אירועי דיומא – 09.08.2024 – המשחקים האולימפיים

אירועי דיומא – 09.08.2024 – המשחקים האולימפיים

אירועי דיומא – 09.08.2024 – המשחקים האולימפיים

המשחקים האולימפיים:

אתלטיקה / אלכס דוקורסקי

רשימת התחרויות: ריצת 400*4 נשים, ריצת 400*4 גברים, חצי גמר ריצת 800 גברים, חצי גמר ריצת 100 משוכות נשים, גמר ריצת 100*4 נשים, גמר הדיפת כדור ברזל נשים, גמר ריצת 100*4 גברים, גמר ריצת 400 נשים, גמר קפיצה משולשת גברים, ריצת 10,000 נשים, גמר ריצת 400 משוכות גברים.

קרב 7 נשים – קפיצה לרוחק, הטלת כידון, ריצת 800.

20:30: גמר 100*4 נשים: השדה מסתמן כמאוד פתוח ולמעשה כל נבחרת יכולה לנצח ומאידך גם לסיים שמינית. כידוע, הרבה מאוד תלוי גם בהעברה מוצלחת ושוטפת של מקל השליחים. נציין בכל זאת את ארה"ב (שקארי ריצ'רדסון) ובריטניה (דינה אשר-סמית') כנבחרות בעלות אולי סיכויים מעט גבוהים יותר לסיים על הפודיום.

20:37: גמר הדיפת כדור ברזל נשים: נמנה מספר מועמדות (רשימה חלקית) לניצחון: האלופה האולימפית, ליז'או גונג הסינית, ג'סיקה שילדר ההולנדית (אלופת אירופה), שרה מיטון הקנדית, שנראתה מצוין במוקדמות ויימיסי אוגונלייה מגרמניה. אלופת העולם, צ'ייס ג'קסון (המוכרת יותר בשם נעוריה, איליי), לא עברה את המוקדמות.

20:47: גמר 100*4 גברים: בדומה לנכתב על מיאוץ הנשים, גם גמר הגברים יהיה צמוד ותלוי רמות בטיב החילופים. כל נבחרת מסוגלת למעשה לנצח. נואה ליילס, שחלה בקורונה, לא ירוץ בשורות ארה"ב, אך כמובן שעדיין מדובר בנבחרת חזקה מאוד. דרום אפריקה, בריטניה, יפן, סין והאלופה האולימפית, איטליה, יכולות, כאמור, לסיים על הפודיום, גם כן.

21:00: גמר 400 מטר נשים: סאלווה עיד נאסר מבחריין ניצחה באליפות העולם בדוחא לפני חמש שנים, כשקבעה בגמר תוצאה של 48.14 שניות, השלישית בכל הזמנים. מטבע הדברים, סימני שאלה כאלה ואחרים התגלעו סביב האתלטית ילידת ניגריה, וכעבור זמן מה היא הושעתה עקב מספר מקרים של אי דיווח לגבי מיקומה (דהיינו, זמינות לבדיקת סמים). נאסר חזרה להתחרות העונה, נראתה מעולה במוקדמות וקבעה תוצאה מהירה מאוד של 49.08, השנייה בטיבה העונה מבין יריבותיה בגמר. התוצאה המהירה העונה, מבין המשתתפות בגמר, ביותר שייכת לאלופת אירופה, נטליה קאז'מארק הפולניה, שרצה הקפה אחת ב-48.90. מאריליידי פאולינו מהרפובליקה הדומיניקנית וראשידת אדלקה מאירלנד מועמדות גם כן לסיים על הפודיום.

21:13: גמר קפיצה משולשת גברים: שליש מהאתלטים שיופיעו, כלומר ארבעה במספר, הם ילידי קובה, כשרק אחד ייצג את מדינת האם. שניים מהם, שמשתתפים תחת הדגל המדינות מחצי האי האיברי, מועמדים לזהב ולכסף. פדרו פיצ'ארדו מפורטוגל, האלוף האולימפי, קפץ לפני חודשיים בגמר אליפות אירופה ל-18.04, תוצאה ששווה ניצחון כמעט בכל תחרות. אלא שבן ארצו לשעבר, שכיום מייצג את ספרד, ג'ורדן אלחנדרו דיאז פורטון, קפץ ל-18.18 וניצח בגמר היבשת. נציין גם את הוגו פבריס ז'אנגו מבורקינה פאסו, אלוף העולם ומדליסט ארד אולימפי, ואת שיאן העולם לנוער, ג'יידון היברט הג'מייקני בן ה-19.

21:25: 800 מטר – קרב 7 נשים: שני ימי התחרות הקשה יסתיימו עם הריצה לשתי ההקפות. קתרינה ג'ונסון תומפסון הבריטית, אלופת העולם, מדורגת ראשונה לאחר היום הראשון, כשהיא מקדימה ב-48 נקודות את האלופה האולימפית הכפולה, נפיסאתו תיאם הבלגית וב-99 נקודות את אנה הול מארה"ב. היות והיכולות של שתי הראשונות בקפיצה לרוחק, המקצוע הראשון של היום השני, דומות למדי, נראה כי הטלת הכידון, המקצוע השני של היום, יכול לשמש כמעין שובר שוויון בין שתי המובילות. הבלגית מטילה טוב יותר משמעותית (כמעט 13 מטר הבדל בשיאים אישיים) משתי יריבותיה. אם לא יקרה משהו יוצא דופן, ייתכן שתעבור לראש הדירוג לאחר תום הטלת הכידון ותשמור על היתרון (והניצחון, למעשה) גם לאחר ריצת ה-800, בה אנה הול היא הטובה ביותר בכל שדה המשתתפות.

