פריוויו משחק 5 בגמר המערב / מאנו

פריוויו משחק 5 בגמר המערב / מאנו

03:30 אוקלהומה סיטי ת'אנדר – מיניסוטה טימברוולבס (הת'אנדר מובילים 1-3 בסדרה)

היות שזה משחק מספר חמש, ובהנחה שרובכם קראתם וראיתם חלקים גדולים מהסדרה, אין לי יותר מדי לחדש לכם בכל הקשור לדינמיקה של הסדרה ולדברים שרואים בעיניים. מה שכן, בשנים עברו גיליתי שסקירת הנתונים הסטטיסטיים המצטברים בסדרה כולה מעלה לעתים תובנות מעניינות שחמקו מעיני הבלתי מזוינות. לפיכך, בחנתי את נתוני הסדרה הנוכחית, באדיבות בסקטבול רפרנס, כאן.

חסרון משמעותי של נקודת המבט הזו הוא "השטחה" של השונות בין המשחקים עצמם. כלומר, כשאנחנו עושים ממוצע, אנחנו בעצם מתעלמים מהבדלים בין המספרים השונים בקבוצה. כך למשל ממוצע הנק' בסדרה עד כה הוא 115.3 לאוקלהומה ו-115.0 למיניסוטה. אם מסתכלים על המספרים האלה בלבד, אנו עלולים לחשוב שכל המשחקים בסדרה היו צמודים להפליא. למעשה המשחק הצמוד היחיד היה המשחק הרביעי, אך הפרש הנקודות לטובת מיניסוטה, בניצחונה היחיד בסדרה, היה כל כך גבוה (42 נק'), שהוא כמעט מאזן את ההפרשים לרעתה בשלושת המשחקים האחרים (26, 15 ו-2, המצטברים ל-43 נק').

הדברים נכונים, לפחות תיאורטית, במידה רבה, גם לגבי פרמטרים אחרים – ג'וליוס רנדל, למשל, שיחק מצוין במשחק השלישי, ומשמעותית פחות טוב באחרים, אך הנתונים המצטברים שלו לא ישקפו את השונות הזו.

ועם זאת, גם לנוכח שונות גבוהה, אני חושב שהאפקט המצטבר או הממוצע לאורך הסדרה יכול לחשוף נק' חולשה, חוזקה, ואולי גם כמה רעיונות לשיפור. נסתכל בעיקר על אוקלהומה, הן מכיוון שנראה שהיא זו שתמשיך הלאה, ויהיה מעניין לעקוב אחרי חלק מהפרמטרים הללו גם בפיינלז, והן מכיוון שהתחלתי עם אוקלהומה, ובאמצע גיליתי שזמני אוזל… עם הקוראים פינץ' וזעפרני הסליחה 😉

אנחנו יוצאים לדרך

האוהבים הצעירים

אוקלהומה היא, אאל"ט, הקבוצה הצעירה בליגה, וזה יפה מאד, כמובן, שהיא מצליחה כל כך למרות זאת, וזה עוד יותר יפה כי זו כבר הפעם השנייה שפרסטי עושה זאת, אחרי שהדור הראשון של אוקלהומה – עם דוראנט, ווסטברוק, הארדן ואיבקה – הגיע לפיינלז ב-2012.

מצד שני, כאמור, ממוצע לחוד ושונות לחוד, ועניין אותי להבין את הקורלציה בין גיל/ניסיון לבין מידת ההשפעה על הקבוצה.

לטעמי, קיים קושי במדידה מדויקת של "ניסיון" בנ.ב.א, כי יש שחקנים שהצטרפו לליגה בגיל מוקדם יחסית, אז נומינלית הרקורד שלהם ארוך יותר, אבל היה די ברור שהם "פרויקט" ושלוקח להם זמן להתפתח, בעוד שהיו שחקנים שהתפתחו באירופה או אף בג'י-ליג, ואני מאמין שהניסיון שצברו שם דווקא הועיל להם.

כמובן שהשנים החולפות, בין אם בליגה או מחוצה לה, מאפשרות לשחקנים לעבוד על הגוף, לשפר יסודות, ולהתבגר באופי (לא ג'ה, אני לא מדבר עליך). לכן החלטתי פשוט להוריד 18 שנים מגילו של השחקן, ולהתייחס למספר הזה כמספר השנים שבהן "עבד על עצמו" כשחקן בוגר. לא הכי מדויק, אבל שיהיה.

בשקף להלן אפשר לראות את התוצאות בגרף עוגה. כך למשל אלכס קארוסו, האיש והאגדה, כבר בן 30, ולכן ה"ציון" שלו הוא 30-18=12, וכמוהו גם קנריק וויליאמס. במקרה של שרגא, הילד כבר בן 26, ולכן הציון הוא 8, וכו'.

השחקנים שזכו לתבנית אדומה סביבם הם מי שאני מגדיר כשחקנים המרכזיים בקבוצה, ואפשר לראות יפה שהם "מפוזרים" על פני כל ה"פאי" כלומר, יש שחקנים מרכזיים מבוגרים (קארוסו), בגילאי ביניים (שרגא, הרטנשטיין, דורט), וצעירים (צ'ט, ג'יי דאב וקייסון וואלאס המפלצתי).

