מעורב הופס לשבת: איזה כיף. משחק שביעי, כפי ש'מגיע' לשתי הקבוצות / מנחם לס

מעורב הופס לשבת: איזה כיף. משחק שביעי, כפי ש'מגיע' לשתי הקבוצות / מנחם לס

1.אני לא זוכר משחק שביעי כה מרתק, בין שתי קבוצות 'שמגיע להן' עד כדי כך!

מעורב הופס לשבת: איזה כיף. משחק שביעי, כפי ש'מגיע' לשתי הקבוצות / מנחם לס

מסירת NO-LOOK מטייריס הליברטון לפסקל סיאקם, ודאנק מהדהד שנתן לפייסרס הפרש של 30 נקודות הרים קהל של 18,000 על רגליו, כשרובם לא מאמינים למראה עיניהם, אבל מקבלים את העובדות בשטח באהבה. בחצי השני ההפרש הגיע כמעט עד 40. זה היה הדבר הכי לא מצופה ממשחק 6. זה ניגמר 91-108 אחרי שחילופי שחקנים הוריד את המתח עד כדי כך שהיו צופים שעזבו את האולם אחרי הרבע השלישי. לא רבים, אבל היו. תמיד יש.

המשחק ה-7 הראשון מאז 2016 בין שתי הקבוצות יתקיים באוקלהומה סיטי ביום ראשון ב-8:00 בערב שעון ניו יורק. למרות ההפסד במשחק הששי, הת'אנדר היא עדיין המועדפת לנצח בהפרש קטן של 4.5 נקודות לפי BETBALL.

אם אתם זוכרים, הפייסרס התחילה בצליעה כשהיא מחמיצה את 8 נסיונות הקליעה הראשונים שלה ופיגרה 10-2. הסוף ידוע: אינדיאנה צימצמה את יריבתה ל-91 נקודות, המספר הקטן ביותר שלה מאז אפריל 2022.

אובי טופין עלה מהספסל להיות הקלעי מס' 1 של הפייסרס עם 20 נק'. אנדרו נמבארד הוסיף 17, ופסקל סיאקם סיים עם 17 ו-13 קרשים.

אני מאמין שאינדיאנה תגרום להפתעה רבתי. אני בוודאי במיעוט גדול כפי שיראה הסקר הבא:

2. פייסרס או ת'אנדר?

3. לבקשת גולש: האם הליברטון אוברייטד?

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
63 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
שר להטפשה סביבתית

לייקרס נמכרה בשווי 10 מיליארד.אינדי או אוק אחת מהם תיקח אליפות מה יהיה הערך שלהם? האם הסלטיקס נמכרו זול מידי. האם כדאי לאינדי או אוק לצאת לשוק בערכים כאלו?
מי תיקח לך תדע,אישית הייתי רוצה שאינדי תזכה ,אני אוהב את העובדה שהספסל שלהם כל כך טוב בכל זאת הםנחשבים לאנדרדוג,אנחנו אוהבים שדוד מנצח את גוליית .אני אוהב גם בכדורגל את הקבוצות ההתקפיות יותר,אוק זה לא פוזה לאליפות זה שיי ,הולמגרן לא מבושל מספיק ,גיילן יום עסל יום באסל,דיברו על הליברטון ,עכשין הןא האוברייטד החדש.השאר נגרים מהמפעל של שימון,יש להם את קרוסו שמרגיז אותי,אם אוק תזכה זה רק בגלל שבסוף מישהו צריך לנצח.
מי ילקק את היער השחור? יהיה מאוד מעניין!

השחור
אור
אור
21/06/2025 3:41:12

אפשר להשוות מחירי כרטיסים יחסית ללייקרס ולסלטיקס ולהעריך ככה

Don
Don
21/06/2025 9:46:37

יפה כתבת. בחיית, למה הבאת תמונה של עוגה כזו? מאיפה אביא כזה דבר לזלול עכשיו?

דוקטור רזי הופמן
21/06/2025 11:02:06
הגב ל  Don

+1966
אז אני אמליץ על אבטיח קר במקום.
הכינותי מבעוד מועד!

