אירועי דיומא – 05.08.2024 – המשחקים האולימפיים

אירועי דיומא – 05.08.2024 – המשחקים האולימפיים

אירועי דיומא – 05.08.2024 – המשחקים האולימפיים

המשחקים האולימפיים:

אתלטיקה / אלכס דוקורסקי

רשימת התחרויות: ריצת 400 משוכות גברים, דיסקוס גברים, קפיצה במוט נשים, ריצת 400 נשים, גמר קפיצה במוט גברים, ריצת 3,000 מכשולים גברים, ריצת 200 גברים (בלסינג אפריפה), גמר דיסקוס נשים, חצי גמר ריצת 200 נשים, גמר ריצת 5,000 נשים, גמר ריצת 800 נשים

20:00: גמר קפיצה במוט גברים: בהיותו של המקצוע טכני ביותר, שמשלב מיומנויות מעולם ההתעמלות, הוא גם מועד לסכנות רבות. הפחותות שבהן בעיקר קשורות לאי מעבר גבהים התחלתיים, מה שעלול לקרות גם לאתלטים המצטיינים ביותר (ע"ע, לצורך העניין, בסרגיי בובקה במשחקי אטלנטה 1996 ובדמיאן וורנר, האלוף האולימפי בקרב-10 בטוקיו, שלשום בפריז). הסכנות הגדולות יותר הינן מן ההיבט הבטיחותי. סגן האלוף האולימפי במשחקי אתונה, טובי סטיבנסון מארה"ב, חבש קסדה לא בלי סיבה… ההקדמה נועדה להאיר בקצרה את העובדה שהמקצוע מורכב מאוד מהרבה מובנים ולא קל לשמור בו על יציבות לאורך זמן. יוצא הדופן הגדול, כמובן, שכבר בגילו הצעיר, 24, נחשב לאחד מגדולי הספורטאים בכל הזמנים הוא ארמנד דופלנטיס, אמריקני יליד לואיזיאנה, שמייצג את שבדיה, מולדת אמו. אביו עצמו הצטיין בקפיצה במוט ולימד את בנו מגיל צעיר את רזי המקצוע, כשהאחרון הצטיין בלימודיו. דופלנטיס זכה בכל מה שאפשר והעלה בשמונה ס"מ את השיא העולמי, שעשוי להישבר בכל תחרות בה הוא נוטל חלק. ברורה, איפוא, זהותו של המועמד להגן על תוארו האולימפי מטוקיו. מספר אתלטים מעולים מועמדים לעמוד לצידו על הפודיום: ארנסט ג'ון אוביינה הפיליפיני, סם קנדריקס מארה"ב, מנו וולון ההולנדי, עמנואיל קרליס היווני וסונדרה גוטורמסן הנורבגי.

21:30: רבע גמר 200 מטר גברים (מקצה מספר 6): האתלט הישראלי הראשון שייקח חלק במשחקים הוא בלסינג אפריפה, שיזנק משביל מספר 2. האתלט המצטיין בן ה-20, חניכו של המאמן איגור בלון מאגודת מכבי ת"א, מחזיק בתוצאת עונה של 20.46 שניות, שהקנתה לו את המקום בגמר אליפות היבשת בתחילת יוני ברומא. בלסינג, שיערוך הופעת בכורה במשחקים האולימפיים, יחלוק את המקצה בין היתר עם שני אלופים אולימפיים, נואה ליילס, האלוף הטרי בחצי המרחק ואנדרה דה גראס הקנדי, שזכה בזהב ב-200 בטוקיו. שלושת הראשונים יעפילו לחצי הגמר. אפריפה יצטרך לרוץ כארבע עשיריות מהר יותר, לפחות, משיאו העונתי, כדי לסיים בין שלושת הראשונים. לאור זהות מתחריו, האפשרות הסבירה יותר היא השתתפות במקצה ההזדמנות השנייה, שהונהג לראשונה במשחקים אלה, ויערך ביום שלישי.

21:30: גמר זריקת דיסקוס נשים: ואלרי אלמן מארה"ב, האלופה האולימפית מטוקיו, מחזיקה בתוצאת השנה בעולם בזריקת המכשיר הקלאסי בן הקילוגרם האחד, 70.89 מטר. מלבדה, נציין מספר אתלטיות נוספות שמצטיינות במקצוע ותיאבקנה על המקום בצמרת הדירוג: סנדרה אלקסביץ' (שמוכרת יותר בהישגיה בתור פרקוביץ', שם נעוריה) הקרואטית, ג'ורדין ואן קלינקן ההולנדית, בין פנג הסינית ומאריק שטיינקר הגרמניה.

22:15: גמר 5000 מטר נשים: שדה עמוס באתלטיות מן השורה הראשונה, שחלקן, כולל המועמדות לזכיה, צפויות להשתתף גם במקצועות אחרים, החל מ-1500 (כמו פיית' קיפייגון) וכלה במרתון (סיפאן חסן). נראה גם שלוש שיאניות עולם במקצועות שונים: גודאף צגאיי, שתוביל נבחרת אתיופית יוצאת מן הכלל, ב-5000 מטר (14:00.21), פיית' קיפייגון מקניה ב-1500 (3:49.12) ובת ארצה, ביאטריס צ'בט ב-10,000 (28:54.14). מועמדות נוספות הן האתיופיות מדינה עיסא ואייג'ייהו טאיה. נציין גם את סיפאן חסן מהולנד, האלופה האולימפית ב-5000 ובמרחק הכפול, שצפויה לקחת חלק גם בריצה ל-10000 ואולי אף, כאמור, במרתון. בדומה לערב גמר 10000 המטר לגברים בשבת בערב, רבים תוהים כיצד תתפתח הריצה. האם תהיה מהירה מהתחלה, כפי שהיה במרחק הכפול אצל הגברים או שמא תהיה 'טקטית' יותר ותתגבר בחלקה השני ולקראת תומה. התרחיש השני, למשל, עשוי להיות לטובתה של קיפייגון, שמתמחה ב-1500 ומכאן שמהירותה היא הטובה ביותר בשדה, בעוד שפתיחה מהירה משלביה הראשונים של הריצה תהווה אולי יתרון עבור הרצות האתיופיות ולביאטריס צ'בט.

