"אני נשאר בחיים" סיקור גמר משחק 6 אינדיאנה פייסרס(3) 108 – אוקלהומה סיטי ת'אנדר(3) 91 / שקד יעקבי

"אני נשאר בחיים" סיקור גמר משחק 6 אינדיאנה פייסרס(3) 108 – אוקלהומה סיטי ת'אנדר(3) 91 / שקד יעקבי

סדרת הגמר נכנסה לשלבים המכריעים, כשאוקלהומה השתלטה על העניינים עם שני ניצחונות רצופים. הלילה, הת'אנדר התארחו באינדיאנה למשחק מספר 6 – במטרה לסגור את הסיפור.

אחרי ניצחון מרשים במשחק 5, בהובלתו של ג’יילן וויליאמס (ג’יי דאב) עם 40 נקודות, המשיכה אוקלהומה את המומנטום גם אל תוך ההתמודדות הנוכחית. המאמן מארק דאגנל הפיק לקחים מהמשחקים הקודמים, פתח עם שני גבוהים, והחזיר את אייזיאה הרטנשטיין לחמישייה – מהלך שאפשר הרבה פיזיות מתחת לסלים.

שתי הקבוצות עלו בטירוף ועם הרבה אנרגיה, אך רק הת'אנדר הצליחו לתרגם את ההתלהבות לנקודות בפתיחה. ריצת 2:10 מהירה אילצה את ריק קרלייל להזעיק פסק זמן מוקדם. מכאן, אינדיאנה יצאה לריצת 0:10 משלה בזכות דקות מצוינות של אנדרו נימבהרד ואובי טופין, כל אחד מהם עם 8 נקודות כבר ברבע הראשון.

הספסל של אינדי המשיך ללחוץ על הדוושה, ו-1:42 לסיום הרבע הראשון עלתה אינדיאנה ליתרון 20:28. הת'אנדר הידקו מעט את ההגנה והצליחו לצמק, כששיי קולע סל על הבאזר שקבע 25:28 בסיום הרבע הראשון. אוקלהומה עם 5 איבודים ברבע לעומת אפס! של הפייסרס.

הרבע השני נפתח במומנטום צהוב, כשקרלייל ממשיך להאמין בספסל שלו. מהעבר השני, שיי גילג'ס-אלכסנדר וג’יי דאב כבר עלו לספרות כפולות שלוש דקות בלבד מפתיחת הרבע. אוקלהומה הצליחה לצמק את הפער לנקודה אחת, אך אז הגיע הרגע שבו טייריס האליברטון התעורר ועם שלוש שלשות רצופות הדליק את הקהל ואת הפייסרס. הריצת 30-9 של אינדיאנה החלה שם, ונחתמה בסל על הבאזר של סיאקם שהוריד את הקבוצות למחצית ביתרון שיא של 42:64. הפייסרס סיפקו מחצית ראשונה אדירה במשחק על עונה שלמה, בהובלת סיאקם עם 13 נקודות, כששישה שחקנים שונים קולעים מעל 8 נקודות כבר עד ההפסקה. עד הערב, קבוצות שהובילו ביותר מ-20 נקודות במחצית של משחק גמר ב-NBA החזיקו במאזן של 1:21 – אינדיאנה בהחלט בצד הנכון של ההיסטוריה.

ההרבע השלישי נפתח בקצב מקרטע, כשאוקלהומה קולעת 0 מ-6 מהשדה ולא מוצאת את הסל במשך שבע דקות רצופות. מהעבר השני, גם אינדיאנה התקשתה לייצר נקודות עם 1 מ-9 בלבד, והרבע כולו הפך לקרב הגנות ואיבודים. אלי-הופ של שיי להרקנשטיין, ואחריו חטיפה של הגבוה שהובילה למתפרצת ונקודות מהקו, שברו סוף סוף את הבצורת ההתקפית של הת'אנדר והחזירו מעט חיים להתקפה של האורחים. שחקני הספסל של אוקלהומה עוד הצליחו לצמק את הפער למתחת ל-20 וקיוו לקאמבק דרמטי, אבל הפייסרס – עם ערב קליעה של 40% מחוץ לקשת לא התכוונו לתת לזה לקרות. שלשות רצופות של טופין ושל שפרד על הבאזר סגרו את הרבע השלישי ביתרון 30 הפרש לזכות אינדיאנה – יתרון שאף קבוצה לא חזרה ממנו מעולם בגמר ה-NBA.

הרבע הרביעי היה לפרוטוקול בלבד. אוקלהומה עלתה עם החמישייה השלישית שלה ובפועל ויתרה על המשחק, בתקווה לסגור את הסיפור במשחק 7 מול הקהל הביתי. מנגד, אינדיאנה לא הורידה את הרגל מהדוושה – ושוב שיחקה בקצב התקפי גבוה, בדיוק כפי שעשתה לאורך כל הסדרה ונצחה 108-91. שישה שחקני אינדיאנה קלעו בספרות כפולות כשטופין מוביל עם 20 נק' 6 ריב', נמבהרד 17 נק' 4 אס', סיאקם 16 נק' 13 ריב', טייריס האליבארטון 14 נק' 5 אס', טי.ג'יי מקונול 12 נק' 6 אס', ארון ניסמית' 10 נק'. בצד של אינדיאנה רק שיי עם 21 וג'יילן וויליאמס 16 נק' הגיעו למשחק אך גם זה לא היה מספיק.

משהו קטן לפתוח איתו את הבוקר לכל אוהבי/שונאי שיי:


אחרי 9 שנים חוזרים למשחק 7 דרמטי בגמר הNBA בלילה שבין ראשון לשני בשעה 03:00 לפנות בוקר:

Subscribe
Notify of
133 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Zvika Bar-Lev
20/06/2025 6:45:35

איזה משחק אדיר של אינדי, כל הלחץ עכשיו על אוק במשחק 7. איזה כיף זה!

NFS
NFS
20/06/2025 6:47:09

רפה ההבנה הכי גדול בהופס הועלה לדרגת שלול הבנה. בוקר טוב ובשורות טובות

IMG_1300
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  NFS

אל תדאג יגיע בגיים 7. תרשום תמרקר תכין פוסטר גדול בכל החדר, תעשה גרפיטי

שדות פופ לנצח
20/06/2025 11:45:09

כבר שבועיים אתה מנבא שאוקלהומה תיקח בסוויפ או מקסימום 4:1 וגם זה אם תהיה איזושהיא פציעה…מה עם איזו בקשת סליחה ? הודאה בכשלון? או לפחות כמו שאתה אוהב להמציא איזה תרוץ (לשרות קשקשימון – שופטים/קרחוני/ התאגיד/סמים אסורים אצל האינדיאנים/פיצות מורעלות אצל האוקלהומים/ ביידן והאריס חובבי החמאס/ הסמולנים בישראל…רק תבחר, בטוח שתצליח לשלוף עוד משהו…)

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

יש אותך שתודה בכשלון בשמי. אתה הדובר.

אהרון שדה
20/06/2025 11:47:19

אני רושם אליפות משחק 7

Yinon Yavor
20/06/2025 13:13:27

זה לא חכמה… אליפות למי?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Yinon Yavor

okc ב7

מה שפופ ופאני אומרים רק הפוך

NFS
NFS
20/06/2025 14:04:16

חחחח גיבור גדול 😹
רוב העולם חושב שאוקייסי יקחו, תכלס זה משחק 7 אצלם בבית.
רק שאתה, בסדרת הגמר כשחשבת שאוקייסי ינגבו, ולכל אורך הפלייאוף, הצלחת פעם אחר פעם לבסס את מעמדך – רפה ההבנה הכי גדול פה בהופס. אתה יכול להיות גאה בהיותך היושב ראש.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  NFS

יום א אתה תקבל את מדלית הסגן שלי 🙂

אור
אור
20/06/2025 13:50:46

מסכים. הסיפור גמור

NFS
NFS
20/06/2025 14:05:05
Reply to  אור

לכאורה

דוקטור רזי הופמן
20/06/2025 12:07:40

נראה לי שאתה תודה בטעויות רק כשחמינאי יטוס באיירפורס וואן לישראל, יתנשק עם ביבי ועם הרב יוסף JR וירקוד דבקה עם שרה נתניהו.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

יש לי את הדובר פופ אל חותי, מודה בשמי

דוקטור רזי הופמן
20/06/2025 17:15:56

🙂
שבת שלום כבוד היו"ר

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

שבת שלום ומבורך.

שי אבן צור
20/06/2025 11:23:13
Reply to  NFS

🤣🤣🤣

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  NFS

נו איפה היית 2 משחקים קודמים? עכשיו באים?

תרשום גיים 7 על הקיר ותעשה פוסטר

Zvika Bar-Lev
20/06/2025 7:03:24

אני חושב שאינדי למדו למרר את החיים בהגנה לשרגא ולג'יי דאב (ובכלל הם נתנו הגנה אדירה – לא סתם 6 השחקנים הראשונים של אוק – החמישיה+קרוסו – קלעו 1 מ14 מ3) עשו 16! חטיפות, ולקחו 11 ריבאונדים בהתקפה (מתוכן 5 של סיאקם האליל). עוד מספר די מדהים – אינדי חילקו 23 אסיסטים על 10 איבודים, אוק 14 אסיסטים על 20 איבודים. אינדי הישפילו את אוק דרך ההגנה היום, ואפילו לא הגיעו ל110 נק.

אשך טמיר המקורי
20/06/2025 7:09:12

סיקור מעולה.
יש את כל התנאים למשחק 7 אפי

המשגיח
20/06/2025 7:10:36

תודה רבה שקד.
Game 7 it is
ניפגש בראשןו

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

כל הכבוד לאינדי. מקונל וטופין אדירים.
אולי שיתנו כבר אזרחות לטופין, הביע רצון לשחק בנבחרת.
מקונל יובש שנים עי ברט בראון למרות שהיה מצויין בכל דקה ששיחק ואיתו פילי יכלו לנצח את בוסטון באותם סדרות אבל כל פעם האולסטאר הכוכב בן סימונס היה חייב להיכנס ברבע האחרון.
גם אם תבדקו בתגנת הריגול קרלייל באינדי יבש אותו מלא פעמים בעבר והפסיד משחקים כי הוציא אותו בסיום במשחקים שהיה חם. אבל למד בסוף.
יאללה יש לנו גיים 7 סיום נהדר לפלייאוף.
מאמין שאוק ינגבו ויעשו לאינדי מה שאינדי עשו להם היום.

אשך טמיר המקורי
20/06/2025 8:01:37

מדויק.
אבל משחק 7 יהיה צמוד.

asaf
20/06/2025 7:48:39

תודה שקד על הסיקור המהיר. סדרה שראויה לגמרי למשחק 7.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אשך לגבי קרלייל ולוקה. אי אפשר לשחק כדורסל כמו של אינדי עם לוקה כי הוא בקושי זז הוא לא יכול לרוץ כזה הרבה.
קרלייל הצליח לשחק ב2 סגנונות שונים לחלוטין. ובתקופה של קרלייל לוקה עוד היה יותר מהיר ופחות גרוע בהגנה.
אם הוא מביא אליפות הוא הופך.לאחד הגדולים. 2 האליפויות שלו עם המאבס ואינדי שוות לדעתי יותר מ6 אליפויות כי הן הכי מפתיעות בהיסטוריה גם.

Last edited 3 months ago by יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
אשך טמיר המקורי
20/06/2025 8:03:07

הבנאדם עוד הספיק לאמן את רג'י מילר… ולבנות את אינדי הקשוחה של ארטסט ואוניל וגם את הבאד בויס 2.0

ברוך רובין
20/06/2025 8:25:08

מדויק גם קשה לשחקנים להתפתח ליד שחקן ריכוזי כמו לוקה … אני לא רואה את טופין או נימבהארד הופכים לשחקנים שהם היום בלייקרס.

לגבי ההגנה לוקה וריברס עם שני מגני הפרימטר אולי הגרועים בליגה , שמוסיפים לשם את לברון בן 40 שצריך לחלק את האנרגיות, ומחסור בגבוה הגנתי כל אלה גורמים למינסוטה להראות כמו קבוצה איכותית.

הלייקרס חייבת להביא שניים שלוש בולדגים שקולעים שלושות ויכולים לרוץ במקום ריבס שיסתירו את לוקה הגנתית , ועוד איזה גבוה הגנתי שיכול להסתובב ולתפוס לובים ( טרנר זה כבר לא הפתרון הוא הזדקן לא יפה).

Last edited 3 months ago by ברוך רובין
דוקטור רזי הופמן
20/06/2025 12:11:15

עכשיו אתה פחות שלולי…
אם הוא לוקח, הוא מוכיח שהוא אחד משני המאמנים הכי טובים באין BA כיום.

asaf
20/06/2025 12:25:23

צודק לגמרי בנוגע לקרלייל.

NFS
NFS
20/06/2025 8:57:24

היה רגע ברבע השני, הפייסרס הובילו בהפרש גבולי של 12 או 13, הרטנשטיין קיבל שריקת אוויר מהשופטים לשתי זריקות בלי שאף אחד היה בסביבה שלו (ולפני כן הם פינקו את שיי) וסוף סוף קרלייל לקח על זה צ׳לנג׳ וזכה – ומשם הפייסרס דרסו.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
20/06/2025 9:13:31

תודה רבה שקד

בוגי
בוגי
20/06/2025 9:31:25

מרגיש שאני צריך לקבל פיצוי מאיראן
בניתי עליהם שיעירו אותי למשחק במקום לשים שעון מעורר ולא עשו את זה
עד שהתעוררתי לבד המשחק כבר היה גמור

wadi
wadi
20/06/2025 9:35:22

אז פצוע או לא?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  wadi

פצוע רק שלא טוב😁

ירון, החלום
ירון, החלום
20/06/2025 9:41:14

בס"ד
תודה רבה.. נזכרו לשבור את כלל ה 110 של אינדי

Yinon Yavor
20/06/2025 13:09:08

בפוזשן האחרון של אינדיאנה ראינו שיח ער בין הספסל לבין מי שהחזיק בכדור ורצה להמשיך את ההתקפה כדי להימנע מאיבוד כדור של 24 שניות.
נראה שקרלייל החכם מנע מהם לזרוק, כדי להוכיח לעצמם שאפשר לנצח גם בלי מספר הקסם הזה (110) – ולנטוע בהם אמונה בהגנה שלהם שבאמת הפעם הביאה את הניצחון

Yinon Yavor
20/06/2025 9:54:14

תודה.
כתבו גם שקרלייל הוא המאמן המבוגר ביותר לאמן בגמר

דוקטור רזי הופמן
20/06/2025 12:13:31
Reply to  Yinon Yavor

חשבתי שזה פופ

NFS
NFS
20/06/2025 20:04:32

פופ נולד בן 61

הייט אשברי
20/06/2025 14:08:54
Reply to  Yinon Yavor

הוא רק בן 65 . לא נראה לי .

Yinon Yavor
20/06/2025 15:50:49

אמרו את זה בשידור.
אכן מפתיע

NBA בדם
20/06/2025 10:05:14

אחלה סיקור
נמבהארד שהגיע סוף סוף אגרסיבי וחד מהפתיחה היה השחקן החמישייה היחידי ששיחק מעל לממוצע שלו.
האלי אמנם סוחב פציעה אבל רואים שבבית הוא משחק טוב יותר ובעיקר משחק עם יותר אגרסיבית ומפעיל לחץ על הגנת היריבה.
מקונל (בעל זריקת החצי מרחק הקרובה שלא מספיק מוערכת) וטופין שוב נתנו את הטון מהספסל וזה הספיק לרמוס את הרעמים שבחוץ שחקני המשנה שלהם לא פוגעים מעבר לקשת באופן עקבי.
גילגוס שחקן מעולה אבל יש לו מגבלות בולטות לעין. מהשלוש הוא לא טוב ואת החצי מרחק הוא מעדיף לזרוק מקו עונשין ולא מטר אחורה (שם הוא יורד ביעילות באופן משמעותי). הנסיונות שלו להגיע לבלטה של קו העונשין גורמת לו לעיתים לאבד המון כדורים כמו הלילה. נמבהארד (שהוא השומר הכי טוב עליו בפער בפלייאוף), עושה עליו עבודה פשוט פנטסטית וגרם לו עד כה בסדרה למשחק של 6 איבודים, למשחק נוסף של 8 איבודים (הלילה), ולמשחק של 0 אסיסטים. נתון מעניין שכל המשחקים הללו הם באינדי ובבית שיי הרבה יותר טוב ביצירת מצבים לחברים ובשמירה על הכדור.
אינדי יכולה לבכות על איבוד הביתיות בגיים 4 (שהיה די בשליטתה), ואלמלא זה היא הייתה היום זוכה באליפות גדולה מהחיים.
הסיכוי שלה בגיים 7 נמוך אבל הוא עדיין חי וקיים.
קיבלנו גיים 7 ראשון בגמר מאז 2016, וכבר אפשר להגיד בנחרצות שהפלייאוף הזה עם כמה שהוא אפרורי הוא אחד הגדולים שהיו.
אני בטוח שהרבה אנשים לא היו מעורבים רגשית בפלייאוף הזה (לברון הודח מוקדם, סטף בחצי ודוראנט לא העפיל לפלייאוף), וזה משמעותית פחות מהנה מבעבר אבל לפחות עונת הפלייאוף הזאת פיצתה אותנו בהמון דרמות ורגעים גדולים שייזכרו לעד בדברי הימים של היסטוריית הפלייאוף.

moody
20/06/2025 10:57:34
Reply to  NBA בדם

בעיני זה דווקא אחד הפלייאופים הטובים. בלי פייבוריטית ברורה, מעט פציעות יחסית לתקופה (חוץ מקרי אף אחת לא הכריעה סדרה לדעתי) ועם סדרות מותחות בכל שלב

NBA בדם
20/06/2025 11:05:13
Reply to  moody

היו אחלה סדרות עם המון מתח ורגעים גדולים אבל שאין לך שחקן שאתה בעדו או נגדו או אפילו שחקן כריזמטי כמו אנט זה בהחלט מוריד מחוויית הצפייה. תסתכל על כמות התגובות הנמוכות וההייפ סביב הגמר.
שיי שחקן יעיל אבל ממש לא מיוחד, אינדי זה קודם כל קבוצה מאשר כוכב על.
הרמה בגמר בסדר גמור אבל עשור קודם היו מלא קבוצות שהיו אוכלות את הקבוצות הללו לארוחת בוקר.
יש גיים 7 וזה מצויין לכדורסל אבל אתה לא מרגיש תחושת עילוי כמו לפני משחק 7 אחרים בהיסטוריה.

שי אבן צור
20/06/2025 11:31:41
Reply to  NBA בדם

אני דווקא כן מרגיש תחושת עילוי – הולך להיות משחק לפנתיאון

חשבתי שלכולם יש את הפיצ'ר של לתפוס צד לקבוצה מסוימת במידה ואתה לא אוהד של אחת מהן. אצלי זה קורה מהר מאוד ועכשיו אני 100% אינדיאני

עגל
20/06/2025 11:51:49

אני עברתי לאינדי ברגע שיוסטון עפה

NBA בדם
20/06/2025 11:57:34

כולם אינדי כולל אני. מי לא אוהב להיות בצד של האנדרדוג. משחק 7 זה דבר גדול אבל הקבוצות הללו גם לא מתעלות לרמה באמת גבוהה וגם אין בהם שחקנים עם הילה במשחקם שאתה לא יכול להוריד מהם את העיניים.
לאורך ההיסטוריה הציפייה למשחקי 7 הייתה מחשמלת. פה יש ציפייה כמובן אבל היא לא ברמות האלה בגלל מה שציינתי.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  NBA בדם

אני ממש לא אינדי. לגמרי OKC ובעדם.

NBA בדם
20/06/2025 14:37:29

אתה כן כי אתה בעד שיי.
כל האוהדים הנייטרלים בעד האנדרדוג, שגם משחק יפה ומאומן באופן מופלא.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  NBA בדם

אני בעד אוק בכללי חוץ מהקאבס הייתי בעדם בפלייאוף.

עומר
עומר
20/06/2025 14:29:44
Reply to  NBA בדם

לא מסכים. 2 הקבוצות הכי טובות בפער השנה, אולי רק דנבר באותו איזור סיבוב. אינדי לא הגיעה ל 7 באף סדרה חוץ מהגמר, ומשחקת מאוד יפה.
אוקייסי קבוצת הגנה ברמה היסטורית, חוץ מהיום. מרביצים, מחזיקים, שורטים, הידיים שלהם בכל מקום, הגנה הרבה יותר חזקה ואתלטית משנות ה 90 וה 2000 של ההגנות הקשוחות.

יש מצב שלעומת אלופות קודמות (רק בוסטון, גס של דוראנט, ואולי דנבר) של השנים האחרונות הן קצת פחות חזקות, ואצל אוקייסי זה רק כי הם צעירים לאללה, עוד שנתיים, שלוש עם אותו שלד, הם גם יעברו את זה, 68 נצחונות זה לא קל ב nba.
אבל הן שתיהן קבוצות מצוינות, וללא ספק הטובות ביותר בפלייאוף הזה.
אוקייסי עשו ממיני קציצות לא היה כוחות בכלל, אחרי שאלו העיפו את לברון ולוקה.

אינדי עברה את הניקס 4-2 שעברה סגל של בוסטון זהה כמעט לסגל של האליפות , והפציעה של טייטום לא תירוץ, הם כבר היו מרחק נצחון אחד מהגמר לפני שנפצע.

NBA בדם
20/06/2025 14:44:58
Reply to  עומר

זה שבוסטון עשתה במכנסיים בסדרה מול הניקס לא אומר שהיא פחות טובה מאינדי. בוסטון פשוט הייתה שלומיאלית והפסידה על חודו של פוזשן פעמיים בבית עם איבוד של 20 נק' הפרש כל משחק. היא הייתה אמורה להיות המכשול הכי גדול לאוקייסי והקבוצה לנצח.
תשים את הניקס מול אותה בוסטון והיא תפסיד לה 8 או 9 מתוך 10 פעמים.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  NBA בדם

הניקס ניצחו אותם 4 פעמים מתוך 6….
מסכים שזה בעיקר על המאמן

NBA בדם
20/06/2025 16:36:40

8 או 9 סדרות מתוך 10 לא משחקים בודדים

דוקטור רזי הופמן
20/06/2025 17:20:28
Reply to  NBA בדם

לסלטיקס יש בעייה עם מאמן שאין לו מושג ושיטה. אני אומר את זה כבר שנתיים. אבל, עם כל כך הרבה כישרון וגם מזל גם מאמן סוג ז יכול לקחת אליפות.
שבת שלום

NBA בדם
20/06/2025 17:28:34

מסכים.
שבת שלום ידידי

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  NBA בדם

אני מאד נהניתי מזה שהשקץ והדונאט עפו מוקדם מאחל להם גם שנה הבאה אותו דבר.
פלייאוף נהדר

עמיחי קטן
20/06/2025 10:17:57

תודה שקד.
אני מודה שחשבתי שזה ייגמר הלילה, אבל הפייסרס שוב עשו את שלהם, ועדיין, אני מקווה שהם ידאגו למשחק צמוד ולא בונה על שום דבר מעבר לזה

Berch
20/06/2025 11:07:36

תודה על הסיקור
🙏✨
משחק 7 אשששש

NBA בדם
20/06/2025 11:52:12

אני לא יודע עוד כמה שיי יצליח להשתפר כשחקן אבל כרגע הוא נופל מפריים דוראנט וגם הארדן המושמץ.
אינדי באמת אחלה של קבוצה עם מאמן גאון ושחקנים שמוציאים מעצמם 200% אבל עצם ההגעה לגיים 7 כאנדרדוג ברור, ובמיוחד איך שנראה ההפסד הלילה מורידה לא מעט מניות משיי, שרחוק משליטה אבסולוטית לאורך סדרה שלמה.
גם מול דנבר הפצועה והקצרה הם נגררו ל 7 משחקים קשים.
יוקיץ' על אף מגרעותיו ההגנתיים והעייפות שלעיתים מכריעה אותו נראה כשחקן הרבה יותר "בטוח", שאפשר לסמוך עליו בסדרה שלמה על פני שיי. הוא השחקן הטוב בעולם ואני בכלל לא אוהד שלו.
זה הטופ של הליגה (לבינתיים), מבחינת הכוכבים הבאמת הגדולים וזה קצת עצוב.
גבוה לבן (מוכשר ככל שיהיה בהתקפה) שחוגגים עליו בהגנה ונראה עייף מכדור הפתיחה הוא השחקן הכי טוב בעולם בבירור.
בכל תקופה אחרת אני בטוח שהוא היה טופ 5 בליגה אבל ממש לא השחקן הטוב בעולם ללא עוררין.
זה המצב.
העשור הקודם היה מלא בקבוצות עילית (שהובלו בידי כוכבי על חלל), שנלחמו אחת בשנייה והיו צריכות להסתפק בשלל מועט לעומת שנים אחרות. יוסטון של הארדן, הקבוצות של לברון, אוקייסי של קיידי, ספרס וכמובן הגולדנים עם ובלי קיידי היו מנצחות את שני הפיינליסטיות בצורה מאוד משכנעת.
תיאוריית שפיטת שחקנים רק על פי מספר הטבעות מעולם לא נראתה קלושה יותר.
קיידי בגיל 23 (שהיה אדיר בגמר ב12' ופגש את מיאמי החזקים), היה צריך להיות אלוף עם מורשת מזהירה ולא הטרמפיסט שעובר קבוצות.
הארדן (שנתן סדרות ענק מול הגולדנים, והיחיד שמשך את גולדן של קיידי ל 7 משחקים), לא היה נכנס למועדון "הטובים ביותר ללא טבעת", והיו משבחים אותו על היותו הסקורר המוכשר שהוא היה ולא על הקריסות שלו במאני טיים.
לברון היה עם עוד טבעת או שתיים שהיו שמות את ג'ורדן בפינה ואת כל דיבורי הסרק של "הוא הפסיד 6 גמרים וניצח רק 4", מבלי לציין (בכוונת מכוון), שהוא פגש כמעט תמיד קבוצות היסטוריות שלא רואים כל יום.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  NBA בדם

שגא הרבה מעל דוראנט והארדן בפריים שלהם. הם לא הביאו שום אליפות כמספר 1 (דוראנט בגס לא שווה כלום)

NBA בדם
20/06/2025 13:46:48

ראית את דוראנט בגמר 12'? בבירור טוב יותר משגא. מה לעשות שלשחק נגד פריים לברון שוויד ובוש לצידו זה עולם אחר מאינדי החביבים.
הארדן עם כל המגרעות שלו הגנתית ומנטלית בפיק שלו עולה על שגא. שגא היה מת למשוך את גולדן של קיידי ל 7 משחקים ואלמלא פציעה של פול בסוף גיים 5 סיכוי טוב מאוד שהיו עוברים אותם. את אינדי החביבה הוא לא הצליח לסיים לפני משחק 7, וגם את דנבר הפצועה והקצרה הוא לא השכיל לסיים לפני. זה מעיד עליו לא מעט.
הכל עניין של איפה ובאיזו תקופה אתה נולד.
יש כאלה שמתמודדים מול האליברטון ויש טיטנים שמשחקים אחד מול השני למשך עשור שלם.
גם פדרר עשה צחוק מכל הסבב עד שבאו נדאל ונולה שקרעו אותו לחתיכות. מאז הגראנד סלאם הראשון של 2010 (ששם פדרר היה בן 28 בלבד ובשיאו), הוא לקח עוד גראנד סלאם אחד בטווח הזמן הזה של עד שנת 2017.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  NBA בדם

עזוב שטויות לדוראנט יש 0 אליפויות בקריירה כמס 1 וככה גם להארדן.
שגא טוב מהם כבר היום ורק ילך ויאיץ.

לדוראנט היה אז את ראס והארדן איתו, מי יש לשגא בחייאת לו דורט? צט וגי וויל לא מתקרבים למה שראס והארדן היו אז

Last edited 3 months ago by יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
NBA בדם
20/06/2025 14:36:03

מה שאתה אומר לי זה עזוב את העובדות. זה לא משחק אחד על אחד ואתה תלוי בקבוצה שלך וברמת היריבה שממולך.
אוקייסי של קיידי ב12' הייתה מנצחת את אינדי, כנ"ל יוסטון של הארדן.
אם הם היו היום באוקייסי במקום שיי, האם הסיפור מול דנבר ואינדי היה מסתיים לפני? בטוח שכן.
האם שיי ביוסטון במקום הארדן היה יכל למשוך את גולדן של קיידי ל 7 משחקים? אני בטוח שלא.
הכי קל זה להגיד מי שזכה זכה ומי שלא הוא סתם לוזר.
זה התעלמות מוחלטת ממשתנים שמשפעים לא פחות מהכוכב הגדול.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  NBA בדם

שיי היה בקלות עובר את גס של 2018 כי בניגוד להארדן הוא שומר…

NBA בדם
20/06/2025 16:31:28

הארדן כמה רמות עליו בהתקפה. מנהל משחק בחסד עליון.
את אינדי הוא לא מצליח לנצח לפני משחק 7 אתה רוצה יעבור את הגולדנים עם קיידי.

NBA בדם
20/06/2025 14:58:41

הארדן היה איתו כשחקן שישי (קרס בגמר) ואז עזב.
דוראנט וראס בריאים הפסידו בגמר למיאמי, בגמר מערב לספרס ב14' (שהיא אחת הקבוצות הגדולות בהיסטוריה עם כדורסל לא מהעולם הזה), ובגמר מערב ב2016 לגולדנים, שאמנם הם פישלו במשחק השישי (מהצגה פסיכית של קליי), ושמטו יתרון 1-3 אבל זה לא אינדי ולא קרוב לזה בכלל.
לא בושה להפסיד לסלבדור.
יש לשיי כוכבי משנה לא רעים בכלל, שאמנם הם לא יציבים אבל שלוקחים בחשבון את ההגנה המטורפת של כל הסגל (דורט,קרוסו,צ'ט,ג'יי דאב,קייסון יכולים להיות כולם בחמישיות ההגנה של העונה), והעומק שלהם אז הם קבוצה חזקה שהייתה צריכה לגמור את דנבר ואינדי שפחות טובים מהם יותר מוקדם. אחת הסיבות שהם לא גמרו אותם לפני זה החוסר יכולת של שיי להיות דומיננטי ועקבי למשך סדרה שלמה.

Last edited 3 months ago by NBA בדם
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  NBA בדם

הארדן היה מס 3 באוק אז. זה שעלה מהספסל לא באמת מעניין.

NBA בדם
20/06/2025 16:33:47

קרס בגמר. רק דוראנט וראס היו בהתקפה (שראס לא מודל היעילות העולמי).

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  NBA בדם

אוק הנוכחית לדעתי חזקה מיוסטון 18 מאוק 12 וממיאמי של השקץ

NBA בדם
20/06/2025 16:38:30

תשאל את עצמך אם יוסטון 18 ואוק 12 מנצחות את אינדי לפני גיים 7. אם התשובה היא בוודאות שכן אז הם יותר חזקות מאוק הנוכחית.

אהרון שדה
20/06/2025 11:55:13

אם הילברטון וכולם בריאים בעיני אינדיאנה הפייבורטית למשחק 7
זו קבוצה עם מאמן מנוסה ועם סיקאם שכבר היה שם ולקח את התואר
באוק' יותר מידי נופל על ש.ג.א כאשר וויליאמס לא יחזור על הצגת 40 נק.
לכן אני מניח שאינדיאנה יותר מחוברת והיא זו שתנצח אם הילברטון מסוגל ללכת.
אם בכל זאת אוק' תנצח זה רק בגלל הצגה גדולה של קארוסו.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

הליברטון עובד עליך כמו חמינאי בריא כמו שור

עגל
20/06/2025 12:00:04

משחק מעולה.
אני מזכיר למי שצריך מי היה זה שצפה שאינדי תנצח בבית ותעביר את ההכרעה לאוק׳, שם היא תנצח בזכות הלב והניסיון (טוב זה היה אני, לא זוכר מתי, אולי כשהיה 2-2 בסדרה?).

מה שקרה הלילה, לדעתי, זה שלקרלייל אמר להם ״עולים ומרביצים ללא הפסקה, זה משחק הדחה ואין מה להפסיד״. אינדי כיסחה ללא הרף ושיחקה מאוד חזק. זה פגע בעיקר בצ׳ט שפשוט התקפל מהמכות, וגם בשרגא.

שרגא היה נוראי – גם איבד המון וגם שיחק בלי קשר לקבוצה, פשוט חיפש את הנקודות שלו, לרוב ללא הצלחה. ג׳יי דאב השקיע בהגנה אבל לא הצליח ליצור לעצמו בכלל.
ההתקפה של אוק׳ חרקה כל כך חזק שישבתי עם אטמי אוזניים. מה שהם צריכים לשפר הכי בדחיפות זה הדיוק ל-3. לא יודע איך עושים את זה עוד יומיים, אבל לשנה הבאה הם צריכים לחשוב חזק.

קרלייל מאמן מעולה. אינדי קבוצה סופר מאוזנת עם ספסל חזק שמאפשר לאינדי לשחק באותה צורה. הם כמו חלקי לגו שתמיד מתאימים זה לזה ומאפשרים למאמן לעשות כמעט הכל. החולשה העיקרית היא משחק הצבע החלש.

יאללה אינדי לקחת את זה.

דוקטור רזי הופמן
20/06/2025 12:17:36
Reply to  עגל

אמן
אם הסלטיקס לא, לפחות אינדי

דוקטור רזי הופמן
20/06/2025 12:02:50

15 הסנט שלי למשחק 7.
במילה אחת האליברטון, ואם נפרט, צריכים לקבל ממנו משחק של 30 נקוות וצפונה ולפחות 12 אסיסטים בשביל שלאינדי יהיה סיכוי. עד כה הוא לא גדול בסדרה הזו, צריך רק משחק אחד בו הוא יתעלה על שרגא ושות.

דוקטור רזי הופמן
20/06/2025 12:04:54

לגבי מכירת הלייקרס, אני מעדיף 5 מפציצי B2 חמקנים עם פצצות חודרות בוקAקרים, שמחירם 10 מליארד לפני הנחה, במקום את הלייקרס.

גיא רוזן
20/06/2025 12:20:20

הרגע הזה בו האליברטון קוטע עוד התקפה של הת'אנדר על ידי יירוט מוצלח של מסירת רוחב,
ואז מוביל מתפרצת שמסתיימת ב-no-look pass לדאנק של סיאקם?
זה הרגע שגורם לי להאמין שהכל פתוח במשחק הבא.

זה שהת'אנדר מציגים הגנה פסיכית,
את זה אנחנו יודעים.

זה שהפייסרס משחקת התקפה קבוצתית מרשימה,
את זה אנחנו יודעים.

אבל ההגנה של הפייסרס בסדרה הזו?
מה שראינו מהם הלילה ברבע השני והשלישי?
את זה הם יכולים להביא גם למשחק הבא.

עוד מוקדם לנחש,
יהיה לנו מספיק זמן להתפלפל,
אבל אם צריך בכוח לנחש,
הניחוש שלי הוא משחק 7 לפנתאון,
כזה שישאיר אותנו עם הלשון בחוץ ודופק כמו של מי שכרגע נכנס למקלחת זוכה לקבל אזעקה ללא התראה מוקדמת…

תודה, שקד.
שיהיה סוף שבוע שקט ובטוח.
שבת שלום.

עגל
20/06/2025 12:24:01

שתי נקודות ששכחתי:

  • צ׳ט הולמגרן, you can bully him. משחק חזק ופיזי דוחק אותו מהצבע וגורם לו לטעות.
  • עייפות. שתי הקבוצות שיחקו עם רמת ביצוע נמוכה מאוד עקב עייפות. זה בלט בעיקר אצל סיאקם, שגמר את עצמו במשחק הקודם. נראה איך זה ישפיע במשחק 7, לדעתי זה עוזר לאינדי בגלל שהספסל שלהם יותר טוב.
bobby
20/06/2025 13:45:23

תודה על הסיקור!
ברכות לאינדי – עשו את המוטל עליהם במשחק הבית האחרון שלהם, וכעת כל הלחץ יהיה על אוקלהומה בגיים 7. מבחינת אינדי, גם אם יפסידו, לפחות האוהדים ייצאו עם טעם מר-מתוק שהצליחו לא לתת לאוק׳ לחגוג להם בבית. רק חסר שג׳יי-דאב וג׳יילין היו עושים את הריקוד המכוער שלהם על הפרקט של אינדי.

הייט אשברי
20/06/2025 14:05:26

זה היה המשחק הראשון בו טעיתי . הימרתי 2:4 וחשבתי ש-OKC תסיים את העבודה באינדיאנה.
היא תעשה את זה בבית . שם לא יהיו כל כך הרבה איבודים, וגם אחוז הקליעות מהשדה ישתפר.
דבר אחד בטוח – לאינדי יתרון בעמדת המאמן . אם אינדי לוקחת את השביעי, דייגנולט יאבד את משרתו מיידית.
חוסר היכולת של OKC לסיים את הסדרה באינדיאנה מראה לי שוב את גדולתו של סטף , שסחף את ג"ס לעשות את זה במשחק השישי בבוסטון , עם קבוצה מוחלשת לעומת השנים 2015- 2018. במו ידיו הוא חיסל את הסלטיקס במפגן מרהיב.

Last edited 3 months ago by הייט אשברי
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

לדעתי דייגנולט ישאר גם אם יפסידו והם לא יפסידו. הוא יותר טוב מקרלייל לדעתי

הייט אשברי
20/06/2025 19:37:39

לדעתי הם לא יפסידו. אמרתי אם..
אבל קרלייל טוב ממנו בהרבה. הוא שם את אינדי כיריבה כמעט שקולה ל-OKC, ולפי חומר השחקנים היא נחותה בהרבה.

Last edited 3 months ago by הייט אשברי
וניל טרופי
וניל טרופי
20/06/2025 15:54:58

בלי להוריד במאומה מגדולתו של סטף אני נאלץ לא להסכים איתך הפעם. בוסטון ההיא הייתה קבוצה צעירה שהגיעה לגמר ראשון שלה אחרי תהליך איטי של התבגרות, עם מאמן חדש בשנתו הראשונה וכמות איבודי הכדור פשוט הרגה אותם בגמר, ממוצע 16 למשחק אם אני לא טועה. אתה יכול לראות בסדרה הזו של 2025 שתי הקבוצות צעירות בלי נסיון ויום אחד אחת מאבדת 21 יומיים לפני השנייה איבדה 22, לסטף אולי לא הייתה קבוצה חזקה אבל היו לה וטרנים עם טבעות על האצבעות ואשכים מקרח. מבחינת כישרון אוקיסי יותר מוכשרת אבל אין לה נסיון במעמדים כאלה (גביע השוקו בדצמבר לא נחשב) וגם על הקוים אין לה נסיון. אינדי לעומתם עשו דרך להגיע לכאן ואלמלא ההפסד בשלוש דקות האחרונות של משחק 4 היו מרימים גביע אתמול. בלי להוריד מסטף בוסטון ההיא הפסידה יותר מאשר סטף ניצח לבדו. דעתי הלא מלומדת בלבד

Yinon Yavor
20/06/2025 15:58:27

תשמע הייט ההיגיון שלך נפלא:
"חוסר היכולת של OKC לסיים את הסדרה באינדיאנה מראה לי שוב את גדולתו של סטף…".
זה ממש כמו:
"חוסר היכולת של ישראל לסיים את המלחמה מול אירן ב 6 ימים, מראה לי שוב את גדולתו של משה דיין , שסחף את ישראל לניצחון מזהיר במלחמת ששת הימים…"

הייט אשברי
20/06/2025 19:42:29
Reply to  Yinon Yavor

תקשיב – להפסיד כך באינדי ליריבה נחותה מראה הרבה. והפסד בנוקאאוט. תראה את האחוזים של OKC הלילה משלוש , חלק גדול זריקות לא תחת לחץ.
לעומת זאת, מציע לך לראות שוב את משחק 6 של ג"ס בבוסטון . הכל זמין . תראה את מופע הקליעות של ג"ס בכלל וסטף בפרט .

עגל
20/06/2025 20:38:04

כאמור זה הניסיון -אוק׳ זאת קבוצה צעירה מאוד.
ורק הערה מקנטרת בצחוק אז אל תיפגע – הלילה לא היה המשחק הראשון שטעית, הטעות היתה מזמן אבל רק עכשיו ראו אותה 😀
התחזית שלי היתה אינדי ב-7 משחקים אז עוד יומיים נדע אם טעיתי (אם טעיתי זה קרה לפני יותר משבועיים)

explayer
explayer
20/06/2025 14:19:42

חייתי וראיתי עשרות שנים, שבהם קבוצה עם תקציב גדול פי עשר, מזו שבאה אחריה, הייתה נקלעת 3 פעמים בעונה למשחק שקול, שאותו השופטים דאגו לתת לה.
היית צריך יתרון עצום, כדי שהשיפוט לא יכריע אותך.
כך קרה הבוקר, השופטים המשיכו לשרוק נגד האויר בצד אחד, ולהתעלם מהחבטות בצד השני.
מישהו פה כתב שאינדיאנה הרביצו היום.
אז לא, הם נתנו הגנה לפנתיאון, והשריקות ההזויות לא הכריעו, הפעם.
הגיע הזמן שכמו שהפסיקו לתת להארדן שריקה כשהוא עושה הטעיה, וקופץ לגוף של השומר, יפסיקות לתת לשרגא.
שרגא רץ מהר בכיוון מסוים, יוצר מגע עם המגן שרץ לצידו, זורק את הראש כאילו ירו בו, והמטומטמים שורקים.
זה היה החלטה של הליגה מול הארדן, ועכשיו צריך לעצור את שרגא

דה שוט
20/06/2025 14:36:35

תודה שקד.
היה משחק משעמם, הפסקתי במחצית.
אוק' כל כך מוגבלים שזה מדהים, רק שגא וג'יי דאב מסוגלים לייצר סל לעצמם. לפעמים גם צ'אט. כל השאר תלויים בסיטואציה ואינדי לקחו להם את הסיטואציות.
אינדי שמרה נהדר, וזה מתחיל מנאמבהארד שלא מפסיק לעבוד עם שגא. ככלל הם מפעילים לחץ תמידי על הכדור והתוצאה – הרבה איבודים, נקודות קלות ואובדן ביטחון בצד השני.
אוק' – אני מאמין – יגיבו בהגנה דומה אצלם בבית. בבית עם הקהל והשופטים יותר קל ללחוץ. היתרון הגדול של אינדי זה שאתה לא יכול לצפות מי יהיה הקלעי המוביל בערב נתון. כולם שם תורמים נקודות וקשה להגן על זה. זה בעייתי כשמגיעים לקלאץ' אבל שם – עד עכשיו בינתיים – היה להם את האלי.
משחק 7 יהיה אש ולדעתי הוא פתוח יותר מאשר לפני כן. אינדי יבואו חדורי אמונה, הניצחון הגדול ייתן להם ביטחון. אוק' בבית זאת אופרה אחרת וזכור משחק 7 נגד דנבר. השופטים מן הסתם יהיו יותר "ידידותיים" לאוק' בבית מאשר בחוץ. זה בעיקר מאפשר להם להגביר את הלחץ בהגנה (שכמעט לא ראינו אתמול).
ומילה אחרונה על הריטטינגס – כולם כאן מהללים את הפלייאוף המדהים והסדרה הנפלא וכמה כיף שככה וכמה טוב שככה. בלה בלה בלה. בפועל אין כמעט תגובות בבלוג החי כי הרוב ישנים, ובטבלאות בארה"ב זו סדרת הגמר הכי פחות נצפית מאז הבועה. אולי משחק 7 יצליח להרים אותה.
תאכלס – זה מאוד "סופיסטיקייטד" להגיד כמה אני נהנה מהגנות חזקות ומשחק קבוצתי – אבל בפועל – מי קם בשביל זה בשלוש וחצי בלילה?
תנו לנו את לוקה, טייטום, לברון, יאניס, סטף, יוקיץ' ופעם גם קיידי וקיירי – ואז נקום בבוקר. בלעדיהם נמשיך לראות שידורים חוזרים ולהלל את מקונל ואת ריק קרלייל (שניהם אדירים בתחומם ואני מאוד מכבד אותם. הם פשוט מסמלים עבורי את האפרוריות של הגמר הזה).
מרגיש קצת (בעדינות, בלי להעליב, ממש בלונג-שוט) כמו בגדי המלך החדשים…

NBA בדם
20/06/2025 14:49:29
Reply to  דה שוט

נכון מאוד.
ההילול על הפלייאוף הזה הוא כמו להחמיא לבחורה לא משהו כדי לעודד אותה ולתת לה ביטחון.
בלי הכוכבים הגדולים והמהנים זה לא אותו הדבר, וכפי שאמרת יעיד על כך הבלוג החי שלא מזכיר את הבלוג החי של שנים אחרות עם כוכבים אחרים.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  NBA בדם

הכוכבים הגדולים זה שגא הוא יותר גדול מכל הפסחים שהזכרתם לוקה לברון דוראנט עבר זמנם בטל קרבנם. הם לא מהנים אף אחד בנויים על שיפוט בחסות הליגה.
שלא יגיעו לפלייאוף בכלל כל אלו עונה הבאה זה מה,שאני מאחל להם.
אני נהנה הרבה יותר ממקונל מאשר מלוקה או השקץ.
הבחורה היא אחלה

Last edited 3 months ago by יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
NBA בדם
20/06/2025 16:29:08

לפי כמות העניין והתגובות רואים כמה שיי מעניין. הוא שחקן יעיל אבל לא שחקן מרהיב.
שיפוט זה השם השני של שיי. הוא מחפש את העבירה כל הזמן לא פחות מגדולי השיקוצים.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  NBA בדם

התגובות לא מדד לכלום. אנחנו רואים בש.ח.
בלילה אין כוח לקום.
פעם היינו צעירים ונמרצים יותר היום אנחנו בלואד. גם יש אזעקות תמיד סביבות 12 ומפריעים לשינה רצופה.
אני בכל מקרה הגמר היחיד שהייתי קם אליו ב3.45 זה קאבס אוק.
כל היתר בש.ח או אם השלפוחית העירה בחצי השני.

NBA בדם
20/06/2025 16:41:39

אין הייפ ודיבור סביב הגמר כמו בימים שהכוכבים הגדולים על הפארקט.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  NBA בדם

הייפ שיעשו בקנקון כמה שהם רוצים אני בא לראות כדורסל לא הייפ לא בידור לא האדרת מורשת ולא סיפורי גבורה וחרטוטים.
כדורסל נטו.

NBA בדם
20/06/2025 18:30:34

כדורסל נטו יש ביורוליג. פה פה פה פה פה פה זה לא אירופה פה זה נבא תגיד תודה לאל.

NFS
NFS
20/06/2025 20:31:47

נכון מאוד

דה שוט
20/06/2025 17:26:07

מקונל אחלה אבל לפעמים מזכיר לי משחק ליגה לאומית בארץ, מבחינת אתלטיות ויכולת אישית שלא לדבר על זריקה שלא דומה לכלום. כל סל שלו יותר מכוער מקודמו.

דוקטור רזי הופמן
20/06/2025 17:51:23
Reply to  דה שוט

אתה לא היית גלגליגיה בינלאומונית?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  דה שוט

כל עוד זה נכנס אין בעיה

עומר
עומר
21/06/2025 0:58:03

קשה לי להגיד את זה, אבל אני ממש מסכים עם שמעון.
כל הכוכבים שאתה מתפאר בהם, עפו כבר ממזמן, וחוץ מיוקיץ לא נתנו אפילו פייט. הקבוצות הטובות יותר עלו. אוקייסי קבוצת הגנה שלא ראו הרבה זמן. יחד עם כוכב אחד שקולע תמיד 30-35 נקודות היא כמעט בילתי עצירה. רק החוסר ניסיון וזה שהם כאלו צעירים פוגע בהם.

אינדי בריצה היסטורית, זה לא משנה מה אתה חושב על השחקנים, יש פעמים שיחידה מתלכדת למשהו שעולה על סך חלקיה. היא קולעת בפליאוף כולו באחוזים לא סבירים ל 3, משהו לא נורמלי, מול אחוזים כאלו אי אפשר לנצח קבוצה. ותמיד אמרו שזה ירגע, זה פשוט לא. משהו שם התחבר בפליאוף, והקליק, ככה שהם צברו מומנטום ובטחון בעצמם, ברגע שזה קורה, קשה עד מאוד לנצח קבוצה שכל כך מאמינה בעצמה, ככה שכל אחד שם חושב שהוא זה שיכול לשים 20 נקודות עם 6 שלשות בסדרת גמר.
תכלס אם אוקייסי לא היו כאלו טובים וחזקים, אינדי כבר מזמן הייתה אלופה.

Last edited 3 months ago by עומר
עומר
עומר
21/06/2025 0:59:43
Reply to  עומר

ובקשר לרייטינג, במקקרה הזה לא קשור לכוכבים, זה קשור לשוק. 2 שווקים מאוד קטנים, אם הניקס היום עולים במקום אינדי, היה רייטינג מטורף, אבל לא ברונסון ולא קאט הם כאלו כוכבים שמשנים רייטינג.

Yinon Yavor
20/06/2025 16:19:13
Reply to  דה שוט

לגבי משחק 7:
ל-okc כבר היה משחק 7 בפלייאוף הזה, אבל אני לא הייתי שואב ממנו יותר מדי ביטחון או אופטימיות.
הם התחילו אותו נוראי ונקלעו לפיגור דו ספרתי כשכל אחד שם מנסה להיפטר מהכדור כאילו זה תפוח אדמה לוהט. בהמשך אותו משחק דנבר פשוט התפרקו פיזית (פציעות, עייפות, סגל קצר), וזה נתן לאוק את הניצחון הנוח.
אינדיאנה לא פצועה, לא עייפה, ובטח לא קצרה בסגל – כך שאין ממש מה ללמוד מאותו משחק.

Yinon Yavor
20/06/2025 16:21:37
Reply to  Yinon Yavor

ולגבי הגמר – אני מאוד נהנה גם בלי הכוכבים.
אבל אל תשכחו – אנחנו משוגעים לדבר שקמים באמצע הלילה לראות משחקים. רוב האוכלוסייה זה מי שלא קם, והמקבילים שלהם בארהב שמחפשים משהו שונה קצת מפיור בסקטבול

דה שוט
20/06/2025 17:29:13
Reply to  Yinon Yavor

לא יודע, אם כולם כל כך נהנים אז למה הדיונים כל כך דלים? ולמה הרייטינג בארה״ב כל כך נמוך? כמה כאן יודעים להגיד שמות מלאים של 8 שחקנים באוק סיטי? מקונל נגד קארוסו – בשביל זה צריך אנ בי איי?

Yinon Yavor
20/06/2025 18:05:46
Reply to  דה שוט

אני מסכים איתך. כתבתי שאנחנו (מי שקם לראות) הוא לא מדד לאוהד הממוצע

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  דה שוט

כן. צריך להעריך מה שניהם עושים.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  דה שוט

מכל הרשימה שהזכרת אני לא קם בשביל אף אחד חוץ מסטף אלה כדורי שינה שיפוטיים

דה שוט
20/06/2025 17:30:09

כן כן בטח חחחח מקונל נגד קארוסו חוץ מהטמיר מי רוצה לראות את זה? רוצה לשמוע סוד? גם הוא לא… ווינק ווינק

עגל
20/06/2025 18:24:18
Reply to  דה שוט

אני אוהב הגנות חזקות ותלכיד קבוצתי עם הנעת כדור. אינדי נותנת לי כל מה שצריך. אני אוהב את לברון וגראנט אבל אם מסביב אין הרכב חזק אני מעדיף את שתי הפינאליסטיות הנוכחיות.

דה שוט
20/06/2025 20:03:12
Reply to  עגל

מקבל עגל. אני אוהב כדורסל אישי וכישרון. אני בטוח שהרבה נהנים מהגמר הזה. אני גם נהנה, אבל פחות

מנחם לס
20/06/2025 14:47:09

איזה כיף לראות את הסבא והנכד באותו יום של הופס!

אבג
אבג
20/06/2025 15:02:34

סופסוף גיים 7 בגמר.
המשחק הזה אומנם לא ברמה של שאר הסידרה אבל עדיין סידרה גדולה בטח טובה יותר מהגמרים של העשור האחרון.
גם הפלייאוף עצמו הפתעות קאמבקים.
יאללה גיים 7

Jonathan
20/06/2025 15:33:11

תודה על הסיקור שקד.
אינדיאנה עשתה סנסציה בהגעה לגמר (לא חושב שהרבה הימרו שהיא תגיע לפני הסלטיקס, הניקס והקאבס, מבחינתי בסדר הזה). וזה שהיא לוקחת את זהל-7 משחקים זו כבר סנסציה כפולה. אליפות… וואיי וואיי.
מנגד, OKC זו קבוצה שסיימה עם מאזן 68-14, בגדול ה-5 בטיבו אי פעם, ויש לה פלייאוף וגמר שלא הולמים את ההישג בעונה הרגילה, גם אם היא תסיים כאלופה.

וניל טרופי
וניל טרופי
20/06/2025 16:07:27

המחצית הראשונה הכי טובה של אינדי בסדרה.
צאט הולמגרן מחטיא דנק לבד מול הסל.
אינדי מנצחת בריבאונד ולוקחת 11 כ"ח בהתקפה לעומת 4 של אוקיסי.
וגולת הכותרת 21 איבודים מול 10.
לא אחוזי שלוש ולא זריקות עונשין רק לקחת ריבאונד ולא לאבד, פשוט לזרוק יותר לסל לשחק יותר פשוט ולא להתחכם על יתר המידה.
מילה אחרונה על שיפוט? אני עדיין לא מצליח להבין את החוקים למה כשהתוקף דוחף נוגע ונשען על המגן אין שריקה, ומהצד השני כל ליטוף זה שתי זריקות? זה מוריד מהחוויה של הצפיה לראות את שגא על הקו כל התקפה, הבחור מוכשר בטירוף ומלך, מלך מיד ריינג למה לתת לו עוד נקודה בכל התקפה? זה יוצר שם לא טוב לשחקן בליגה ובקהל הכללי, ואולי אפילו מוריד ברמה שלו כי במקום ללכת על זריקות לשלוש בריצה או שיפור משחק המסירות שלו הוא חופר את דרכו לקו וזה לא יפה לעין ואולי עוצר את ההתקדמות שלו בדומה להארדן שנשען על שיפוט (השנה ראיתי אותו הרבה יותר וראיתי התקדמות בכל הפרמטרים בגלל שהשריקות כבר לא מגיעות בקלות).
מתאים לי משחק 7 עם באזר ביטר בהארכה בשביל להרים קצת.

דוקטור רזי הופמן
20/06/2025 17:24:03

נכון מאד

NFS
NFS
20/06/2025 17:30:55

למי שלא את הריאיון של מקונל בסיום.
אחרי כמה דקות מצטרף האבא לקטע לפנתיאון
https://youtu.be/GsqIN57PdzY

דוקטור רזי הופמן
20/06/2025 17:50:18
Reply to  NFS

תודה
מה שמזניב (זנב) באינדי זה שכל ערב יש כוכב אחר.
קבוצה של קרלייל.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  NFS

פגז

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

דה שוט אני מעדיף בכל יום נתון לראות קארוסו נגד מקונל מאשר לראות לוקה ושקץ נגד בוקר ודוראנט

NBA בדם
20/06/2025 18:32:07

גם אני מעדיף לאכול כריך עם שוקו מאשר ללכת למסעדה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  NBA בדם

בוקר ודוראנט מול לוקה ושקץ זה דייסה. גורם לך להקיא.

דה שוט
20/06/2025 19:59:33

😂😂😂😂😂😂😂😂 הרגת
אבל בדם צודק חוץ מזה תפסיקו אתם מבלבלים את דוקי רזי ואפרופו גמר מעניין לאן נעלם דוקי פופרס?

ד"ר פופרס
21/06/2025 3:17:44
Reply to  דה שוט

comment image

דוקטור רזי הופמן
20/06/2025 19:17:04
Reply to  NBA בדם

לחמניה טרייה עם גבינה לבנה ועגבנייה (או ממרח שוקולד השחר) ושקיות שוקו בצד…

דה שוט
20/06/2025 19:58:21

חחחחח
comment image

ד"ר פופרס
21/06/2025 3:07:49
Reply to  דה שוט

נקניקיות עם תפאד

Eli D
Eli D
20/06/2025 18:57:14

לבוא למשחק 7 אחרי בלואוט אין יור פייס של 3 רבעים של אינדיאנה
בקיצור הולך להיות מלחמת עולם באוקלהומה סיטי, איזו סדרה ענקית. איזו הגנה של אינדיאנה
מאמין בפייס:) של הפייסרס

Last edited 3 months ago by Eli D
מתן יעקובי
20/06/2025 19:33:48

תודה רבה שקד
סיקור נהדר

מתן יעקובי
20/06/2025 19:35:09

מחכה לנו משחק 7 מהסרטים
מקווה שלא נראה משחק 7 כמו של דאלאס פניקס בזמנו עם התפרקות של פניקס
האליבארטון מטורף ואמן שיזכה והכי חשוב מקונל הנשמה של הפייסרס עם נקודות חשובות הגנה חזקה והשוואה מגניבה היא לjj barea מאותה אליפות מרגשת של דאלאס

Klay Thompson
Klay Thompson
20/06/2025 20:27:41

אומרים על הליברטון שהוא אוברייטד אבל לדעתי שגא הוא האוברייטד האמיתי. שחקן נפלא אין ספק אבל אם לא היו מאפשרים לו את הדחיפות, יצירת המרווח מהמגן וזריקות מהקו על כל נשיפה הוא היה שחקן של 15-20 נקודות בממוצע. המיד ריינג' שלו כל כך קטלני כי אם שומרים עליו חוטפים שריקה (ודחיפה). גם ניהול המשחק שלו די בינוני ואם השופטים היו קצת פחות מתחשבים בו הוא היה מאבד הרבה יותר. בלי משחק 4 הסדרה הייתה נגמרת היום אבל התסריט של הסדרה נפלא (אפשר אפילו למכור אותו לנטפליקס, "Starting 8" נשמע לא רע). פעם הכוכבים היו מחפשים את הסל היום הכוכבים מחפשים את השריקה. איזה הבדל. הלוואי ומשחק 7 יוכרע נטו על כדורסל.

Last edited 3 months ago by Klay Thompson