רוצה לומר, שבעניין הזה, או גם בעניין הזה, פרסטי מצליח להבריק, כי אמנם יש לו את הקבוצה הצעירה בליגה, אבל דה פקטו, יש לו קבוצה מאוזנת למדי, הכוללת שחקנים מרכזיים במגוון גילאים (וכתוצאה מכך גם חוזים וכו', אבל על זה בפעם אחרת). סחטיין.

חלוקת דקות

מינון הדקות הוא פרמטר שדווקא "מרוויח" לדעתי, מהאפקט המצטבר של סדרה, מאחר והוא מקזז כל מיני פציעות קטנות, סתם נפילות באמצע המשחק, או איזה ניסיון מאצ' אפ זמני, של המאמן שלך או של היריב, ומאפשר לראות מי נמצא לאורך זמן על הפרקט ואחראי, לטוב ולרע, לתוצאות.

קל לראות שהצמד המוביל הוא שרגא וג'יי דאב, עם 37 ו-34 נק' בהתאמה. לכאורה אף אחד מהם לא עבר את ה-40 דקות בממוצע, אבל זה בעיקר בגלל שבמשחק השלישי, שבו הובסו, דייגנולט הושיב אותם מוקדם, כך שברוב המשחקים הם בהחלט היו באזור ה-40.

אחר כך יש את אזור ה-30 דקות, של דורט, הולמגרן, ו-וואלאס, ואחריהם, באזור ה-20 דקות, נמצאים קארוסו והרטנשטיין. האמת שחשבתי שהרטנשטיין ישחק יותר בגלל הדקות של רודי (שמשחק 28 דקות בממוצע בסדרה), אבל יתכן שזו אינדיקציה להעדפה של דייגנולט לשחק יותר סמולבול, או "סמולבול כשאחד הסמולים שלך הוא צ'ט", במקום לשלוח את הרטנשטיין ללכת מכות עם הצרפתי הארוך. מה שכן, קצת קשה לי להבין למה קארוסו משחק פחות מדורט ומ-וואלאס, גם אם זה לא בהפרש משמעותי.

הדרג הבא הוא של רול פליירז צלפים – ג'ו, וויגינס וקנריק וויליאמס, שמקבלים 10 דקות כל אחד כדי לזרוק, לקלוע, ולרוץ כמו מטורף בהגנה. הם פחות דומיננטיים ממה שחשבתי שיהיו, ונדמה לי שגם פחות יחסית לסדרה מול דנבר, אולי זה בגלל שמיניסוטה גדולים וחזקים פיזית (ריד, מקדניאלס, אדוארדס, אפילו ניקיל), ולכן דייגנולט צריך את הגארדים היותר ביריונים שלו (דורט, וואלאס, קארוסו).

הגנה

בחרתי להסתכל על "חיבור" של חסימות וחטיפות. האמת שהנתונים "מפוזרים" יפה על פני הקבוצה – ג'יי דאב עם 9, אחר כך שרגא, דורט וצ'ט עם 8 כ"א, וואלאס עם 6, ואז קארוסו והרטנשטיין עם 4. בקיצור, כמו שקל לראות במשחקים עצמם – כולם, כולל כולם, עושים הגנה, ועושים אותה טוב. יצויינו לשבח ג'יי דאב ושרגא, שגם משחקים הרבה דקות, גם לוקחים על עצמם הרבה בהתקפה, ועם זאת מציגים מספרים יפים מאד גם בהגנה. סחטיין.

חלוקת נקודות

שרגא קולע 27% מהנק' של אוקלהומה בסדרה, אחריו ג'יי דאב עם 20%, ואז הולמגרן עם 15%. בסך הכל נוצרים כאן ביג-3 שקולעים 62%, או שני שליש, מהנקודות של הקבוצה. האמת, היה נדמה לי ששאר הקבוצה קולעת יותר משליש, אבל זה העניין, התחושה הזו אינה מדויקת, ובגלל זה אני אוהב להסתכל על נתונים של סדרה שלמה ולגלות דברים חדשים על המציאות.

מעבר לזה אפשר לראות שקארוסו קולע כמעט פי שתיים מוואלאס, והרטנשטיין קולע יותר מדורט. וזאת למרות שהם, קארוסו והרטנשטיין, משחקים פחות מוואלאס ודורט בהתאמה. בהחלט מפתיע.

מעבר לקשת

פרמטר קריטי בליגה, ובסדרה בכלל זה. בחרתי במספר הקליעות כדי לראות מי, בשורה התחתונה, תרם נקודות משלוש ומי פחות, והסתכלתי גם על אחוזי הקליעה.

ראש לכולם הוא ג'יי דאב, עם 11 קליעות ב-50% מהטווח, נתון מאד מרשים, בעיקר כשלוקחים בחשבון שהוא לא רק "קלע טהור", כלומר זה לא איזה קורבר כזה אלא שחקן שגם יוצר, מגן, מוסר והכל. סחטיין.

אחר כך יש דבוקה של גארדים, בהובלת קארוסו עם 7 ב-50% מהטווח, דורט עם 6, אבל ב-35%, ו-וואלאס עם 4, אבל בפחות מ-30%. ושוב עולה השאלה למה בעצם וואלאס משחק יותר מקארוסו. גו פיגר.