22:47: גמר 800 מטר נשים: נסייג את הדברים שיובאו להלן, כי עסקינן בכל זאת בספורט והערבויות אינן קיימות. שני מאבקים מרכזיים צפויים בריצה. נתחיל מזה על המקום בפודיום, שלמעשה פתוח לחלוטין בין שבע אתלטיות. המאבק השני, מתמקד בקילי הודג'קינסון, סגנית האלופה האולימפית ממשחקי טוקיו. האתלטית הבריטית בת ה-22 קבעה לא מכבר שיא אישי נהדר, 1:54.61, ונראתה מאוד משוחררת בשני הסיבובים המוקדמים. מאבקה, אם כן, יהיה מול השעון. בהינתן תנאים טובים והרגשה מיטבית שלה, הודג'קינסון עשויה להתקרב, מצד כזה או אחר, לשיא העולם הותיק ביותר באתלטיקה, 1:53.28, של ירמילה קרטוכבילובה מצ'כוסלובקיה. כל זאת, כמובן, אם הסיבוב הראשון שלה יארך בין 55 ל-56 (נמוך) שניות ולא יהיה 'טקטי'.

התעמלות מכשירים / עמיחי קטן

רשימת התחרויות: גמר מקבילים גברים, גמר קורה נשים, גמר מתח גברים, גמר קרקע נשים.

התעמלות המכשירים תסיים את חלקה במשחקים האולימפיים היום, ואנחנו נקבל את 4 הגמרים האחרונים, שניים של הגברים ושניים של הנשים. סימון ביילס ורבקה אנדראדה, שתי המתעמלות המובילות במשחקים שלא העפילו לגמר המקבילים המדורגים, יתחרו היום בשני הגמרים של הקורה והקרקע, כשלדעתי על הקורה יש לאנדראדה סיכוי סביר להפתיע ולנצח את ביילס, בזמן שעל הקרקע ביילס פייבוריטית ברורה יותר. אצל הגברים, עד כה קרלוס יולו מהפיליפינים הוא היחיד שזכה במדליה על יותר ממכשיר אחד, כשיש לו זהב בקרקע ובקפיצות, אך הוא סיים את חלקו במשחקים, ויהיה מעניין לראות האם מישהו אחר יצבור מדליה שנייה או שמא מישהו מהיפנים ישיג מדליה אישית ראשונה עבורם מאז הזהב של שינוסקה בקרב-רב.

שייט / עמיחי קטן

13:03 קייט נשים:

גל צוקרמן מדורגת במקום ה-11 אחרי 4 שיוטים מתוך 16, כאשר היא סיימה 9 בשיוט השני, 11 ברביעי ו-10 בראשון והשלישי. היתרון הוא שזה מגדיל את מרחב התמרון שלה כי עוד לא היה לה שיוט שצריך להיזרק, אך מנגד היא עוד לא הצליחה להראות יכולת להיכנס לצמרת, ולו לשיוט בודד, וזו הדרך הטובה ביותר למנוע צבירת נקודות רעות, כי השיטה מתעדפת שיוט אחד טוב ואחד רע על פני שניים בינוניים. בכל מקרה, צוקרמן נמצאת עדיין בשלב מוקדם יחסית, ככה שיום שיוטים טוב היום יסייע לה לצמצם פערים.

13:13 קייט גברים:

דור זרקה מדורג במקום ה-12 אחרי 4 שיוטים, כשלזכותו נזקף בעיקר השיוט השני בו הוא סיים שלישי. לזרקה כבר היה שיוט אחד חלש יותר בו הוא פסל, אבל הוא גם צבר קצת פער בדירוג על אלה שמתחתיו, כך שיום טוב שלו יוכל לחזק את מעמדו ואולי להכניס אותו לטופ 10. כמו אתמול, גם היום אמורים להתקיים 4 שיוטים בהנחה שהרוח תאפשר זאת, ואחת השאלות המעניינות היא איזה שיוט פחות טוב יזרוק זרקה.

13:15 לייזר נשים:

שי קקון מגיעה ליום השיוטים האחרון שלה אחרי היום הכי טוב שלה אתמול, והיא הצליחה לעלות מעט למקום ה-24 בדירוג. לשיוט המדליות קקון לא תעפיל, אבל נותר לה יום אחרון לשפר קצת את הדירוג שלה ולדאוג לכך שמצבה יהיה טוב יותר מאשר במשחקי טוקיו, אז היא סיימה במקום ה-30, מה שיאפשר לה להסתכל על המשחקים הנוכחיים כשיפור ביחס למה שהיה לפני 3 שנים, ואולי צעד בתהליך ההתקדמות של קקון בת ה-21.

15:40 לייזר גברים:

גם עומר ורד וילנצ'יק יסיים את חלקו במשחקים האולימפיים היום כשהוא יתחרה בשיוטים 9 ו-10 שלו, וגם הוא מגיע אחרי יום קצת יותר טוב שהעלה אותו למקום ה-30 בדירוג הכללי. לעמט שיוטים 2 ו-3, בהם החבר הצעיר ביותר במשלחת הישראלית הצליח להתברג בצמרת, בסך הכל ראינו שיש עדיין פער בינו ובין צמרת הענף, שזה דבר טבעי כשמדובר בנער בן 17, ואפשר לקוות שהוא צבר כאן ניסיון חיובי שילווה אותו בהמשך ויסייע לו להשתפר.

18:05 לייזר מעורב:

אני נוקט כאן בשעות שרשומות באתר הרשמי של המשחקים, אבל מומלץ לקחת אותן בעירבון מוגבל ולבדוק בסביבות 1 בצהריים מה התכנון של היום בפועל. בכל מקרה, גם הצמד המעורב ב-470, נועה לסרי וניתאי חסון, רשמו אתמול את היום המוצלח ביותר שלהם עד כה, ובעיקר בשיוט השישי בו הם סיימו שניים, מה שהעלה אותם למקום השישי בדירוג הכללי. יש להם יתרון די קטן על מקומות 7-12 מצד אחד, אך הם גם צמצמו קצת את הפער מהצמרת, ולפחות על הנייר, לא מדובר בפער בלתי ניתן למחיקה, אך הם יצטרכו קודם להיות בעמדה שקרובה להבטחת שיוט המדליות, ורק אז לחשוב על מאבקי המיקום בצמרת.

רכיבת סוסים / עמיחי קטן

15:00 מוקדמות התחרות האישית:

בשבוע שעבר, ראינו את הנבחרת הקבוצתית מעפילה לגמר, אך לא ממש מצליחה שם ומסיימת במקום התשיעי. היום תגיע התחרות האישית, ובה נוכל לראות האם מישהו מהרוכבים האישיים של ישראל יכול להצליח יותר כשהם בתחרות לבד בלי תלות בחברי הנבחרת האחרים, או שמא התחרות הקבוצתית, בה הצלחה של אחד יכלה לחפות על חוסר ההצלחה של האחר, היא זו שהביאה להישג של המקום בגמר. בתחרות האישית, 30 המתחרים הטובים ביותר יעפילו לגמר, כששוב נזכיר שהמטרה היא לצבור כמה שפחות נקודות שליליות, הן על פגיעה במכשול והן על חריגה מהזמן שהוקצב כדי לסיים את המסלול. מבין 4 חברי הנבחרת הישראלית, 3 ישתתפו בתחרות, מי שיתחרו כנראה הם דניאל בלומן, רובין מוהר ואיזבלה רוסקוף, ששימשה כמחליפה בתחרות הקבוצתית ותחליף את אשלי בונד.