Don
Don
21/06/2025 12:09:45

יס!!!

golan
golan
21/06/2025 3:27:36

אחלה מעורב.
אני מחבב את האליברטון, רכז, שמאז שנפרד מהבלאגן של הקינגס נותן כמעט 20 נק' ו 10 אס' ו 1.5 חט' כל עונה. גם בשנה שעברה הם היו בגמר המזרח, לדעתי לא אוברייטד.
אני עדיין מאמין בטאנדר – אמנם לא ב 6, אבל ב7.

אשך טמיר המקורי
21/06/2025 7:38:35

תודה רבה דוק. סדרה מעולה של שתי קבוצות כדורסל נפלאות, חגיגת כדורסל, שתסתיים להערכתי במשחק שייזכר כאחד הגדולים.

Don
Don
21/06/2025 9:49:29

נכון. זה כל כך מגיע לנו עם כל החרא של עכשיו. מה שאני אוהב בשתי הקבוצות האלה, זה שהן רציניות, עוסקות בכדורסל נטו, המאמן מלמד והם מקשיבים, ללא שיקוציות, ללא טרש טוק של זבלים חסרי חינוך, ללא אלימות כמו של דריימונד גרין, והרבה כבוד הדדי אחד לשני. נכון שזה לא מובן מאליו בליגה היום?

אשך טמיר המקורי
21/06/2025 10:42:09
הגב ל  Don

זה יותר מכך – אנטיתזה

נערך לאחרונה 11 חודשים לפני על ידי אשך טמיר המקורי
דוקטור רזי הופמן
21/06/2025 11:03:12
הגב ל  Don

אכן

thetroll
thetroll
21/06/2025 11:26:25

+ +

IDO
IDO
21/06/2025 8:28:39

אני גם בעד אינדיאנה.
לאוקלוהומה אין אישיות והקהל שלהם כחול מידיי. רגי מילר לא הזדקן בשנייה מאז שפרש.
מקונול כוכב. הליברטון חתיכת קלאץ'. רק ריק קרלייל עצוב מדיי

Don
Don
21/06/2025 9:51:23
הגב ל  IDO

רג'י מילר הוא אחד כזה שלא מתבגר במשך 30 שנה. מדהים. נראה אותו הדבר. כמה שאהבתי את השחקן הזה. כזה קילר הוא היה. אחד מהמיוחדים. מגיע לו שאינדיאנה תזכה.

דוקטור רזי הופמן
21/06/2025 11:04:48
הגב ל  Don

+1966

הייט אשברי
21/06/2025 10:26:27
הגב ל  IDO

מה זה כחול מדי ? ראש כחול ?

עידו גילרי
21/06/2025 10:55:05

קח את זה מילולית …
comment image

דוקטור רזי הופמן
21/06/2025 11:04:17
הגב ל  IDO

הקהל של אינדי צהוב מדיי והקהל של הסלטיקס ירוק מדיי.
ריק קרלייל רציני מדיי.

שדות פופ לנצח
21/06/2025 8:45:11

מנחם, מה דעתך האישית בסוגיות האליברטון ? זה מעניין באופן שווה להתפלגות בקרב כל המצביעים …

גיא רוזן
21/06/2025 8:53:44

מפתיעות, תוצאות המצביעים (סקר את)

א. הת'אנדר למרות הכל במשחק בית.
ב-3 משחקי הבית הקודמים הם שלטו ב-11.5 מ-12 רבעים.
ב. זו קבוצה של 68 ניצחונות עם הגנה יוצאת מן הכלל. ההגנה לא תהיה פחות טובה במשחק 7, ההפך –
יתרון ביתיות ופחות שריקות יתאימו מאוד לסגנון של הת'אנדר.
ג. שג"א הוא ה-MVP, ובסדרה הזו יש לו 30.5 נקודות למשחק. במשחקי הבית?
המספר קופץ ל-34.3 נקודות.

