מספר תובנות לקראת הדראפט בעוד חודש / הגולש שלמה

מספר תובנות לקראת הדראפט בעוד חודש / הגולש שלמה

שלמה הוא גולש ותיק באתר, בן 134 מלוקסור, אופה לחמים טעימים במיוחד, ואוהד מושבע של דראזן פטרוביץ'.

מקור כל הנפילות בדראפטים, זה עניין החמש תכונות. בסרט "מאניבול", לבילי בין, שמועמד לבחירה בדראפט, יש לפי הסקאוטינג את כל חמש התכונות החשובות בבייסבול, זה הופך אותו למבוקש מאוד, והוא נבחר בסיבוב הראשון.

בילי בין אמור להיות כוכב גדול במקצוענים. כמובן שזה לא קורה, הוא שורד בליגה כמה עונות ספורות, ופורש.

החוק מספר אחד בדראפט, זה שהדברים אף פעם לא מתפתחים כמו שרשום בדף – תמיד משהו ישתבש. כמו שאפרים קישון כתב פעם, תמיד הג'ינג'י שהיה אמור להגיע עם המפתח למכולה, בדיוק נתקע באיזה מקום, וכל התהליך נעצר.

לג'ה מוראנט וזאיון ויליאמסון יש על הנייר נתונים שאמורים להפוך אותם לשליטי הליגה – עם האתלטיות המטורפת שלהם אף שחקן וקבוצה לא יכולה לעמוד מולם. אבל אין להם מנטליות, זאיון נפצע כל הזמן ולא מצליח לחזור, כי אולי הוא לא מסוגל לעשות את הפיזיותרפיה אחרי הפציעה, וכמובן עניין המשקל. אצל מוראנט התחושה היא שהוא לוקח משהו, אבל בכל מקרה ההתנהלות שלו במשחקים זוועתית. ושני השחקנים האלה מגיעים מדראפט שדובר עליו שיהיה אחד הגדולים בהיסטוריה.

לעומת זאת, מי חשב בדראפט 1978 שיש ללארי בירד מה למכור בליגה? מה יכול שחקן לבן ולא אתלטי במיוחד לעשות באן בי איי? רד אאורבך ראה את השכל של בירד, ועשה את אחת הבחירות הגדולות בהיסטוריה. כבר בעונת הרוקי שלו, בירד החזיר את הסלטיקס לפלייאוף, שנעצרו רק בגמר המזרח מול ד"ר ג'יי.

אומרים שזה עניין של סיטואציה. שטויות, לארי בירד היה מוביל לצמרת כל קבוצה שהיה מגיע אליה. הסלטיקס של קיץ 1979 היו קבוצה כושלת שבמשך שנתיים לא העפילה לפלייאוף. הקבוצה של 1979-1980 הייתה פחות או יותר אותה קבוצה של אותן שנתיים – מקהייל ופאריש יגיעו רק בעונה השנייה של בירד בליגה.

קופר פלאג ייבחר ראשון, יהיה פסטיבל גדול, אבל בסוף השאלה היא באיזה אישיות מדובר. בשתי הדקות האחרונות בחצי גמר המכללות, מול יוסטון, פלאג כמעט ולא נגע בכדור. ולאורך המשחק הוא העמיד שורה סטטיסטית מרשימה, אבל לדעתי הוא לא הופך את השחקנים סביבו לטובים יותר, הוא קולע מהשלוש, הוא מוסר, אבל אין איזה משהו יוצא דופן מעבר.

ניקו האריסון עשה החלטה אחת נגד כל הסתברות הגיונית, הוא צריך לעשות עוד אחת כזו בדראפט, ולא לבחור בפלאג במקום הראשון. אין סיכוי שזה יקרה, אבל האריסון צריך להסתכל אך ורק על המנטליות של המועמדים, ואיך הם משפיעים בנוכחות שלהם על שאר שחקני הקבוצה. האליברטון יוביל השנה את אינדיאנה לאליפות, כי יש לו מנטליות. בכדורסל נטו, אף סקאוט לא היה רושם ב-2020 שיצא מהבחירה הזאת משהו. כשרואים את האליברטון בקולג' מבינים הכל – כל המשחק עובר דרכו, הוא משפיע על המשחק, והופך את השחקנים מסביבו לטובים יותר.

