פאשלות דראפט מהגיהנום (12): מייקל ביזלי / רועי ויינברג

פאשלה: מייקל ביזלי, פוורוורד, 2.08 מ'. בחירה שנייה 2008 של מיאמי היט.

 

 

 

 

2007/08 הייתה העונה הגרועה ביותר בתולדות ההיט. פציעות של וויד ועזיבת שאקיל אוניל במהלך העונה דרדרו את הקבוצה ל-15 ניצחונות, והמאזן הגרוע ביותר בליגה. אוהדי הקבוצה הנואשים הסתכלו בערגה על הדראפט המסתמן, עם כוכבים כרכז מכללת ממפיס, דריק רוז, ופרוספקטים מבטיחים אחרים. מיאמי, עם 25% לבחירה הראשונה, נחשבת לפייבוריטית להשגת הטאלנט, אבל הבחירה הראשונה מגיעה לידי שיקגו, שהייתה צפוייה לזכות בבחירה התשיעית (1.7% לבחירה הראשונה). למרות זאת, ההיט זכו בבחירה השנייה באותו דראפט.

 

כצפוי, רוז נבחר ראשון על ידי הבולס, וקובל בהתלהבות בעיר הרוחות. שמות כמו ראסל ווסטברוק, קווין לאב (שהובילו את יו.אס.אל.איי לפיינל פור המכללות), ברוק לופז, אריק גורדון ורוי היברט היו על המסך, אבל ריילי החליט ללכת על מייקל ביזלי, שחקן של 26 נק' ו-13 ריב' למשחק בקנזס סטייט, כסייד-קיק לוויד שיוביל את מיאמי קדימה. הבחירה, שנראתה הגיונית בשעתה, קיבלה צידוק בליגת הקיץ בה הצטיין השחקן. למרות זאת, לפני תחילת העונה, הרוקיז דרל ארתור ומריו צ'למרס נתפסו על החזקת מריחואנה בחדרם, ונאלצו לשלם 20,000 דולר כל אחד. ביזלי, שהיה נוכח בחדר גם הוא, לא קיבל שום עונש, עד שבספטמבר מנג'ר ההיט פט ריילי אילץ אותו להודות שברח מהחדר כאשר המשטרה הגיעה. זה היה הניצוץ הראשון לבעיות סמים של ביזלי, שעל המגרש נראה רחוק אור משנותיו כרוקי, עם 14 נק' ו-5 ריב' בלבד למשחק, ב-25 דקות לערב. 

 

בקיץ 2009, ביזלי נכנס למכון גמילה ביוסטון, לכאורה עקב בעיות לחץ, אבל דובר על גמילה מסמים. למרות זאת, בעונה לאחר מכן ביזלי קיבל 5 דקות יותר ללילה, ונתוניו השתפרו בהתאמה ל-15 נקודות ו-6.4 ריבאונדים לערב, אך זה היה מאומה בהשוואה לנבחרי הלוטרי של אותה שנה-דריק רוז הפך לאול-סטאר, ראסל ווסטברוק הוביל קבוצה מתפתחת באוקלהומה סיטי, לופז היה השחקן המרכזי בקבוצה המזעזעת של ניו ג'רזי ונקודת האור היחידה, וקווין לאב כיכב במינסוטה המדשדשת. בפלייאוף, ביזלי ירד ל-11 נק' עם 6 ריב' למשחק, ומיאמי הודחו ב-5 משחקים בסיבוב הראשון. עקב כך ביזלי הועבר בקיץ 2010 למינסוטה תמורת בחירות סיבוב שני עתידיות, כדי לנקות שכר להבאת לברון ג'יימס וכריס בוש. ביזלי היה היחיד מבין בחירות הלוטרי של דראפט 2008 שהועבר לאחר שנתיים בקבוצה שבחרה/קיבלה אותו בערב הדראפט (טרייד).

 

בטימברוולבס, ביזלי קיבל סיטואציה מושלמת, כאשר אין עוררין על היותו האופציה הראשונה בהתקפה (בצוותא עם לאב), בניגוד למצב במיאמי, בו היה האופציה הרביעית לאחר וויד, צ'למרס וג'רמיין אוניל. באותה עונה נראה כי ביזלי מראה סוף סוף את מה שציפו ממנו טרם הגעתו לליגה, עם 19.2 נק' ו-5.6 ריב' למשחק. בקיץ אותה עונה הוא נעצר שוב על החזקת סמים, כאשר עלו ספקות בקשר להתמכרות אפשרית של השחקן לאלכוהול. בטורניר ראווה שארגן עם קווין דוראנט באותה תקופת זמן, הוא דחף יד לפנים של מעריץ שהעליבו. בעונה הבאה ירד משמעותית ביכולתו, עקב פציעה ברגל, עד ל-11.5 נק' ב-23 דקות (ב-10% נמוך יותר). הוולבס לא רצו להחתימו מחדש, וכשחקן חופשי הוא הגיע לפניקס, ששילמה לו 18 מיליון דולר ל-3 שנים. בפניקס ממוצעי השחקן קטנו, בהתאם לכמות דקותיו, כאשר בחירות הדראפט הגבוהות האחרות כיכבו בליגה באותה תקופה (רוז היה MVP פצוע, ווסטברוק הוביל קבוצה לגמר המערב בעונה לפני כן ולאב הפך לאחד מ-4 הפאוור פורוורדים הטובים בליגה), ולמרות הרצון הטוב בעיות הסמים של ביזלי הרסו סיכוייו להמשיך בקבוצה, שחתכה אותו בספטמבר 2013. שמונה ימים לאחר מכן הוא חתם מחדש במיאמי, הפעם כשחקן ספסל שולי, ששיחק רבע שעה בלבד ב-55 המשחקים בהם שותף (למשחק, כמובן). כעת ביזלי שחקן חופשי, ולמרות שהוא בן 25 בלבד, נראה כי שיאו מאחוריו. סיפור עצוב של פוטנציאל ענק שלא מומש.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
13 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
D-Rose
D-Rose
9 years ago

יפה מאוד, אבל כבר כתבו על ביזלי לא?

מנחם לס
מנחם לס
9 years ago
Reply to  D-Rose

לא

Mbk
Mbk
9 years ago

אני לא חושב שהוא באסט
היו לו בעיות באישיות אבל בהתחשב בכך שיש לו מממוצע קריירה של 13 נקודות וקצת לא הופכת אותו לבחירה מיותר גרועה של או ג׳יי מאיו שנבחר שלישי באותו דראפט
ווסטברוק ולאב שנבחרו לאחר מכן ופוספסו אבל ביום הדראפט ביסלי היה קרוב מאוד להיבחר ראשון
הבחירה של הבולס ברוז הייתה לא שגרתית והוא הגארד הראשון מאז אייברסון ב 96 שנבחר ראשון
ביסלי גם נבחר לחמישיית הרוקיס אם זכור לי
עם היחס הנכון הוא עוד מסוגל לנפק עונות סבירות ( 12 + 5 )

מנחם לס
מנחם לס
9 years ago

ביזלי לא אמר את המילה האחרונה. למעשה הוא רק התחיל את הקריירה. מחר הוא האיש שלי על "שחקנים שצריכים לקבל יותר דקות".
רק אריק ספואלטרה הדביל לא ראה זאת ולא נתן לו לשחק בפלייאוף.

k_700
k_700
9 years ago

או ג'יי מאיו , רוז, ביזלי(בסדר הזה) היו השמות הכי גדולים בדראפט הזה בהסתמך על ההייפ, קריירת תיכון וקריירת מכללות קצרה שפרט לרוז בממפיס של קאלפרי, השניים האחרים לא הצליחו להשאיר רושם מטורף בטורניר עצמו.

לכולם היה ברור שהשלושה האלה באים לשנה אחת וBYE BYE BYE.

להגיד שאחד מהם זה באסט זה לגמרי בדיעבד כי הכישרון שלהם היה פשוט עצום.

נכון למאיו וביסלי היו המון בעיות מהתיכון שהדליקו נורות אדומות אבל שוב בכל מחזור כמעט נתקלים בדברים כאלה אבל במעט מאוד מחזורים נתקלים בכוכבי בפרשמנים עם הייפ כל כך גבוה שדי ברור שילכו בין 3 הבחירות הראשונות.

ההייפ סביב מאיו בשנתיים לפני שהגיע לUSC היה פסיכי והוא רק ניסה להגדיל אותו כשבחר לשחק אצל הטרויאנס ולא לקבל מלגות ממכללות גדולות יותר.

יפת
יפת
9 years ago
Reply to  k_700

לא ממש עוקב אחרי קריירת מכללות, אבל לפי מה שאני זוכר היה די ברור ששיקגו ילכו רק על רוז, ולשניים האחרים אין ממש סיכוי.

לגבי ביזלי, הוא שחקן די טוב, רק צריך לסדר קצת את הראש (ולא בדרך שהוא חושב עליה)

ינון יבור
ינון יבור
9 years ago

אכן היה, לפני 4 ימים:
http://www.hoops.co.il/?p=32056

לא נורא, עוד נקודת מבט על הנושא.

מנחם לס
מנחם לס
9 years ago

MY FAULT

המשגיח
המשגיח
9 years ago

ביזלי 2.08??? ממש גבוה, תמיד חשבתי שהוא באיזור ה 2.03.

לדעתי הוא סוג של מלו לעניים. אין ספק שהבעיות שלו מחוץ למגרש מנעו ממנו להתקדם יותר בקריירה.

עגל
עגל
9 years ago

שחקן מצוין ובעייתי מאוד. לדעתי בשל הכשרון הוא עדיין לא גמר את הקריירה.
חבל שספולסטרה לא השתמש בו יותר שנה שעברה.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
9 years ago

תנו לו את הדקות של לברון וחופש לזרוק והוא נותן סטטיסטיקה יותר טובה ויותר יעילה ממנו.

פיזיקאי
פיזיקאי
9 years ago

ואמרו אמן שחקן מצוין עם ראש דלורית,
אצל פופוביץ הוא יפרח

Berch
Berch
9 years ago
Reply to  פיזיקאי

בדיוק מה שחשבתי….