דיון הופס (1): איזה מין קובי יהיה ללייקרס העונה? / מנחם לס

 

 

האם קובי בריאנט בן ה-36, אחרי כמעט שני עשורים בליגה, בעיות בגב, קריעת גיד האכילס, וכל ה-WEAR AND TEAR בברכיו ובכל גופו, יהיה מסוגל לחזור ולהיות כוכב הלייקרס שיוביל אותה להישגים שהיום – באופן אובייקטיבי – נראים בלתי אפשריים?

מצד אחד ישנו טבע העולם, ספורי עבר, ואנטומיה.

אבל מצד שני יש את קובי שעבורו המושג "בלתי אפשרי" לא קיים.

אני מכיר את התכונות הכמעט על-טבעיות של קובי, מוסר העבודה שלו, רצונו העז, גאוותו, ורגש התחרויות שלו שני רק למייקל ג'ורדן. מצד שני ישנה האפשרות שקובי גמר. גופו, גילו, ועייפות החומר לא יאפשרו לו להיות יותר משחקן רגיל.

הספקנים יאמרו לך שהוא היה צריך לתלות את הסניקרס אחרי עונת 2012-13. אבל הספקנים לא מכירים את הכוח הנפשי, הגאווה, ואולי אפילו ניתן להגדיר את תכונות האופי האלה שחצנות, יהירות, ורברבנות. קובי מאמין – לדעתי כמובן – שהוא עדיין שחקן הכדורסל הטוב בעולם, והוא מוכן ומזומן להוכיח זאת ללברונים ולדוראנטים של העולם.

לדעתי קובי היה השחקן הטוב בעולם, אבל בגיל 36 ושתי פציעות רציניות לברך ולגיד האכילס, הוא כבר לא.

אבל אם מאמנו ישתמש בו בזהירות, ויחשוב עליו במושגים של 'שחקן לשנתיים-שלוש' עם 28-30 דקות למשחק, הוא יכול להיות שחקן של 18 נק', 4 ריב' ו-4 אסיסטים, ואולי אפילו להיות 'אול סטאר' העונה.

כדי שזה יקרה כמה דברים צריכים לקרות:

1. קובי (והלייקרס) חייבים לשחק במטרת בנייה ולא מטרת ריצה עמוקה בפלייאוף

נסיון לריצה עמוקה בפלייאוף רק יהרוס את קובי. הוא יתאמץ מעל ומעבר, ואין לו את הכלים מסביבו להגיע לשום מקום. במקום משחק 'על אמוק' עם כל התחמושת וכל כלי הנשק, הלייקרס חייבת לשחק עם מנטליות של 'קבוצת תחתית עד אמצע הטבלה', ולשכוח מההסטוריה והמסורת, ולשחק רק על מנת לשמש בסיס לעתיד יותר טוב בשנתיים-שלוש הבאות.

2. קובי חייב לשחק ר-ק   כ-ש-ה-ו-א    ב-ר-י-א   ב-100%!

אם הוא פצוע, אסור לו לסחוב פציעה למשחקיו. עליו לשחק רק כשהוא מרגיש 100% בריא. מיץ' קופצ'אק אמר לספורטסנטר שהוא "100% בריא מאז חודש מאי". שון ספנסר מהלוס אנג'לס טיימס שראה אותו באימונים כתב ש-"קובי נראה מצויין. הוא רץ ומנתר כאילו לא סבל מפציעות משך כמעט שנתיים!".

 

3. אסור לקובי לנסות להוכיח שהוא 'שווה' 48.5 מיליון

אף שחקן בליגה לא שווה כסף כזה, ובוודאי לא קובי. עליו להבין שהכסף שולם לו כמחווה יותר מכל דבר אחר, ואין לו כל צורך 'להרוויח את לחמו' – ז"א לנסות להחזיר ללייקרס סחורה בשווי 24.5 מיליון לעונה, כי הוא רק יהרוס את עצמו בנסיון להוכיח. הלייקרס שילמו לו 48.5 מיליון כי הוא לא סתם שחקן, הוא 'BRAND', והוא מכונת כסף ללייקרס בארה"ב, ובעיקר בסין שם הוא קדוש (כפי שתקראו במאמר המתורגם בקרוב).

4. על קובי להיות ריאליסט בקשר ליכולת הקבוצה

הנה מה שהוא אמר לא מזמן:

"It's my job to go out there next season and lay it all out there on the line and get us to that elite level,"n.

הרוסטר של הקבוצה הוא ממוצע במקרה הטוב. קובי וביירון סקוט מאמנו מאמינים שיש מספיק "חומר" להגיע לדברים גדולים כבר העונה ושקובי יהיה המלט שיחבר את כל החלקים יחד. עם ציפיות כאלה תבאנה אכזבות, ותתחילו לראות את קובי משחק לבדו ומנסה לנצח לבדו. ביירון סקוט אחר: "קובי מסוגל לעשות דברים שאף אחד אחר לא יכול. אנחנו מתכוננים לתת לו את הכדור, AND HE WILL MAKE THINGS HAPPEN!

זה יהיה אסון עבורו, ועבור הקבוצה!