מעניין לציין ששרגא עם 5 קליעות, אבל ב-28% בלבד. זה גם "נשמע לי הגיוני" כי אני זוכר מהמשחקים עצמם שהוא לא קלע כל כך טוב. אפשר לתהות למה בעצם הוא ממשיך לזרוק משם. אני לא יודע מה התשובה, אבל הבוקר ראיתי את האליברטון, צלף שלשות טוב משרגא, זורק משלוש כאחת מהאופציות המרכזיות שלו כמנהל משחק, ולא רק בסוף שעון, וגם את זה לא הבנתי, אז יכול להיות שהתשובה בשני המקרים האלה לא ידועה, אך זהה. חוץ מזה היו לו כמה פספוסים של קאץ' אנד שוט מהפינה, שזה כמובן יכול לקרות.

צ'ט, עם 5 ב-33%, צריך להמשיך לעבוד על זה בקיץ, אבל אני יכול להבין שהוא צריך לצאת החוצה כדי לפנות את הצבע מגובר/רנדל/ריד ושאר זאבים ענקיים, כדי ששרגא וג'יי דאב יוכלו להחליק לתוך הצבע ולהוציא החוצה (לעתים אליו) לשלשה.

אחוז קליעה "אמיתי" – True Shooting %

זה נתון משמעותי, שמשקלל קליעה משלוש, משתיים ומאחד. כמו שאפשר לראות להלן, הקלעים המרכזיים של אוקלהומה קולעים כולם מעל 50%, ורובם גם מעל 60%. זה מתיישב עם מראה העיניים – הם באמת קולעים יפה, כולם.

מעניין שקרוסו מוביל את הדבוקה עם 67% מהממים, כנראה גם בגלל ה-50% שלו משלוש, אחר כך הרטנשטיין והולמגרן בצבע, ואז מגיעים להם היוצרים – ג'יי דאב עם 60%, גם הוא גם בזכות השלוש, ושרגא עם 55% – ורק אחר כך מגיעים אנשי הקאץ' אנד שוט דורט ו-וואלאס. ושוב עולה השאלה למה בעצם וואלאס משחק יותר מקארוסו…

חלוקת אסיסטים

אז גם בפרמטר הזה מתהווים להם ביג-3, והפעם הם שרגא, עם 31%, ג'יי דאב עם 16% ו… קייסון וואלאס עם 14%, כששלושתם ביחד עם 61%, שוב כמעט שני שליש מהקבוצה כולה.

זה מעניין מאד.

קודם כל, לשרגא יש כמעט פי שתיים מאשר לג'יי דאב, שזה מסתדר היטב עם מה שרואים בעיניים, ואולי מכניס קצת לפרופורציה את הדיון על "ג'יי דאב כשחקן יוצר ראוי/מספר 2 שאפשר לסמוך עליו" וכו', כלומר, להבנתי, שרגא מאד מאד דומיננטי, אולי אפילו יותר מדי. זה משהו שאולי אפשר לעבוד עליו בקיץ, אבל זה המצב כרגע, וקשה לי להאמין שזה ישתנה משמעותית בשבועות הקרובים – "אתה רוקד עם מי שהביא אותך לנשף", ואת הנשף הזה, אם לא יהיו הפתעות מיוחדות, הרעמים ירקדו בעיקר עם שרגא.

בנוגע לג'יי דאב עצמו, אני חושב שהנתונים האלה מראים שהוא אכן מספר 2 בניהול המשחק, ולא ברור לי שיש לו מה להתבייש בזה בכלל, ויחסית לשוטינג גארדז אחרים בפרט – הוא נראה לי יותר מעורב בניהול המשחק יחסית לשוטינג גארדז של האלופות האחרונות וביניהם דני גרין, קליי, דני גרין, קיי.סי.פי/דני גרין, מידלטון, קליי, וקיי.סי.פי, ולמעשה פחות דומיננטי רק מצמד הקומבו-גארדז הסוציאליסטי של בוסטון בשנה שעברה – הולידיי ודרק ווייט. סביר לגמרי.

על הדרך "גילינו כאן" שלפחות בשנים האחרונות הקורלציה בין זכיה באליפות לבין שוטינג גארד שכבר זכה באליפות היא לא רעה בכלל. מעניין אם באמת יש בזה משהו, ובהקשר של העונה הזו חשוב להזכיר שקארוסו, שוטינג גארד, כבר זכה באליפות…

…מה שמביא אותנו, שוב, לקייסון וואלאס, הוא ולא אחר, במקום השלישי עם 14%, כלומר כמעט כמו ג'יי דאב, ובהרבה פחות דקות (26 מול 34). איך אנחנו מסבירים את זה?

וואלה יא איבני, לא יודע.

אני יכול לחשוב שזה קשור לכך שהוא חוטף וחוסם הרבה, ואולי לכן זוכה בכדורים ומיד שולח אותם לאיזה רעם אחר שדוהר קדימה. יש לי vivid memories כאלה מהסדרה מול מיניסוטה, והאמת שגם מול דנבר. מצד שני יש לי זיכרונות דומים גם מקארוסו, (למרות שהוא אחראי ל-3% בלבד מכלל האסיסטים), ומג'יי דאב (עם 16%, כאמור), ובכלל מהאוקלהומה הזו – תמנון כחול מרובה זרועות שמתעלק על הקבוצה השנייה, גונב כדורים, ודוהר קדימה. ככה הם משחקים, לא?

