דעה לא פופולרית(?): חובה להוציא את הקהל מהמגרשים/מולי

דעה לא פופולרית(?): חובה להוציא את הקהל מהמגרשים/מולי

אני חושש שכבר אין ברירה: חייבים להוציא את הקהל מהמגרשים! אז השבוע אוהדים פרצו לשני מגרשים, באחד זרקו אבוקות, כולל על על שוער קבוצתם, באחר דחפו שוער וירקו עליו, וכל זה רק במגרש עצמו, כשלפני תחילת המשחק נעצרו מאה איש ב"התכנסות האוהדים" (אוהדים?) לתגרה מאורגנת עם סכינים, אגרופנים ואלות. איני רואה שום פיתרון מלבד איסור גורף על הכנסת אוהדים למשחקים שלפני שידקרו שחקן או מאמן או לחילופין ירצחו אותו ממכות,.

חוקי הענישה בספורט יוצאים מנקודת הנחה שלאוהדים אכפת שהמועדון שהם אוהדים "יסבול". זה אולי היה נכון בחצי הראשון של המאה הקודמת, בימינו זה כבר לא נכון! את ארגוני האוהדים מעניין בראש ובראשונה הארגון עצמו ולא בהכרח טובת הקבוצה.

ואפילו יותר מכך, מה שכתבתי קודם מעולם לא השפיע על האוהד הבודד שמגיע בעיקר כדי להתעמת, לריב, להרוס לאחרים ובעיקר לספק את תאוות האלימות ששוכנת בתוכו ומבקשת להתפרץ החוצה.

ואל תחשבו שלא אכפת לי מאוהדים. דעו לכם שאני אוהד של קבוצת שהיא בבעלות אוהדים, קבוצה שניסתה פעם (לצערי פחות בהווה) להקנות ערכים אחרים, קבוצה שבמפורש נתפשת לכן כמתנשאת וכסנובית. ולמרות זאת, אני באמת מאמין שאפילו לאוהדי הקבוצה הזו, אפילו שהם הבעלים של הקבוצה, אסור להיות נוכחים באף משחק.

החברה שלנו נגועה באלימות – זו עובדה. ההתאחדות לכדורגל לא יכולה למנוע התפרצות אלימות – זו עובדה. אף מועדון לא יכול למנוע התפרצות מאורגנת של אוהדיו, וודאי שלא יכול למנוע התפרצות של אוהד בודד – גם זו עובדה!

והכי חשוב: שום אבטחה שבעולם, לא של סדרנים, לא של המשטרה, ולא של היס"ם יכולים למנוע את האלימות במגרשים. על כולנו להטמיע את זה.

ולכן, המסקנה היחידה ההגיונית למי שרוצה למנוע את הרצח הבא במגרש (למי שלא יודע מוטי קינד ז"ל, שחקן מכבי שערים, נרצח בדקירות סכין על-ידי אוהד מכבי כפר גבירול שפרץ למגרש ב 6/12/1975), היא פשוט לא לאפשר לאוהדים להיכנס למגרש.

דעה לא פופולרית(?): חובה להוציא את הקהל מהמגרשים/מולי
הכיתוב על אנדרטת מוטי קינד ברחובות – מוויקיפדיה בעברית


ואני מאתגר את כל מי שלא מסכים עם הקביעה הזו שלי, להסביר לי רק דבר אחד: איך הוא יכול למנוע כניסת אוהדים למגרש? כי ברור לחלוטין שהמרחק בין כניסת אוהד למגרש ובין דקירת שחקן תלוי רק בכוונתו של האוהד.

כל מי שלא נותן פיתרון מושלם לשאלתי זו, שידע שהוא מאפשר את הרצח הבא, כי כל כניסה של אוהד למגרש פירושה עוד אנדרטה פוטנציאלית כמו זו:

האנדרטה לזכר מוטי קינד ברחובות -מוויקיפדיה בעברית

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u
Subscribe
Notify of
13 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ירון, החלום
ירון, החלום
02/02/2025 9:00:39

בס"ד
תודה רבה.. נושא כאוב מאד.
בחו'ל טיפלו ביד קשה באוהדים. מתפרעים.
הגיע הזמן שגם כאן.
קנסות גבוהים, ואני מדבר על עשרות אלפי שקלים,
מעצרים, מניע קרבה למגרשי כדורגל.

NBA בדם
02/02/2025 9:15:14

תודה רבה מולי. החכמתי.
לא ידעתי שהיה מקרה כזה בישראל.
לדעתי לא צריך להעניש את ההמון כי למיעוט האלים פחות אכפת עונשים לקבוצה.
צריך הרתעה של עונשים כבדים: קנסות רציניים ומאסר בפועל. אין ברירה אחרת.
אם לא ישנו בבתי המשפט את הקונספציה שאלימות בספורט זה סבבה ולא צריך להעניש בחומרה את הפרט, לא יתקדמו מילימטר וחבל שהקבוצה סתם תסבול.

tomerginat
tomerginat
02/02/2025 10:25:19

לא רק לא פופולארית אלא גם מטומטמת ועלובה להחריד.
מה הספורט הישראלי הבינוני במקרה הטוב שווה בלי האוהדים?? לקחת ל99% השפויים שבאים למגרשים לאסקפיזם ולראות את הקבוצה האהובה שלהם כי לא מצליחים להשתלט על מיעוט אלים. ומה הקשר שמישהו יידקר יש יותר סיכוי שאוהדים יידקרו מחוץ למשחק מאשר באצטדיון אי הכנסת קהל זה לא מה שימנע, אין ספק שצריך לטפל באלימות וזה מתחיל בענישה אישית ולא קולקטיבית. אנחנו חיים בחברה כל כך אלימה ומפולגת האלימות במגרשים היא בעיה אבל יש אינספור בעיות גדולות יותר במדינה….

Last edited 12 days ago by tomerginat
Guy d
Guy d
02/02/2025 12:28:48
Reply to  tomerginat

אפשר לא להסכים מבלי להעליב, ולהגרר לאלימות מילולית

NBA בדם
02/02/2025 13:33:41
Reply to  Guy d

צודק 100%.

tomerginat
tomerginat
04/02/2025 8:29:55
Reply to  Guy d

מתנצל אם העלבתי.
אבל מה שאתה כותב כאן זה שצריך לקחת ממאות אלפי ישראלים את אחד הדברם המשמעותיים בחיים שלהם כי אנחנו חיים בחברה אלימה ולפני 50 שנה רצחו שחקן (שזה מזעזע ברור אבל מה הקשר??)
באותה מידה אפשר לסגור את הספורט בארץ, אין ספורט בלי אוהדים.
אתה צופר למישהו אתה עלול להידקר נסגור את הכבישים??

ד"ר פופרס
02/02/2025 13:57:28

הייתי במגרש כשרצחו את קינד

NBA בדם
02/02/2025 16:01:39

ווואווו

תומר
תומר
02/02/2025 16:47:44

מהמגרשים או מהמשחקים (כלומר מהאצטדיון)?
אם מהמשחקים, זו אכן אם אמותיהם של הדל"פים
מהמגרשים זה לא דל"פ, פשוט קומון סנס
כל אוהד שנכנס למגרש צריך לקבל תביעה אזרחית מהקבוצה שתשלח אותו למשכן את כל רכושו (ובאותה הזדמנות יש לחייב אותו להתייצב בכל משחק של קבוצתו בתחנת משטרה שנמצאת לפחות 100 ק"מ ממקום המשחק)

עמנואל אוחנה הלקין

קודם כל, תודה על הפוסט המעניין הנה מחשבותיי:
לדעתי, אתה קצת מגזים ולמרות שאני יכול לראות את הכיוון שאתה בא ממנו אמירות כמו "כל מי שלא נותן פיתרון מושלם לשאלתי זו שידע שהוא מאפשר את הרצח הבא" הן לדעתי קיצוניות מאוד. למרות שהמצב ביציעים רע מאוד אנחנו לא ברמה של לראות אוהד פורץ למגרש עם סכין ודוקר למוות שחקן יריב. ומהצד השני כדורגל בלי אוהדים הוא פשוט לא כדורגל זה נכון באנגליה, בגרמניה, במקסיקו, בארגנטינה וגם בישראל, אם אתה תוציא את האוהדים מהמגרש אתה פשוט תמחק את הכדורגל. לכולם ברור שהאכיפה צריכה להיות מוגברת הרבה יותר ושהעונשים צריכים להיות כבדים הרבה יותר. אני גם הייתי שוקל חציצה יותר רצינית בין קהל הבית לקהל החוץ ובין האולטראס למגרש, במיוחד במשחקים נפיצים, אבל להוציא לחלוטין את הקהל מהמגרשים פשוט יהרוס את המשחק ואת זה אף אחד לא רוצה.

YORAMGAON
YORAMGAON
02/02/2025 17:46:03

הכי מצחיק / עצוב / טראגי – שהרוצח של מוטי קינד הי"ד, קיבל בסה"כ 8 שנות מאסר, והשתחרר בגיל של מוטי ז"ל – 25. היום יש לו פרופיל גלוי בפייסבוק (מציע לכם להציץ), בו הוא קורא לעם ישראל לבחור בביבי, ומסית נגד כל מי שאינו ביביסט. והקטע הכי גדול: הוא מעז לבקר את נשיא בית המשפט העליון, על הפשע הגדול שהוא עשה – קנה בית עם פרגולה שנבנתה ללא רישיון…

Last edited 12 days ago by YORAMGAON
הקיפוד
הקיפוד
02/02/2025 22:27:24

אני יחסית מסכים איתך
הבעיה של האלימות במגרשים מתחילה וכמעט נגמרת במיעוט שהוא ארגון של משפחות פשע אבל יש גם אחריות של הקבוצות שפשוט לא באמת נלחמות כנגד זה, בין אם אקטיבית לבין לעזרת המשטרה במציאת הפושעים, רוב הענישה כנגד הקבוצות היא בסכומים נמוכים ובהורדת נקודות שלא באמת משנה משהו במצב בפועל, ודווקא ויתור הכסף של המינויים ורכישת הכרטיסים הוא סכום משמעותי, אז דווקא אם במקום 0 אוהדים שיביאו ילדים, נערים בחינם ככה שיהיה עידוד אבל בלי כל המכות והאוהדים שמכסים את פניהם כאילו התקבלו לחמאס
ולאוהדים הפורעים כלא וקנסות של מאות אלפים לאגודה למען החיל

ארז
04/02/2025 16:06:05

צודק 100%. צריך להרחיק את הקהל לגמרי מהאצטדיונים. זה יוריד את עלויות האבטחה, התחזוקה וגם יעלה את אחוזי הצפיה וממילא הכסף האמיתי מגיע מזכויות שידור. עוד דבר טוב שזה יעשה זה לתת גושפנקא סופית לכל הספורטאים שעושים מאות אלפי אם לא מליוני דולרים שהם-הם הסיפור האמיתי, והמטרה של קיומו של ספורט מקצועי היא שהם יוכלו לעשות מאות אלפי אם לא מליוני דולרים, ושתפקידם של האוהדים הוא לשלם כסף טוב עבור הזכות לשבת בבית ולצפות בספורט.