אופני מסלול / דוד "פאקו" סעדה

12:00 ספרינט קבוצתי לנשים:

היום יתחילו בוולודרום הלאומי של סאן קנטאן אן איבלין שבפרברי פאריס שבעה ימים של תחרויות אופני המסלול. למי שלא מכיר, הוולודרום הוא אולם סגור (בד"כ) עם מספר מסלולים הבנויים בשיפוע, כשכל הקפה של המסלול היא של 250 מטרים. אופני המסלול קלים במיוחד ולא כוללים הילוכים או בלמים, מה שמאפשר לייצר את המהירויות הגבוהות ביותר האפשריות עבור כלים דו גלגליים בלתי ממונעים.
התחרות הראשונה שנראה היא מירוץ הספרינט הקבוצתי לנשים. זהו מירוץ של שלוש הקפות הכולל בתחילה שלוש רוכבות, כשבהקפה השנייה נותרות שתי רוכבות, ובאחרונה רוכבת בודדת. התחרות כוללת שמונה נבחרות, כשבשלב המוקדמות הן יתחרו נגד השעון. מהשלב הבא כל מירוץ כולל שתי נבחרות, המזנקות מהצדדים המנוגדים של המסלול. כך שמכאן נקבל שלושה סיבובים, שבראשון הנבחרת שהגיעה ראשונה תתמודד מול השמינית, וכן הלאה, עד לגמר שיפגיש את שתי הנבחרות המנצחות. אשר לנבחרות הפייבוריטיות, הרי שהגרמניות שולטות ביד רמה בענף, ואף אוחזות בשיא העולם. גם הבריטיות והסיניות אוחזות בנבחרות טובות, הצפויות להתמודד על הפודיום. עוד יתחרו כאן הולנד, קנדה, מקסיקו, ניו זילנד ופולין. המוקדמות ייפתחו בשעה 12:00, הסיבוב הראשון בשעה 13:55, והגמר בשעה 14:45.

כדורסל 3 על 3 / עמיחי קטן

היום יהיה היום היחיד מאז טקס הפתיחה ללא משחקי כדורסל של 5 על 5, והוא ינוצל לקיום שלבי ההכרעה של הטורניר שבו יש פחות שחקנים למסור להם. בענף הזה, לכל קבוצה יש בסגל 4 שחקנים כשאחד מהם הוא מחליף, כל סל שווה נקודה ושלשה שווה 2 והקבוצה הראשונה שמגיעה ל-21 מנצחת, אלא אם הזמן של 10 הדקות הסתיים קודם לכן. היום יתקיימו חצאי הגמר, הקרבות על הארד והגמרים, גם אצל הגברים וגם אצל השנים. הפייבוריטים אצל הגברים זו האלופה האולימפית לטביה, שסיימה את שלב הבתים במאזן מושלם של 7 ניצחונות, ואילו אצל הנשים האלופה האולימפית ואלופת העולם המכהנת היא ארה"ב. שווה להזכיר שאליפות אירופה בשנה שעברה התקיימה כאן בארץ, בבריכת הסולטן בירושלים, ושם זכתה סרביה אצל הגברים והולנד אצל הנשים.

חצאי הגמר של הנשים:

18:30 ספרד – ארה"ב:
19:30 גרמניה – קנדה:

חצאי הגמר של הגברים:

19:00 הולנד – ליטא:
20:00 לטביה – צרפת:

אחר כך תהיה הפסקה של כשעה וחצי.

22:00 קרב על הארד נשים
22:30 קרב על הארד גברים
23:00 גמר נשים
24:00 גמר גברים

Subscribe
Notify of
170 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דוקטור רזי הופמן
05/08/2024 9:16:10

תודה לכולם
לא חושב שתצא מדליה מהישראלים שמשתתפים בתחרויות היום.
מקווה שאפריפה יהיה בגמר וישפר שיאים אישיים אבל לא בונה על מדליה.
לא שלא נעקוב, אבל אני מחכה לטקוואנדו ולהתעמלות האומנותית, שם הסיכויים גדולים יותר עבור האגו הלאומי.
לא בושה להיות פטריוט.

Last edited 1 month ago by דוקטור רזי הופמן
asaf
05/08/2024 10:14:45

אם אפריפה יגיע לגמר ב-200 זה יהיה הישג עצום עבורו…

דוקטור רזי הופמן
05/08/2024 10:18:13
Reply to  asaf

גם בשבילנו

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 11:23:31
Reply to  asaf

הוא לא יעפיל לגמר, אבל ייתכן ויוכל לעלות לחצי הגמר דרך מקצה ההזדמנות השנייה. לשם כך יצטרך לשפר את שיאו העונתי בכמה עשיריות. אשמח אם יעשה זאת.

yaniv
yaniv
05/08/2024 9:41:46

תודה!!!
אלכס שאלה לגבי דולפינס,ידוע למה הוא בחר לייצג את שבדיה ולא את ארה"ב?
ואני חייב לציין שאני ממש נהנה מכדורסל 3X3

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 11:22:17
Reply to  yaniv

אתלטי ושחייני ארה"ב צריכים לצלוח את אליפות ארצם באחד משלושת המקומות הראשונים כדי לייצג את ארצם במשחקים האולימפיים ובאליפות העולם. מקצוע הקפיצה במוט, בהיותו מאוד מורכב טכנית, מועד לכל מני תקלות שעלולות לקרות. דופלנטיס בחר לא להסתכן והעדיף לייצג את שבדיה, שכמובן ראשי ההתאחדות שלה יאפשרו לו לייצג אותם עוד שנים רבות, ללא התניות שונות.

Last edited 1 month ago by אלכס דוקורסקי
yaniv
yaniv
05/08/2024 11:29:40

מעניין לא חשבתי על זה.עדיין נראה לי קצת מוזר שבגלל מבחנים אתה מעדיף לייצג מדינה אחרת ולא את המדינה שלך אבל מי אני שאשפוט.
אמנם שונה אבל נזכרתי בצרפתיה אתמול שזכתה בתרגיל מקבילית אצל הנשים שהיא מייצגת את אלגיריה אחרי שהצרפתים לשלחו מישהי אחרת במקומה

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 11:43:06
Reply to  yaniv

אתה צודק, אבל קשה לנתח יותר מדי החלטות כאלה ואחרות. חושב שהשבדים שמחים מאוד מייצוגו אותם.

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 11:55:02
Reply to  yaniv

הצרפתיה בחרה אכן לייצג את אלג'יריה, מולדת אחד מהוריה, כי קל יותר להיבחר לנבחרת שלה. ההימור אכן השתלם (:

אור
אור
05/08/2024 15:17:02
Reply to  yaniv

זה מאוד נפוץ. גם אצלנו הייתה את הג'ודאית הישראלית שייצגה את בריטניה לא מזמן כי הסתכסכה עם האיגוד או שלא הייתה נבחרת ראשונה בקטגורייה שלה (או גם וגם), אליס שלזינגר

Last edited 1 month ago by אור
אלכס דוקורסקי
05/08/2024 17:08:51
Reply to  אור

נכון. מקווה שלא ישללו לי את האזרחות, אך עודדתי אותה כשעלתה מול המתאבקות הישראליות.

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 17:09:11
Reply to  אור

היה שם חתיכת סכסוך.

עידו גילרי
05/08/2024 12:54:14

זו לא באמת הסיבה. למיטב ידיעתי הם עשו ג'יילן ברונסון.

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 13:05:56

אתה צודק. יחסיה עם ההתאחדות הצרפתית עלו על שרטון.

עידו גילרי
05/08/2024 13:16:52

אני דיברתי על מונדו

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 13:42:43

חושב שישנן מספר סיבות. חלק מהן קשורות למולדת אמו ולרצון להימנע ממבחנים כאלה ואחרים. ייתכן שיש גורמים נוספים, שבהם אינני בקיא.

עידו גילרי
05/08/2024 13:49:10

ממה שאני יודע הם ניסו לגייס אותו בגיל צעיר דרך אח שלו (שקפץ עבורם) וכשהוא לא רצה (כי רצה לקפוץ עבור ארה"ב) הם הציעו לו להעסיק את אבא שלו כמאמן בנבחרת.
זה עבד…

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 13:56:10

מעניין. לא ידעתי זאת. יש לו גם אח שמשחק בייסבול.

yaniv
yaniv
05/08/2024 14:46:49

זה תכלס נשמע יותר הגיוני

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 15:36:01
Reply to  yaniv

מכלול סיבות.

עידו גילרי
05/08/2024 15:39:11

שלא קשורות למקרה הזה.

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 16:47:07

מעריך שקשורות. ראה מקרה מולי קודרי הבריטית, בעלת תוצאת השנה בעולם בקפיצה במוט (4.92) שבחרה היום גובה התחלתי גבוה יחסית במוקדמות ולא עברה אותו.

עידו גילרי
05/08/2024 17:08:10

אז מה שאתה אומר שכילד בן 15 הוא החליט להתחרות עבור מדינה שיש לה קריטריונים קשוחים יותר מהקריטריון האולימפי כי יש סיכוי שבמבחנים האמריקנים הוא לא יעשה גובה בטעות?
נשמע לי קלוש אבל זכותך לחשוב ככה.

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 17:17:15

הוא נחשב בגיל הזה, ואפילו קודם, כעילוי. חושב שהאבא די 'ראה את הנולד' וחשב קדימה. לא פסלתי את תשובתך, כי חידשת לגבי עניין ההעסקה בהתאחדות השבדית, אלא שחושב כי יש מספר גורמים שעמדו בבסיס החלטתו.

עידו גילרי
05/08/2024 17:22:19

הוא אכן נחשב עילוי. למה אם כך הוא הסכים (למרות שבהתחלה סירב) להתחרות עבור מדינה שיש לה קריטריון מקשיח, אפילו שאח שלו התחרה עבורה והיא לא זרה לו?
אבא שלו ראה אופציה נוחה גם עבורו ומסגרת שתאפשר לו ולאשתו להמשיך לאמן את הבן שלו (משהו שאני לא בטוח שהאמריקאים היו מציעים).

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 17:29:46

זכה בטרם מלאו לו 18 במדליית כסף באליפות העולם וכעבור שנה בזהב באליפות אירופה עם 6.05מ', לכן גיל 15 שלו היה מעט שונה בהתפתחות הספורטיבית לעומת מרבית האתלטים האחרים. לא חושב שהאמריקאים היו כופים עליו מאמן כזה או אחר, כל עוד התקדם כל כך.
מסכים שהמערכת השבדית גמישה יותר בהעסקה ושמחו כמובן לאמץ אתלט כמוהו. כל זה לא סותר את ההנחה שהוא והוריו שמחו מאוד להימנע מלהתנות את השתתפותם באירועים גדולים, כל שנתיים, בכפוף להופעתו (המוצלחת) באליפות ארה"ב. מה גם שהמדינה היא פס ייצור של קופצים מעולים במוט.

Last edited 1 month ago by אלכס דוקורסקי
אלכס דוקורסקי
05/08/2024 18:00:44

המקרה של דופלנטיס אינו יוצא דופן באתלטיקה ובספורט בכלל. ייתכן שזכה לתהודה רבה יותר בעקבות היותו ספורטאי כה מיוחד.
מספר אתלטים ילידי ארה"ב, שחיים והתאמנו במדינה, בחרו לייצג מדינות אחרות ועשו זאת גם בהצלחה רבה. הסיבות לכך רבות ומגוונות ונעות בין הזיקה החזקה למדינה שממנה הגיעו אבותיהם לשיקוליים מעשיים יותר, כמו הרצון הגדול לקחת חלק באירועים גדולים, שההעפלה אליהם קשה מאוד בגלל העומק הרב של האתלטיקה בארה"ב ושיטת ההעפלה הקשה. פליקס סנצ'ז, אלוף אולימפי כפול ב-400 משוכות ומגדולי האתלטים במקצוע אי פעם, נולד בארה"ב, אך ייצג את הרפובליקה הדומיניקנית ממנה הגיעו הוריו. ג'וזף פאנבולה, שמצטיין ב-200 מטר, מייצג את ליבריה, שם נולדו הוריו, אע"פ שנולד בארה"ב. ישנם גם מקרים הפוכים. ריי בנג'מין, סגן אלוף אולימפי ב-400 משוכות ומועמד לכסף או לזהב בפריז, ייצג בנעוריו את אנטיגואה וברבודה, אך ביקש לייצג את ארה"ב שבה נולד.

כאמור, הדבר רחוק מלהיות ייחודי באתלטיקה. גלי ההגירה הגדולים גרמו לאינספור מקרים כאלה בכדורגל, למשל. מרבית שחקני מרוקו ואלג'יריה נולדו באירופה "והתחנכו ספורטיבית" שם. אע"פ כן, בחרו לייצג את מולדת הוריהם מסיבות שונות (קראתי שזידאן ביקש לייצג את אלג'יריה, אך סורב כי נטען שישנם רבים כמוהו שם). נבחרות קוסובו, בוסניה וטורקיה מיוצגות באופן חלקי גם על ידי שחקנים שנולדו וגדלו במדינות אחרות באירופה. סביר להניח שהדבר קורה גם בכדורסל בנבחרות כמו דרום סודן ופורטו ריקו, שבמדיהן משחקים גם ילידי ארה"ב בעלי שורשים כאלה ואחרים.

Last edited 1 month ago by אלכס דוקורסקי
yaniv
yaniv
05/08/2024 18:30:16

אתה צודק זה לא כזה ייחודי. מה שהפתיע אותי זה שכוכב ברמה שלו מעדיף לייצג מדינה אחרת מאשר את ארה״ב שנחשבת למעצמה בספורט נראה לי קצת משונה. מה שכן השבדים תותחים וראו את הנולד ועשו הכל כדי שהוא ייצג אותם. אם כבר מכל המקרים זה מזכיר לי את אבדיה שבגיל מוקדם כבר פיני גרשון דחף שהוא ישחק בנבחרת הבוגרת כדי שהסרבים לא יחטפו אותו

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 18:38:56
Reply to  yaniv

נכון, אבל כפי שכתבת, שבדיה היא מדינת ספורט חזקה ביותר.

עגל
05/08/2024 14:15:19
Reply to  yaniv

גם אני נהנה ממשחקי ה 3×3

NFS
NFS
05/08/2024 11:20:32

עמיחי תודה.
יש לך טעות בתחרות לייזר גברים.
התקיימו כבר חצאי הגמר-
בחצי הגמר הראשון בין מרוקו לעיראק, העיראקים הצליחו להסיר 70% מהשיער של יריביהם המרוקאים ועלו לגמר.
בחצי הגמר השני הגיאורגים הצליחו להסיר 85% (!) שיער מיריביהם הקזאחים.
הגמר בלייזר גברים בין עיראק לגיאורגיה יתקיים מחרתיים ב"סלון לודמילה הסרת שיער בלייזר" במארסיי.
בהצלחה.

דוקטור רזי הופמן
05/08/2024 12:04:39
Reply to  NFS

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
מתאים ליומן הא-שוס
אני מעדיף ספא חפפים שגם יסירו את העור הישן.

דוקטור רזי הופמן
05/08/2024 11:21:08

קצת מביומכאניקאים על השיטה בקפיצה של ארמנד וגם קופצים לרוחק.
מעניין
https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=8662&docID=479773

עגל
05/08/2024 14:18:25

תודה אלכס וכל שאר הכותבים.
הריצה ל-5000 נשים הוא גמר שפשוט אסור לפספס. מלחמת עולם רצינית בין רצות אלופות ומגוונות.
למי שלא ראה את מירוץ ה-4×400 מעורב נשים/גברים, מומלץ מאוד לצפות.
היתה רצינה נהדרת של נבחרת הולנד. ראיתי את זה בבאר עם חבר בשידור חי ואני אומר לו, חכה ותראה מה עוד רגע יקרה כשפמקה בול תקבל את המקל.
ואז "תראה תראה, היא עוברת אותן, זה קורה". ממש מדהים. האמריקאית פתחה מהר מדי ושבקה בסוף.

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 14:23:46
Reply to  עגל

אכן גמר שליחים מרתק ביותר. שמחתי מאוד גם כשבול עברה את שלוש האתלטיות לפניה והביאה לנבחרתה זהב.

yaniv
yaniv
05/08/2024 14:48:19
Reply to  עגל

זה היה באמת מטורף והכי מצחיק שלקראת הישורת האחרונה השדר אמר משהו בסגנון שהסיכוי שהיא תתפוס אתץ אחת מהמתמודדות האחרות נראה על גבול הדמיוני והבלתי אפשרי ואז היא נתנה את הספירנט המטורף

אור
אור
05/08/2024 15:18:26
Reply to  עגל

אני מחכה הכי הרבה ל-1500 גברים ול-400 משוכות גברים ונשים

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 16:52:08
Reply to  אור

יש בהחלט למה לחכות (:

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 16:51:37
Reply to  עגל

צודק כמובן לגבי האתלטית מארה"ב. פמקה בול קיבלה את המקל רביעית וסיימה ראשונה. קטע הריצה שלה נמדד ב-47.9 לערך, אך יש להתייחס לכך בזהירות, כיוון שזינוק 'מעופף' שונה בהחלט מזינוק נמוך מהאדנים. חשוב גם לציין שבול לא הגבירה ב-100 האחרונים ואף האטה, לעומת 200 המטר הראשונים (שמהירים יותר בשתיים-שלוש שניות לעומת החלק השני) אלא שהאמריקאית האטה הרבה יותר.

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 16:53:48
Reply to  עגל

מעניין איך תתפתח ריצת ה-5000. האם תפתחנה מהר כפי שנהגו הגברים האתיופים ב-10,000 ומשכו עמם את כל השדה או שמא תרוצנה לאט יותר והקצב יתגבר מאוד בהמשך. קיפייגון לא תתנגד לאפשרות השנייה.

עגל
05/08/2024 17:04:24

תודה אלכס.
בהחלט מעניין מאוד.
בגלל זה אני אוהב את הריצות הארוכות – יש בהן הרבה מקום לטקטיקה ומשחקי כוח מנטליים.
זה לא כמו בטור דה פראנס אבל גם משהו. . .
אני גם מעריך את הסבל/מאמץ שלהם, הוא מטורף.

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 17:11:43
Reply to  עגל

שונה מהאופניים כי המרחק קצר בהרבה והאפשרויות מצטמצמות מטבע הדברים. מה גם שפרופיל המסלול קבוע, בניגוד לאופניים. מירוצי השדה, שנערכים על דשא ותנאי שטח שונים, גם כן מהווים כר פורה לטקטיקות שונות.

עגל
05/08/2024 18:00:37

נכון.
הכי אני אוהב זה מרוצי שדה

אור
אור
05/08/2024 15:28:21

לחובבי הטיפוס

https://youtu.be/mCk9rLl_XwA

Last edited 1 month ago by אור
עגל
05/08/2024 15:50:40
Reply to  אור

משהו לא הגיוני שם, משכו אותה למעלה ועזרו לה בחבל
🙂

אור
אור
05/08/2024 16:02:06
Reply to  עגל

באמת לא הגיוני כשלצידה מישהי בשם Holder 🙂

עידו גילרי
05/08/2024 16:05:11
Reply to  אור

🤣

עגל
05/08/2024 17:04:45
Reply to  אור

חחח

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 17:11:57
Reply to  אור

זה חזק (:

עידו גילרי
05/08/2024 15:57:45
Reply to  אור

הפולניות מתמחות בספיד. אני פחות מתחבר לז'אנר.

אור
אור
05/08/2024 16:01:07

זכור לי..

מנחם לס
05/08/2024 16:01:17

תודה לעמיחי, אלכס ודוד

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 16:55:41

שדדו את הארד (ואולי גם את הכסף) למתעמלות הרומניות בגמר תרגיל הקרקע. חבל שטבוגו לא ערער אתמול על מיקומו גמר ה-100. אולי עשויים היו לקדמו מעט.

אור
אור
05/08/2024 17:51:50

האמריקאית עמית אלור (בת להורים ישראלים) בחצי גמר ההיאבקות

כמו גם מיאיין לופז בן ה-40, מדליסט הזהב 4 פעמים רצופות (!) מבייג'ינג ועד טוקיו – לכל הפחות המתאבק השני הכי גדול בהיסטוריה אחרי קארלין

Last edited 1 month ago by אור
אלכס דוקורסקי
05/08/2024 18:12:05
Reply to  אור

כל הכבוד לה. מתאבקת מעולה. לא הכרתי את לופז. הישג מרשים ביותר שלו.

אור
אור
05/08/2024 18:21:54

הגמרים מ-22:00

עידו גילרי
05/08/2024 18:22:56
Reply to  אור

מגרקו-רומאן ליודו-קיובאן.

אור
אור
05/08/2024 18:25:24

בדרכם ניצחו טורקייה ואיראני ובחצי מחכה לה צפון-קוריאנית, ממש ציר הרשע

אור
אור
05/08/2024 18:26:18
אור
אור
05/08/2024 18:27:49

לסרי וחסון פתחו טוב את השיוט השביעי (במקום השני) אך היעדר רוח ביטל אותו

NFS
NFS
05/08/2024 18:45:47

למה ב-3×3 עבירה בצבע זה 2 זריקות? ממש לא הוגן. צריך להיות שיתנו זריקה אחת.
וכמה זורקים מהקו בעבירה בזריקה על השלוש?

yaniv
yaniv
05/08/2024 18:48:58
Reply to  NFS

באמת מוזר אולי כדי שתפחד לעשות עבירה כי אתה יודע שעבירה יכולה להוביל ל2 נקודות

NFS
NFS
05/08/2024 19:02:03
Reply to  yaniv

והנה חצי הגמר הוכרע עם שריקה מפוקפקת מתחת לסל ששלחה את הספרדיה לשתי זריקות (היתה צריכה לקלוע רק אחת). העניין הזה קצת מעיב על הספורטיביות פה.

Last edited 1 month ago by NFS
עידו גילרי
05/08/2024 19:12:12
Reply to  NFS

או הרבה זמן לקח לך למצוא על מה להתלונן…

אור
אור
05/08/2024 19:03:39
Reply to  NFS

מסכים, אלא אם זה שתי זריקות אחרי כמות עבירות מסוימת ואז זה סבבה

NFS
NFS
05/08/2024 19:13:12
Reply to  אור

הנה עכשיו היתה עבירה בצבע בזריקה לסל, וההולנדי זרק פעם אחת מהעונשין. כנראה שיש משמעות לעבירות המצטברות..

עידו גילרי
05/08/2024 19:13:52
Reply to  NFS

אתה לומד מהר…

עידו גילרי
05/08/2024 19:12:35
Reply to  NFS

זה רק כשאתה עשית יותר מדי פאולים (מעל 6)

עידו גילרי
05/08/2024 19:13:31
Reply to  NFS

בזריקה ל"שלוש" יעני 2 מקבלים 2 זריקות…

עידו גילרי
05/08/2024 19:17:35
Reply to  NFS

אגב אם אתה רוצה משהו שבאמת באמת יכול לעצבן – אז זה האופציה לאנד טו.

NFS
NFS
05/08/2024 19:19:39

כן עכשיו ראיתי – מעבירה 7 זה תמיד 2 זריקות. דבילי לגמרי, שישנו את החוק הזה.
אחרת אני מאיים להתלונן על זה.

עידו גילרי
05/08/2024 19:21:10
Reply to  NFS

תחשוב עכשיו על זריקה ל"שלוש" שנכנסת ופאול כשהקבוצה בפנלטי. הופ עשית 4 נקודות בהתקפה אחת.

NFS
NFS
05/08/2024 19:21:30
Reply to  NFS

זה היה מהר –
כל שניה יש שריקה וההולנדים הולכים לשתי זריקות מהעונשין. לא ספורטיבי.

Last edited 1 month ago by NFS
עידו גילרי
05/08/2024 19:22:56
Reply to  NFS

שיפסיקו לשמור

עידו גילרי
05/08/2024 19:22:12
Reply to  NFS

ומעבירה עשירית זה גם כדור מהצד.

NFS
NFS
05/08/2024 19:24:49

אוי וויי זמיר

עידו גילרי
05/08/2024 19:26:45
Reply to  NFS

גם ככה ההולנדים מחטיאים חצי מהן

NFS
NFS
05/08/2024 19:23:45

מי שעובד הכי קשה ב-3×3 זה ההוא במזכירות שיושב על השעון זריקות 12 שניות. קריעה.

NFS
NFS
05/08/2024 19:28:08

זריקות עונשין במשחק-
הולנד 6/12
ליטא 0/0

Last edited 1 month ago by NFS
עידו גילרי
05/08/2024 19:28:55
Reply to  NFS

טוב הם סתם פורקים תסכול כרגע

אור
אור
05/08/2024 20:36:29
Reply to  NFS

לברון בהולנד?

עידו גילרי
05/08/2024 19:34:57

היחידים ששווה לראות זה הלטבים – תפרו את כולם עד עכשיו (ובלי ללכת לקו).

Last edited 1 month ago by עידו גילרי
NFS
NFS
05/08/2024 19:46:41

איך האמריקאים לא עלו? ג'ימר פרידט לא פגע מבחוץ?

עידו גילרי
05/08/2024 19:50:23
Reply to  NFS

לא היו קרובים אפילו. סתם גרועים.

עידו גילרי
05/08/2024 19:53:57
Reply to  NFS

ופרדט בקושי שיחק. זה הבן של ריק שהוא הסטאר שלהם. רק שאין מי שיעזור לו.

עידו גילרי
05/08/2024 20:25:48

איזה ניחוס הבאתי להם.

NFS
NFS
05/08/2024 20:32:23

אי אפשר לנצח קבוצה שיש בה את רמבו

עידו גילרי
05/08/2024 20:34:44
Reply to  NFS

חחח. אלא אם בהרכב שלך יש את צ'אק נוריס.

NFS
NFS
05/08/2024 20:00:32

ניצחון גדול של הגרמניות על הבאזר.
אין תלונות.

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 21:32:03

מילנה רוברט-מישון הצרפתיה ראויה להרבה שבחים. זורקת הדיסקוס בת ה-45, שמשתתפת כעת בגמר, לוקחת חלק פעם שביעית במשחקים האולימפיים.

עגל
05/08/2024 21:52:20

מדהים

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 21:42:24

20.78 ומקום חמישי לבלסינג. ירוץ מחר במקצה ההזדמנות השנייה.

