פריוויו לעונת 2025 של מכבי תל-אביב ביורוליג / עמיחי קטן

פריוויו לעונת 2025 של מכבי תל-אביב ביורוליג / עמיחי קטן

עונת היורוליג של מכבי תיפתח מחרתיים, אבל למען שומרי השבת החליט העורך הראשי להעלות את הפריוויו העונתי שלהם כבר היום, כשביום המשחק תהיה התייחסות אליו בנפרד. שינויים רבים עברו על האלופה, שנאלצה להיפרד מ-4 כוכבי השנתיים הקודמות והצליחה לשמור רק על זר אחד, אך הצליחה מנגד לשמור על כל השחקנים הישראלים שלה ועל המאמן עודד קטש, שבעונה שעברה עשה לעצמו שם וסיים שלישי במרוץ למאמן העונה של היורוליג, ותקווה שהוא יוביל אותה לרבע גמר רביעי ברציפות, או לפחות יוביל קבוצה שתיאבק על המקום שם.

העונה שעברה:

מאזן בעונה שעברה: 20- 14. מקום שביעי עם ניצחון 113- 85 על באסקוניה בפליי-אין והפסד 3- 2 לפנאתנייקוס בסדרת רבע הגמר.

מאמן: עודד קטש. פותח עונה שלישית, אחרי ההצלחה היחסית ביורוליג בשנתיים האחרונות והזכייה ב-2 אליפויות.

סיכום העונה שעברה: משחק יורוליג אחד עוד התקיים ביד-אליהו לפני פרוץ המלחמה, אבל זה היה משחק הבית היחיד של מכבי ת"א ביורוליג, לפני שהם עברו לארח בבלגרד ביתר משחקי העונה. למרות זאת, הצהובים שוב סיימו עם מאזן מושלם בחודש מרץ ומאזן 20- 14 את העונה הסדירה, אך הפעם זה הספיק רק למקום השביעי ולמשחק הפליי-אין הראשון בתולדות המפעל, בו מכבי הביסו את באסקוניה. הפעם הצהובים הובילו 2- 1 על פנאתנייקוס ברבע הגמר, אבל היוונים ניצחו את משחק 4 בבלגרד ואת משחק 5 באתונה כדי להעפיל לפיינל-פור ולסיים עם תואר, בזמן שמכבי נאלצו להסתפק בהספק זהה לזה של 2023, כלומר הפסד חוץ במשחק 5 של רבע גמר היורוליג, אליפות מקומית והפסד להפועל ירושלים בגמר הגביע.

קיץ 2024:

הגיעו: רוקאס יוקובאיטיס (מברצלונה), ג'ורדן לויד (ממונאקו), ליוואי רנדולף (מהפועל ירושלים), ג'יילן הורד (מהפועל תל-אביב), ווניין גבריאל (מואקרוס דה ביאמון), וויל ריימן (מסן קנטן בחזרה מהשאלה), אלפא קאבה (מולנסיה על חוזה זמני).

עזבו: לורנזו בראון (לפנאתנייקוס), וויד בולדווין (לפנרבחצ'ה), בונזי קולסון (לפנרבחצ'ה), ג'וש ניבו (למילאנו), אנטוניוס קליבלנד (לקובאן), ג'יימס ווב (לקרשיאקה), ג'ו תומאסון (לגראן קנאריה).