מצד שני,
המומנטום אצל הפייסרס,
ויש תחושה מסויימת שאחרי קרב של 6 סיבובים,
רגע לפני הסיבוב האחרון,
אלו הפייסרס שמצאו תשובות לת'אנדר ופחות ההפך.

אישית,
אני מקווה למשחק 7 לפנתאון,
כזה שיזכיר משחקי 7 גדולים מהעבר.

ממש לא מפתיעות תוצאות המצביעים (סקר ב)

האליברטון הוא רכז קלאסי. היכולת שלו לנווט את המשחק של הפייסרס למרות המון לחץ המופעל עליו (ולא מעט משחק פיזי שגובל במשחק פיזי מדי) היא זו שמאפשרת לקבוצה להגיע למשחק 7.
הנתון שלו הוא פלוס 21
ב-203 דקות שלו בסדרה, הפייסרס במצטבר קלעו 21 נקודות יותר מהת'אנדר.
לצורך השוואה, הנתון של שג"א הוא מינוס 3 ב-227 דקות.

תודה, מנחם.
בוקר טוב.

Don
Don
21/06/2025 9:52:21
הגב ל  גיא רוזן

יפה כתבת.

דוקטור רזי הופמן
21/06/2025 11:08:21
הגב ל  גיא רוזן

זו משאלת הלב…
כמו שאצלנו יש משאלה כזו שהעם האירני יקח את עתידו והחופש שלו בידיו וביחד עם צבא אירן יקלו עלינו את העבודה כשהם מחסלים את ההנהגה ומשמרות המהפיכה. אחרי זה אולי יגיע שלום ושגשוג.

קפיץ
21/06/2025 13:47:38
הגב ל  גיא רוזן

פלוס מינוס לבד זה מדד למפגרים רפי הבנה.

Don
Don
21/06/2025 17:58:02
הגב ל  קפיץ

צריך להתייחס לסטטיסטיקה תמיד בזהירות. להעריך שחקן על פי מס' נק' מבלי להתייחס לאיבודי הכדור שלו – זו גם סטטיסטיקה בעייתית. אותו כנ"ל לדוגמה מס' איבודים של קבוצה מבלי להתייחס כמה מהם תורגמו לנקודות של הקבוצה האחרת. ויש עוד מלא. האמריקאים חולי מספרים וזה חלק מאד חזק בתרבות שלהם המקדשת אינבדואליות וגיבורי על. סטטיסטיקה היא תורה בפני עצמה והיא מורכבת. לא הייתי משתמש באור "רפי הבנה", ואולם ברור שאתה צודק שצריך להתייחס לנתונים מאד בזהירות.

Shenanigans
21/06/2025 8:55:34

בהחלט יהיה מעניין! אינדי זו קבוצה מדהימה, אני חושב שזו ריצת הפלייאוף הכי מעניינת שראיתי. זה גם נראה שהם משתפרים תוך כדי תנועה בתוך הפלייאוף. אני בדר"כ עוקב ומעודד קבוצות עם יותר כוכבים, אבל כנראה שזה בגלל שלא יצא לי לראות קבוצה כזאת שוטפת, מהירה ומהנה עם כל כך הרבה שחקנים איכותיים וקבוצתיים.
לצערי אני עוד תקוע אי שם בגולה אז לא בטוח שאצליח לראות
יאללה אינדי

עגל
21/06/2025 12:00:11
הגב ל  Shenanigans

איפה אתה?
אני כבר חזרתי. הייתי מאלה שביום שישי בבוקר כמעט נחתו בארץ ואז זרקו אותנו באתונה. חזרתי על המטוס הראשון משם

Shenanigans
21/06/2025 19:17:44
הגב ל  עגל

יפה שהצלחת, מקווה שלא היה יותר מדי סבל
אני עולה לכאורה על השיט של מנו ביום שני מקפריסין

עגל
21/06/2025 20:00:20
הגב ל  Shenanigans

הייתי מוכן לעלות על ספינה מיוון אם זה היה רלוונטי, למזלי לא הייתי צריך. כך או כך, סגרתי כמעט שבוע מיותר בחו״ל עם המון הוצאות וכנראה שחטפתי קורונה. ״תהנו בחו״ל!״ של מירי רגב זה לא היה.

נערך לאחרונה 11 חודשים לפני על ידי עגל
האווי לאסוף
האווי לאסוף
21/06/2025 9:01:13

תודה רבה מנחם

ari66
ari66
21/06/2025 9:06:29

סל על הבאזר, סטייל הארפר, יעניק צדק לסדרה הזאת. שתי קבוצות ראויות לתואר.

דוקטור רזי הופמן
21/06/2025 11:10:45
הגב ל  ari66

אם זה יהיה האליברטון, ישים לי אצבע בעין אחרי שכתבתי שהוא אוברייטד.

שדות פופ לנצח
21/06/2025 9:14:45

כמה מילים על המושג אובר רייטד …למה בעצם הכוונה? האם השחקן מקבל סכומי כסף מעל ומעבר לתרומתו (כמו בראדלי ביל), האם השחקן מהלל את עצמו או יש לו עדת מעריצים שדואגת לכך בלי קשר לתרומתו על המגרש (סטייל כרמלו אנתוני), האם מדובר בשחקן עם סטטיסטיקה נאה אבל 0 השגים חשובים ( דמיאן לילארד?) , האם מדובר בצ'וקר סדרתי (הארדן)?
במקרה של האליברטון נדמה לי שהכינוי ניתן לו מפני שהוא נבחר לנבחרת ארה"ב באולימפיאדה …והרבה שחקנים בליגה אולי חשבו שהיה מקום לתת את המשבצת שלו לגארדים אחרים…מה עוד שבאולימפיאדה הוא נדחק לשולי הספסל….אולי גם יש לו אישיות שאנחנו לא מודעים לה שגרמה לשחקנים רבים לסלוד ממנו ובגלל זה בחרו בו ….
בכדורסל גרידא לאור ההישגים והיכולת שהוא מציג בשנים האחרונות אני חושב שזה מצחיק לקרוא לו אובר רייטד …הוא נותן את התשובה על המגרש מדי עונה, ואם אינדיאנה יקחו אליפות מרגשת אז אני מקווה שיחדל הדיון הנמרח הזה גם בקרב כל מי שהוא לא בא להם טוב מאיזו שהיא סיבה

Don
Don
21/06/2025 9:53:16

יפה כתבת 🙂

אשך טמיר המקורי
21/06/2025 10:45:50

האישיות שלו בולטת לטובה בקרב ממוצע הדפקטים בליגה.
אולי בגלל זה שונאים אותו.

עידו גילרי
21/06/2025 10:53:29

לא שונאים אותו מאיפה הבאת את זה.

אשך טמיר המקורי
21/06/2025 10:57:40

מהתגובה למעלה

עידו גילרי
21/06/2025 11:07:15

כי חמש עשרה שחקנים במשאל אנונימי אמרו שהוא אובר רייטד? זה רחוק מלהיות שנאה.

אשך טמיר המקורי
21/06/2025 11:18:41

"אולי גם יש לו אישיות שאנחנו לא מודעים לה שגרמה לשחקנים רבים לסלוד ממנו ובגלל זה בחרו בו"

עידו גילרי
21/06/2025 11:21:59

שוב, זה מניח ששחקנים סולדים ממנו בלי שום ביסוס.

thetroll
thetroll
21/06/2025 11:55:46

נו. זה לא בלי ביסוס. לא נבחרים כל כך גבוה כאוברייטד אם אין לאנשים משהו בבטן נגדך סביר שגם ברמה האישיותית. . דרך אגב בעייני זה היה הסימן הכי טוב לזה שיש באינדי משהו – תחשוב מכל המועמדים דוקא האלי הוא זה שנבחר לאובר רייטד? זה היה כל כך מוזר. זה רק אומר שיש הרבה שחקנים שיש להם נדלן בראש ממנו. מה זה אומר עליו? הנה ראינו : גיים 7 – משהו שאף אחד "שפוי" לא ציפה לו.