אפשרות שנייה היא שוואלאס יודע למסור את המסירה הנוספת, כלומר שאם למשל שרגא נכנס לצבע ומוציא את הכדור אליו, אז הוא יודע למצוא במסירה נוספת את השחקן שיש לו את הסיכויים היותר גבוהים לקלוע את הזריקה. גם מזה יש לי איזה זיכרון עמום, וגם מזה יש לי זיכרון גם מקארוסו, אבל אולי המספרים כאן רומזים שאני נוטה לזכור את מהמהלכים של קארוסו יותר מאשר את של וואלאס, שרגא, האליברטון, הילדים שלי, וכל אחד אחר בעולם כרגע, למעט אולי דרק וייט.

רוצה לומר, שאיך שלא נסביר את המספרים האלה, יתכן והם רומזים לנו שמשקלו של וואלאס במשוואה רב יותר מאשר רק העלוקה ההגנתית שהוא. יפה לו בכלל, ובגיל כל כך צעיר בפרט. סחטיין.

מיניסוטה

יש קבוצה נוספת בסדרה הזו, אז נתייחס אליה בזריזות ונתמקד בחלוקת הנק' ויעילות הקליעה.

מקובל לטעון שאנתוני אדוארדס לא משחק טוב בסדרה הזו. אני נוטה להסכים שהוא יכול להיות יותר טוב, אבל הוא גם לא ממש גרוע, ו-24 נק' בממוצע למשחק, ב-60% אחוז אמיתי, הם חלק מהעניין – אפשר היה לצפות שיקלע 30 ומעלה, כמו שרגא, ואולי גם שיהיה יותר יעיל, (גם אם מול הגנת הברזל של אוקלהומה זה לא כזה פשוט), אבל זה לא שהוא לגמרי נעלם.

מי שכן נעלם לחלק גדול מהסדרה הוא ג'וליוס רנדל, שדווקא לאור חולשתו היחסית של אדוארדס, הנק' שלו דרושות לקבוצה יותר מבעבר, אבל רנדל מייצר רק 16 כאלה בערב, ב-59% אחוז אמיתי, ובאופן מאד מאד לא יציב (28, 6, 24, 5 נק' ב-4 המשחקים).

מי שעוד משך את תשומת ליבי הוא אימת הלייקרס והאיש שגבר על הלוחמים, ידידי נאז ריד. 9 נק' בלבד בממוצע למשחק, ורק ב-51% אחוז אמיתי. לא יודע להסביר את החולשה הזו, הוא גבוה וחזק יחסית לרוב הרעמים ששומרים עליו, ולמרות זאת קולע רק 18% מעבר לקשת. אולי הוא מתרגש, אולי הוא לא מקבל מהגארדים את הכדור במצבים נוחים כמו בשלבים מוקדמים יותר. לא יודע.

רודי גובר בסדרה מאד לא טובה – 7 נק' בלבד למשחק, וב-50% בלבד אחוז אמיתי – ולא ברור לי מדוע. רודי  אמור, לדעתי, לדרוך על כל דרדסי אוקלהומה, בדיוק כפי שעשה לדרדסי הלייקרס ולדרדסי הלוחמים בסיבובים הקודמים. מה השתנה? יתרה מזו, באחד המשחקים הראשונים הוא גמז את צ'ט בלי הרבה בעיות. והאחוז האמיתי שלו, מסורתית, גבוה מאד בגלל כל הלובים שהוא מקבל. לא ברור לי, אבל היות שהסדרה נמצאת איפה שהיא נמצאת, אם אני כריס פינץ' אני שוקל לנסות את רודי, לפחות בתחילת המשחק, לכמה הטבעות אכזריות כאלה ויצירת יתרון ומומנטום.

אחרון חביב מאד, מייק קונלי, שאמנם זכה לשבחים מפינץ' על כך שהוא שומר על הכדור מול העלוקות שממול, ואמנם הפלוס מינוס שלו חיובי בכל ארבעת המשחקים, אבל עם 6 נק' ב-30% אחוז אמיתי הוא פשוט לא מהווה פקטור בהתקפה.

שורה תחתונה

בין קונלי לרודי גובר מיניסוטה יכולים לנסות לעקוץ בצבע, ויש סיכוי שנאז ריד יתאושש מהסלאמפ הזה מעבר לקשת, ו"רנדל יום עסל/יום בסל" אמור להיות הלילה ביום עסל, אבל אוקלהומה טובה יותר, ובבית, אז להערכתי הסדרה המצוינת הזו תסתיים הלילה אחרי ניצחון מקומי בהפרש של 11 נק'. נקווה שקונלי לא יפרוש, ובפרט אם כריס פול לא ממשיך איתנו בספרס, מאד אשמח אם קונלי יגיע.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

נדיר שמישהו יהפוך לדוגמא עבור הקולגות שלו. עוד יותר נדיר שמישהו יהפוך לדוגמא עבור אנשים בכלל, ובשבילי, זה מאנו. כשאני רואה את מאנו משחק כדורסל, אני רואה לא רק איך שחקנים צריכים לשחק כדורסל אלא גם איך אנשים צריכים להיות. תודה רבה מאנו על הדוגמא וההשראה.
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
99 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
explayer
explayer
28/05/2025 19:28:42

אתה שואל על וואלאס, למה משחק הרבה יחסית.
חלק מהתשובה נתת באסיסטים.
אבל יש עוד הרבה, ריבאונד, הגנה, וכל מה שלא נכלל בסטט, ראה דריימונד גרין ו…נדב הנפלד.
לפעמים צריך שחקן עם פחות אגו.
נכון גם ליוקיץ אין אגו, אבל הוא בכלל מאגדה אחרת !

