הוא דוגמה מצוינת לעניין הזה, אפילו בלי להתייחס לזה שלחיצת יד עם אדם סילבר יותר חשובה לו מזכייה באליפות

דובי
25/06/2025 9:34:42

יפה מצדך לקחת את תפקיד הסנגור של ביילי, אבל השמטת את האמירות שלו בנוגע לקבוצה ולאזור שהיה מעוניין לשחק בהם, את הסירוב להתאמן עבור קבוצות ואת הציטוטים שלו, שכולם מרמזים על בחור צעיר שהשתן עלה לו לראש מוקדם מאוד.
הוא יגיע לליגה עם אגו נפוח מראש, תחושת מגיע לי, תנו לי את הכדור אני הכוכב ושאר הסיבות שגורמות לחברים לקבוצה לראות אותו בעין עקומה וליריבים לסמן אותו כטרף.
מאחל לו הצלחה, ושיגיע לקבוצה שתכניס בו קצת מקצוענות.

דובי
25/06/2025 9:38:23

למה הג'אז לא יקחו את פירס, עכשיו כשדווח שהם משווקים באגרסיביות את כל הגארדים הנוכחיים?
קנופל מרגיש יותר מתאים לשארלוט בתור עוגן של שפיות, בטח יותר מעוד סקורר, בטח אחרי שניסו וניכוו עם ניק סמית ולפניו בוקנייט.

עידו גילרי
25/06/2025 9:41:11
הגב ל  דובי

יש להם פחדים…

דובי
25/06/2025 10:05:17

יש להם לאמלו. טבעי שהם לא ישנים טוב בלילה

עידו גילרי
25/06/2025 9:39:56

מצחיק, שאלו אותי אתמול את מי אני רוצה השנה בדראפט (אחרי שכל הפלייאוף בכיתי על הבחירה העשירית שלא לקחנו בה את האליברטון) התשובה שלי הייתה דרק קווין…קצת בחירה אולד סקול ואני לא בטוח עד כמה יוכל לפתח זריקה מבחוץ אבל אנחנו צריכים ביג מן שיכול לעשות נקודות.
תמיד יש את האופציה שנשתמש בבחירה עתידית כדי לקפוץ לטופ 3 ולקחת עוד קומבו גארד. חסרים לנו כאלה בסגל.

אור
אור
25/06/2025 15:39:32

ניצלת מהשחקן הכי אוברייטד בליגה שיישב עכשיו שנה בצד בלי אכילס..

Always look on the bright side of life

נערך לאחרונה 10 חודשים לפני על ידי אור
עידו גילרי
25/06/2025 15:51:28
הגב ל  אור

🤣😭😭😢😢

דובי
25/06/2025 9:40:23

ברוקלין בוודאות יקחו גבוה, כל גבוה, כל סיבה שתתן להם תירוץ להעיף את קלקסטון הראש בטטה לקיבינימט הקרוב למקום מגוריו

דובי
25/06/2025 9:42:02

דרק קווין לא דומה אבל כל כך מזכיר את זק רנדולף, בתנועה, במבנה ואפילו בהבעת הפנים, שאני לא מצליח להסתכל עליו בלי לחייך.
גם לדעתי פיניקס ילכו עליו ובצדק

דובי
25/06/2025 9:43:38

נקודה לרעתו של אסנגה שחתך מסדרת הגמר כדי לשבת בגרין רום.
עוד עצה רעה של סוכן, או חוסר בעצה טובה של סוכן לשחקן מאוד צעיר שהזרקורים סינוורו אותו.

Dor
Dor
25/06/2025 10:12:49
הגב ל  דובי

איזו החלטה אומללה

דובי
25/06/2025 9:48:44

שלושה דברים לא יפתיעו וארבעה לא ידעתים:
שיקגו נפטרים מווצ'ביץ' הזקן והיקר עם החוזה הנגמר(הווריירס כבר לא יכולים לחכות)
שיקגו בוחרים סנטר בדראפט, אולי סורבר, ולא תואם בוזליס
סם פרסטי מחליט שהארטנשטיין לא נתן בסדרת הגמר מספיק להצדיק את השישים מיליון שהוא אמור לקבל, בטח לא מול חוזי הענק שהקבוצה תהיה חייבת לתת לג'יילן וויליאמס והולמגרן, מנפנף את הגרמני והולך על דני וולף, או מנסה לעלות בבחירה ולהשיג את קווין

עידו גילרי
25/06/2025 9:58:33
הגב ל  דובי

הנה משהו שאותי כן יפתיע אם לא יקרה – התאנדר מעבירים את הבחירה ה-15 עם אוסמן ג'נג תמורת בחירה עתידית.

עידו גילרי
25/06/2025 9:59:00
הגב ל  דובי

החוזה של ווצ'ביץ' לא כל כך יקר.

דובי
25/06/2025 10:04:19

בכל מקרה הם יעבירו אותו

Millertime
Millertime
25/06/2025 9:49:01

אין לי תובנות על פרוספקטים או אסטרטגיות בחירה. רק המון תודה ליהונתן על שנים רבות של סקירות דראפט מהטובות ביותר שאפשר למצוא. זה די מדהים שאחד מסיקורי הדראפט הכי טובים שאפשר לקרוא נכתב בעברית!

נערך לאחרונה 10 חודשים לפני על ידי Millertime
אלי
אלי
25/06/2025 10:12:15

תודה יהונתן על כל השנים של המוק דראפט הכי מעניין ומקצועי. היה תענוג לקרוא, שיהיה לך בהצלחה.

Dor
Dor
25/06/2025 10:18:38

בשני מוקים אחרונים שקראתי שרף "עלה" לסיבוב הראשון למקום 30 ו-וולף מקומות 22-23, אתה יותר אופטימי ואני מקווה שאתה צודק. הבנתי שאד'גקום הרשים מאוד את פילי אבל ראיתי גם את ג'ונסון וביילי אצלם בבחירה השלישית אז קשה לדעת ובאופן כללי העשיריה הראשונה קצת כאוטית. נהנתי מאוד לקרוא את המוקים שלך ובכלל את מה שאתה כותב, מקווה שיהיה קאמבק בקרוב והמון תודה על ההשקעה

Smiley
25/06/2025 10:51:11
הגב ל  Dor

הדראפט די סגור בשניים הראשונים. פילי היא זו שתתחיל בבלגן בבחירה 3…

moody
25/06/2025 10:27:50

נהדר כרגיל.
(אגב יש פה איזה עניין בהגהה כשהקליפרס קפצו ל 28 מ 30)
שרף יתאים גם לברוקלין אחרי שהבחירה עברה, לא?

סכין בגב האומה
סכין בגב האומה
25/06/2025 10:41:03

קודם כל, תודה רבה ג׳ון. כל טור שאתה כותב זו פנינה. חושב שאתה יכול להשתלב במערך סקאוטינג של קבוצות בארץ כמו כלום. לגבי אסנגה – הזוי מבחינתי שאולם שחררו אותו ומעיד הרבה על שחקן שאותי אישית לא הרשים בכלל גם לפני.

Smiley
25/06/2025 10:44:48

HOF הופס ללא ספק. תודה ג'ון.

הדומינו מתחיל לפעול כבר יומיים עם העסקאות.
ברוקלין עם 5 בחירות בסיבוב הראשון ו-okc עם סגל עמוס כל טוב.
אין מצב שהבחירות לא יחליפו ידיים בערב הדראפט. בטח שהסיטואציה בליגה היא יותר win-now.
אייס ביילי הוא ג'וקר… אי אפשר לדעת על איזה צד יתעורר. חייב מערכת שתדע ליישר אותו ולפתח אותו.

zivovivo
zivovivo
25/06/2025 11:03:36

הקינגס מאד חמים על הדראפט הזה ומוכנים לתת המון תמורת בחירת סיבוב ראשון.
סקוט פרי מוכן לתת את דוין קרטר בעיקר כי הוא לא בחר אותו
אם אני מיאמי ב19 או או קיסי או אורלנדו ב 23 ,25 אני לא מהסס בכלל. הוא שחקן שצריך ללכת לקבוצה טובה לא לקבוצה בבניה.
הוא שחקן הגנה מיוחד עם התקפה לא רעה שנפצע וגם לא קבל מספיק הזדמנות.
בקינגס הוא וקיון אליס קצת על אותה משבצת אבל אני אשמח מאם ישאר ויקבל הזדמנות אמיתית.

Eldad Ben-Moshe
26/06/2025 19:27:03
הגב ל  zivovivo

יצא להם טוב בסוף. נתנו בחירה מוגנת במקום את קארטר. עדיין יש להם עכשיו עומס בגארדים, וכנראה יהיו טריידים שם.
מסכים לגבי הםוטנציאל של קארטר אבל מעדיף את אליס על פניו.
ייתכן אבל שמי שמוטרד יהיה שחקן עם יותר ביקוש סטייל מונק. מקוה שלא. אולי דרוזן או שאולי נצליח להפטר מהחוזה של לאבין.
אבל נראה שפרי שיחק אותה. גם השחקן שהם בחרו נראה לגיטמי ולעניין

moody
25/06/2025 17:15:41
הגב ל  John

סחתיין

trusttheprocess
trusttheprocess
25/06/2025 11:21:54

אייס ביילי סירב לעשות וורקאאוטס עם מספר קבוצות , לא ספציפי קשור לפילדלפיה.
בכל מקרה אם אתה חושב שדריל מורי לא יבחר את אייס בגלל שלא הגיע לוורקאאוט אז אתה טועה.
מורי החזיק את סימונס והארדן בקבוצה על אפם ועל חמתם עד שמצא טרייד נכון, אם הוא חושב שביילי הוא השחקן עם הערך הכי גבוה הוא יקח אותו.
מורי לא מעניין אותו וורקאאוטס, להיפך את.מי שמעניין אותו הוא בכלל לא מביא .
גם מקסי וגם מקיין לא עשו וורקאאוטס בפילי.
אני בכלל חושב שמורי יעשה טרייד אחורה עם וושינגטון ויקח את טרה גונסון מטקסס

zivovivo
zivovivo
25/06/2025 12:55:05
הגב ל  trusttheprocess

אייס ביילי הוא שחקן מנ שיעשה טרייד כשהוא פנוי יתחרט לדעתי.

moody
25/06/2025 17:16:20
הגב ל  trusttheprocess

יש צ'אנס שאייס סגר עם סן אנטוניו שבוחרים לפניהם?

רן הנרגן
25/06/2025 12:53:36

תודה ג'ון על המאמץ הסיזיפי של 3 גרסאות דראפו בשנה אחת.
.
כשקבוצה נעולה על שחקן לא משנה לה אם הואצלא רוצה לבוא להתרשמות. קרי לא רצה לשמוע מג"ס. למזלו ריילי לא התרשם ובחר בו. קרי קרא לבת הבכורה על שמו.
.
לאוקלהומה יש היום 15 חוזים וכל בחירת דרפט סיבוב ראשון זה חוזה מובטח.
.

zivovivo
zivovivo
25/06/2025 12:57:37

גון כחובב דראפט בעצמי אני מחכה למוקים שלך כל שנה. תחסר לי המון תודה על הכל. השנה פחןת העמקתי מבדרך כלל והכתבות דלת עזרו לי לקבל מושג. המון תודה שוב!

רן הנרגן
25/06/2025 13:01:57

תודה ג'ון על המאמץ הסיזיפי של 3 גרסאות דראפו בשנה אחת.
.
כשקבוצה נעולה על שחקן לא משנה לה אם הואצלא רוצה לבוא להתרשמות. קרי לא רצה לשמוע מג"ס. למזלו ריילי לא התרשם ובחר בו. קרי קרא לבת הבכורה על שמו.
.
לאוקלהומה יש היום 15 חוזים וכל בחירת דרפט סיבוב ראשון זה חוזה מובטח.
.
שחקן נמוך בנבא יכול להצליח אבל שני גרדים נמוכים בהרכב הפותח לא. זה חסרון גדול מידי בהגנה.
.

עידו גילרי
25/06/2025 13:22:14
הגב ל  רן הנרגן

זה בעיקר אבא שלא היה מוכן לשמוע ונורא רצה את הבן בניקס.
בוא נגיד שסטף קרא לבת שלו על שם ה-GM שבחר בו כמו שג'ימי באטלר קרא לשלו על זה שהביא אותו למיאמי. אני הייתי מפחד להגיד לאאישה לא…

sga
sga
25/06/2025 13:15:50

ג׳ון,
אתה הכותב הכי איכותי בעברית בתחום ובכלל.
תודה על העבודה, אשמח אם תשקול לעשות כתבה כזו גם יום לפני הדראפט הבא.

יהלי אולמר
25/06/2025 14:10:20

תודה ג׳ון, אני אתגעגע למוקים מאוד
מה קרה עם בריאה שהחלטת שמקנילי ילך לאורלנדו? הוא אמנם היה פרוספקט נחשב במונטוורד אבל בריאה הרבה יותר מוכח והרבה יותר מה שהם צריכים
אם אני שארלוט אני רוצה את הבחירה השלישית מפילי במקרה שהם הולכים על וי.גיי. הוא לא שומר פרימטר עילי אבל יכול להתפתח לאחד כזה אבל בעיקר מגן קבוצתי מצוין ויושב בול בין לאמלו למילר
קון ליוטה מעולה. יחבר חלק מהבלאגן שיש שם.
גם אני מאמין בקאספרס. במקרה הטוב יגדל להיות סוג של דראגיץ ימני. שחקן עם טווח קטן יחסית בין רצפה לתקרה.
לא הבנתי את אסנגה לפורטלנד, חושב שהם צריכים לקחת מישהו סולידי יותר. יש להם את המיוחדים שלהם – דני, שיידון, סקוט ומסביבם וטרנים סבירים (גראנט, אייטון) ומשלימים מושלמים (קמארה, קלינגן, כריס מארי). במבט שני הם צריכים עוד מישהו שישא בעול. קניפל מעולה שם אם יש טרייד אפ וגם קרטר בריאנט תהיה בחירה טובה.
האחרון לשיקגו עושה שכל לפי התיאוריה הזו.

