אירועי דיומא – 08.08.2024 – המשחקים האולימפיים

אירועי דיומא – 08.08.2024 – המשחקים האולימפיים

אירועי דיומא – 08.08.2024 – המשחקים האולימפיים

המשחקים האולימפיים:

אתלטיקה / אלכס דוקורסקי

רשימת התחרויות: הדיפת כדור ברזל נשים, מקצה ניחומים ריצת 100 משוכות נשים, ריצת 100*4 נשים, ריצת 100*4 גברים, מקצה ניחומים ריצת 800 גברים, חצי גמר ריצת 1,500 נשים, גמר קפיצה לרוחק נשים, גמר הטלת כידון גברים, גמר ריצת 200 גברים, גמר ריצת 400 משוכות נשים, גמר ריצת 110 משוכות גברים.

11:05: קרב 7 נשים – המקצועות שיתקיימו היום: ריצת 100 משוכות, קפיצה לגובה, הדיפת כדור ברזל, ריצת 200. יומיים לא פשוטים צפויים לאתלטיות שתיקחנה חלק בקרב. נפיסאתו תיאם הבלגית, שזכתה בכל תואר אפשרי במקצוע, תנסה להשיג את הזהב השלישי ברציפות שלה במשחקים האולימפיים, לאחר שעשתה זאת בריו וטוקיו. האתלטית בת ה-30 מצטיינת בכל מקצועות הקרב, כשהקפיצה לגובה (בה היא נחשבת לאתלטית צמרת גם מקרב הקופצות), הדיפת כדור הברזל והקפיצה למרחק מקנות לה את הניקוד הרב ביותר. נציין את קתרינה ג'ונסוןתומפסון הבריטית, פעמיים אלופת העולם, שמצטיינת בספרינט, בקפיצות ובמשוכות. האתלטיות האמריקאיות, אנה הול ושרי הוקינס, חזקות מאוד אף הן. נוסף אליהן, ישנן מספר ספורטאיות אירופאיות מעולות כמו אנוק ווטר ההולנדית, נור וידטס הבלגית וקסניה קריז'אן מהונגריה.

21:00: גמר קפיצה לרוחק נשים: נתחיל דווקא עם מישהי שפספסה את העליה לגמר, הלוא היא איוונה שפאנוביץ' הסרבית, אלופת העולם המכהנת ואתלטית ותיקה ומצטיינת. מיהמבה מלאיקו מגרמניה, האלופה האולימפית מטוקיו, נדרשה לניסיון שלישי במוקדמות כדי להעפיל לגמר. משעשתה זאת, האתלטית שקפצה העונה ל-7.22 מטרים, מועמדת לנצח ולהגן על תוארה. קופצת נוספת שעברה העונה את גבול שבעת המטרים היא טארה דייוויסוודהול מארה"ב, שקבעה 7.18. מועמדות נוספות לצמרת הדירוג הן לאריסה לאפיצ'ינו האיטלקיה (בתה של פיונה מיי, פעמיים אלופת עולם ובעלת שתי מדליות כסף אולימפיות בקפיצה לרוחק), ג'זמין מור מארה"ב ושלוש הקופצות הניגריות שתשתתפנה בתחרות הגמר.

21:25: גמר הטלת כידון גברים: מקצוע פתוח מאוד ובעל טווח גיאוגרפי רחב מאוד של משתתפים, חלקם מדליסטים אולימפיים, כאשר כל אתלט מסוגל, למעשה, לסיים על הפודיום. מבין האתלטים שיקחו חלק נציין את האלוף האולימפי מטוקיו ואלוף העולם, ניראז' צ'ופרה ההודי. שכנו, ארשד נדים מפקיסטן, בעל מדליית ארד מאליפות העולם, יטיל אף הוא בגמר. יאקוב ואדלייץ' הצ'כי, סגן האלוף האולימפי, מייצג מדינה בעלת מסורת מפוארת במקצוע. אנדרסון פיטרס מגרנדה זכה פעמיים באליפות העולם. ג'וליוס ייגו הקנייתי מגיע ממדינה שאתלטיה מצטיינים במקצועות אחרים, אך המטיל הוותיק הספיק לזכות באליפות העולם ובמדליית כסף אולימפית בריו. אלוף אולימפי נוסף שיטיל הערב הוא קשורן וולקוט מטרינידד וטובגו. האתלט מהקריביים היה בן 19 בלבד כשזכה בזהב במשחקי לונדון ומשמח לראותו שומר על כושר למעלה מעשור אחר כך. ג'וליאן וובר הגרמני הוא אתלט יציב וותיק, שמרבית הישגיו הגדולים הושגו ברמת היבשת (אלוף אירופה וגם סגן). הגיע למקום הרביעי במשחקים האולימפיים ובאליפויות העולם וייתכן שהערב יסיים גבוה יותר.

21:30: גמר 200 מטר גברים: מסתמן ששלושה מתוך ארבעת האתלטים שיוצגו להלן, יסיימו על הפודיום. נואה ליילס מארה"ב הוא כבר אלוף אולימפי במאה מהמשחקים הללו ואלוף עולם במרחק הכפול. תוצאת העונה שלו היא 19.53 והוא, אם כן, המועמד המוביל לניצחון. בני ארצו קנת' בדנארק ואריון נייטון מתמחים גם כן במרחק חצי ההקפה ורצו העונה 19.59 ו-19.77 בהתאמה. לטסילה טבוגו הצעיר מבוצוואנה קבע העונה 19.71 והספיק כבר לזכות בשתי מדליות באליפות העולם לפני שנה. ההפתעה הנעימה של הגמר היא העפלתם של שני אתלטים מזימבאבווה לשמונת המהירים בעולם, כשבאותו הערב בו עלו לגמר, שכנם מזמביה, מוזאלה סומוקונגה, זכה בארד במיאוץ ל-400 מטר.

22:25: גמר 400 משוכות נשים: סידני מקלופליןלברון ופמקה בול לא התחרו ביניהן שנתיים, למורת רוחם של אוהבי הספורט (בעיקר בגלל העדפתה של האמריקאית להמעיט בתחרויות בעוד שיריבתה מרבה דווקא להופיע במפגשים השונים). בפעם האחרונה כשרצו יחדיו, בגמר אליפות העולם ביוג'ין, האמריקאית ניצחה עם שיא עולם דאז, 50.68, ויריבתה סיימה שנייה. בול התקדמה מאז וכושרה ניכר היטב בריצתה בגמר 400 מטר שליחים מעורב, כשהוליכה את נבחרתה, הולנד, למדליית הזהב בשבת בערב. ערב המשחקים האולימפיים בול קבעה גם את שיאה האישי ב-400 משוכות, כשירדה לראשונה מ-51 שניות וסיימה עם 50.95. סידני אותתה גם על כושרה הטוב, כששיפרה בשלוש מאיות את שיאה העולמי וקבעה 50.65 באליפות ארה"ב לפני כחודש. נראה כי האתלטית האמריקאית עשויה להגן על תוארה האולימפי, על אף יריבתה המיוחדת, אך הדבר יצריך ממנה, בסבירות לא מעטה, לשבור את שיאה העולמי.

22:45: גמר 110 משוכות גברים: בגילו הצעיר, 26 בלבד, גרנט הולוויי מארה"ב הספיק לזכות בשלוש אליפויות עולם, בין היתר, ולקבוע שיא אישי יוצא מן הכלל של 12.81 שניות, מאית אחת משיא העולם. התואר האולימפי בטוקיו חמק ממנו, כשהנזל פרצ'מנט הג'מייקני, שיופיע הערב גם כן, זכה בזהב והותיר אותו במקום השני. הולוויי, שקבע העונה 12.86, נראה מצוין עד עתה בשתי הריצות המוקדמות בפריז והוא המועמד המוביל לנצח במקצוע המאוד מורכב והטכני הזה.

התעמלות אמנותית / עמיחי קטן

11:00 מוקדמות קרב-רב אישי:

דריה אטמנוב היא הנציגה הישראלית היחידה כאן הפעם, והיא אלופת אירופה בקרב-רב משנת 2022 כשבאליפות העולם בשנה שעברה היא זכתה בארד. דריה ורפולומייב מגרמניה וסופיה רפאלי מאיטליה הן אלו שזכו בזהב ובכסף בהתאמה באותה אליפות עולם, ונדמה שהן 2 המועמדות המובילות אחרי שלינוי אשרם הוכיחה בטוקיו שאפשר לקחת את הזהב האולימפי גם בלי לייצג את רוסיה, אך אטמנוב יכולה להגיע לפחות לעבור את היום הזה ולהעפיל לגמר שיתקיים מחר, לשם מעפילות 10 המועמדות המובילות.

שייט / עמיחי קטן

12:43 לייזר מעורב – שיוט המדליות:

שיוט המדליות נדחה מאתמול בגלל שלא הייתה מספיק רוח, אז אני מעתיק את הטקסט מהכתבה של אתמול עם השינויים המתאימים. נועה לסרי וניתאי חסון היו ביום פחות טוב בשני השיוטים שהתקיימו שלשום לפני שהרוח סגרה עוד יום תחרות, והם אמנם הצליחו לשמור על המקום בטופ 10 ובשיוט המדליות, אך איבדו את הסיכוי להשיג מדליה, ולו הקלוש ביותר. למרות זאת, המטרה שלהם תהיה כמובן לסיים את התחרות עם שיוט כמה שיותר טוב ותוצאה סופית טובה ככל האפשר, כאשר הפער במקומות 5-10 קטן יחסית והניקוד הכפול של שיוט המדליות עשוי לגרום לשינויים בדירוג הסופי שם.

14:33 קייט נשים – שלבי ההכרעה:

אתמול לא התקיימו שיוטים בשל היעדר רוח, וכך, תחרות שהיו אמורים להתקיים 16 שיוטים בשלב המוקדם שלה תהיה תחרות עם 6 שיוטים מוקדמים בלבד. גל צוקרמן הצליחה להשתחל לטופ 10 מהמקום העשירי והאחרון הרלוונטי עם 45 נקודות, והיא עולה לשלב חצי הגמר. צוקרמן תתחרה עם מקומות 3, 6 ו-7, כאשר דניאלה מורוז האמריקאית מתחילה עם 2 ניצחונות בגלל שהיא במקום השלישי, אלנה לנגווילר משוויץ היא המדורגת 6 שמתחילה עם ניצחון אחד, ואילו האוסטרלית בראינה וויטהד היא זו שסיימה שביעית ותפתח בעמדה זהה לזו של צוקרמן ללא ניצחונות. הראשונה מהן שתצבור 3 ניצחונות תהיה זו שתעפיל לגמר שיתנהל בפורמט דומה עם המדורגות 1 ו-2 שכבר העפילו לשם.

אופני מסלול / דוד "פאקו" סעדה

היום הוא היום הרביעי שייערך בוולודרום, כשגולת הכותרת תהיה מירוץ האומניום לגברים. אתמול לצערנו הודח בצורה צמודה הנציג שלנו במירוץ הספרינט האישי, מיכאל יעקובלב. נשוב לראות אותו בשבת במירוץ הקיירין. הנה שוב הסבר קצר על כל אחד מהענפים אותם נראה היום:
ספרינט אישי: זהו מירוץ ראש בראש בין שני רוכבים על שלוש הקפות. הסגנון של המירוץ הוא בד"כ של חתול ועכבר לאורך רוב המסלול עד שאחד הרוכבים מנסה לברוח אל הקו. מקצוע הדורש טכניקה רבה וכח מתפרץ (ושריר ארבע ראשי מפותח מאד). החל מרבע הגמר נקבל סיבובים של הטוב משלושה.
קיירין: מירוץ אישי הכולל שישה רוכבים ונמשך שש הקפות. בשלוש ההקפות הראשונות כולם רוכבים מאחורי כלי דו גלגלי ממונע, המגביר את הקצב בהדרגה מ-30 ל-50 קמ"ש. בשלוש ההקפות האחרונות, הכלי הממונע יורד מהמסלול, וכאן נקבל מירוץ ספרינט בין ששת הרוכבים.
אומניום: זוהי למעשה גרסת "קרב עשר" של אופני המסלול, כשכאן נקבל ארבעה מקצועות (פורמט שנקבע בשמונה השנים האחרונות), והם:
– מירוץ scratch: מירוץ של 10 ק"מ (לגברים) שבו בפשטות הזוכה מנצח, ואלה שאחריו מקבלים מספר מופחת של נקודות לפי מיקומם.
– מירוץ טמפו: מירוץ של 10 ק"מ (לגברים) שבו הראשון בכל הקפה זוכה בנקודה, אך רוכב המקדים בהקפה שלמה את שאר הרוכבים זוכה ב-20 נקודות.
– מירוץ אלימינציה: מירוץ שבו בכל שתי הקפות הרוכב האחרון בהקפה מודח, עד שנותר רוכב אחד על המסלול.
– מירוץ נקודות: מירוץ של 25 ק"מ (לגברים) הקשה למדי למעקב, בו מקבלים נקודות על מגוון פעולות. כך בכל עשר הקפות ארבעת הראשונים מקבלים 5,3,2,1 נקודות, כשבהקפה האחרונה המספר מוכפל, בעוד שגם כאן מקבלים 20 נקודות על עקיפת רוכבים בהקפה שלמה.

