סיכום המשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים בפריס 2024 – חלק שני / עמיחי קטן

סיכום המשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים בפריס 2024 – חלק שני / עמיחי קטן

סיכום המשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים בפריס 2024 – חלק שני / עמיחי קטן

עם סיום המשחקים האולימפיים, הגיע הזמן להתחיל לסכם. בדומה לצמד הכתבות על המשלחת הישראלית לפני המשחקים, גם הפעם יהיו צמד כתבות שיסקרו את המשלחת הישראלית כולה במהלך האולימפיאדה. משיקולי נוחות, שמרתי על אותה חלוקה ואותו סדר בין שני החלקים מהכתבות לפני המשחקים, כאשר החלק הראשון נמצא כאן.

האולימפיאדה המוצלחת ביותר בתולדות ישראל בדיוק הסתיימה עם שיא של 7 מדליות, אחת מזהב, אחת מארד ו-5 מכסף, ועוד הישגים רבים נוספים יחד עם לא מעט שיאים אישיים וישראלים, וגם שיא אולימפי זמני אחד. עכשיו נעבור אחד אחד ונסכם בקצרה את הדרך שעברה עליו במשחקים.

גלישת גלים:

ענת ליליאור, בת 24. ליליאור סיימה במקום השני מתוך 3 בסיבוב הראשון, מה ששלח אותה לדו-קרב על המקום בשמינית הגמר, ושם ראינו ניצחון ראשון שלה אי פעם במסגרת האולימפית, ועוד אחד מוחץ במיוחד שהראה את הכישרון של הגולשת הישראלית. בהמשך היא מצאה את עצמה בשמינית הגמר שוב נגד טיילר רייט, שניצחה את המקצה של ליליאור בסיבוב הראשון, ואחרי דחייה של כמה ימים בשל סופה בטהיטי האוסטרלית השיגה את הניצחון והמקום ברבע הגמר, אך גם זה היה לאחר קרב צמוד שהעניקה לה ליליאור שבסך הכל רשמה הופעה טובה.

סיבוב ראשון – 5.43 נקודות (מקום 2 במקצה)
סיבוב שני – ניצחון 11- 2.8 על ג'נירה גונסאלס אצ'אבארי (ספרד)
שמינית גמר – הפסד 11.1- 7.74 נגד טיילר רייט (אוסטרליה)

סיף:

יובל פרייליך, בן 29. פרייליך דורג 8 בטורניר, כך שהיו ממנו ציפיות להעפיל לפחות לרבע הגמר ואולי אפילו להפתיע מעבר, אך אחרי פתיחה טובה ויתרון 6- 1 מוקדם בסיבוב הראשון הוא לא הצליח לבוא לידי ביטוי ומצא את עצמו בפיגור משמעותי. פרייליך הצליח לחזור לתמונת הקרב ולכפות שוויון, אבל ברגעי ההכרעה האיטלקי הצליח לגבור עליו ולשלוח הביתה בשלב מוקדם את הסייף הישראלי הראשון במשחקים האולימפיים מאז 2008.

סיבוב ראשון – הפסד 15- 13 לאנדראה סנטארלי (איטליה)

שייט:

תום ראובני, בן 23. אחרי שני שיוטי פתיחה, ראובני הצליח להתמקם בצמרת די בעקביות, והוא סגר את שלב המוקדמות עם שני שיוטים טובים שסייעו לו לעלות למקום השני בתום קרב צמוד ולהבטיח את מקומו בחצי הגמר. גם בחצי הגמר ראובני סיים שני כששני הראשונים עלו לגמר, אך שם הצליח הישראלי לעשות את הפנייה הנכונה ברגע המכריע, ולהיות האלוף האולימפי הישראלי היחיד במשחקי פריס 2024.

גברים IQ פויל – 8, 13, 5, 3, 3, 4, פסילה, 3, 5, 13, 14, 4, 2, 2 בחצי הגמר ו-1 בגמר (סך הכל מקום 1)

דור זרקה, בן 29. מתוך 7 שיוטים שהתקיימו בסך הכל אצלו, זרקה פסל בשניים מהם, מה שאילץ אותו לזרוק את שניהם. מעבר לזה, זרקה היה בעמדה טובה בהתחלה כשסיים שלישי בשיוט השני ותשיעי בשיוט הרביעי, אבל אלו היו שני השיוטים היחידים שלו בטופ 10, כך שהוא איבד את המקום בין 10 הראשונים וסיים את חלקו בטופ השיוטים הרגילים, אך עם המקום ה-13 שהוא יותר גבוה מהדירוג שלו באליפויות עולם ואירופה בשנים האחרונות.