המחסור בביתיות השפיע על מכבי מבחינה כלכלית ועל הזרים שחיפשו סיטואציה נוחה יותר, וכך ג'וש ניבו סיכם במילאנו הרבה לפני שהעונה שעברה הסתיימה, בולדווין וקולסון נלקחו על ידי פנרבחצ'ה ובראון הגיע לאלופת אירופה פנאתנייקוס, ומכבי נותרו בלי רביעיית הכוכבים של העונה שעברה. רוקאס יוקובאיטיס הגיע מברצלונה וג'ורדן לויד ממונאקו בגזרת הקו האחורי עם ניסיון ביורוליג, שתי היריבות העיקריות בליגה נשדדו כשמכבי לקחו את ג'יילן הורד מהיריבה העירונית ואת ליוואי רנדולף ממחזיקת הגביע, ובעמדת הסנטר הביאו מכבי את ווניין גבריאל לניסיון ראשון באירופה. מלבד 4 הזרים הבכירים, היחיד שמכבי ניסו להשאיר, וגם הצליחו, זה הסנטר המחליף חסיאל ריברו, בזמן שווב, קליבלנד ותומאסון נפרדו לשלום.

סיפור מרכזי אחר בקיץ של האלופה היה בגזרת הישראלים, וליתר דיוק, בגזרת רומן סורקין ותמיר בלאט. עופר ינאי והפועל תל-אביב גילו התעניינות גבוהה בשניהם, ועבור קבוצה שמשלמת לבברלי חוזה בגובה של חוזה מינימום ב-NBA זה בהחלט יעד ריאלי, אבל מכבי הצליחה קצת לפתוח את הכיס כאן, לפנק את בלאט וסורקין בחוזים נאים ולהבטיח שכל הישראלים מהעונה שעברה יישארו בקבוצה. מנקו האריך חוזה, לדיברתולומאו היה כבר חוזה, וויל ריימן חזר מהשאלה וצפוי להישאר הפעם בסגל של הקבוצה וג'ייק כהן קיבל חוזה חדש אחרי שבמכבי החליטו לא להאריך את הקודם, ואפילו עם עומר מאייר הצעיר הייתה סאגה שכללה גיוס שלו לצבא לפני שהחוזה שלו הוארך.

העונה הקרובה:

חמישייה מסתמנת: רוקאס יוקובאיטיס, ג'ורדן לויד, ליוואי רנדולף, ג'יילן הורד, ווניין גבריאל/חסיאל ריברו.

ספסל: תמיר בלאט, ג'ון דיברתולומאו, רפי מנקו, ג'ייק כהן, רומן סורקין, חסיאל ריברו / ווניין גבריאל, אלפא קאבה, עומר מאייר, וויל ריימן.

רוקאס יוקובאיטיס נבחר במקום ה-34 בדראפט 2021 ולשחקן העולה של היורוליג בעונה לאחר מכן, אך ההתפתחות שלו נתקעה כששיחק בברצלונה, שם הדקות והמעמד שלו ירדו בהדרגה ככל שברצלונה הפכו לנואשים יותר לשמות גדולים בעמדת הרכז, אבל במכבי הוא צפוי להיות הרכז הבכיר שיקבל את הדקות והכדורים כדי להתחיל לממש את הפוטנציאל הגבוה שלו. כן כדאי לשים לב לתמיר בלאט שפתח בחמישייה במקומו של הליטאי במשחקי גביע ווינר, וינסה אולי להפוך לישראלי הראשון שפותח בעקביות בחמישייה של מכבי ביורוליג מאז יוגב אוחיון, בזמן שג'ון דיברתולומאו הוא הרביעי בחשיבותו בקו האחורי כרגע, אבל אולי השחקן שהכי טוב בהזרקת אנרגיה מהספסל.

העמדה הבעייתית ביותר של מכבי כרגע היא עמדה 3, שם נמצאים רק רנדולף שהגיע מירושלים ורפי מנקו שהתקשה לבוא לידי ביטוי ביורוליג בשנתיים הקודמות. רנדולף בלט בשנתיים האחרונות כאחד מהסקוררים הבכירים של מחזיקת הגביע, אבל יצטרך להבליט צדדים שפחות בלטו בעיר הבירה, כמו הגנה ומשחק בלי הכדור, כשהוא כרגע אולי היחיד שיכול להפוך להיות סמול פורוורד פותח מספיק טוב בסגל הנוכחי של מכבי. רפי מנקו יכול להיות מחליף סולידי וכנראה לא תהיה לקטש ברירה אלא לתת לו את ההזדמנות הזאת, לפחות עד שמכבי יחתימו שחקן נוסף שיוכל לשחק בעמדה 3.

