סיכום המשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים בפריס 2024 – חלק ראשון / עמיחי קטן

סיכום המשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים בפריס 2024 – חלק ראשון / עמיחי קטן

עם סיום המשחקים האולימפיים, הגיע הזמן להתחיל לסכם. בדומה לצמד הכתבות על המשלחת הישראלית לפני המשחקים, גם הפעם יהיו צמד כתבות שיסקרו את המשלחת הישראלית כולה במהלך האולימפיאדה. משיקולי נוחות, שמרתי על אותה חלוקה ואותו סדר בין שני החלקים מהכתבות לפני המשחקים, כאשר החלק השני נמצא כאן.

האולימפיאדה המוצלחת ביותר בתולדות ישראל בדיוק הסתיימה עם שיא של 7 מדליות, אחת מזהב, אחת מארד ו-5 מכסף, ועוד הישגים רבים נוספים יחד עם לא מעט שיאים אישיים וישראלים, וגם שיא אולימפי זמני אחד. עכשיו נעבור אחד אחד ונסכם בקצרה את הדרך שעברה עליו במשחקים.

כדורגל:

נבחרת ישראל. נבחרת הכדורגל של ישראל הגיעה עם ציפיות להעפיל לרבע הגמר לפחות לאור ההגרלה שלא כללה אף נבחרת בכירה, אבל לא נראתה טוב בשום שלב של הטורניר האולימפי. נגד מאלי הצליחה הנבחרת לסחוט תיקו 1 וגם בשני המשחקים האחרים אל הדקה ה-90 נכנסה ישראל בשוויון, אך שני שערים של פרגוואי ואחד של יפן בתוספות הזמן הכריעו את המשחקים האלה, ובשקלול הכולל, ישראל מסיימת במקום ה-15 מתוך 16 הנבחרות באולימפיאדה, לפני גינאה בלבד, כשגינאה היא היחידה שסיימה ללא נקודות ועם 3 הפסדים.

ישראל – מאלי 1-1
ישראל – פרגוואי 2- 4
ישראל – יפן 0- 1

קשתות:

מיכאלה משה, בת 20. משה הייתה מצוינת בשלב הניקוד הראשוני והעניקה לישראל הזדמנות טובה להעפיל גם לתחרות הזוגות המעורבים, אבל זה לא הצליח בסופו של דבר ובשבוע לאחר מכן, בתחרות האישית, הדברים כבר עבדו פחות טוב מבחינתה, עם תוצאות פחות טובות באופן משמעותי, והיא הפסידה די בקלות.

שלב ניקוד – 660 נקודות (מקום 18)
64 האחרונים – הפסד 7- 1 למדלינה אמאיסטרואיה (רומניה)

רועי דרור, בן 19. שלב הניקוד הלך פחות טוב מבחינתו, ובעיקר החץ האחרון שהיה יכול להבטיח את מקומה של ישראל בתחרות הזוגות המעורבים, אך זה לא צלח, וגם בשלב האישי הוא נתקל בהגרלה קשה בדמות יריב מהטופ 10 העולמי. למעט פספוס אחד של ההולנדי שהעניק לדרור 2 נקודות, הדו-קרב הזה היה בשליטה די מוחלטת של ויילר שסגר את הסיפור הישראלי בענף הזה.

שלב ניקוד – 655 נקודות (מקום 42)
64 האחרונים – הפסד 6- 2 לסטיב ויילר (הולנד)

התעמלות מכשירים:

ארטיום דולגופיאט, בן 27. דולגופיאט היה בין אלו שהתחרו בסבב הראשון של המוקדמות, שם הוא התקשה בתרגיל הקרקע ורשם תוצאה שנדמה היה שלא תספיק לגמר, וגם בסוס הסמוכות הוא לא היה בכיוון. עם זאת, ככל שהתקדם יום המוקדמות, התברר אט אט שדולגופיאט הצליח בכל זאת להעפיל לגמר, אליו הוא עלה מהמקום השביעי בסופו של דבר. בגמר דולגופיאט היה מעולה וקיבל ציון גבוה יותר מאשר הגמר בטוקיו, אך הפעם היה מתחרה אחד שהצליח לקבל ציון גבוה יותר והאלוף האולימפי היוצא נאלץ להסתפק במדליית כסף.

מוקדמות סוס סמוכות – 13.000 (מקום 46)
מוקדמות קרקע – 14.466 (מקום 7)
גמר קרקע 14.966 (מקום 2)

ליהיא רז, בת 20. רז לא הצליחה להתברג במקום שקרוב למועמדות לגמר באף מכשיר בנפרד, אבל היא עשתה יום מוקדמות טוב מאוד ללא אף טעות משמעותית, ובסיכום הכולל מצאה את עצמה בעמדה לא רעה להעפיל לגמר הקרב-רב. בניגוד למקרה של דולגופיאט, כאן ההמתנה הישראלית הסתיימה באכזבה כשרז סיימה במקום ה-31 שהוא המקום ה-25 בשקלול של 2 מתעמלות לכל מדינה, מה שהספיק לה רק כדי להיות המחליפה הראשונה ולא כדי להעפיל לגמר, ועדיין מדובר בתחרות טובה מאוד של רז.

