מחשבות טריידים של חמישי בצהריים / רועי ויינברג

מחשבות טריידים של חמישי בצהריים / רועי ויינברג

אנדרו וויגינס במיאמי, ג'ימי באטלר בגולדן סטייט

מחשבות טריידים של חמישי בצהריים / רועי ויינברג

אני לא יודע כמה מופרך לטעון שמיאמי קיבלה את השחקן הטוב יותר בנקודת הזמן הנוכחית.וויגינס קולע העונה יותר מבאטלר, שומר טוב יותר, שיחק יותר משחקים וכנראה גם עמיד יותר. הוא שקע יחד עם כל גולדן סטייט שלא ממש סגורה על עצמה, אבל קולע מרחוק, צעיר יותר ועל חוזה יחסית נוח לשלוש שנים. באטלר הימור לחודשיים עם תקרה גבוהה יותר, אבל אני לא בטוח שהוא יגיע אליה. בהתחשב בזה שמיאמי במקום השישי במזרח ויכולה גם לסיים בו את העונה, אפשר להגיד שהיא התחזקה. זה נכון גם לקייל אנדרסון ואולי אפילו פי ג'יי טאקר, אם האחרון ישחק העונה.

מיאמי עובדת בשני צירי זמן מקבילים כרגע, מה שלא הצליח לגולדן סטייט. מצד אחד הקבוצה מספיק טובה בשביל לעשות טופ 6 במזרח החלש עם שני שחקנים שבשיאם עכשיו ואמורים להיות אולסטארים או באזור ב-5 השנים הקרובות, טיילר הירו ובאם אדביו, ומצד שני אין תקרה לאליפות. הם עוד לא צריכים לפוצץ דברים אלא לראות למה השאר מסוגלים, מה שמתבטא בעונה הטובה של קלאל וור וטעונת השיפור של חיימה חקז, שסובל מחוסר יציבות אבל עם מספרים נאים ב-2025. בעולם מושלם הוא היה פותח כסקנד גארד לצד הירו ואנדרו וויגינס, אבל לא אופתע אם ספולסטרה יעדיף להשאיר את רובינסון או את הייסמית'.

מיאמי עדיין צריכה רכז, וכאן נכנסת הבחירה ב-2025 שמוגנת טופ 10. גולדן סטייט עשויה למצוא את עצמה מחוץ לאזור של העשירייה הראשונה בזכות הטרייד, וזה הופך את הביחרה הזאת למעניינת במיוחד בהקשר הישראלי, בהתחשב בבן שרף. הוא נראה כמו שחקן עם תקרה גבוהה ורצפה נמוכה במונחי NBA ואחד שמתאים להיט קולצ'ר, מה שהופך את השילוב הזה לריאלי.

במקרה של גולדן סטייט מדובר במהלך פאניקה בעיניי, אבל אחד שמזכיר יותר את כריס פול מאשר את קווין דוראנט. באטלר שחקן מעולה שיכול לסחוב אותם בפלייאוף, אבל מחזיק בכדור הרבה יותר מדי בשביל סגנון המשחק היומרני שהם מנסים להכניס. תוסיפו לזה בעיית קליעה קשה כשהוא, דריימונד גרין ואחד הסנטרים ביחד (עם כל הכבוד ל-1.4 השלשות שקווינטון פוסט קולע במשחק), ואני לא הכי סגור איך זה מתחבר.

זאיון וויליאמסון היה יכול להיות מהלך פאניקה מעניין יותר, אבל בסוף הם לא ויתרו על העתיד יותר מדי וגם לא ממש על ההווה במצב לא ברור של קבוצה בינונית שבמקום העשירי במערב וצפויה לסיים באזור הזה את העונה, למרות הפוטנציאל של הספרס עם ד'ארון פוקס. באטלר יכול להחזיק את ההתקפה בלי סטף, משהו שהיה חסר להם למרות הניסיון הלא מוצלח עם דניס שרודר, אבל ההתאמה איתו קצת מדאיגה. יותר מדי שחקנים עברו אצל קר וקרי בשנים האחרונות ולא באמת הצליחו להשתלב בתוך המערכת, כשהאחרון שבאמת עשה כן היה וויגינס שעובר עכשיו ובתפקיד קטן יותר. מה גורם לנו להאמין שבאטלר, שאמר שהוא לא רוצה להאריך חוזה בגולדן סטייט, כן? זה יכול לעבוד והוא שחקן פלייאוף מסוכן בהרבה מוויגינס, מה שהוביל לטרייד הזה, אבל אני לא חושב שג'ימי מודל 2025 והחלודה של ג'ימי מודל 2025 יספיקו בשביל להוציא את הווריירס מאזור הבינוניות הזה. במקרה הטוב הדחה מכובדת מול השנייה במערב בסיבוב הראשון.

דניאל ת'ייס באוקלהומה סיטי

אני כותב את השורות האלה כשאנחנו תשע וחצי שעות מהגונג. יכול להיות שזה המהלך שייזכר בתור מהלך שמביא אליפות או שמחזק קונטנדרית, כשהת'אנדר לא ויתרה על שום דבר ממשי וקיבלה סנטר מחליף שהיא כל כך צריכה. הם ניצחו 39 מ-48 משחקים, ולמעשה 4 מ-9 ההפסידם שלהם באו במשחיקם בלי סנטר טבעי, צ'ט הולמגרן או איזייאה הארטנשטיין, בחמישייה. אנחנו עוד לא יודעים מתי באמת צ'ט יחזור, כשהוא גם יכול לשחק כפאוור פורוורד, ועכשיו יש להם גבוה שלישי. אין סיבה שהת'אנדר לא יהיו 48 דקות עם סנטר על הפרקט.

ההגנה שלהם בלי הארטנשטיין או הולמגרן הייתה לא רעה ועדיין עם הדירוג ההגנתי הטוב בליגה, גם אם נמוך יותר מהרגעים בהם יש ביגמן, אך אני חושב שהחלק המשמעותי של השיפור יגיע בהתקפה. ת'ייס אחד הסנטרים החוסמים הכי טובים בליגה, ומבין כל השחקנים שמשחקים עד 20 דקות למשחק (כשהוא עם 17) רק קוון לוני, טרייס ג'קסון דייויס וסטיבן אדאמס עם יותר screen assists ממנו.

הת'אנדר, לא רק שיי, אחת הקבוצות שעושות הכי הרבה פיק-נ'-רול בליגה. זה נכון גם בקשר לג'יילן וויליאמס ואפילו אג'יי מיצ'ל וקייסון וואלאס, וכאן הם קיבלו עוד שחקן שיחטוב עצים וישאוב מים. שחקן שיחסום בתחילת ההתקפה, יתן גוף בהגנה ויסגור לריבאונד. הת'אנדר היו קבוצת כדורסל מעולה כבר עכשיו ופייבוריטית לאליפות עוד לפני הטרייד בעיניי, וכרגע הם התחזקו בדיוק בנקודת החולשה שלהם מבלי לוותר על משהו. בינגו.

מארק וויליאמס בלייקרס

על פניו יש למארק וויליאמס את כל הגלים. הוא גבוה, אתלטי בצורה בלתי נתפסת ומגיע לגובה גבוה יותר מוויקטור וומבניאמה. הוא רק בן 23 והמספרים על פניו נאים, עם 16 נקודות ב-60% מהשדה, 9.8 ריבאונדים ו-1.2 חסימות למשחק. הוא יכול להיות ללוקה מה שדיאנדרה ג'ורדן היה לכריס פול, או מה שדניאל גאפורד היה ללוקה עד לפני שבוע.

הבעיה, וכנראה מה שהוביל לטרייד הזה במחיר כל כך נמוך, הוא הפציעות. מארק וויליאמס שיחק 84 משחקים בשלוש עונות, 43 מתוכן בעונת הרוקי ו-41 בהמשך, ומעולם לא יותר מחצי שעה למשחק. כמות הדקות שלו אמנם עלתה העונה אחרי שחז רמפציעה, וראינו אותו עם 30.4 דקות למשחק בינואר, אבל קשה להגיד שהוא עוגן הגנתי בשלב הזה בקריירה.

הצוות הרפואי של הלייקרס טוב יותר מזה של שרלוט, הוא על חוזה רוקי וכמות הזריקות מולו בטבעת יורדת באופן משמעותי, אך בשלב הזה הוא בעיקר פוטנציאל ויצטרך לשחק תחת לא מעט לחץ. יהיה מעניין לראות אם לברון מוכן לקחת תפקיד יותר משמעותי בהגנה כשלוקה לידו, בתור סוג של סותם חורים שמחפה גם על מארק וויליאמס (כשהוא עם 7.6 ריבאונדים למשחק בגיל 40), ויכול להיות שזאת התוצאה הטובה ביותר של השבוע האחרון.

וויליאמס יכול לספק את האתלטיות, אבל בשונה מסנטרים אחרים שקושרו ללייקרס הוא לא שחקן שיכול להנהיג ולכוון את חבריו לקבוצה. לברון, שלא באמת התאמץ בהגנה מאז 2020 בערך, כן. האם הוא עדיין מסוגל? אם כן, אז כל התקרה של הלייקרס משתנה. אם לא, אז הראש יהיה בשנה הבאה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
27 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
רן הנרגן
06/02/2025 12:46:20

מסכים איתך לגבי ג"ס. לא אוהב את המהלך.

הבן הממזר של דנילו גלינארי

הצחקת בסוף עם לברון סותם חורים עבור לוקה ומארק וויליאמס. זה היה גוד וואן.
גס עשו טרייד נוראי של רפי הבנה כמו שאמרת פוסט גימי ודריי זורקים לסל מי יקלע?
היו מצרפים גם את ראס!!

NBA בדם
06/02/2025 13:33:32

אחלה מחשבות
גולדן רצתה לתת איזושהי תקווה לקרי גם אם הסיכוי להצלחה הוא די נמוך. מיאמי קיבלה אחלה שחקן וכנראה בחירת אמצע סיבוב ראשון. שני הצדדים הסתפקו במה שיש בחצי חיוך מריר.
ת'ייס מאוד אנדרייטד. סנטר מחליף סולידי ביותר שסוגר את הפינה בגבוהים.
מארק זה הימור. הבחור מפלצת של אתלטיות וכישרון גולמי אבל החסיר יותר ממה ששיחק.
נטען ב espn שהלייקרס מאמינים ביכולת שלו להיות בריא/זמין בשל העובדה שהוא לא נזקק לניתוח למרות הפציעות שסבל מהן. בנוסף מתחילת דצמבר הוא משחק באופן עקבי והפיק תצוגות של 23,20,38,31,24 נק' בעשרת המשחקים האחרונים. לוקה-לברון-ריבס זה די ויותר כשחקנים שלא אוהבים לשמור ואין צורך בעוד שחקן כזה.

Zvika Bar-Lev
06/02/2025 14:45:58

מארק ויליאמס יכול להיות שיחוק, נחזיק לו אצבעות שלא יפצע. תייס זה אדיר, ואוקלוהומה חייבת להיות בגמר. מיאמי בבירור התחזקה. וויגינס זה שחקן טוב בשני צידי המגרש, עם נסיון של אליפות שבה היה שחקן מפתח, שזה כרגע לא פחות טוב מפליי-אוף ג'ימי במצב היחסים הנוכחי עם הקבוצה. שלא לדבר על העומק שנותנים שרודר וסלואו-מו.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

ג'ימי מעלה, אולי, את התקרה של גולדן, אבל לא באופן שהופך אותה לקונטנדרית. אז למה עשו את זה? כדי שקרי והאוהדים ישחקו עוד 5-10 משחקים בעונה וירגישו טוב עם זה. לגיטימי, אבל לא מרגש במיוחד לדעתי.
.
וויגינס מסתמן כשחקן שמשחק טוב כשהוא בריא וכשהוא רוצה לשחק טוב, לא יודע אם זה יקרה במיאמי, נגלה.
.
מסכים לגמרי בנוגע לת'ייס – שיחוק אדיר. פרסטי מככב במאניטיים. הלוואי וזה ישתלם לו עוד העונה.
.
לא צריך להגזים – לבקש מלברון לעשות הגנה, כדי לפצות על סנטר פצוע, בשנת 2025, זה לא סביר. זה שהצליחו להנחית את לוקה לא הופך את לברון לרויס אוניל או רוברט קובינגטון. ואני אומר את זה בלי טיפת ביקורת על לברון. והדרת פני זקן. חזור בך בבקשה.
.
תודה רועי, אחלה מחשבות

Florida man
06/02/2025 16:28:22

מסכים עם הניתוח שלך. אם ויליאמס יישאר בריא זה שיחוק אבל זה חתיכת הימור.
באטלר עם דריימונד ביחד זה חבית TNT שיום אחד תדלוף. במקרה הטוב יעברו סיבוב פלייאוף אבל מול דנבר, OKC ושאר אריות המערב אין להם סיכוי.
אני די חצוי לגבי מיאמי- חושב שהטרייד לא רע בסך הכל אם וויגינס יישאר בריא. בעונה וחצי האחרונות מיאמי לא נראתה טוב כי באטלר היה נוכח נפקד ודווקא השקט של וויגינס יכול להתאים. חאקז חייב לפתח קליעה ולהראות יציבות כי העונה הוא מאכזב. דוושר הציוות של באם כ4 וויר כ5 עובד לא רע. שנה הבאה כשניפטר מהחוזה של רוזייר נוכל להביא רכז איכותי ואז יהי לאן לעלות.
טייס הוא אחלא שחקן ומחליף איכותי שיכול להתאים לOKC מהספסל. סם פרסטי עובד נכון ובשקט ויש מצב שתהיה אליפות בעונה הזו או הבאה.

הבן הממזר של דנילו גלינארי
הגב ל  Florida man

טרייד טוב למיאמי

וניל טרופי
וניל טרופי
06/02/2025 17:05:51

ג'ימי באטלר בפלייאוף זה מישהו שאתה רוצה בקבוצה שלך, לדעתי זו שירת הברבור של סטף ובטוח הסוס השחור במערב.
דניאל טייס כבר לא זז וחוסם כמו פעם אבל מה שהוא לא איבד זה את דרגת הזרג מהליגה והשופטים, צפו להתעלמות טוטאלית מעבירות עליו הבחור לא קיבל לא מקבל ולא יקבל שריקות לטובתו. אולי הביאו אותו בשביל לתרגם להרטנשטיין מגרמנית.

הבן הממזר של דנילו גלינארי

יעלה שם את הרמה שלו כולם מחוייבים שם לאליפות זה לא הקבוצה זבל

נועמיקו
נועמיקו
06/02/2025 19:54:02

הצחקת לגבי תייס.
אבל עשית ממנו איזה חתיאר – הוא בן 32, זה גיל סבבה לשחקן שהטיקט שלו אף פעם לא היה אתלטיות, ולא סבל מפציעות רציניות

האווי לאסוף
האווי לאסוף
06/02/2025 18:11:45

מסכים עם כל מילה שכתבת על תייס, מהלך מצויין של אוק'. לנוכח העובדה שצ'ט אמור לחזור בקרוב, אליבא דצ'רניה, יש להם מספיק זמן להתגבש

האווי לאסוף
האווי לאסוף
06/02/2025 18:12:05

וכמובן, תודה רבה רועי

מנחם לס
06/02/2025 18:28:45

אנליזה מקצועית הנכתבת ע"י מקצוען. המשפט היחיד שלא הבנתי (ולכן הוא קצת צרם לי) היה:
למארק וויליאמס את כל הגלים. הוא גבוה, אתלטי בצורה בלתי נתפסת ומגיע לגובה גבוה יותר מוויקטור וומבניאמה.
למה הייתה הכוונה?

עמיחי קטן
06/02/2025 18:30:42
הגב ל  מנחם לס

כל הכלים וזו כנראה שגיאת הקלדה

אור
אור
06/02/2025 19:16:58
הגב ל  מנחם לס

אני מניח שבקפיצה

עמיחי קטן
06/02/2025 18:31:18

תודה רועי. אני חושב שאתה מגזים לגבי ת'ייס שיהיה שחקן שולי לכל היותר לדעתי

עמנואל אוחנה הלקין

מסכים.

tt
tt
06/02/2025 18:44:30

הימור שלי ג'ימי ודונקי חונקים אחד את השני עוד לפני הפלייאין

נועמיקו
נועמיקו
06/02/2025 19:49:07

תודה.
מסכים איתך לגבי באטלר, מיאמי הרוויחה שחקן מצוין, גם אם ברור שהוא לא ולא יהיה כוכב או מנהיג. ג"ס עם מהלך נואש שממש לא הולך להציל אותה לדעתי.
אוקלהומה בשנים האחרונות זה בית ספר ל-GMים, כל מהלך יש לספרי לימוד.
מארק וויליאמס הוא כישרון ולא יותר מזה, אי אפשר לבנות על שחקן כל כך לא מנוסה, הלייקרס עדיין חייבים סנטר.

ירון, החלום
ירון, החלום
06/02/2025 21:07:43

בס"ד
תודה רועי.

Drexler
Drexler
06/02/2025 22:43:52

דניאל תייס נחתך מאוקלהומה סיטי אז לא רלוונטי כבר החלק עליו.

FAN
FAN
06/02/2025 23:01:15

דווקא לדעתי באטלר יכול להתאים על אף ההחזקה בכדור הוא עשה זאת במיאמי לא מעט
יש דקות שהוא מתחבא על המגרש
וכשצריך הוא משתלט על המגרש
ובין לבין היו הרבה שחקנים כהירו ורובינסון שדילגו וקיפצו מסביבו וזה עבד די יפה
החסרון הכמובן הגדול זה באמת גרין ועוד סנטר שיחנוק קצת את השטח
אבל גם בלי זה המערב פשוט מטורף כל שנה מחדש ככה שלא מצפה ליותר מדי
אולי פלייאין נוסף מול לברון ולוקה

thetroll
thetroll
07/02/2025 3:58:08

תודה רועי. לא מבין מה גולדן עושים כבר תקופה ארוכה. פשוט מזעזע. מה אתה מעיף את המגן הכי טוב שלך ברוסטר (סלח לי דריי). ועוד בשביל מה.. באטלר?
נוסיף גם את הטרייד על דונקיץ ונקבל ליגה שאיבדה את הצפון

Kareem Abdul-Jabbar (סיקמה לשעבר)
Kareem Abdul-Jabbar (סיקמה לשעבר)
07/02/2025 4:25:53

מארק וויליאמס זה סוג של רוברט ווויליאמס כזה….פוטנציאל אתלטי רווי פציעות.
בוא ניתן למארק קצת יותר קרדיט מרוברט כי עדיין יותר צעיר קצת , אבל הכיוון ברור….

Berch
07/02/2025 8:19:54

אחלה מחשבות
אני לא יכול שלא לחשוב על מה יקרה אם דריימונד גרין ינסה להוריד בוקס לבאטלר כי הוא יעצבן אותו באימון, באופן לא מפתיע. יהיה שמייח
🤣

סכין בגב האומה
סכין בגב האומה
07/02/2025 13:54:16

ג"ס השתעבדה סופית למכירת גופיות. לקחו את השחקן הפחות טוב ועוד נתנו בחירת דראפט.
מארק ויליאמס לא עלה לליקרס בזול בכלל. קנכט היה בעונת רוקי טובה, והם עוד הוסיפו החלפת בחירות ב-2030 ובחירת דראפט ב-2031. מארק ויליאמס נראה כמו סנטר שאפשר להשיג כל שנה בדראפט בשולי הלוטרי