התרשמויות אולימפיאד(מולי)יות 8# – קצת על כדורמים וגילאות והרבה פחות על סיף וסקייטבורד

התרשמויות אולימפיאד(מולי)יות 8# – קצת על כדורמים וגילאות והרבה פחות על סיף וסקייטבורד

שמתם לב שיש ענפי ספורט שאם יש לך רקע בענפי ספורט אחרים, אתה יכול להבין מה קורה בהם ויש ענפי ספורט שלא קשורים לכלום ואתה צופה בהם ולא מסוגל להבין מה קורה? אז סיף…

התרשמויות אולימפיאד(מולי)יות 8# – קצת על כדורמים וגילאות והרבה פחות על סיף וסקייטבורד

סיף הוא חידה בעיני. אני אולי מבין את העיקרון שצריך לפגוע בנקודות אלו ואחרות, אבל העיניים שלי לא מתורגלות לראות מה ומי פוגע היכן. ניסיתי לצפות בסיף משך כחצי שעה והתייאשתי. לא פלא שיש מיכשור אלקטרוני בחליפה שהסייפים לובשים שרק הוא מאפשר לדעת אם פוגעים או לא היכן שצריך.
תמיד תמהתי, אגב, מה קורה אם שני המתמודדים פוגעים זה בזה בו זמנית. מה קורה אז?
אודה למבין עניין שיבוא ויבהיר לי איך הוא מצליח לראות מה קורה בשידור חי, אולי ייתן רמז במה להתמקד, והאם אפשרי שהשניים יפגעו בו זמנית זה בזה, ומה הקורה אז?

אבל היום ביליתי זמן לא קצר בכדורמים. תשמעו, אחרי שראיתי כמה מהעבירות, חלקם במפורש איפון – כלומר הטלה סרבית את היפני על הגב – בתוך המים, ותהיתי מדוע שחקני הכדורמים של יפן לא לומדים ג'ודו, אני כבר לא מתפלא שכמו בהוקי קרח, (שכדורמים הוא מתחרה רציני שלו לתואר ספורט ה"כדור" האלים ביותר), גם בכדורמים יש כרטיס "עוף לתא הכלא" כמו שניתן לראות בחץ בתמונה.

ידעתם שכל מי שהתחרה בסקייטבורד היה/ה בן/בת פחות מגיל 20? הזוכה במדליית הזהב , היפנית יוקוזאווה היא בת 14 (ילידת ספטמבר 2009), והיפנית שזכתה במקום השני היא בת 15 (ינואר 2009).

אני נזכר בנאדיה קומנאצ'י שהיתה בת נדיה קומנצ'י הייתה בת 14 שנים, 8 חודשים ו-6 ימים כשזכתה במדליית זהב באולימפיאדת מונטריאול ושואל את עצמי אם לא אמור להיות גיל מינימום להשתתפות באולימפיאדה? שהרי בשנת 1997. הפדרציה הבינלאומית להתעמלות (FIG) קיבלה את ההחלטה להעלות את הגיל המינימלי ל 16 כדי להגן על בריאות המתעמלות הצעירות ולהבטיח את בטיחותן, בהתחשב בעומס הפיזי והנפשי הנדרש בתחרויות ברמה הגבוהה ביותר.

מה דעתכם?

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u
Subscribe
Notify of
3 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
golan
golan
29/07/2024 1:03:06

מענין. תודה
לדעתי לא צריך להגביל, רוצים את המתחרים הכי טובים,

מנחם לס
29/07/2024 15:42:51

ראיתי את הכדורמיםמ בין איטליה וארה"ב. טרוף ממש. תודה מולי

ירון, החלום
ירון, החלום
12/08/2024 8:18:43

בס"ד
תודה מולי.
בהוקי קרח, באים להרביץ
הכדור והמשחק הם שוליים.