18:00 אומניום לגברים: כאן נקבל קרב פתוח לגמרי בין כמה מתחרים, שחלקם מוכרים לחובבי מירוצי הכביש: הזוכה האולימפי אליה ויויאני (איטליה), אלופי העולם בן תומא ותומא בודא (צרפת), איתן הייטר (בריטניה), פרננדו גביריה (קולומביה) וארון גייט (ניו זילנד) וגם ניקלאס לארסן (דנמרק) ויאן וילם ואן סחיפ (הולנד).

18:18 קיירין נשים: כאן נקבל את כל השלבים מרבע הגמר עד לגמר. רוב הרוכבות שסומנו כפייבוריטיות עלו לכאן, כולל אלס אנדרוז הניו זילנדית, אמה הינצה הגרמניה ואמה פינוקיין הבריטית. רבע הגמר ב-18:18, חצי הגמר ב-19:15 והגמר ב-20:00.

19:00 ספרינט אישי לגברים: שלב רבע הגמר, אמנם ללא מיכאל יעקובלב אך עם האלוף ההולנדי הארי לברייסן, ששוב שבר את השיא האולימפי ואת שיא העולם במוקדמות.

Subscribe
Notify of
66 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
רן הנרגן
רן הנרגן
08/08/2024 8:27:32

תודה עמיחי

דוקטור רזי הופמן
08/08/2024 8:55:13

תודה רבה לכולם
נחזיק אצבעות לדריה
יפה שהשייטות השתחלו לעשירייה. לטעמי הישג יפה בשני המקצועות.
קיוויתי שגם זרקא האח ישתחל איכשהו אבל בלי רוח אין צאנס.
באילת כמעט תמיד יש רוח לקייט פוייל. מסתבר שבמרסיי אין…

אלכס דוקורסקי
08/08/2024 11:59:32

תודה רזי. אכן הישגים מעולים בשייט ואשמח גם להצלחתה של אטמנוב.

אור
אור
08/08/2024 13:15:15

תודה עמיחי

מקווה שאבישג לא לקחה את ההפסד קשה מדי

יופי של גמרים היום בריצות הקצרות

Last edited 1 month ago by אור
עגל
08/08/2024 14:27:20

תודה אלכס ועמיחי.
עוד יום גדוש מגיע.
אני מחכה לקרב האדיר ב-400 מ' משוכות.
מקווה שבול תנצח אבל חושב שסידני עדיין (קצת) טובה יותר.

city_jogger
city_jogger
08/08/2024 15:20:46
Reply to  עגל

סידני אכן חזקה יותר, זה עניין נתון, ולכן היא המועמדת המובילה לזכות. אבל לשמחתנו לא כל מי שמגיעה עם תוצאת השנה/השיא האישי הטוב ביותר לוקחת בהכרח זהב אולימפי. היתרון של פמקה לדעתי הוא שהיא פשוט פינישרית אדירה, כפי שהראתה בשליחים המעורבים של ה400 וגם בשנה שעברה בבודפשט במרוץ השליחות. אז אולי אם תראה את הגב של סידני לפניה בעשרות מטרים האחרונים זו תהיה עבורה בסה"כ מטרה ברת השגה ותמריץ נחמד להגדיל את הצעדים.

אור
אור
08/08/2024 15:26:08
Reply to  city_jogger

לדעתי הסיכויים שלה קלושים

city_jogger
city_jogger
08/08/2024 15:34:22
Reply to  אור

מסכימה. כך גם הסיכויים של נואה ליילס לא לקחת את ריצת ה200. אבל מותר לקוות!