זה שאף סקאוט לא ראה את זה לפני הדראפט, מעיד בעיקר על רמת הסקאוטים בליגה, שרובם כנראה ברמה טיפה יותר גבוהה מאבי אבן, אותו אחד שבעשרים שנה האחרונות, כל בוקר הוא מקבל טלפון מאיזה קבוצת אן בי איי, אבל הוא כל כך אוהב את מכבי תל אביב שהוא מוותר על כל הטוב הזה.

הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
22 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
אשך טמיר המקורי
17/05/2025 21:25:28

מסכים עם הרעיון
אז את מי כן היית בוחר?

את פלאג ראיתי ממש קצת, בהחלט לא סופרסטאר משנה פרנצ'ייזים או איזה שחקן היסטורי, כן שחקן סולידי וטוב (כריס בוש כזה?).

Berch
17/05/2025 21:50:52

יפה כתבת
יש כל מיני פרמטרים "שלא נמצאים בסטטיסטיקה" ומעניין לחשוב מתי ילמדו לזהות ולדייק אותם. ואז הם יכנסו לסטטיסטיקה….
מקובי ואייברסון מהעשיריה השניה של הדראפט שלהם ועד האליברטון ועוד רבים.
מאמין שימצאו דרך לזהות את האיכות הזו
אחלה פוסט
🙏

Yiftach Argaman
17/05/2025 22:23:01
הגב ל  Berch

אייברסון נבחר ראשון.
הפרמטר של בגרות/אישיות מאוד חשוב, בעיקר בעידן של היום בו כל כך הרבה שחקנים מאוד מיומנים. קאט דוגמה לשחקן שאם היה בוגר יותר היה יכול להיות טופ 5 לדעתי.

אור
אור
17/05/2025 21:58:23

תודה שלמה, איך לא שמענו עליך כאדם הכי מבוגר בעולם

karnaval
karnaval
17/05/2025 22:38:40

מעניין
תודה רבה!
זה נראה לי חומר לכתבה שלמה למי שיכול והיה רוצה להכין אותה
לחזור לגדולים ביותר ולראות אם היה אפשר לזהות את זה כבר לפני הנבא לפי המנטליות ומוסר העבודה
וכנל לחזור לכמה באסטים
אני דווקא נאיבי ורוצה לתת קרדיט לסקאוטים שמכירים את הנתונים ואת האישיות של המועמדים השונים
אני מניח שזה לא כזה פשוט כמו מנטליות שרואים ככ בקלות
אבל אולי אני טועה

Yinon Yavor
17/05/2025 22:58:59

תודה על הכתבה.
קשה לי להתחבר למסקנות שלך. נשמע פשטני מדי ולא עומד במבחן המציאות.
יש המון שחקני קולג עם אופי נפלא, שפשוט לא היו מספיק מוכשרים לקחת את זה לרמה הבאה. לפעמים ההבדל הוא כישרון. לפעמים הוא אופי. לפעמים הוא יתרונות פיזיים ואתלטיים. אין נוסחת קסם.
.
גם להציג את זאיון או מוראנט כאכזבות כי אינם "שולטים בליגה" זו ראייה קצת ילדותית.
מי כן שולט בליגה? לברון (או לוקה) שלא עבר סיבוב? דוראנט שלא בפלייאוף? סטף שסיים מקום 7 באזור? ומה זה בכלל "לשלוט בליגה"? שליט יש רק אחד, אז האם זה אומר שכל 24 האולסטרים האחרים הם אכזבה?
ואם בשנה מסוימת נבחר מישהו בדראפט שאמור "לשלוט בליגה", אז כל מי שייבחר ב 15 שנים הקרובות לא אמור לשלוט?
בקיצור – לא התחברתי, אבל תודה על המאמץ.

