מעורב הופס ליום רביעי: ארה"ב, מגינת הדמוקרטיה העולמית, בירידה. בהכל. אימפריה בשלבי התפוררות. גם בספורט, כפי שיהיה באולימפיאדה זאת! / מנחם לס

מעורב הופס ליום רביעי: ארה"ב, מגינת הדמוקרטיה העולמית, בירידה. בהכל. אימפריה בשלבי התפוררות. גם בספורט, כפי שיהיה באולימפיאדה זאת! / מנחם לס

1.אני מנבא את האולימפיאדה הגרועה ביותר אולי מאז ומתמיד עבור ארה"ב

קשה לי לומר זאת על ארה"ב, המדינה שאני מתגורר בה, והיא חייבת להיות המדינה שתשמור על הדמוקרטיה העולמית. על העולם החופשי.

אבל סופה של כל אימפריה הוא להתפורר. אם אתם לא מאמינים לי תשאלו את רומא, או האימפריה העותמנית.

אני מרגיש עייפות בארה"ב. תסתכלו רק על נשיאה האחרון, ומי המועמדים לנשיאות הבאה.

ארה"ב מאבדת את עליונותה בטכנולוגיה, ב-AI – אינטיליגנציה מלאכותית, במכוניות חשמליות. כמעט בכל. אולי הצבא שלה נשאר החזק בעולם. אני מקווה כך, לפחות.

ההתפוררות האמריקאית מתבטאת גם בספורט. תראו את נבחרת הכדורסל. היא מחפירה ממש לעומת נבחרות אמריקאיות של שנות ה-90 (92 ו-96 במיוחד). הנפילה האמריקאית נראית היום בשחייה: באולימפיאדות קודמות ארה"ב הייתה מסיימת עם 10-14 זהבים בשחייה. הפעם הם בקושי יזכו ב-3-5, וגם זה תודות לקטי לדקי שבוודאי תשיג שני מוזהבים ב-800 ו-1500 חתירה (את ה-400 היא כבר הפסידה).

זה המצב קומראדים. ארה"ב בירידה. בהכל. גם בספורט.

(אני מקווה שאני מגזים בירידה של ארה"ב ושאני רואה זאת בקווים יותר שחורים מאשר זה באמת)

2. קווין דוראנט הוא שחקן מיוחד במינו

מעורב הופס ליום רביעי: ארה"ב, מגינת הדמוקרטיה העולמית, בירידה. בהכל. אימפריה בשלבי התפוררות. גם בספורט, כפי שיהיה באולימפיאדה זאת! / מנחם לס

שני דברים ניתן לומר על קווין דוראנט ללא היסוס:

1)הוא שחקן הכדורסל מספר אחד בתולדות האולימפיאדות
2) הוא שחקן הכדורסל מספר אחד בחזרה מפציעות

Short term, long term or medium term throughout 17 years in the NBA and now five summers with USA Basketball, Durant has repeatedly and relentlessly overcome setbacks to deliver world-class performances. The latest being his 23-point explosion by making 8 of 9 shots in just 17 minutes off the bench in Team USA's dominant win over three-time NBA MVP Nikola Jokic and gold medal contender Serbia in Sunday's Olympic opener.

שחקני ארה"ב חוו בהתפעלות (וגם חשש לפציעה נוספת!) כיצד קווין דוראנט חזר להתאמן אחרי פציעה ארוכה בפול ספיד. שום היסוס בריצה, כדרור, או כניסה לסל. כאילו הוא עשה זאת עונה שלמה ועתה הוא סתם ממשיך להיות קווין דוראנט.

!!!He practiced at full speed

את זה ידעו מאמני הנבחרת וזה למה הם לא היססו לתת לו להחליט בעצמו כיצד הוא חוזר לשחק אחרי שחודשיים הוא לא נגע בכדור. בד"כ אחרי תקופה כזו ארוכה שחקני NBA חוזרים לשחק בזהירות ובמשורה. לא קווין. הוא חזר בפול ספיד כאילו הוא באמצע העונה משחק במלוא יכולתו ותעוזתו.

כבר נגד סרביה הוא הוכיח מי הוא: לא היה כל היסוס במשחקו, ואחרי שהוא קבר 5 שלשות בחמש זריקות הוא עצמו לא יכול היה לכבוש את חיוכו. הוא ידע מה שאחרים לא ידעו: הוא הגיע.

לברון היה אחד שלא התפלא: "הבנאדם הלך אפילו יותר חזק באימון. אני מתחיל להאמין שהוא פנומן!".

באחד מרגעי האימון אנטוני אדווארדס רץ לעבר הסל לדאנק מעולם אחר. במקרה כזה אף שחקן עלי אדמות לא מעז היה לנסות לחוסמו. סליחה: "אף שחקן עלי אדמות מלבד קווין דוראנט!" לחסום את אדווארדס במקרה כזה זה כמו לנסות לעצור טנק דוהר בדחיפת שתי ידיים, אבל זה בדיוק מה שדוראנט ניסה לעשות.

"That's why he the best, man. He loves to compete," Edwards said. "I don't feel like anybody else would've jumped in that situation, but he jumped. He knew what the consequences were."

מיד אחרי שחזו בנסיון החסימה של דוראנט נגד אדווארדס הדוהר בפול ספיד אריק ספואלסטרה וטיירון לו עצרו את המשחק. הם קראו לקווין לומר לו שעליו להימנע מדברים כאלה.

קווין: " אני לא יכול שלא לנסות לעצור שחקן השועט לדאנק. ככה למדתי מגיל צעיר. זה בדמי. ברגעים כאלה אני לא יודע אם זה אימון או גמר האולימפיאדה או גמר ה-NBA. עבורי זה דאנקיסט ההולך לדנקק ועלי לנסות לחסום אותו".

במילים אחרות – זהו קווין דוראנט.

3. סטיב קר על ההכנות למשחק נגד דרום סודן: "אני לא רוצה שיירגעו נגדם ואני לא רוצה שייפחדו מהם. אני רוצה להשליט "APPROPRIATE FEAR"

הקונספציה של הטלת "APPROPRIATE FEAR נגד כל קבוצה – ותהיה מי שתהיה – התחיל עם גרג פופוביץ'. כשהוא אימן את נבחרת ארה"ב הוא תמיד הטיל בקבוצה 'קצת פחד' מהיריב.

אחד מתלמידיו הנאמנים ביותר היה סטיב קר, מאמן הנבחרת.

אבל ביני לבין שימון, כל שחקן ששיחק נגד נבחרת דרום סודן, וחש את ההרגשה של 'מפלת הדור' בנצחון בנקודה, יודע שיש לשחק נגדם בכל הרצינות: אין להם אף שחקן NBA אבל כל שחקניה מקצוענים ביורוליג, וב-G-LEAGUE, וכשהם עולים לשחק עם רצח בעיניים, בתוך תוכי ליבם ישנה הרגשה שניתן לעשות זאת, ניתן לסיים את העסק עם מדליית זהב. נו קידינג.

לפעמים נבחרת-על זקוקה לבעיטה בתחת. הדרים-טים של 1992 הרגישה זאת עוד בבית כשאוסף שחקני נבא שנקראו לדגל – הווה אומר לשמש ככבשים שמוכנים לעלות לטבח – ניצחו את 'החלומות' במשחק מבחן כשהם קוברים ללא בושה וללא רגשות אשמה את מייקל, מג'יק, לארי, ושותפיהם.

אני, כאוהד נבחרת ארה"ב, מקווה שמשחק המבחן נגד דרום סודן בלונדון היווה את כל ה-APPROPRIATE FEAR שהקבוצה זקוקה לו, ואפילו יותר. נבחרת ארה"ב חייבת לעלות נגד כל קבוצה כאילו זה גמר הNBA. תשעה מהשחקנים היו שם ויודעים מה זה (ווייט, טאטום, הולידיי, אדבאיו, קרי, דוראנט, דייויס, לברון), והם בקלות ישתילו את ההרגשה באמביד, אדווארדס, והליברטון, שלא היו שם ולא יודעים בדיוק מה זה.

"אני יכול להבטיח לך שנהיה מוכנים" סטיב קר אמר לכתב NBC. "אבל זה לא אומר דבר. אנחנו עדיין צריכים לעלות לפארקט ולנצח".

4. הבעייה של נבחרת ארה"ב היא שהיא מלאה סופרסטארים שחייבים ללמוד כיצד למלא ROLE (תפקיד!). הם לא יותר כוכבים בקבוצתם אלא כל אחד 'חייל בשחמט'

devin-booker© Provided by BasketballNetwork.net

זה נשמע מטורטר כלשהו כשקייל קוזמה צריך ללמד את שחקני ארה"ב – ומאמניהם – כיצד צריכים לשחק באולימפיאדה נגד יריבים נחותים!

מה היה השיעור של קוזמה?

הוא אמר לנבחרת: "אתם כולכם שחקנים סופרסטארים, אבל צריך מישהו שיעשה את העבודה המלוכלכת. צריכים ROLE PLAYERS. השאלה היא מי מוכן?

דווין בוקר היה היחיד עד עתה שהגיב ואמר – –

I WILL DO IT!

eam USA's revenge trail

העניין אינו כה פשוט: ארה"ב ניצחה את ארבעת האולימפיאדות האחרונות, אז מה יכולה כבר להיות המוטיבציה שלהם?

מה??? האמריקאים לא סיימו בין שלושת הראשונים בשתי אליפויות העולם האחרונות. ב-2019 הם סיימו – סיפרו אותן! – מקום שביעי. פינלנד סיימה לפניהם!

בוקר, ושאר השחקנים, רוצים להראות שהם עדיין עליונים מהאחרות, אפילו שזה נעשה קשה יותר ויותר!

5. עכשיו, כש'במודה' לדבר על "הקבוצה הטובה ביותר", קלייד דרקסלר מבקש מכולם להירגע כי "מה שעשה מה'דרים טים' קבוצה חלומית שאיש לא יכול לה היה מג'יק ג'ונסון"

ההבדל הגדול בין 1992 וכל קבוצה אחרת לא היה מייקל ג'ורדן. ההבדל היה מג'יק. כשהכדור היה בידו והוא החל לכדרר לעבר היריב זה תמיד היה כאילו גבר משחק נגד נערים. לאף קבוצה אחרת לפני או אחרי 1992 לא היה את מג'יק ג'ונסון. רק לנו!"

6. מייקל קופר בוחר את "קבוצת כל הזמנים"

הקבוצה שלו?

Michael Jordan, Larry Bird, Magic Johnson, LeBron James, Charles Barkley, Kobe Bryant, Jayson Tatum, Bill Russell, John Stockton, Anthony Edwards, Karl Malone, and Stephen Curry.

אילו בחר בקווין דוראנט במקום ג'ייסון טאטום, ובקרים עבדול ג'אבר במקום אנטוני אדוורדס אפשר היה להתחיל לדבר על "הקבוצה של אלוהים".

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
88 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
NBA בדם
31/07/2024 2:20:08

תודה מנחם
התייחסת לדוראנט במשהו שהוא די עובר מתחת לרדאר. הוא באמת השחקן שחוזר מפציעות הכי טוב בהיסטוריה. (במיוחד בפציעות קשות). גם בלי החזרה הפנומנלית שלו מול סרביה, "יש לו ברזומה" את הפציעה הקשה באכילס בגולדן שחזר ממנה באופן מעורר השראה ועוד פציעה שאנשים קצת שוכחים – בעונת 15' הוא שיחק רק 27 משחקים (עבר ניתוח ברגל) והושבת למשך שאר העונה, שלאחריה חזר שוב לטופ. פשוט מדהים.
בכל פעם ששחקן יפצע בצורה נוראית ולזמן ממושך, תמיד תהיה לו את התקווה והאמונה בזמן השיקום שהוא יכול לחזור כמו דוראנט.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
01/08/2024 2:18:22
Reply to  NBA בדם

לא בטוח שהוא יותר טוב בחזרה מפציעות או בהתגברות על פציעות מבירד ואייזיאה שנפצעו רבות וזה לא הפריע להם להמשיך קריירה נהדרת.

NBA בדם
01/08/2024 2:33:43

בירד ואייזאה היו רחוקים משיאם משמעותית אחרי הפציעות. בירד כבר לא היה שייך לטופ (מעונת 89' שהשתתף ב 6 משחקים וסיים את העונה), המשיך לעוד 3 עונות שבהן החמיץ לא מעט משחקים, ירד באחוזים ובוסטון כבר לא איימה על כלום.
אייזאה פרש בגיל 32 בלבד.
דוראנט נראה הכי קרוב לדוראנט שלפני הפציעות.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
01/08/2024 11:33:03
Reply to  NBA בדם

בירד אמנם ירד באחוזים אך עדיין היה עם נתונים של כוכב גדול כשבשלוש עונות האחרונות השיג מעל 21 נק' במעל 46% מהשדה וגם 89% מהקו, מעל תשעה כ"ח ושבעה אס' (מעל שני אס' לכל איבוד).
הסלטיקס אמנם לא איימו על האליפות אך היו בצמרת עם 52 ו-56 ו-51 ניצחונות.
גם הקבוצות של דוראנט בשנים האחרונות לא איימו על כלום….
לאייזיאה נראה לי שהיו לו די הרבה יותר פציעות מדוראנט ומהם גם קשות וסה"כ 17 פציעות במקומות שונים בגוף ולכן למרות שפרש בגיל 32, זה שפרש רק אחרי כל הפציעות האלו וחזר נהדר גם מפציעות רציניות, מראה שהוא מהגדולים ביותר בחזרה מפציעות לא פחות מדוראנט.
וכך גם בירד שהיה כל פעם חוזר נהדר מפציעות ויש לציין שכל הקריירה שיחק עם אצבעות מעוותות ביד ימין בגלל פגיעה של כדור סופטבול במהירות של בסביבות 160 קמ"ש בקיץ שלפני כניסתו לליגה כשהוא שיחק ללא כפפות (כפפות כמו בבייסבול שהוא משחק דומה). לכן למד לקלוע גם ביד שמאל.

NBA בדם
01/08/2024 11:57:48

מקבל

NBA בדם
31/07/2024 2:24:30

לפני המשחק מול דרום סודן, הסוכן של טייטום לוקח את סטיב קר לשיחה צפופה ומנסה לשכנע אותו שייתן לטייטום לשחק בהמשך הטורניר. כך זה נשמע:
https://vimeo.com/229898774

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  NBA בדם

😅😅

Smiley
31/07/2024 2:43:12

דוראנט חוזר מצויין מפציעות כי הוא פשוט שחקן על.
גם אם איבד צעד בזריזות/מהירות, הוא עדיין מספיק ארוך וגבוה כדי לקלוע מעל המגן, והמיד ריינג' שלו פשוט אבסולוטי ברמה היסטורית.
בטורנירים של פיב"א, בגלל הגובה שלו הוא מקבל גבוהים איטיים ומגושמים מולו.
היו כמה פוזשנים שלו מול יוקיץ' שהוא פשוט קבר עליו את הזריקה כאילו הוא בחימום.

Smiley
31/07/2024 2:48:09

האמריקאים סוג של הציבו רף עליון בספורט והעולם פשוט סוגר פערים.
המתקנים, שיטות האימון והטיפול לספורטאים טוב היום עשרות מונים מפעם (אז בגדול, האמריקאים נהנו מקדמת הטכנולוגיה, בגלל הכסף ולכן היו פערים גדולים).
זה בהחלט טוב לספורט, לתחרות ולאתלטים עצמם.

Last edited 1 month ago by Smiley
Smiley
31/07/2024 2:52:54

NBA Retweet

@RTNBA
·
Follow

Precious Achiuwa has agreed to return to the Knicks on a 1-year $6 million deal, per @wojespn

Smiley
31/07/2024 2:53:30

Adrian Wojnarowski

@wojespn
·
Follow

Free agent guard Devonte’ Graham has agreed on a one-year deal with the Portland Trail Blazers, sources tell ESPN. Graham played 46 games with the Spurs over the last two seasons.

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
31/07/2024 3:07:42

שוקו לחמניה של מעורב

danf
danf
31/07/2024 3:41:51

מנחם, בכל הקשור לספורט אני לא חושב שארהב בירידה כמו שיתר העולם פשוט מיישר איתם קו. . .

IDO
IDO
31/07/2024 3:43:06

מה שעולה לאמריקאי צעיר עשרות אלפי דולרים בשנה. אירופאי אוסטרלי ומזרח אסייתי מקבלים בחינם.
שמעתי את אנדי רודיק מתאר כמה עלה לו האימונים. אצלנו במועדון אנחנו שולחים את הילדים לטורניר איתור, הטובות שבהן (במועדון אצלנו שלחנו עד עכשיו רק בנות), מקבלות שעות באקדמיה ומאמן שמגיע כל כמה זמן. העליתה עולה לכיתה ה' נקסט ג'ן, והקצפת מוזמנת לפנימייה בקנברה.
בארהב כל הטניסאים מעמד סוציואקונומי גבוהה (מלבד טייאפו) .
לקולג האמריקאי כל אחד יכול להתקבל, יש אפילו עדיפות לסטודנטים בינלאומיים.
זה לגביי הטניס. אבל זה נכון כמעט לכל ספורט.

אלכס דוקורסקי
31/07/2024 3:43:58

מנחם, תודה רבה. קנה המידה שלך להשוואה רחב בהרבה משלי, אבל חושב שארה"ב עודנה מעצמת ספורט, כולל בשלושת הענפים האולימפיים המרכזיים: אתלטיקה, שחייה והתעמלות. ייתכן שכמות המדליות הנמוכה, לעומת העבר, הינה גם תוצאה של התפתחות הספורט במדינות אחרות (וגם לה ישנה תרומה אמריקאית, היות וחלק מן הספורטאים לומדים במכללות בארה"ב ומשתפרים גם בספורט).

Pistons
Pistons
31/07/2024 4:47:43

למיטב זכרוני דיווין בוקר כן שיחק בגמר. היתה את העונה שפיניקס הגיעה לגמר וכריס פול נחנק בדקות האחרונות ב-2-3 משחקים אחרונים.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Reply to  Pistons

תוקן

gogo
gogo
31/07/2024 5:23:45

תודה על המעורב
האתר הזה הוא אסקפיזם מושלם
הייתי רוצה לבקש מהמגיבים לא להכניס פוליטיקה ואקטואליה. זה לא עושה טוב לאתר ולא לנו- אוהבי כדורסל.

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
31/07/2024 5:33:43

"ארה"ב, מגינת הדמוקרטיה העולמית" ממש לא,זה מזכיר לי אגדות כמו כיפה אדומה.ארה"ב מגינה על האנטרסים שלה ושל בעלי ההשפעה הפנימיים כל 4 או 8 שנים בצורה שונה ואקראית.תלוי מי הגניך האחרון שנכנס לבית הלבן.
תלוי באופי שלו ובדילים שהוא סגר מעל ומתחת לשולחן.
זה אותו גועל נפש כמו בישראל בהבדל אחד,אין הגבלה למאפיונר העכשווי בישראל.
אני מעדיף את הבבון על פוליטיקאי ממוצע.(סתם סתם)
יש לי הרבה יותר כבוד לזונה בפינת הרחוב שמתפרנסת מאשר לזבל הפוליטי.
איכסה

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
02/08/2024 15:52:37

ביבי לא מאפיונר אלא ראש ממשלה שנבחר בבחירות דמוקרטיות ורבים תומכים בדרכו וצא חושבים שהוא מונע מדיקולים רישיים ושרידותיים, כולל רבות ממשפחות הנופלים ווגם ממשפחות החטופים יש לו תומכים.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  מנחם לס

שתהיה שינה טובה עם החיסול של הנייה.
יאללה ערימת גופות צריך שם בטהרן גם חיסול ממוקד פה ושם תמיד יש מחליף לזבלים האלה

עגל
31/07/2024 6:23:06
Reply to  מנחם לס

תודה מנחם.
גם אני הולך לישון

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

תודה רבה מנחם אחלה מעורב.
רק בריאות לדוראנט

פה איתמר
פה איתמר
31/07/2024 6:26:05

תודה מנחם

Berch
31/07/2024 7:21:54

אחלה מעורב
דוראנט באמת תופעה, הפציעות והסיבוב בראש עצרו אותו מלהגיע אף יותר גבוה.
ולדעתי הסנטר של קבוצת כל הזמנים צריך להיות שאקיל
לדעתי היה לוקח את כארים ב 1 על 1
😍

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

ארה"ב מגינה על טייקוני העולם,אם דמוקרטיה זה שלטון הרוב,אז דמוקרטיה זה דבר שלא קיים,ברחבי העולם ובארה"ב בפרט יש שלטון של המיעוט.בעלי ההון מרפדים את המועמדים לנשיאות ב"תרומות" ,כאשר התרומה לאותן תרומות ברורה ,המשך הדאגה לאינטרסים של בעלי ההון.לא סתם מגיעים אנשים בינוניים,עבריינים לדרגות שלטון,הם יושבים בול על השאטנצה של ממשלות בובות.בעלי ההון צריכים שליטים מטומטמים,שליטים שיודעים לדבר שטויות עם יכולת עשיה מתקרבת לאפס.
דבר אחד מאוד פשוט לא אמרו על דוראנט,הוא בין חמשת השחקנים הטובים בעולם.אבל גם הכי פחות מוערך בין הגדולים.
משחק האימון של סודן יפעל לרעת הסודנים,הם איבדו את יכולת ההפתעה,זה שיקחו אותם בשיא הרצינות ממש לא טוב בשבילם.
אם מדברים כל כך הרבה על נבחרת 1992,זה אומר עד כמה לוקחים ברצינות את הנבחרת הנוכחית.
למעשה בכלל לא לוקחים אותה בכלל ברצינות.
נקווה ליום טוב

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
31/07/2024 16:24:14

יש נבחרת ארהב בכדורסל לאולימפיאדה?
וואלה לא ידעתי

אטאפומה
01/08/2024 1:44:52

ארה"ב מגנה על הטייקונים הדמוקרטיים
לאו דוקא רק אמריקאיים .
גם טייקונים סעודים כוויתים
ויש למגינת הדמוקרטיה גם קשרים לא רעים
בכלל עם המשטר הדמוקרטי האיראני
ולכן לא מזמן התקיים תרגיל צבאי משותף
אמריקאי איראני מן הסתם לטובת הגנת הדמוקרטיה האיראנית.
מנחם אני כאן סטודנט באתר ולומד ממך
הרבה .

golan
golan
31/07/2024 9:13:12

תודה מנחם.
לאמריקאים יש בסיס ספורט רחב מאוד, מחוגי ילדים, קבוצות בתי ספר ועד המכללות, הם יוציאו עוד כוכבים כמו פלפס או ביילס שיביאו להם יותר מדליות מרוב המדינות המשתתפות, העולם אמנם מצמצם פערים ועדיין ארה"ב לא רחוקה מהמקום הראשון …ועכשיו עוברים לחלק החזק שלהם

האווי לאסוף
האווי לאסוף
31/07/2024 9:36:42

תודה רבה מנחם

שי אבן צור
31/07/2024 9:43:09

מבחינת כישרן נטו, דוראנט הוא טופ 3 היסטורי
הבעיה שלו הבראש

חבל, יכול וצריך היה להגיע הרבה יותר גבוה

אלכס דוקורסקי
31/07/2024 11:45:37

גם השינויים הגיאופוליטיים שחלו בתחילת שנות ה-90, עם התפרקות ברית המועצות ויוגוסלביה, גרמו ליצירת מדינות חדשות, אך בעלות מסורת רבת שנים של הצטיינות בספורט. חלקן נדרשו לפרק זמן כזה או אחר כדי להתסגל למציאות החדשה ולהתייצב כלכלית, ומעשו זאת, העלו גם את רמת הספורט.

birdman
birdman
31/07/2024 13:22:49

שלום מנחם, אתמול כתבת: ארה"ב היא היחידה בעולם שהמדינה עצמה לא תורמת סנט אחד לאתלטים שלה. הכל כסף פרטי. לדעתי ככה זה צריך להיות. לפני כמה חודשים פרסמה אתלטית גרמניה שהיא מקבלת 400 אירו לחודש. אם מישהו רץ מהר בעיגולים, לא צריך לשלם לו על זה מכספי המיסים. יכול להיות שישראל היא המדינה שמשלמת לספורטאים שלה הכי הרבה?

etayef
etayef
31/07/2024 16:10:41
Reply to  birdman

גם אם מישהו מחרטט יפה בעיגולים לדעתי לא צריך לשלום לו.
עדיין, יש לנו מועצות דתיות, רבנים, ישיבות, כוללים שמקבלים כסף מהמדינה.
כספי המיסים משלמים על מה שאנשים מעריכים, ומה שמביא כבוד למדינה – בעיני הציבור.

birdman
birdman
31/07/2024 17:22:34
Reply to  etayef

אח שלי דתי בניו-יורק, הוא לא רואה לירה מאף-אחד ומשלם מיסים כמו ענק. ככה זה צריך להיות.

etayef
etayef
31/07/2024 19:50:37
Reply to  birdman

מה זה ככה זה צריך להיות? אין דבר כזה. כל אחד לושב שצריך להיות אחרת. המדינה בארה"ב ערבה לך. בתנאי שאתה ביליונר, ומוכנה לעזור לטייקונים, לבנקים ולעסקים גדולים בהלוואות וקיצוץ חובות. לפשוטי העם לא מוותרים. זה בסדר? כל מדינה והערכים שלה. אנחנו בוחרים לזרוק את הכסף על אלוהים, ככה אנחנו אוהבים.

birdman
birdman
31/07/2024 21:27:24
Reply to  etayef

בתחילת התגובה שלך אתה אומר שכל אחד חושב אחרת, ברם, בסופה אתה כותב: ככה אנחנו אוהבים.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
02/08/2024 16:03:02
Reply to  etayef

כסף לגופים ומוסדות דתיים לגיטימי לא פחות מאשר לגופים ומוסדות חילוניים. המדינה שייכת לשוצרי מלוות ומסורתיים וחילוניים באותה מידה. בעוטף עזה היו בשמחת תורה שומרי מצוות (כולל חרדים מארגוני זק"א ואיחוד הצלה וידידים) ומסורתיים וחילוניים וימניים ושמאלניים. וגם בין החטופים יש גם שומרי מצוות וימניים ולא רק שמאלנים חילוניים.
ובמלחמה נלחמים ונופלים ימניים ושמאלניים ושומרי מצוות ומסורתיים וחילוניים.
לכן לגופים ומוסדות של שומרי מצוות ובעלי תפקיד כמו רבנים ודיינים מגיע כסף לא פחות מאשר לגופים ומוסדות ובכלי תפקיד חילוניים.

MBK
MBK
31/07/2024 13:55:08

תודה מנחם
אני עוקב אחרי KD עוד מהקולג׳
הייתי בטוח שהוא ישבור את השיא של קארים (גם קארים אמר את זה בראיון)
הוא שחקן על, אולי הקלעי המושלם בכל הזמנים
2.11 שעולה לג׳אמפ בצורה כל כך נקייה
הוא יכל לשחק SG כל הקריירה
הוא חזר אחרי הקרע באכילס כאילו כלום (אייזה תומאס פרש, דומיניק וקובי נראו כמו צל אחרי שחזרו)
בשנים האחרונות אני קצת פחות אוהב אותו
נכשל באופן עיקבי בנטס ובסאנס
הוא קצת פחות טוב בצד המנהיגותי והאופי שלו מאוד חלש, הוא לא מספיק קילר ומתעסק בשטויות
עם 2 טבעות בלבד (באדיבות GSW) הוא לא יהיה שייך לעולם לליגה של הגדולים ביותר וחבל
לפני 15 שנה הייתי מוכן להמר שהוא יהיה ה GOAT

NBA בדם
31/07/2024 14:44:26
Reply to  MBK

ניסחת יפה.
הבחירה לעבור לגולדן כן נתנה לו בסופו 2 אליפויות ו 2 final mvp יוקרתיים ומעמד מכובד בראי ההיסטוריה, אבל תוצאות המעבר (התדמית, הפציעה בעונה האחרונה בגולדן, המעבר התכוף לעוד קבוצות שלא הצליח בהן), בהחלט שמו עליו תקרת זכוכית שלא נותנת לו להתקרב לספירה של הגדולים באמת, למרות שמבחינת כישרון הוא בהחלט שם.

Last edited 1 month ago by NBA בדם
השור
31/07/2024 14:49:10

בספורט אני מבין הרבה פחות ממך אבל לגבי הטענה ש"ארה"ב מאבדת את עליונותה בטכנולוגיה, ב-AI – אינטיליגנציה מלאכותית, במכוניות חשמליות. כמעט בכל. אולי הצבא שלה נשאר החזק בעולם. אני מקווה כך, לפחות.", אז זה ממש לא מדוייק. זה אמנם תלוי גם בבחירות הקרובות. אבל הממשל האחרון השכיל להשקיע סכומי כסף אדירים (CHIPS and Science Act, Build Back Better ActתInfrastructure Investment and Jobs Act) בשיקום תעשיית השבבים ואנרגיות ירוקות. למעשה, הרבה מאוד סימנים מראים שבכל התחומים שתיארת האמריקאים חוזרים להיות על הגל.
סין, שנראתה כאילו הולכת לטרוף את העולם התגלתה בשנים האחרונות כנמר של נייר הן בשל המשבר הדמוגרפי (שמסתבר שהוא הרבה יותר חריף ממה שחשבו) והן זיופי נתונים במימדים פסיכיים (מאות ערי רפאים כדוגמא) ולקראת משבר כלכלי אדיר.
רוסיה שתוארה כצבא השני בעולם (וחלק אף טענו שיכולה לנצח את ארה"ב) נשחקת עד דק באוקראינה.

הקיצר, זה לא שהמצב מזהיר אבל אפשר לחכות קצת עם האבל…

אהרון שדה
31/07/2024 16:26:11

תודה רבה מנחם
בעיני יש ירידה חדה בערך הדמוקרטיה בארה"ב
הנה הבחירות האחרונות הוכיחו
האריס גונבת אותם מבלי להיבחר בפריימריס מסודרים.
נכון שזו לקונה
אבל אני שמתי את הזיטונים שלי שביידן לא יהיה המעומד.
בעל הקשור לייחס של ארה"ב לישראל כוא תמיד היה פטרוני ומתנשא ובגלל זה גם אם היא עוזרת אנחנו משלמים על כך מחירים כבדים מאד
כולל במערכה הנוכחית .
כמובן שאני מאשים בעיקר את ההנהגה הישראלית מדינית וצבאית בטחונית
שייצרו תלות שכזו בארה"ב
אולי בשנות ה 70 לא הייתה ברירה
אבל כיום בהחלט לא היינו צריכים להזדקק ככה לחסדי האמריקאים

2 דוראנט
הוא מומחה בלהיות השחקן הכי טוב של הקבוצה הכי טובה בפער
לבדו עם קבוצה רגילה הוא לא היה מסוגל לדבר .
אבל ככוכב ראשי של קבוצת /נבחרת על הוא אגדה .

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

דוראנט הביא לארהב זהב עם נגרים שכוכבים אחרים איתם היו עפים מזמן

Avri
Avri
31/07/2024 18:48:29

הרשה לי לחלוק. בלי חסדי האמריקאים אין ישראל. אולי יש, אבל מדינת עולם שלישי. בלי האמריקאים ישראל היתה מדינה עניה בהרבה (בהנחה שהחור בתקציב הביטחון לא היה נסגר על ידי קיצוץ בתקציבי הישיבות/התנחלויות), שלא לדבר על הסנקציות שנמנעו ועל הנשק הסופר איכותי שכבר אין הרבה אחרים שמסכימים למכור לישראל. ליל הטילים האיראני הראה גם שבלי גיבוי מסיבי ממדינות אחרות ישראל כבר לא מסוגלת להגן על עצמה לבדה. אולי לילה אחד כזה היו הודפים לבד, אבל אם חיזבאללה וחמאס יורים במקביל אז אללה-בבאללה. אתה שמעון רובין וחבריכם חייבים להבין שעם אמונה בלבד אי אפשר ללכת למכולת ולנצח מלחמות. בסביבה הגיאו פוליטית הנוכחית אי אפשר לשרוד לבד.

PhillySpecial
31/07/2024 19:26:31
Reply to  Avri

עזוב זה קרב אבוד מראש, אנשי האמונה יגידו לך שאלוהים מסדר את העזרה האמריקאית

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
01/08/2024 11:52:02
Reply to  PhillySpecial
Last edited 1 month ago by הציפור הנדירה
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Avri

בטח שאפשר פשוט לא כירורגי אלא טילים המונים ומיליוני גופות וניצחת כמו שהערבים יורים רק מדוייק יותר.
בכירורגי מבית לבית עם האג ובלינקן בטח שאי אפשר….
אל תדאג המלחמה בסוף תגיע לרוב המקומות.
מי שחושב,שחיזבאללה מתמקם בגבול למטרות שלום שיבושם לו….

Avri
Avri
31/07/2024 21:24:11

שמעון, אתה מדבר שטויות, ולאחרונה מינון השטויות שלך עולה בצורה חדה. האמריקאים נותנים לך הכל צבאית, מחימושים לכיפת ברזל דרך חלפים לבערך הכל ועד למטוסי תדלוק ומטוסי קרב. בלי האמריקאים אתה תצא לקרב עם רוגטקות, וכשאלו יגמרו מה תעשה? תתפלל שהאמריקאים ישלחו לך רכבת אווירית ויצילו לך את התחת כמו ביום כיפור.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Avri

מי גרם למצב הזה?

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
01/08/2024 11:51:05
Reply to  Avri

תקציבים לישיבות (ותלמודי תורה) הם לגיטימיים במדינת העם היהודי לא פחות מתקציבים למוסדות לימוד חילוניים, ולא משנה מהי תפיסת העולם הנכונה. בחי הדת היהודית לא היה עם יהודי ובדרך החילונית שלך עם ישראל כבר היה מזמן מתבולל בין העמים ולא היינו מגיעים למדינת ישראל. בזכות שומרי המצוות נשמרה ונשמרת הזהות היהודית. אצל הרפורמים בארה"ב כ-60% ויותר של נישואי תערובת עם גויים, וזה סימן ההיכר של ההתבוללות, כשאצל הקונסרבטיבים כ-40%. אצל האורתודוקסים מדובר בשלושה אחוזים בלבד וגם הם אצל ילדים מבחינה דתית. מספר המזדהים כיהודים היום בארה"ב הוא כמספרם לאחר מלה"ע השנייה אלא שאז היהודים היוו כארבע אחוזים מהאוכלוסיה והיום כשני אחוזים וזה בגלל הזרמים הלא אורתודוקסיים. ואצל החילוניים שירדו לשם אחוזי ההתבוללות אף גדולים יותר. שמירה על הזהות היהודית והבטחת המשך קיומו של העם היהודי הן רק בדרך הדתית האורתודוקסים כי זו האמת ולא הרפורמים הקונסרבטיבים ולא החילוניות.
https://haemethayehudit.blogspot.com/2015/02/blog-post_11.html?m=0&fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR32IFmp8Nd7tKDJOAcx663rSIoEbBTVnPehYjVtS-NBUZDYK7tqeWan9UQ_aem_ZmFrZWR1bW15MTZieXRlcw

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
31/07/2024 17:04:47

אחרי שנפסלו מאליפות העולם: שתי נשים בעלות ביולוגיה זכרית יתחרו באולימפיאדהאימן חליף מאלג'יר ולין יו-טינג מטייוואן הודחו מהטורניר בשנה שעברה על רקע שאלות לגבי המין הביולוגי שלהן. אלא שהוועד האולימפי אישר את השתתפותן. בריאנדה טמארה יריבתה לשעבר של חליף: "תודה לאל שיצאתי מזה בשלום"ישר לידיעות של שי,
יש פה מלא זוויות שימוש חחחחחחחח

Avri
Avri
31/07/2024 18:50:23

זה אמיתי?!? הזוי שמרשים לטראנסים להתחרות עם נשים. תחשוב שבאולימפיאדה של 1980 ברוס ג'נר היה מתחרה עם נשים.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
31/07/2024 18:46:06

לגבי ההשווה בין נבחרת 92 ל-96, ראו תגובתי מאתמול בעניין זה: https://hoops.co.il/?p=321472#comment-1985375
בקיצור: לנבחרת 92 הפרש ממוצע של מעל 40 גם ללא הניצחון ב-68 על אנגולה. לנבחרת 96 ממוצע הפרש של 31 כולל הניצחון ב-63 על סין.
והפרש הממוצע של נבחרת 92' בשלבי הנוקאאוט היה גם הוא מעל 40 לעומת 27 של נבחרת 96.
כך שנבחרת 92' טובה באופן ברור מנבחרת 96'!!!

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
31/07/2024 19:25:35

לגבי הבחירות של קופר, באמת הבחירות בטאטום ובאדווארדס מוזרות ביותר כי הם עדיין לא עשו מספיק כדי להיבחר בנבחרת כל הזמנים, גם טאטום שהוא שחקן מוביל של האלופה.
קודמים להם בין השאר: אוסקאר, קוזי, וסט, אייזיאה, פרייזר, פייטון, דוראנט, הבליצ'ק, ד"ר ג'יי, וורת'י, קאוואי, דאנקן, גארנט, מקהייל, וילט, החלום, מוזס מלון, האדמירל, ריד, וולטון, קאונס, ועוד.

Last edited 1 month ago by הציפור הנדירה
דה שוט
31/07/2024 21:50:10

נדל סיים את דרכו…

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  דה שוט

השקץ ישר מקבל שריקת אוויר כבר בפתיחה.
העלו את טייטום חח

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

השקץ דחף שחקן של דרום סודן ואין שריקה ואז בקליר פאת חוגג

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

עברו את השקץ כמו קונוס טייטום שבר את השפיץ של הקרש חחח
ערוץ 56 המפגרים לא מראים תוצאה זמן וכלום רק שידור 😁

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

השקץ עם עוד איב ניסה לדחוף

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

השקץ לוקח את כל הכדורים. דוראנט נכנס לצלוף

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

וויט נופל ומקבל אוויר

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

החמישייה ההגנתית עם וויט הולידיי באם נעלה את הסל

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

דוראנט מנגב תמה הטקסית

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

שריקת אוויר מוחלטת לטובת השקץ אף אחד לא נגע בו והולך לקו חחח

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

זמן ניפוח סטט ושאגות לשקץ עכשיו שזה גמור

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
31/07/2024 22:38:36

לא מסוגל לראות את הפופו הזה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

סתם שמתי לראות את השאגות חח.
יהיה צחוקים נגד פורטו ריקו שחטפה 41 מסרביה 😅😅

שי אבן צור
31/07/2024 22:39:15

בלי צחוק, דרום סודן נבחרת מצוינת
עם צחוק, מישהו ב-א-מ-ת חשב שיש להם סיכוי נגד team usa?

שי אבן צור
31/07/2024 22:40:50

תמשיך לבכות שמעון, זה נעים לי

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אני לא בוכה אומר אמת. אל תדאג דרום סודן ופורטו ריקו לא ינצחו אותם חחח
חצי שני יהיה ניפוח סטט לשקץ. תכלס התקשה מול הסודנים 4 איב 3 שריקות אוויר.
חצי שני ינפח סטט בגארבג

שי אבן צור
31/07/2024 22:52:53

השקץ הזה חרוט על הר ראשמור בצדק גמור
תתמודד

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
01/08/2024 1:01:05

😂😂😂

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אולי בהר פושמור

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
01/08/2024 12:02:27

לא! בהר רשמור עם ארבעה אליפויות בשלושה קבוצות כשהוא היה הכוכב ראשי והוביל את שחקני שתי הקבוצות בגמר ב-2016 בכל חמשת הנתונים העיקריים ובאחד הגמרים שהפסיד השיג ט"ד, לברון הוא היחיד עדהיום שהגיש להישגים אלו.
וכן זכה 4 פעמים בתואר ה-MVP של העונה ונבחר 13 פעמים לחמישיית העונה הראשונה ו-17 או 18 פעמים לחמישיות העונה ו-5 פעמים לחמישיית הגנה הראשונה ופעם אחת לשנייה.

אלו תארים והישגים ברמה של הר רשמור. וכמה שהשופטים יעזרו מי שלא כוכב על מהגדולים ביותר לא יכול להגיע להישגים כאלו!!!

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
01/08/2024 0:59:50

שמעון,שי יודע שאתה לא בוכה,
הוא מנסה לשכנענאותך שאתה בוכה חחחח
נו,באמת שי,אל תקח את עצמך ואותנו כלכך ברצינות

דה שוט
31/07/2024 23:05:23

לברון כדררון – בודק שיש אוויר בכדור יאללה שחרר… דרק ווייט זה צלף

דה שוט
31/07/2024 23:11:26

כדררון נותן הגנה כבר עשו עליו 20 נקודות (השאר על סטף חחח)
שמעון צודק כשנכנסו וויט והולידי נגמר המשחק. הם וטייטום עושים הגנה חושבים שזה בוסטון פה

thetroll
thetroll
01/08/2024 0:45:23
Reply to  דה שוט

לברון פלוס מינוס הכי נמוך בארצות הברית מינוס 7. נתן רק 12 נק (יפה לגילו) . כפי שחשבנו ככל שהטורניר יתקדם ויהיה משמעותי יותר ערכו ירד.

thetroll
thetroll
01/08/2024 1:21:05
Reply to  thetroll

סטף 11% מהשדה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  דה שוט

חחחחחח כדררון אחד הטובים

thetroll
thetroll
01/08/2024 0:43:33

מנחם תודה. היה "יום קשה בשווקים" אבל אי אפשר לסגור את היום בלי המעורב שלך.
ארהב לא בשקיעה בודאי שלא בספורט. תמיד הם מתחילים חלש ומגבירים. כשתכנס האתלטיקה יתחיל הבידול משאר הנבחרות.

אטאפומה
01/08/2024 1:30:43

תראה מנחם :
היום בטהיטי בצופו יש גלים בגובה בין 3 ל 4.5 מטרים.
הרוח היא בכיוון הגלים כלוומר מהים , העוצמה 28 קשרים.
אומנם הצ'ופו הריף אתר הגלישה המשמש בעיקר כאתר גלישת נגררים , כלומר עבור גולשי גלי ענק הנגררים אחרי אופנוע ים גורר , מרוחק כמה ק" מ טובים מהאי עצמו , ועדיין
אני רוצה לשאול אותך .
אם אתה שם בתנאים הללו אתה נכנס למיים היום ?
אופס למה אני שואל כי מתקימת
שם אולימפידה עכשיו….

Last edited 1 month ago by אטאפומה
S&M
S&M
03/08/2024 8:40:34

חוץ מ-92 ו-96 לא היו עוד אולימפיאדות בשנות ה-90. 😉

ירון, החלום
ירון, החלום
13/08/2024 22:52:02

בס"ד
תידה