מי שתפס את המקום בחמישייה של מכבי בשלהי 2 העונות הקודמות בעמדת הפאוור פורוורד הוא ג'ייק כהן, ואני לא אופתע אם גם הפעם הוא ימצא את עצמו בחמישייה במקום הזר שמכבי הביאה לעמדה הזאת, אבל ג'יילן הורד הוא שחקן טוב יותר, והוא אמור להיות זה שיפתח בחמישייה ויהיה משמעותי יותר, לפחות כרגע. הורד אמור לספק שיפור משמעותי ביכולת לייצר נקודות והגנה בצבע בעמדה 4, גם ביחס לכהן וגם ביחס לג'יימס ווב, ג'ארל מרטין, דריק וויליאמס, דראגן בנדר, וכל זר שמכבי הביאו לעמדה 4 מאז קווינסי אייסי ואנג'לו קלויארו. וויל ריימן רשום גם כן בסגל, אבל סביר להניח שהוא יקבל דקות בעיקר בליגה ופחות ביורוליג, ולרומן סורקין נתייחס בפסקה הבאה.

בעמדה 5 נמצא הזר היחיד שממשיך לעונה שנייה במכבי, וזהו חסיאל ריברו. הסנטר המחליף של ניבו בעונה שעברה הפך לאחד מחביבי הקהל הצהוב-כחול, וצפוי לשדרוג במעמדו, לפחות עד שווניין גבריאל יוכיח התאקלמות מהירה ליורוליג, מה שלא יקרה בזמן הקרוב כי גבריאל נפצע וייעדר כחודש לפחות. כאן ראוי לציין שמכבי הגיבו מהר והחתימו לחודש וחצי את אלפא קאבה, והוא יכול לסגור חלק מהחור הזה. דמות משמעותית נוספת זה רומן סורקין, ה-MVP של הליגה ושל סדרת הגמר שמקווה לעשות קפיצת מדרגה גם ביורוליג. סורקין שיפר מאוד את הקליעה מחוץ לקשת בטווח היורוליג לאחרונה (ולא פגע בכלל בליגת הקיץ) וזכה לחוזה חדש וגדול במכבי, כשהמטרה היא שהוא יוכל לשחק גם בעמדה 4 וגם בעמדה 5, לפי הצרכים המשתנים של הקבוצה.

הכוכב:

יש שחקן אחד בסגל של מכבי שעוד לא התייחסתי אליו, וזהו ג'ורדן לויד. אקס הפועל אילת והאיש שהתפרסם כנציב על הספסל של טורונטו בעונת האליפות מגיע אחרי עונה פחות מוצלחת, אבל ב-2023 הוא היה האחראי המרכזי להופעה ההיסטורית של מונאקו בפיינל-פור, כשקלע 33 נקודות במשחק 2 ועוד 21 במשחק 5 באותה סדרה נגד מכבי. לויד הוא השחקן היחיד בסגל של מכבי שיש לו ניסיון כשחקן חמישייה וככוכב של קבוצת יורוליג, ואמנם מדובר בשחקן פחות טוב על הנייר מוויד בולדווין ולורנזו בראון אותם הוא יחליף, אבל כזה שיש לו גם יתרונות אחרים שלהם אין. אם לויד יוכל לחזור ליכולת שלפני העונה שעברה עם הפציעות יהיה למכבי לפחות שחקן אחד שהוא כוכב ברמת היורוליג, כשרוב האחרים מגיעים לסיטואציה שהם לא היו בה קודם.

הישראלים:

רומן סורקין הפך לישראלי הבכיר של מכבי ת"א בליגה כבר בעונת 2023, אך באותו קיץ הוא הפך לשחקן המשמעותי ביותר של נבחרת ישראל, אם כי ללא דני אבדיה, ובעונה שעברה הוא היה ה-MVP של הליגה ושל סדרת הגמר וקלע הכי הרבה נקודות בממוצע עבור שחקן מכבי במסגרת המקומית מאז ג'יימי ארנולד ב-2006. גם ביורוליג היה שיפור מסוים ביכולת של סורקין, בעיקר בקליעה מחוץ לקשת שקפצה לסביבות ה-40%, אבל פציעה בעיתוי קריטי דחקה אותו לקצה הרוטציה בשלבי ההכרעה של היורוליג. הפעם סורקין מגיע מראש בתור שחקן עם דקות מובטחות ב-2 עמדות הקו הקדמי, והוא ינסה להביא את השיפור מהמסגרות האחרות גם ליורוליג באופן קבוע ויציב יותר מאשר בעונה שעברה.

תמיר בלאט חילק בעונה שעברה 4.8 אסיסטים למשחק והיה למנהל המשחק השלישי בהיררכיה אחרי בראון ובולדווין, ועכשיו מעמדו בגזרה הזאת השתדרג משמעותית כשצמד הכוכבים עזב ובמקומם הגיעו שחקנים עם פחות ניסיון ביורוליג ובניהול המשחק, כך שהתפקיד של בלאט הופך לחשוב יותר, והוא יצטרך לקחת על עצמו יותר, לשפר את בחירת הזריקות ולצמצם את כמות האיבודים. לצידו מבין הישראלים בקו האחורי יש את דיברתולומאו, שאחרי עונת שיא ב-2023, שוב הסתבך עם פציעה וירד בכמות המשחקים, הדקות והנתונים האישיים, אך עדיין מדובר בשחקן עם תפקיד משמעותי בהגנה ובקליעה מחוץ לקשת.

ג'ייק כהן הוא הבא בתור בהיררכיה של הישראלים, למרות שהוא תופס לפעמים את המקום בחמישייה, כי החסרונות שלו בהגנה ובצבע ברורים וגורמים לכך שב-2 העונות של קטש כמאמן מכבי הוא נתן לג'ייק 20 דקות במשחק רק פעמיים, ובאחד מהמקרים זה היה משחק של 30 הפרש במחצית. עם זאת, התיאום ההתקפי שהוא יודע לייצר עם הכוכבים, הריווח שהוא מייצר כגבוה עם קליעה וחכמת המשחק שלו שווים דקות, וכנראה גם היו אלה שסידרו לו את המקום במכבי גם העונה אחרי שהחוזה שלו לא הוארך והקהל הצהוב הביע מחאה שהובילה לחוזה חדש לפי גרסה אחת, או שמראש מכבי התכוונו להשאיר אותו דרך חוזה חדש ולא בהארכת החוזה הקודם לפי גרסה נוספת.

רפי מנקו שיפר את האחוזים שלו מחוץ לקשת מ-23.5% (4/17) בעונת 2023 ביורוליג ל-42.3% (11/26) בעונה שעברה, וממוצע הדקות שלו עלה מ-5 ל-8, שזה עדיין מעט מאוד, אבל לפחות מעיד על כך שבמשחקים מסוימים הוא קיבל מעט הזדמנויות. הפעם הוא צפוי לקבל יותר הזדמנויות לאור הסגל הקצר יותר, ואם הוא ישמור על אחוזים כאלה מחוץ לקשת הוא יהפוך לשחקן יורוליג לגיטימי. שני הישראלים הנוספים הם וויל ריימן, שאמור בעיקר לשחק בליגה, ועומר מאייר, שגם הוא צפוי לקבל יותר הזדמנויות בליגה, אבל הרבה ישמחו לראות את הכישרון הצעיר הזה, שיחגוג 18 בשבוע הבא, מקבל מדי פעם קצת דקות גם ביורוליג, במיוחד אחרי אליפות אירופה לנוער המצוינת שלו בקיץ האחרון.

