התרשמויות אולימפיאד(מולי)יות 11# – ללכת זה קשה

התרשמויות אולימפיאד(מולי)יות 11# – ללכת זה קשה

תאמינו לי, ללכת זה קשה! לא מאמינים? לכו לצפות בתחרויות ההליכה התחרותית באולימפיאדה, כן כן, זו עם האנשים שהולכים באופן שהוא מצחיק פחות רק מהמידה שבה הוא מעוות, ויודעים מה? נסו ללכת כך חמישים מטר. לא חמישה ולא חמישים קילומטר, רק חמישים מטר ואז נראה אתכם אומרים לי אם ההליכה היא ספורט מעוות, מצחיק ומכאיב או לא.

התרשמויות אולימפיאד(מולי)יות 11# – ללכת זה קשה

היום, יום ששי, החלו רשמית תחרויות האתלטיקה באולימפיאדה, אבל תחרויות ההליכה התחילו כבר אתמול, ואחרי שעה של צפייה (קצת כואבת, מבטיח להסביר בהמשך מדוע) החלטתי לספר לכם מעט על הליכה תחרותית.

למי שלא יודע שני העקרונות החשובים ביותר בהליכה תחרותית הם ראשית לכל ומעל הכול שתמיד חייבת להיות לפחות רגל אחת על הקרקע. זה ממש לא קל כמו שזה נשמע. כל מי שניסה ללכת ממש מהר או לרוץ יודע (או כדאי שישים לב) שיש זמן בו שתי הרגליים באוויר, אז רגל אחת על הקרקע כבר אמרנו?
ושלא תחשבו, אם יתפסו אותך שלוש פעמים – תקבל שלוש אזהרות, ואחי, שלושה כרטיסים צהובים בהליכה תחרותית פירושם כרטיס אדום – והלכה התחרות!

וכדי לסבך את העניינים עוד יותר, יש את הכלל השני: והכלל השני קובע כי על ההלך להקפיד ליישר את הרגל הניצבת על הקרקע.

הצירוף של שני הכללים הללו יחד עם הניסיון ללכת כמה שיותר, מהר גורם להליכה המעוותת שתמיד הזכירה לי משום מה בובות מהלכות. יש בזה סוג של חוסר אנושיות, אבל נרצה או לא נרצה, כל פעם שאני חושב על הליכה (ואני בטוח שזה נכון לגבי כל בני הדור שלי), אני חושב על… ד"ר שאול לדני.

ד"ר שאול לדני מויקיפדיה

קודם כל זה אף פעם לא היה שאול לדני אלא תמיד ד"ר שאול לדני. שנית הוא היה כבר אז מבוגר מכולם וקירח, ולנער צעיר שכמוני נראה היה כאילו הוא עושה זאת מאז שחר ההיסטוריה וכנראה שלעולם לא יפסיק. ושלישית, תאמינו או לא, האדם המופלא הזה עדיין מחזיק בשיא הישראלי בהליכה תחרותית לחמישים קילומטר, שיא שנקבע בשנת 1972 כלומר לפני חמישים ושתיים שנים, וזהו , אגב, השיא הוותיק ביותר בספר השיאים הישראלי.

לא שכחתי שהבטחתי לספר למה זו היתה צפייה כואבת. אני זוכר אותי בתחילת גיל ההתבגרות, קצת אחרי אולימפיאדת מינכן, מנסה ללכת מאתיים מטר של הליכה תחרותית. אוי, זה זיכרון כואב!! אני אמנם גאה בי שהצלחתי לעבור את המאתיים מטר הללו, אבל חייב להודות שה"הצלחה" הזו רק העצימה את הכאב וחרטה אותו בגופי ונשמתי, וגרמה לכך שאני עדיין חש את הכאב כל פעם שאני רואה (ובגילי כבר לא מנסה) הליכה תחרותית …

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u
Subscribe
Notify of
12 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Boston Ami
Boston Ami
02/08/2024 12:44:03

מרגיש באופן דומה… זה ספורט שכל כך הורס את הברכיים שלא בטוח שהוא צריך להמשיך להתקיים, למרות שרוב הספורט המקצועני לא בריא לגוף. למעט אולי שחיה, קליעות למניהן , ובטח עוד כמה ענפי ספורט פחות מוכרים.

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק
Reply to  Boston Ami

ספורט מקצועני בריא לכיס,לבריאות הרבה הרבה פחות.

מנחם לס
02/08/2024 14:25:49

תודה מולי. בארה"ב ישנה פרסומת בה כריס פול הולך כמו בתחרות הליכה. קורע ממש

דן רוזנבלום
02/08/2024 22:19:24

וואוו כמה שאתה צודק, בדיוק צחקתי על זה עם חברים השבוע..
יש הרבה דברים באולימפיאדה שמהצד לאדם שלא חובב ספורט, נראים כדברים כל כך בנאליים ומוזרים…
תחרות ההליכה לעיתים נראית כמו מירוץ של פגים שלא יכולים לרוץ בגלל מוגבלות כלשהיא…

או הוקי מגרש, שהמקלות שלהם קצרים יותר אז כולם מתכופפים כמו צ'ימפנזות…
כמה צחקתי…

תודה מולי

IDO
IDO
03/08/2024 11:43:11

יש לי זכרון ילדות, שנגררתי לצעדת הרי מנשה, ובשלב מסויים ד"ר שאול הדני עקף אותי בסערה! והצלחתי להדביק אותו לעשרים מטר בזכות הוורציה שלי להליכה מהירה!! אחרי שהוכחתי את יכולת העל שלי, האטתי את הקצב נתתי לו להמשיך ללא הפרעה ובקשתי מסבתא ללכת הבייתה.

אטאפומה
03/08/2024 11:54:27
Reply to  IDO

איש מופלא הד"ר.
מזכיר לי את שוקה רווה מקים חוג אלעד
אגדה למיטיבי לכת.
זוכר אותו איתנו בשנות השמונים בהרי ההימליה , לאחר נפילה מחבל בגובה 9 מטרים, עם משהו כמו אולי תשע פלטינות…
הולך קדימה ואחורה לאורך הטור הארוך שלנו ,
כאילו הוא אלוף העולם בהליכה .
כשאני מתנשף ממאמץ בהליכה איטית בגבהים הללו .

Berch
03/08/2024 13:47:17

מקסים כתבת מולי
לי זה תמיד מזכיר את ה silly walk של מונטי פייתון
🤣

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

הלכתי 2.25 מטר לפי חוקי מולי,מקבלים על זה מדליה?גם מדלית פח זה לא רע.
ליתר בטחון פיציתי את עצמי בכוס סחלב שיפצה על מאמץ העל.

אלכס דוקורסקי
03/08/2024 16:35:22

מולי, תודה רבה. אכן טכניקה מורכבת ולא טבעית. האתלט מאקוואדור, שניצח ל-20 ק"מ, קבע תוצאה של 1:18:55, כלומר 'הלך' בקצב של 3:56 דקות לקילומטר. רבים מאוד יתקשו גם לרוץ קילומטר אחד בקצב כזה.
שאול לדני ספורטאי יוצא מן הכלל ואצטרף לאיחולים לבריאותו. כתב אוטוביוגרפיה מעניינת בשם 'ההליכה לאולימפיאדה'. זכיתי לפגוש אותו במירוצים השונים והוא אדם נחמד מאוד.

Last edited 1 month ago by אלכס דוקורסקי
אהרון שדה
06/08/2024 11:45:54

מולי תודה רבה
לדני הוא אגדה
אבל ההליכה צריכה להתבטל זה מקצוע מגוחך
יתרה מכך החוק אומר שאין אנושית צריכה לפסול אותך 3 פעמים
אבל פעם עשו מצלמת קירוב וראו שכולם פוסלים כל הזמן .

ירון, החלום
ירון, החלום
14/08/2024 10:48:27

בס"ד
תודה רבה.
באמת ספורט מוזר, ומאתגר מאד, מתיש ברמה