מעורב הופס ליום חמישי: האם אבדיה הצבר הגדול מכולם בהופס? (ומה עם מיקי ברקוביץ'? עומרי כספי? אחרים? הסקר יקבע) / מנחם לס

מעורב הופס ליום חמישי: האם אבדיה הצבר הגדול מכולם בהופס? (ומה עם מיקי ברקוביץ'? עומרי כספי? אחרים? הסקר יקבע) / מנחם לס

1.ראיון מצויין של אורן מנור עם דני אבדיה (פורטלנדני- EXIT מהאקסית / א. מנור – Hoops)

מעורב הופס ליום חמישי: האם אבדיה הצבר הגדול מכולם בהופס? (ומה עם מיקי ברקוביץ'? עומרי כספי? אחרים? הסקר יקבע) / מנחם לס

אתמול נהניתי מאד לקרוא את הפוסט של אורן מנור, ובעיקרו הריאיון המצויין עם דני אבדיה. מה שהביא אותי לחשוב על השאלה הבאה ב-"2"

2. מי הוא לדעתך גדול השחקנים הישראלים – צברים – בכל הזמנים (שכחתי את עודד קטש!). לכן מי שמצביע "אחר" נא להכניס בתגובות את שמו!

3. "שחקן ההגנה של העונה"???"I, DEFENITELY" – דריימונד גרין

דריימונד גרין בריאיון אחרי המשחק, תמונה מ=NBA

הפעם, ישנו הגיון בדבריו.

משפט המחץ של המשחק?

Less than 30 seconds into Tuesday night's game, Draymond Green chased Giannis Antetokounmpo around a screen and blocked the Milwaukee Bucks superstar's shot underneath the basket.

אני מאמין שדריימונד גרין מצא דרך לעצור את ג'יאניס – וזאת גם הדרך לעצור את לברון: לשמור עליהם צמוד-צמוד ברגע שהם מקבלים את הכדור. כאשר זה נעשה, היתרון העצום של ג'יאניס (ולברון) הוא כששומריהם נותנים להם מטר עד שניים למנוע מהם פריצה. זה כל מה שהם צריכים: שני מטרים ליצור את התאוצה העצומה ששניהם חיים עליה, ואז עצירתם היא כמעט בלתי אפשרית ללא פאול כי שני הצעדים הראשונים מאפשרים להם ליצור מומנטום שאין לו אח ורע בכל הנבא – למעשה מומנטום של משאית בירידה מירושלים שאיבדה את בלמיה – שמגינים פשוט לא מעיזים לעצרה.

מה שגרין עשה לג'יאניס היה לשמור אותו צמוד בעת שהוא קיבל את הכדור, ובכך נמנעה מג'יאניס יצירת המומנטום האדיר שדברנו עליו, וזו הדרך הקלה שהיתה לו תמיד לעד שתי נקודות.

אם מגינים אחרים יעתיקו את הגנת גרין על ג'יאניס, הכניסות האדירות של ג'יאניס – או לברון – תימנענה. ההגנה של גרין הייתה הגורם העיקרי לנצחון על הבאקס 93-104, והכל ללא סטפן קרי (מנוחה).

מה שיעזור לבחירה של גרין כמגן העונה היא העובדה שויקטור וומבניאמה סיים את העונה לפני כמה שבועות.

4. הקליפרס הם 1-3 ללא מאמנם טיירון לו, הסובל מכאבי גב

טיירון לו ראה את נצחון קבוצתו הנהדר על הקאבס שקטע לה רצף 16 נצחונות בטיווי. היה זה הנצחון השלישי של הקליפרס נגד הפסד אחד ללא טיירון לו הסובל מכאבי גב. הקליפרס ניצחו גם עם עוזר המאמן בריאן שואו את סקרמנטו ומיאמי, והפסידו לניו אורלינס פליקנס.

5. אוקלהומה סיטי שיחקה אמש נגד פילדלפיה סיקסרס ללא 3 שחקנים ובראשם שג"א שהחמיץ ס"ה 3 משחקים העונה

6. קורי קיספרט, הפורוורד הטוב מאד של הויזרדס (בוגר גונזגה), נותח באצבע וסיים את העונה

7. NBACENTRAL עשתה זאת שוב. הפעם הקרבן שלה היה שדר הפליי-ביי-פליי של הטימברוולבס מייקל גריידי

באמצע השידור הגיעה "ידיעה" שמאמן הסאנס JB ביקרסטאף חטף קנס של 100K מה-NBA על ה'מהומה' ב-POST GAME המביך אחרי ההפסד לדטרויט בין ביקרסטאף לשחקניו קווין דוראנט ודווין בוקר.

לא היה ולא נברא.

8. ללבאר בול, האבא של לונזו ולמלו – חולה סכרת ידוע – קטעו את הרגל עד הירך

הוא יצא אתמול עם הודעה בזו הלשון, כמו שאומרים החברים שלי משאר ישוב:

I had an infection on my foot that started spreading through my blood due to not paying attention to my diabetes,” Ball wrote. “I ended up having to get my leg amputated. First, they cut off a couple of toes. Then they cut off my foot. Then they said, We gotta go almost knee high for another surgery. Three surgeries. And then there were also the blood transfusions. Not one, not two, not three, four different times.”

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
71 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Smiley
20/03/2025 1:56:40

בשילוב של קריירה ותארים, פלוס הנבחרת, זה כנראה מיקי ברקוביץ' בפער.

מבחינת כשרון נטו לטעמי זה קטש בפור על כל השאר.

אבדיה יזכר כנראה כאחד הגדולים (אם כי יש לו עוד זמן להשיג דברים נוספים). לטעמי כבר עבר את כספי בדירוג מבחינת מה שהוא עושה ב-nba, כי כשרון נטו הוא ברמה מעל כספי.

NBA בדם
20/03/2025 2:06:52
Reply to  Smiley

מסכים לגמרי. אבדיה מוכשר אבל עוד לא קרע מספיק זוגות נעליים. מיקי הגדול ביותר.