מוקדמות קרב רב – 51.632 (מקום 31)
מוקדמות קרקע – 12.833 (מקום 33)
מוקדמות מקבילים מדורגים – 12.833 (מקום 50)
מוקדמות קורה – 12.300 (מקום 55)
מוקדמות שולחן קפיצות – 13.449 (מקום 16)

ג'ודו:

נבחרת ישראל. מקבלי ההחלטות החליטו שלא לשלוח נבחרת ישראלית לתחרויות קבוצתיות בשנתיים האחרונות, וכך הנבחרת שדורגה 4 בעולם לפני שנה וחצי יצאה מהטופ 10 ונפלה על הגרלה קשה, גם סיבוב אחד נוסף וגם מפגש עם צרפת בשמינית הגמר. יתרון 3- 0 על מונגוליה נמחק לפני ששגיא מוקי הצליח לנצח בקרב המכריע ולהעלות את ישראל לשמינית הגמר, אך שם זה לא היה כוחות והסתיים ללא אף ניצחון ישראלי.

32 האחרונות – ניצחון 4- 3 על מונגוליה – פלצ'יק, נלסון-לוי, בוטבול, מוקי
שמינית גמר – הפסד 4- 0 לצרפת

ים וולצ'ק, בן 21. הנציג הצעיר ביותר מבין הג'ודאים הישראלים באולימפיאדה פתח טוב עם ניצחון בריתוק די מהיר, אך בשמינית הגמר הוא פגש את אלוף העולם והמדורג 2 בעולם, והפסיד לאחר שנפסל בשל שימוש לא חוקי בראש בניסיון להפיל את היריב. למרות זאת, מדובר בניסיון ראשוני לא רע, בתקווה שוולצ'ק ישתפר בקמפיין הבא ויהפוך למועמד משמעותי יותר.

32 האחרונים – ניצחון על ארנולד קיסוקה (קוסובו)
שמינית גמר – הפסד לגיורגי סרדלשווילי (גאורגיה)

ברוך שמאילוב, בן 30. שמאילוב פתח בניצחון נגד יריב מרוקאי, בקרב בו הוא הצליח להשיג ווזארי כחצי דקה לפני סיום הגמר, אך בשלב הבא הוא הפסיד ליריב מטג'יקיסטן בניקוד זהב, גם כן בווזארי, ובכך סיים את חלקו במשחקים, גם כן בשלב שמינית הגמר.

32 האחרונים – ניצחון על עבדרחמן בושיטה (מרוקו)
שמינית גמר – הפסד נוראלי אמומאלי (טג'יקיסטן)

טוהר בוטבול, בן 30. בדומה למשחקי טוקיו, גם הפעם זכה בוטבול לניצחון טכני בשל היעדרות של יריב אלג'יראי, אך הפעם הוא מצא את עצמו מיד אחר כך בקרב עם המדורג 1 בעולם והאלוף האולימפי שבדרך. בוטבול הצליח לנהל קרב הגנתי טוב ולא לאפשר להיידרוב האזרי לצבור ניקוד, אך הפסיד בסופו של דבר בעונשים לאחר 6 דקות של קרב וכך סיים את חלקו במשחקים.

שמינית גמר – הפסד להידאט היידרוב (אזרבייג'ן)

שגיא מוקי, בן 32. מוקי מצא את עצמו כבר בשלב הראשון בקרב לא פשוט נגד קאבליוס הגרמני שגבר עליו השנה באליפות העולם, אך הישראלי הצליח למצוא את הרגע הנכון להפלה על הגב ואיפון מנצח. בשמינית הגמר פגש מוקי את לי הקוריאני, והוא היה זה שניצח את מוקי באיפון בניקוד זהב ושלח גם אותו הביתה בשלב שמינית הגמר, מכנה משותף לכל הג'ודאים הגברים הישראלים שהתחרו ב-4 הימים הראשונים.

32 האחרונים – ניצחון על טימו קאבליוס (גרמניה)
שמינית גמר – הפסד לג'ונהואן לי (דרום קוריאה)

פיטר פלצ'יק, בן 32. פלצ'יק הגיע כמדורג 11 בעולם ו-9 בטורניר והעובדה שהוא פתח נגד המונגולי שדורג אחד מעליו הייתה הגרלה קשה לשני הצדדים, והקרב הזה הסתיים בניצחון של פלצ'יק אחרי 2 דקות. בשמינית הגמר הוא ניצח בעונשים, ואז הפסיד בווזארי ברבע הגמר נגד המדורג 1 בעולם, לאחר שהוא הצליח להשיג ווזארי משווה בשניות הסיום, אך הוא בוטל, ובצדק, לאחר צפייה חוזרת. בבית הניחומים ניצח פלצ'יק את קורל ההולנדי באיפון בניקוד זהב, ואז ניצח גם את דניאל אייך השוויצרי בקרב על הארד, כשהפעם מערכת הוידאו סייעה לישראלי בדרך למדליה, גם בווזארי המנצח וגם בביטול עונש שהושת עליו בעקבות טעות טכנית. כך שאולימפיאדה שהחלה בנשיאת הדגל הסתיימה מבחינת פלצ'יק גם עם מדליה

32 האחרונים – ניצחון על גונצ'יגסורן באטחויאג (מונגוליה)
שמינית גמר – ניצחון על אורליאן דיאס (צרפת)
רבע גמר – הפסד לזלים קוטסוייב (אזרבייג'ן)
בית הניחומים – ניצחון על מייקל קורל (הולנד)
הקרב על הארד – ניצחון על דניאל אייך (שוויץ)

שירה ראשוני, בת 33. ראשוני פתחה את התחרות בהגרלה קשה מאוד נגד המדורגת 3 בעולם ונתנה פייט, אבל הפסידה בווזארי וסיימה את חלקה במשחקים כבר אחרי קרב אחד. ראשוני היא היחידה מבין הג'ודאיות של הסגל הנוכחי, והיחידה מלבד שגיא מוקי אם סופרים גם את הגברים, שהעפילה לאולימפיאדה בפעם השלישית, ועל אף שפעמיים היא הודחה בסיבוב הראשון, מדובר בהישג מרשים.