עגל
05/08/2024 21:54:17

במקצה השני של 3000 מכשולים היה משהו מוזר ונדיר כאשר הקנייתי פיספס את המשוכה של מסום המים האחרון, ממש לפני הישורת האחרונה. אני חושב שבגלל צפיפות רגעית הוא פשוט זז הצידה. אחרי כן הוא חזר אחורה, עבר את המשוכה וחזר. הוא הפסיד הרבה זמן, אני לא יודע אם הוא יגיע לגמר

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 22:02:27
Reply to  עגל

נכון, נכון. נדחק בגלל הצפיפות והיה חייב לחזור למכשול כדי לא להיפסל. הוא לא סיים בין חמשת הראשונים, לכן לא עלה לגמר. מקווה שיגיש ערעור ואולי יעלו אותו.

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 22:09:38
Reply to  עגל

הגיש ערעור שהתקבל ולכן העפיל לגמר.

עגל
05/08/2024 22:16:08

מגיע לו ב-100%, לא הוגן ליפול על שטות כזאת

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 22:25:12
Reply to  עגל

100%

עגל
05/08/2024 22:12:26

בינתיים לדופלנטיס ישנה תחרות די קשה מול היווני והאמריקאי

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 22:25:54
Reply to  עגל

שמח מאוד בשביל קנדריקס. אתלט ותיק ומעולה. קצין בצבא ארה"ב, אם אינני טועה.

עגל
05/08/2024 22:14:24

איזה מתח לקראת ה-5000 נשים.
יאללה זאת ריצה עם ריכוז היסטורי ממש של סוסות מירוץ
(במובן הטוב של המילה, כן?)

דוקטור רזי הופמן
05/08/2024 22:17:29

ארמנד עובר 5.85 בקלי קלות, מוותר כל 5.9 עובר5.95 עם רווח של לפחות 40 ס"מ מהמוט ולא מתרגש בכלל. האם ישבור שיא עולם? לא נראה לי כרגע אבל יכול קצת להתלהב בהמשך.

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 22:23:53

נדע בקרוב (:

דוקטור רזי הופמן
05/08/2024 22:36:10

עבר את ה 6 כל כך בקלות ועם40 עד 40 סמ פור
ענק

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 22:47:39

ממש

עגל
05/08/2024 22:20:27

הפתיחה איטית להחריד.
חסן כהרגלה רצה מאחור. אם זה ימשיך ככה זה נגד צ'בט וטוב לקיפייגון וחסן.
הן ספרינטריות טובות ממנה (אלכס יתקן אותי).

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 22:24:53
Reply to  עגל

מסכים איתך. אכן אופי ריצה שונה לחלוטין מה-10000 של הגברים.

עגל
05/08/2024 22:22:35

אף פעם לא אהבתי את חסן.
דבר ראשון, פעם, תמיד היא היתה מנצחת בצורה ברורה ללא תחרות
שנית, היא לא רצה על שיא עולם אלא מזדנבת מאחור (כמו פוגי, אלוף האופניים), לא מוציאה את האף אל הרוח. ואז בשני הסיבובים האחרונים מנצחת בזכות הכוח והמהירות.
לעת זקנה, כמו עם ג'ורדן, היא מראה פגיעות והתחלתי לחבב אותה מעט.

עגל
05/08/2024 22:26:14
Reply to  עגל

סגנון הריצה שלה גם מכוער.
אבל היא ווינרית שחבל על הזמן

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 22:26:50

אולמן עושה חיל בדיסקוס ומתקרב לזהב האולימפי השני שלה ברציפות.

עגל
05/08/2024 22:27:05

בינתיים הקצב מאוד השתפר

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 22:41:13
Reply to  עגל

הגבירו משמעותית ב-1500 מטר האחרונים.

עגל
05/08/2024 22:29:25

וואו איזה דחיפות יש שם, לדעתי יפסלו מישהי.
אני בעד צ'בט

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 22:32:21
Reply to  עגל

לא האמנתי שתקדים את קיפייגון בספרינט. כל הכבוד!

עגל
05/08/2024 22:36:36

גם אני לא האמנתי בגלל זה התלוננתי על הקצב. מישהי כמוה, לכאורה, צריכה לדחוף חזק מההתחלה.
מצד שני חסן רצה 10000 ומרתון אז אני לא יודע.

עגל
05/08/2024 22:34:28

הדחיפות היו בין קיפייגון וצגאי. יש מצב לפסילה?

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 22:36:03
Reply to  עגל

אם צגאי תערער, אז יבחנו את העניין. קשה לי להאמין שיפסלו את קיפייגון.

עגל
05/08/2024 22:37:22

ממה שאני ראיתי צגאי היתה פחות בסדר בין השתיים (?)

דוקטור רזי הופמן
05/08/2024 22:37:49

ב 5000 הקנייתיות חגגו, פנתרות.

עגל
05/08/2024 22:40:33

וואו, פסלו את פיית' קיפייגון. איזו באסה בשבילה.
ממה שאני ראיתי צגאי היתה זאת שחסמה ודחפה ראשונה (אבל לא בטוח)

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 22:52:34
Reply to  עגל

נדיה באטוקלטי האיטלקיה, אלופת אירופה ב-5000 ו-10000, הועלתה מהמקום הרביעי לשלישי.

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 22:53:03
Reply to  עגל

התקשיתי להבחין מי יזמה את הדחיפה.

עגל
05/08/2024 22:44:33

ועכשיו לקינוח – גמר 800 מטר נשים

עגל
05/08/2024 22:46:20
Reply to  עגל

היפה תנצח (הודקינסון) ?

Last edited 1 month ago by עגל
אלכס דוקורסקי
05/08/2024 22:48:18
Reply to  עגל

בהחלט. אולי גם בתוצאה מרשימה.

דוקטור רזי הופמן
05/08/2024 22:47:26

ארמנד לקח זהב עם 6?
על כמה ישים את הרף עכשיו?
ינסה לשבור את שיאו?

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 22:54:07

עבר 6.10, שיא אולימפי חדש, וכעת ינסה לשבור את שיאו העולמי.

דוקטור רזי הופמן
05/08/2024 23:06:08

כן כתבתי יותר למטה

עגל
05/08/2024 23:22:19

מה זה שבר? ניפץ!

דוקטור רזי הופמן
05/08/2024 22:53:18

הבריטית היפה לקחה את ה 800 מטר

דוקטור רזי הופמן
05/08/2024 22:57:24

הודגקינסון מהממת

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 23:05:31

מאוד

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 22:58:04

פתחה יחסית לאט, עבורה, ושני הסיבובים ארכו 58 שניות, מה שקצת פחות מאפיין ריצות 800.

