רייטינג נמוך- סקירת בית הNFC דרום בNFL/ רביב פייג

רייטינג נמוך- סקירת בית הNFC דרום בNFL/ רביב פייג

רייטינג נמוך- סקירת בית הNFC דרום בNFL/ רביב פייג



אטלנטה פאלקונס
מאזן עונה שעברה 10-7

מה קרה: נראה שהניסוי של דזמונד רידר בעמדת הק"ב הסתיים בכשלון וכך גם מקום העבודה של ארתור סמית' בתור מאמן הראשי של אטלנטה.
הפלקונס פשוט לא הצליחו לחבר ביחד כמה מרכיבים מוצלחים לקבוצה טובה.
קו ההתקפה שלהם היה מעל הממוצע. ביג'אן רובינסון, רץ טירון מחשמל עם ציפיות בשמיים שלא היו כמותן מאז סקוואן ברקלי ותופסים טובים כמו דרייק לונדון והטייט אנד קייל פיטס.
אבל כל זה לא תורגם לתוצאות בשטח. המרכיבים לא נוצלו כמו שצריך. מעט מדיי ט"ד באויר, מעט מדיי ט"ד על הקרקע. מזל שיש את יאנגהו קו הבועט.
ההגנה של אטלנטה משתפרת משנה לשנה ויושבת בבטחה במרכז הטבלה מבחינה סטטיסטית, הם טובים נגד המסירה, בעיקר תודות לסייפטי המצויין ג'סי בייטס והסתמכות על הרבה כשרון צעיר, ההגנה גם מצטיינת בעצירות ברד זון למרות שיש מקום לשיפור בכפיית איבודי כדור.
מה קורה: אטלנטה הלכו על כל הקופה עם המהפך בעמדת הק"ב והחתימו את קירק קאזינס על חוזה מפלצתי ל4 שנים. ואז הם גם הלכו ובחרו את המחליף המיועד של קאזינס, מייקל פניקס ג'וניור בסיבוב הראשון של הדראפט. טקטיקה תמוהה מעט, אבל כנראה שהפלקונס מתכוונים לתת לפניקס לבלות את כל הזמן שיצטרך בללמוד מקאזינס הותיק.
ולחיבור מחדש של הכלים האלו, נבחר מאמן ראשי חדש, רחים מוריס.
ההגנה איבדה השנה את קליאס קמפבל ובאד דופרי  עם ה13 סאקים שלהם ביחד אבל גם גייסה בסיבוב הראשון את התאקל ההגנתי רוקו ארוראורו.
מה יקרה: האם קירק קאזינס יהיה הגאות שמרימה את כל הספינות בנמל? אין סיבה לחשוב שלא. דרייק לונדון יכול להיות סוג של ג'סטין ג'פרסון וביג'אן רובינסון סוג של כריסטיאן מקקפרי. רק צריך לקרוא את המהלכים הנכונים.
מאחורי לונדון, רובינסון וקייל פיטס, אטלנטה קצת ענייה בכישרון אבל אף פעם אי אפשר לדעת איזו סוג של כימיה תיווצר בין קאזינס לתופסים החדשים בעיר, דארנל מוני ורונדל מור.
עם ק"ב טוב והגנה שמשתפרת משנה לשנה וחוזרת כמעט ללא שינויים, אטלנטה יכולה לקחת את הבית עם מאזן של 7-10.



טמפה ביי באקנירס

מאזן עונה שעברה  8-9 , ניצחה בשלב הווילד קארד את פילדלפיה איגלס, הפסידה בשלב החטיבה לדטרויט ליונס.