LiorD
20/03/2025 9:06:50
Reply to  Smiley

קטש הכי כשרוני ובפער.
אבל לאבדיה יש נתונים פיזיים טובים יותר. הוא גבוה ממנו ב 13 ס"מ ( 6 אינצ), חזק ממנו, ולכן יכול לשחק ב 3 עמדות PG, SF , PF.

Stockton2Malone
20/03/2025 20:23:15
Reply to  LiorD

קטש לא שיחק מספיק, לצערנו.

NBA בדם
20/03/2025 2:07:14

אחלה מעורב מנחם🙂

אור
אור
20/03/2025 3:14:00

תודה מנחם. למי עוד יש את הקלטת של עודד קטש בדרך ל-NBA?

עמיחי קטן
20/03/2025 4:38:53

תודה מנחם. אבדיה כבר עכשיו יותר טוב ומוכשר מכולם, אולי חוץ ממיקי, והעובדה שמיקי נאלץ לוותר על ה-NBA משאירה אותו מאחור אל מול שחקן שהוא כבר עכשיו טופ 50 בעולם לדעתי

דוקטור רזי הופמן
20/03/2025 4:46:12

תודה מנחם
לותיקים מיקי ברקוביץ הוא ללא ספק הגדול מכולם, החברה הצעירים לא הכירו אותו
אתה צודק, כשלא נותנים ליוניוסקוסקוס או לשקץ את הקליר פאת' ושומרים עליהם קרוב גוף על גוף זה מקשה עליהם את החיים.
לגבי לבאר שישתה בירה כמו לאורל אייטקן, עכשיו כבר 20 שנה מתחת לאדמה
I said: Hey, bartender
I said: Hey, bartender
Not one, not two, not three, four bottle of beer

gogo
gogo
20/03/2025 4:57:53

תודה על המעורב
אבדיה בדרך לעקוף את ברקוביץ. יובי בראון רצה את ברקוביץ, אבל גם שמעון מזרחי רצה אותו..

גיא רוזן
20/03/2025 5:17:38

כל כך קשה להשוות בין שחקן ב-NBA כיום לבין שחקן כוכב באירופה של שנות ה-80

אז,
הישגים?
מיקי ברקוביץ'. לצערי (מה לעשות, אוהד הפועל), הוא כתב פרק משמעותי בתולדות הכדורסל הישראלי.

כישרון נטו?
יש 2 שלטעמי היו פספוס אדיר, כל אחד מסיבה אחרת.
קטש יכל היה להיות ברמה של הגדולים ביותר בכדורסל האירופאי,
אבל פציעות.
השחקן שהכי התאים ל-NBA ובתנאים של ימינו היה מבטיח לעצמו קריירה משגשגת?
דורון ג'מצ'י.
הקליעה האוטומטית, הגובה, הסיומת במתפרצת,
כל אלו היו מאפשרים לו לפרוח בליגה כיום.
עם הנתונים הפיזיים שלו,
אפילו בהגנה הוא היה מסתדר.

ולשאלה הנשאלת –
היכן אבדיה ברשימה?

אני מקווה שמה שאנחנו רואים כיום (או אפילו הלילה, אחרי מחצית ראשונה פסיכית שלו עם 26 נק' ב-95% אפקטיבי) זה רק יריית הפתיחה.
כי אם זה נכון,
הוא יעקוף את כולם.
מבחינתי,
הדאנק שהוא שם על הראש של טורונטו,
במאניטיים,
היה סוג של תעודת התבגרות,
בתעוזה שלו,
בכבוד שהוא מקבל מחבריו לקבוצה,
באיך שמסתכלים עליו היריבים.
הלוואי ועוד שורה של כאלו ימקמו אותו גבוה גבוה במקום הראשון.

תודה, מנחם.
בוקר טוב.

Yinon Yavor
20/03/2025 6:04:35

שמח שגמצי מוזכר כאן. בראי ההיסטוריה הוא מאוד אנדרייטד לדעתי, בגלל היעדר תארים.
קצת אולי כמו בארקלי מבחינת איכות היסטורית, אבל ממש מזכיר את רגי מילר בתנועה, בקליעה, בכושר ובתנועה הבלתי פוסקת כדי לקבל כדור

דוקטור רזי הופמן
20/03/2025 7:06:08
Reply to  Yinon Yavor

צודק לגמרי לגבי גמצי.

LiorD
20/03/2025 9:13:58
Reply to  Yinon Yavor

זכה עם מכבי באליפויות, זה עדיין סוג של תואר..
הוא גם היה מלך הסלים של טורניר אליפות אירופה ב 1985 (ישראל סיימה שביעית) – סוג של תואר אישי 🙂

yaniv
20/03/2025 15:05:48
Reply to  LiorD

הכוונה לגביע אירופה ששם 4 פעמים הגיע לגמר והפסיד

סוסמעץ
סוסמעץ
20/03/2025 6:24:46

תודה רבה דוק
==
אבדיה מקבל את זה בזכות הפוטנציאל.
ברקוביץ ניצח ועמוס בתארים אבל קשה להשוות
זה כדורסל וליגה שונים לגמרי.

שדות פופ לנצח
20/03/2025 7:05:33

מיקי יכל רק לחלום לבצע את מה שדני עושה באופן טבעי, אבל יש בו את האיכות הג'ורדנית הוינרית שיש רק למתי מעט, הם אפילו נולדו באותו תאריך ואיכשהוא תמיד הוא יצא מנצח מכל סיטואציה ולכן הוא כרגע הgoat…

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

ברור שדני יהיה הישראלי הכי גדול בכל הזמנים התחיל לשים 30 במשחקים. השינוי שלו מהילד במכבי שהיו מעמידים בפינה ואוסרים עליו לכדרר עצום. גדל בפיזיות בשרירים ומסה שיפר כדרור שיפר שלשות שיפר חדירה.
המזל הגדול שלו שהוטרד מווש.
חשבתי בםורטלנד שלא ימסרו לו ויעמידו אותו בפינה למזלו זה הדבר היחיד הטוב שצונסי עשה בקבוצה הזאת ללכת איתו ועם קמארה למרות שלא הולך איתם עד הסוף כרגע.
עם מאמן טוב הם היו ב6 הראשונה כבר השנה. הם צריכים רכז טוב בשביל להמריא והגנה חזקה

אבג
אבג
20/03/2025 13:55:50

שארפ לא התקדם? וסקוט?
אפילו סיימונס כבר קצת פחות הירו בול.
קידם את הקבוצה מאוד וניצל שנה שלא צריך לנצח בה לשפר את הקבוצה.
ייבחן ביכולת לנצח שנה הבאה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  אבג

השלישייה הזאת הפסידה להם ימבה משחקים העונה. לא חושב שהם השתפרו תחתיו או בגללו. נראה עונה הבאה מה יעשו.

אור
אור
20/03/2025 17:55:52

שם 30 בליגה של קליר פאת, זה כמו שמיקי ישים 10 נקודות עם ההגנות של אירופה

דוקטור רזי הופמן
20/03/2025 7:13:01

הזמן קצר והמלאכה מרוביבה
אז אני כותב רשמים ממה שראיתי ברכבת מהמשחק של עבדיה הלילה.
מה שהוא עשה מול קבוצה מאד חזקה ראוי שיפולל וימולל.
זה לא רק הנקודות, זה ההגנה שלו וזה ששינה לגמרי את פורטלנד וההגנה של הקלינגון. אפילו אנאפלוכי סימונס עשה היום הגנה טובה שלא לדבר על יכולת החדירה הפנומנאלית שלו, כמעט כמו דני.
דני עם דבל נפלא אבל יכול היה לגמור עם טריפל עם המסירות שלו למתפרצות לא היו נגמרות בפאולים של הגריזלים למנוע סלקל…
ואסיים עם גראן ג'יגסו אותו דני אימלל עד שחטף טכנית. זה היה מצחיק איך ג'יגסו דחף את דני פעם אחת ולא הספיק לו נתן עוד פוש שהעיף את אבדייה לקיביני ואחרי זה מתעצבן שקיבל שם תוקף?
אנפלוכי הכניס את הטכנית.
זה הכל להיום, אולי בלילה. עמוס כמעט כמו אתמול.

onetwo3
onetwo3
20/03/2025 7:22:49

תודה דוק

מישהו יודע איך אני יכול למצוא תגובות שלי מלפני כשלוש שנים? כתבתי אז שאבדיה יהיה אולסטאר ושפכו קיתונות של בוז ולגלוג

trusttheprocess
trusttheprocess
20/03/2025 8:30:08
Reply to  onetwo3

הוא היה אולסטאר?

עמיחי קטן
20/03/2025 8:33:35
Reply to  onetwo3

https://hoops.co.il/?p=245881
https://hoops.co.il/?p=263296
זה מחיפוש פשוט בגוגל

Berch
20/03/2025 7:28:50

תודה על המעורב מנחם….
🙏

חתוליו
חתוליו
20/03/2025 7:30:58

אני מגיב פה פעם באפעם אבל קשה לי להשאר אדיש כשאחד השחקנים המופלאים שהקפיצו כדור כתום בארץ הקודש אפילו לא מוזכר בדיון על ה🐐.

הוא ניצח את הביג איסט 3 שנים ברצף, היה הישראלי הראשון שנבחר בדראפט ושבר במו ידיו את רצף האליפויות הבלתי נגמר של מכבי תל אביב.
אז חבר'ה, קצת כבוד לדורון שפר, כדורסלן ואדם נדיר וקונטנדר לגיטימי על תואר גדול שחקני ישראל בכל הזמנים

trusttheprocess
trusttheprocess
20/03/2025 8:31:43
Reply to  חתוליו

ניצח את הביג איסט 3 פעמים רצוף
איזה מזל שהוא הרים שחקנים חלשים כמו ריי אלן ודוניאל מראשל ומאמן על הפנים כמו ג'ים קלהון
קצת צניעות לא יזיק

Last edited 5 months ago by trusttheprocess
thetroll
thetroll
20/03/2025 8:50:31

הוא לא הרים אותם אבל הןא הגדיל אותם. אני מתעקש. הסקורר היה ריי אלן אבל שפר היה המנהיג של הקבוצה הזאת ושחקן סופר חשוב בה והחכמת משחק שלו וגם היכולת הם אלה שגרמו להם להגיע רחוק גם בטורניר המכללות עד שנתקלו באחד אייברסון אם אני לא טועה. הוא בפירוש הגדיל את ריי אלן והיה השותף העיקרי שלו בקונטיקט. לטעמי זה שלא הגיע לאן בי איי זה פספוס של הליגה לא פחות משלו – זה היה בזמנים ששחקנים אירופאיים נחשבו לכלום. גם יוקיץ נבחר 41.

Last edited 5 months ago by thetroll
חתוליו
חתוליו
20/03/2025 12:55:21

היה שותף לגיטימי ואפילו זכה בתואר רוקי השנה בשנתו הראשונה.

וקצת עברית לא יזיק

thetroll
thetroll
20/03/2025 8:38:45
Reply to  חתוליו

ברור שהוא ברשימה. כמה שחקנים יש ברשימה הזאת.. לא הרבה: מיקי קטש ג'מצ'י כספי, דני, שפר.
מיקי ודני מעל כולם.
בסוף זה עניין של תארים וגם יחסיות. מה שמיקי עשה זה לקח מדינה שלא היתה כלום בספורט – באותה תקופה היה כאן רק חול וביצות – ופתאום מכבי אלופת אירופה ואחר כך מקום שני עם הנבחרת באליפות אירופה – זה צעד קטן לאדם אבל קפיצה ענקית לאנושות (בהנחה שאחנו האנושות). דני עוד לא שם אבל הוא ווינר ובימים אלה גם הוא עושה קפיצה למחוזות שעוד לה היינו בהם – הוא בדרך להיות כוכב /אולסטאר באן בי איי – אכן לא היינו שם עדין אבל כדי שיעבור את מיקי מבחינתי הוא צריך להיות אלוף אן בי איי (שם לו רף גבוה בכונה – לדעתי הוא יכול זה יהיה מיצוי של הפוטנציאל שלו ואני כותב את זה כמי שנאלץ ערב ערב בימיו הראשונים בליגה – זה נשמע כאילו זה היה לפני איזה 100 שנה – לתת לו הנחת צעיר להגיד לו שהוא צריך לבסס את המשחק על פיזיות וחדירות וכ' ושיפסיק להתעצץ על קו השלוש וכ'). בקיצור הולך להיות מעניין.
שפר היה ענק.

אהרון שדה
20/03/2025 16:29:30
Reply to  חתוליו

שחקן נהדר שבאמת אהבתי.
אבל לא רק שהוא לא הישראלי הגדול מכולם ….הוא אפילו לא הדורון הטוב מכולם ….

אהרון שדה
20/03/2025 7:48:58

תודה מנחם
קשה לי עם הסקרים הללו .
כי מבחינת הנ.ב.א היו רק 2 צברים (לא כולל האפיזודה של מקל )
ולכן מבחינת קריירת נ.ב.א אבדיה עבר ממזמן את כספי והוא הטוב מכולם
אבל בכל פרמטר אחר .
בארץ באירופה בנבחרת הוא לא יכול לצחצח את הנעליים לא רק למיקי אלא לעשרות אחרים .

גיא רוזן
20/03/2025 7:59:52

לא יכול לצחצח את הנעליים…
מילים מעט חריפות,
בהתחשב שהוא עושה משהו ששום שחקן ישראלי לא עשה לפניו (שחקן מוביל בקבוצת NBA).

גם לי קשה להשוות,
אבל חייבים להודות –
דני עושה דברים שלא ראינו קודם משחקן ישראלי.

Avri
Avri
20/03/2025 17:13:34

למעט כהן-מינץ ראיתי את כולם בלייב. מיקי ועודד היו ענקים. אבל חברים, פרופורציות, אבדיה הוא השחקן הכי טוב של קבוצת אן בי אי. הוא בליגה אחת מעל

האווי לאסוף
האווי לאסוף
20/03/2025 7:59:28

תודה רבה מנחם

golan
golan
20/03/2025 8:04:53

תודה על המעורב.
לבדוק תארים של אבדיה מול מיקי זה לא הוגן, אחד שיחק בווש והשני שיחק במכבי הגדולה. ובד"כ היו לידו עוד כוכבים, מה שאבדיה עושה השנה לטעמי מביא אותו לדיון בעמדה לא רעה בכלל…

אהרון שדה
20/03/2025 16:32:33
Reply to  golan

למה ?
מיקי לקח 2 גביעי אירופה זה לא רק 17 אליפויות ו 13 גביעים בארץ.
מיקי הנה מצטיין יורבסקט ושם את הנבחרת עם מדליית כסף.
אם אבדיה יעשה אפילו חצי גמר וחמישיית יורבסקט ניתן יהיה להתחיל לדבר…
כרגע אין לו אפילו פליי אין

קפיץ
20/03/2025 8:17:05

מבחינת כדורסל נטו זה דני קל. שים אותו באחד על אחד מול מיקי והוא דופק ערבים כמו זה האחרון שלו כל לילה ומיקי לא מגיע בחלום לדאבל פיגרס. עולם אחר. מבחינת קריירה ווינריות תארים וכאלה ברור שזה מיקי.

Alex Rabino
20/03/2025 8:34:45

אולי עומרי כספי לא ייבחר לישראלי הגדול בכל הזמנים אך כאיש עסקים הוא כבר במקום הראשון. אתמול דווח שכספי ייגרוף כ 100 מיליון דולר מעסקת המכירה של WIZ הישראלית לגוגל. מסתבר שכספי באמצעות קרן השקעות בה הוא שותף ייקבל תמורה מהמכירה.

trusttheprocess
trusttheprocess
20/03/2025 8:40:37
Reply to  Alex Rabino

כל שחקן שסבל בסקרמנטו יותר משלוש שנים מקבל בונוס של 100 מליון מהליגה, תחשוב על הילדים שחלמו כל חייהם לשחק כדורסל וסיימו בסקרמנטו

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

:-)))))))

trusttheprocess
trusttheprocess
20/03/2025 8:38:06

אבדיה מרשים ביותר ועשה קפיצה גדולה, מועמד לגיטימי לשחקן המשתפר בליגה
הוא עדיין מביא מספרים בקבוצה חלשה , יש הרבה שחקנים כאלה בליגה , איך אתם אוהבים להגיד קלוריות ריקות…
צריך גם לציין שהוא חצי סרבי , הגנים שלו שונים משחקן ישראלי רגיל

Avri
Avri
20/03/2025 17:16:38

גם ההורים של מיקי היו מהגרים. די עם הגזענות הזאת, הבנאדם נולד וגדל בישראל. הוא ישראלי. 

Alex Rabino
20/03/2025 8:41:30

אני לא מתפלא שהקליפרס מנצחים ללא המאמן טיירון לו. הוא אולי המאמן הגרוע ב NBA שהגיע למשרת מאמן ראשי ב NBA רק מפני שחתר תחתי דיוויד בלאט ובעזרתו של לברון ג'יימס מונה למאמן הראשי תחתיו.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Alex Rabino

טיי לו לא איזה גאון אבל הוא רחוק מאד מלהיות המאמן הגרוע בליגה או קרוב לזה, יש רשימה עצומה לפניו…

thetroll
thetroll
20/03/2025 19:44:33
Reply to  Alex Rabino

שיםמרגע את החתירה תחת בלאט בצד – הוא מאמן סבבה. תנסה להיות אובייקטיבי.

יאפ
יאפ
20/03/2025 8:51:03

תודה מנחם
כמו שאמרו פה לפני, מיקי כרגע הכי גדול, קטש היה הכי כשרוני אבל אבדיה יכול לעקוף אותם.
אגב אם ג'מצי היה משחק היום הוא שחקן של 20 מיליון פלוס בליגה

LiorD
20/03/2025 9:02:04

העניין הוא שלשחקני NBA, וגם לצערי לשחקני יורוליג ואפילו "רק" שחקני ליגה מובילים, אין כל כך חשק לשחק בנבחרת ישראל (אני לא מאשים אותם בשום דבר, זו התקופה, זו האמת האובייקטיבית ואין לי מושג כיצד הייתי פועל לו הייתי במקומם). כשאני חושב על "הצבר הגדול מכולם בהופס", הנבחרת קופצת מייד לתודעה. אז ב 1979 מיקי ברקוביץ זכה עם נבחרת ישראל במדליית כסף באליפות אירופה, והיה אף ה MVP של הטורניר. הוא גם העפיל עם נבחרת ישראל לאליפות העולם ב 1986. זה שובר השיוויון מבחינתי. יחד עם זאת, אם דני יעפיל לפלייאוף בקריירה (ולהערכתי זו שאלה של זמן), יצליח להביא הישג משמעותי לנבחרת, אז הכל פתוח. אני מאחל לו ולאוהדי הנבחרת שכך יהיה.בנתיים האווירה סביב הנבחרת לא משהו. הרבה מדי שחקנים רואים בה עול. ההתאחדות מנסה להבין מה עושים אם מגיפת ההברזות. הגענו לנקודה שהיא הודיעה שרק רופא הנבחרת ישחרר שחקנים מהסגל מסיבות רפואיות. מבעס.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  LiorD

זה כל הלוז,של נבחרות חרטא אחת גדולה כל פעם יש טורנירים ושטויות מטעמי כבוד וכו.
צריך לקבוע חלון מסודר 1 של מוקדמות וזהו שישחקו בחלון הזה 10 משחקים כמו טורניר וזהו. אבל גם עם הnba צריך לסדר כי אף אחד לא בא משם קיצר זה בלאגן. בכדורגל יש פגרות לזה וזה יותר יוקרתי.
פה מי שבnba לא יוותר על המיליונים שם

רק לא כדורגל
רק לא כדורגל
20/03/2025 9:58:34

חברים, קצת הסטוריה.
מדברים על מ.י.ק.י. כאילו עשה פה דברים כשעוד לא היה כאן כלום. קודם כל, היינו אימפריה באסיה בלא מעט ענפים, דבר שני, מי שבאמת עשה דברים כשעוד לא היה כאן כלום היה תנחום כהן מינץ.
הבן אדם היה אחד הסנטרים הכי טובים באירופה, בחצי משרה, תוך כדי שפיתח פטנטים לצבא במשרה השניה שלו.
כל השמות שהוזכרו ראויים, אבל שווה לחפור קצת בעבר כדי לגלות עוד שחקנים גדולים.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

גם טל ברודי חסר

שי אבן צור
20/03/2025 10:16:13

אבדיה מפלרטט עם יכולות של אולסטאר ב nba
כבודו של מיקי במקומו מונח אבל אני עם דני

MBK
MBK
20/03/2025 10:42:22

מנחם המזל של דני שאמא שלו ישראלית
הוא יכל לשחק בנבחרת סרביה בזכות אבא שלו זופי
אני ממתין בכליון עינים לאליפות אירופה בקיץ
אני מאמין שישראל יכולה להגיע לחצי גמר
טמטום של ההתאחדות שלא אזרחו את וייד בולדווין ובחרו בקרינגטון
אני מאמין שאם דורון ג׳מצ׳י היה משחק כיום הוא היה שחקן של 25 מיליון דולר לעונה
קלעי אבסולוטי ואתלט אדיר
מ.י.ק.י זה רמה אחרת של ווינריות ויכל לשחק בהוקס בזמנו (שימון לא חתם על השחרור)
כספי לא באזור חיוג
גם קטש יותר גדול ממנו (כל כך חבל שהיתה שביתה ב 98-9) אנשים שוכחים עד כמה קטש היה ענק.
קוסם עם הכדור

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  MBK

לצערי אין לישראל שום סיכוי להגיע לחצי אם בשאר הנבחרות יגיעו הכוכבים.

John
20/03/2025 13:33:16

השחקן עם הקריירה הכי טובה ביי פר הוא מיקי ברקוביץ'
השחקן הכי טוב בשיאו זה דני אבדייה ובקלות. אין אף שחקן ישראלי בעבר או בהווה שיכול היה לעשות כאלה מספרים ולהיות כל כך משמעותי ב-NBA.
השחקנים בעלי הכישרון הכי גדול זה קטש (אין צורך להסביר) ואחרי זה טל בורשטיין. טל בורשטיין אם היה לו אופי של כוכב היה יכול להתפתח בגילאים הצעירים להיות שחקן NBA משמעותי. הוא הפך לסטגנטי וסוג של קיבל את העול של להיות שחקן יציב וקבוצתי ולא המשיך את ההתפתחות. בתיכון דפק טריפל דאבלים והייתי בטוח שהוא הסופר סטאר הישראלי החדש.

יאפ
יאפ
20/03/2025 13:46:11
Reply to  John

בורשטיין סבל בתחילת הקריירה מפציעה קשה מאוד בבני הרצליה, זה שינה לו את הסגנון משחק, לפני זה היה יותר רכז אחרי זה יותר התאים לעמדה מס 3.
זה שהוא הצליח בכלל להיות שחקן כדורסל מרכזי אחרי הפציעה זה כבר הישג מרשים, אל תשכח גם שהוא היה שחקן חמישייה קבוע מהקבוצה שלדעת רבים הייתה הכי טובה באירופה מאז ומעולם.
אי אפשר להגיד עליו שהוא אכזבה.
לא סתם הוא לא הצליח להישאר בריא ונאלץ לפרוש בגיל 32, הפציעה הזאת בתחילת הקריירה שינתה לו את כל הגוף

John
20/03/2025 15:04:14
Reply to  יאפ

וואלה צודק. שכחתי שנפצע קשה. ממש צפיתי בהתלהבות בכדורסל תיכונים אז כשאני עצמי הייתי תיכוניסט. הוא היה מלהטט. עדיין לא ברור לי מדוע לא יכל לפתח יותר שליטה בכדור ומשחק מגוון. המהירות שלו לא הייתה פגומה בשום דרך והוא היה גדול וחזק. אני עדיין בתחושה שהוא יכול היה להיות יותר.

Avri
Avri
20/03/2025 17:21:34
Reply to  John

צודק. ראיתי את בורשטיין ויניב גרין בנבחרת הנוער (אולי קדטים?) בהכנות למכביה וגם אני הייתי משוכנע שדבר כזה עוד לא צמח לנו. רכז גבוה מאוד וחזק מאוד שעושה פשוט הכל. חבל שזה נקטע באיזשהו מקום, אבל כמו שכתבו מעל עדיין קשה לתאר את הקריירה שלו כמאכזבת

אשך טמיר המקורי
20/03/2025 14:40:28

הנבא היום זה בדיחה.
סטט' ומספרים מהתקופה הזו לא רלוונטיים.
אני מאוד מעריך את דני, תמיד חשבתי שהוא שחקן מצוין ובעל תקרה גבוהה.
אבל אם הוא היה משחק בנבא של פעם, או באירופה בחוקי הכדורסל הוא לא היה מעמיד מספרים כאלה.
הוא למד לחדור ולעשות באמפ וזה הקפיץ לו את כל המספרים בטירוף.
מיקי כיכב (דני עוד לא ממש מככב למעט מקרים בודדים) במשך תקופה.
שלט בכדורסל ביד רמה והיה ווינר עילאי.
אז זה לא קרוב בכלל.
אם לדני תהיה קריירה ארוכה וטובה וימשיך להתקדם נדבר שוב.

John
20/03/2025 15:20:56

לאחרונה אני צופה קצת בכדורסל אירופאי. הבאמפים האלה, כל עוד לא נעשים עם היד הנגדית אלא עם הכתף או הגוף, נעשים גם נעשים. המשחק האירופאי לא כזה יותר פיזי כבר. קבוצות זורקות כבר מעל ל-30 שלשות למשחק ב-40 דקות שבהקבלה ל-NBA זה קרוב יותר ל-35-36 שלשות. קבוצות הולכות לקו יותר ביורוליג פר פוזשן. כמעט אין מאניירה שקיימת ב-NBA שלא רואים ביורוליג. הם משחקים כמעט אותם סטים בהתקפה. אולי יש קבוצות ספציפיות שאני מפספס. אבל גם מ_NBA אני יכול להפנות למשחק אתמול של דיטרויט מול מיאמי שהיה פיזי בטירוף. יש הרבה שריקות שהייתי שמח להעלים מה-NBA, אבל דווקא דני הוא לא אחד מהנהנים הגדולים של החוקים האלה. הוא באמת פיזי ומפלס דרך לסל. הוא לא מנתר לתוך השחקן או מעיף את עצמו אחורה בכול מגע. הוא לא מכדרר באופן שערוריתי.

לגבי פעם. אילו היה משחק בכדורסל של פעם הוא היה מהיר וגדול מ-90% מהשחקנים. כמה אירופאים בגובה 2.08 היו בעלי מהירות ועוצמה כזאת בכלל. בתקופה ההיא לא היה מקבל שמירה כזו הדוקה בקשת השלוש. הקשת אז היתה קרובה יותר. הוא מהר מאוד היה הופך לסופרסטאר אירופאי. לגבי קריירה הסכמתי. זה מיקי ברקוביץ ואפילו לא קרוב. אבל אם אני לוקח יכולת מול יכולת, שיא מול שיא קשה להתעלם מההופעות של דני ב-NBA

אשך טמיר המקורי
20/03/2025 17:40:46
Reply to  John

אני לא רואה יורוליג כיום.
אבל כן אליפויות עולם, אירופה, ואולימפיאדה, וזה עדיין כדורסל אמיתי.
וכמובן בתקופה של מיקי הכל היה כדורסל אמיתי (כולל ה-NBA).
פשוט לא ניתן להשוות שום יכולת או שיא שרואים כיום בליגה הזאת למשהו מהעבר.
זה בידורסל, עם חוקים אחרים, ומשהו הרבה פחות ספורטיבי, ובטח לא כדורסל כמו שגדלנו עליו וכמו שאמור להיות.

בדבר הבסיסי, המשחק עבר שינוי של 180 מעלות, מ"משחק של מגע" כתנאי פתיחה ל"משחק ללא מגע", כשכל מגע שנוצר, גם אם נוצר ע"י המתקיף במגן עומד / נע אחורה / עומד בתנוחה הגנתית עם ידיים למעלה או לצד והמתקיף נכנס בידיים המושטות שלו – זה עבירה למגן והליכות לקו.
זה עוד לפני ההטיות, השינויים בחוקים, מה שורקים ומה לא, השלשות ועוד…
פשוט לא אותו ענף.
אז לא ניתן להשוות שחקן של היום ב-NBA לפעם.

אור
אור
20/03/2025 17:58:29

ברור שלא ניתן להשוות, אבל זה הרבה יותר לכיוון ההפוך ממה שאתה מדבר עליו. בתקופה של מיקי עמדו ומסרו מאחד לשני וחדרו לסל בסלואו מושן, אז נכון לא אותו ענף

John
20/03/2025 15:01:12

כל הנתונים המתקדמים תומכים בדריימונד כשחקן ההגנה של השנה. קשה להתווכח. האימפקט ההגנתי שלו דומה אולי רק לוומבי. אבל חייב לציין שכיום להיות ווינג שומר בליגה זו דרגת קושי גדולה יותר. היכולת לתמרן בין חסימות לקרוא את ההגנה תוך כדי תנועה במהירות מסחררת והציפייה עדיין לשמירה על הצבע גורמת להעריך יותר שומרי כנף כגון: אמן תומפסון, טומאני קמארה ואפילו שומרי גארדים אדירים כמו קייסון וואלאס, קריס דאן או קיון אליס. אחד הגורמים שפוגעים בהם זה ששומרי צבע טובים יש מעט יחסית, כך שחלקם כשיורדים מהמגרש הקבוצה סובלת מלא. אמן תומפסון אדיר. שומר חד פעמי, אך כשהוא לא משחק עולה טארי איסון או ג'בארי סמית ודילן ברוקס. זה מייצר אימפקט הגנתי כביכול קטן יותר.

רן הנרגן
20/03/2025 17:48:59
Reply to  John

גרין מעבר להיותו שומר מעולה באחד על אחד מתפקד כסייפטי בהגנה ומנהל אותה.הוא זכה רק פעם או פעמיים בתואר שחקן ההגנה של העונה אבל הוא מחזיק בתואר הלא רשמי של שחקן ההגנה של האלף השלישי.

תומר
20/03/2025 15:37:38

מבחינתי, למרות שאבדיה טוב יותר בכדורסל מכל אחד מהאחרים, התואר הולך למיקי ברקוביץ
קשה כמובן להשוות בין מסגרות שונות ובין תקופות שונות, אבל בתקופתו, ברקוביץ נחשב אחד השחקנים המובילים באירופה עם מקום אוטומטי בחמישיית האירופאים יחד עם אגדות כמו מרזוראטי, קורבלאן, דליפאגיץ ובלוב, 7 הופעות בנבחרת אירופה וחברות בהיכל התהילה של פיב"א (תודו שלא ידעתם שיש כזה)
מבחינת המעמד, אני לא חושב שאבדיה שם, אולי גם לא יהיה כי התחרות שלו זה כבר לא דליבאסיץ וגאליס עם כל הכבוד (שיש!) אלא אנטטקומפו ווומבניאמה, דונצ'יץ ויוקיץ.

כמו שכתבו פה, קטש צריך להיות בכל דיון כזה כי מבחינת הכשרון, הוא היה יכול להגיע הכי רחוק שיש לולא הפציעות
מקל וכספי פחות שייכים למרות הראשוניות בהישגים שלהם
לי אישית יש חולשה לעוד שם שהיה יכול להגיע רחוק אם לא היה נפצע – יואב ספר, שמבחינת הנתונים האישיים, האתלטיות והיכולות היה מאוד מרשים

Florida man
20/03/2025 16:49:27

אני פחות מתרשם מסטטישטיקות ויותר מתארים והובלת קבוצות לתארים. מיקי וקטש הם בהחלט בטופ. כספי ודני מצויינים אבל לא הגיעו (עדיין) להישגים

אהרון שדה
21/03/2025 10:31:52

סיכום מבחינת הדיון על הישראלים הגדולים אי פעם
מבחינת סה"כ של הישגיות + כישרון וזמן קריירה+ פריצת דרך

אין ספק בכלל שמיקי ברקוביץ הגדול מכולם
בהישגיות הוא הביא 2 גביעי אירופה למכבי וגמר יורבסקט לנבחרת ישראל היה השחקן המציין ביורובסקט
זמן הקריירה שלו היה ארוך מאד ויעדו על כך 17 אליפויות ישראל ו 13 גביעים
לא תמצאו הרבה ששיחקו בכלל כ"כ הרבה שנים בטח בדורו
גם בסעיף פריצת דרך יש לו מה להגיד עוד מהמקום הרביעי של נבחרת בנוער בזאדר וכלה בהשגים הראשונים של מכבי וכו

שמות ראויים נוספים
בצד הכישרון
דורון ג'מצי
עודד קטש
שניהם היו משהו מיוחד ובסיטואציה אחרת יכלו להגיע רחוק מאד עוד יותר ממה שהגיעו
לג'מצי חסר גביע אירופה אם היה לו היה קורא תיגר אולי גם על מיקי (ג'מצי ולא מיקי הוא מלך הסלים בכל הזמנים בליגת העל )
לעודד קטש היה תואר אירופאי ועוד לא במכבי
בכך הוא הישראלי היחיד בהיסטוריה שלקח תואר אירופאי בכיר שלא במכבי
אבל הפציעות גמרו לו מהר מאד את הקריירה
ולמעשה אותו הניצחון על מכבי בגמר האירופאי (אוטטו 25 שנה לכך ….איך שהזמן עבר)
היה המשחק האחרון בקריירה שלו בוודאי במסגרת גביע אירופה.
שניהם כמדומני היו מלכי הסלים של היורובסקט שזה אמנם לא אם וי פי הטורניר אבל בכל זאת מכובד .

מבחינת הישגיות אני מדבר על משהו מעבר לתארים בארץ
ושם יש למשל קייס
לטל בורשטיין שלקח 3 גביעי אירופה כשחקן חמישייה וזה יותר מכל ישראלי צבר אחר
הוא גם היה האחרון שהוביל את נבחרת ישראל לטופ 8 אירופאי עם אותו הסל ניצחון מול סלובניה בשנייה האחרונה והוא הוביל את נבחרת ישראל של העתודה לגמר היורובסקט
הראשון שלה
מצד שני הוא לא היה הכוכב של מכבי כמו מיקי (למרות שהיה שחקן משהיה נדמה )

עוד ראויים לציון בצד של ההשגיות
מוטי אראוסטי עם 2 גביעי אירופה כשחקן חמישייה ושותפות לגמר 79 עם נבחרת ישראל כנ"ל
בצד של אורך קריירה
אז חוץ ממיקי וג'מצי שנכנסו
נדמה לי שכדאי מאד לציין את
גיא פניני
שלקח למשל 10 גביעי מדינה בטווח של 11 שנה
ועל הדרך לקח תארים מקומיים גם בחולון וגם בירושלים
ולקח גם יורוליג גם אדריאטית וגם בלקנית
וגם הצעיד את חולון לפיינל פור אלופות עם סדרת מהלכי קלאץ יוצאי דופן

בצד של פריצת הדרך יש להביא עוד כמה שמות ראויים
1 תנחום כהן מינץ הראשון שנבחר לנבחרת אירופה
2 נדב הנפלד שהיה לישראלי הראשון לככב במכללות
3 דורון שפר שהיה שותף לכמה הישגים יוצאי דופן .
ראשית לא לשכוח הוא הישראלי הראשון שנבחר בדראפט שנית הוא זה שעצר את השושלת של מכבי בארץ
שלישית הוא הראשון שבאמת עשה קריירה במכללות
והרביעית הוא הראשון שלקח קבוצה ישראלית לא מכבי לזכייה בגביע אירופה גם אם המשני