עגל
08/08/2024 16:23:22
Reply to  city_jogger

צודקת שבול היא גיימרית אדירה (בשפת הכדורסל).
ב-200 מ' יש יותר סיכוי להפתיע, מספיק זינוק לא טוב ואת בבעיה.
ב-400 מ', סידני לא תאט לרגע גם אם בול תהיה מאחוריה, זה הגמר ולא משחקים משחקים.
אבל מותר לקוות 🙂

city_jogger
city_jogger
08/08/2024 21:52:12
Reply to  city_jogger

טבוגו סיפק לי 1 מתוך 2!

אלכס דוקורסקי
08/08/2024 17:37:21
Reply to  city_jogger

שתיהן אתלטיות יוצאות מן הכלל, אבל יכולת הסיום של מקלופלין אינה נופלת מבול, לעניות דעתי. ראשית, כאשר רצים במהירות המירבית, בלתי אפשרי להגביר בחלקו השני של המיאוץ ל-400 מטר (קצב ייצור הלקטט עולה על הפינוי. רבים בפורום זה יוכלו להסביר טוב ממני). כאשר בול, למשל, התקדמה מהמקום הרביעי לראשון בגמר השליחים המעורבים, היא רצה מהר יותר מיריבותיה, אך 100 המטר האחרונים היו האיטיים ביותר שלה במהלך קטע ריצתה (כך גם, למשל, קווינסי הול, בגמר 400 המטר לגברים אתמול, שהאט פחות מאחרים בחמישים המטר האחרונים). פמקה רצה, כאמור, לא פחות טוב, אלא שלהבדיל מבול משתתפת הרבה פחות בשליחים וכשהיא מקבלת את המקל אז לרוב אין לה כבר את מי לעקוף, לנוכח איכותה ועומקה של המדינה אותה היא מייצגת ב-400 מטר.

Last edited 1 month ago by אלכס דוקורסקי
city_jogger
city_jogger
08/08/2024 15:32:26

תודה רבה!
כמה מילים על תחרויות הקרב רב באתלטיקה, נכון גם לקרב 10 של הגברים ולקרב 7 של הנשים – תמיד יש לי הרגשה שלפחות מבחינת הקהל אלה תחרויות שהיוקרה שלהן פחותה מהענפים ה"רגילים" באתלטיקה קלה, וזה חוסר צדק משווע. אלה אתלטיות ואתלטים מדהימים, וחוויית הצפייה בהם ובהן במשך יומיים תמיד מרגשת – המון תהפוכות בהובלה ממקצוע למקצוע, המון שיאים אישיים בכל מיני מקצים, המון הזדמנויות להיקשר רגשית אליהם/ן, פשוט כי רואים אותם במגוון מצבים שונים.
נאפי תיאם היא בכלל תופעה, נמצאת כבר כל כך הרבה שנים בטופ של הענף. טובה בכל כך הרבה תחומים. וגם מקרינה איזו צניעות וענווה שקשה שלא להתחבר אליהן. גם מרגש מאוד לראות את קתרינה ג'ונסון תומפסון על הבמה הזאת – פעם הקרב בין השתיים היה קרב ענקיות, מאז הפציעות והפרישה הכואבת מטוקיו 2020 היא כבר לא מועמדת טבעית כבעבר, אבל כרגע לפחות אחרי החצי יום הראשון היא מובילה את הטבלה. איזה כיף! בהצלחה לכולן אבל לשתיהן במיוחד.

PhillySpecial
08/08/2024 15:57:19
Reply to  city_jogger

אני יכול להעיד על עצמי שקרב 10 וקרב 7 הן תחרויות האתלטיקה האהובות והמוערכות עליי ביותר

Last edited 1 month ago by PhillySpecial
city_jogger
city_jogger
08/08/2024 16:25:50
Reply to  PhillySpecial

הידד! בצדק רב

עגל
08/08/2024 16:24:49
Reply to  city_jogger

אכן, אלה האתלטים הכי טובים בעולם.
העולם המודרני מסליל אותנו להיות מומחים גדולים בתחום ידע צר ("נקודה סינגולרית" בשפת הפיסיקאים). זאת רעה חולה.

אלכס דוקורסקי
08/08/2024 17:38:02
Reply to  עגל

מסכים. נהנה מאוד גם מתחרויות הקרב.