 

5. הלייקרס (אולי אפילו קובי) חייבים להגדיר מחדש "הצלחה" לעונת 2014-15

קובי חייב להרגיש שהחזרה שלו היתה "מוצלחת", וכדי שזה יקרה עליו לצאת עם שורת הישגים מעשיים אישיים וקבוצתיים, שחלא יכללו מילה אחת על אליפות, ואולי אפילו 'פלייאוף' מלבד – אולי ' 'הגעה לפלייאוף' כמטרה ברורה.

 

 

 6. קובי חייב לשנות את משחקו

קובי לא יכול לחזור ולשחק כאילו עונת 2014-15 היא עונת 2009-2010. הוא לא יכול יותר להחזיק בכדור ולעשות הכל בעצמו. לא ארחיב את הדיבור כאן, אבל משחקו חייב להשתנות, בדיוק כפי שמייקל ג'ורדן שינה את משחקו בשנתיים-שלוש אחרונות כשהוא הפך לשחקן פרימטר הרבה יותר משחקן חודר ופורץ. קובי חייב להפוך ליותר מנהיג ומרכז מאשר מוציא לפועל!

7. אסור לקובי להפוך ל-LIABILITY בהגנה

לפני שקובי דואג לנקודותיו, עליו להבטיח שהוא לא הופך לבדיחה בהגנה. אסור לו להפוך לשחקן עליו קליי ת'ומפסון בא לעשות סטטיסטיקה. עדיף שיקלע רק 10 ויגן, מאשר שיקלע 25, ויהיה השחקן שעליו עשה שחקנו היריב סטטיסטיקה.

***************

הדיון הוא על מה לצפות מקובי. האם הוא יפתיע את כולנו? האם הוא ישחק כפי שמצופה משחקן בן 36 שניפצע שתי פציעות רציניות? האם הוא יהווה אכזבה קולוסאלית, ויעשה צחוק מעצמו?

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. תחילת העונה מתקרבת וצריכים להעיר את האתר מתנומת הקיץ שלו, ומנחם מתחיל בשליפת מאמרים על הלייקרס, שניה בארבעה ימים.

  2. קובי לא אמר את המילה האחרונה. הוא זקן יותר וחכם יותר ולמרות שקרע את האכילס והברכיים את הרגש שיש לו באצבעות של הידיים אי אפשר לשכוח. אני שם את הלייקרס למרות הקונפרנס הבלתי אפשרי כמתמודדת על 6-8.

  3. גמור. הגוף אמר את דברו.
    לא סתם נפצעים בשרשרת
    לא סתם באחת מעונות השיא שלו של 2012/2013 הגוף קרס

    אז או שהוא יהיה בינוני או שהוא לא יהיה בכלל

  4. קובי צריך לפרוש. ככה לפחות גם מי שלא סובל אותו יעריך אותו בתור שחקן. אם הוא ממשיך השנה אז הוא צריך ללכת לפי כל הכללים שמנחם כתב
    אבל
    זה לא יקרה
    בדיוק מסיבות האופי שמנחם ציין.
    להפוך להיות שקול ואחראי זה מנוגד לטבע של האיש…
    לפחות הוא עדיין מוכר חולצות במיליונים

  5. כפי שכתבתי אתמול. לקובי (ולג׳ורדן) אין כזה דבר לגמור את הסוס. יש לקובי אופי של מניאק ולא מעניין אותו כמה הוא נפצע. בשורה התחתונה: קובי חוזר ובגדול והלייקרס לא עולים לפלייאוף.

  6. להלן דעתי המנומקת.
    אך תחילה כמה נתונים.
    1. קובי לא ילד הוא בן 36 אחרי 2 פציעות.
    2. הלייקרס היא לא קבוצה שיכולה לרוץ לאליפות בטווח הנראה לעין (ובעונות הקרובות ספק רב אם אפילו הגעה לפליאוף היא מטרה ראלית ).
    3. קובי לא מתכוון לעבור לקבוצה אחרת.

    עכשיו נספר מה צפוי לקרות.
    1.אם קובי לא היה כזה מבוגר וכזה פצוע ייתכן שהוא היה מסוגל לעשות זאת לבד …בדיוק כפי שהוא הכניס את הסגולים לפליאוף באמצע העשור הקודם אחרי עזיבת שאקיל.
    2. אם הלייקרס הייתה קבוצה לאליפות …אם היה לה איזה פופוביץ שמחלק דקות או לחליפין אם קובי היה מתכוון ללכת לקבוצה אחרת הוא היה יכול להיות שחקן של 25-30 דקות לערב אם איזה 16 נקודות חשובות ….אבל לצערו הוא לא בקבוצה רלוונטית …בנוסף הוא צודק לטעמי בכך שהוא נשאר בקבוצה ולא מחפש אתגרים לעת פרישתו.

