רק שיהיו בריאים: פריוויו ממפיס גריזליס 2024/2025 / פתיבר

רק שיהיו בריאים: פריוויו ממפיס גריזליס 2024/2025 / פתיבר

רק שיהיו בריאים: פריוויו ממפיס גריזליס 2024/2025 / פתיבר

מבואֿ

היה מחורבן בעונה שעברה וכל היריבות שלנו התקדמו. אוף

תקציר הפרקים הקודמים בהרחבה

נפל בחלקי הזכות בעונה שעברה לנחס את הקבוצה אותה אני אוהד ולכתוב את הפריוויו עליהם בעונה שעברה. בעונה שעברה טענתי שהתסריט הפסימי הוא התדרדרות למקום השמיני בליגה. בעונת 22-23, הגריזליז סיימו במקום השני עם 51 ניצחונות. בעונה האחרונה הגריזליז סיימו במקום ה13 עם 27 ניצונות, כאילו היינו איזה דטריוט או משהו ולהוסיף חטא על פשע, דילון ברוקס השתלב טוב ביוסטון רוקטס, הביא קשיחות ועזר לעונה די מוצלחת שלהם שכמובן הסתיימה עם המון ניצחונות מעל ממפיס. כל השאר זיל גמור.

אז אפשר להתפרק, לקלל, להגיד שזה בכלל משחק מכור ובידור ולא כדורסל קשוח ואמיתי כמו באירופה אז למי אכפת. ואם כבר אירופה אז מה לי במדינה קטנה במזרח התיכון לשטויות האמריקאיות האלה מעבר לים. אשקר עם אגיד שלא עברו בי כל המחשבות הללו. אבל, בתור אוהד של קבוצה פריפיריאלית בליגה, אין לי עבר מפואר להתרפק עליו, אז צריך להסתכל קדימה. בואו ננסה ביחד להבין מה קרה בדיוק בעונה האחרונה?. אולי מוראנט שוב פעם שיחק אותה קאובוי?, אולי השעון הראה חצות וביין חזר להיות בחירה 30 בדראפט?, פרס ההגנה של jjj העלה לו שתן למוח? מוח שלסמארט מעולם לא היה שיישם כלפי הגריזליז?. לא ולא מאזינים יקרים, התשובה היא אחרת לגמרי וברורה לכל מי שהחזיק שחקן כלשהו של ממפיס בליגת פאנטזי כלשהי והיא מתחרזת עם קציצות.

העונה של ממפיס הייתה שוברת שיאים כמעט בכל תחום פציעות. ממפיס שברו שיא nba כשהשנה לקחו חלק ברוסטר של ממפיס 33 שחקנים, לאוהדי הכדורגל בקהל אזכיר שברוסטר nba נורמלי יש 15. פאקינג ווניין גבריאל היה חלק מהרוסטר שלנו עונה שעברה, אוי לבושה. לממפיס היו 51 חמישיות פותחות שונות, עוד שיא ליגה חמוד. שחקני ממפיס הפסידו בעונה שעברה 578 משחקים בעקבות פציעות, וזה עוד בלי ה25 משחקי השעייה של מוראנט כוכב הקבוצה בתחילת העונה, שוב, שיא ליגה.

אני חושב שמסקנה נוספת מהעונה האחרונה היא ההבנה שבסופו של יום ממפיס תגיע לאן שג׳ה יקח אותם. לאורך העונה גם טריפל j וגם דזמונד ביין קיבלו הזדמנויות להוביל את הקבוצה ולמרות שזה התבטא בעלייה בווליום יצירת הנקודות שלהם, חוסר היכולת שלהם לכפות את הw היה ניכר.

ובכל זאת קצת חדשות טובות, בתוך כל הטררם הזה ממפיס השתמשו ב12 חריגות פציעות במהלך העונה וברשימה ארוכה של חוזי עשרה ימים, שחקנים רבים קיבלו הזדמנות לקבל ניסיון ולהראות כישרון, חלקם לקחו את ההזדמנות הזו בשתי ידיים. כל הבולטים הם דור שני. gg ג׳קסון השני (מעתה ggj) הרוקי שהפציץ 14.6 נקודות למשחק, וויליאמס ג׳וניור השוטינג גארד שביצע התקדמות משמעותית ל10 נקודות ו3.4 אסיסטים לא רעים בלבד וסקוטי פיפן ג׳וניור הרכז הגמד שב20 משחקים הצליח להרשים מאוד עם 12.6 נק׳ ויותר חשוב מכך 41% לשלוש שיכולים להבטיח לו מקום ברוטציה בקבוצת נגרים כמו הגריזליז. מעבר לכך היו שחקני רוטציה שניצלו את הואקום המקצועי לעליית מדרגה. סנטי אלדמה המשיך את גרף השיפור שלו עם יותר נקודות ויותר דקות ווליום זריקות גבוה יותר.  ג׳ייק לארביה בחירת סיבוב ראשון מ2023 הראה ניצוצות גם כן כשעלה לאיזור ה10 נקודות.

כמובן שאף אחד מהשמות שצויינו לא הראה יכולת גבוה לייצר את הנקודות שלו ביעילות ובעקביות, מה שמעיד שאולי פשוט מישהו בקבוצה היה צריך לקלוע נקודות, אבל אם מכל השחקנים הצעירים הללו (לכולם זו הייתה לא יותר מהעונה השלישית בליגה), יצא לגריזליז איזה כמה שחקני ספסל ראויים ונכסים לטריידים עתידיים, ייתכן שעוד יצא מתוק מכל העז של העונה האחרונה

קיץ פושר

ברוכים הבאים: זאק אידי, עוד כל מני רוקים מצחיקים, ממליץ לראות מסירות של הרוקי היפני החמוד יוקי קוואמורה.

שלום ותודה על הדגים: דרק רוז שפרש, דיוויד רודי ואקסבייר טילמן שהועברו במהלך העונה, הרבה שחקני 10 days.

פושר זה לא מילה. אין מה להגיד על הקיץ של הגריזליז שהיה ממש ממש פרווה, מלבד הבחירה המפתיעה? בזאק אידי בבחירה התשיעית בדראפט. אידי הוא נפיל בגובה 2.24, שהטיל בשנתיים האחרונות את מרותו על הncaa, ששנתיים ברצף הוא היה מצטיין הליגה בפער וכמעט לקח את האוניברסיטה שלו לתואר הנכסף. אידי הוא ביגמן של פעם, שחקן מטרה בצבע עם תנועות בצבע וקליעת מיד-ריינג׳ חמודה שלוקה באתלטיות חסרה. במהלך השנים עלתה התהייה איך תהיה ההשתלבות שלו בליגה האתלטית של היום. החששות היו כלכך כבדים שבתחילת העונה עוד חשבו שאולי הוא יבחר בסיבוב השני. אני באופן אישי מאוד אוהב את הבחירה. לגריזליז חסר מסה מתחת לצבע, בטח עכשיו שאדאמס הקשיש והפציע עבר לרוקטס. מעבר לכך ג׳ה מוראנט הראה שהוא אוהב שיש ביג-מן אמיתי שמארגן לו חסימות ונותן לו את העוד סנטימטר בדרך לצבע שיהפוך אותו לבלתי עציר. מקסימום הוא יכול להוות נשק טקטי מהספסל שמשנה לקבוצה את סגנון המשחק למשך איזה כמה דקות ומוציא את הקבוצה השנייה מאיזון. עד כה הוא נראה מעולה בליגת הקיץ ורק נשאר לאחל לו בהצלחה ושיהיה בריא.

ולכדור הבדולח:

תסריט אופטימי: ממפיס מצליחים להישאר בריאים. מוראנט מצליח להישמר מרובים. שחקני האשפתות משמרים יכולת, סמארט משתלב מעולה כבולדוג הגנתי ליד מוראנט וביין, אידי עולה על כל הציפיות. ממפיס חוזרים למקומם הטבעי בטבלת המערב, במקום השני אחרי דנבר כשהבלונים של כל הקבוצות הכחולות האחרות (טימברוולבס,תאנדרז ומאבריקס) מאבדים קצת גובה. בסיבוב הראשון הם נוקמים בלייקרס על הפאדיחה של לפני שנתיים כשמוראנט מטביע ארבע פעמיים במשחק על חבר לבית משפחת ג׳יימס. בסיבוב השני הם פוגשים את מיניסוטה לשחזור סדרת פלייאוף מלפני שלוש שנים כששוב פעם ידו של מוראנט על העליונה של אדוארדס, ובגמר המערב הם נכנעים לגאונות של הג׳וקר. העתיד שייך לצעירים האנדרדוגז וכולם נמצאים בממפיס.

תסריט פסימי: ממפיס מתעלה על שיאי הפציעות שלה מהעונה שעברה כשכדורים מתפלקים מהמשין גאן שלמוראנט ומוציאים 90% מחברי הקבוצה מכשירות למשך כל העונה. זאק אידי מתגלה כבלוף קולג׳ים קלאסי. בלית ברירה ממפיס מתחילה להביא שחקנים מארץ הקודש. ממפיס מסיימת במקום האחרון במערב כשדילון ברוקס עם ממוצע של 30 נקודות למשחק מול הגריזליז. את הפועל תל אביב הם לא היו מנצחים ככה. בדראפט ממפיס זוכים בבחירה ה9 ומביאים את כוכב קולג׳ים שמתברר כבאסט.

תסריט ריאלי: העונה תהיה הרבה יותר טובה מהעונה הקודמת שכל הכוכבים יצליחו לשחק לפחות 60ish משחקים, אך יחד עם זאת כולם יהיו טיפה פחות טובים מעונת 2022-2023. זאק אידי יהיה אחלה אך רחוק שנתיים מלעשות אימפקט אמיתי על המשחק של הגריז. סמארט לא כלכך יצליח להשתלב. שניים מצעירי העונה שעברה יצליחו לשמר יכולת, השאר ממש לו. עם ההתקדמות של המערב זה יספיק למקום 6/7 בפלייאוף וסיבוב ראשון מותח אך לא מוצלח מול אחת מהכוחות העולים של הליגה. מן עונת התאוששות כזו שאולי תסמן חזרה לגדולה ואולי את תחילת הדשדוש.

מישל ורועי מאחלים לגריזליז עונה בריאה ומוצלחת

Subscribe
Notify of
23 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
LiorD
LiorD
20/10/2024 9:08:59

תודה על התקדים.
אני חושב שהתסריט הפסימי, קצת פסימי מדי..
תיאורתית יש שם פוטנציאל לקבוצה עם הגנה חזקה.

יום טוב לכולם.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

מעולה. לדעתי יסיימו טופ 3 במערב וסיב 2 בפלייאוף בהינתן בריאות גופנית ונפשית 😆
קבוצה חזקה מאד. גה יתפוצץ העונה. מקווה שעבד גם על הקליעה כל השנה וחצי האלה (לא על קליעה למטרה ולא על קליעת זרע)

NBA בדם
20/10/2024 10:37:23

😂 😂 😂

NBA בדם
20/10/2024 10:40:51

תודה רבה.
ממפיס בריאה זה קבוצה ששווה טופ 4 ומינימום סיבוב שני. יכולה גם להגיע לגמר במידה והכל מתחבר.
ג'ה בעונת מבחן שנדע אם הוא קוריוז או הדבר האמיתי.

bobby
bobby
20/10/2024 10:53:15

סקירה מעולה, תודה.
אני מאמין שכל עוד לא יהיו שוב פציעות/השהיות משמעותיות, גריזליס ינצחו מספיק כדיי להתברג בפלייאוף או לפחות בפליי-אין עליון (כלומר 7-8).
מנגד, קשה לי לראות אותם בהרכב הנוכחי, כשאין עוד אולסטאר מוכח לצד ג׳ה (שבעצמו עדיין לא לגמרי ״מוכח״), עושים הרבה בפלייאוף. יעברו סיבוב אם יצליחו להתברג במקומות 1-3 ויפגשו יריבה נוחה. אבל בהנחה ויסיימו ללא יתרון ביתיות, הם יודחו לדעתי בסיבוב הראשון.
אבל ממפיס באופן מסורתי יודעים להפתיע, לטוב או לרע, אז הכל פתוח בתכלס..

LiorD
LiorD
20/10/2024 11:22:09
Reply to  bobby

לגבי "עוד אולסטר מוכח לצד ג'ה". ה NBA די משתדלת שזה לא יצא לפועל.
ההסכם החדש פשוט מעניש קבוצות משוק קטן (את כולן למעשה, אבל את הקטנות במיוחד), אם הן רוצות לפתוח את הכיס ולהביא כוכב שני\שלישי.
הוא מגביל אותן בטריידים, ביכולת לעשות סיין אנד טרייד, בגישה למיד לבל אקספנשן ועוד.

הדבר הזה עלול גם לפרק קבוצות שנבנו בחוכמה ודרך דראפט וטריידים (כמו בוסטון).

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

מפתחות הקבוצה בידי מוראנט. לצערי אני חושש שהוא שוב הולך לחרבן את זה. יוטרד ג'ה לקליפרס לאלתר. תודה רבה פתי-בר

אשך טמיר המקורי
20/10/2024 12:03:42

1+
ג'ה מטומטם חסר תקנה

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
20/10/2024 20:23:03

דביל עם קבלות,
אין סיכוי שהגחבה הזאת יהפוך למנהיג ומוביל

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

סקירה טובה
לקבל כל כך הרבה פצועים חזרה זו התקדמות.
ממפיס זה לא רק מוראנט
יש את סמארט המגן מס 1 בעבר.ביין קלע וגארד מצויין,אלדמה וגרגורי גקסון,גרן גקסון,זק אדי,ברנדון קלארק
חזק בצמרת ללא ספק.

Berch
20/10/2024 11:54:35

אחלה פרוויו לקבוצה שהיא אניגמה.
נקווה שג'ה יצליח, אולי השנה, להבין את ההבדלים בשימוש במינוח
Shooting
ולהיות ממוקד בכדורסל כשאומרים לו שהוא צלף….
😁

Avri
Avri
20/10/2024 12:29:03

תודה רבה פטיבר, בהחלט כתבת יפה ונכון. הכל תלוי בבריאות.

יש המון הייפ סביב זאק אידי לאור ההופעות שלו בקדם עונה ויש גם מי שצופה שהוא יקח את תואר רוקי השנה. הוא הרבה יותר מובילי ממה שחשבו וכנראה שאין כאן מקרה בובאן 2. לא יודע אם אכן יקטוף את תואר רוקי השנה (אולי, מי יודע עם המחזור המוזר הזה) אבל גם אם יהפוך ל"סתם" סנטר פותח לגיטימי בליגה של 13 ו9 אז דיינו. לדעתי ממפיס שיחקו אותה עם הבחירה הזאת.

קראת לסטיבן אדאמס "קשיש" ואכן יש הרגשה שהוא מסתובב בליגה כבר כמה עשרות שנים. הבנאדם כולה בן 31.

golan
golan
20/10/2024 12:54:01

תודה פתיבר. אחלה פריוויו.
קצת מלנכולי וכנראה משקף את מצב רוחו של אוהד ממוצע…
יש קבוצה טובה, אם ג'ה עבד על מנטליות וקליעה, יש את ביין וJJJ, סמארט שיתרום בהגנה והאסל, מסביב יש משלימים סבירים כמו קלארק, אלדמה אידי והצעירים משנה שעברה.
אם הם בריאים הם יכולים אפילו לשחזר את גמר המערב מלפני שנתיים.

עגל
20/10/2024 13:02:59

תודה פתי בר.
ממפיס צריכה לפצות את אוהדי הכדורסל על שנה שעברה.
את ג'ה אני לא אוהב אבל הוא פנומן.
אידי צפוי להיות רוקי העונה או קרוב לזה ויתרום לה המון.
סמארט חוזר, והוא שחקן עם המון ניסיון והגנה טובה.
בקיצור, יש למה לצפות. מאחל להם בריאות. עוברים סיבוב ראשון.

ירון, החלום
ירון, החלום
20/10/2024 13:54:40

בס"ד
תודה רבה. קבוצה שהכל יכול לקרות בה.
הרבה תלוי כמובן בג'ה

עמיחי קטן
20/10/2024 15:20:15

תודה פתיבר. קבוצה שיכולה לסיים עם 30 ניצחונות או עם 50 ניצחונות, אבל כרגע אני נוטה לכיוון הפסימי אצלם

אוהד ס"א
20/10/2024 15:48:11

עסקית, זה הרגע להטריד את ג'ה ולבנות מחדש בהנחה די ריאלית שהוא לא יהיה שווה יותר בעתיד.
אני מסמן רביעיה מערבית עם כרטיס מובטח לסיבוב הבא: דנבר, מיני, דאלאס ואו קיי סי. כל השאר מלבד יוטה ופורטלנד יילחמו על מקום בפליאוף שכל אחת יכולה לנצח אחרת ביום נתון
ממפיס לא שונה: תסריט הכי אופטימי. פליאוף סיבוב 1

Dor
Dor
20/10/2024 16:01:27

כבר הספקנו לשכוח כמה טובים הם היו. ביין JJJ ןאלדאמה רק השתדרגו מאז ועוד נוספו להם חתיכות חשובות כמו סמארט ואידי וקלארק שחזר מפציעה וכמובן ג'ה שאמור להתחיל הכי מהר שלו ולאט לאט להגביר כדי להוריד את הקוף מהגב… בקיצור אני לגמרי על העגלה שלהם השנה. תודה פתיבר על פריוויו משובח

מנחם לס
20/10/2024 16:26:55

תודה פתיבר. היית קצת חמור מדי עם פיניקס לדעתי.

וניל טרופי
וניל טרופי
20/10/2024 19:48:43

ג'ה זה וואחד סופר סטאר, אני רק לא בטוח שהוא מתאים לגריט אנד גריינד של ממפיס. בגזרת המאמן ממפיס מכוסים, ממפיס תמיד מביאים אוצרות מהדראפט ונקווה שאידי יתן מרק גאסול. לדעתי חסרה להם קליעה משלוש אמינה. פליאוף במערב המתחלש בודאות. מקווה בשביל מרכוס סמארט שיבין את מקומו ליד מעל ומתחת לג'ה, ויתן כמה עונות טובות כמו בבוסטון. אני קניתי כרטיס בספסל האמצעי של העגלה הזו בשביל לאזן קצת את המשקל.

asaf
20/10/2024 19:51:47

תודה פתיבר. יופי של פריוויו. בהנתן בריאות זו קבוצה של 3-6 במערב.

thetroll
thetroll
20/10/2024 20:33:20

תודה על הפריוויו שכתוב ממש טוב קולח רהוט וממש נחמד לקריאה אם כי לא הבנתי מי ברוסטר. הבנתי שהיו הרבה פצועים לא הבנתי מי החמישיה מי המחליפים. יחד עם זאת ז'אקו הדייג (דייג הריבאונדים ומיירט הכדורים בדרך לסל) אידי הוא בהחלט תוספת משמעותית. זכרתי שחשבתי שזו קבוצה שיכולה ללכת עמוק לתוך הפליאוף. זכרתי שזו קבוצה מאוד נחמדה עם שחקנים מאוד נחמדים ומאמן טוב שיכולים לדבר חזק בליגה ורציתי להמר עליהם גבוה (פליאוף עמוק) אבל אז נזכרתי גם שהבעיה שלהם היא הסתמכות על שחקן שחצן ודל מוח ואז ראיתי גם את השם של סמארט והבנתי שזו תהיה קבוצה לא משהו כי איתו בשום מקום לא יצמח עשב. מקוה בשבילם ובשבילך שאתבדה. תודה פתי בר.

Kareem Abdul-Jabbar (סיקמה לשעבר)
Kareem Abdul-Jabbar (סיקמה לשעבר)
21/10/2024 6:27:24

הקבוצה תלויה לחלוטין במוראנט והיא תגיע בדיוק לאן שהוא ייקח אותה….כמו ניו אורלינס בציון. הם זה הקבוצה לטוב ובדכ לרע..