אלכס דוקורסקי
08/08/2024 17:48:17
Reply to  city_jogger

כתבת יפה מאוד. שתיהן אתלטיות גדולות. אשמח מאוד גם למדליה של ג'ונסון תומפסון, אם כי חפץ שתיאם תזכה בפעם השלישית ברציפות בזהב. הבריטית מובילה לאחר שני מקצועות, אבל ההדיפה שלה חלשה לעומת תיאם והול. הבלגית עשויה להעפיל למקום הראשון עם תום המקצוע השלישי. היום יסתיים עם המיאוץ ל-200 מטר, שבו Kjt והול מהירות מתיאם, לכן ייתכנו שוב שינויים בדירוג. צפויה תחרות מרתקת, בכל אופן.

city_jogger
city_jogger
08/08/2024 15:38:28

כמו כן, קשה לראות את טבוגו ריצה אחרי ריצה מבלי לתהות – איפה הוא ואיפה בלסינג 🙁

Last edited 1 month ago by city_jogger
אלכס דוקורסקי
08/08/2024 15:58:57
Reply to  city_jogger

כל אחד מתפתח בקצב שלו וההתפתחות לא תמיד קווית. אין ספק שטבוגו הגיע הרבה יותר רחוק והינו אחד האצנים המהירים בעולם. גם בלסינג, בגילו הצעיר, הגיע להישגים חסרי תקדים בישראל – העפיל פעמיים לגמר אליפות אירופה. ימים יגידו כיצד הקריירה שלו תתפתח.

city_jogger
city_jogger
08/08/2024 16:25:04

ממ כן, נכון. האמת שבמשחקים עכשיו פוגשים הרבה פנים מוכרות של אתלטים שכיכבו בשנים האחרונות בתחרויות לגילאים הצעירים ולא בהכרח מגיעים עדיין להישגים מרשימים בבוגרים. כנראה שטבוגו הוא היוצא דופן בהקשר הזה (פשוט ההשוואה בינו לבין בלסינג מתבקשת בגלל הגמר מלפני שנתיים)

אלכס דוקורסקי
08/08/2024 17:43:38
Reply to  city_jogger

זו דרכו של עולם. זכורים לי המשחקים בלונדון לפני 12 שנה. מספר שבועות לפניהם נערכה אליפות העולם לנוער בברצלונה. שניים מן האתלטים שזכו בתחרות האחרונה, עשו חיל גם בבירת הממלכה. קשורן וולקוט מטרינידד וטובגו, שיטיל גם הערב בגמר, הפך לבן ארצו הראשון שזכה בזהב האולימפי בהטלת כידון. נייג'ל איימוס מבוצוואנה, שלימים נתפס על שימוש בחומרים אסורים, סיים שני בגמר המפורסם של 800 המטר, בו דייוויד רודישה הקנייתי שבר את השיא העולמי.

city_jogger
city_jogger
08/08/2024 21:03:42

אלקנה ג'וניור גם יכול לקלוע לקטגוריה (אם כי הוא כבר לא טינאייג'ר), למרות שפספס את הזהב אתמול. טופיץ' ג'וניור אולי הייתה זוכה במדליה אלמלא נפצעה במוקדמות. בטח אפשר לאתר עוד כמה פרגיות כאלה 🙂

אלכס דוקורסקי
09/08/2024 1:32:49
Reply to  city_jogger

הזמן של טופיץ' עוד יגיע.

אור
אור
08/08/2024 16:03:33
Reply to  city_jogger

היה די ברור שטבוהו בעל פוטנציאל הרבה יותר גבוה גם בתחרות ההיא. הבעיה מבחינת בלסינג שהוא לא ממש התקדם מאז

אלכס דוקורסקי
08/08/2024 17:44:03
Reply to  אור

זה נכון, אבל טרם מלאו לו 21. הכל עוד לפניו.

אור
אור
08/08/2024 17:55:20

דריה אטמנוב תשיעית ובעמדה טובה להעפיל לגמר (10 הראשונות) עם 1.7 נקודות יתרון על המקום ה-11 לפני התרגיל האחרון במוקדמות

חשבתי שהיא מועמדת למדליה אבל לפי המוקדמות ה-5 שמובילות כרגע נראות חזקות מאוד. מצד שני הניקוד מתאפס ואולי היא לא הייתה במיטבה עד עכשיו

אלכס דוקורסקי
08/08/2024 18:18:42
Reply to  אור

יפה מאוד. הרוסיות אמנם לא יכולות להשתתף תחת דגל ארצן, אך מיוצגות יפה מאוד באמצעות המדינות השונות על הגלובוס (:

אור
אור
08/08/2024 19:12:23

תהיה בגמר ממקום 7-9

אור
אור
08/08/2024 19:13:13

בקבוצתי זה נותן לנו הזדמנות אדירה שהן לא משתתפות

אלכס דוקורסקי
08/08/2024 19:32:24
Reply to  אור

נכון

פאקו
08/08/2024 21:49:04

וואו טבוגו

city_jogger
city_jogger
08/08/2024 21:50:33
Reply to  פאקו

היינו כחולמים!

city_jogger
city_jogger
08/08/2024 21:56:06
Reply to  פאקו

דיברו כל הזמן על ליילס (או אולי בעיקר הוא עצמו דיבר) כמי שעשוי לשבור את השיא הבלתי שביר של בולט. בטח עכשיו ימנו יורש פוטנציאלי חדש. לא להאמין כמה הוא צעיר עדיין ועוד יש לו לאן להתפתח

אלכס דוקורסקי
08/08/2024 22:14:14
Reply to  city_jogger

אתלט נהדר ואלוף גדול, אבל גם ליילס עוד לא רוקן את כל התחמושת.

אור
אור
08/08/2024 21:56:07

למי שתהה, אמו של טבוהו נפטרה לפני ארבעה חודשים ולכן הוא לא חגג (התאריך על הנעל שלו זה תאריך הלידה שלה)

אלכס דוקורסקי
08/08/2024 22:13:20
Reply to  אור

עצוב מאוד

אור
אור
08/08/2024 22:27:24

לפי מה שאומרים ליילס רץ עם קורונה

אור
אור
08/08/2024 22:29:18

יא אולוהים

פאקו
08/08/2024 22:29:48

וואהו שיא עולם לסיד.

אור
אור
08/08/2024 22:33:08

פחות מ-3 שניות מהשיא של הגרמניה המסוממת ב-400, בהחלט יכולה לשבור אותו

אלכס דוקורסקי
08/08/2024 22:56:51
Reply to  אור

שיאה ב-400 הוא 48.74 שניות. על פניו קרוב ל-47.60, במהירויות הללו זה פער לא קטן.

אור
אור
08/08/2024 23:21:29

אבל זה לפני שהתרכזה רק במקצוע הזה ללא פציעות משמעותיות

אלכס דוקורסקי
08/08/2024 23:24:29
Reply to  אור

נכון. הלוואי שתשבור, אבל מעט מתקשה להאמין. חושב גם שבשביל אתלטית יוצאת דופן כמו סידני, גובה המשוכות, 76 ס"מ, נוח יחסית למעבר, לעומת 91 הס"מ לגברים, למשל.

אור
אור
09/08/2024 0:28:23

כנראה שאתה צודק אבל לא נספיד אותה

עגל
08/08/2024 22:33:22

כל הכבוד לטבוגו, עשה בית ספר לכוךם

עגל
08/08/2024 22:35:58

איזו אכזבה מצדה של פמקה בול. כל הכבוד לסידני עם שיא עולם מרשים מאוד.
הי נתנה רצה מושלמת. ראו כמה היא דרוכה ורצינית לפנ הריצה, כמו פיטבול שרק רוצה שישחררו אותו.
בול פשוט נעלמה בסוף ובקושי עברה את המשוכה האחרונה. נראה לי שהיא היתה מותשת מהתחרויות שעשתה בימים הקודמים (?)
כל הכבוד לאמריקאית שהגיעה שניה ושברה את שיאה האישי (כבר הספקתי לשכוח את שמה), אבל ביום רגיל בול יותר טובה ושווה כסף.

city_jogger
city_jogger
08/08/2024 22:46:31
Reply to  עגל

אוייי ראו את פמקה בוכה עם אבא ואמא… מסכנונת.
ושיואווו סידני..! מעניין אם היא תיפרד מהמשוכות עכשיו ותעבור להתמקד ב400. אם כן, אז יש לפמקה תקווה לגבי זהב אולימפי עתידי. ואם סידני תרצה להמשיך עם המשוכות ולגלח עוד עשיריות משיא העולם, אז… פחות תקווה לפמקה. בכל מקרה היא המלכה של אירופה.

אור
אור
08/08/2024 22:48:29
Reply to  city_jogger

להבנתי היא עוברת בוודאות

עגל
08/08/2024 22:52:17
Reply to  city_jogger

להבנתי יש לפמקה עוד מקום לשיפור; הריצה היום לא מייצגת את היכולת שלה.

אלכס דוקורסקי
08/08/2024 22:58:48
Reply to  עגל

בטוח.

city_jogger
city_jogger
08/08/2024 23:13:27
Reply to  עגל

ראו שהיא לא בשיאה, וזה נראה לא מייצג. היא שווה מדליית כסף בכל מקצה שכולל את סידני, אבל כנראה שלא למעלה מכך.

אלכס דוקורסקי
08/08/2024 23:27:19
Reply to  city_jogger

בול תשפר עוד את שיאיה האישיים ואולי אף תוסיף מדליה במשחקים הללו, בריצת השליחים הארוכה. שיאה האישי במשוכות, 50.95, נקבע בגובה של למעלה מאלף מטר מעל פני הים, בעיירה בשוייץ. כלומר, בתנאים טובים לספרינטרים ולקופצים. היא עוד תרוץ, כאמור, מתחת ל-51 גם בגובה פנים הים, אבל סידני עדיפה עליה לעת עתה.

אלכס דוקורסקי
08/08/2024 22:58:35
Reply to  עגל

סידני היתה פשוט ראש וכתפיים מעל כל השדה. ייתכן שפמקה פתחה מהר מדי ובסוף התעייפה. יכול להיות שגם הריצה שלה בשליחים הוסיפה לעייפות המצטברת.

עגל
08/08/2024 23:08:57

זה מה שהתכוונתי

אור
אור
09/08/2024 0:18:08

לדעתי נלחצה מההובלה של סידני וזה גרם לה לטעות במשוכות האחרונות, או שבאמת פתחה חזק מדי וגם זה כתוצאה מהלחץ. לא קשור לעייפות. אגב 52.15 שלה זו תוצאה מצוינת, פשוט לא נראה ככה לאור שתי המנצחות

עגל
09/08/2024 0:21:45
Reply to  אור

אולי לא עייפות מוקדמת אלא פשוט פתחה חזק מדי

אלכס דוקורסקי
09/08/2024 0:48:22
Reply to  אור

אכן תוצאה מעולה.

עמיחי קטן
08/08/2024 23:42:37
Reply to  עגל

הייתה ריצה נהדרת של סידני, ולא פעם ראשונה שאני מרגיש שמישהו מנסה להגביר קצב כדי להתמודד עם מישהו מהיר יותר ובסוף מתעייף ומאבד גם את המקום השני

אלכס דוקורסקי
08/08/2024 23:58:56

זה הסיכון שלוקחים. חלק מהספורט.

עמיחי קטן
09/08/2024 0:03:02

אני מבין את זה, אבל חושב בדיעבד שזו לא הייתה אסטרטגיה נכונה מצידה של בול

עגל
08/08/2024 22:51:05

הולוויי לוקח את הזהב ב-100 מ' משוכות.
התוצאה לא מדהימה אבל איזו טכניקה! הוא עבר את המשוכות בצורה מושלמת.
הג'מייקני נשדד ממדלית הכסף (אני משוחד)

אלכס דוקורסקי
08/08/2024 23:00:14
Reply to  עגל

הוא האתלט הטוב ביותר במקצוע לאורך חמש השנים האחרונות.

פאקו
08/08/2024 22:51:24

הולווי ללא תחרות

אלכס דוקורסקי
08/08/2024 22:59:05
Reply to  פאקו

משכמו ומעלה.

אלכס דוקורסקי
08/08/2024 23:38:56

מדליה ראשונה (זהב) אי פעם באתלטיקה לפקיסטן, עם שיאו האולימפי של ארשד נדים בהטלת כידון, 92.97 מטר. טבוגו העניק גם זהב ראשון גם לבוצוואנה.

אור
אור
09/08/2024 0:01:41

לא יודע מי זה ה"פרשן" של ההיאבקות והאגרוף אבל הוא הורס כל שידור שהוא משתתף בו