32 האחרונות – הפסד לאביבה אבוזקינובה (קזחסטן)

גפן פרימו, בת 24. פרימו הגיעה למשחקים כמדורגת 7, והצליחה להעפיל לרבע הגמר עם ניצחון אחד בריתוק ואחד בווזארי, אך היריבה ברבע הגמר, שהייתה ידועה מראש, הייתה גדולה עליה וניצחה את פרימו תוך דקה ו-4 שניות. פרימו הגיעה לבית הניחומים, אך גם שם לא הלך לה כשהיא הפסידה לרקה פופ ההונגרית תוך 46 שניות ובכך סיימה את חלקה במשחקים.

32 האחרונות – ניצחון על ג'ונג ירין (דרום קוריאה)
שמינית גמר – ניצחון על בינטה אנדיאיי (שוויץ)
רבע גמר – הפסד לדיסטריה קראסניקי (קוסובו)
בית הניחומים – הפסד לרקה פופ (הונגריה)

תמנע נלסון-לוי, בת 30. נלסון-לוי פתחה בקרב לא פשוט נגד קייזר הסלובנית, שניצחה אותה בבית הניחומים במשחקי טוקיו, אך הפעם הצליחה הישראלית להשיג את הניצחון בווזארי ולהעפיל לשמינית הגמר, שם היא הפסידה למימי הו הקוריאנית בעונשים אחרי כמעט 7 וחצי דקות של קרב. הו עצמה הפסידה בעונשים בגמר, ככה שהעניין הזה של העונשים התנקם גם בה בסופו של דבר.

32 האחרונות – ניצחון על קאיה קייזר (סלובניה)
שמינית גמר – הפסד למימי הו (דרום קוריאה)

גילי שריר, בת 24. שריר קיבלה הגרלה קשה מאוד בדמותה של קלאריס אגבגננו הצרפתית, שזכורה לצופים מהעשור הקודם משני גמרי אליפות עולם נגד ירדן ג'רבי. לאחר קרב ארוך של כמעט 7 דקות, הצליחה הנציגה של המדינה המארחת להשיג ווזארי מנצח, והיא המשיכה כל הדרך למדליית ארד בזמן ששריר סיימה את חלקה בתחרות האישית בסיבוב הראשון, כמו במשחקי טוקיו.

32 האחרונות – הפסד לקלאריס אגבגננו (צרפת)

מאיה גושן, בת 24. גושן פתחה את הקרבות שלה נגד יריבה מטורקיה, אותה היא הצליחה לנצח עם 2 ווזארי תוך 2 דקות. בשמינית הגמר גם היא קיבלה יריבה צרפתייה, והקרב הזה הסתיים עם 3 עונשים מהירים מאוד לחובת גושן, שמצאה את עצמה עם 3 עונשים ששווים הפסד תוך 2:36 דקות, שזה דבר יוצא דופן.

32 האחרונות – ניצחון על פידן אוגל (טורקיה)
שמינית גמר – הפסד למארי-אווה גאהי (צרפת)

ענבר לניר, בת 24. לניר הייתה הנציגה הראשונה של הג'ודו שעלתה עם ציפיות למדליה כמדורגת 3 בעולם ואלופת העולם משנת 2023, והראשונה שדילגה על השלב המוקדם והתחילה משמינית הגמר. את שמינית הגמר עברה לניר עם 2 ווזארי בהפרש של שניות בודדות, את רבע הגמר היא עברה עם ריתוק שהוביל לכניעה של היריבה תוך 23 שניות וגם בחצי הגמר האיפון הגיע תוך פחות מ-2 דקות. הגמר נגד אליצ'ה בלאנדי, המדורגת 1 בעולם, כבר היה סיפור אחר כשהאיטלקית הצליחה למנוע את ההתקפות של לניר, להשיג ווזארי כדקה לסיום הקרב ובסופו של דבר לניר הפסידה עם העונש השלישי ונאלצה להסתפק במדליית כסף.

שמינית גמר – ניצחון על חוסלן אוטגונבאייר (מונגוליה)
רבע גמר – ניצחון על חושה סטיינהאוס (הולנד)
חצי גמר – ניצחון על אנה מריה-ואגנר (גרמניה)
גמר – הפסד לאליצ'ה בלאנדי (איטליה)

רז הרשקו, בת 26. המקרה של הרשקו דומה לזה של לניר, כשהיא הגיעה כמדורגת 2 בעולם ועם כרטיס ישיר לשמינית הגמר. הרשקו הגיעה גם היא עד לגמר תוך פחות מ-5 דקות מצטברות על המזרן, כולל איפון תוך 15 שניות על המדורגת 3 בעולם אוזדמיר בחצי הגמר, אך גם היא מצאה את עצמה מול משוכה קשה יותר בגמר. ביאטריס סוזה הברזילאית מחזיקה כעת במאזן 5- 0 נגד הרשקו, וגם היא הצליחה למנוע את ניסיונות ההתקפה של הישראלית ולהשיג ווזארי אחד שהספיק לה לניצחון ואילץ את ישראל להסתפק במדליית כסף נוספת.

שמינית גמר – ניצחון על מאריט קאמפס (הולנד)
רבע גמר – ניצחון על מיליקה סאביץ' (סרביה)
חצי גמר – ניצחון על קיירה אוזדמיר (טורקיה)
גמר – הפסד לביאטריס סוזה (ברזיל)

בדמינטון:

משה זילברמן, בן 35. זילברמן נפל על בית של 4 מתחרים ו-3 משחקים, והוא פתח נגד היריב העיקרי שלו על המקום השני בבית. זה היה המשחק היחיד בכל בית P של טורניר הבדמינטון שהגיע למערכה מכרעת, אך האירי הצליח לנצח בסופו של דבר. במשחק השני הפסיד זילברמן לאלוף האולימפי אקסלסן די בקלות ואיבד את הסיכוי הרשמי להעפיל, אך הוא סיים בטעם טוב עם ניצחון די קל על הנציג הנפאלי.

שלב בתים 1 – הפסד 21- 17 19- 21 21- 13 לנאט אינגוויאן (אירלנד)
שלב בתים 2 – הפסד 21- 9 21- 11 לויקטור אקסלסן (דנמרק)
שלב בתים 3 – ניצחון 21- 12 21- 10 על פרינס דהאל (נאפל)

שחייה:

נבחרות שליחים 100*4 חופשי גברים. תומר פרנקל, גל כהן גרומי, דניס לוקטב ואלכסיי גבילינסקי פתחו את משחי השליחים של ישראל במשחה הפחות מוצלח של הנבחרת, והתוצאה הראתה את זה כשישראל סיימה במקום ה-14, כמעט שנייה וחצי פחות טוב מהשיא הישראלי שנקבע באליפות העולם לפני שנה.

מוקדמות 100*4 חופשי – 3:15.41 (מקום 14)

נבחרת שליחים 200*4 חופשי גברים. במשחה הכפול ישראל טובה יותר בשנים האחרונות, וכאן לוקטב, בר סולובייצ'יק, איתן בן שטרית וכהן גרומי היו טובים יותר, ובעיקר גרומי שעבר כמה שחיינים והצליח להביא את ישראל לשוויון על המקום השמיני עם יפן וגם שיא ישראלי חדש, מה שהספיק כדי להעלות את שתי הנבחרות לגמר. במשחים כאלה ארוכים נותנים לשני הצדדים לעלות לגמר, כך שזה היה הגמר היחיד של ישראל בשחייה, והוא הסתיים במשחה קצת פחות טוב, בו פרנקל החליף את בן שטרית, ובמקום התשיעי והאחרון.

מוקדמות 200*4 חופשי – 7:08.43 (מקום 8)
גמר 200*4 חופשי – 7:10.22 (מקום 9)

נבחרת שליחות 200*4 חופשי. נבחרת הנשים כללה את אנסטסיה גורבנקו, דריה גולובטי, איילה ספיץ ולאה פולונסקי, אותו הרכב שזכה בזהב באליפות אירופה לפני כחודשיים, אך הפעם הן עשו תוצאה פחות טובה וזה הספיק למקום ה-11 בלבד, בזמן שאותו שיא ישראלי מאליפות אירופה היה מספיק למקום השני במוקדמות, אך צריך לקחת בחשבון שהזמנים של כמעט כולם היו איטיים יותר באולימפיאדה.

מוקדמות 200*4 חופשי – 7:55.99 (מקום 11)

נבחרת שליחים 100*4 מעורב משולב. הנבחרת המעורבת, שכוללת את גורבנקו, כהן גרומי, רון פולונסקי ואנדי מורז, מנושאי הדגל של ישראל בטקס הפתיחה, העפילה לגמר במשחקי טוקיו, אך הפעם מורז לא הצליחה לעמוד בקצב של עצמה מטוקיו, בזמן שהאחרים רשמו זמנים די דומים, והנבחרת הפעם סיימה עשירית והחמיצה את הגמר בקצת יותר משנייה.

מוקדמות 100*4 מעורב – 3:45.33 (מקום 10)

מירון חרותי, בן 26. חרותי החמיץ את חצי הגמר בטוקיו על חודן של מאיות בודדות, אך הפעם הוא כבר היה טוב יותר ורשם תוצאה שהבטיחה לו מקום בחצי הגמר בלי בעיות מיוחדות. בחצי הגמר הוא רשם תוצאה פחות טובה ב-3 מאיות, ובמשחה כל כך קצר זה פער משמעותי, אם כי הוא היה זקוק בכל מקרה לשיפור משמעותי מהשיא הישראלי כדי להעפיל לגמר.

מוקדמות 50 מטר חופשי – 21.88 (מקום 10)
חצי גמר 50 מטר חופשי – 21.91 (מקום 13)

מרטין קרטאבי, בן 20. קרטאבי הוא הצעיר ביותר שקבע קריטריון אישי בשחייה עבור ישראל הפעם, והוא היה לא רע בסך הכל בהופעת הבכורה שלו במשחקים האולימפיים, כשהוא סיים במקום ה-19 והחמיץ את חצי הגמר ב-7 מאיות. השיא האישי שלו כן היה יכול להספיק למקום בחצי הגמר, אבל לא ראינו הרבה שיאים בבריכה בכלל, כאמור.