גברים פורמולה קייט – 15, 3, פסילה, 9, 12, פסילה, 13 (סך הכל מקום 13)

שרון קנטור, בת 21. למעט פסילה בשיוט הראשון, ואולי עוד שיוט או שניים בהמשך, קנטור הייתה השנייה בטיבה אחרי אמה ווילסון הבריטית לכל אורך התחרות, ואת שיוט חצי הגמר היא ניצחה והבטיחה לעצמה את המקום בגמר ואת המדליה. גם בשיוט הגמר קנטור הייתה שנייה לווילסון בהתחלה, אך אז הימור מוצלח אחד של מגטי מאיטליה אפשר לה להשלים מהפך וקנטור זיהתה את זה בזמן כדי לשנות כיוון ולעקוף את ווילסון, אך לא הצליחה לסגור את כל הפער ממגטי וסיימה במקום השני ועם מדליית הכסף בסופו של דבר.

נשים IQ פויל – פסילה, 6, 10, 1, 1, 3, 4, 2, 15, 1, 2, 6, 2, 11, 1 בחצי הגמר ו-2 בגמר (סך הכל מקום 2)

גל צוקרמן, בת 20. צוקרמן סיימה במקומות 9-11 כמעט בכל השיוטים שלה, למעט השיוט החמישי בו היא סיימה חמישית, וככה היא לא יכלה להתקדם מעבר לטופ 10, אם כי צריך לומר שהסיבה העיקרית היא שלא היו מספיק שיוטים בשביל זה כשרק 6 מתוך ה-16 שהיו מתוכננים התקיימו. צוקרמן כן סיימה עשירית והעפילה לחצי הגמר, שם היא סיימה שלישית במקצה שלה כשהפסילה של האוסטרלית הספיקה כדי להעלות את צוקרמן למקום ה-8 בדירוג הסופי.

נשים פורמולה קייט – 10, 9, 10, 11, 5, 11 ו-3 בחצי הגמר (סך הכל מקום 8)

עומר ורד וילנצ'יק, בן 17. הנציג הצעיר ביותר במשלחת הישראלית פתח טוב ולרגע דורג בצמרת, אבל בסופו של דבר חוסר הניסיון שלו בא לידי ביטוי ובחצי מהשיוטים הוא סיים מחוץ ל-35 הראשונים. שני שיוטי טופ 10 בהתחלה ושני שיוטים טובים בסוף העלו אותו קצת למקום ה-30 המכובד, אבל מראש הציפיות מורד וילנצ'יק הן יותר לטווח הארוך, כשגם במשחקים הבאים בלוס אנג'לס הוא יהיה רק בן 21.

לייזר גברים – 38, 3, 7, 40, 36, 37, 20, 25 (סך הכל מקום 30)

שי קקון, בת 21. עבור קקון מדובר בהופעה השנייה במשחקים האולימפיים, ולאחר שבפעם שעברה היא סיימה במקום ה-30, הפעם ראינו מגמת שיפור ממנה, גם אם לא מספיק כדי לאיים על הטופ 10 או קרוב לזה, ובסופו של דבר גם שיפור ממקום 30 בפעם שעברה למקום 24 הפעם זה הישג מכובד. כדאי גם לזכור שגם גיל 21 זה צעיר ויש לקקון זמן להשתפר.

לייזר נשים – 22, 33, 12, 7, 31, 34, 25, 10, 18 (סך הכל מקום 24)

נועה לסרי וניתאי חסון, נועה בת 24 וניתאי בן 26. למעט השיוט השישי, בו לסרי וחסון סיימו במקום השני, הם לא הצליחו להתברג בצמרת באף אחד מהשיוטים, כך שהעובדה שהם שמרו על מקום מספיק גבוה כדי לא להתקשות להבטיח את מקומם בשיוט המדליות גם היא ראויה לציון. בשיוט המדליות עצמו הם סיימו במקום החמישי ועלו ממקום 8 למקום 7 בדירוג הסופי, והגיעו בסופו של דבר בדיוק ליעד הריאלי שאני סימנתי לפני המשחקים.

470 מעורב – 10, 7, 18, 9, 8, 2, 7, 14 ו-5 בשיוט המדליות (סך הכל מקום 7)

קליעה:

סרגיי ריכטר, בן 35. אם מסתכלים על הדירוג בלבד, אפשר לראות ירידה בתוצאות של ריכטר לאורך המשחקים השונים, כאשר בלונדון הוא סיים תשיעי, בריו הוא סיים במקום ה-14, בטוקיו הוא סיים במקום ה-27 והפעם במקום ה-33, אבל התוצאה האישית שלו במוקדמות דווקא הייתה בעלייה בכל המקרים האלה, לפחות אם מתעלמים ממשחקי לונדון שם השיטה הייתה שונה והניקוד המקסימלי לכל ירייה אז היה 10 בניגוד ל-10.9 שאפשר לקבל מאז ששינו את השיטה ב-2013.