כמה שאלות מפתח:

כמה מהזרים יכולים להיכנס לתפקיד שהם קיבלו?

מכבי הביאה 6 זרים חדשים בקיץ האחרון ורק 3 מתוכם עם עבר ביורוליג, אחד מהם כרכז מחליף ואחד כסנטר שנפלט מולנסיה בסוף העונה שעברה. כל אחד מהזרים החדשים של מכבי נכנס כאן לתפקיד משמעותי יותר ממה שהיה לו במקומות האחרים בהם הוא היה, בין אם זה מבחינת מעמד בקבוצת יורוליג ובין אם זה מבחינת עצם ההופעה הראשונה ביורוליג, גם אצל גבריאל שהגיע מה-NBA וגם אצל הורד ורנדולף שהגיעו מהיורוקאפ וליגת האלופות של פיב"א בהתאמה. החדשות הטובות מבחינת מכבי הן שגם במקרה של בראון, בולדווין, קולסון וניבו מדובר בחבורה שהשיגה לעצמה שם משמעותי הרבה יותר מהציפיות קודם לכן.

האם אפשר לקוות לשיפור בקליעה מחוץ לקשת?

בשנתיים הקודמות תחת קטש, מכבי דורגה במקומות ה-9 ו-13 באחוזים מחוץ לקשת, כשבשני המקרים היא דורגה 12 בכמות הקליעות, אבל לא מדובר רק בעניין נקודתי שנוגע לבחירה של מכבי בקו אחורי של בראון ובולדווין, צמד שנקודת התורפה ההתקפית שלו היא מחוץ לקשת, אלא משהו שאנחנו כבר רגילים לראות מהנציגה הישראלית ביורוליג, ולשם כך נשלוף כאן טבלה שתראה את המצב של מכבי מבחינת השלשות מאז עונת 2018. הסיבה לבחירה דווקא ב-7 העונות האחרונות היא שהעונה שקדמה לזה, עונת 2017, הייתה עונה שבה היו למכבי 4 מאמנים שונים לאורך העונה, והחל מעונת 2018 אפשר כבר לזהות יציבות מסוימת עם נבן ספאחיה, יאניס ספרופולוס, אבי אבן ועודד קטש, בסך הכל 4 מאמנים ב-7 עונות.

עונהזריקות לשלושקליעות לשלושאחוזים לשלוש
202424.3 (12)8.9 (12)36.6% (9)
202325.6 (7)8.9 (12)34.8% (13)
202222.8 (15)8.2 (14)36% (7)
202125.1 (8)8.8 (11)35.1% (16)
202026.5 (5)9.9 (7)37.5% (11)
201925.8 (5)8.7 (8)33.6% (14)
201818.7 (15)6.7 (16)35.6% (11)

כמו שאפשר לראות, רק בעונת 2022 ו-2024 מכבי היו בטופ 10 באחוזים לשלוש, אבל בשני המקרים האלה מכבי היו מחוץ לטופ 10 בכמות הזריקות והקליעות מבחוץ, ובעונות שהם זרקו יותר, כשמדובר בעונות של ספרופולוס כמאמן ובעונת 2023, הם היו מחוץ לטופ 10 באחוזים, אם כי אפשר לזהות את עונת 2020 כזו שבה מכבי קלעו גם יחסית הרבה שלשות וגם באחוזים טובים, אם כי בעונה שבה יותר קבוצות קלעו באחוזים גבוהים מחוץ לקשת. עוד דוגמה לכך שמדובר בעונה הטובה ביותר של מכבי ביורוליג בעשור האחרון.

אם נתבונן על הסגל הנוכחי, אז יוקובאיטיס הוא שחקן של 40.6% לשלוש בקריירת היורוליג לעומת 33.4% של בראון, לויד עם 35.3% לעומת 32.9% של בולדווין, רנדולף היה עם 42.2% ב-BCL בעונה שעברה לעומת 38.2% של קולסון בקריירת היורוליג שלו, ווניין גבריאל היה עם 45.1% בליגה של פורטו ריקו בעונה שעברה לעומת ניבו שלא זורק שלשות וג'יימס ווב שהיה עם 33% לשלוש ביורוליג בעונה שעברה, וגם ג'יילן הורד שלא מצטיין בתחום הוא כנראה עדיף על ה-27.1% של קליבלנד ביורוליג בעונה שעברה. במילים אחרות, אפשר לומר שמכבי שדרגו את הקליעה מחוץ לקשת בכל העמדות, ויחד עם בלאט, דיברתולומאו ומנקו שהם קלעים טובים מאוד, ריברו שיודע קצת לקלוע שלשות וסורקין ששיפר מאוד את הקליעה שלו, אולי זו יכולה להיות דרך של מכבי לפצות על היכולות האחרות שאבדו.

התחזית:

תחזית אופטימית: אחרי תקופת התאקלמות קצרה, אפשר כבר לזהות קבוצה של קטש. לויד מוכיח שהוא יכול להוביל קבוצת יורוליג טובה, יוקובאיטיס מנהל משחק בחסד ומתקרב ל-NBA, הורד ורנדולף עושים ביורוליג את מה שהם עשו במפעלים המשניים וגבריאל הופך לגבוה ההגנתי הכי טוב ביורוליג אחרי טבארס. מכבי משיגים 20 ניצחונות ומעפילים לרבע הגמר, כשיש אפילו סיכוי ריאלי לשבור את בצורת הפיינל-פור.

תחזית פסימית: אלבה ברלין משופרת. קבוצה שתראה ניצוצות של שחקנים צעירים ותשחק התקפי לפרקים, אבל לא תהיה תחרותית במרוץ לטופ 10 של היורוליג, והחיסרון בביתיות ישפיע לאורך כל העונה. משהו כמו 15 ניצחונות ומקום 13-14.

תחזית ריאלית: מכבי מפגינה חוסר יציבות הגנתי לצד התקפה טובה, ולצד ניצחונות נאים מגיעות גם כמה תבוסות, ולאורך רוב העונה מכבי תהיה בערך עם 50% הצלחה. רצף ניצחונות במרץ יסדר למכבי מקום בפליי-אין, ושם זה כבר תלוי ביריבות, אבל הנחת המוצא שלי היא שיש למכבי סיכוי ריאלי להעפיל לרבע הגמר.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.
Subscribe
Notify of
11 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מנחם לס
01/10/2024 16:23:05

השכלתי. תודה עמיחי

asaf
01/10/2024 16:53:59

תודה עמיחי. יופי של הכנה לעונה. מכבי שמרה על הסגל הישראלי שלה ובמיוחד על שני הבכירים בו סורקין ובלאט. מצד שני למעט לויד והאמת שגם ריברו שממשיך והיה טוב ביורוליג שנה שעברה כל הזרים האחרים בתצורה כזו או אחרת הם הימורים ליורוליג, אם זה ייפגע מכבי תהיה איפשהו במקומות 6-10 אם לא כל כך זה יכול בקלות להגמר מחוץ לפלייאין בטח ובטח ששוב אין אירוח בארץ לפחות בתחילת העונה ומי יודע עד מתי.

דוקטור רזי הופמן
02/10/2024 4:21:34

תודה רבה עמיחי
גייק כהן הוא כמו קורנט משודרג של בוסטון כי הוא יכול להכניס גם שלשות.