יהלי אולמר
25/06/2025 14:37:26

אני מאוהב בקולין מארי בוילס אבל אין לו מה לעשות בפקק הקליעה שלנו. הוא יהיה מפלצת הגנתית ויותר מתאים ליד וומבי מסוהאן אבל הוא יהיה רלוונטי רק במקרה שהפולני יוטרד
סורבר לאוקייסי זה ניצחון לשני הצדדים. הוא יתפתח שם יופי טופי והאלופה תיקח לליגה עוד שחקן עם פוטנציאל גדול.
אולי זה אני אבל לא מתחבר לאסא ניוואל. בעולם שכמעט אין בו טווינרים, הוא מרגיש לי אחד כזה.
טראורה לגאז רק יצור כפילות עם גורג וקולייר, אם כבר צרפתי אז אחד מהפורוורדים האחרים או אפילו סנטר מחליף לקסלר.
סדריק קווארד יכול להצליח בניו אורלינס, השאלה היא סביב מי הם בונים בדיוק קבוצה, איך, מתי ולמה.
ראשיר פלמינג יגדל להיות רול פלייר בכל קבוצה עם התקפה פשוטה יחסית והליוצנטרית (פוטנציאל התאמה מדהים למילווקי אם היא משאירה את יאניס+משיגה בחירה באיזור 25). Pkc עומדת בקריטריונים. יש קבוצות שאומרים על ההגנה שלהם אלוהים ישמור. אבל אם אלוהים היה הגנה, הוא היה ההגנה של אוקלהומה.
מקסים ריינו חביב אצל בוסטון. סוג של קורנט משופר וקצת "רע" יותר
ולמה זה מרגיש שהקליפרס בוחרים אחרונים בסיבוב הראשון כל שנה?

וניל טרופי
וניל טרופי
25/06/2025 15:34:51

שוב תודה על המאמץ והמידע, ובהצלחה.
אני אישית לא מחזיק מהצרפתים האלה, ועד שויקטור לא מראה שהוא שווה את כל הטרארם מסביבו אני תמיד אעדיף יוגוסלבי כלשהו או אמריקאי לבן על פניהם.

מנחם לס
25/06/2025 15:51:21

תודה על השקעה מעל ומעבר, ןוכמובן ידע שאין לאף אחד מאיתנו כאן.

אבא של יעקובו
אבא של יעקובו
25/06/2025 16:06:44

דיר ג'ון… הכתבות שלך הן מהמשובחות באתר (המשובח כלשעצמו). המון תודה והמון בהצלחה!

trackback

[…] עוד לא עשיתם היכרות עם חברי המחזור הנוכחי אז רוצו למוק דראפט המפורט של […]

Amitlahev
25/06/2025 17:26:09

מאסטר פיס! תודה רבה על כל השנים.

אשך טמיר המקורי
25/06/2025 18:19:39

תודה רבה על פועלך רב השנים.
אני לא מבין כלום בדראפט והכתבות הסופר מושקעות האלה הן הכלי היחיד שלי להכיר את המועמדים.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
25/06/2025 18:41:23

תודה רבה ג'ון, על שנים שאתה מחבר אותי לעולם המכללות

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

תודה גדולה ג'ון, תבורך

ירון, החלום
ירון, החלום
25/06/2025 22:10:49

בס"ד
תודה רב ג'ון..
כתב הדראפטמהכי טוב שאני מכיר.
עבודה איכותית וחשיבה מעמיקה.
אתה לא רפה הבנה, אפילו מנחם יסכים.
תודה על כל השנים.

אור
אור
26/06/2025 2:28:38
הגב ל  John

תודה ג'ון, תענוג כרגיל

Eldad Ben-Moshe
26/06/2025 19:20:55

שמע זה חתיכת סיקור מרשים. תודה רבה וכל הכבוד! לא יודע מי ינסה להכנס לנעליים שלך אבל זה יהיה לא פשוט

zivovivo
zivovivo
27/06/2025 10:46:07

המטק שלצ גורם לי אופטימיות כי הקינגס לקחו שני שחקנים שמקמת גבוהה הרבה אחרי