נערך לאחרונה 11 חודשים לפני על ידי Yinon Yavor
אור
אור
17/05/2025 23:49:10
הגב ל  Yinon Yavor

גם לזהות ולדרג "מנטליות" הרבה יותר קשה מלהשוות מספרים ושעות של טייפ עם.. יכולות כדורסל

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
הגב ל  Yinon Yavor

נדמה לי שהכוונה הייתה ש"כשרון נטו" זאיון ומוראנט יכולים להיות שחקנים מובילים בליגה, בדומה ללברון, דוראנט וסטף הכפולים מהם בגילם. ואם זה לא קורה, זה בגלל האופי, ולא בגלל שכשרונם נופל בהרבה משלושת הזקנים שצויינו.

שי אבן צור
18/05/2025 1:03:10
הגב ל  Yinon Yavor

לגבי השליטה בליגה, הוא התכוון שהם היו אמורים להיות הרבה יותר דומיננטיים, להגיע לפלייאוף על בסיס גבוה ולנצח סדרות

ג'ה עשה את זה יותר מציון שלא עשה את בכלל אבל ממש לא מספיק

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

מסכים לגמרי שהאופי חשוב, לא שזה אומר שיכולות הכדורסל לא חשובות, אבל הן בהחלט לא כל התמונה.
.
מה שכן, כאוהד ספרס אני רוצה להאמין שגם האופי אינו גזרת גורל, אלא משהו שאפשר להשפיע עליו. גם מוראנט וגם זאיון יכלו, לדעתי, להתפתח אחרת במקום אחר.

מנחם לס
18/05/2025 0:56:15

""לעומת זאת, מי חשב בדראפט 1978 שיש ללארי בירד מה למכור בליגה?" קרא קצת הסטוריה. לארי בירד היה שחקן יוצא דופן כבר בתיכון. במכללות ידעו שהוא אחד בדורו. לכן רד אורבך בחר אותו שנה לפני זמנו כי הוא ידע – כמו האחרים – שהוא יחיד במינו. כששחקן הוא באמת גדול, יודעים על זה בדראפט. לך אחורה עם השנים: אוסקאר רוברטסון, מג'יק ג'ונסון, מייקל ג'ורדן, קובי בריאנט, טים דנקן, והרבה אחרים – ועכשיו פלאג – הם יוצאי דופן שאין מצב שהם לא ישלטו בליגה

שי אבן צור
18/05/2025 1:06:39

השתי דקות האחרונות מול יוסטון מטילות צל על קופר פלאג מבחינתי
יש סכנה שיצא באסט או מין ויגינס כזה

תודה רבה על פוסט מעניין (פיקששת עם בירד אבל לא נורא)
תמשיך לכתוב 🙏

נערך לאחרונה 11 חודשים לפני על ידי שי אבן צור
אור
אור
18/05/2025 2:55:57

ויש מצב שהקריירה של שחקן מבטיח בן 18 לא צריכה להיות מוגדרת ע"י זה

נערך לאחרונה 11 חודשים לפני על ידי אור
שי אבן צור
18/05/2025 7:19:15
הגב ל  אור

מצד אחד אתה צודק: זה לא אומר בהכרח שהוא יהיה באסט וייתכן שבסוף הקריירה הוא ייזכר כאחד הגדולים
מצד שני, שביקה כזאת מעלה תהיות שאולי הוא כן יהיה
אין מה לעשות

אטאפומה
אטאפומה
18/05/2025 1:21:43

מעניין , כיוון מחשבה מרענן .
מסכים למרבית הדברים .

