הללויה, עונת הNFL מתחילה הלילה/ רביב פייג

הללויה, עונת הNFL מתחילה הלילה/ רביב פייג

הללויה, עונת הNFL מתחילה הלילה/ רביב פייג

קנזס סיטי צ'יפס (0-0) – בולטימור רייבנס (0-0)

הלילה יהיה המפגש השישי בין שתי הקבוצות הטובות בAFC.
המפגש האחרון ביינהן היה באליפות החטיבה של שנה שעברה, וההפסד של הרייבנס שם לקבוצת קנזס בינונית שצלעה לתוך הפלייאוף, לאחר עונה פנומונלית של  בוטלטימור שזיכתה את הק"ב שלה לאמאר ג'קסון בתואר הMVP של הליגה, נחשב על ידי הקבוצה כסטיית תקן, והם משתוקקים להזדמנות לתקן את העיוות.
כבר במשחק הראשון של העונה צפוי להיות בעל השפעה קריטית על הפלייאוף של סוף העונה כשמי שתנצח במפגש המסקרן הזה, צפוייה לקבל יתרון ביתיות משמעותי, אם וכאשר יגיעו שוב למיקום קריטי בפלייאוף.

אחוות הטבעת: פטריק מהומס הוא אולי סטטיסטית לא הק"ב הפעיל הכי טוב בליגה כיום, אבל אין ספק שהוא הווינר הכי גדול, מחולל הניסים הכי מלהיב ואוסף היילייט מהלך. גם אם הציג יכולת פחות ממה שאנחנו רגילים אליה בעונה שעברה, שלוותה במחסור במטרות איכותיות מספקות, היכולת שלו להתעלות ברגעי האמת ובעיקר במשחקים של להיות או לחדול, הופכות אותו לאחד הגדולים ביותר בהיסטוריה של המשחק ואם השאיפה שלו ושל הקבוצה לזכות השנה בפעם השלישית ברציפות בסופרבול, הישג שלא נעשה מעולם, אפילו לא על ידיי טום בריידי ושושלת הפטריוטס המפוארת, אין ספק שהטבעת השלישית יכללה להכריע מיהו הGOAT  החדש של הליגה.



שני המגדלים: לאמר ג'קסון גם הוא בQUEST משלו. השחקן שמחזיק פעמים בתואר הMVP של הליגה נשא על גבו את הקוף של להיות היחידי עם התארים האלו שלא זכה עדיין בסופרבול. שנים מהק"ב הטובים בליגה, כל אחד בדרכו שלו, מתחילים הערב בטיפוס על המגדלים הפרטיים שלהם.


שובו של המלך: הרץ האחורי דריק הנרי, המלך הנרי בפי העם, מצא בית חדש. לאחר 8 שנים בטנסי, מתוכם 5 עונות עם מעל 1000 יארד כשאחת מהן מעל 2000 יארד,  הראשון והיחיד להשיג 2000 יארד בעונה מאז אדריאן פטרסון ב2012, הענק בן ה-30 מנסה את מזלו בקבוצה חדשה עם סיכוי טוב יותר להתקרב לטבעת.
כשהוא ניצב מאחורי לאמאר ג'קסון, ק"ב שמהווה גם איום ריצה רציני, הנרי יכול למצוא את עצמו שוב שובר שיאים.



