https://www.dailymail.co.uk/sport/nba/article-12962231/New-York-Knicks-coach-Tom-Thibodeau-celebrates-500-win-milestone-hailing-friend-idol-Bill-Belichick-Thats-mark-greatness-hes-incredible.html

יומניקס היקר – מסכמים פלייאוף / דובי עופר

https://www.dailymail.co.uk/sport/nba/article-12962231/New-York-Knicks-coach-Tom-Thibodeau-celebrates-500-win-milestone-hailing-friend-idol-Bill-Belichick-Thats-mark-greatness-hes-incredible.html

הפלייאוף של הניקס הסתיים. הפסדנו בגמר המזרח מול הפייסרס שלמרבה ההקלה הפתיעו במשחק הראשון את אוקלהומה, בשניות האחרונות אחרי קאמבק היסטורי, ממש כמו שעשו בMSG במשחק הראשון, לקראת ניצחון בסדרה וזכייה באליפות המזרח. לא שאכפת לי מי תהיה אלופה, אבל זה מקל לדעת שלא הפסדנו לנמושה.

ועדיין, לפני שנגיד הם טובים מאיתנו וזה למה, ננסה ליטול את הקורה מבין עינינו ולחשוב מה עשינו לא בסדר, ואיך בשנה הבאה נגיע שלב אחד, לפחות, גבוה יותר. ובשם ההיסטוריה – שלוש הקבוצות שהפסידו בגמר המזרח לפני הניקס היו מיאמי, בוסטון ואינדיאנה, כולן ניצחו בו בשנה שלאחר מכן. נקווה, נתפלל, אבל גם נראה איך אפשר לעזור לגורל שכבר נכתב להתממש.

ונתחיל במאמן.

טום ת'יבודו – בימים שחלפו מאז חזרתי לחייכם הספיק ליאון רוז, מנהל העניינים בניקס, לקבל את ההחלטה הנכונה ולהיפרד לשלום ממי שאימן את הניקס לחמש העונות הטובות שהיו לקבוצה מזה שלושה עשורים לפחות, כשגם בשנות בתשעים העליזות היה הרקורד שלנו יוצא דופן, עבורנו כמובן. ארבע הופעות פלייאוף בחמש עונות, סיבוב ראשון, פעמיים סיבוב שני, גמר המזרח, ניצחונות בארבע סדרות מול ניצחון יחיד ללא פחות מ13 המאמנים שלפניו בשניים וחצי עשורים, ובשורה התחתונה והחשובה מכל, הניקס היום הם קבוצה רלוונטית בצמרת המזרח, מועמדת קבועה לגמר המזרח לפחות, וכוח שאין לזלזל בו בליגה. מה זה קשור למאמן? קשור מאוד.

כי ת'יבס של היום הוא מאמן של שחקנים, לפחות של אלה שהוא מחשיב לטובים. הוא נותן להם לשחק, הוא סומך עליהם, הוא דורש מהם, ואם ת'יבס מאמין בשחקן הוא הולך איתו עד הסוף. 82 משחקים, 42-45 דקות במשחק, אחריות מלאה, רק תוכיח שאתה מבצע על המגרש כמו שצריך. ובניגוד לכמה שלא מבינים אומרים, החמישייה של הניקס אדירה, גם אם לא חסרת בעיות. נגיע לזה.

אבל ת'יבס לא הוציא מהקבוצה את המיטב. לא בגלל שהוא שחק את השחקנים ובלה בלה בלה שטויות רגילות של תוכים שמצטטים בלי להבין. מאחורי הספסל שלנו יושב קייסי סמית. קייסי סמית היה אחראי בדאלאס על הבריאות של השחקנים. בשנות עבודתו במועדון המאבס היו הקבוצה הבריאה בליגה. אז לניקו טמבל האריסון היה ברור מה נדרש ממנו, והוא עשה את ההוקוס פוקוס ביליבוקוס צינגלה בינגלה לך לך לך הידוע שלו. ליאון רוז קפץ על המציאה, אסף לחיקינו את הקוסם, ותנחשו לבד מי הקבוצה הבריאה בליגה. רמז, הניקס.

ומילה אחרונה בנוגע לדקות, אתמול נובאק דיוקוביץ' בן ה38 החזיק מעמד איזה ארבע שעות מול ההפצצות וההרצות הבלתי פוסקות של יאניק סינר האיום, יומיים אחרי שניתח את זברב במשחק קשה לא פחות. דיוקוביץ' לקראת סוף העשור הרביעי של חייו, אחרי עשרים שנות קריירה, עם כושר משחק לשמונה שעות מפרכות תוך שלושה ימים, אז אנונובי בשנות העשרים, בשיא הכושר, באמת משנה אם משחק 35, 40, או 45 דקות כשאיתו עוד ארבעה חברים על הפרקט לחלוק איתם עומס? נו באמת.

ת'יבודו לא הוציא את המקסימום מהקבוצה, ולכן פוטר, לא בגלל שחיקה של השחקנים. ת'יבס פוטר כי הוא מאמן תקוע. מאמן תקוע בלי שיטת משחק, ועם מספר מוגבל ומצומצם של שחקנים שהוא סומך עליהם, ובלי שהוא עושה שימוש משמעותי בשחקני הספסל.

נהוג ונחמד לזלזל בשחקנים. זה כיף וזה מעביר את הזמן בנעימים. עד כדי כך בנעימים שאנחנו שוכחים שכל אחד ואחד משחקני הNBA הגיע לליגה אחרי שהיה כוכב איפשהו, מתישהו. אלה השחקנים הטובים בעולם. לכל אחד יש כישרון, לכל אחד יש יכולת. בכל אחד אפשר לעשות שימוש. הוכחה? אובי טופין.

טופין נבחר ע"י הניקס במקום השמיני, אחד לפני אבדיה וארבעה לפני הליברטון. הוא אמנם היה שחקן השנה בביג איסט, אבל כשהגיע נראה שכוח העל שלו הוא הכישרון היחיד שלו, וזה להטביע. או להוריד כדורים שנתקעים על הלמעלה של הקרש. את זה הוא עושה פרפקט, ולהטביע ולזכות בתחרות ההטבעות הגרועה בהיסטוריה (בחיי שסבתא שלי השאירה לי וואטסאפ מהקבר שאני אארגן דחוף סיאנס ואז היא צעקה עליי שחבל שהיא מתה לפני שלוש שנים, כי גם במצבה הנוכחי היא הייתה מועמדת ראויה. האנגלים האלה יש להם לפעמים שפה מלוכלכת שאתם לא מאמינים). אז טופין שימש את ת'יבודו כאידיוט השימושי שעולה מהספסל, פה מטביע וכולם שמחים, שם עושה איזה משהו מבריק ופעם ב גם קולע שלשה. ואז הוא עבר לפייסרס לידיו של ריק קרלייל, מאמן ראוי שמוצא את הטוב בכל אחד ובזכותו מקונל, נייסמית, נמבהארד ואמממ… טופין, הם חלקים עם מקום ראוי בקבוצה שצריכה לנצח רק עוד שלושה משחקים כדי להיות אלופה. אתם בטח זוכרים מי תקע בניקס את הדאגר משלוש במשחק השישי, ויכולים לדמיין כמה מתוק זה היה בשביל אובי וואן קרטושקה שהפך לנסיך.

ואין לו תכנית משחק. הניקס הגיעו, מגיעים ויגיעו לאן שיביאו אותם השחקנים. זה גורם להם לקחת אחריות, ולדפוק על החזה ולהרגיש משמעותיים, אבל בשביל להיות מועמדת לתואר קבוצה צריכה טביעת יד של מאמן. תכנית ברורה. הברקות ושליפות של הפתעות, רוטציה לא צפויה, מישהו שיעלה מהספסל בלי אזהרה, נייסמית שולף מהרקטום שש שלשות, קארוסו שומר על יוקיץ'… הפתעות, אתם יודעים. לא 44 דקות במשחק של אותו דבר, ולא משנה כמה זה טוב, מתרגלים לשחק מול זה.

אז תודה לת'יבודו. הבנאדם אין לו זוגיות ומשפחה, אין לו תחביבים, יש לו רק כדורסל בחיים. קשה לדמיין כמה קשה לו לבלום פתאום ממאה מייל לשעה בMSG הרותח והלחץ הלא הגיוני של להיות מאמן הניקס, לישיבה בבית עם עוד 30 מיליון דולר שהקבוצה חייבת לו, ואפס מעשה. באמת אוהב, מכבד ומעריך אותו. הוא הפך בשנים בניקס לבנאדם נחמד שהשחקנים אוהבים ומעריכים, מהסיבות שהזכרתי אבל גם כי הוא הפך לאנושי. אבל אליפות הוא לא יוכל להביא לניקס. ואליפות זה מה שאנחנו רוצים.

אז מי כן? יש לי הוכחות כתובות שכבר לפני חודשיים, לקראת סיום העונה, אמרתי שהניקס יפסידו בצורה מאכזבת בפלייאוף (הייתי בטוח שסיבוב שני), ת'יבודו יפוטר וג'וני בראיינט יתפוס את מקומו. בראיינט היה עוזר של ת'יבס בניקס ארבע שנים, הלך לרעות בשדות של קליבלנד עם אטקינסון שנה ועכשיו הוא מוכן. פיניקס העדיפו על פניו את ג'ורדן אוט, והוא פנוי עבורנו, אבל יש שמות אחרים שמועמדים לצידו. רוז כבר דיבר עם ניקו האריסון על האפשרות להביא את ג'ייסון קיד בטרייד לניקס. קיד אימן את ברונסון בדאלאס ואת יאניס במילווקי. מה קשור יאניס? קשור מאוד. נדבר על זה בפעם הבאה. בינתיים יש לי מבער גז חדש לנסות, עשיתי סיזונינג לווק ואני מוכן להפוך לתאילנדי מהרחוב ולהתחיל להקפיץ ולשרוף לעצמי את הגבות. ניפגש בפעם הבאה לדבר על השחקנים של הניקס, מה היה טוב, מה פחות ולמה, ומה צופן לנו העתיד.

תודה על ההקשבה חברים, נעמתם לי מאוד.

דובי

אנטומולוג, עובד סוציאלי ומטפל.. גר בערד וגם במייל dubiduofer@gmail.com
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
77 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
גיא רוזן
07/06/2025 11:45:11

נתחיל בהתחלה –
תיבודו כיום זה כבר לא "הקצב" תיבודו של פעם.
הניקס השנה בפלייאוף השתמשו בספסל ולא דחקו את החמישיה.

ואני בהחלט מסכים עם מה שציינת כבעיה –
הכדורסל של הניקס לא כולל Plan B או משהו שיכול באמת להפתיע יריבות איכותיות.

אני פחות מסכים עם ההשוואה לטניס…
כדורסל כולל המון מגע, ועוד יותר פעולות כוח מתפרץ שמפעילות סטרס מטורף על רקמות חיבור.
יש קורלציה ברורה בין עייפות ועייפות מצטבר (אנאירובית).

זה כאמור לא משנה את הנקודה –
השנה זו כלל לא הייתה בעייה בניקס,
הבעיות היו מעט חוסר מעוף וצמד כוכבים שקשה מאוד לשחק אתם ביחד בחמישה מול קבוצות חזקות בגלל שנוצר חור עצום בהגנה כאשר הם יחד על הפרקט.

מה יהיה הלאה?
אין לי ספק שאם יאניס ידרוש טרייד לניקס,
מילווקי לא יערימו מכשולים.
הניקס ישלמו כמה שהם יכולים לשלם,
ובשנה הבאה יש תחושה שבניו-יורק תהיה סופר-טים מהבודדות בליגה
(לאיזו עוד קבוצה בליגה יש 2 שחקנים טופ 10?)

מי המאמן המתאים?
ג'ייסון קיד מודל 24 הראה שיש לו את זה,
גם בצד ההגנתי.
קבוצה עם יאניס וברונסון יכולה ללכת רחוק מאוד,
בעיקר אם יצליחו לשמור על אנונובי או ברידג'ס לצד צמד All NBA

תודה, דובי.
זו המחשה ברורה שהמשורר צדק –
There is always next year
(אלא אם אתה אוהד סאנס)

הבן הממזר של דנילו גלינארי
הגב ל  גיא רוזן

מדברים כבר שהניקס פנו לקיד ויאניס

מנחם לס
08/06/2025 3:46:42
הגב ל  גיא רוזן

תודה דובי. טוב שחרת לאתר

האווי לאסוף
האווי לאסוף
07/06/2025 12:03:24

שמעתי על האופציה של ג'יאניס+קיד, וזה בהחלט מסתדר, השאלה היא איזה חבילה צריך לתפור בשביל להשיג מכה נשים שרוכב על פריק יווני. יש מצב שעסקה כזו תשאיר אתכם עם כל כך מעט שחקנים, שכבר עדיף להשאיר את תיבס….
תודה רבה דובי, מחכה כבר לפרק ב' בעלילה

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

הניקס, בלי טופין, ובלי יאניס, ועם תיבודו, ועם קאט (הטמבל), הייתה מרחק מילימטרים מלנצח את אינדיאנה, עם קרלייל, ועם טופין, אז אפשר בהחלט לבקר את תיבודו ואת קאט (ובצדק), ולהלל את אינדי וקרלייל (ובצדק), אבל לא הייתי תולה יותר מדי תקוות במאמן הבא של הניקס, יהא אשר יהא.
.
התקרה, לטעמי, טמונה דווקא בסגל, ובעיקר בקאט. אם אפשר להצריח את קאט עבור יאניס, בהחלט הייתי עושה זאת, אבל זאת "לא חכמה" – גם את עצמי הייתי מצריח עבור יאניס, ואז לוקח קרדיט על הצלחת הקבוצה בלעדי. אם יאניס לא מגיע, אז העסק נהיה יותר מסובך, וזה דווקא על ליאון רוז לפתור את התסבוכת. נראה מה ישלוף מהכובע, אם בכלל.
.
בעניין הכושר – הבעיה, לדעתי, היא לא ששחקנים לא יכולים לרוץ 40 דקות, אלא שהם מוצאים את עצמם מול שחקנים טובים לא פחות שרצים רק 30 דקות, וכשהכשרון פחות או יותר דומה, אבל הקבוצה שלך עייפה יותר, אתה עלול להפסיד. לא יודע בדיוק איפה עובר הקו בין "עייף", ל"קצת עייף", ול"לא עייף" אבל הוא קיים. על כך ועוד, כאן:
https://hoops.co.il/?p=287698
.
ועם הכל הרצון בשיפור, שהוא טוב ונכון, צריך להגיד ביושר שלניקס הייתה עונה טובה מאד, וכל הכבוד להם, לכולם – המאמן חסר המעוף, ההנהלה שוויתרה על דיבינצ'נזו, והשחקנים שנאלצו לשחק עם קאט – על העונה הזו. סחטיין.
.
תודה רבה דובי, תענוג לקרוא אותך, כרגיל.

Mishka
Mishka
07/06/2025 12:16:51

הפרידה מתיבודו מוצדקת
השנה עם סגל שהוא כנראה הכי טוב במזרח, השיג לטעמי מעט מאוד, וניכר שהוא שוחה במים עמוקים מדי בשבילו כמאמן.
ההגנה שתמיד הכרטיס המרכזי שלו הייתה בינונית ומטה, ונוכחותם של טאונס וברונסון בחמישיה היא לא תרוץ. ברידגס ואננובי זה שתי חיות הגנה שאמורות לייצב את שאר ההרכב, וזה ממש לא קרה.
השחיקה של שחקני ההרכב היא לא הבעיה, אלא זה שאין לך אס מהשרוול לשלוף כשתכנית א לא עובדת.
שחקנים כמו פיין, שאמט ואציווה הם שחקני ספסל 8-10 מעולים שטובים יותר ממקבילם בהרבה קבוצות אחרות. חוסר השימוש בהם לאורך העונה פגע קשות בקבוצה בפלאייוף, כי כל מה שהקבוצות מנגד היו צריכות לעשות זה לבוא עם תכנית משחק אחת ברורה נגד ההרכב הפותח ושני המחליפים, וזה קל לעשות כשיש לך מאמנים טובים(אמממ אולי זאת ההוכחה שבוסטון מובלת על ידי מאמן לא מספיק טוב). לטעמי הניקס השנה היו עם הרכב לאליפות ומאמן טוב יותר היה מוציא מהסגל הזה הרבה יותר.
כל זה לא מוריד ממה שתיבודו נתן לניקס, הוא נתן המון, תודה רבה, ובהצלחה בהמשך הדרך.
יש מלא קבוצות שהוא ישדרג פלאים.
דובי חזרתך לאתר היא פשוט בשורה נהדרת.
היית חסר נורא, וטוב לראות אותך אתנו ולקרוא את הכתיבה הנפלאה שלך.

הבן הממזר של דנילו גלינארי
הגב ל  Mishka

ברידגס אוברייטד רצח בהגנה עוברים אותו כמו קונוס ב1 על 1

הבן הממזר של דנילו גלינארי
הגב ל  דובי

כלומר אם אתה שומר פחות אתה בריא יותר? או יש כאן רמיזה לתכנית אדמנטיום או שיקוי מלכותי?

שי אבן צור
07/06/2025 12:45:40

כיף שאתה כאן דובי!!!
גם אני הייתי בעד פרידה מת'יבס כי זה הרגיש לי (לא מושקע בניקס כמוך) שהוא הגיע לתקרה שלו
אם יאניס מגיע זה הולך לפרק את הניקס כמו שאנחנו מכירים אותה. זה יכול גם להיגמר בבכי
באופן אישי אני לא סובל סופר טימס שיש בהם שניים או שלושה כוכבים ששואבים את כל השכר ומסביבם מקובצים כל מיני על חוזי מינימום או קרוב לזה. ראינו איך זה נגמר בפיניקס…
נראה מה יהיה

הבן הממזר של דנילו גלינארי

איזה סופר טים? אם יאניס מגיע קאט טס לויסקונסין חחח

שי אבן צור
07/06/2025 15:32:28

קאט לא שייך להגדרה הזאת לטעמי

edani
edani
07/06/2025 14:02:33

תודה דובי!

היה בהחלט צריך ללכת הבייתה. מצד שני, בהגעה שלו לגמר המזרח הוא יצר רמת ציפיות שלא בטוח שהיא ריאלית למאמן הבא. כי כל דבר פחות הגמר ליגה או אליפות יתקבל כאכזבה. אני מקווה שזה לא ייצור מערבולת לא רצויה בקבוצה

הבן הממזר של דנילו גלינארי
הגב ל  edani

אבל זה באמת פחות מאליפות כשלון

אור
אור
07/06/2025 14:12:53

תודה דובי

בוודאי שזה בעייתי שתיבס שחק את החמישייה בעונה הרגילה, זה עזר להגיע למקום השלישי במזרח אבל לא למצוא שחקנים שיתרמו בפלייאוף ופתאום כשהוא היה צריך את זה מול הפייסרס הוא זרק למערכה כאלו שלא שיחקו מספיק במהלך העונה

הבן הממזר של דנילו גלינארי
הגב ל  אור

זו לא הייתה הבעיה בניקס זה סתם דמגוגיה של הייטרים של תיבס. הבעיה הייתה שאין תרגיל בהתקפה חוץ מלאחל לברונסון בהצלחה וההגנה הייתה רעה מאד שפחות מתאים לקבוצות של תיבס

שי אבן צור
07/06/2025 15:35:26

לא מסכים
אתה לא יכול לייבש שחקנים כמו שאמט ואז לזרוק אותם למים העמוקים והרותחים ולצפות שזה יעבוד
מאמן צריך לתחזק רוטציה שכל שחקן ברוסטר יודע את מקומו, מסתגל אליו ומסתנכרן עם הקבוצה
זה תהליך שלא קרה

הבן הממזר של דנילו גלינארי

שמאט שחקן פח כבר כמה שנים לא מתאים אפילו להפועל תא

שי אבן צור
07/06/2025 16:52:48

א. הוא בהחלט ראוי לקבל דקות והוא גם יודע לקלוע
ב. גם בהנחה שאני מדבר שטויות, הטיעון הוא לאו דווקא על שחקן ספציפי כזה או אחר אלא על הדרך של ת'יבס

אשך טמיר המקורי
07/06/2025 17:07:14

שאמט שחקן מצוין שיכול לייצר הרבה נקודות.
סתם לא מקבל הזדמנויות בליגה של מקובעים.

רן הנרגן
07/06/2025 14:58:48

כיון שפיטורי תיבידו היו שיחת היום בפרינג של הנבא , לפחות עד הסל של הליברטון, עלו מספר דברים לגבי הירושה שהמאמן החדש, כל מאמן, יקבל ידיו. נחש מתחת לקש. ס'תבר שהאבא של בורנסון, שמשמש כידוע כעוזר מאמן, אינו העוזר הקלאסי. הוא דוחף את האף לכל מיני תחומים לא לו ומרגיז רבים. מי? לא ברור אבל נרמז שלפחות חלק מהשחקנים לא מרוצים מהסיטואציה.

גיא רוזן
07/06/2025 15:18:43
הגב ל  דובי

געגועים ללטרל ספריוול…

wadi
07/06/2025 15:48:17
הגב ל  רן הנרגן

מפחיד

wadi
07/06/2025 15:37:51

תודה. אולי צריך לחכות לפרק הבא אבל התחלתם בתגובות, אז לדעתי קאט הוא שחקן התקפה נדיר (יחסית לשאר הליגה בהווה, לא כישרון דורי וכו) ובהגנה הוא יכול להיות יותר טוב אם מפעילים אותו נכון להלן יוקיץ' סטופר. כן שווה להחליף אותו עם יאניס אם יש תסריט כזה אבל אם זה לא המצב אין צורך לוותר על קאט כל כך מהר. יש הרבה שמות מעניינים בשוק החופשי וכמו שנכתב מקווה שיגיע מאמן שיוציא יותר מהסגל הקיים. גם טרייד על ברידג'ס נגיד לספרס תמורת קאסל ועוד שחקן 2 יכול להיות אחלה לשתי הקבוצות.

Stockton2Malone
07/06/2025 15:57:23

כתבה מצוינת דובי
לא רואה איך יאניס עובר אליכם, אבל אם יקרה, יהיה מעניין.

אשך טמיר המקורי
07/06/2025 16:14:40

סתם טוחנים מים. הכל ידוע כבר שנים.
מאמן מקובע ושמרן בעל תקרה ברורה.
טוחן שחקנים וחמישייה למוות.
100% מאמץ ולא הרבה שכל, ההתקפה נראית מקרית לחלוטין ומסתמכת על הרכז שיעשה הכל.
לא משתף שחקנים, לא מייצר רוטציה שתעזור לו בהמשך, חלש מאוד בהתאמות בפלייאוף.
מוחק שחקנים סדרתי.
השנה פשוט היה לו הסגל הכי מוכשר בהיסטוריה שלו אז הגיע הכי רחוק שיכל.
שאמט, מקברייד, אצ'יווה (לבריאות), רובינסון, אפילו רייט ופיין – ספסל מעולה שיכל לעזור לו רבות אם היה חלק מהקבוצה לאורך העונה ולאורך הפלייאוף.
מאמנים אחרים הוציאו הרבה יותר מהרבה פחות.
וזה בלי לדבר על הכישרון העודף בחמישייה.

התשובה בעיניי היא טיילור ג'נקינס.
הוא הכי קרוב מהפנויים למודל של אינדי ואוק'.
מאמן שמוציא מקסימום מכל אחד, הוכיח שיצר סינרגיה, הפך נו-ניימס לתורמים לגיטימיים.
דווקא ג'ה חירב לו את הקבוצה.
בניקס, עם הכישרון שיש בסגל הזה (הרבה יותר ממה שהיה לו בממפיס), הם יהיו מועמדים ראויים לגמר.
גם מול בוסטון, קאבס, ואינדי בשיאן.

הבן הממזר של דנילו גלינארי

לא מסכים לגבי תיבס אבל צודק לגבי גנקינס אבל הוא לא יגיע לניקס. נשמח לגנקינס בפילי אחרי טרייד עם טמביד וגורג. אגב אולי הניקס מעוניינים בהם? המחיר מבצע חצי חינם.

wadi
07/06/2025 16:23:58

נכון. לבריאות

Dor
Dor
07/06/2025 17:44:24

דובי אתה קצת בדיסוננס כשאתה כותב שלטיבס יש כמות מוגבלת של שחקנים שהוא סומך עליהם מצד אחד אבל לא הוא שוחק שחקנים מצד שני. אני מסכים שהוא תקוע ולכן פוטר, למרות שאני דווקא הייתי נותן לו עוד עונה אחרי הפלייאוף האחרון כי רואים התקדמות כל שנה ולא היה חסר לכם הרבה לגמר. בקיצור תהיה אופטימי

Dor
Dor
07/06/2025 23:44:57
הגב ל  דובי

מסכים איתך שחוסר השימוש בספסל זו טעות, אבל זה יוצר מעגל קסמים שמוביל לשחיקה של שחקנים שהוא כן סומך עליהם ומשחקים יותר משחקנים בקליבר שלהם באינדיאנה נניח. הפציעות הן לא המדד היחיד, רואים את העייפות בניקס באינטנסיביות ובסופי משחקים ולי לפחות אינדי נראו יותר טריים לאורך הסדרה. אבל עזוב, עם חיזוקים נכונים אתם לגמרי קונטנדרים

אבג
אבג
07/06/2025 18:00:13

אינדיאנה ניצחו במשהו חד פעמי לחזור ממינוס 14 2 דקות לסוף. זה גם על המאמן אבל הרבה על השחקנים.
הסגל שלהם לא הכי טוב במזרח, בוסטון בוודאות יותר טובים וגם קליבלנד .
אני חושב שהקבוצה צריכה רענון בעיקר בגלל שקשה להתאושש מההפסד הזה. להוביל ככה ולהפסיד, מה יהיה בפעם הבאה
מזגיר את פורטלנד של ראשיד שלא התאוששה מדבר דומה

שי אבן צור
07/06/2025 18:02:57
הגב ל  אבג

כמה פעמים נחשב חד פעמי?

אבג
אבג
07/06/2025 18:44:46

ממינוס 14 שתי דקות לסוף כמה שאני יודע לא היה מעולם.
אבל אין ספק שכמות הקאמבקים של אינדיאנה זה חד פעמי ברמת הפלייאוף לקבוצה.
אולי יעשו את זה כמה שנים ברצף ואז זה יהיה עוד יותר חד פעמי

שי אבן צור
07/06/2025 18:55:07
הגב ל  אבג

חחח

שי אבן צור
07/06/2025 18:04:21
הגב ל  אבג

לא יודע לגבי בוסטון אבל הקאבס הראו שהם טובים מאינדיאנה בהרבה

אבג
אבג
07/06/2025 18:47:30

התכוונתי שאם היו פוגשים את קליבלנד ומפסידים באותה צורה לא היו באים בתלונות למאמן אלא אומרים שצריך להתחזק.
בסופו של דבר לא היו הרבה שנתנו להם סיכוי אפילו לגמר איזורי

שי אבן צור
07/06/2025 18:54:23
הגב ל  אבג

בסופו של דבר מה שקובע זה התוצאות בשטח
כל השאר בבל"ת
אי אפשר לכתוב משפט כמו שכתבת אחרי ג'נטלמן סוויפ לאינדי. סורי

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

גם הפציעות משפיעות. זה לא יכול לשמש כתירוץ, אבל זו כן סיבה.

golan
golan
07/06/2025 20:53:07
הגב ל  אבג

ניו יורק היו במינוס 20 ברקבע הרביעי פעמיים מול בוסטון, וניצחו.
זה לא שהם קרעו אותם 30 הפרש.
2 פוזישנים טובים של בוסטון, אחד בכל משחק וניו יורק עפה בסיבוב השני.

אבג
אבג
07/06/2025 22:54:45
הגב ל  golan

לדעתך, למי יש סגל טוב יותר?
לדעתי הסגל של הניקס נחות משמעותית מזה של בוסטון.
אי אפשר להסתכל רק על סידרה מול אינדי

שי אבן צור
07/06/2025 23:29:40
הגב ל  דובי

בול!!!

אבג
אבג
07/06/2025 23:32:08
הגב ל  דובי

השאלה אם היית חושב שצריך לפטר את המאמן גם אם היו מפסידים בגמר לבוסטון או קליבלנד בסידרה צמודה

שי אבן צור
07/06/2025 23:35:15
הגב ל  אבג

כי נגדם היא נחשבה לאנדרדוג בניגוד לאינדי שמולם היא נחשבה כפייבוריטית?

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
הגב ל  דובי

נכון, ולכן זה לא רק שאלה של מי ניצח ומי הפסיד. זה תמיד יותר מורכב ופחות חד משמעי.

Shahar Sharon
07/06/2025 19:28:22

חייב להסכים שמאמן שלא מאמין בחילופים לא באמת מתאים לרמות הגבוהות של הליגה

Zvika Bar-Lev
07/06/2025 21:11:01

אני מסכים עם מי שכתב פה שאת טאונס ניתן לנצל הרבה יותר טוב. וגם ברונסון שהוא אדיר, יכול לשחק יותר חכם בהדרכה מתאימה ולהגיע ליותר – שזה אליפות. לא שאני נגד כל מיני טריידים, אבל עם הסגל הזה בדיוק, רק מאמן אחר, ניתן להגיע בשנה הבאה לגמר הליגה, וברגע שאתה בגמר הכל אפשרי

Amitlahev
07/06/2025 22:20:29

פוסט אדיר. כיף לקרוא!
הקבוצה תמשיך להיבנות סביב ברונסון כי הקהל ב- MSG מטורף עליו וגם בגלל שנדירים השחקנים שיכולים לעשות סל אחרי סל עם עבודת רגליים כמו שלו. ולכן מעמדו של קאט לא להיט.
עם כל הביקורת המוצדקת ברובה על מיקאל – אסור לשכוח את מה שהוא עשה בבוסטון.
בקיצור – יש כמה דילמות לניקס…

תומר
07/06/2025 23:07:25

אחלה פוסט, תודה
אני רוצה שניה להתעכב על ההערה שלך על העומס וההשוואה למשחקי טניס
קודם כל, העומס ב NBA הוא לא רק של משחק אחד או אפילו שמונה כמו בטורנירי טניס למיניהם, אלא מתמשך. לכן הבעיה עם שחקנים שמשחקים הרבה דקות היא לא עם זה שבסוף המשחק נגמר להם הכוח, אלא שבאמצע העונה הם מתחילים להיפצע. לגבי זה ציינת – ובצדק – שצוות רפואי טוב יכול לקזז את השחיקה שיוצר עומס כזה.
אבל בהמשך לזה, ואולי חשוב יותר, הבעיה עם שחקני כדורסל שמשחקים הרבה דקות היא לא עם זה שנגמר להם האוויר. הם ימשיכו לרדת להגנה ולעלות להתקפה גם 60 דקות. הבעיה היא שהם יפגרו ברבע צעד אחרי שחקנים ששיחקו פחות. לא תמיד רואים את זה בהתקפה אבל בהגנה יהיה הרבה יותר קל לעבור שחקן עייף משחקן טרי.
יתרה מזו (וזו אולי הנקודה החשובה ביותר), גם אם יישאר לשחקנים אוויר לרוץ, כל מה שקשור למוטוריקה יותר עדינה – נניח זריקה לסל – נפגע. ברונסון ימשיך לדחוף את ההתקפה, אבל הקליעה שלו או המסירה כבר יהיו קצת פחות מדויקות.

captain beefheart
captain beefheart
07/06/2025 23:39:44

סיזונינג לווק עושים ברגולר סיזון, לא בפלייאוף 😉
מזכיר שעל המדף נמצא אחד מייק מלון. נראה תפור לגארדן.

captain beefheart
captain beefheart
07/06/2025 23:57:20
הגב ל  דובי

ד"ש ליורם רודד והגמלים

מנחם לס
08/06/2025 3:44:50

תודה דובי. אני שמח שחזרת

מנחם לס
08/06/2025 4:05:15

דובי, האתר צריך אותך. תנסה לחשוב על חומרים שתוכל לכתוב מדי פעם בחודשי הקיץ. אני יודע שזה לא פשוט ולא קל אבל כולנו חייבים להתאמץ ולמצוא מדי פעם נושא לכתיבה.