מוקדמות רובה אוויר 10 מטר – 626.4 (מקום 33)

אופניים:

איתמר איינהורן, בן 26. איינהורן היה הנציג הראשון של ישראל במרוץ הכביש של הגברים מאז 1960, והוא הצליח לעמוד במשימה ולהשלים את המסלול כש-13 מתוך 90 המתחרים לא הצליחו לעשות את זה. גם אם התוצאה והדירוג לא מרשימים במיוחד, יחד עם העובדה שאיינהורן והדבוקה שלו הגיעו כמעט 20 דקות אחרי המנצחים, בכל זאת מדובר היה באתגר של כ-273 קילומטרים שהנציג הישראלי עמד בו בכבוד.

מרוץ אופני כביש – 6:39:27 (מקום 62)

רותם גפינוביץ', בת 32. גפינוביץ' בחרה להמר על הצטרפות לבריחה בשלב די מוקדם, ושם היא הייתה לאורך רוב המרוץ בין המובילות, אך הדבוקה הדביקה אותן בשלב מוקדם יחסית, קצת יותר מ-50 קילומטרים לפני קו הסיום, ומשם עד לסיום המטרה של גפינוביץ' הייתה להצליח להשלים את המסלול, והיא הצליחה לעשות זאת, וגם לסיים לפני התאילנדית שהייתה צמודה אליה ולא לסיים אחרונה.

מרוץ אופני כביש – 4:13:42 (מקום 77)

מיכאל יעקובלב, בן 23. יעקובלב פתח את חלקו במשחקים עם שיא אולימפי שהחזיק לדקה בערך, והיה לישראלי הראשון אי פעם שמחזיק בשיא אולימפי, מה שהביא הרבה ציפיות. עד לשמינית הגמר של הספרינט הוא עבר ללא בעיה, אך שם נפל על הגרלה קשה והפסיד באלפית השנייה, ואז גם בהזדמנות השנייה. יעקובלב קיבל הזדמנות נוספת בקיירין, שם הוא הודח ברבע הגמר, וגם אם היו לו ציפיות ליותר, הוא עשה עבודה טובה ביחס לעובדה שהוא הישראלי הראשון אי פעם בתחרויות אופני המסלול, גם בתוצאות לא רעות בסך הכל וגם ביצירת עניין עבור הצופים הישראלים.

ספרינט מוקדמות – 9.152 (מקום 3)
ספרינט סיבוב ראשון – ניצחון על מוחמד שה פירדאוס סאהרום (מלזיה)
ספרינט סיבוב שני – ניצחון על חאיר טג'ון אן פה (סורינאם)
ספרינט שמינית גמר – הפסד להאמיש טורנבול (בריטניה)
ספרינט הזדמנות שנייה – 10.020 (מקום 2)
קיירין שמינית גמר – 9.900 (מקום 1)
קיירין רבע גמר – 10.305 (מקום 5)

תומר זלצמן, בן 25. זלצמן סבל מפנצ'ר בשלב די מוקדם שהוביל לכך שהוא מצא את עצמו במקום האחרון מבין אלה שהצליחו לשמור על מקומם במרוץ, כלומר להיות בפיגור של פחות מהקפה מלאה מהמובילים. בהמשך זלצמן הצליח לשפר קצת את מצבו ביחס לרוכבים האחרים שהיו מאחור, ובסופו של דבר הצליח להתקדם קצת למקום ה-29, וכך השווה את השיא הישראלי של שלומי חיימי באופני ההרים.

מרוץ אופני הרים – 1:34:47 (מקום 29)

טריאתלון:

שחר שגיב, בן 29. כבר בשלב מוקדם של הטריאתלון, כלומר עוד בשלב השחייה, מצא את עצמו שגיב מחוץ לדבוקה המובילה, ובהמשך אף קיבל עונש עיכוב של 15 שניות בגלל טעות בהחלפה מהשחייה לרכיבה, כך שבשום שלב של התחרות שגיב לא הצליח להיות בין 30 הראשונים. הריצה היא החלק שנחשב לחזק יותר אצל שגיב, ושם הוא באמת הצליח קצת לצמצם פערים ולהתקדם טיפה בדירוג, ובסופו של דבר הוא סיים במקום ה-37 בלבד, לעומת המקום ה-20 בטוקיו.

טריאתלון – 1:49:32 (מקום 37)

רכיבת סוסים:

נבחרת ישראל. עיקר ההצלחה הישראלית בענף הזה הגיעה הפעם בתחרות הקבוצתית, שם אשלי בונד הצליחה לא רע עם 4 נקודות שליליות ודניאל בלומן השלים מסלול ללא אף נקודה שלילית, כך שיחד עם 16 נקודות שליליות של רובין מוהר הנבחרת הצליחה להעפיל לגמר מהמקום התשיעי. בגמר עצמו הדברים פחות הסתדרו לבונד ומוהר, אז בלומן החליט לוותר על הניסיון שלו שכבר היה חסר חשיבות. בתחרות האישית, איזבלה רוסקוף החליפה את בונד ולא הצליחה במיוחד, כמו גם רובין מוהר שרשם תוצאה טובה יותר מאשר בתחרות הקבוצתית, אך לא מספיקה עבור הגמר האישי. האחרון שנשאר היה דניאל בלומן שהיה בעמדה טובה, אך הסוס שלו החליט שהוא לא מעוניין לדלג מעל אחד המכשולים, וכך הסתיימה דרכה של ישראל בענף עם גמר קבוצתי בלבד.

מוקדמות התחרות הקבוצתית:
אשלי בונד – 4 נקודות שליליות
רובין מוהר – 16 נקודות שליליות
דניאל בלומן – 0 נקודות שליליות
סך הכל 20 נקודות שליליות (מקום 9)
גמר התחרות הקבוצתית:
אשלי בונד – 13 נקודות שליליות
רובין מוהר – 20 נקודות שליליות
דניאל בלומן – פרש
סך הכל – 2 השלמות ו-33 נקודות שליליות (מקום 9)
מוקדמות התחרות האישית:
איזבלה רוסקוף – 20 נקודות שליליות (מקום 64)
רובין מוהר – 8 נקודות שליליות (מקום 42)
דניאל בלומן – לא השלים את המסלול

אתלטיקה:

בלסינג אפריפה, בן 20. אפריפה הוא הנציג היחיד של ישראל באתלטיקה הפעם מלבד רצי המרתון, כך שצריך לזקוף את זה לזכותו, ויחד עם גילו הצעיר, יהיו לו כנראה עוד הזדמנויות להצליח יותר. כל זה לא סותר את העובדה שהאצן הישראלי לא הצליח להתקרב לתוצאת השנה שלו, שעומדת על 20.46 והייתה יכולה להספיק לו לחצי גמר, שלא לדבר על השיא האישי של 19.96 שהושג אמנם בתנאי גובה נוחים, אך מדובר בתוצאה שהייתה יכולה להיות שווה מקום רביעי בגמר אפילו, כך שלו אפריפה היה בכושר שיא ומתקרב לשיא האישי שלו, ייתכן שהיינו מדברים אחרת לגמרי.

מוקדמות ריצת 200 מטר – 20.78 (מקום 5 במקצה ו-35 בכללי)
הזדמנות שנייה ריצת 200 מטר – 20.88 (מקום 4 במקצה ו-16 בכללי)

מארו טפרי, בן 31. במשחקי טוקיו סיים טפרי במקום ה-13, ובשנים הבאות זכה במדליות באליפויות עולם ואירופה, כך שהציפיות ממנו היו לשפר את דירוג השיא הישראלי במרתון אותו הוא קבע בטוקיו. כל זה לא קרה כשכל הישראלים מצאו את עצמם מחוץ ל-40 המובילים בחצי הדרך. טפרי עצמו שיפר את מקומו בחצי השני של המרוץ, ובסופו של דבר סיים ראשון מבין הישראלים ובמקום ה-26 הכללי, אך עדיין אפשר לומר שהוא לא עמד בציפיות שלו.

מרתון – 2:10:42 (מקום 26)

גשאו איילה, בן 27. איילה לא השתתף במשחקי טוקיו, כך שמי שעוקב רק אחרי האולימפיאדה לא הכיר את השם שלו, אך הוא זה שמחזיק בשיא הישראלי במרתון. גם במקרה שלו היו ציפיות גבוהות יחסית שלא התממשו, וגם הוא שיפר את מצבו בדירוג ב-10-15 הקילומטרים האחרונים, כך שהוא הצליח בסופו של דבר לסיים במקום ה-31. מעניין לציין שהוא היחיד מבין 3 הרצים הישראלים שהתוצאה במרתון האולימפי לא הייתה תוצאת השנה שלו, כשאת השיא הישראלי, שעומד על 2:04:53, הוא קבע במרתון סביליה בפברואר האחרון.

מרתון – 2:11:36 (מקום 31)

גירמה אמרה, בן 36. מבין הנציגים הישראלים, אמרה הוא זה שהגיע עם פחות ציפיות, אבל גם הוא סיים את המרתון בטוקיו עם דירוג טוב יותר ממה שהיה לו הפעם, כאשר אז הוא סיים במקום ה-28 והפעם במקום ה-44. עם זאת, שווה לציין שהפעם אמרה סיים את המרוץ 6:25 דקות אחרי המנצח לעומת פער של 7:39 דקות בטוקיו, וזה נכון במידה מסוימת גם למארו טפרי שסיים בשני המקרים קצת יותר מ-4 דקות אחרי המנצח, אז אולי ההסבר העיקרי לדירוג הפחות טוב של הישראלים במרתון הזה הוא שהריצה הפעם הייתה יותר עמוקה וצמודה.

מרתון – 2:12:51 (מקום 44)

לונה צ'מטאי-סלפטר, בת 35. בניגוד ל-2 האולימפיאדות הקודמות, הפעם הצליחה הרצה הישראלית הבכירה להשלים מרתון אולימפי טוב מאוד ללא עניינים רפואיים שימנעו ממנה להשלים את הריצה או שיעקבו אותה. צ'מטאי-סלפטר הייתה בדבוקה המובילה למשך קצת יותר מ-25 קילומטרים מהריצה, אך גם כשהדבוקה הצליחה קצת לברוח ממנה, היא הצליחה לשמור על מקום בצמרת ועל הישג שיא של המתרון הישראלי בדמות המקום התשיעי, כלומר הופעה ישראלית ראשונה בטופ 10 של הריצה היוקרתית הזאת.

מרתון – 2:26:08 (מקום 9)

מאור טיורי, בת 33. את 5 הקילומטרים הראשונים סיימה טיורי במקום ה-86, אך בכל 5 קילומטרים היא שיפרה קצת את מצבה, תחילה למקום ה-84 אחרי 10 קילומטר וה-80 אחרי עוד 5, ולאט לאט היא הצליחה לעבור עוד ועוד רצות, עד שלקראת הסיום היא הצליחה להיכנס לטופ 50 וסיימה במקום ה-49 בסופו של דבר. מדובר בהישג נאה עבור טיורי, שהשיגה את הקריטריון האולימפי על חודן של 11 מאיות במרתון רוטרדם באפריל האחרון, והיא מצליחה שוב להתברג בטופ 50, כמו במשחקי טוקיו בהם היא סיימה במקום ה-48.

מרתון – 2:33:37 (מקום 49)

טאקוונדו:

אבישג סמברג, בת 22. סמברג פתחה טוב את הקרב שלה נגד היריבה הסעודית, ניצחה את הסיבוב הראשון והובילה 4- 1 בסיבוב השני, אך עונש שהיא קיבלה ובעיטה אחת מוצלחת של הסעודית הפכו את המומנטום כשהסעודית הצליחה להשתמש בכל אמצעי כדי למנוע מתקפת נגד של סמברג עד לתום הסיבוב השני. הסיבוב השלישי והמכריע כבר היה במעמד צד אחד, ולא זה שאנחנו קיווינו לו, וסמברג סיימה רשמית את חלקה במשחקים אחרי שהסעודית הפסידה ברבע הגמר.

שמינית גמר – הפסד 2- 1 לדוניה אבו טלב (ערב הסעודית)

התעמלות אמנותית:

נבחרת ישראל. למשך 3 תרגילים, כלומר שני התרגילים של שלב המוקדמות ותרגיל החישוקים בגמר, נדמה היה שכל מיני טעויות קטנות יכריעו את גורלה של אלופת העולם המכהנת. המקום בגמר לא היה מוטל בספק על סמך המוקדמות, למרות שהן לא היו ברמה הרגילה של הנבחרת הישראלית, אך גם שיפור קל בחישוקים הספיק רק למקום החמישי. עם זאת, לתרגיל האחרון הגיעה הנבחרת בידיעה איזה ציונים נדרשים כדי להשיג את המדליה, ודווקא אז קיבלנו את התרגיל הטוב ביותר של ישראל, שהספיק לציון הרבה יותר טוב מאשר במוקדמות ולמדליית כסף חמישית של ישראל ומדליה שביעית בסך הכל במשחקים האלה.

מוקדמות:
חישוקים – 35.250 (מקום 7)
כדורים + סרטים – 31.900 (מקום 5)
סך הכל מוקדמות – 67.150 (מקום 6)
גמר:
חישוקים – 35.600 (מקום 5)
כדורים+סרטים – 33.250 (מקום 2)
סך הכל גמר – 68.850 (מקום 2)

דריה אטמנוב, בת 18. אטמנוב התקשתה בפתיחת המוקדמות ומצאה את עצמה אחרי שני תרגילים רק במקום ה-11, אבל ההמשך היה טוב יותר והיא הצליחה להעפיל לגמר מהמקום השביעי. בגמר אטמנוב כבר הייתה טובה יותר וקרובה יותר לצמרת, ולמרות הפלה אחת של הכדור שגרמה לכך שהיא דורגה תשיעית בתרגיל הזה, בשאר התרגילים היא הייתה טובה יותר משמעותית מאשר במוקדמות, כפי שאפשר לראות מהציונים כאן למטה, ובסופו של דבר סיימה במקום החמישי, ההישג השני בטיבו של ישראל בקרב-רב היחידות אחרי הזהב של לינוי אשרם בטוקיו.

מוקדמות:
חישוק – 33.250 (מקום 10)
כדור – 32.700 (מקום 10)
אלות – 32.100 (מקום 9)
סרט – 32.400 (מקום 5)
סך הכל – 130.450 (מקום 7)
גמר:
חישוק – 35.200 (מקום 5)
כדור – 31.800 (מקום 9)
אלות – 33.850 (מקום 7)
סרט – 33.000 (מקום 3)
סך הכל – 133.850 (מקום 5)

שחייה במים פתוחים:

מתן רודיטי, בן 25. כפי שרודיטי תיאר את זה בעצמו בראיון לאחר מכן, כבר בשלב מוקדם הוא מצא את עצמו מחוץ לדבוקה המובילה והבין שהישג גדול לא יהיה כאן. רודיטי היה במקום ה-12, המוביל מבין אלו שלא היו בדבוקה הראשונה, לאורך רוב המשחה, אך הניסיונות שלו לברוח ולצמצם פערים בכוחות עצמו פגעו בדירוג שלו בסופו של דבר, כשכמה שחיינים אחרים מהדבוקה השנייה עקפו אותו והוא סיים רק במקום ה-16 בסופו של דבר.

מרתון שחייה – 1:57:02.3 (מקום 16)

שחייה אמנותית:

שלי בובריצקי ואריאל נשיא, שלי בת 23 ואריאל בת 20. צמד הישראליות רשמו את הישג השיא האולימפי של ישראל בענף עם המקום ה-11, אך עבורן מדובר היה גם באכזבה מסוימת בשל חוסר ההצלחה להתברג בטופ 10, בעיקר בגלל תרגיל קצת פחות מוצלח בשלב החופשי, בו הן נחשבות קצת פחות טובות לאור הישגי העבר שלהן בתחרויות אחרות. למרות זאת, מדובר בהישג השיא של ישראל בענף, כאמור, כך שמדובר בסך הכל בהישג חיובי, גם אם אולי היה אפשר להשיג קצת יותר.

השלב הטכני – 243.0669 (מקום 9)
השלב החופשי – 239.3416 (מקום 11)
סך הכל – 482.4082 (מקום 11)

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.
Subscribe
Notify of
26 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דוקטור רזי הופמן
14/08/2024 8:30:51

תודה עמיחי, אין כמוך!
לגבי מקצה הבנות בפוייל, כבר כתבתי שהאיטלקייה ראתה משב ששתי הבנות הראשונות לא ראו. קנטור הבחינה ראשונה שהאיטלקייה עזבה והבינה מיד מה קורה, לכן מיהרה לשנות כיוון. עד שהבריטית תפשה את זה כבר היה מאוחר מדיי מבחינתה.
לגבי הבנים, שוב הימור שהצליח. כידוע גל פרידמן זכה לפני 20 שנה בזהב בגלל הימור בשיוט המדליות מול היווני.
הכל עניין של לחפש את המשב ולחדד אליו בזמן. המשב מגביר את המהירות והעילוי של הסנפיר ולכן מקטין את החיכוך והגרר של הציוד מה שמגביר עוד את המהירות.
אנחנו מעצמה בגודו וגלישת רוח למרות שהתנאים פה לא כל כך אופטימליים, אחרת הייתי גולש כל יום שעה שעתיים בבת ים. בתכלס למי שמתעניין בענף לים תיכון, התקופות למתחילים הן סתיו ואביב ולמתקדמים אפשר להוסיף גם את החורף ותחילת הקיץ (בת גלים).
כינרת מתחילה לעבוד בסוף מרץ עד ספטמבר עם שיא רוחות ביוני-אוגוסט.
אילת עובדת כמעט כל השנה אבל המהדרין באים בין סוף אוגוסט-אוקטובר ומרץ-מאי. מעבר לזה עניין של מזל ורוחות של לא יותר מ 16 קשר. מי שרוצה באילת בחורף צריך לעקוב אחרי מערכות בים התיכון. כשבאה מערכת אין רוח טובה באילת, כשהצפון מתנקה לפעמים נכנסות רוחות טובות.

מומי החציל
14/08/2024 8:54:32

לי נראה שקנטור התרכזה לעקוף את הבריטית והאיטלקיה נהנתה מההפקר

דוקטור רזי הופמן
14/08/2024 10:52:35

זה מה שקרה
אבללללללללללללללללללללללללל, כמו כל גולש תחרותי, היא הסתכלה אחורה לבדוק שהאיטלקייה לא מקצרת מרחק וגילתה להפתעתה שזו התנתקה מהן, עוד מבט ימינה והיא הבינה מדוע ולמה. הבריטית הסתכלה אחורה לראות האם קנטור סוגרת עליה ולא ראתה אף אחת, הסתכלה ימינה ושמאלה וראתה את האיטלקיה בדרך בטוחה ומהירה למצוף וקנטור רודפת אחריה… זו התזה שלי.
שנים רבים השלישי זוכה/מנצח.

Last edited 1 month ago by דוקטור רזי הופמן
trackback

[…] עם סיום המשחקים האולימפיים, הגיע הזמן להתחיל לסכם. בדומה לצמד הכתבות על המשלחת הישראלית לפני המשחקים, גם הפעם יהיו צמד כתבות שיסקרו את המשלחת הישראלית כולה במהלך האולימפיאדה. משיקולי נוחות, שמרתי על אותה חלוקה ואותו סדר בין שני החלקים מהכתבות לפני המשחקים, כאשר החלק השני נמצא כאן. […]

אלכס דוקורסקי
14/08/2024 14:22:07

עמיחי, תודה רבה.

אהרון שדה
14/08/2024 14:58:13

עמיחי תודה רבה על סיקור ממצה
אחת הבעיות באולימפיאדה שקשה באמת לסכם אותה
ראשית צריך לאסוף לא מעט נתונים שלוקחים זמן
ושנית לכתוב עליהם
אני אנסה בפעם השלישית לסכם אולימפיאדה אחרי שנכשלתי ב 2 הניסיונות הקודמים
אעשה זאת כל יום בתגובה אחת אולי 2 מקסימום 3
אתן לעצמי זמן עד תחילת עונת הנ.ב.א.
מה שנספיק נספיק
אעשה זאת בדיומא
ואם לא יופיע דיומא אעשה זאת בטור של מנחם
אבל את התגובה הראשונה אני רוצה להתחיל דווקא כאן .

אז את השבוע הנוכחי ננסה לסכם כמה נתונים כלליים .

והיום המשלחות
בפריס 2024.
הופיעו 204 משלחות שונות
ועדיין זו משלחת אחת פחות מטוקיו
בין המשלחות
1 משלחת הפליטים
2 משלחת ספורטאים ניטרליים
100 משלחות שהם כ 49 אחוז מכלל המשלחות
היו משלחות חד ספרתיים של ספורטאים
תחשבו שחצי מהמדינות שולחות פחות ממניין משתתפים (די דומה לטוקיו )

4 מהמשלחות שלחו נציג בודד
המדובר בבליז (מדינה בצפון מרכז אמריקה)
ליכטנשטיין
נאורו (דרום האוקיניוס השקט )
וסומליה
(בטוקיו אגב לא הייתה משלחת של ספורטאי בודד אך היו 13 עם צמד ספורטאים כולל נאורו וסומליה )

22 מהמשלחות שלחו בין 10 ל 19 ספורטאים
(די דומה לטוקיו אז היו 23 כאלו )

17 משלחות שלחו בין 50 ל 99 ספורטאים ביניהן ישראל ( 20 כאלו בטוקיו )

33 משלחות עם 100 ספורטאים ומעלה
(34 בטוקיו )

13 מהמשלחות עם מעל 200 ספורטאים
לעומת 16 בטוקיו

3 שהיו בטוקיו וירדו עכשיו מ 200

1 רוסיה המושעית 329 בטוקיו
2 דר' קוריאה ירדה מ 236 ל 141 (ועלתה משמעותית בהישגים )
3 ניו זילנד ירדה מ 223 ל 195 ( לא ירידה גדולה אבל מתחת ל 200)

דירוג 13 המשלחות הגדולות בפריס
(בסוגריים הכמות והדירוג בטוקיו)

1. ארה"ב 592 (613)
2 צרפת 573 ( מארחת אז 398 6 )
3 אוסטרליה 460 (478 3 )
4 גרמניה 428 ( 425 4 )
5 יפן 393 (552 אך הייתה המארחת )
6 סין 388 (406 5)
7 ספרד 382 (320 ! 11)
8 איטליה 370 (372 8)
9 בריטניה 327 (376 ! 7)
10 קנדה 316 (370 9)
11 ברזיל 277 (302 ! 12)
12 הולנד 258 (274 ! 13)
13 פולין 213 ( 210 ! 16)

בשורה התחתונה הנתונים דומים .
למעט המארחות
כמובן למעט רוסיה שלא מופיעה
וירידה מפיעה לדרום קוריאה
אך הייתה מגמת ירידה של הספורטאים באופן כללי

איפה אנחנו ?
88 ספורטאים יצאו לפריס
לעומת 90 בטוקיו

בטוקיו דורגנו במקום ה 35
בפריז מקום 36 משותף עם ניגריה

Berch
14/08/2024 20:00:55

סיקור מעולה עמיחי
תודה רבה
🙏

PhillySpecial
14/08/2024 22:09:03

נפלא עמיחי, תודה רבה. אתה מקצוען אמיתי, מאיפה האנרגיות והזמן? כל הכבוד !