מוקדמות 50 מטר חופשי – 22.01 (מקום 19)

תומר פרנקל, בן 23. פרנקל היה הישראלי היחיד מלבד גורבנקו שקבע קריטריון אולימפי בשני משחים שונים, אך הוא לא הצליח להעפיל לחצי הגמר באף אחד מהם, וסיים במקום ה-21 בשניהם, והוא עדיין ממתין לחצי הגמר אולימפי ראשון אליו הוא יעפיל, בזמן שכל יתר השחיינים הגברים הישראלים ששחו גם בטוקיו וגם בפריס עשו חצי גמר אחד לפחות בפריס.

מוקדמות 100 מטר חופשי – 48.66 (מקום 21)
מוקדמות 100 מטר פרפר – 51.94 (מקום 21)

דניס לוקטב, בן 24. לוקטב רשם משחה מוקדמות טוב מאוד שהצליח לסדר לו מקום בחצי הגמר מהמקום ה-14, אך נחלש קצת בחצי הגמר וסיים שם במקום ה-16 והאחרון, בדומה למה שקרה לו במשחה השליחים של המרחק הזה, אז הוא היה השחיין הראשון של ישראל ורשם תוצאה טובה יותר במוקדמות מאשר בגמר. למרות זאת, מדובר בסך הכל בהופעה טובה של לוקטב שהצליח גם הוא להעפיל לחצי גמר.

מוקדמות 200 מטר חופשי – 1:47.01 (מקום 14)
חצי גמר 200 מטר חופשי – 1:47.93 (מקום 16)

גל כהן גרומי, בן 22. כהן גרומי הצטיין במשחה ה-200*4 של השליחים והיה לו חלק משמעותי בהעפלה של ישראל לגמר, וגם במשחה האישי שלו של ה-100 מטר פרפר הוא היה טוב והעפיל לחצי הגמר. כהן גרומי נחלש ב-18 מאיות בחצי הגמר, אך סיים רביעי במשחה שלו ואולי היה מצליח לסיים בעמדה טובה יותר, אך כל 8 השחיינים של המשחה השני סיימו בתוצאה מהירה יותר מזו שלו, והוא נאלץ להסתפק במקום ה-12.

מוקדמות 100 מטר פרפר – 51.30 (מקום 10)
חצי גמר 100 מטר פרפר – 51.48 (מקום 12)

אדם מראענה, בן 21. מרעאנה קבע את הקריטריון האולימפי לפני שנה ולא הצליח לשחזר אותו מאז, וגם הפעם הוא היה במרחק של כשנייה מאותו קריטריון, כך שהוא מצא את עצמו במקום ה-28, הנמוך ביותר של שחיין ישראלי במשחקים האלה, רחוק ממקום בחצי הגמר. אנחנו כמובן נקווה שהניסיון שהוא יצבור יסייע לו בעתיד לתוצאות טובות יותר.

מוקדמות 100 מטר גב – 54.61 (מקום 28)

דוד גרצ'יק, בן 23. גרצ'יק קבע את הקריטריון האולימפי בערך חודש לפני המשחקים, אך הפעם הוא היה איטי יותר וכבר במשחה הראשון היה שלישי בלבד, בזמן שכמעט כל יתר השחיינים סיימו בזמן טוב יותר משלו, והוא סיים במקום ה-22 בסופו של דבר.

מוקדמות 200 מטר גב – 1.58:79 (מקום 22)

רון פולונסקי, בן 23. פולונסקי פתח עם שיא ישראלי עגול במיוחד ב-100 מטר חזה שהספיק לו למקום האחרון בחצי הגמר, שם הוא רשם תוצאה טיפה פחות טובה, והמשיך במשחה בו הוא קבע את הקריטריון, ה-200 מטר מעורב אישי, שם הוא סיים שביעי את שלב המוקדמות, אך הוא נחלש טיפה בחצי הגמר והתוצאה הזאת גם ככה לא הייתה מספיקה למקום בגמר. מעניין לציין שפולונסקי הוא השחיין הישראלי היחיד מלבד גורבנקו שהעפיל ליותר מחצי גמר אישי אחד, וגם שהוא כבר הספיק מאז לשבור שוב את השיא הישראלי ב-100 מטר חזה.

מוקדמות 100 מטר חזה – 1:00.00 (מקום 16)
חצי גמר 100 מטר חזה – 1:00.37 (מקום 16)
מוקדמות 200 מטר מעורב אישי – 1:58.30 (מקום 7)
חצי גמר 200 מטר מעורב אישי – 1:58.89 (מקום 12)

אנסטסיה גורבנקו, בת 21. עבור גורבנקו המשחקים האלה היו אכזבה, כשעל חצי הגמר של ה-100 מטר חזה היא החליטה לוותר, ב-400 מעורב היא לא הייתה במיטבה והחמיצה את הגמר, וגם ב-200 מעורב היא פספסה אותו בתוצאה ואז כשהיא לא החליפה את האוסטרלית שפרשה בשל מחלה. למרות שהיו מגורבנקו ציפיות ליותר, עדיין מדובר בפעם הראשונה אי פעם ששחיין ישראלי מעפיל ל-3 חצאי גמר אישיים באותה אולימפיאדה, והיא סיימה למעשה בין 16 הראשונות בכל 4 המשחים האישיים שלה, מה שמראה עד כמה מדובר בשחיינית מהסוג שלא היה אף פעם לישראל, גם במשחקים פחות טובים שלה.