כשהכדור אצל הצ'יפס:
מלבד שניים (סאם האוול וגרד גוף) לאף אחד בליגה לא היו יותר נסיונות מסירה מפטריק מהומס בשנה שעברה. מהומס גם מקום שני בליגה (אחרי ברוק פרדי) ביארדים פר השלמת מסירה. הקבוצה של אנדי ריד מסתמכת במובהק על משחק האויר והיד של הק"ב שלה (635 נסיונות מסירה לעומת 417 ריצה. מקום שני מכל הקבוצות בליגה וגם זה בהבדל של נסיון מסירה אחד מהקומנדרס).
 שנה שעברה ה'ציפס סבלו מאחוז פישולי תפיסות הגבוה בליגה (6.9%) וזאת למרות  הדיוק הגבוהה של פטריק מהומס בלכוון במדוייק את הכדור אל התופס (80.7% – הגבוה בליגה), מי שנתפס כאשם העיקרי והפנים של הבעיה, קרדריוס טוניי, כבר לא בקבוצה. טוניי היה חלק קטן מאוד מנפח התקפת קנזס (מס' 7 בקבוצה בטירגוטים ורק 169 יארד כל העונה), אבל 5 ההפלות שלו כששניים מהן הופכות לחטיפות, ועבירות קריטיות ברגעים חשובים, סימנו את הדרך שלו מחוץ לקבוצה.
לכן רק טבעי הדבר שהצ'יפס סימנו לעצמם מטרה לחזק את בנק המטרות שיש לפטריק מהומס ובחירת הדראפט הראשונה שלהם הלכה על התופס קסאוויר וורת'י, בעל זמן ה40 יארד המהיר ביותר בקומביין. וורת'י מחזיק אחוזי הפלת כדור של 6.2 אחוד במהלך קריירת הקולג' שלו, בעיקר במסירות ארוכות, ג'אסט סאיינג. זה יהיה משהו מעניין לעקוב אחריו כשוורת'י ייתן הלילה את הופעת הבכורה שלו.
אבל כדי שוורת'י יקבל נתח מהעוגה הוא צריך להוכיח את עצמו בהתקפה שבנויה ועוברת בעיקר דרך הטייט אנד האגדי, טראויס קלסי. חוץ מהסנטר, הרץ האחורי ומהומס עצמו (ואולי לאג'ריוס סניד 😊) , אף אחד לא נוגע בכדור יותר מטרויס קלסי בקבוצה. הטייט אנד תפס 93 כדורים בעונת 2023, 15 יותר מהבא אחריו (ראשי רייס) ומקום 16 מכל התופסים בNFL.
ראשי רייס, תופס שנה שניה שנתן עונה של כמעט 1000 יארד בעונת הרוקי שלו, פיתח כימיה טובה עם מהומס.
התופסים האחרים שיש לצ'יפס הם ג'ו ג'ו סמית שוסטר שחוזר לקבוצה אחרי עונה קשה בניו אינגלנד, שוסטר נתן ב2022 עונה של כמעט 1000 יארד בקנזס, אבל הוא פצוע ולא ישחק בחמישי בלילה, וג'סטין ווטסון, תופס שלישי סביר שתפס 50% מהמטרות אליו ל50% מהתפוקה של שני התופסים לפניו (קלסי ורייס).
נראה שהצ'יפס מצאו את הרץ האחורי העיקרי שלהם באיזיייה פאצ'קו (אנחנו יכולים לפתוח משחק שתייה כל פעם שהפרשנים מספרים שהוא רץ כאילו הוא כועס על האדמה). משחק הריצה של הצ'יפס יושב עדיין בשליש התחתון של הטבלה (מקום 19 ביארדים, מקום 26 בט"ד) כשפאצ'קו בשנתו השלישית בצ'יפס עושה את דרכו לכיוון ה1000 יארד לעונה. הבאק אפ שלו יהיה סאמג'י פיריין שהגיע מדנבר.
ליין ההתקפה של קנזס עשה עבודה מצויינת בהגנה על מהומס שנה שעברה אבל  הק"ב יצטרך לעבוד השנה מאחורי תאקל שמאלי טירון, קינגסלי סואמטיה, שנלקח בסיבוב השני. כמה הצד העיוור של פטריק מהומס יהווה בעיה זה משהו ששווה לעקוב אחריו.