21:57: גמר 10000 נשים: ביאטריס צ'בט תרצה להוסיף זהב נוסף לזכייתה בחצי המרחק בתחילת השבוע. הקנייתית בת ה-24, שיאנית העולם (28:54.14, היחידה שירדה מ-29 דקות), מועמדת לניצחון, במנותק מאופן התפתחות הריצה (מהירה מהתחלה, 'טקטית' או בכל דרך אחרת). נראה כי יריבתה הגדולה ביותר תהיה אלופת העולם, גודאף צגאיי האתיופית, שקבעה השנה שיא אישי נפלא של 29:05.92 (בריצת שיא העולם של צ'בט). סיפאן חסן, האלופה האולימפית שצפויה לרוץ גם במרתון ביום ראשון, לא רצה העונה 25 הקפות של המסלול, אך מדליית הארד שזכתה בה ב-5000 מעידה כי יש לקחת בחשבון ריצה טובה מאוד שלה. נמנה שלוש אתלטיות נוספות שעשויות להתמודד בצמרת השדה: פוטיין טספאי האתיופית ושתי קנייתיות: מרגרט צ'לימו קיפקמבוי וליליאן רנגרוק.

22:45: גמר 400 משוכות גברים: כולנו זוכרים את הריצה הבלתי נשכחת בטוקיו, שבה קרסטן וארהולם הנורבגי הפך לאדם הראשון שירד מ-46 שניות, כשקבע 45.94 אל מול היציעים הריקים באצטדיון האולימפי בבירת יפן. גם הבאים אחריו באותה הריצה, ריי בנג'מין מארה"ב ואליסון דוס סנטוס הברזילאי, יופיעו הערב בגמר. האחרון, שקבע כבר העונה 46.63 שניות, נפצע בהמשך ונראה טוב במוקדמות. נראה כי המאבק על שני המקומות הראשונים יהיו שוב בין וארהולם לבנג'מין. האמריקאי גבר העונה על האלוף האולימפי, אך הפער ביניהם היה קטן מאוד. הנורבגי בן ה-28, שזכה בכל תואר אפשרי במקצוע, פותח לרוב מהר מאוד, גם ביחס ליריביו המעולים, ונמתין לערב לראות אם פתיחתו המהירה תביא אותו גם ראשון לקו הסיום או שמא ריי בנג'מין יביא לארה"ב מדליית זהב נוספת, אחת מני רבות באתלטיקה (ולא רק) במשחקים אלה.

שחייה במים פתוחים / עמיחי קטן

8:30 המשחה ל-10 ק"מ גברים:

מתן רודיטי הפתיע את כולנו במשחקי טוקיו כשסיים במקום הרביעי במשחה המרתון של 10 הקילומטרים, ומאז הוא שמר על יציבות בסביבות הטופ 10 ברוב התחרויות הגדולות, הכוללות בין היתר את שתי אליפויות העולם האחרונות בהן הוא סיים שמיני ב-2023 ועשירי ב-2024. בין השחיינים הבולטים האחרים ניתן למצוא את האלוף האולימפי המכהן, פלוריאן ולברוק הגרמני, שגם זכה באליפות העולם ב-2023, את סגנו מטוקיו, קרישטוף רשובסקי ההונגרי שהוא גם אלוף העולם המכהן, ואת גרגוריו פלטריניירי האיטלקי, שזכה בארד בטוקיו, ובמשחקים הנוכחיים כבר זכה בכסף במשחה ל-1,500 מטר חופשי ובארד במשחה ל-800 מטר חופשי, כשמדליית הזהב האולימפית היחידה שלו הייתה ב-1,500 חופשי בריו, והוא יעשה את המעבר מהבריכה לנהר הסן.

התעמלות אמנותית / עמיחי קטן

11:00 מוקדמות קרב-רב קבוצתי:

נבחרת ישראל היא אלופת העולם המכהנת בקרב-רב ואחת מהנבחרות שזכו בכמות הגדולה ביותר של תחרויות בשנים האחרונות, כאשר בולגריה זו כנראה המדינה היחידה בעולם שחגגה יותר תארים מישראל בענף הזה במחזור האולימפי הנוכחי. הנבחרת הישראלית, הכוללת את אופיר שחם, דיאנה סברצוב, אדר פרידמן, רומי פריצקי ושני בקנוב, נחשבת מועמדת להגיע רחוק מאוד, ובשלב המוקדמות, המטרה היא כמובן להעפיל לגמר, אליו מעפילות 8 מתוך 14 הנבחרות, אך גם לעשות את זה באופן שיבהיר שהפעם פנינו לשיפור ביחס להישג השיא האולימפי הקודם, מקום שישי בפעמיים הקודמות. ישראל תהיה הנבחרת ה-14 והאחרונה לעלות על המשטח בכל סבב, כאשר יש שני סבבים, אחד של 5 חישוקים ואחד של 3 סרטים ו-2 כדורים.

15:30 גמר קרב-רב אישי:

דריה אטמנוב הישראלית העפילה אתמול לגמר לאחר שסיימה את המוקדמות במקום השביעי, והיום אנחנו נראה אותה בשלב הגמר, יחד עם עוד 9 מתחרות אחרות. אטמנוב תהיה השנייה בסבב בכל אחד מהמכשירים, כשהסדר שלהם הוא חישוק, כדור, אלות וסרט, ותקווה לפתוח טוב יותר מהחלק הראשון של התחרות אתמול, שם היא מצאה את עצמה במקום ה-11 אחרי החישוק והכדור. סופיה רפאלי מאיטליה סיימה ראשונה במוקדמות בפער די משמעותי, כשאחריה דריה ורפולומייב מגרמניה, בוריאנה קיילין מבולגריה וטאיסיה אונופריצ'וק מאוקראינה שהיו די צמודות, ואילו סטיליאנה ניקולובה מבולגריה, שנחשבה מועמדת בכירה להגיע רחוק, סיימה רק במקום ה-11 ולא העפילה לגמר.

שחייה אמנותית / עמיחי קטן

20:30 השלב הטכני:

צמד הישראליות, שלי בובריצקי ואריאל נשיא, תעלינה הערב לשלב הראשון של התחרות שלהן, השלב הטכני הדורש ביצוע של אלמנטים מסוימים לפי סדר שנקבע מראש, זאת בניגוד לשלב החופשי שיתקיים מחר באותה שעה ומאפשר למתחרות להפגין יותר יצירתיות בתרגיל שלהן. בניגוד למה שהיה בעבר, שלב הגמר בוטל, כך שהשלב הטכני היום והשלב החופשי מחר הם היחידים שיתקיימו במשחקים, ומעניין יהיה לראות האם ואיך זה ישפיע. צמד הישראליות זכו במדליית ארד בכל אחד מהשלבים האלה באליפות אירופה האחרונה וסיימו במקום ה-5 בשלב הטכני באליפות העולם השנה, ויהיה מעניין לראות האם השלב הטכני יוכל לייצר להן מקדמה כדי להיות הישראליות הראשונות בטופ 10 האולימפי בענף הזה, ואולי אפילו מעבר.

אופני מסלול / דוד "פאקו" סעדה

היום החמישי בוולודרום יתמקד בעיקר בספרינטים האישיים. הנה שוב הסבר קצר על כל אחד מהענפים אותם נראה היום:
ספרינט אישי: זהו מירוץ ראש בראש בין שני רוכבים על שלוש הקפות. הסגנון של המירוץ הוא בד"כ של חתול ועכבר לאורך רוב המסלול עד שאחד הרוכבים מנסה לברוח אל הקו. מקצוע הדורש טכניקה רבה וכח מתפרץ (ושריר ארבע ראשי מפותח מאד). החל מרבע הגמר נקבל סיבובים של הטוב משלושה.
מדיסון: זהו סוג של מירוץ שליחים זוגי למרחק של 30 ק"מ (לנשים), כשרוכב אחד מבין הצמד נמצא על המסלול והשני מחכה להחלפה בלחיצת יד. זהו מירוץ אחד ללא שלבים מקדימים. בדומה למירוצי הנקודות באומניום, גם כאן המירוץ מוכרע בנקודות, המתקבלות על התוצאות במיאוצי ביניים בכל עשר הקפות, כשעקיפה בהקפה שלמה מזכה ב-20 נקודות, ופיגור כזה בהקפה מוריד את אותו סך נקודות

15:40 ספרינט אישי לגברים: היום נקבל את שני השלבים המסיימים, כשבחצי הגמר (15:40) יתמודדו אלוף העולם והפייבוריט הראשי, ההולנדי הארי לברייסן מול הבריטי ג'ק קרלין, ובחצי הגמר השני יתמודדו מתיו ריצ'רדסון האוסטרלי וג'פרי הוגלנד ההולנדי. הגמר ייערך בשעה 19:00.

15:00 ספרינט אישי לנשים: כאן נקבל את השלבים המוקדמים של התחרות. השדה כאן פתוח לגמרי, ויכלול את האלופה האולימפית, הקנדית קלסי מיצ'ל, הבריטית אמה פינוקיין, הגרמניות לאה סופי פרידריך, אמה הינצה ופאולין גראבוש וגם אלופת הקיירין הטרייה, הניו זילנדית אלס אנדרוז. המוקדמות ב-15:00, 1/32 הגמר ב-1:48 ו-1/16 הגמר ב-20:10.

19:09 מדיסון לנשים: המירוץ היום יביא לנו את הפייבוריטיות הברורות בדמות הצמד הבריטי ניאה אוונס ואלינור בארקר. מולן ינסו להתחרות האוסטרליות ג'ורגי'ה בייקר ואלכסנדרה מאנלי והדניות אמלי דידריקסן ויולי לת'.

כדור-מים / שקד יעקובי

אחרי סידרת רבעי גמר מרתקת בהן איטליה הודחה על ידי הונגריה בסקנדל ששלח שני שופטים הביתה, הנסיך הסרבי מנדיץ' סחב את סרביה על הגב, קרואטיה מנצחת בטורניר דווקא בטורניר חלש, וארה"ב עולה אחרי ניצחון בפנדלים מול סינדרלת הטורניר אוסטרליה.

חצאי גמר:

15:35 סרביה – ארה"ב:

מעצמת הכדור-מים סרביה הגיעה לטורניר אחרי סבב חילופי דורות בנבחרת ופתחה את הטורניר בצורה דיי חלשה, והתקדמה לשלב הנוקאוט בקושי רב. ברבע הגמר התעלות של הכוכב דושאן מאנדיץ' (Dusan Mandic) עם 5 שערים הצילה את הסרבים מהדחה מוקדמת מול יוון החזקה, שגם היא הייתה מועמדת ברורה למדליה. מהצד השני האמריקאים בטורניר הטוב ביותר שלהם מאז אולימפיאדת בייג'ין ב2008 בה הפסידו בגמר להונגריה. בשלבים המוקדמים האמריקאים הפתיעו וניצחו את מונטנגרו וקרואטיה באופן מרשים, ואם יש טורניר בו הם יכולים להפתיע וללכת עד הסוף זה דווקא השנה!

20:35 הונגריה – קרואטיה:

ההונגרים מגיעים כפייבוריטים למשחק אחרי סקנדל ברבע הגמר מול איטליה כשבאירוע חריג שני שופטי המשחק התעלמו בנחרצות משופטי ה-VAR, הוציאו כרטיס אדום לשחקן איטלקי שבהלך תנועת זריקה פגע בשחקן יריב, והעניקו פנדל שנוי במחלוקת להונגרים. החלטה זו טלטלה את עולם הכדור-מים שראה בברור את טעות השיפוט וההתעלמות מהVAR מה שגרר המון תהיות לגמרי מכירת משחקים. ראוי לציין ששני השופטים הורחקו מהטורניר וכנראה גם מהמשך שיפוט משחקים בין-לאומיים. מעבר לכך, זהו הטורניר האחרון של הפנומן ההונגרי דינש וארגה (Dinesh Varga, כמו "דניס" רק של הונגרים), שהיה בשנים האחרונות הכוכב הכדור-מים בלתי מעורער. ההונגרים ינסו להחזיר את הזהב הביתה אחרי ששלטו באולימפיאדה במשך עשור וחצי עד 2008 ומאז לא זכו בזהב. הקרואטים הגיעו לטורניר קצת יותר צנועים כשנחלו כמה הפסדים מפתיעים בשלבים המוקדמים. הניצחון ברבע הגמר על ספרד החזקה הפתיע מאוד כשהקרואטים שהציגו משחק אגרסיבי מהפתיחה והפתיעו את הספרדים. הקרואטים ינסו להתקדם כסוס שחור בטורניר ולשחזר את הזכייה מלונדון 2012.

משחקי דירוג:

14:00 משחקי דירוג 5-8 איטליה – ספרד:

שתי המאוכזבות העיקריות משלב רבע הגמר, שכיוונו אל הזהב בבירור, מצאו את עצמן מתמודדות בשלבי הדירוג. מצד אחד הספרדים יגיעו עם מיינד-סט שהם ממשכים בבניית האופי של הנבחרת היחסית צעירה. מצד שני אחרי הסקנדל לא ברור אם האיטלקים יופיעו למשחק ואם כן, האם יעלו במטרה לנצח או רק להעביר את הזמן.

19:00 משחקי דירוג 5-8 יוון – אוסטרליה:

סינדרלת הטורניר אוסטרליה תפגוש את הסינדרלה של השנים האחרונות יוון. אוסטרליה בטורניר מצוין כבר חלמו על מדליה אבל כנראה החלום יחכה לעוד 4 שנים. היוונים שבשנים האחרונות לא מסתפקים בפחות ממדליה באף טורניר בין לאומי, יצטרכו להסתפק בניסיון להבטיח את המקום החמישי.

Subscribe
Notify of
92 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אהרון שדה
09/08/2024 10:18:50

תודה לכולם
האתלטיקה כאן ברמה גבוהה
נקבעו כמדומני כבר 3 שיאי עולם
ב 400 שליחים מעורב
במוט וב 400 מש
אך חוץ מזה ראינו איכות יוצאת דופן בכמה מקצועות
כמו ב 10000 ג
שם אף מנצח מהעבר לא היה מגיע לפודיום בפריס
ולמעט טוקיו המקום 11 כאן היה מנצח כל אולימפיאדה אחרת

גם ריצת 400 הייתה מדהימה אמנם ללא שיא אולימפי אבל החמישי כאן ירד מ 44 שניות זה לא קרה אף פעם (בריו כל השלישייה ירדה מ 44)
אגב החמישי כאן היה ג'יימס הגרנדי שקבע
43.87
ב 2012 בלונדון הוא רץ 43.94 איטי ב 7 מאיות וזה הספיק לו לזהב

גם גמר הכידון אתמול היה מדהים
כולם עברו 80 מטר
והפקיסטני הביא מדליה מזוהבת היסטורית עם שיא אולימפי חדש

וגם ה 200 מטר עם טובגו האפריקאי מסטוסאנה היה מטורף

וזה מביא אותי לנקודה השנייה
שינוי מה שהורגלנו מבחינת שליטה במקצועות

כמה דוגמאות

אתמול ב 200
4 נציגי אפריקה מול 4 נציגי אמריקה שאפריקה מנצחת
3000 מכ גברים
ארה"ב עם הכסף קניה בפעם השנייה ברציפות רק עם הארד
כידון אין שום מדליה לאירופה
הפודיום
פקיסטן הודו וגרנדה
כמובן שמגמה רק התעצמה ולא החלה דווקא בפריס
הנה ברוחק היווני זכה כבר בפעם השנייה
ובכל זאת אף לא אמריקאי בודד בגמר.

לגבי היום לא אצפה כמובן
אך מסקרן במיוחד 10000 נ
ואם כבר נקדים את מוצאי שבת
אז מסקרן לראות את קייפגון ב 1500 נ
ואת הנורווגי ב 5000

אשר לישראלים
רודיטי רחוק כרגע
הסיכוי הגדול באומנותית קבוצתי

אשר לכדורמים מוזר שיש משחקי דירוג 5-8
זה כמדומני הענף היחידי לכך אפילו באישי

אם יורשה לי עוד היום גמר הרגל
צרפת – ספרד
זה גמר תמיד מרתק
רק לפני חודש הם נפגשו בחצי גמר היורו וספרד ניצחה
אגב לספרד 2 נציגים שהיו ביורו הם כמובן מיעטו לשחק אך נטלו חלק קטן
זהו באנה קשר ויאריאל ופראמין לופס מברסה

זה מזכיר שלפני 40 שנה הם שיחקו בגמר היורו בפריס וצרפת ניצחה 0-2
והנה אחרי 40 שנה הם בגמר האולימפי באותו המקום
ואם הזכרתי כדורגל
מחר הגמר האולימפי בין ברזיל לארה"ב
ואם ברזיל ומרתה ינצחו זה יהיה חתיכת סיפור שיהיה שווה להרחיב בו
בקצרה נגיד שמדובר במסי הנשית
היא לקחה איזה 7 כדורי זהב
אך לא זכתה בכלום עם הנבחרת
היא כבר סביבות גיל 39 בטורניר אחרון
בשלב הבתים הורחקה מ 2 משחקים וכולם היו בטוחים שהחלום נגמר אך דווקא בלעדיה ניצחה הנבחרת פעמיים כולל מול אלופת העולם ספרד
ועכשיו היא חוזרת להגיע לארץ המובטחת ….

דוד תודה רבה על סיקור האופניים
מודה שצפיתי מעט אך התקשתי להבין
כמה דברים בסיסים
מה הסיכוי של יעקובלב
לעשות משהו נאה כפי שעשה בספרינט ?

אהרון שדה
09/08/2024 10:20:08

שכחתי את ה 1500 גברים שגם היה מטורף
האחרון כאן היה מקדים ב 14.41 את המנצח מריו
ובכלל ה 11 כאן מנצח כמעט כל תחרות אולימפית מהעבר

אהרון שדה
09/08/2024 10:21:04

וב 10000 לא ה 11 כי אם ה 13
13 ירדו מ 27.00 דק
ובאף אולימפיאדה אחרת לא ירד מזמן זה אפילו לא האלוף

אלכס דוקורסקי
09/08/2024 10:58:02

אהרון, תודה רבה. רמת האתלטיקה אכן מאוד גבוהה ועמוקה.

אלכס דוקורסקי
09/08/2024 11:02:56

אשמח אם יאקוב ינצח ב-5000.

עידו גילרי
09/08/2024 11:05:04

למי שזה טיפה מדבר אליו – תיכף מתחיל חלק הבולדר של גמר הטיפוס אצל הגברים. במוקדמות (או חצי הגמר כמו שהם קראו לזה) אף אחד מהגברים לא הצליח לעשות יותר משני טופים, כך שבהחלט מאתגרים אותם.
אני מזכיר שהפעם חילקו את הטיפוס לתחרויות ספיד (שכבר נגמרו) וליד+בולדר בנפרד.
גם שיטת הניקוד שודרגה מהמשחקים הקודמים כשבכל אחד מהמקצים ניתן לצבור עד 100 נקודות.
בבולדר זה מתחלק ל-5, 10 ו-25 נקודות ( מקס עבור טופ) לכל בעיה.
מבחינת המתחרים – אף אחד מהשמות הגדולים לא פישל וצפויה תחרות מעניינת.

רן הנרגן
רן הנרגן
09/08/2024 12:23:01

תחרות הריצה לגובה היא דבר משעשע למדי

עידו גילרי
09/08/2024 12:32:47

פחות מתחבר – ענף של זיכרון שריר ופחות של כח שיווי משקל וחשיבה.