מוקדמות 200 מטר גב – 2:10.29 (מקום 13)
חצי גמר 200 מטר גב – 2:11.96 (מקום 16)
מוקדמות 100 מטר חזה – 1:06.22 (מקום 7)
מוקדמות 200 מטר מעורב אישי – 2:11.53 (מקום 11)
חצי גמר 200 מטר מעורב אישי – 2:10.32 (מקום 9)
מוקדמות 400 מטר מעורב אישי – 4:41.64 (מקום 10)

אביב ברזלי, בת 22. ברזלי העפילה לחצי הגמר במשחה ל-200 גב בטוקיו והפעם החמיצה את חצי הגמר ב-20 מאיות בגלל סיומת פחות טובה, בזמן שבחצי המרחק היא מראש לא נחשבה מועמדת לחצי הגמר ובאמת סיימה במקום ה-25. גם עבור ברזלי המשחקים האלה לא כל כך ענו על הציפיות האישיות, כשהמטרה שלה הייתה לעשות חצי גמר ב-200 גב, אבל גם היא מספיק צעירה כדי שיהיו לה עוד הזדמנויות לתקן.

מוקדמות 100 מטר גב – 1:02.30 (מקום 25)
מוקדמות 200 מטר גב – 2:10.71 (מקום 18)

לאה פולונסקי, בת 22. פולונסקי פתחה את המשחקים עם הופעה לא רעה בכלל ב-200 מטר חופשי, שם היא פספסה את חצי הגמר במעט יותר משנייה, אבל דווקא במשחה החזק יותר שלה, המשחה ל-200 מטר מעורב אישי, היא לא הצליחה לעמוד בקצב וסיימה 5 וחצי שניות מאחורי המקום האחרון שהוביל לחצי הגמר, כך שדווקא במשחה החזק שלה היא בכלל לא הייתה בעניינים.

מוקדמות 200 מטר חופשי – 2:00.38 (מקום 19)
מוקדמות 200 מטר מעורב אישי – 2:17.53 (מקום 28)

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.
Subscribe
Notify of
45 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דני האדום
12/08/2024 8:49:26

לצד ההישגים הבאמת גדולים של המשלחת יש קטגוריות שחייבות לעשות בדק בית לקראת האולמפיאדה הבאה:

השחייה- היא הראשונה! מסתבר שקריטריון אולימפי לא מבטיח הופעה מכובדת אם משיגים אותו שבוע לפני האולמפיאדה..
חבל שהמשתתפים מרמים את עצמם. .

קליעה- חאלאס עם הסרגיי ריכטר הזה ..כל אולמפיאדה אותו סיפור כנל החבר זילברמן מהכדור נוצה .

החץ וקשת – זה ענף שהייתי רוצה לראות שמשקיעים בו. עקבתי אחרי התחרות ולדעתי יש מצב שיש כשרונות צעירים בארץ..רק צריך להשקיע.

כדורגל – בושה של הופעה..אם מדברים על משחקי כדור אז איפה הכדורעף חופים שלנו? איפה ?

yaniv
yaniv
12/08/2024 9:42:59

לא ברור לי על מי אתה בטענות? השחיה נמצאת בשיא שלה כולל נבחרת שליחים(מתי הייתה לנו נבחרת שליחים טובה?? אז עשו תוצאת לא טובות -קורה אז מה זה אומר שהם מרמים את עצמם? זה אומר שלאולימפיאדה הבאה צריך לשלוח רק מי שמסיים טופ 3 בכל אליפות עולם מעכשיו ועד לוס אנגלס???
הרי יכולת יותר טובה של גרובננקו והיית עף פה על איך ענף השחייה התקדם ובלה בלה בלה.
לגבי קליעה וכדור נוצה חייב להגיד שמאוד מעצבן אותי הזלזול שלך(כנראה מפה באה התגובה הקצת אגרסיבית שלי) וואלה בן אדם מתאמן משקיע חי כל החיים שלו סביב זה,מצליח להגיע לכמה אולמיפיאדיות ברצף, מתחרה נגד הטובים ביותר בעולם וזה לא מספיק לכבודו.כבודו מוכן שהוא יעשה את כל ההקרבה הזאת ויקדיש את כל החיים שלו לדבר הזה רק אם הוא יכול להביא מדליה-אם לא אז ריכטר וזילברמן סתם מבזבזים לכבודו צפייה באירוע שבאותו זמן יקר יכל לראות משהו אחר יותר טוב באולימפיאדה

דני האדום
12/08/2024 22:17:04
Reply to  yaniv

בדיוק.עלית על הנקודה. יכולת "יותר טובה " .זה מה שהיה צריך מקבוצה של ספורטאים שאני שומע כמעט שנה שהם משיגים תוצאות מדהימות ובאולמפיאדה -יוק. אז אם אתה מאלו שסוברים שעצם ההשתתפות מביאה כבוד ..אז שיהיה לך בשמחה. אני לא . אני חושב שראוי לצפות ומותר לצפות שההישגים יראו על הלוח . אני לא חושב שמישהו מהשחיינים קפץ למים ורצה להיכשל ..אבל אני לא רואה שום פגם בצמצום המשלחת בהתאם לסיכויי המשתתפים . מה שמביא אותי לריכטר וזילברמן ..מה? אולמפיאדה רביעית ..אין לי משהו אישי רק לומר שלאולמפיאדה הבאה אם אין מועמד ראוי אחר בקליעה{גיא סטריק ..פרשת??} אז אולי אפשר לוותר ..יו נואו ובעניין הקרבות ידידי ..גם אם הייתי מקריב רגל לא הייתי זוכה בחיים במדליה פאראאולימפית..אני הראשון שיודה אבל הזירה כאן לא של ספורטאים עד כמה שידוע לי ..אז תעזוב .

אור
אור
12/08/2024 9:44:46

לא הבנתי מה הטענות שלך לספורטאים אולימפיים כמו ריכטר וזילברמן. או במילים שלך "חלאס עם המגיבים האלה"

Berch
12/08/2024 9:27:37

תודה על הסקירה המושקעת
יחסית לרמת החובבנות המקצועית בארץ בשילוב חוף הים הקרוב ו"המצב" בכללי הייתה זו אולימפיאדה שעלתה על כל הציפיות.

🙂

yaniv
yaniv
12/08/2024 9:47:26

תודה עמיחי
רק תיקון קטן הנבחרת סיימה עם נקודה אחת ולא עם 3 הפסדים.
נבחרת הכדורגל היא באמת האכזבה הגדולה ביותר שפה דווקא יש אשם או כמה אשמים וז גיא לוזון ומי שנתן לו את התפקיד.במקום לשים את אופיר חיים בתפקיד ולהוציא מהשחקנים האלה יותר ממה שהם שויים,אז לוזון עשה בדיוק ההיפך הוציא מהשחקנים האלה הרבה פחות ממה שכל אחד שווה.
גורבננקו פשוט מבאס רצת בעיקר בעיקר בשבילה,ראיתי ראיון שלה לפני המשחה האחרון לדעתי או אחרון אני כבר לא זוכר וכל כך ריחמתי עליה מצד אחד והערצתי אותה מצד שני,עומדת מתראיינת ורואים עד כמה היא מאוכזבת מעצמה ועד כמה קשה לה.מבאס ממש בעיקר בשבילה.

אור
אור
12/08/2024 13:30:14
Reply to  yaniv

מבין את הביקורת על לוזון אבל המציאות היא שגם עם מאמן אחר אנחנו לא שווים עלייה מהבית הזה, כמו שבבוגרים כשאנחנו מוגרלים עם שוויץ וכאלה מספרים סיפורים כאילו אנחנו "יכולים לעלות". ההבדל בפיזיות מול מאלי ובכל שאר האספקטים מול פרגוואי ויפן לא ניתן למחיקה עם מאמן מסוים

Last edited 1 month ago by אור
אלכס דוקורסקי
12/08/2024 16:18:00
Reply to  אור

אמת…

דוקטור רזי הופמן
12/08/2024 9:55:28

תודה רבה
נראה לי שבג'ודו אנחנו בחילוף משמרות ושבאולימפיאדה הבאה אולי יהיו פחות ג'ודאים או גודאיות.
מקווה שרז הרשקו תהיה שם. היא פייטרית גדולה.
לגבי גלישת רוח פוייל, הצמד הזה ימשיך לדעתי.

דוקטור רזי הופמן
12/08/2024 13:42:53

המון צעירים זה יפה אבל לא אומר כלום על הרמה שלהם.
לגבי הרשקו, אם היא בריאה, מאמין שתהיה. היא כבר תהיה בסביבות ה 30 וזו תהייה האלימפיאדה השלישית שלה.

asaf
12/08/2024 11:11:42

רז הרשקו בת 26 אז מאוד סביר והגיוני שתהיה גם במשחקים הבאים.

yaniv
yaniv
12/08/2024 10:02:17

חידשת לי בנושא נבחרת הגודו .אתה יודע מה הסיבה שהם לא שלחו נבחרת לתחרויות? הרי הם כבר שם ומתחרים ביחידים אז מה הייתה הבעיה?

yaniv
yaniv
12/08/2024 10:19:43

קצת חבל כי דירוג יותר טוב והסיכוי למדליה היה עולה.

yaniv
yaniv
12/08/2024 10:44:24

תכלס הגמר בין צרפת ליפן היה אחד המהנים ביותר מבחינתי.לדעתי זה גם בין הפעמיים הבודדות שאשכרא צפיתי בגודו ללא השתתפות ישראלים.

asaf
12/08/2024 11:10:25

תודה עמיחי. בסופו של יום זו אולימפיאדה מוצלחת מאוד עבור הנציגים הישראלים ברובם. הם די עמדו בציפיות ואף יותר ואיך שלא נסתכל על זה היא נגמרת עם מספר שיא של מדליות עבור המשלחת הישראלית ככה שאי אפשר להתלונן כלל. שניים שאפשר לראות מידת אכזבה בתוצאות שלהם הן גורבנקו בשחייה ששווה להקשיב לראיונות שלה ולבגרות שלה בהם, מאמין שבמשחקים הבאים תהיה הרבה יותר בשלה וטובה ולא צריך לקטול ולגמור לה את הקריירה. וגם במידה מסוימת ופחותה
שגיא מוקי שייתכן ועבורו זו הייתה אולמפיאדה אחרונה. מלבד שטילוב ונבחרת ההתעמלות שעמדו על הפודיום ראויה לציון ההופעה האדירה של דריה אטמנוב המתעמלת האומנותית שבגיל 18 ואולימפיאדת בכורה הגיעה למקום 5 בקרב רב והייתה כפסע ממדליה. באתלטיקה ראויה לציון לונה צ'מטאי סלפטר המופלאה שבגיל 36 ואחרי שנה לא פשוטה ספורטיבית ואישית התעלתה מעל ומעבר והגיעה להישג השיא של אצן או אצנית ישראלים במרתון שסיימה את הריצה במקום ה-9 ובתנאים לא פשוטים.