מיכאל ירדן
מיכאל ירדן
28/05/2025 21:14:27

איזה פוסט לפנתיאון. סליחה שאני מתעלק עליך לאחרונה, בחיי שחשבתי לעצמי שהפוסט לפנתיאון לפני שראיתי מי המחבר.. כן ירבו! תענוג ממש.

Yinon Yavor
28/05/2025 21:22:31

מושקע ממש, אבל איבדתי את הידיים והרגליים בסבך הנתונים…

האווי לאסוף
האווי לאסוף
28/05/2025 23:43:56

תודה רבה מאנו (לצערי לא יכולתי להתרשם מכל הלינקים עקב באג חוזר בimagur, אבל זה כבר זב"שי)

golan
golan
29/05/2025 0:00:41

כל הכבוד על ההשקעה.
תודה.
אוקלהומה פשוט יותר טובים… משחקים יחד כבר שנתיים. צעירים בגיל – לא בהכרח בניסיון.

NBA בדם
29/05/2025 0:55:28

המון נתונים מעניינים.
תודה רבה!!!

ברוך רובין
29/05/2025 3:46:08

מינסוטה עם שני ריבאונד התקפה ו3 בהתחלה. הם לא יכולים לאפשר לאוקלהומה 15£ יותר זריקות

ברוך רובין
29/05/2025 3:48:45

חבל שגובר לא בענף הנכון התקפית, אין לו מושג איך ליצור נקודות בפוסט, להוריד כדור לרצפה

ברוך רובין
29/05/2025 3:50:20

SGA אחלה מנהל משחק. לא מבין למה הוא משחק עם קונלי החטיאר הזה, יש לו כמויות של גארדים אתלטים.

אוקלהומה סוגרת לחלוטין את הצבע

ברוך רובין
29/05/2025 3:51:31

מקדניאלס שובר את הסל לא ייאמן זריקות חופשיות מהפינה ב3. למה הוא מחכה שיוציא אותו

ברוך רובין
29/05/2025 3:53:57

הולמגרן עם 7. ריד צריך להכניס במקום מקדניאלס, דלינגאהם/ גוניור במקום קונלי.

ברוך רובין
29/05/2025 3:55:38

גם את גובר הייתי מוציא החוצה בגלל החולשה ההתקפית שלו. מינסוטה מנצלת אפס מייצרים הפיזיות שלה

ד"ר פופרס
29/05/2025 3:58:02

מיני קבוצה בלי שכל,רנדל אהבל וגובר מועיל כמו עמוד חשמל

ברוך רובין
29/05/2025 3:58:05

מה אדוארדס עושה. סוף סוף הוא הכניס התקפה במקום הנכים האלה , גם ככה הם לא מנצלים את יתרון הגובה לפחות שיהיו עוד שחקנים שמסוגלים לעשות משהו עם הכדור

ברוך רובין
29/05/2025 3:58:51

רנדל חזר לגודל הטבעי מול אוקלהומה.

מינסוטה מאבדים כמו ילדים.

ד"ר פופרס
29/05/2025 3:59:35

זאת התקרה של מיני, אליפות הם לא יראו ככה

אשך טמיר המקורי
29/05/2025 4:02:27
הגב ל  ד"ר פופרס

זאת חוכמה בדיעבד, צריך לחכות עוד איזה שנה-שנתיים-חמש עם גובר כדי לחרוץ דעה

ד"ר פופרס
29/05/2025 4:08:05

😂😂😂

אשך טמיר המקורי
29/05/2025 4:00:30

קרוסו בכל מקום
אוק' הגיעה מוכנה לחגיגה
מיני ללוויה

ברוך רובין
29/05/2025 4:01:13

הטרייד על גובר קבר את מינסוטה 4 אמות באדמה. SGA צריך להכניס לדיון של הטוב בעולם בטח שאתה מוסיף את ההגנה.

מינסוטה הכניסה גארדים ומי שמכדרר זה רנדל וריד.

15 הפרש שיהפוך ל40 בחצי

אשך טמיר המקורי
29/05/2025 4:03:10

שיי סוף סוף מתפוצץ ומראה את מלוא הארסנל בלי לסחוט שריקת זבל אחת.
מתרכז בכדורסל

ברוך רובין
29/05/2025 4:08:37

שחקן על. הוא מסוגל לשלוט בליגה גם בלי שריקות

thetroll
thetroll
29/05/2025 4:03:45

טוב יאללה 22 7 תם הטקס צריך להתכונן לגמר

thetroll
thetroll
29/05/2025 4:04:30
הגב ל  thetroll

אני מכריז על המשחק והסדרה.

ברוך רובין
29/05/2025 4:04:19

מינסוטה פשוט קבוצה מוגבלת התקפית. הלייקרס חייבים להביא כמה אתלטים שיכולים לרוץ סביב דונציץ כמו שיש באוקלהומה.

אינדיאנה תתן לאוקלהומה פייט רציני.

k_700 the original
k_700 the original
29/05/2025 4:09:20

השחקן הראשון שאני לוקח מאוקלהומה ללייקרס זה קייסון וואלאס(ואני אומר את זה מהשנייה שהטרייד על לוקה קרה).

ברוך רובין
29/05/2025 4:13:14

שחקן שחקן הוא, צריך מפלצות פרימטר שירוצו סביב לוקה. מעדיף אותו על ריבס האוברייטד

k_700 the original
k_700 the original
29/05/2025 4:20:19

מי שבאמת רואה את אוקייסי יודע שמהרגע שהוא נכנס לליגה מדובר באחד מהסטופרים הכי רציניים בליגה פר דקות משחק ועל קליעת קאטץ אנד שוט די מוכחת עוד מהקולג׳ים ל-3 מהפינה.
זהב ליד לוקה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

ליד לוקה הכי טוב זה לברון וגובר.
אם ישימו את הכדור בידיים של ברוני שההגנה שלו גם לא נופלת מקייסון הם יכולים לקחת את הכתר ולא את הקטטר

ברוך רובין
29/05/2025 4:05:13

בניגוד למינסוטה אינדיאנה מסוגלים לקבור את ה3, הם טסים התקפית, ומסוגלים לשחק עם 4 מובילי כדור

נערך לאחרונה 6 חודשים לפני על ידי ברוך רובין
ברוך רובין
29/05/2025 4:06:32

קארוסו מאבד, ומקבל שריקה בדיחה .

אשך טמיר המקורי
29/05/2025 4:07:02

מילה חדשה במילון לאוויר – "מרג'ינל"

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

זה הגיע מלוקה זוכר שהוא פיצץ לרנדל את היד בזריקה ל3? ואז ביטלו את העבירה אמרו משהו מארגינל חראגינל מאז זה תפס טוב.

k_700 the original
k_700 the original
29/05/2025 4:07:16

אנשים פה אמוציונליים למה קונלי משחק וכמה זמן עד שמוציאים את מקדניאלס החוצה ולמה הם מאפשרים ריבאונד התקפה….חחחח תהנו קצת מההלוויה של הקבוצה הזאת.
זה משחק שכולו יהיה חגיגת עלייה קלאסית לגמר בדרך לאליפות.

ברוך רובין
29/05/2025 4:07:51

הבן דוד של הMVP החטיא 2 לייאפס לא יאמן. הילד של שמעון בן 9 קולע את זה בשינה

ברוך רובין
29/05/2025 4:10:09

כל פעם שדורט זורק שלושה זה נראה כאילו זה פוגע בתקרה, איזה קשת יש לו.

הלייקרס חייבת למשוך איזה שני בולדגים כמו קארסו וולאס לקבוצה.

אשך טמיר המקורי
29/05/2025 4:13:59

הלייקרס צריכים את גובר, איתו אין לכם תקרה

דוקטור רזי הופמן
29/05/2025 4:50:23

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

Don
Don
29/05/2025 7:36:14

קארוסו כבר שיחק בלייקרס להזכירך והועבר בטרייד. הלייקרס בעצמם לא יודעים מה הם צריכים. אני יכול להגיד לך, אבל אף אחד לא יקשיב לי.

אור
אור
29/05/2025 8:20:03
הגב ל  Don

הוא לא הועבר בטרייד מהלייקרס, להזכירך

ברוך רובין
29/05/2025 4:11:12

לא כוחות 17 הפרש, מינסוטה פשוט נכה. SGA כל פעם שמקבל דאבל מוסר לשלושה קלה שחקן על

אשך טמיר המקורי
29/05/2025 4:11:15

הוא אשר אמרנו, לא כוחות.

gogo
gogo
29/05/2025 4:14:27

איזו הצגה
צאנס אחרון של מינסוטה להתאפס ברבע השני. לייצר נקודות משימה קשה מול אוק. אפשר לזרוק למערכה צעירים כמו קלרק שאנון דילינגהאם.

ברוך רובין
29/05/2025 4:15:25

אני לא זוכר קבוצה עם הגנה כמו של אוקלהומה .

ברוך רובין
29/05/2025 4:16:26

איך הלייקרס המטומטים ביטלו על קארוסו

אשך טמיר המקורי
29/05/2025 4:19:00

the bald eagle

אשך טמיר המקורי
29/05/2025 4:16:42

מה אתם צריכים? שואלת הכתבת המתעלקת את קונלי בהפסקה
"התלהבות וגאווה", הוא עונה בפנים מכורכמות, כתפיים שחוחות, וקול ענות חלוש

ברוך רובין
29/05/2025 4:18:29

אשך לגבי הלייקרס היא לא רחוקה הרבה מקונטנדרית, צריך 2 חיות הגנה שמסוגלים לזרוק שלושות במקום ריבס ( לאוקהומה אינדיאנה מינסוטה יש על הספסל כאלה).

וגבוה נורמלי שמסוגל להתגלגל לטבעת.

אשך טמיר המקורי
29/05/2025 4:20:43

איזה קונטנדרית? אתם עמוק בבור הצואה. הובסתם בידי קבוצה חלשה

ברוך רובין
29/05/2025 4:22:12

קבוצה מאוד מוגבלת, הבעיה של הלייקרס הייתה הגנתית, התקפית גם היום הם יכולים לעמוד מול כל קבוצה בליגה

אשך טמיר המקורי
29/05/2025 4:24:46

בדיוק, לעמוד. בעוד שאר הקבוצות רצות

k_700 the original
k_700 the original
29/05/2025 4:19:13

ג׳וליוס רנדל- אנדר/אובר 6 נק׳ במשחק הזה?

שאלת המשך:
אנדר/אובר 5 איבודים על 2 אסיסטים במשחק?

IDO
IDO
29/05/2025 4:20:32

אם מיניסוטה רוצה טבעת שיתחילו לקלוע

ברוך רובין
29/05/2025 4:22:53
הגב ל  IDO

טבעת מהגניקולוג יקבלו, זה הטבעת היחידה שגובר יראה בקריירה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

🤣🤣🤣

ברוך רובין
29/05/2025 4:20:43

יהיה 40 במחצית נאז ריד ורנדל חושבים זה ההגנה של הלייקרס ואיבוד אחרי בלוק

k_700 the original
k_700 the original
29/05/2025 4:21:05

ג׳יי דאב תעשה לי ילד!!!!!!!

אני מיוחמת.

אשך טמיר המקורי
29/05/2025 4:22:18

עזית הכלבה הצנחנית?

IDO
IDO
29/05/2025 4:59:54

זה מה שיצא מזיווג של כדורסלן שחור וקיי 700?
צחקתי בכל רם בפעם השנייה…

אשך טמיר המקורי
29/05/2025 4:21:43

פתחתי חלון, שייכנס קצת מרג'ינל

k_700 the original
k_700 the original
29/05/2025 4:22:54

מיני מושיבים את אדוארדס כאילו עוד 5 דק׳ ההפרש הוא לא 55 ומעלים חמישיות שלישיות עם כמה אפסנאים להמשך הניגוב.

k_700 the original
k_700 the original
29/05/2025 4:25:35

אדוארדס יצטרך שנים על כסא של פסיכיאטר אחרי האונס הקבוצתי שוואלאס וקארוסו מעבירים אותו פה.
זה צלקת בנפש.

k_700 the original
k_700 the original
29/05/2025 4:25:57

ודורט*

סוסמעץ
סוסמעץ
29/05/2025 4:27:46

כמעט בוקר טוב חברים
==
שחיטה כשרה

ברוך רובין
29/05/2025 4:29:22

28 הפרש. SGA כזה חכם

אשך טמיר המקורי
29/05/2025 4:29:32

חבל שאין מגבת לבנה בכדורסל.

ברוך רובין
29/05/2025 4:36:56

יש את רנדל

k_700 the original
k_700 the original
29/05/2025 4:40:10

הוא הסמרטוט שמנגבים איתו את הרצפה.

עומר
עומר
29/05/2025 4:36:38

אז דנבר נגד אוקייסי היה בעצם גמר המערב. היה דיי ברור בסדרה אז כבר. נראה אם זה גם יהיה הגמר האמיתי

k_700 the original
k_700 the original
29/05/2025 4:37:26

קארוסו השחקן הגנה הכי טוב בליגה.
אם היה שחור ושחקן חמישיה הוא היה לוקח את השחקן הגנה של השנה.

דוקטור רזי הופמן
29/05/2025 4:53:28

הוא עושה קרוס-אובר?

k_700 the original
k_700 the original
29/05/2025 4:46:03

אני בספק אם נזכה בימי חיינו לראות הגנת סטופרים כזאת.
יש להם יותר איבודים מסלי שדה במחצית חחח

ברוך רובין
29/05/2025 5:05:20

לא תאמן ההגנה

IDO
IDO
29/05/2025 4:58:32

בהצלחה לאינדיאנה… הסיכוי היחיד שלהם זה מגפת בקר בטולסה

ברוך רובין
29/05/2025 5:23:52

מינסוטה אולי תגיע ל80 נקודות קבוצה מאוד מוגבלת. מעניין לראות את המאצאפ מול אינדניאנה בניגוד למינסוטה יש להם לא מעט יוצרים ומובילי כדור אפשרות לשחק סטרץ 5 ולהעניש מ3

ברוך רובין
29/05/2025 5:39:37

משחק משעמם, מזל אני במסעדה טובה מעביר את הזמן

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

מי שחושב שתוצאת סדרת הגמר בין אינדי לאוק תהיה שונה הולך.להתבדות. ללא פציעות אוק תפסיד לכל היותר עוד משחק 1 העונה.
אינדי תקבל את ההלם של החיים שלה. הלי יבכה כמו שאדוארדס עוד לא בכה

thetroll
thetroll
29/05/2025 5:55:21

נראה לי שזה מץ'אפ אחר. אינדי בנויה הכי טוב להתמודד עם אוק זה פשוט ההתקפה הכי טובה נגד ההגנה הכי טובה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  thetroll

אני חושב ששגא הולך לתת מול אינדי מייקל מול הסאנס אותם ממוצעים בערך.
ההתקפה של אוק תראה הרבה יותר טוב מולם לדעתי גם גייוויל וצט יככבו שם
קרלייל נתן לקאווי כל סידרת פלייאוף מול המאבס לדדות בקלות לספוט והוא כמעט לא מביא דאבל טימס זה יהיה חלום לשגא להגיע למידריינג בניחותא

נערך לאחרונה 6 חודשים לפני על ידי יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
thetroll
thetroll
29/05/2025 7:43:56

יש מצב. נראה מה יהיה

ברוך רובין
29/05/2025 5:43:37

SGA לא אנושי הכניס את כל מינסוטה לתוך הסל הוא חייב להיות בדיון הטוב בעולם, היום אני לוקח אותו לפני כל שחקן בטח שמסתכלים על שני צדדי המגרש

נערך לאחרונה 6 חודשים לפני על ידי ברוך רובין
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

נו ברור הוא השחקן הכי טוב בליגה והולך רק לפתוח פער עונה הבאה הוא יגיע גם עם שלשות ודרגת רמטכל

עמיחי קטן
29/05/2025 5:46:35

אותו דבר קרה למינסוטה גם בעונה שעברה במשחק 5 של גמר המערב.
ותודה מאנו על הפריוויו. לא הספקתי קודם

Yinon Yavor
29/05/2025 5:51:42

יאללה, שייתן כבר דקות לאינגלס!!
מתי האוסטרלי עוד יזכה לשחק בגמר אזורי??

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

חחח ברוך אוהדי הטראקרס חיים באספמיה אתם גמורים אפילו אם יאניס והשופטים לא בטוח שתעברו את אוק.
אתם עברתם מקבוצת סטט פאד לשקץ לסטט פאד ללוקה. אצה חושב שיכלתם להתמודד עם אוק בהגנה שלהם ושגא חחחח
הייתם צריכים 3 בראדרס ופוסטר כל משחק פלוס יאניס. נגד לחץ כזה השקץ ולוקה כל המשחק מרוחים על הפרקט ובוכים לשופטים חחח
בהגנה אדוארדס השמיד את לוקה כל התקפה ועשו אותו מסננת תחשוב מה,שגא יעשה לו

צפנת פענח
צפנת פענח
29/05/2025 6:16:47

מה עם הקליפרס ?
נראה לי שהתגעגעת אליהם קצת .
הארדן נגד שגא ..

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

הגופה הזאת עוד יכולה למכור את הארדן וקאווי לקבוצה כלשהי שמחפשת להיות "קונטנדרית"… הלוואי ללייקרס

ברוך רובין
29/05/2025 6:24:10

לוקה גדול וחזק מדי לגארדים של אוקלהומה הוא הכניס אותם לסל עונה קודמת, גם מול לברון אין להם שומר להציב (לברון היה מכניס את קארוסו לטבעת). הבעיה של הלייקרס זה הגנה וגובה, כל מה שחסר זה שני בולדוגים ליד לוקה וגבוה שמסוגל להתגלגל ולהגן על הצבע.

k_700 the original
k_700 the original
29/05/2025 6:32:36

הוא עשה את זה מול אוקייסי בלי היתרון גובה שיש להם הנה.
זה כמובן עדיין מרשים כי היו להם סטופרים מדהימים בהגנה(מינוס קארוסו).
אבל ההגנה השנה של אוקייסי זו ההגנה הכי טובה שראינו אולי מאז פיסטונס 2004.

ברוך רובין
29/05/2025 6:44:06

כן, אני עדיין מאמין שיש לאינדיאנה מאצאף טוב מולם, הגארדים שלהם חיות אדם, יש להם קליעה מ3, הם משחקים אם מספר מובילי כדור. אני גם חושב שטרנר יעשה הרבה בעיות להגנה של אוקלהומה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

לוקה לא הכניס אף אחד לסל לא היה להם גובה פשוט היחיד שיתגלגל זה לוקה לפרקט מול הגנת הלחץ שלהם ויצטרך חילוץ שיפוטי אף אחד לא יתן לדורט ללחוץ את לוקה כמו שלחץ שחקנים בפלייאוף הזה יהיה אזעקה אם יתקרב אליו 30 סמ

ברוך רובין
29/05/2025 7:03:48

מה קשור גובה למגני פרימטר? דורט מגן על אבל הוא פשוט קטן מדי ללוקה. דרך אגב הולך להיות לא בעיה גם עם הקו האחורי של אינדיאנה נייסמית גדול מדי בשבילו

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

הוא לא קטן מידי בשביל אף אחד פשוט השופטים מנטרלים אותו מול לוקה לא מאפשרים לחץ ושמירה צמודה ונותנים שריקות אוויר בהתנגשויות וקפיצה לתוך המגן זה כל הסיפור.
דורט יציק להלי לא לנייסמית

וניל טרופי
וניל טרופי
29/05/2025 6:03:35

ברכות לפרסטי על העלייה לגמר

אשך טמיר המקורי
29/05/2025 6:33:25

גובר סיים עם 100% מהשדה, שחקן פנטסטי

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

🤣🤣🤣🤣 עשה 2 גמרי מערב יא רפה הבנה זה הטרייד ששינה אותם