עידו גילרי
21/06/2025 12:00:21
הגב ל  thetroll

כמה שחקנים יש בליגה? כמה אמרו שהוא אוברייטד?

אשך טמיר המקורי
21/06/2025 13:02:22

אני הגבתי למה ששדות פופ כתב

עגל
21/06/2025 12:02:02

יש כאלה שמחשבים אותו כאוברייטד בגלל שהוא לא קולע מספיק ביחד לגודל החוזה שלו (תחשוב על אוהדי-מסומאי קובי)

Don
Don
21/06/2025 18:00:04
הגב ל  עגל

אם זה הבסיס לקביעה איזה שחקן הוא אוברייטד, אז הליגה מפוצצת בהם.

thetroll
thetroll
21/06/2025 11:44:45

מנחם מעורב מעולה. אני בשוק שאנשים התהפכו 60% חושבים שזה של הפייסרס. דיברנו על זה שבניגוד לתחזיות המוקדמות הפייסרס יתנו קרב ראוי לא סוויפ ולא סוופ ג'נטלמני וגם כל אלה שציקצקו ש"אני לא רואה איך הפייסרס מנצחים יותר ממשחק או שניים לכל היותר" בסדרה הזאת צריכים לאכול את הכובע. הפייסרס נתנו קרב ראוי – ללא קשר לאיך שהוא יוכרע.
אני אומר משהו שלא רציתי לאמר – חשבתי להמר על הפייסרס בבראקט אבל אני עושה רק אחד – עניין של עקרון – והלכתי שמרני על בוסטון מול אוק עם נצחון לבוסטון (שיחקתי שמרני שיחקתי. שונא זוג קינג… זה הקלף שאני הכי שונא… :).
אבל מה שאני באמת חושב – ללא שום קשר לתוצאה של המשחק השביעי הוא שהקבוצה הכי טובה בליגה השנה – הקבוצה שהכדורסל שלה הוא הטוב ביותר המהנה ביותר לצפיה שכולה אנטי כוכבים אבל כולם כולם שחקנים מעולים היא אינדי.
לא אתאכזב אם אוק יקחו – כאמור זה משחק אחד. גם להם מגיע מכל הלב אחרי שנים של אכזבות אוק קבוצה סימפטית מאוד ואחד הסיפורים היפים בליגה בשנים האחרונות – בלי כוכב בחירות דראפט מעולות וחברה צעירים שנלחמים כמו אריות.
אני חייב משפט אחד על ג'יילן וויליאמס:
זה נראה לי מוגזם בטירוף לקחת שחקן מעולה שנמצא עדין על חוזה רוקי ולקבוע שהוא צ'וקר נחנק במעמדים גדולים וכד'. מדובר בבחור שהוא פאקן בן 22 שהגיע משום מקום – היה בחירה 12 בדראפט כשכל העולם ניבא לו 20 הכי גבוה – לא כוכב בפוטנציה ולא כלום שעושה דברים אדירים. אז גם אם אוק לא יקחו את התואר אני מקוה שהם ישאירו אותו בעייני הוא שחקן פשוט נפלא. אני בטוח שהוא יהיה אלוף יום אחד זו תהיה טעות נוראית של פרסטי להטריד אותו גם אם לא יקחו את התואר (כאמור עוד משחק אחד אז זה פיפט פיפטי).
באמת אחת הסדרות הכי טובות שקיבלנו בין שתי קבוצות שהן בטופ גם מבחינת האוהד הנטרלי. פשוט שתי קבוצות נפלאות. נחכה לגיים 7 ונראה מה ילד יום. הלב שלי 60% אינדי 40% אוק. עם שתיהן אשמח בקיצור.

Berch
21/06/2025 11:46:34

תודה על המעורב מנחם
🙏

רפי
21/06/2025 11:57:41

שש שנים עברו מאז הכתבה הזו
מקונל המלך
הלוואי וזה יסתיים באליפות
https://hoops.co.il/?p=170821

שי אבן צור
21/06/2025 12:16:40
הגב ל  רפי

יפה מאוד!
מקונל באמת מלך

עגל
21/06/2025 15:26:04
הגב ל  רפי

יופי של כתבה!

תומר
21/06/2025 16:47:23
הגב ל  רפי

טור מצוין ואיזו נוסטלגיה (אחח ימי סאבוניס וברוגדון)
יש שם כמה תגובות שהתיישנו לא משהו

Don
Don
21/06/2025 18:02:24
הגב ל  רפי

מקובל שחקן חכם. הוא מפתח ומשתמש בכישוריו האינבדואלים (מהיר מאד, כדרור, טיימינג נהדר), להתגבר על חזקים וגבוהים ממנו. זה בונוס אדיר שיש לך רכז 2 כזה.

the dude
the dude
21/06/2025 12:02:26

אינדיאנה פשוט נוגעים בכפתור הרגש
מה שחסר באוקלהומה
במיוחד עם הקאמבקים המטורפים שלהם
הלי במיוחד
אבל אפילו אם לא ישחק.. יש את מקונול שפועל כמו טורבו ומסחרר את המשחק

Yinon Yavor
21/06/2025 12:04:29

תודה מל.
אני התחלתי את הסדרה כאוהד אוק, אבל מגיעה לסיומה במצב שבו אשמח לכל תוצאה. אינדי פשוט נהדרים ומגיע להם. אוק היו מצוינים במיוחד בעונה הרגילה והוגן שיתוגמלו על כך, אבל גם בפלייאוף היו מצוינים. אז אני חצוי. אולי בגלל שהצהרתי אחרי משחק 4 שלא יהיו יותר ניצחונות חוץ אז אני בעד אוק. כדי לצאת צודק…
.
לגבי האלי: הסקר הזה דבק בו שלא בצדק. הוא קיבל בערך 14% מהקולות, והיו עוד אחרים בדו ספרתי לא רחוקים ממנו. אבל בגלל שהוא היה ראשון אז זה דבק בו (למרות ש 6 מתוך 7 לא חושבים ככה!!). זה הטריק עם כינויים – קשה להיפטר מהם אחרי שהם "תופסים"

Jonathan
21/06/2025 13:01:47

תודה מנחם. מהמר על אוקלהומה – הלב עם אינדיאנה

רן הנרגן
21/06/2025 13:33:23

לעניני שיפוט בסדרת גמר:
https://youtu.be/fVVKBIS0TM0

imholzot
imholzot
21/06/2025 14:21:57

תודה מנחם. הימור מהשרוול – לא יהיה משחק צמוד, לכאן או לכאן אחת הקבוצות תתפרק. מהמר שאינדי לוקחת וכנראה טועה בשני הניחושים שלי.

רועי ויינברג
21/06/2025 15:09:38

מעולה מנחם. שימוש נהדר בסקרים

המשגיח
21/06/2025 15:59:41

לא באמת משנה לי. הפחד שלי הוא רק מגמר חד צדדי ומעפן. מקווה שיהיה קצת מתח

NFS
NFS
21/06/2025 20:34:59

איזו תוצאה שלא תצא – יהיה מכמיר לב לראות את השחקנים מהקבוצה שהפסידה

Don
Don
21/06/2025 21:40:10

טוב אז משחק 7. מה יהיה? למי היתרון? היתרון הוא של OKC בגלל הביתיות. לדעתי, מבחינת איכות, לשתי הקבוצות יכולות שביום נתון מסוגלות להתגבר על היריבה. לצורך העניין אני חושב, שאם היתה סדרה של 11 משחקים, לא הייתי מתפלא עם לפני משחק 11, היה שיויון 5-5. לאף קבוצה אין איזשהו שובר שיויון, אחרת אינדי מנצחת את משחק 4, או לחילופין OKC היתה מנצחת את משחק 6. אז שינויים גדולים לא יהיו במשחק 7, ומי שינצח זו הקבוצה שתיהיה יותר חזקה מנטאלית. לדעתי כמובן.