אלכס דוקורסקי
12/08/2024 12:35:42
Reply to  asaf

אכן הופעה מעולה של לונה.

asaf
12/08/2024 19:24:42

ממש ובתנאים לא פשוטים ואחרי שנה אללה יסטור שהייתה לה..

yaniv
yaniv
12/08/2024 12:38:32
Reply to  asaf

התכוונת אני מניח לארטיום שטילוב הוא האב הרוחני שבכלל שם את הספורט הזה על המפה אצלנו

אור
אור
12/08/2024 13:29:03
Reply to  yaniv

אלכס 🙂

yaniv
yaniv
12/08/2024 13:30:14
Reply to  אור

פספסתי נקודה אחרי ארטיום.הכוונה שלי הייתה שהוא התכוון לארטיום ולא לאלכס שטילוב

asaf
12/08/2024 19:24:09
Reply to  yaniv

אכן התכוונתי לארטיום דולגופייט ויצא לי שטילוב שהוא באמת הראשון ששם את התעמלות הקרקע בתודעה של רוב הציבור בישראל..

אלכס דוקורסקי
13/08/2024 0:27:37
Reply to  asaf

טעות פרוידיאנית (:

אלכס דוקורסקי
12/08/2024 12:21:11

עמיחי, תודה רבה על כל העבודה.

golan
golan
12/08/2024 13:22:22

תודה על הסיכום המפורט. בכלל על היומנים, ההפניות למשחקים וכל העבודה. בשביל לבדוק אם מישהו "הצליח" באולימפיאדה לא מספיק לבדוק את הבוקס סקור של המדליות, צריך לבדוק גם האם שיפר את שיאו האישי/לאומי. אם מיכאלה משה שיפרה את שיא ישראל בקשתות, זה לא כישלון לטעמי, אולי יכלה לחזור על זה ביום השני, אבל אין לי תלונה למי עשה את המקסימום, אבל לא עמד בציפיות הראליות מאוד שלנו למדליית זהב בכל מקצה.

yaniv
yaniv
12/08/2024 14:08:36

בול כל אחד שהגיע למשחקים אז קודם כל הוא תותח על ומקסימום אפשר להתאכזב אבל בטח לא כישלון

מנחם לס
12/08/2024 14:46:12

כיצד שלא תביט על זה, 7 מדליות זה הישג עצום לישראל. תודה על עשיית סדר בדברים

אור
אור
12/08/2024 15:41:34

תודה עמיחי

MBK
MBK
12/08/2024 17:12:59

תודה עמיחי
לחלק מהג׳ודוקאים שלנו הייתה הגרלה אכזרית
דווקא לפלציק הכוכבים הסתדרו פיקס
השווצרי הפתיע כשעלה לחצי הגמר משם הודח
גם חרול ההולנדי הייתה הגרלה סבירה
אני חושב שאם הוא היה מנצח ועולה לחצי הגמר הוא כנראה היה מפסיד מול יריב עדיף וגם בקרב על הארד

אור
אור
12/08/2024 22:43:15
Reply to  MBK

גם להרשקו הסתדר

edani
edani
12/08/2024 21:46:13

אני חושב שגם לך מגיעה מדליית זהב על ההשקעה האדירה! או לפחות במינימום גמר אולימפי 🙂

הייתה אולימפיאדה מאד מרגשת. בעיקר לאור ה7 באוקטובר שבכלל הוביל ההתרגשות יתר. נקווה שכל החטופים יחזרו בקרוב!!!

Last edited 1 month ago by edani
martin
martin
13/08/2024 0:46:52

הבעיה שלי היא השקעה מיותרת במקצועות שוליים שממש לא קיימים.
ההשקעה צריכה להיות בספורט יותר עממי ונגיש, כמו להעדיף השקעה בפינג פונג ולא בבדמינגטון.
לדעתי צריך להפסיק לייבא מתחרים זרים. יש לנו מספיק משלנו והזרים לא מצדיקים את העלות (חוץ מאופניים שזו השקעה פרטית).
כמו כן לבטל את הענף ההזוי של הרכיבה, שהוא גם לא קיים בכלל וגם הכי יקר לתחזוקה ותפעול.

אור
אור
13/08/2024 1:18:16
Reply to  martin

לא נראה לי שבאמת משקיעים בענפים האלה כמעט

trackback

[…] עם סיום המשחקים האולימפיים, הגיע הזמן להתחיל לסכם. בדומה לצמד הכתבות על המשלחת הישראלית לפני המשחקים, גם הפעם יהיו צמד כתבות שיסקרו את המשלחת הישראלית כולה במהלך האולימפיאדה. משיקולי נוחות, שמרתי על אותה חלוקה ואותו סדר בין שני החלקים מהכתבות לפני המשחקים, כאשר החלק הראשון נמצא כאן. […]

ירון, החלום
ירון, החלום
01/09/2024 17:25:25

בס"ד
תודה רבה עמיחי.
השקעת בגדול. עלות לגמר הכתבים בקרב רב