4 עומר כספי שהיה לישראלי הראשון לשחק ממש בנ.ב.א וכמובן להיות הראשון להיבחר בדראפט
5 יובל זוסמן להצעיד את נבחרת ישראל לראשונה לזכייה ביורובסקט עתודה ולהיות לאם וי פי של המפעל
לצערו עדיין אין לו הישג בוגרים גדול שיכניס אותו לגדולים באמת

ועכשיו נגיע לאבדיה איפה הוא עומד
אז ככה
מבחינת הישגיות בבוגרים הוא לא השיג עדיין דבר למעט אליפות מקומית אחת במכבי
גם בצד של הפריצת דרך עדיין אין לו משהו מיוחד
אלא שכלול ושידרוג של פורצי דרך לפניו
למשל נ.ב.א כספי היה הראשון בנ.ב.א
אבדיה כבר עכשיו טוב מכספי בכל פרמטר בנ.ב.א הוא נבחר גבוה ממנו בדראפט הסט שלו טובות ממנו הוא גם הטופ 10 הראשון בדראפט
אבל פריצת דרך זה לעשות משהו מהותי שכספי לא עשה
למשל לשחק בפליאוף או להיבחר לאולסטאר
אני מאמין בהחלט שאבדיה יעשה זאת אי"ה
אבל …הוא עדיין לא עשה זאת
גם לגבי הזכייה ביורובסקט צעירות
אבדיה נבחר לחמישיית הטורניר של נבחרת ישראל שזכתה לראשונה בתואר הזה אבל כאמור האם וי פי היה מדר
שנה אח"כ אבדיה נבחר גם לאם וי פי וזכה בתואר ….אבל זו כבר לא פריצת דרך ..

סיכום לגבי אבדיה
כבר עכשיו הוא שחקן הנ.ב.א הישראלי הטוב בכל הזמנים .
הוא גם היחידי לקחת 2 יורובסקטים צעירות
וזה בלבד מכניס אותו
"להיכל התהילה הוירטואלי"
אבל בשביל להתחרות על הפסגה הוא יצטרך תארים אישיים וקבוצתיים
תואר אישי
לפחות אולסטאר /שחקן חמשיות העונה /אישי כלשהו בנ.ב.א או אם וי פי או לכל הפחות חמישיית יורבסקט /מנדו באסקט

קבוצתי
או אליפות נ.ב.א או אליפות יורובסקט עם נבחרת ישראל (או בסוף הקריירה בנ.ב.א יורוליג עם מכבי )

עד כאן כללתי רק צברים ולא מתאזרחים
אם כוללים מתאזרחים אז יש להזכיר גם את
ראש וראשון
טל ברודי ששם אותנו במפה והיה שותף לזכייה של מכבי בגביע אירופה 77
קודם לכן נבחר 12 בדראפט נ.ב.א 65
בידי בולטימור בולטס (היום בוושינגטון )
אעפ"כ
הוא עלה ארצה הוביל את מכבי לנס בדאלונה ולגמר מחזיקות 69 ולזכייה בגביע אירופה 77
(וכן אליפות אסיה 74 ומקום 5 ביורובסקט)
הוא גם שיחק בנבחרת ארה"ב בגביע עולם 70 (מקום 5)

אחריו נציין
את לו סילבר שלקח עם מכבי 2 גביעי אירופה והיה גם שותף לכסף 79

גם אולסי פרי זכה כפקטור ממשי בצמד תארים אלו

ובדור הקודם ראויים לציון
דרק שארפ עם 3 גביעי אירופה כולל השלשה המפורסמת בנס קובנה השני
וכמובן דיוויד בלו (תנטאל )
הראשון לקחת 2 גביעי אירופה בהפרש עשור
הראשון ב 2004 והשני ב 2014 כשחקן חנשיייה חשוב .

אחרי כל אלו אציין 3 שחקנים גדולים .
ללא קריטריון ברור
הראשון שבהם לענ"ד ראוי להיכנס
השניים האחרונים אולי אולי בסעיף הכישרון

הראשון הוא בועז ינאי

סנטר של אז בגובה 1.99
רוב הקריירה עשה בכלל בגבת יגור

בזמנו שבר את שיא הנק למשחק 60
אותו השווה בשנות ה 80 לי ג'ונסון .
והשיא נופץ כשקמה בית"ר ר"ג ששיחקה עונה שלמה עם קבוצת נוער.

הנוספים הם 2 כישרונות על
עדי גורדון ובארי ליבוביץ
את האחרון לא ראיתי
אבל אומרים שהיה קוסם
מכבי מנעה ממנו לשחק שנתיים וחצי
בגלל סיבות תקנוניות
(ואז הוא הוביל אותה ….לדאבל כמאמן)
ולכן לא היה פקטור בדאבל האחרון של הפועל ת"א ב 69 עדיין לקח אליפות אסיה והיה חלק ממדליית הכסף ב 79
לא סתם חלק אלא הקפטן
הוא פרש ממשחק אגב בגיל 40

השם האחרון עדי גורדון
קוסם של ממש שנתן הצגות ורגעי קלאץ גדולים
למשל סל הניצחון על צימברס בגמר גביע המדינה 96
או 35 נק על נבחרת יוון ביורובסקט 93
אבל בשורה התחתונה יש לו רק 2 גביעים מקומיים בקריירה וזה לא מספיק
(היה גם בסגל 86 בו ישראל סיימה 7 במנדו באסקט )

אהרון שדה
21/03/2025 10:34:46

התכוונתי זוסמן …יצא מדר

ירון, החלום
ירון, החלום
25/03/2025 1:05:40

בס"ד
תודה רבה. כרגע מיקי הגדול מכולם.
אבל לא די יש עוד הרב זמן. אם ירצה השם.