דוקטור רזי הופמן
05/08/2024 22:55:34

ארמנד על 6.10 בקלות יתרה
ראו שיש לו עוד 15 ס"מ בקלות

עגל
05/08/2024 22:58:33

גם יפה וגם אופה – ריצה חכמה ומחושבת של הודקינסון. לא ויתרה ושמה רייס בסוף. כל הכבוד על הדרך שהיא עברה. ראו כמה היא התרגשה, כאילו ירדה לה אבן רצינית מהלב. הבנתי שהיא עברה טיפולים נפשיים אחרי מפח הנפש עם הכסף בפעם שעברה. הקנייתית נשברה משום מה ונפלה למקום השלישי.

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 23:05:17
Reply to  עגל

היא גם אמרה את זה לפני זמן קצר בריאיון ליורוספורט, שרווח לה מאוד.

דוקטור רזי הופמן
05/08/2024 22:59:54

אולמן גברה על הסינת בדיסקוס, כמעט 70 מטר
פששששששששששששששש, אבל ראו שהיא צברה יותר תאוצה מהסינית, נדמה לי שעשתה סיבוב אחד יותר ממנה לפני הזריקה.

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 23:02:21

הגנה על תוארה מטוקיו.

דוקטור רזי הופמן
05/08/2024 23:01:33

הרף על 6.25…..
האם יהיה שיא?…

דוקטור רזי הופמן
05/08/2024 23:04:15

הברך…..

דוקטור רזי הופמן
05/08/2024 23:12:07

שוב מנסה
איזו דרמה

Last edited 1 month ago by דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
05/08/2024 23:13:43

החברה אפילו יותר מאוכזבת.
שוב הברכיים בעוכרייו

דוקטור רזי הופמן
05/08/2024 23:16:22

המאמנים מראים לו את הטעות
הוא היה צריך להגיע קרוב יותר לרף כדי שהברכיים יהיו קצת יותר רחוקות מהרף, ככה 10 ס"מ קרוב יותר לרף כדי שהברכיים יהיו 2 או 3 ס"מ מהרף ולא ישפשפו אותו.

דוקטור רזי הופמן
05/08/2024 23:20:40

יש שיא עולם חדש
ויש נשיקה מהחברה

דוקטור רזי הופמן
05/08/2024 23:21:05

ויש חיבוקים מהמאמנים והמשפחה

עגל
05/08/2024 23:21:18

אני לא בטוח שמה שאתה אומר נכון; המוט נתקע תמיד באותו מקום בשקע בריצפה.
זה יותר קשור לקשת שהוא עושה באוויר

דוקטור רזי הופמן
05/08/2024 23:26:17

וזה מה שהוא עשה!
עשה מה שאמרו לו, התקרב עם הגוף לרף ואז הברכיים לא נגעו בו. אבל היה קרוב לשפשף אותו.

NFS
NFS
05/08/2024 23:18:29

ענק 💪

פאקו
05/08/2024 23:18:47

וואהו!

עגל
05/08/2024 23:19:46

בקפיצה האחרונה הוא עשה את זה -דופלאנטיס שבר את שיא העולם עם 6.25 מ' !
כל הכבוד לו

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 23:21:10
Reply to  עגל

מדהים

city_jogger
city_jogger
05/08/2024 23:21:15

וואווווו
כשיפרוש יגידו שלא נזכה לראות את השיא נשבר בימי חיינו… מזל שיש לו עוד המון שנים (ב"ה!) אז כל תחרות מחדש השיא בסכנת שבירה ובטח נזכה עוד מלא פעמים בימי חיינו (אם לא יתקצרו משמעותית בימי האיראנים כמובן)

עידו גילרי
05/08/2024 23:22:40
Reply to  city_jogger

איזה אליל (והוא עדיין כל כך צעיר).

פאקו
05/08/2024 23:27:07

יש לו עוד שבע שנים להגיע לגיל שבו בובקה זכה בזהב האחרון

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 23:27:24

ספורטאי היסטורי.

אלכס דוקורסקי
05/08/2024 23:26:56
Reply to  city_jogger

מי יתן וימשיך לעוד שנים רבות.

city_jogger
city_jogger
05/08/2024 23:28:26

חשוב לי לציין שברשימה המגוחכת שלהם מלפני כמה שבועות, אי אס פי אן לא מצאו לנכון לכלול את מונדו בין 100 האתלטים הגדולים של שנות ה2000. נכון הוא צעיר והשיא אולי עוד לפניו, אבל וואט דה פאק

אלכס דוקורסקי
06/08/2024 0:46:58
Reply to  city_jogger

הרשימות הללו הן סובייקטיביות ופופוליסטיות. חושב שהן גם שמות במרכז את הספורטאים מארה"ב. אינני חובב דירוגים באופן כללי. מעדיף למקם בשורה מאשר בטור.

אור
אור
06/08/2024 1:05:11

למקם בשורה ולהזניק אותם לתחרות..

אלכס דוקורסקי
06/08/2024 1:17:34
Reply to  אור

(:

דוקטור רזי הופמן
05/08/2024 23:29:24

מה אגיד? ביום טוב רואים את ה 6.30…

אור
אור
05/08/2024 23:29:25

וואו איזו קפיצה

הקהל שאג כמו שער ניצחון בגמר המונדיאל

האווי לאסוף
האווי לאסוף
05/08/2024 23:48:18

לא התרגשתי ככה משבירת שיא כבר הרבה זמן. הבת שלי הסתכלה עלי מזועזעת. כמה יפה הקפיצה שלו, ועם הטכנולוגיה החדשה אפשר לראות כל פרט

NFS
NFS
05/08/2024 23:49:03

הצרפתים לא פוגעים

האווי לאסוף
האווי לאסוף
05/08/2024 23:50:23

מבטיחים למחבלים מתאבדים 72 בתולות בגן עדן. דופלאנטיס קיבל מלאכית אחת כבר בעולם הזה

Last edited 1 month ago by האווי לאסוף
האווי לאסוף
האווי לאסוף
06/08/2024 0:00:12

היה יפה לראות את האחווה בינו לבין קנדריקס וקראליס. האמריקאי הפעיל את הקהל במהלך הקפיצות האחרונות של מונדו כאילו היה עודד מנשה בערוץ הילדים

אלכס דוקורסקי
06/08/2024 0:47:22

בין כל הקופצים.

NFS
NFS
06/08/2024 0:05:30

וואו איזו שלשה מנצחת בהארכה להולנד.
מדהים

אור
אור
06/08/2024 0:15:10
Reply to  NFS

יפה

אור
אור
06/08/2024 0:16:21

למי שעקב קודם, גם עמית אלור וגם לופז עלו לגמר המשקל שלהם בהיאבקות מחר בלילה

אלכס דוקורסקי
06/08/2024 0:47:36
Reply to  אור

כל הכבוד.