התרשמויות אולימפיאד(מולי)יות 7# – גווד בדמינגטון

התרשמויות אולימפיאד(מולי)יות 7# – גווד בדמינגטון

על הבוקר, כששידורי ערוצי הספורט עדיין הקרינו שידורים חוזרים של טקס הפתיחה, נקלעתי ביורוספורט לשידור הזוגות המעורבים ב.. בדמינגטון.
בדמינגטון, כדור נוצה בעברית למי שלא יודע, הוא ענף אולימפי שהוא הכלאה של משחק הילדים בו שיחקתי בנערותי עם טניס שולחן ועם כדורעף של פעם. אני בטוח שתבינו מהו ברגע שתראו תמונה של הכדורנוצה.

התרשמויות אולימפיאד(מולי)יות 7# – גווד בדמינגטון

אירע המקרה ויצא לי לראות משחק בין סיני וסינית מסין העממית לבין סיני וסינית מארצות הברית. פנג, הגבר הסיני מסין מדורג ראשון בעולם והואנג, האישה הסינית מסין מדורגת שניה בעולם והאמת היא שלא אתפלא אם בגמר הם יפגשו את הזו הכולל את המדורגת הסינית הראשונה בעולם עם המדורג הסיני השני בעולם (אם אכן הם זוג, כי לכל מדינה יש שתי זוגות לכל היותר). אגב, גם המאמנת של הזוג הסיני האמריקאי היא סינית, ולפי המבטא היא נולדה בסין ולא בארה"ב.

כדורנוצה

הזוג הסיני מסין ניצח יחסית בקלות את הזוג הסיני מארה"ב. מעבר ליתרון הגובה של הסיני הסיני שאיפשר לו זוויות הנחתה מטורפות, המעניין ביותר היתה ההימנעות מטעויות שטותיות של הסינים הסינים, הנקודה האחרונה במשחק, היתה באופן סמלי סרב לרשת של הסינים האמריקנים.

מה שעוד יותר מעניין, היא מידת ההבנה בדקויות של המשחק שאתה מקבל משעתיים צפייה, במיוחד במשחק בו משתתף הטוב ביותר בעולם. אתה רואה כיצד הוא מכוון את הכדורנוצה לנקודות הקשות, לחיבורים שבין המגינים, כיצד הוא נעמד להגן, ויותר מכל כיצד הוא נעמד כך שהוא יכול לחפות על משגים וטעויות של שותפתו, שבעצמה אינה קוטלת קנים. ועוד מילה: מדהים ומטורף כמה הבדמינגטון, והטקטיקה שבו שונים במשחקי הזוגות לעומת משחקי היחידים שהם מלאי דגשים שונים לחלוטין.

עד כמה הם שונים יכולתי לראות במשחקו של מישה זילברמן (שאמו, אגב, היא הן המאמנת שלו והן המאמנת הלאומית – וכייף לראות ענף בו אין דומיננטיות גברית מוחלטת בקרב המאמנים) מול אירי ממוצא וייטנמי שאין לי מושג איך להגות את שמו. (נראה שמזרח אסיה שולטת ללא מיצרין בבדמינגטון). במשחק הזוגות, למשל, לא היו כמעט כלל החלפות כדורנוצה, ואילו במשחק הגברים הוחלף הכדורנוצה לפחות עשר פעמים במערכה. חלק מהמקרים כי הכדור העשוי נוצות אווז (מהכנף השמאלית בלבד) נקרע, וחלק כדי לנסות להאט את המשחק או להרוס את המומנטום של היריב.

עוצמות החבטה במשחקי הגברים גדולות יותר, ההתרוצצות רבה יותר (הגיוני, בזוגות יש לך להגן על חצי מגרש ולא על מגרש שלם), יש הרבה יותר שימוש ב"כדורים מסובבים" ולמרבית ההפתעה, יש הרבה הרבה פחות הנחתות מאשר במשחקי הזוגות, כנראה מאחר ואין ביכולתך להתקרב כל כך לרשת.

אני לא מבין גדול בכדורנוצה, אבל מודה שאני לא מבין מדוע המתחרים לא מתקרבים יותר לרשת במהלך הנקודה במטרה להנחית את הכדורנוצה כשהם קרובים לרשת. אולי מישהו כאן יוכל להסביר לי. הרי אם היריב יחבוט מספיק גבוה לעקוף אותם, יהיה להם מספיק זמן ליסוג ולענות על החבטה. לא?

אז מישה הפסיד בשלוש מערכות, אחרי משחק ארוך יחסית של יותר משעה ורבע, וכל מה שנותר לי הוא לאחל לו בהצלחה במשחקים הבאים בבית שלו.

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u
Subscribe
Notify of
6 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
קפיץ
28/07/2024 13:33:09

תודה מולי. אחד המשחקים בכיפיים ביותר (יש לנו סט בבית). נראה לי שהתשובה לשאלה שלך נעוצה בזה שהרבה יותר קל לתת לוב מדויק בבדמיטון מאשר בטניס ומי שיעמוד קרוב לרשת פשוט יחווה את זה בכל מכה ויותש מהר מאד

IDO
IDO
28/07/2024 14:56:55

משחק מהנה ביותר!!!
אם תעמוד ליד הרשת תקבל לוב. התשובה זה כדור הגנתי ואז היריב יעלה לרשת ויבחר עם להנחית לך לרגליים קרוב לרשת או לאחת הפינות לבסס את היתרון שלו במגרש.
המקום הנכון אסטרטגית לעמוד בו זה אמצע המגרש.
שנה שעברה היינו בחופשה בהודו, ובמשך שבוע עם השקיעה היו משחקים בדמינטון ברחוב.
חזרנו דרך סינגפור ובאולם ספורט במלון גם היה בדמינטון מאד פעיל לאורחים.
לי זכור דווקא משחק פינג פונג מול אורח אקראי ששוחק בעזרת הטלפונים, כי לא נמצאו רקטות.

מנחם לס
28/07/2024 17:49:54

תודה מולי שאתה מספר לנו על ספורטים שבלעדיך היו הולכים לאיבוד

וניל טרופי
וניל טרופי
28/07/2024 21:21:25

תודה מולי, השימוש ב"עין הנץ" בבדמינגטון עושה שכל וגרמה לי לחשוב מה היו עושים פעם בלי הטכנולוגיה במקצוע הזה. אחר כך צפיתי בג'ודו וכדור עף ובכל המקצועות השימוש בטכנולוגיה עושה צדק שבזמנו מיד היינו מאשימים את השופטים באנטישמיות או שחיטות. ואז הגיע ילדה שוודית בג'ודו (אמא שוודית אבא איראני) שלא הסכימה עם החלטת השופטים ועשתה טנטרום על המזרן בלי לכבד את היריבה היפנית השופטים והאולימפיאדה כולה. השאלה היא למה יש עדיין בכי על החלטות שופטים למרות השימוש במצלמות? המסקנה שלי היא כנראה שהכל מתחיל בחינוך מבית, לדעת לשמוח בניצחון ולקבל הפסדים בכבוד. נקווה שהילדה בת ה 18 שזכתה במדליית ארד בגלל פציעת היריבה תלמד את העניין כי אם לא צפויה לנו בכיינית סדרתית.

אלכס דוקורסקי
29/07/2024 0:42:54

מולי, תודה רבה.
משחק שאכן דורש (מלבד המיומנויות הספציפיות) כושר גופני יוצא מן הכלל.

ירון, החלום
ירון, החלום
12/08/2024 8:16:42

בס"ד
תודה רבה