מה קרה: קשה מאוד להתגבר על אובדן של טום בריידי בתור הQB שלך, תשאלו את ניו אינגלד פטריוטס, אבל גם כששנה קודם לכן התחלף גם המאמן הראשי שהוביל אתכם לזכיה בסופרבול ואתם עם הזכרון הטרי של עונה עם  4 הפסדים בלבד והגעה לשלב החטיבות בפלייאוף, היה צפוי שטמפה של 2023 תספוג נסיגה.
כבר בשנתו השניה של טוד באוולס כמאמן שהחליף את ברוס אריאנס ועם הק"ב "מעבר", "זמני" בייקר מייפילד, אולי הבחירה המוזרה ביותר להחליף את טום בריידי, הבאקנירס חוזרים לפלייאוף.
מייפילד זוכה לתחייה מחודשת בביתו הדרומי החדש ומאומץ מהר מאוד כגיבור מקומי. איך לא, כשהוא גורם לאיבוד הGOAT  טום בריידי בעמדת הק"ב להרגיש כמו מהמורה קלילה בכביש.
התקפת טמפה תחת מייפילד מציגה עדיין משחק אוירי משובח עם 2 תופסים מעל 1000 יארד עונה (מייק אוונס וכריס גודווין) ומאזנת את משחק הריצה עם ראשאד וויט המעולה שמשיג כמעט 1000 יארד על הקרקע וגם קולט 64 תפיסות ל549 יארד (רק לשם השוואה, לכריסטיאן מקקפרי היו ב2023 67 תפיסות ל564 יארד).
למרות כל ההישיגים האישיים, התקפת הבאקנירס לא העמידה תפוקה גבוהה. הם היו בשליש התחתון מבחינת נקודות למשחק ויארדים למשחק. הם גם סיימו במקום האחרון בליגה בהתקפת הריצה בגלל ממוצע יארדים לריצה נמוך ותפוקת ט"ד נמוכה מאוד דרך הקרקע.
הגנת טמפה של 2023 שילבה  טקטיקת bend but don’t break  כך שלמרות שהיו בשליש התחתון ביארדים שאיפשרו למשחק, הם גם היו מקום שלישי בליגה בעצירות ברד זון. הגנת טמפה התמחתה בעצירת הריצה יותר מאשר המסירה והשיגה מקום חמישי בליגה בקטגוריה זו, בעזרת שחקנים כמו ויטה ויאה במרכז קו ההגנה ולוונטה דיוויד והרוקי דאז יא יא דיאבי מעמדת הליינבקר.
מה קורה: התקפת הבאקנירס חוזרת כמעט בשלמות משנה שעברה כשהם מטפלים בבעיית החולשה במרכז קו ההתקפה עם בחירת הדראפט הראשונה, הסנטר גראהם ברטון.
הגנת המסירה בראשות אנטוואן ווינפילד, לא הקשתה במיוחד על החיים של ק"ב יריבים ולכן עברה שיפוץ קל עם חזרה של ג'ורדן וויטהד בסייפטי לסיבוב שני  ובחירת דראפט של הקורנר/סייפטי טייקי סמית'.
הבאקס נפרדו משאקיל בארט ובחרו את האדג' ראשר כריס בראסוול שישדרג בתקווה את הפאס ראש.
מה יקרה: טמפה ביי הצליחה לשמור על כל מה שעבד עבורה טוב בשנה שעברה וחוזרת עם הרכב כמעט מלא ושישמור על המשכיות ויציבות. הקבוצה גם התייחסה בדראפט ובטריידים לבעיות שניכרו מהסטטיסטיקות ומקווה שהשינויים הנקודתיים יתרמו לקפיצה שתשמור עליהם כמתמודדת קבועה ורצינית בפלייאוף ולא פלא של שנה אחת.
יש מצב שבית הNFCS  לא קפא על שמריו והתחזק קצת ולכן נהמר שטמפה ביי תשמור על מאזן זהה לשנה שעברה.

ניו אורלינס סיינטס

מאזן עונה שעברה 8-9

מה קרה: ההגעה של דרק קאר לעמדת הק"ב של ניו אורלינס הצליחה לייצב ואף לשדרג את ההתקפה שסיימה בטופ 10 בצבירת נקודות מאחורי קו התקפה סביר.
קאר, למרות שלא חרך את המגרשים, מעניק למאמן השנה שניה דניס אלן זמן לפעול ולשדרג את הקבוצה שרוב הכלים הפוטנצאלים כבר נמצאים  בתוכה.
דרק קאר עבד יפה עם התופס כריס אולאבה, היחיד עם מעל 1000 יארד באויר והרץ אלוין קאמרה שמר על איזון טוב בריצה ובמסירה וזכה ליותר הצלחה עם כניסות לט"ד, אבל עדיין ממוצע היארדים לנשיאה דורש שיפור. אבל מאחוריהם נוצרה מדרגה גבוהה של תפוקה משאר הכלים בהתקפת הסיינטס.
הסיינטס ממשיכים להיות בין הקבוצות הטובות בליגה בהגנת המסירה עם סקונדרי מדהים בהנהגת יונק הדבש, טיירון מת'יו,  עם חוש למציאת הכדור ואחוזי ירוט של כיפת ברזל. והעשירים נהים עשירים יותר עם הגיוס בדראפט של הקורנר עם השם המגניב, קול אייד מקינסטרי.
הגנת הריצה והפאס ראש הם הצדדים הפחות חזקים של ניו אורלינס ואפילו קמרון ג'ורדן פחות יעיל מתמיד עם 2 סאקים בלבד כל העונה בדרך למקום ה28 בליגה של הקבוצה בהשגת הפלות ק"ב.


מה קורה: כמעט ואין שינויים בהרכב הקבוצה אבל ניו אורלינס מנסים לשדרג את עמדת התאקל השמאלי שדרכה נוצרו יותר מדי לחצים על הק"ב עם בחירת הדראפט הראשונה, טאליאסה פואגה.
התופס ראשיד שאהיד משתפר בתור תופס מס' 2 (וגם מחזיר בעיטת הרחקה מהטובים בליגה) והקבוצה החליטה לשחרר את עמיתו, מייקל תומאס, שלא מראה סימני השתפרות.
סדריק ווילסון שהגיע ממיאמי ינסה לתפוס את עמדת הרסיבר השלישי.
לסיינטס יש גם בעיית תפוקה מעמדת הטייט אנד עם ג'ואן ג'ונסון שלא מוצא את הכימיה עם דרק קאר.
וכמובן יש את טייסום היל הנצחי עם התפקיד היחודי שלו כאולר השוויצרי של הקבוצה.
בהגנה יש נסיון לשפר את הפאס ראש עם צ'ייס יאנג שהגיע מסן פרנסיסקו.

מה יקרה: יציבות זה לא דבר רע אבל בינוניות זה כן, ונראה שניו אורלינס לא הולכת לפרוץ את תקרת הבינוניות. נכון שקו ההגנה האחורי כבר שנים אחד מהטובים בליגה ומחזיק אותם במשחקים, אבל הסיינטס כבר כמה שנים, מאז פרישתו של דרו בריס, מחפשים את הדרך לצאת ממאזן חצוי ומטה.
שנה שעברה הסיינטס החליפו נצחונות במפגשים בינהם  עם אטלנטה וטמפה ביי, השנה אחת מהן תעשה עליהם סוויפ וניו אורלינס יסיימו עם מאזן 9-8.

קרוליינה פנת'רס

מאזן עונה שעברה 15-2

מה היה: אם אני אספר לכם שהגנת המסירה של קרוליינה פנת'רס הייתה מדורגת מס' 1 בכל הNFL זה יפתיע אתכם? כי אותי זה כן.
הקבוצה שסיימה את קמפיין 2023 שלה עם 2 נצחונות בלבד כבר שנים מדשדשת בתחתית הליגה ולמרות הק"ב החדש והנוצץ, בחירה מס' 1 בדראפט, ברייס יאנג, ולמרות שהחליפה את המאמן הראשי, פרנק רייך, באמצע העונה, היא לא מצליחה להשתפר.
לקרוליינה יש את בעלי הקבוצה הגרוע בNFL ,דיוויד טפר, כן, יותר גרוע מג'רי ג'ונס, וכנראה ששום דבר לא ישתנה ברמת הקבוצה כל עוד הוא שם.
המספרים של הק"ב יאנג היו נוראיים שנה שעברה, הוא דורג במקום ה32 בNFL,  ורוב הזמן נראה לא שייך לליגה של הגדולים. חלק מהאשמה נופל על קו ההתקפה מהגרועים בליגה (איפשר 65 סאקים, מקום אחרון בליגה , 15 מתוכם באשמת התאקל השמאלי ו8 באשמת הסנטר). וחלק מהאשמה על הסתמכות יתר על אדם ת'ילן הותיק (מעל 1000 יארד) וחוסר המטרות מאחוריו.
צ'ובה האברד בעמדת הרץ האחורי פיצה במשהו על האכזבה ממיילס סנדרס, אבל גם עם ה900 יארד של האברד התקפת הפנתרים הייתה אחרונה בליגה בכל קטגוריה.
כאמור, הגנת המסירה של קרוליינה הייתה טובה והם סיימו גבוהה במניעת ספיגת יארדים למשחק, אבל הגנת הריצה והפאס ראש היו הרבה פחות ממספקים. ולמרות זאת קרוליינה ממשיכה במגמת היפטרות מכל כוכב בקבוצה ונפטרים משחקן קו ההגנה הכי טוב שלהם בריאן ברנס, הליינבקר המצטיין פרנקי לובו, הפאס ראשר יאתור גרוב מאטו ועוד.

מה קורה: לאחר פחות מעונה בתפקיד קרוליינה החליפו את המאמן הראשי פרנק רייך במתאם ההתקפה של טמפה ביי, דייב קאנאלס.
קאנאלס בחר לחזק את ההתקפה והכלים שעומדים לראשותו של ברייס יאנג בתקווה שזה מה שיעשה את ההבדל. התופס קסוויר לאגט בסיבוב הראשון והרץ ג'ונתון ברוקס בסיבוב השני והטייט אנד ג'אטאויון סנדרס בסיבוב הרביעי, יגדילו את ארסנל הכלים ההתקפיים. מרכז  קו ההתקפה הבעייתי הוחלף לגמריי בשחקנים מהשוק. אבל התאקל השמאלי הבעייתי נשאר. כנראה שהחליטו להרוג את ברייס יאנג.
בקו האחורי נעשו כמה שינויים פארווה שלא בהכרח יעזרו. הסייפטי ג'ורדן פולר מחליף את וון בל ודיין ג'קסון מחליף את דונטה ג'קסון בקורנר.
בקו ההגנה ג'דוויאון קלאוני הגיע מבולטימור במטרה לנסות לסגור את החלל שמשאירה העזיבה של בריאן ברנס וג'וזי ג'ואל מדנבר יחליף את לובו בליינבקר.
מה יקרה: המון תלוי ביכולת ההשתפרות של ברייס יאנג. על פניו נראה שקרוליינה עשו פחות ממה שצריך כדי להשתפר. החלפת מרכז קו ההתקפה יכולה לעזור, כי גרוע יותר לא יכול להיות, אבל כאשר הצד העיוור שלו ממשיך להוות סכנת נפשות, זו יכולה להיות עוד עונה ארוכה מאוד.
קשה לי לחשוב על קבוצה פחות טובה מקרוליינה ברחבי הליגה. עושה רושם ש31 קבוצות עשו צעדים של שיפור במהלך טרום העונה אבל בקרוליינה לא מורגש שנעשה מאמץ כנה ואמיתי להיות טובים יותר.
יש מצב שהקבוצה תסיים עם מאזן של 16-1.

Subscribe
Notify of
9 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
תומר
תומר
27/08/2024 17:55:39

תודה רביב על הפריוויו המצוין (כרגיל) הזה ועל כל הפרויקט
כמו בשנה שעברה, בית בינוני עם ריח של בינוניות ופוטבול בינוני. אולי למעט קרוליינה שאין שום דבר בינוני במשחק שלה. השנה הבית מעט התחזק אמנם אבל אף קבוצה לא יצאה מדרג ה MEH

נראה לי שנתת קצת יותר מדי קרדיט לסיינטס. אני גם הייתי מדרג את טמפה לפני אטלנטה אבל לא משנה מי תעלה, יותר מנצחון אחד בפלייאוף תהיה הפתעה. במידה מסוימת גם ניצחון אחד בפלייאוף יהיה הפתעה

קפיץ
27/08/2024 17:57:28

אדיר רביב. תודה. גירית דבש, לא יונק. מעניין מה טיירון מתיו היה אומר על הניק החדש 🙂

עמיחי קטן
27/08/2024 18:16:04

תודה רביב.
אטלנטה קבוצה שקצת מסקרנת אותי, כי הם נראו לי כמו קבוצה שיכולה להצליח עם QB טוב, וקאזינס בריא הוא QB טוב. הסיינטס והבאקס הן שתי קבוצות שיכולות לנצח או להפסיד כל משחק נתון לתחושתי, וגם קרוליינה יכולים להפסיד כל משחק נתון

PhillySpecial
27/08/2024 18:49:33

קרוליינה זה המועדון המנוהל הכי מגעיל בליגה.
רק על המתנה שהם נתנו לניינרס בדמות מקאפרי עבור שקל וחצי אני מאחל להם להישאר בתחתית של התחתית לעוד חמישים שנה.
מעבר לזה, כנראה הבית החלש בליגה, יש עניין מסויים לראות איך העסק יעבוד באטלנטה, ראשות הבית כנראה תוכרע במפגשים הישירים במשולש אטלנטה – סיינטס – טמפה

Last edited 21 days ago by PhillySpecial
Florida man
Florida man
28/08/2024 0:54:43

אחלא פריוויו. טמפה ביי זה ג'ייאנטס לפני שנתיים. היה פוקס בפליאוף (יותר פילי שירו לעצמם ברגל עם תותח) ושעוד יצטערו עליו עם מייפילד. גם הקדושים והפלקונס בינוניים להחריד. אפשר להמשיך לנחור עוד שנתיים עם הבית הזה.

מנחם לס
28/08/2024 2:28:46

תודה רביב. מצויין כרגיל. כל אתר אמריקאי היה מתגאה בפריוויו כזה (באנגלית…)