MBK
MBK
02/10/2024 6:33:35

תודה רבה עמיחי
מכבי שילמה מחיר כבד מאוד בשל הגחמות והטירוף של עופר ינאי
השכר של סורקין ושל בלאט קפץ ללא פרופורציה (שום קבוצת יורליג לא הייתה משלמת להם את המחיר הגבוה שם קיבלו)
בגזרת הזרים – קיץ מחפיר! מחפיר!מחפיר! של מכבי
זה התחיל בהפסד של אלקסה אברמוביץ
הפסד של 4 אסים כניבו, וה BBB בולדווין, בראון ובונזי
אוזלת יד מטורפת
חסר גארד סקורר (דריל מייקון ג׳וניור ששוחרר)
ואין SF ברמת יורוליג
רנדולף ומנקו זה בקושי מדיום של יורוקאפ
מכבי פספסה גבוהים כמו מוטלי, קאבוקלו ואוסטין ווילי
פשוט זלזול באינטליגנציה של הקהל
אם מכבי שואפת לחזור להיות כח באירופה
הבעלים צריכים לעזוב היום לא מחר, היום
ומגיע כל הכבוד לקטש והשחקנים על העונה הקודמת, קבוצה מהטובות שהיו למכבי
ניצחו 4 פעמים בעונה הקודמת את אלופת אירופה
נכנעו רק לשיפוט מכור
ובמקום להגן על הכוכבים העדיפו את הביי-אאוט
פשוט בושה

דוקטור רזי הופמן
02/10/2024 6:43:36
Reply to  MBK

מידן, שני דברים
בגדול אתה צודק אבל ברור לשנינו שהפדרמנים לא ימכרו כי מכבי תל אביב זה מותג!
לגבי החוזים לבלאט וסורקין, לא היתה ברירה אחרת שניהם היו הולכים, ומי היה בא במקומם בגזרת הישראלים (הנחוצים לליגה)?
לא יודע מתי תיגמר המלחמה, במיוחד שעכשיו גם אירן במשוואה, בינתיים באירופה נראה שהקבוצה תצטרך לשחק שוב מחוץ לישראל ואם המצב ידרדר יש תרחיש שהזרים יעזבו, לפחות חלקם.

yaniv
yaniv
02/10/2024 9:44:54
Reply to  MBK

אתה יותר מדי מחמיר איתם,לא שבא לי להגן עליהם אבל לא היה להם שום סיכוי בעולם להשאיר את בולדווין בראון וקולסון וזה לא קשור לכסף.זה קשור שהשחקנים לא רצו להשמיך בחוסר וודאות שיש לנו פהץלגבי ניבו אתה צודק הם ויתרו עליו עוד לפני שידעו מה המצב ופה באמת משיקול כלכלי.
לגבי מוטלי וקאבוקלו זה ינאי חטף להם מתחת לאף ונשאלת השאלה האם אתה משלם להם הרבה יותר מערכם או מוותר .בתור אוהד כמובן הייתי מעדיף שישלמו אבל מבין בהחלט את החחלטה.
בסוף בשורה התחתונה אתה צודק מכבי חייבת בעלים שיכניסו יד לכיס.היורולויג הופך להיות מטורף כמות הסופר סופר קבוצות מורכבת מאיזה 5-6 קבוצות שלכל אחת מהן נראה לי תקציב של כל שאר הליגה ביחד

yaniv
yaniv
02/10/2024 9:40:37

תודה רבה עמיחי.
פריוויו מלא ומפורט.
בגזרת הזרים נראה שיוקאבאיטיס יהיה טוב וגם הורד כל השאר נראים לא מתאימים לרמה הזאת חוץ מלויד אבל נראה שהוא בחלק השני של הקריירה שלו.צפויה עונה קשה מאוד למכבי ואני מסכים לתחזית הריאלית שלך.
רק נקודה אחת בראון פרץ בקיץ לפני שהגיע למכבי שהוביל את ספרד לאליפות אירופה ובולוודין היה לו שם של שחקן אדיר עוד לפני מכבי רק שהקופסא אצלו לא תמיד הייתה מחוברת

asaf
02/10/2024 18:16:12
Reply to  yaniv

כאוהד הפועל ת"א שראה את הצמיחה שלו בשנתיים האחרונות, הורד הולך להיות גניבת העונה של מכבי במחיר שלו.