מקלארן נגד הנהגים, מי הוא האשם? / טייגר לילי
תמונה באדיבות אתר 'F1'; משמאל לימין: פיאסטרי, נוריס וורסטפן נלחמים על עמדת ההובלה

מקלארן נגד הנהגים, מי הוא האשם? / טייגר לילי

טייגר לילי, בת 20, אוהבת ספורט מוטורי, אוהבת לכתוב, ועתידה ללמוד תואר בתקשורת. זהו מאמרה הראשון לאתר

קצרים בתקשורת ומחלוקות בין נהגים לקבוצתם אינן דבר נדיר בפורמולה 1. ביום ראשון האחרון התקיים מירוץ הגראנד פרי ההונגרי ה-40 בבודפשט, במסלול ה'Hungaroring' שאורכו כ-4.381 ק"מ, שנמשך כ-70 הקפות (306.630 ק"מ). נהגי מקלארן הציגו תוצאה מרהיבה בכך שעלו יחד על הפודיום, אך הזכייה המרהיבה עלולה לעלות לקבוצה ביוקר..

על אף הובלתו של פיאסטרי, נוריס היה הראשון מבין שני נהגי מקלארן שנקרא להחליף את הצמיגים שלו בזמן הסיבוב השני, והאחרון, של החלפת הצמיגים, מה שלפי האסטרטגיה של מקלארן נועד למנוע מנהג 'מרצדס' הבריטי, לואיס המילטון, שעצר להחליף את צמיגיו בהקפה ה 40, לזכות ביתרון. כתוצאה מכך נוריס זכה ליתרון על פיאסטרי, שנקרא להחליף את צמיגיו רק שני סיבובים מאוחר יותר, והפך להיות המוביל החדש במירוץ. מטה מקלארן, מצידו, ביקש מנוריס להחזיר לחברו לקבוצה את המיקום שנלקח ממנו כתוצאה ממהלך אסטרטגי לקוי של הקבוצה, בקשה שנמשכה מספר הקפות. לאחר עימות קל וכואב ברדיו של קבוצמת מקלארן, ממש לקראת סוף המירוץ (בין הקפות 68-70), נוריס האט, ואפשר לפיאסטרי לעבור ולקטוף את הניצחון הראשון שלו בפורמולה 1.

מלאנדו נוריס נמסר: "אני מרגיש שהפכנו דברים לקשים ומורכבים מדי בעבורנו. היינו צריכים להכניס את אוסקר אל הפיט קודם, ודברים היו מתנהלים בצורה פשוטה יותר, אך הם נתנו לי את ההובלה, ואני נתתי אותה בחזרה". עוד הוסיף ואמר: "שמתי את עצמי בנעליים שלו".

אוסקר פיאסטרי הוסיף: "אני בטוח שזה משהו שנשוחח עליו כקבוצה. המידע שנמסר לי היה שלאנדו נכנס אל הפיט על מנת לעכב את המילטון ושעליי לעכב את וורסטפן, כי ידעתי שיעצור מאוחר יותר ושעלינו להיות מאד בטוחים. ברור שהדבר אוטומטית נתן ללנדו את העקיפה, ואולי דברים הפכו מורכבים משצריך. אך אני בטוח שנעבור את זה".

הרפרנס של פיאסטרי למכוניות האחרות הוסבר על ידי מנהל נבחרת מקלארן, אנדראה סטלה – לטענתו, הנבחרת לא רצתה להחליף את הצמיגים מוקדם מדי מחשש שיישארו ללא צמיגים בסוף המירוץ, (ובכך וורסטפן יהפוך לבעיה), ולהאט את החלפת הצמיגים ככל שניתן. אספקט נוסף הוא תכנון העצירות בצורה הכי פחות פרובלמטית שאפשר – תזמון עצירות הנהגים עם עצירות הנהגים האחרים, (במקרה הזה וורסטפן והמילטון), הוא קריטי יותר מתזמון העצירות בין שני הנהגים, ומשם נבעה ההחלטה האימפולסיבית למדי של הקבוצה להחליף את צמיגיו של נוריס תחילה. בעוד וורסטפן לוחץ על שני הנהגים, לעצור תחילה את פיאסטרי, בעל יתרון המיקום, היה עשוי להוביל ליוזמה של רדבול לעצירה, ובכך לפגיעה במיקומו של פיאסטרי, ואף לאיבוד מיקומו של נוריס, אשר היה עוצר בהמשך, וביציאתו מן הפיט 'פוגש' באחורי המכונית של המילטון.

עם כל הכאב וחוסר הנעימות שבסיטואציה, העדפת העצירה של נוריס על פני זו של פיאסטרי, הבטיחה את העקיפה של נוריס, ולא של כל נהג אחר, ובכך השאירה את המושכות בידי מקלארן, סיטואציה הרבה פחות מפחידה מהעברת המושכות לקבוצה אחרת.

תמונה באדיבות אתר 'F1'; מימין פיאסטרי ומשמאל נוריס

Subscribe
Notify of
14 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אלכס דוקורסקי
27/07/2024 18:38:05

תודה רבה.

Eladkatz
Eladkatz
27/07/2024 19:16:49

תודה.
למקלארן יש המכונית היותר טובה השנה?

תום
תום
27/07/2024 20:29:39

מקלארן פשוט סתומים. כן, הם עשו טעות בכך שקראו לפיאסטרי להחליף צמיגים ראשון, אבל הם עשו טעות יותר חמורה בכך שהם ביקשו מנוריס לוותר על המקום הראשון. יש פער גדול בין וורסטאפן לנוריס באליפות הנהגים, אבל עם איך שמקלארן ורד בול נראים כרגע, זה לא מופרך שנוריס יוכל לסגור את הפער. ההתנהלות של מקלארן העונה בקטע האסטרטגי פשוט מחפירה העונה, זה לא רק שהתוצאה הסופית שגוייה, זה נראה שאין להם את הנחישות הנדרשת כדי לזכות באליפות. איפה הם ואיפה פרארי של ימי ז'אן טוד (2001 ו-2002) או מרצדס של ימי "ואלטרי, איטס ג'יימס".

בכל מקרה, אני באמת לא זוכר מקרה שבו נהג אחד נאלץ "לשלם" על טעות אסטרטגיה שהקבוצה עשתה עם הנהג השני. התקרית הזאת גם נותנת חותמת סופית על כך שנוריס פשוט לא קילר. וורסטאפן, המילטון או אלונזו בחיים לא היו מסכימים לכזה דבר. נוריס היה צריך להגיד להם "זאת לא אשמתי שפישלתם עם פיאסטרי, אני במקום השני באליפות הנהגים ואני הולך לצמצם את הפער מוורסטאפן כמה שיותר. אם הוא יוכל להשיג את אותי לפני הסיום נתחרה על המקום הראשון באופן הוגן."

MBK
MBK
27/07/2024 20:39:36
Reply to  תום

צודק לחלוטין

MBK
MBK
27/07/2024 20:40:29

תודה רבה טייגר
פוסט מעניין

שחר דלאל
27/07/2024 20:51:39

תודה רבה טייגר. תבואי יותר!

מנחם לס
27/07/2024 21:07:02

,תודה טייגר

Lior
Lior
27/07/2024 21:08:53

משהו שלא הבנתי. אם נוריס מדורג סה"כ יותר גבוה, זה לא היה האינטרס של הקבוצה שהוא ינצח ויצמצם יותר את הפער?
למה הנחו אותו לאפשר עקיפה?

Eladkatz
Eladkatz
27/07/2024 22:01:33

זכור מהעבר מקרה בו מקלארן היו עם האקינן והסקוטי (שכחתי את שמו) בו הם סיכמו מראש שמי שמתחיל בפול פוזישן תהיה לו עדיפות לניצחון, ואכן הסקוטי היה צריך לוותר להאקינן בהקפה האחרונה ולתת לו את הניצחון

thetroll
thetroll
29/07/2024 1:26:16
Reply to  Eladkatz

דייוויד קולטהארד

thetroll
thetroll
28/07/2024 1:32:32

תודה. חייב לציין שבעייני זה היה מהלך מדהים של מקלרן (לא הטעות – וגם על זה יש ויכוח אם זו בכלל היתה טעות -אבל התיקון שלה). ראשית זה הוגן כלפי פיאסטרי. בסוף זה גראנד פרי ומעבר לאליפות הנהגים אין נהג שלא חולם לעשות את זה וזאת היתה הפעם הראשונה שלו. העניין הוא שאין באמת תחרות ראלית בין ורסטאפן לנוריס. ריאלית המרחק בניקוד באליפות הנהגים הוא גדול מידי מכדי שיסגר ובואי נגיד שאם משהו יקרה לורסטאפן אז פיאסטרי נמצא הרבה יותר קרוב לנוריס מאשר נוריס לורסטאפן אז שיתחרו בינהם. ולכן היה מקום למחווה לפיאסטרי. זה נצחון גראנד פרי ראשון שלו ולדעתי הוא לא היה סולח לקבוצה אם לא היו מתקנים את מה שעשו. לא רואה בשיתוף הפעולה הכפוי של נוריס בעיה. חייב לציין גם שלא בכל הקבוצות מוגדר נהג בכיר. יתכן שזה המצב במקלארן ולכן מה שנעשה היה הוגן כלפי פיאסטרי. לא רואה שום בעיה בהתנהגות של נוריס וטוב שהוא ויתר למרות שהיה לו קשה. זה לא מעיד בשום צורה על הקילר אינסטינקט שלו.

Last edited 1 month ago by thetroll
yaniv
yaniv
28/07/2024 8:31:56

תודה ואיזה כיף פוסט על הפורמולה.מודה אנוכי שהתחלתי להתעניין יותר ויותר בזכות נטפליקס ובכלל מהזאנר שמציף אותנו בלי הפסקה של דוקו-זפורט אז לדעתי הפורמולה הוא מספר אחד ביי פאר.
חסר לי קצת ניתוחים יותרמעמיקים(קורא בעיקר בטוויטר).
לגבי מלקאקן זה פשוט נראעה שהם עדיין לא מוכנים מה שנקרא להילחם על ההובלה.זה פשוט נראה שהם עדיין בשלב של the best of the rest ולא כמי שבאמת יכולה לנצח.
הם גם לדעתי חייבים להחליט מי הנהג המוביל שלהם ואיתו ללכת עד הסוף

golan
golan
29/07/2024 13:09:46

תודה לך.
יפה שהוא לא התעקש ונתן לו לעקוף. לא מובן מאליו

trackback

[…] טייגר לילי, בת 20, אוהבת ספורט מוטורי, אוהבת לכתוב, ועתידה ללמוד תואר בתקשורת. זהו מאמרה השני לאתר. למאמר הראשון […]