MBK
MBK
14/08/2024 22:54:43

תודה רבה עמיחי על סיכום יסודי
7 מדליות זה מבחינת – היינו כחולמים?
זה יכול ששוה בכמות ל 92+96+00+04+08+12
אני כל כך מקווה שזה לא יוצא מן הכלל שאינו מעיד על הכלל
גם בטוקיו עם 4 מהן 2 מזהב היו ואוו אין מה לומר על פריז
אם להיות ״חזירים״
יעקבלב הפסיד טופ 8 על אלפית שניה
אני חושב שסמברג כשלה אבל תכפר על כך ב 2028
צ׳מטאי יכלה לעשות מדליה עם קצת מזל
דריה אטמנוב יכלה לעשות ארד ביום קצת טוב יותר
ואולי גפן פרימו שקיבלה הגרלה ממש קשה
צריך להמשיך בכל הכח ל 2028
אולי נזכה סוף סוף במדליה בענף עם נעליים (17 מדליות בענפים שאנחנו יחפים)

קפיץ
14/08/2024 23:09:08

תודה עמיחי. לונה סחבה שבר מאמץ באגן בחודשיים שלפני פאריז שפגעו לה באימונים והקשו עליה מאד גם במהלך הריצה…

asaf
15/08/2024 7:43:07

תודה עמיחי על הסיכום המושקע.
לונה עברה בכלל שנה קשוחה , גם פציעה שסחבה וגם מנטאלית בתור תושבת הצפון שמתגוררת בגליל העליון. דריה אטמנוב במשחקים אולימפיים ראשונים הייתה מאוד קרובה למדלייה ואם תמשיך בקצב ההתקדמות שלה יש מצב שזה יקרה במשחקים הבאים.

אור
אור
15/08/2024 13:21:41

נכון, ואולי גם תהיה לה תחרות מבית

אור
אור
15/08/2024 13:29:41

בעצם רק מתוך 10 העולות לגמר היו שתי גרמניות ושתי איטלקיות, אז אולי נצליח לשלוח שתי מתעמלות למוקדמות לפחות

Tom
Tom
15/08/2024 14:53:14

תודה עמיחי, מדהים!
.
שאלה למומחי הגלישה:
המון מקצים נדחו/בוטלו. האם זה מצב סטנדרטי של תחרויות כאלו, או שזה היה חריג?
כי בתור הדיוט מן הצד זה נראה שערורייתי שתחרות אולימפית מתקיימת רק בחלקה, וכל בוקר מבינים בכלל אם כן או לא.

דוקטור רזי הופמן
16/08/2024 1:10:05
Reply to  Tom

שלום תום, בעיקרון אפשר לגלוש גם כשהרוח 4 קשרים העניין הוא שכשהרוח חלשה הגלשן שט ולא רץ (מורחף על המים). כל העניין בסנפיר פוייל הוא היכולת שלו ברוח בינונית להעלות את הגלשן מעל המים ולהקטין את החיכוך מה שמקנה מהירות גבוהה והרחפה (פליינינג) טובה יותר. כשהרוח מתחת ל 12 קשר קשה (ועדיין אפשרי) להגיע לפליינינג הזה ומירוץ יכול להימשך הרבה יותר זמן. השיוטים בוטלו כי בחרו מקום עם רוח לא יציבה בעונת הקיץ. כמו ששלחו את גולשי הגלים ל-לא טעית, טעיטי כך הצרפתים היו צריכים לקיים את תחרויות השייט במקום אחר ולוותר על מרסיי. אבל אין לנו מה להתלונן, דיי הרווחנו מההפקר, שתי מדליות? אני קיוויתי לאחת מארד וקיבלתי אחת כסף והשנייה ארד.

אור
אור
15/08/2024 16:29:14

כבר התחילו חילופי האשמות סביב נבחרת השחייה

https://sports.walla.co.il/item/3684854

ירון, החלום
ירון, החלום
02/09/2024 23:26:58

בס"ד 

תודה רבה, פרוייקט סיכום מרשים.