הרייבנס בהגנה:
הגנת בולטימור מצויידת לא רע כדי להתמודד מול התקפת הצ'יפס. כשברור לך מהי המטרה הראשית שאותה חייבים לעצור (טראויס קלסי) ויש לך סייפטי כמו קייל המילטון, קל להניח שהשחקן שנה שלישית המוכשר שאיפשר שנה שעברה רק 54% אחוזי השלמה של המטרות שעליהן שמר ו166 יארד, ידבק כמו עלוקה לטייט אנד. אמנם במאטצ' אפ שלהם באליפות הAFC של עונה שעברה קלסי גבר על המילטון, אבל כאמור, הרייבנס רואים במשחק הזה סטיית תקן.
שאר המטרות של מהומס יכוסו על ידי הקורנרים של הגנת המסירה השמינית בטיבה בליגה. הקורנרים מרלון המפרי וברנדון סטיבנס הובילו למקום שישי במספר היארדים באויר שהם איפשרו ומקום שני עם רק 18 ט"ד במסירה ושודרגו השנה משמעותית על ידי בחירת הדראפט מס' 1 של הרייבנס, ניט וויגינס.
ובשעה שהבאק פילד עובד ביעילות, הפאס ראש של בולטימור הוא מהטובים בליגה והוביל את הNFL במספר הסאקים שהשיגו (60). הדיפנסיב תאקל, נמדי מאדבוקה, בעונת פריצה, השיג 13 מתוכם.
ג'אדוויון קלאוני עם ה9.5 סאקים שלו, כבר לא בקבוצה. הליין באקר קייל ואן נוי, שהשיג 9 סאקים משל עצמו, כנראה יבחן את הטירון של קנזס בעמדת התאקל השמאלי הקריטית.
הגנת הריצה של בולטימור היא הטובה בליגה במניעת ט"ד בריצה ואיפשרו שנה שעברה מספר מגוחך של 6 ט"ד בריצה כל העונה. מול קארדאריוס טוני זה יכול לעבוד, אבל הם עדיין צריכים לקחת בחשבון את היכולת של פטריק מהומס לייצר מהלכים עם רגליו.


כשהכדור אצל הרייבנס: סגנון ההתקפה של הרייבנס שונה מאוד מזה של הצ'יפס. הרייבנס הובילו את הליגה שנה שעברה במספר נסיונות הריצה, יארדים כוללים בריצה ומקום שני בט"ד בריצה. אמנם קיים איזון יחסי בין נסיונות הריצה למסירה (517 ריצה לעומת 494 מסירה), אבל בולטימור עדיין מקום לפני אחרון בליגה במספר מהלכי המסירה במהלך העונה.
יתרה מכך, רוב היארדים בריצה הושגו על ידי הק"ב לאמאר ג'קסון למרות הנוכחות של הרץ המצויין גאס אדווארדס מאחוריו. לאמאר ג'קסון לא מהסס לשמור אצלו את הכדור ולייצר יארדים עם הרגליים והוא טוב בזה עם ממוצע של 5.5 יארד לריצה. זו כבר שנה חמישית שג'קסון מוביל את הקבוצה ביארדים בריצה, נצטרך לחזור ל2018 של אותו גאס אדוארדס, כדי למצוא רץ שהשיג יותר יארדים בבולטמור מהק"ב שלה.
יש מצב שהעובדה שהרייבנס מובילים את הליגה בנסיונות ריצה קשור לעובדה שג'קסון מחזיק בשליש מהנסיונות, אולי הק"ב ממהר לוותר על הרסיברים שלו , אבל זה עובד עבור הרייבנס וג'קסון הוא לא פחות איום במשחק האויר עם 67% דיוק, קרוב ל4000 יארד ו27 ט"ד במסירה.
כל זה "קנה" לשחקן בן ה27 שני תארי MVP במהלך הקריירה והיד עוד נטוייה.
גאס אדווארדס כבר לא בקבוצה והחליף אותו הרץ מטנסי, דריק הנרי. מה נראה מהנרי בהופעת הבכורה שלו הלילה, תחת סגנון המשחק של לאמאר והרייבנס? האם הנרי יצליח להשיג יותר יארדים מהק"ב? כי 810 היארד של גאס אדווארדס וה4.1 ממוצע לנשיאה בעונה שעברה, לא היה מספיק כדי לשמור על מקומו בקבוצה.
כשלאמאר מוסר את הכדור הוא נוטה לחלק את הכדור בין שלל הרסיברים שעומדים לרשותו אבל הטירון זיי פלאוורס בלט שנה שעברה מעל השאר עם כמעט כפול במספר הטירגוטים, הקליטת והיארדים. הרסיבר הבא בתור, אודל בקאהם, כבר לא בקבוצה וראשוד בייטמן ינסה להיות מס' 2 אמין כשנלסון אגאלור הותיק והטירון בחירת סיבוב רביעי, דוונטז וולקר, יגבו אותם.
הקרב על הרסיבר מס' 2 יכול להיות מסקרן אבל אין ספק שהטייט אנד האמין והמצויין מארק אנדרוז הוא המטרה החביבה על ג'קסון והוא אף הוביל את הקבוצה ביארדים ותפיסות שנתיים ברציפות לפני שפלאוורס הגיע.
ג'קסון יצטרך לנהל את ההתקפה של בולטימור מאחורי קו התקפה שאיבד שלושה מהפותחים שלו. רק הסנטר, טיילר לינדרבאום, הוא איכות מוכחת ,וכל השאר לא מספיק מנוסים או כבר לא בשיאם.

כשהצ'יפס בהגנה: לקנזס יש את אחד ממתאמי ההגנה הטובים בליגה. סטיב ספגנולו בחר להישאר לשנה נוספת בקנזס למרות שלל הצעות לתפקידי מאמן ראשי והוא נהנה מקאדר איכותי של שחקנים שחוזר ברובו לסיבוב נוסף מלבד הקורנר המצויין לאג'ריוס סניד, שקיבל יותר כסף מטנסי.
הגנת קנזס סיטי דורגה במקום השני בליגה שנה שעברה, כשחוליית הגנת המסירה מהווה את החלק החזק יותר. הם מקום שני (אחרי בולטימור) בספיגת נקודות ספגון רק ט"ד אחד יותר מהרייבנס במסירה (19 לעומת 18) ורק ארבעה ט"ד יותר בריצה ממובילת הליגה שבמקרה היא גם היריבה שלהם (10 לעומת 6). רק בנתון אחד יש הבדל בולט באיכות בין הקבוצות כשהצ'יפס השיגו רק 8 חטיפות כל העונה (מקום שלישי מהסוף)  לעומת 18 של הרייבנס (מקום שני בליגה).
גם בפאס ראש בולטמור וקנזס  נמצאות בצמרת מקום ראשון ושני בהתאמה כשהחוליה של קנזס בהנהגת כריס ג'ונס וג'ורג קארלפטיס שהשיגו 10.5 סאקים כל אחד, הגיעה לק"ב רק 3 פעמים פחות מזו של בולטימור.
אין מאטצ'אפ הגנתי טוב יותר סטיסטית בליגה למשחק הפתיחה של העונה. האם זה יתרגם לשטח במשחק צמוד ומועט נקודות?

תחזית: הצהרת הפתיחה של המנצחת במשחק הזה תשלח אדוות שישפיעו על המירוץ עמוק לתוך הפלייאוף בעוד ארבעה וחמישה חודשים. שתי הקבוצות חייבות כבר בשבוע הראשון לתת את כל מה שהן יכולות ולהימנע מ"פדיחה" כמו שהייתה לצ'יפס במשחק הפתיחה של שנה שעברה שהפסידה לדטרויז שדאז, לא ידענו שהפכה לטובה כל כך.
שתי הקבוצות רואות את עצמן כמועמדות חזקות ביותר לזכייה בסופרבול השנה והן חייבות להוכיח את זה הלילה.
פטריק מהומס אמנם ניצח ארבע פעמים בחמשת המפגשים האחרונים בינהם, אבל לבולטימור יש הרבה יותר מה להוכיח הפעם.
יש מצב שאיכות קו ההתקפה היא זו שתכריע את המשחק. בעוד הרייבנס משחקים עם שלשוה שחקנים לא מנוסים על הקו, לצ'יפס יש טירון בעמדת התאקל השמאלי.
אני צופה המון מהלכים שבורים בגלל קוי ההגנה האיכותיים של שתי הקבוצות שיתפתחו להמון ריצות של שני הק"ב. לדריק הנרי תהיה הופעת פתיחה מאכזבת יחסית.
בסופו של דבר לאמאר ג'קסון שמרגיש הרבה יותר בנוח כשהוא צריל לשאת את הכדור ישיג את הנקודות המכריעות לניצחון של הרייבנס.


 


Subscribe
Notify of
26 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
גיא הירוק
05/09/2024 9:23:07

יש לי הרבה ציפיות מהנרי העונה,
הוא חלק מרכזי בדעתי (הענייה) שבולטימור השנה סוף סוף ממצים את הפוטנציאל האדיר הגלום בקבוצה. מרגיש שהאיום שלו בהתקפה יוסיף את הממד שיעזור לג'קסון לחצות את המשוכה המפרידה בינם לבין הסופרבול (בשנתיים האחרונות זו הייתה ההתקפה שלא סיפקה את הסחורה במאניטיים).

תודה, שחר.
תודה לכל צוות הפוטבול על סיקור יוצא דופן באיכות והיקפו.

גיא הירוק
05/09/2024 9:47:18

הבעיה שלי כאוהד –
אני סנטימנטלי…
צודק, מה ג'קסון זה ברור. השאלה היא האם הוא ייתן לטנק להקל עליו ולפתח אופציה ראשונה לריצה שהיא לא ג'קסון.
במיטבו, הנרי מדהים.
מזכיר לי את לינץ' בסיאטל.
הווישפול ת'ינקינג שלי הוא שבולטימור יצליחו לשלב את האיכויות של הנרי ובכך להפוך את ג'קסון לנשק הרבה יותר מאיים, כזה שיכול בכל רגע נתון להפציץ עם ריצה מכריעה.

הניסיון מלמד שאתה צודק והווישפול שלי מתפוגג…

ארבל חילבה
ארבל חילבה
05/09/2024 20:25:36

גיא אתה לא אוהד ברונקוס?

גיא הירוק
05/09/2024 20:35:42

כן, אוהד ברונקוס.
כרגע תופס טרמפ על קבוצות AFC אחרות עד שהברונקוס שוב יהיו רלוונטיים…
כבר שנים יש לי סימפטיה לרייבנס, בעיקר בגלל ג'סטין טאקר…

שחר דלאל
06/09/2024 4:59:02

מסתבר שם הטאקר מתחיל לחרוק…

עידו גילרי
05/09/2024 10:05:34

אני איתך בדעה כאן

עידו גילרי
05/09/2024 10:05:19

ללא ספק הללויה ועוד איזה משחק. נקווה שהמאצ'אפ המעולה הזה לא יסבול מג'ליצ'ים של פתיחת עונה.

עידו גילרי
05/09/2024 10:06:36

רק מזכיר שכשמהומס מדבר על משהו שהוא רוצה לעשות הוא עושה את זה…
https://www.youtube.com/watch?v=IHkvak_oToc

קפיץ
05/09/2024 10:24:24

הנרי זקן. אני מת שיצליח אבל הוא נראה לפרקים כמו סוס מת שנה שעברה. נכון שהריצה פותחת את המסירה יותר מאשר ההיפך, אבל זה קודם כל על הכתפיים של למאר להוכיח שהם לא פוני של טריק אחד (או שניים).

jefffoster10
05/09/2024 10:46:14

איזה משחק לפתיחת העונה. אני דווקא מאמין שהנרי יכול "לחזור לעצמו", יהיה עליו הרבה פחות עומס משהיה עליו בטנסי.

גיא הירוק
05/09/2024 10:50:38

אני רק אומר,
אדריאן פטרסון 2018.
וזה היה לצד QB צעצוע.
הנרי יודע לרוץ, יודע גם לתפוס.
הוא לא צריך (וגם לא יהיו לו) 2000 בריצה.
1000+ יעילים בריצה לצד 300 מתוזמנים בתפיסה יפתחו לג'קסון אפשרויות רבות יותר בהתקפה, בעיקר במאניטיים מול הגנות חזקות.
כאמור,
ווישפול ת'ינקינג…

עידו גילרי
05/09/2024 10:55:20

תפסיק לפני שאתה גומר לו את ה-ACL עוד לפני המשחק הראשון.

Florida man
Florida man
05/09/2024 14:33:48

לאמאר זה רץ אחורי מדהים שקשה לפרוח לידו אלא אם כן יתחילו ללמד אותו לתת כדור לאחרים. הצ'יפס מספיק טובים לנטרל אותו עם ההגנה החונקת שלהם.