gogo
gogo
18/05/2025 4:44:09

תודה על הפוסט
זה נושא ששווה דיון נרחב.
לארי בירד היה כוכב מכללות אבל גם אורבך אמר שהוא ידע שהוא שחקן טוב אבל לא ידע שהוא יהיה עד כדי כך טוב וישפר ברמה כל כך גבוהה את בוסטון.
בנוגע לפלאג. לא בטוח שיש לו קילר אינסטינקט. למזלו הוא לא נבחר לקבוצות כמו וושינגטון ושארלוט שם עלולות היו להיות ציפיות מופרזות. אבל בדאלאס הוא יכול בהחלט להיות הדבק של הקבוצה ולתת ערך מוסף. זו הולכת להיות קבוצה מאוד הגנתית והיא חייבת פוינט גארד ברמה גבוהה. קיירי יותר סקורר.

הבן הממזר של דנילו גלינארי
הגב ל  gogo

אם אתה חושב,שפלאג בא להיות איזשהו דבק אתה טועה זה שמור לנגרים.
פלאג במבחינתו בא לקראת מקס בחוזה הבא.
מקס מקבלים ששמים סטט על הלוח וחא שמדביקים משהו.
אם הייתי בחירה 1 בדראפט ומועדון היה בא אליי עם המילה דבק הייתי מסרב לשחק אצלו🤣🤣

הבן הממזר של דנילו גלינארי

הליברטון לא מוביל אף אחד הוא אחד מ4 באינדי והוא לא הופך אף אחד לטוב יותר.
שחקן סבבה נחמד טוב לא יותר.
אינדי לא תזכה בשום אליפות.

Eldad Ben-Moshe
18/05/2025 10:59:41

לארי בירד?!
הוא היה אדיר עוד לפני שהגיע לליגה. היה ברור שהוא אדיר. ממש לא מבין על מה אתה מבסס את מה שאמרת עליו (ואני לא אוהד סלטיקס)
לגבי השאר מסכים חלקית. ברור שאופי, מיינדסט ומנטליות זה חשוב. זו לא איזו טענה חדשנית, זה די אובייס. לא יודע איך פלאג בקטע הזה, לא צפיתי בו מספיק.

יהלי אולמר
18/05/2025 13:59:16

תודה שלמה
חייב להגיד שקופר עד עכשיו (וזה מוקדם מאוד, אבל עדיין) מראה שיפור עקבי שנה אחרי שנה שזה אחד הדברים שהכי קובעים איזה שחקן יגיע לטופ של הטופ של הליגה: תראה את וומבי ואנט, שניהם כמעט שחקני טופ 10 אם לא כבר שם לפני, אנט בן 23 וויקטור 21. כמעט בלתי נתפס!
שניהם שיפרו את הפליימייקינג שלהם משמעותית בשנה האחרונה. גם את הקליעה – וומבי עובד על טווח, לאנט יש את הפול אפ משלוש הכי טוב סטטיסטית העונה.
קופר נכנס לעונה הזאת בתור קלעי לא ממש יציב והראה קליעה די אמינה כל העונה. בכלל לא מובן מאליו כשמדובר בטינאייגר שחגג 18 באמצע העונה!
גם התפקיד שלו, שכלל הרבה פוזשנים כמוביל הכדור, נותן לי אופטימיות להמשך. הוא יהיה אולסטאר תוך 3 שנים והשמיים הם הגבול.

etayef
etayef
18/05/2025 21:29:59

לא היה אחד שחשב שג'ורדן הולך לשלוט בליגה, ספק אם מישהו חשב שהוא יהיה סופרסטאר אחרי קריירת המכללות. לבחון אופי קשה לא פחות מלהבחין בכישורי כדורסל. לקלוע בשניהם זו משימה כמעט בלתי אפשרית. בגלל זה גם הדראפט הוא כמעט תמיד הימור ורוב הקבוצות נופלות.

trackback

[…] במיוחד, ואוהד מושבע של דראזן פטרוביץ'. זהו מאמרו השני […]