    ובכן בשורה התחתונה מה נותר לו ?
    אם הוא היה שחקן רגיל התשובה הייתה כמובן לפרוש….אבל הוא לא שחקן רגיל …הוא יכול בקונסטלציה מסוימת להפוך להיות מלך הסלים של הליגה …זה ראלי בייחוד בהתחשב במצב הקבוצה.
    לכן קובי יהפוך להיות ה"דיוויד אנקרהם " של הלייקרס ….ואם מישהו לא מכיר את הזר ששיחק במכבי החלשה של 92-93 (ואח"כ שיחק בעפולה ….ירד ליגה אך כמובן הוכתר כמלך הסלים)
    אז נגיד זאת כך קובי יהפוך למייקל ג'ורדן של ווישינגטון בערוב ימיו כשחקן.
    הוא עדיין נתן תצוגות עדיין נתן משחקים מרשימים אך בקבוצה בינונית שלא הגיעה אפילו לפליאוף …ובכל זאת היו לו הבזקים ומשחקי על.

  7. צריך לעשות הפרדות בין
    איך קובי ישחק?
    לבין
    מה יהיו ההישגים של הלייקרז?

    הבעיה היא שבניגוד לעבר לא תהיה לדעתי התאמה בין השניים.

    אני מאמין גדול בכוח רצון ולקובי ממש לא חסר כוח רצון.
    יותר מכך, הסיטואציה הפוליטית בקבוצה אומרת שהוא יעשה מה שהוא רוצה וכך לדעתי קובי שאינו פצוע לא מסוגל שלא לשחק מעולה ולא מסוגל שלא לשחק יותר מדי דקות, ואין מי שירסן אותו בכך.

    והלייקרס? אם קובי יהיה בריא הם יצליחו להגיע, לדעתי כמובן, לפלייאוף מהמקום השמיני רק כדי להפסיד בסבוב הראשון של הפליי אוף…

    אזזו תהיה עונה טובה או גרועה? זה כבר תלוי בעיניי המסתכל…

  8. 1,2,3. קובי לא משחק על הילוך ראשון, אצלו גם זינוק בעלייה עושים בהילוך חמישי.
    לצפות ממנו להסתפק בבינוניות או לא לשחק כשהוא רק 85% בריא זה לא ריאלי (הבן אדם שיחק, ושיחק טוב, גם עם אצבעות שבורות).

    4,5. קובי הוא לא ריאליסט, הוא חי בעולם משלו, שבו הוא בן 28 לנצח.

    6. אני חושב שהוא יכול, וכנראה ינסה לשנות את צורת המשחק, אבל לא בקטע של לקחת פחות על עצמו, יותר בקטע של פחות משחק אתלטי, ויותר פוסט אפים, בדומה למייקל.

    7. אין דבר כזה "לפני שקובי דואג לנקודותיו".

    אבל בגדול, אם הוא אכן יעשה את כל זה, יש ללייקרס סיכוי לנצח משחק או שניים.

  9. מצחיק אותי בכלל שמזכירים את הלייקרס ופלייאוף באותו משפט. מקום 10-11 נראה ריאלי. בכל מקרה קובי יעשה את ה16-18 נקודות למשחק עם אחוזים גרועים כהרגלו.

  10. קובי שחקן תחרותי מאוד
    אני מקווה שיפנים את הלקח לא לדחוק את גופו עד דק כפי שעשה בעונה שהובילה לפציעתו
    לדעתי קובי ירשום עלייה בטור האסיסטטים , ירידה חדה באחוזים מרחוק
    ינסה לבסס את המשחק על ג׳מפים מחצי מרחק

  11. יכולת בינונית, כריזמה, ניסיון, הבלחות מידי פעם של 20+, סלי נצחון מזדמנים לצד ערבים של ביזוי המסורת. בקיצור, עוד העתקה ממייקל, רק שהפעם בטעות הוא מעתיק את העונה הלא נכונה…זאת של וושינגטון….

  12. קובי כבר לא יהיה כמו מייקל… נראה לי שבגילו הוא מבין
    אבל
    קובי רוצה להיות הכי טוב… לכן הוא יתן קאמבק מהסרטים… הקאמבק הכי טוב בהיסטוריה 🙂

  13. הכל תלוי באיך תיפתח העונה. הוא כבר הצהיר שהוא יעשה התאמות נדרשות למשחקו והוא ינסה באמת ובתמים לבדוק עד כמה הקבוצה יכולה להפוך לכוח משמעותי ואולי אולי אולי קונטנדרית ב15/16.
    ברגע שהוא יבין שזה לא הולך לקרות, אי שם בכרימס, ושאליפות שישית לא נמצאת אפילו באותו אזור חיוג של המציאות, אז תשכחו מהכל. הוא ייתן גז לטובת סטטיסטיקה אישית, בלי שום סנטימנטים (זה קובי, כן…), עד שהוא יתפרק סופית ולעזאזל העולם. בייקון סקוט לא יהיה פקטור מבחינתו.

  14. אין ספק שהאמביציה המטורפת ויצר התחרותיות שלו עדין שם. קטונתי מלנבא איזה עונה תהיה לו- זה תלוי בהרבה מאד גורמים, אבל אני יכול להגיד שלעת זקנה (גם שלי וגם שלו) למדתי להעריך אותו יותר ויותר, במיוחד בגלל התכונות שהזכרתי למעלה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט