פאשלות דראפט מהגיהנום (10): ג'והני פלין / רון טחן

ג'וני פלין, 1.83, רכז – נבחר בבחירה ה – 6 ע"י מינסוטה ב – 2009

דראפט 2009 ייזכר לנצח ע"י תקשורת הספורט הישראלית כזה בו לראשונה נבחר שחקן ישראלי בסיבוב הראשון (עמרי כספי, בחירה מס' 23 ע"י סקרמנטו), ובכך בעצם זכה לחוזה מובטח בליגת הכדורסל הטובה בעולם.

בנוסף, ישראלי אחר שנרשם לדראפט, גל מקל, לא נבחר כלל, ובכך בעצם קיבל את האפשרות לחתום כשחקן חופשי בדאלאס כעבור כמה שנים.

חובבי הליגה הטובה בעולם יזכרו את מחזור 2009 כמחזור טוב למדי, ממנו הגיעו לליגה כוכבים גדולים דוגמת בלייק גריפין, ג'יימס הארדן וסטפן קארי.

אם מישהו יזכיר את האשים ת'אביט הענק הטנזני מקונטיקט, אשר נבחר במקום ה 2 בדראפט ע"י ממפיס, כפאשלה הגדולה ביותר (תרתי משמע), יהיה קשה להתווכח עימו, אך אל לנו לשכוח פאשלה נוראית אחרת מאותו ערב..

עקב מס' עסקאות וטריידים, אל דראפט 2009 הגיעה מינסוטה טימברוולבס עם 6 בחירות דראפט, ביניהן 4 בחירות סיבוב ראשון (5,6,18,28). מינסוטה פוסט תקופת קווין גארנט, עם אל ג'פרסון המצוין וקווין לאב המרשים מהספסל, ידעה שעם כל הכבוד לרנדי פוי וסבסטיאן טלפייר, היא זקוקה לחיזוק בעמדות הגארדים.

 

כשהגיע תורה לבחור חמישית, בחרה הקבוצה בילד הפלא לשעבר, ריקי רוביו הספרדי מחממת הכשרונות חובנטוד בדאלונה. מינסוטה בחרה בו בידיעה כי הוא לא יוכל לשחק אצלה לפחות בעונה הקרבה עקב סעיף יציאה אסטרונומי (במושגי כדורסל) בחוזהו, בסביבות ה 6-7 מיליון דולר.

כעת, עם הבחירה השישית לדראפט, ועם שמות מוכרים ופנויים כגון: סטפן קארי, דרמאר דרוזאן, ברנדון ג'ניגס, ג'ראלד הנדרסון, ג'רו הולידיי וג'ף טיג,  הכריזה מינסוטה כי היא בוחרת בג'וני פלין, רכז צנום המתנשא לגובה 1.83 מ'

 

http://media.syracuse.com/cnypros/photo/nba-100108-jonnyflynnjpg-10595ea6cb394977_large.jpg

 

.

לאחר שבחרה שני רכזים, החליטה מינסוטה לבחור ברכז נוסף, טיי לאוסון, ומשם המשיכה עם ווין אלינגטון בבחירה ה 28, ובסיבוב השני הוסיפה רכז נוסף, ניק קלאייטיס ושחקן נוסף מחובנטוד בדאלונה, הנק נואל ההולנדי.

כשהבינה שיש לה יותר מדי רכזים, שלחה את טיי לאוסון לדנבר תמורת בחירת סיבוב ראשון (אותה בזבזה על לוק באביט), ויתרה על האמריקאי-יווני קלאייטיס, ונשארה עם ג'וני פלין כרכזה הפותח.

מינסוטה הצעירה הייתה רעה מאוד באותה עונה, וסיימה עם מאזן עלוב של 67-15.

פלין עצמו היה בסדר בסך הכל עם 13.5 נק' ו 4.4 אס' למשחק, ונבחר לחמישיית הרוקיס השנייה של העונה. לצערו של פלין ומינסוטה, התברר כי זו תהיה עונת השיא בקריירה של הרכז.

בעונה הבאה מינסוטה החתימה את לוק רידנאור הסולידי, שהדיח את פלין מהחמישייה. מינסוטה המשיכה להיות גרועה מאוד, אבל פלין היה עוד יותר גרוע.

בעוד חבריו למחזור, כולל טיי לאוסון האנרגטי מדנבר עליו הקבוצה ויתרה, המשיכו להשתפר, 5.3 נק' למשחק ב 53 משחקים (נפצע במהלך העונה) בישרו רעות לגבי עתידו.

לאחר שנתיים בליגה, הועבר בטרייד ליוסטון. גם בחממת השחקנים מטקסס פלין לא הרשים בלשון המעטה, וחבר באופן אירוני אל השחקן היחיד מאותו מחזור שגרם לבחירתו להיראות סבירה, הלא הוא האשים ת'אביט, והשניים עברו בטרייד לפורטלנד תמורת השאריות של מרקוס קמבי.

גם בפורטלנד התקשה פלין לקבל דק' משחק, וסיים את אותה עונה עם ממוצעים של 4.5 נק' ו2.5 אס' למשחק. הוא הספיק לחתום על חוזה בן שלושה שבועות בדטרויט, אך לא הספיק לשחק שם, ומאז שיחק בליגה האוסטרלית ובילה חודש בסין לפני שעזב עקב פציעה

.

נ.ב – אם תקלידו את שמו של ג'וני פלין במנוע חיפוש, תגלו שהוא שני במס' האזכורים לג'וני פלין אחר, מוזיקאי מדרום אפריקה.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. בחירות גרועות מאד של מינסוטה ביחס לדראפט.

    סטבן קארי ודרוזן נבחרו ממש אחריו, בסיבוב הראשון הרבה מאד שחקנים לגיטימים בליגה .

    וזה עוד מתעצם כשלפחות שבעה מתוך שחקני הסיבוב השני הם שחקנים לגיטימים + בליגה אחרי שש שנים

  2. זאת הייתה עוד תזכורת עד כמה דראפט 2009 היה עמוס בכשרון, ועד כמה ממפיס ומינסוטה פישלו בענק. בזכות מנהלים גרועים שלא יודעים לבחור, יש לנו על מה לכתוב.

  3. הוא פשוט נפצע אחרי עונת הרוקי פציעה שהגבילה אותו והיה קשה לו לחזור אחרי שהקבוצה התחילה לרוץ
    ובגלל שהוא נפצע החתימו את לוק רידנאור

  4. מסכן, עושה רושם מהסקירה שהוא לא מוכשר במיוחד וגם לא היה לו מזל. סתם שחקן שאיתרע מזלו להיבחר גבוה מדי ואם היה יודע שהוקדש לו טור שלם היה יוצא במחולות.
    מינסוטה באמת התנהלו בצורה מזוויעה, לא פלא שלאב עוזב.

  5. זאת מראש הייתה שטות להחתים שני רכזים בו זמנית… שתי בחירות דראפט עוקבות, שני רכזים? ובהמשך לבחור את טיי לאוסון? מה הם חשבו בדיוק?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט