הנה זה בא… NFL פוטבול 2024/5

הנה זה בא… NFL פוטבול 2024/5

הנה זה בא… NFL פוטבול 2024/5

קשה בדיוק לקבוע מתי מתחילה עונת פוטבול חדשה. כן, יש תאריך ושעה למשחק הראשון של העונה, בתחילת ספטמבר, אבל עבור רבים פתיחת שוק השחקנים החופשיים בתחילת מרץ כבר יכול להיות הסנונית הראשונה לפרפרים בבטן ולתקוות חדשות. או הדראפט באפריל עם כל הפרוספקטים החדשים שיכול רשמית לפתוח את האות לפנטז על ההישגים העונה. המיני קאמפס ביוני? תחילת מחנות האימונים בסוף יולי? או אולי, כמו שאנחנו פה החלטנו, משחק טרום העונה הראשון, משחק ההול אוף פיים שיתקיים הלילה.
למשחק עצמו אין ממש חשיבות, אולי הצצה מרושלת ראשונה לשחקנים חדשים שאולי מסקרנים אתכם, אבל המציאות היא שבחלקם הגדול של המשתתפים במשחקי האימון,זו הפעם הראשונה והאחרונה שתשמעו את שם שלהם במהלך משחק NFL.
אבל בכל זאת, יש משמעות סמלית לערב הזה גם בגלל ההקדשה שלו לגדולים שאי פעם עלו על המגרש. המחזור החדש של מצטרפי היכל התהילה של הפוטבול מוכרז ומוצג רשמית.
השנה יהיו אלו:
דוויט פריני- הפס ראשר האימתני
דווין הסטר- ממחזירי הבעיטות האגדתיים ושברי השיאים
אנדרה ג'ונסון- תופס אגדי ומאגדות יוסטון טקסאנס
ג'וליוס פפרס- שחקן קו הגנה זורע הרס
פטריק וויליס – ליינבקר שהגדיר את הרף העליון של ליינבקרים מחדש
רנדי גרדישר – ליינבקר חבר חוליית האורנג' קראש ששלטה בהרי הרוקי'ס בתחילת שנות ה80
סטיב מקמייקל- האיש שסגר את מרכז קו ההגנה בקבוצה האגדתית של שיקגו 85.

היום הזה הוא גם התאריך שבו אנחנו מתחילים את פרוייקט טרום העונה של הופס פוטבול עם סקירת כל 32 הקבוצות לקראת תחילת העונה הסדירה.

כל כמה ימים צוות הופס יביא פה כיסוי של בית אחר בNFL. נעבור על מה קרה עם הקבוצות שנה שעברה, מה קןרה איתם במהלך הטרום עונה ומה לדעתנו יהיה במהלך העונה החדשה.
1 באוגוסט: רביב פייג עם NFCW סן פרנסיסקו פורטי ניינרס, לוס אנג'לס ראמס, סיאטל סיהוקס ואריזונה קרדינלס
5 באוגוסט: יניב שושני עם AFCW קנזס סיטי צ'יפס, לוס אנג'לס צ'ארג'רס, דנבר ברונקוס ולאס וגאס ריידרס
9 באוגוסט: פריים טיים זק עם AFCN בולטימור רייבנס, קליבלנד בראונס, סינסנטי בנגלס ופיטסבורג סטילרס
14 באוגוסט: שחר דלאל עם NFCN דטרויט ליונס, גרין ביי פאקרס, מינסוטה ויקינגס ושיקגו ברס
18 באוגוסט: עמית קאופמן עם AFCE באפולו בילס, מיאמי דולפינס, ניו יורק ג'טס וניו אינגלנד פטריוטס
21 באוגוסט: אורן גרינמן עם NFCE דאלאס קאובויס, פילדלפיה איגלס, ניו יורק ג'איינטס וושינגטון קומנדרס
24 באוגוסט: רביב פייג עם NFCS טמפה ביי באקנירס, ניו אורלינס סיינט, אטלנטה פאלקונס וקרוליינה פנת'רס
27 באוגוסט: פריים טיים זק עם AFCS יוסטון טקסנס, ג'קסונויל ג'אגוארס, אינדיאנפוליס קולטס וטנסי טייטנס
1 בספטמבר: צוות הופס פוטבול יביא לכם את הניחושים שלנו לשחקני השנה והזוכות בסופרבול.
ונפתח עם בית הNFC מערב.


NFCW

סן פרנסיסקו פורטי ניינרס

מאזן עונה שעברה: 12 נצחונות 5 הפסדים, הפסד בסופרבול לקנזס סיטי צ'יפס.
מה קרה: הסיפור של עונה שעברה מתחיל עוד עונה קודם בגמר הNFC  בו הניינרס הפסידו לפילדלפיה איגלס עקב פציעתו של הק"ב הפותח, ברוק פרדי, שקרע רצועות במרפק.
לקראת עונת 23/24 כולם חיכו לראות איך תראה ההתאוששות של פרדי מהפציעה החמורה והאם ימשיך להראות את ניצני העילית שהראה בחצי עונה ששיחק קודם לכן.
התשובה לכך הייתה כן מהדהד כשפרדי חזר ללא בעיות מיוחדות, פתח את העונה עם  חמישה ניצחונות רצופים והתקפה שצוברת מעל 30 נקודות למשחק.
מלבד רצף של שלושה הפסדים מזעזעים לאחר מכן, והפסד לרייבנס מאוחר יותר בעונה, העונה של סן פרנסיסקו הייתה מאוד מוצלחת התקפית, כשהרץ הפנמונלי, כריסטיאן מקקפרי מוביל את הליגה ביארדים כוללים וזוכה בתואר הMVP.
ברוק פרדי מוביל את הליגה ביעילות ודיוק והתופס ברנדון איוק שובר שיאים אישיים ומתפתח לרסיבר X ( תופס חיצוני, בדרך כלל לטווחים ארוכים)  מהאיכותיים בליגה.
דווקא בצד ההגנתי חלה התדרדרות קלה. לאחר שאיבדו את המתאם ההגנתי המוכשר, דמיקו ראיינס, סן פרנסיסקו, לאחר שנים של קידום מבפנים, הימרו על להביא את  סטיב ווילקס בתור המחליף שלו. זאת בתקווה לשפר את תפקוד הקו האחורי שהיווה את החוליה החלשה ביותר עונה קודם.
הקו האחורי אמנם השתפר, אבל הגנת הריצה והפאס ראש סבלו מחוסר תקשורת וירידה ביצרתיות.
סן פרנסיסקו צלחה את הפלייאוף עם שבוע ביי וניצחונות קאמבק על גרין ביי פאקרס ודטרויט ליונס רק כדי לאבד יותרון התחלתי ולהפסיד בסופרבול בפעם השניה לקנזס סיטי צ'יפס.

מה קורה: חלון ההזדמנויות של סן פרנסיקו מרגיש שהולך ומצטמצם  ובמהלך הפגרה הם ניסו למצוא את הנוסחה שתפרוץ את המחסום האחרון שנראה שעונד בדרכם לזכיה נוספת בסופרבול, פטריק מהומס וקנזס סיטי צ'יפס.
בהתקפה הניינרס מצליחים לשמר את הרוב המוחלט של הכלים ההתקפים שעמדו לרשותם בשנה שעברה ואף שיפרו את בנק המטרות העשיר שעומד לרשותו של הק"ב ברוק פרדי על ידי צירוף בדראפט של התופס ריקי פארסל. ברנדון איוק התופס מס' 1 של הקבוצה, עדיין בסיכסוך חוזה, אבל הקבוצה מקווה לפתור את העניין עד לפתיחת העונה.
סן פרנסיסקו גם מנסים לחזק את ההגנה על ברוק פרדי. חוליית קו ההתקפה איכזבה לפרקים, במיוחד מהצד הימני והאמצע ולכן גויס בדראפט שחקן קו ההתקפה, דומיניק פוני, ככלבויניק שמתמחה בהגנה על הק"ב (בכל שנותיו בקולג' לא איפשר סאק אחד).
מתאם ההגנה סטיב ווילקס פוטר לאחר שנה אחת בתפקיד והוחלף על ידי קידום מבפנים של ניק סורנסון שחוזק על ידי ברנדון סטיילי, מאמן לוס אנג'לס צ'רג'רס לשעבר, בתור יועץ מיוחד להגנה.
קו חוליית ההגנה שופץ כמעט לחלוטין עם הבאת דם חדש מסביב לניק בוסה וג'אבון הארגרייב. לאונרד פלוייד יפתח בקצה במקום צ'ייס יאנד ומאליק קולינס מחליף במרכז את אריק ארמסטד הותיק.
חוליית הליינבקרים עדיין חסרה את דרה גרינלואו המצויין שקרע את האכילס בסופרבול ומי שימלא את החלל לצד האול פרו פרד וורנר, לפחות בתחילת העונה, יקבע במהלך החודש הקרוב של מחנות האימונים.
החולייה האחורית של הגנת המסירה, בהובלת מוני וורד המצוין,  היא העמוקה ביותר שהייתה בעידן שאנאהן וצפויים לנו קרבות מעניינים בין הטירונים שגוויסו בדראפט לרכש החדש שהגיע במהלך הפגרה.
הסייפטי המוכשר והדינמי, טאלינואה הופנגה, עדיין מתאושש בקרע ACL שספג בתחילת עונה שעברה, אבל צפוי להיות מוכן לתחילת העונה הסדירה.
בקבוצות המיוחדות אין שינוי בפרסונל כשג'ייק מודי ממשיך להיות קלאצ' יחסית לטירון שהיה בבעיטות שער השדה.

מה יקרה: נראה שסן פרנסיסקו לא איבדה יותר מדי מהכוח והאיכות שאיפיינו אותה שנה שעברה ומכוונת את עצמה לחזור שוב למעמד הגדול בנסיון לפרוץ את הדלת. ברוק פרדי פעם ראשונה לאחר השתתפות מלאה התוכנית הטרום עונה נהנה ממבחר מוגדל של נשקים ומטרות, והשיניויים בהגנה, על הנייר, נראים כשדרוג.
אפשר לספור על פחות מאצבעות יד אחת את הקבוצות שעל הנייר טובות יותר מהניינרס, אל תמיד יש הפתעות. ובכל זאת ננחש תחזית: מאזן 4-13, ניצחון על בולטימור רייבנס בסופרבול.


 

לוס אנג'לס ראמס

מאזן עונה שעברה: 10 נצחונות ו7 הפסדים, הפסד בסיבוב הווילד קארד לדטרויט ליונס.

מה קרה: ב2021 לוס אנג'לס הימרה על כל הקופה, בין יתר צעדים זוללי תקרת שכר, החליפה את הק"ב ג'רד גוף בק"ב מדטרויט, מאט סטאפורד, וזכתה בסופרבול. לקח לראמס שנה של סופרבול סלאמפ להתאושש מההשקעה אבל כבר בעונה שעברה ראינו ניצוצות של חזרה להיות מועמדת לגיטימית באשלון העליון של הליגה.
היכולת לשמור על רמה גבוהה ותחרותיות נובע הרבה בזכות המאמן המוכשר שון מקווי והק"ב המעולה מאט סטאפורד שמצליח באופן קונסיסטנטי לייצר כימיה אדירה עם התופסים שלו, אם זה קלווין ג'ונסון (מגהטרון) בדטרויט, דרך קופר קאפ והתוצר האחרון בשרשרת, הטירון בשנה שעברה פוקה נאקווה, בראמס.
פוקה נאקווה, התופס הטירון היה אחד הסיפורים המרכזיים של הליגה בשנה שעברה, כשהוא מנפץ שיאי תופסים בשנתם הראשונה, וביחד עם קופר קאפ הן טאנדם התופסים המסוכן בליגה.
בנוסף, נראה שאחרי כמה שנים בעיתיות, הראמס מצאו סוף סוף את הרץ האחורי שלהם, קייירן וויליאמס, שהשיג אישית מעל 1000 יארד בריצה עבור הראמס, פעם ראשונה מאז טוד גרלי ב2018 ושידרג פלאות את התקפת הריצה של לוס אנג'לס אחרי שנים של דגש על המסירה.
בצד ההגנתי לוס אנג'לס נהנתה בשנים האחרונות משירותיו של אחד משחקני ההגנה הטובים, אם לא הטוב ביותר בליגה, אהרון דונלד, שהיווה את אימת קווי ההתקפה של כל יריבה.
האיזון הזה הפך את הראמס לקבוצה מסוכנת שהצליחה לחזור מהר יחסית לפלייאוף והפסידה בשלב הווילדקארד לאינרציה המטורפת של דטרויט בעונה שעברה.

מה קורה: אי אפשר לדבר על הראמס של 2024 בלי לפתוח  עם הפרישה של אהרון דונלד, שמשאיר חלל ענק במרכז קו הההגנה. הראמס השקיעו את שתי בחירות הדראפט הראשונות שלהם בנסיון לסגור את החור הזה עם שני שחקני פלורידה סטייט, ג'רד ורס (DE)  ובריידן פיסק (IDL) וגם בסיבובים מאוחרים יותר, הימרו על שחקני קו הגנה.
קובי טרנר מעמדת הDE וביירון יאנג מהליינבקר, ינסו להשלים את התמונה בסגירת קו ההתגוששות, בהגנה שבילתה בשליש התחתון בדירוגי שנה שעברה.
חוליית ההגנה האחורית לא הייתה מבריקה שנה שעברה ועכשיו גם השחקן הטוב ביותר בה, הסייפטי ג'ורדן פולר, עזב. גם הקורנר אקילו ווית'רספון הוחלף בטרהדוויוס וויט מג'קסונויל (מקום שני בליגה במסירות שהוסטו).
הראמס איבדו השנה גם את הסנטר הפותח שהיה חלק מקו התקפה שדורג מס' 10 בליגה ושמר על סטאפורד נקי יחסית (מס' 6 בליגה בספיגת סאקים)
טיילר היגבי, הטייט אנד, יפתח את השנה ברשימת הפצועים וצפוי לחזור בשבוע 2.

מה יקרה:  עם התקפה מהאקספלוסיביות בליגה אבל הגנה שצריכה להערך מחדש לעידן שאחרי אהרון דונלד, המשחקים של הראמס השנה עלולים להפוך לשוט אאוטים. קשה לדמיין את הראמס מדלגים על האובדן של דונלד בלי שזה יעלה להם בניצחון או שנים. שון מקווי יכול לשמר על מאזן חיובי, אבל 9 נצחונות ו8 הפסדים נראה כמו התקרה.



סיאטל סיהוקס

מאזן עונה שעברה:  9 נצחונות 8 הפסדים
מה קרה: סיאטל דיי הפתיעה הרבה פרשנים עם עונת 2023 מוצלחת יחסית שבה הצליחה לגרד מאזן חיובי והייתה במירוץ למשבצת האחרונה בפלייאוף עד הרגע האחרון.
ולמה לא בעצם, כשבחירות הדראפט שלה בשנים האחרונות  מתבררות כמוצלחות ותורמות רבות לעוצמה של הקבוצה.
לג'ינו סמית, הק"ב הותיק, שחווה רנסנס בעונת 2002, היתה עונה קצת פחות מוצלחת שנה שעברה, אבל עדיין עומד לרשותו קאדר מטרות מהאיכותיות בליגה עם די קיי מטקאלף, טיילר לוקט והטירון שנה שעברה, ג'קסון סמית נאג'יבה  שישר השתחל בתור מטרה שלישית מוצלחת.
הרץ קנת' וולקר השלישי היה בריא יחסית וביחד עם תעודת הביטוח שלו, זאק שארבונה, העניקו לסיאטל משחק ריצה משופר.
גם בהגנה סיאטל נהנית מאוסף שחקנים מוצלח כמו בחוליית ההגנה האחרוית  ריק וולן, טריי בראון, מייקל ג'קסון והטירון דווין ווית'רספון.

אבל בכל זאת סיאטל סיימה בחצי התחתון מבחינת תפוקה התקפית וספיגה הגנתית וזה מעיד על בעיית חיבור וג'ל בין השחקנים האינדיבידואלית טובים למערך הקבוצתי.
כל זה הביא לסיום הפרק המפואר של המאמן הראשי פיט קרול. הקבוצה והאישיות הגדולה מהחיים נפרדו בידידות אחרי 14 שנים מוצלחות ברובן בהן סיאטל קיבלה את הזהות היחודית שלה כשההגנה המוצלחת של שנות ה2010  נודעה כ"ליגיון הבום" והאצטדיון הרועש של ה-12, נודע כאחד המקומות הקשים והרועשים לשחק בהם נגד הקבוצה הבייתית.
מה קורה: מייק מקדונלד הצעיר, מאמן ההגנה של בולטימור, נכנס לנעליו הגדולות של פיט קרול וינסה לחבר מחדש את חוליית ההגנה ולהחזיר לה שם תואר מוצלח. הוא יעשה את זה ללא הסייפטיז  ג'מאל אדאמס וקוואנדרה דיגס וללא האגדה המקומית ,בובי ווגנר, שסיים סיבוב קצר שני בקבוצה. תעזור לו גם בחירת הדראפט בסיבוב הראשון של הDE  ביירון מרפי. וזה שמאמן ההגנה החדש, איידן דורדה, הגיע מאימון קו ההגנה של הקאובויז, יכול לעזור לשדרוג חוליית ההגנה הקדמית.
חוליית ההתקפה חוזרת בהרכב מלא תחת שרביטו של מתאם ההתקפה החדש, ראיין גראב, שהגיע מעולם הקולג'ים. גראב יצטרך להמשיך לעבוד עם קו התקפה חשוד, בעיקר במרכזו, אבל הפוטנציאל להתקפה אקספלוסיבית בהחלט שם.

מה יקרה: נראה שהשינוי היסודי בהנהגת הקבוצה הוא משהו מתבקש לאחר שנים של בינוניות, והחלפת הגווארדיה שעברה בצורה ידידותית יכולה להניע את הקבוצה קדימה. חוסר הנסיון של עמדת המאמן יכול להיות בעייתי במיוחד בקבוצה מגובשת מראש, אבל אין ספק שהיה צריך לבדוק דרך חדשה לעשות דברים עם הכשרון הקיים.
183 התאקלים והמנהיגות של בובי וואגנר יהיו קשים להחלפה בהגנה, במיוחד עם הצורך להתרגל למאמן חדש.
צפו לצעד קטן אחורה כשסיאטל עושה אתההתאמות הנדרשות לעידן חדש: 8 נצחונות 9 הפסדים.



אריזונה קארדינלס

מאזן עונה שעברה: 4 נצחונות 13 הפסדים

מה קרה: בעונת 2022 אריזונה נפלה מצוק. אחרי התקדמות הדרגתית שהגיעה לשיאה עם מאזן של 6-11 בעומת 2021 והגעה לשלב הווילד קארד תחת שרביטו של המאמן קליף קינגסבורי, אריזונה צנחה לתהום עם 13 הפסדים.
חלק מהסיבה הייתה פציעתו של הק"ב הפותח קיילר מורי, אבל העובדות הן שגם עם מורי, הקרדינלס פשוט לא היו טובים.
קינגסבורי פוטר ובמקומו הגיע מאמן ההגנה של האיגלס, ג'ונת'ן גאנון, שנאלץ לפתוח את עונה שעברה ק"ב הפרנצ'ייז שלו על הקווים חצי עונה, מתאושש מקרע ACL.
גאנון לא הצליח לחולל ניסים בקבוצה ולחלץ אותה מהתחתית ואריזונה שכנה כל עונה שעברה בתחתית הסטיסטית של כל ליגת הNFL. הן בהתקפה והן בהגנה.
קיילר מורי אמנם פתח כל המחצית השניה של העונה והשיג שלושה מתוך ארבעת הנצחונות שלהקבוצה בכל העונה, אבל כשהתופס מס' 1 שלך זה הטייט אנד טרי מקברייד עם 825 יארד ו3 ט"ד, כוח התקפי זה לא ממש הפורטה שלך. נקודת האר היחידה היא הרץ ג'יימס קונור עם 1050 יארד.
וההגנה הייתה גרועה אפילו יותר. מקום לפני אחרון בספיגת נקודות, והשלמת של מסירות עליה. מקום אחרון בספיגת ט"ד במסירה ובשלישיה התחתונה בלחץ על ק"ב ועצירת הריצה.