עגל
09/08/2024 13:56:03

אני גם מעדיף טיפוס ארוך ואיטי

דוקטור רזי הופמן
09/08/2024 11:34:16

הריקוד האמנותי למעוניינים
ישראל האחרונה לעלות.
https://cdn.xsportbox.com/webplayer.php?t=ifr&c=2445762&lang=en&eid=219128709&lid=2445762&ci=571&si=58&ask=1723194000&noplayer=0

דוקטור רזי הופמן
09/08/2024 12:31:59

הבנות עולות
אני יודע

דוקטור רזי הופמן
09/08/2024 12:34:03

חבל
התרגיל נדפק

עמיחי קטן
09/08/2024 14:07:41

בניגוד למה שנשמע בשידור, המקום בגמר לא באמת היה בסיכון, למרות יום פחות מוצלח ממה שהנבחרת מסוגלת לעשות

דוקטור רזי הופמן
09/08/2024 16:27:40

לא יודע מה אמרו בשידור. אני לא מחפש את הקשב.
בכל מקרה יש גמר ושם דומני תרגילים אחרים, בטח ברמה יותר גבוהה. רק נקווה שהפעם הכל ילך כשורה ושהבנות יתעלו ויצליחו להשיג עוד מדליונסקי.

עידו גילרי
09/08/2024 11:59:08

הבעיה הראשונה הניבה 5 טופים כשאנרקו עושה זאת בנסיון הראשון וגם מקבל ציון מושלם.
הבעיה השנייה בינתיים יותר מאתגרת כשכולם נתקעים בהיי זון.

עידו גילרי
09/08/2024 12:19:41

אנרקו היחיד לעשות טופ גם בבעיה השנייה כשבינתיים גם בבעיה השלישית אין טופים.
בהחלט ממשיך לבסס את עצמו כמועמד המרכזי לזהב.

עידו גילרי
09/08/2024 12:31:04

טובי רוברטס עושה טופ ראשון בבעיה השלישית ושונה קוקסי בהתלהבות יותר מהרגיל…
בעיות ממש סדיסטיות היום כדאי לציין.

Last edited 1 month ago by עידו גילרי
עידו גילרי
09/08/2024 12:32:02

דאפי עושה טופ בבעיה הרביעית ממש על הקשקש.

עידו גילרי
09/08/2024 12:42:37

האלוף האולימפי אלברט גינס לופז לא מצליח להשיג אפילו טופ אחד במקצה שהוא בפירוש רחוק מלהתמחות בו. משאיר לו פער עצום לסגור בליד ויהיה תלוי גם בתוצאות של אחרים.
אדם אונדרה הצ'כי נכנס לאותו בור…

Last edited 1 month ago by עידו גילרי
אלכס דוקורסקי
09/08/2024 12:59:45

בהקשר של ענף הטיפוס, נציין את הובס קסלר. האתלט בן ה-21 מארצות הברית, שסיים חמישי בגמר ה-1500 בשיא אישי מעולה של 3:29.45, הצטיין בטיפוס ואף ייצג את ארצו באליפויות בינלאומיות בענף.

עידו גילרי
09/08/2024 13:04:36

הוא לא היה מהטופ.

אלכס דוקורסקי
09/08/2024 13:09:30

נכון, אבל עצם ייצוגו את ארצו מעיד על הצטיינותו. עושה חיל באתלטיקה כבר מגיל צעיר.

עידו גילרי
09/08/2024 13:19:44

אמת.

עידו גילרי
09/08/2024 12:58:02

תם שלב הבולדר.
שוב אף אחד לא השיג יותר משני טופים. 8 בסך הכל (מתוך 32 אפשריים). אנרקו, דאפי ורוברטס עם שניים כל אחד תופסים פער משמעותי לקראת הליד שיתחיל באחת וחצי.

Last edited 1 month ago by עידו גילרי
אור
אור
09/08/2024 13:21:41

בעיה..

עידו גילרי
09/08/2024 13:22:58
Reply to  אור

ככה הם קוראים לזה וככה הם גם מתייחסים לזה…

עידו גילרי
09/08/2024 13:25:55

אהה אני רואה שהתייחסתי בלי לקרוא אז תתעלם…

Maoz Daskal
Maoz Daskal
09/08/2024 13:17:32

אפשר קישור לשידור של ערוץ הספורט של התעמלות אומנותית?

דוקטור רזי הופמן
09/08/2024 13:37:38
Reply to  Maoz Daskal

תמצא למעלה

עידו גילרי
09/08/2024 13:53:28

מקארתור ודאפי עם תוצאה מעולה בליד של שני ה"בולדריסטים" מוציאה את כל ה"לידרים" שהתקשו בבולדר מהמירוץ. זה עכשיו יהיה בין חמישה בלבד. האלוף האולימפי לא יעמוד על הפודיום גם עם ציון מושלם

עידו גילרי
09/08/2024 14:00:03

יעקוב שוברט האוסטרי מפספס רק את השלב האחרון ועובר להוביל…takes the lead

עידו גילרי
09/08/2024 14:01:57

ולא פחות חשוב מבטיח מדליה.

עמיחי קטן
09/08/2024 14:21:02

והנה הבריטי עבר אותו

עידו גילרי
09/08/2024 14:23:02

היה צפוי.

אור
אור
09/08/2024 15:37:33

קלטתי את זה

עגל
09/08/2024 13:55:04

תודה לכל הכותבים. ההשקעה לא מובנת מאליה.
יהיה ערב אתלטיקה משובח (אני בעיקר אוהב את הריצות הארוכות), כנראה שאצפה בדיליי.
בכדורמים סרביה תנקום בארה"ב על ההפסד אמש?

עידו גילרי
09/08/2024 16:56:02
Reply to  עגל

התשובה היא כן…

עידו גילרי
09/08/2024 14:13:41

נפיסטו תיאם בדרך לעוד תואר כשהיא חוזרת להוביל אחרי הכידון וביתרון גדול של 120 לפני ה800מ.

Last edited 1 month ago by עידו גילרי
אלכס דוקורסקי
09/08/2024 15:08:36

כל הכבוד. ידוע כי הפערים בכידון בין תיאם ליריבותיה הם בבחינת שובר שוויון בתחרות.

Last edited 1 month ago by אלכס דוקורסקי
עידו גילרי
09/08/2024 15:23:49

כן, למרות שזה לא המקצוע החזק שלה. אבל למישהי מה'טיפוס' שלה זה נדיר להיות חזק גם בכידון.

אלכס דוקורסקי
09/08/2024 16:38:03

חלק מהייחוד של אתלטי הקרב הוא ההצטיינות שלהם במקצועות שלכאורה אין ביניהם קשר קרוב, אם בכלל. למשל, ניקולס קאול הגרמני, אלוף עולם ב-2019 ואלוף אירופה לפני שנתיים, הטיל כידון ל-79 מטר ורץ 1500 ב-4:10.

city_jogger
city_jogger
09/08/2024 19:56:16

מצחיקול הקאול הזה… יום וחצי משתרך מאחור ואז בשני המקצועות האחרונים קובר את כולם ומנצח/משתרבב לפודיום (אם כי באולימפיאדה הנוכחית השתרך יותר מדי מאחור ולא נשאר לו כבר סיכוי)

אלכס דוקורסקי
09/08/2024 20:59:23
Reply to  city_jogger

נכון. היום השני, הטכני יותר, חזק אצלו לעומת הראשון, באופן יחסי.

עידו גילרי
09/08/2024 14:21:32

טובי רוברטס עם טיפוס נהדר מבטיח לו את הכסף לפחות לכל צהלות שדרי יורוספורט. רק אנרקו נותר.

Last edited 1 month ago by עידו גילרי
עמיחי קטן
09/08/2024 14:22:37

המסלול בכוונה בנוי בצורה כזאת שאף אחד לא יצליח להשלים אותו?

עידו גילרי
09/08/2024 14:23:27

חחח בערך…
חכה ליפני.

עידו גילרי
09/08/2024 14:27:38

סרטו אנרקו נופל!!

Last edited 1 month ago by עידו גילרי
עידו גילרי
09/08/2024 14:27:56

זה מבטיח לרוברטס זהב מרשים. זאת הפתעה.

עידו גילרי
09/08/2024 14:28:55

והילד הבריטי לא מאמין.

עידו גילרי
09/08/2024 14:29:21

שוברט שוב עם הארד.

אור
אור
09/08/2024 15:36:18
עידו גילרי
09/08/2024 15:52:09
Reply to  אור

יש מחר סן סבסטיאן לפני…

אור
אור
09/08/2024 15:38:44

אולי צריך להגדיל את הקיר טיפוס המהיר כדי שיהיה יותר מעניין?

עידו גילרי
09/08/2024 15:48:27
Reply to  אור

בכמה. קשה מאד להחזיק כח מתפרץ על יותר זמן.

אור
אור
09/08/2024 15:49:29

לא יודע.. זה בהחלט מוריד שהגמר מסתיים תוך 5-6 שניות

עידו גילרי
09/08/2024 15:52:42
Reply to  אור

שיעשו כמו באופניים – הטוב משלוש.
זה גם יוריד מהאקראיות שבדבר.

אור
אור
09/08/2024 15:50:09

בגמר הקרב רב דריה עם ציון גבוה של 35.2 בתרגיל החישוק, שתמשיך ככה

עגל
09/08/2024 16:53:30
Reply to  אור

הבנתי שהיא הפילה את הכדור אחרי כן

אור
אור
09/08/2024 16:58:13
Reply to  עגל

אכן
ומבחינת מדליה בנוסף יש גם לפחות 3-4 ממש חזקות שהיה מאוד קשה לעבור גם בלי להפיל

אור
אור
09/08/2024 16:16:21

האיטלקיה והגרמניה לא נראות ברות השגה, והבולגריה כבר עם 0.65 יותר. יהיה קשה מאוד לזכות גם בארד

Last edited 1 month ago by אור
עידו גילרי
09/08/2024 16:18:13
Reply to  אור

אז אתה מתחיל עוד שערורייה בענף היחידי בו זה לא אמור לעזור אלא להפריע…?

אור
אור
09/08/2024 16:23:51

לא הבנתי..

עידו גילרי
09/08/2024 16:25:33
Reply to  אור

'ברות השגה' …

עמיחי קטן
09/08/2024 16:30:27
Reply to  אור

אם אנחנו מדברים על מדליה, אז הפלת הכדור די סגרה את העסק

אור
אור
09/08/2024 16:33:19
עמיחי קטן
09/08/2024 16:35:26
Reply to  אור

חחחח

אור
אור
09/08/2024 16:29:56

אחרי תרגיל הכדור נראה שמדליה כבר לא תהיה אבל לא נורא

אור
אור
09/08/2024 16:36:32

למה קרלין קיבל כרטיס צהוב בספרינט?

אור
אור
09/08/2024 17:11:26

שאלה לפאקו / גילרי, מה הרמה של מישה בקיירין ביחס למתחרים פחות או יותר

עידו גילרי
09/08/2024 17:15:42
Reply to  אור

וואי האמת שאני לא יודע.

אור
אור
09/08/2024 17:26:18

יאללה מדליה 😂

פאקו
09/08/2024 18:21:39
Reply to  אור

זה המקצוע הפחות חזק שלו ממה שאני יודע.

עמיחי קטן
09/08/2024 18:35:04
Reply to  אור

הספרינט נחשב החזק יותר שלו, אבל פערים לא מאוד גדולים

דוקטור רזי הופמן
09/08/2024 18:01:08

דרייה עולה לתרגיל הסרט

דוקטור רזי הופמן
09/08/2024 18:04:12

כיף לראות את דגלי ישראל ביציע

דוקטור רזי הופמן
09/08/2024 18:06:50

תרגיל טוב אבל הציון הפחות טוב שלה ב 4 המקצועות היה בכדור מה שהוציא אותה מהמדליונסקי. 6 מדליות הישג יפה לנבחרת. נהיה מרוצים ממה שיש.

Last edited 1 month ago by דוקטור רזי הופמן
אור
אור
09/08/2024 18:12:35

קיבלה פחות בכדור

אור
אור
09/08/2024 18:05:04

תחרות טובה לדריה, תסיים כנראה שישית

אלכס דוקורסקי
09/08/2024 18:15:41
Reply to  אור

כל הכבוד

עידו גילרי
09/08/2024 18:24:04
Reply to  אור

קיבלה שדרוג.

פאקו
09/08/2024 22:30:13

דאבל לצ׳בט

פאקו
09/08/2024 22:30:39
Reply to  פאקו

אחלה ריצה

אלכס דוקורסקי
09/08/2024 22:30:26

סיום נהדר של נאדיה באטוקלטי.

פאקו
09/08/2024 22:31:47

פעם ראשונה של מדליה לילידת אירופה בריצה הזאת.

אלכס דוקורסקי
09/08/2024 22:39:44
Reply to  פאקו

אבא שלה היה גם רץ מעולה, והספיק גם לרצות הרחקה בעקבות שימוש בחומרים אסורים. התפוח לא נפל רחוק מן העץ, לפחות מאחד ההיבטים.

אלכס דוקורסקי
09/08/2024 22:39:56
Reply to  פאקו

מרשים

אור
אור
09/08/2024 23:25:51
Reply to  פאקו

ונילית

אלכס דוקורסקי
09/08/2024 23:40:46
Reply to  אור

נמתין ונראה (:

אלכס דוקורסקי
09/08/2024 22:42:51

פודיום קובני מלא בקפיצה המשולשת, אך שלושתם מייצגים מדינות אחרות.

אור
אור
09/08/2024 23:25:35

🙂

עגל
09/08/2024 23:56:35

יופי של ערב:
האמריקאיות ניצחו באופן משכנע ב 4X100, הגברים פישלו בענק (כרגיל יש לומר) עם חילוף מהגיהנום.
בנג'מין נתן ריצה מצוינת ב 400 מ' משוכות; היה נראה כאילו משהו לא הסתדר לו בצעדים במשוכה האחת לפני האחרונה. וורהולם אכזב אותי.
והממתק- 10000 מ' נשים. חסן כבר לא מעוררת אצלי אנטגוניזם. כל הכבוד לה על מקום שלישי מכובד לאחר עונה קשה (כך הבנתי). מקווה שישאר לה כוח למרתון.
צ'בט ניצחה די כצפוי, אם כי הזמן היה די גרוע עקב התחלה איטית. מי שהפתיעה מאוד היא האיטלקיה החמודה שהגיעה שניה. איכשהו נראה לי שנותר לה לא מעט כוח ושהיא היתה יכולה אולי לעבור את צ'בט.

אלכס דוקורסקי
10/08/2024 0:09:21
Reply to  עגל

אחלה סיכום. גם לוארהולם היתה ריצה טובה אלא שהוא הגיע לא כל כך טוב למשוכה התשיעית, לפני האחרונה. גם דוס סנטוס רץ מעולה וכמובן מלוא הברכות לבנג'מין. ריצת ה-10000 היתה טקטית עם הגברה משמעותית בקילומטרים האחרונים. צ'בט השלימה דאבל נהדר. באטוקלטי, אלופת אירופה במקצוע ובחצי המרחק, היתה קרובה גם לפודיום ב-5000 וסיימה רביעית. כל הכבוד לחסן על הארד השני ואשמח להישג דומה, ואף עדיף, במרתון, אם אכן תבחר לרוץ בו.