תומר
תומר
05/09/2024 14:57:16

משחק אדיר לפתיחת עונה, שתי קבוצות אולי החזקות בליגה (עם כל הכבוד לכל מיני ג'טס ויוסטון), לשתיהן גם הגנה וגם התקפה משובחות ואפילו עם מעט היסטוריה משותפת
משזה נאמר, תוצאת המשחק לא אמורה להיות משמעותית להמשך הדרך. ראינו כבר שקנזס יודעת להגיע גם מאחור ושהיא יכולה לקחת אליפות גם אחרי פתיחה צולעת. אפילו בעונה קצרה כזו, המחזור הראשון והשני הם סוג של מסלולי הרצה

ייגמר 38-31 לרייבנס ומסתמן שמהומס ולאמאר ייפגשו עוד פעם העונה

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

"פוטבול משחקים 90 (?) דקות, ובסוף טום בריידי מנצח" (מאנו, שם, שם)
.
מזל טוב חברים, כן ירבו הגולים העונה, כלומר ההומראנים, כלומר הטאצ'דאונים, ווטאבר.
.
הנבואה, כידוע, ניתנה לשוטים, ולכן אני מהמר שהמהומס הזה לא יזכה העונה. אחר כך אל תגידו שלא ידעתם.

Eladkatz
Eladkatz
06/09/2024 0:45:00

פוטבול משחקים 60 דק', מתוכן בערך 15 דק' שהשחקנים נמצאים ממש במהלך (זמן מהלך ממוצע 5 שניות), והוא נמשך כ-3 שעות.
ועדיין איך שהוא זה הספורט הכי מעניין בעולם…

מנחם לס
05/09/2024 21:50:11

משחק גדול פותח את העונה! תודה

שחר דלאל
06/09/2024 4:53:52

פריוויו נהדר רביב, ממש כמו המאצ'אפ שסידרו לנו.

גיא הירוק
06/09/2024 6:07:29

איזה נילוס הדבקתי להנרי…

Eladkatz
Eladkatz
06/09/2024 6:58:17

הוכרע על הציפורן של הבהן…

trusttheprocess
trusttheprocess
06/09/2024 8:17:13

תצוגת שיפוט איומה ונוראה לאורך כל המשחק , פשוט זבל של שופטים והעדפה ברורה של קנזס ואני בכלל לא מדבר על השריקה האחרונה שהייתה נכונה

Eladkatz
Eladkatz
06/09/2024 13:02:58

ממש לא נכון. הדבר היחידי שהם שרקו יותר לרייבנס היה הפורמיישן על הליין, וזה אחרי שהם הזהירו אותם, ואחרי שדובר שיתנו על זה יותר דגש השנה. אז אם הקבוצה לא יודעת לעשות התאמות הבעיה היא שלה.
מעבר לזה שריקות הולדינג גבוליות היו בשני הצדדים, והיו צריכים לתת פרסונל פאול להמילטון על דחיפה של מהומס בחוץ.
ממש לא העדפת הצ'יפס.

trusttheprocess
trusttheprocess
06/09/2024 21:23:30
Reply to  Eladkatz

74 של קנזס עושה אותו דבר בדיוק ואף יותר גרוע .
למעשה הוא גם עשה את זה הרבה בשנה שעברה,היו לו 17 פנלטיס הכי הרבה בליגה רובם על העבירה הזאת והוא עשה אותו דבר גם אתמול בכל סנאפ ממש ולא שורקים לא בעוד לסטנלי מהרייבנס שרקו כל הזמן .
קנזס כרגע היא החליפו את ניו אינגלנד בתור הקבוצה הכי מפונקת בליגה , שנה שעברה השופטים נתנו להם שני משחקים שהיו צריכים להפסיד

misha1
misha1
07/09/2024 2:11:58

אז את רוב המשחק לא ראיתי ואין לי העדפת קבוצה כך שאני די אובייקטיבי. כן ראיתי את הטאצדאון הראשון של המחצית השנייה ומה שראיתי זה מהלך ריצה שנעצר והשופטים נתנו לו למשך זמן לא הגיוני. זה היה מאד בולט באותו רגע והיה לי מספיק זמן לחשוב בראש למה השריקה לא מגיעה לפני שדחפו את השחקן לאנדזון. לי זה היה נראה לגמרי עזרה מהשופטים, את שאר המשחק לא ראיתי. אפשר להתווכח ששנה שעברה השיפוט היה כל כך גרוע לאורך כל העונה וכל המשחקים כך שאין בהכרח העדפה. מצד שני, אם אפשר להרוויח כסף ממעריצות של טיילור סוויפט שיקנו חולצה של טראוויס אז יאללה, שהשופטים יעזרו קצת, בשביל זה הם שם…