מה קורה: הקרדינלס הם קבוצה בבניה כשרוב העמדות יעברו שינויי פרסונל.
בשנתו השניה של המאמן גאנון, הוא ינסה לבנות סביב הרץ ג'יימס קונור וקיילר מורי בריא. לשם כך חוליית התופסים נבנית מחדש עם הבחירה מס' 1 שלהם בדראפט, מרווין הריסון ג'וניור והטירון המבטיח משנה שעברה, מייקל וילסון.
קו ההתקפה זוכה לכמה חיזוקים מהשוק החופשי וחוליות ההגנה מלבד זו של הליינבקרים בראשות קייזיר וויט, עברו שינוי יסודי גם הן עם שחקנים חדשים שליקטו מרחבי הליגה, ובחירה נוספת בסיבוב הראשון של הDE,  דריוס רובינסון.

מה יהיה: בעוד שאר בית הNFC מערב מתחזק ומייצר סופרסטארים כל עונה, אריזונה נואשת לקצת סטאר פאוור.
מרווין הריסון ג'וניור הוא בהחלט משהו שאוהדי אריזונה יכולים להתרגש ממנו, אבל הוא לבדו לא יחולל את השינוי הרצוי. גם כשדאנדרה הופקינס עמד לרשותו, מורי לא הצליח לייצר רסיבר מס' 1 שיתבלט מעל השאר. אתלטי ככל שיהיה, יש מצב שמורי הוא חלק מהבעיה ולא הפתרון.
ובכל זאת, הקרדנילס עשו מעט שיפורים במקומות הבעיתיים, אבל לא יצאו מגדרם להביא שחקנים שעושים את ההבדל.
לוח המשחקים שלהם הוא יחסית נוח וקיילר מורי בריא כל העונה יכול אולי לפתח את המומנטום, אבל הסלע כבד וההר גבוה. 5 נצחונות בעונת 24/25 יכול להיות הגבול שלהם.



 


Subscribe
Notify of
7 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
קפיץ
01/08/2024 9:45:12

כמה טוב שחזרתם. FOOTBALLS BACK BABY!!!!!

Yosi Berkeley
01/08/2024 16:42:21

איזה כיף! תודה על פוסט מעולה שעושה קצת סדר!

תומר
תומר
02/08/2024 1:39:03

מעולה, תודה, כיף שחזרתם

לגבי הפוסט, מסכים עם הכל (חוץ מהניינרס שלגביהם תמיד הייתי פסימי והשנה קו ההגנה שלהם נותן לי סיבות טובות)

אחד העם
אחד העם
03/08/2024 8:04:18

תודה גדולה לכם… סופר את הימים לתחילת העונה

יניב ש.
03/08/2024 11:31:28

אם הניינרס לא יזכו בראשות הבית, זאת תהיה הפתעה רבתי.
באריזונה ימשיכו את תהליך הבניה, בסיאטל יש יותר מידי סימני שאלה, ולראמס יש בעיות רציניות בהגנה.

גולדיץ'
גולדיץ'
07/08/2024 18:59:30

איזה כיף לחזור לקרוא שוב את הסיקורים! מושקע ואיכותי, פשוט תענוג.
תודה לצוות!

ירון, החלום
ירון, החלום
13/08/2024 21:49:54

בס"ד
תודה רבה