יומן אולימפי פריס 2024 – 1 / עמיחי קטן

יומן אולימפי פריס 2024 – 1 / עמיחי קטן

יומן אולימפי פריס 2024 – 1 / עמיחי קטן

ביומן האולימפי הזה, אני אנסה לגעת בכמה דברים מרכזיים שהיו ושיהיו לאורך המשחקים האולימפיים, מתוך שאיפה שיהיה זה טור יומי או קרוב לכך ככל האפשר. אשתדל לפתוח בכל פעם עם מה שנוגע למשלחת הישראלית, ואחר כך לעבור לדברים מעניינים ומרכזיים אחרים שהיו.

1. חץ וקשת בכחול לבן.

אסף צרפתי כתב בהרחבה על שני הנציגים היחידים של ישראל היום, ומעניין לציין שהאירוע הזה של הניקוד הראשוני לא משודר. כמו כן, בפעמים הקודמות הוא התקיים באותו יום של טקס הפתיחה, כמה שעות קודם לכן, אך הפעם המקום שבו מתקיימת התחרות הזאת הוא סמוך מדי למקום שבו יתקיים טקס הפתיחה, ולכן החליטו להקדים את השלב הזה ביממה. מעבר לדירוג הראשוני, שלא תמיד אומר הרבה על מה שיהיה בשלבי הנוק-אאוט בימים הבאים, הפעם יש לו חשיבות כי הוא זה שיקבע האם הצמד הישראלי ישתתף בתחרות הזוגות המעורבים, אליה 16 הזוגות עם הציון המשותף הכי טוב בשלב הניקוד הזה יעפילו, והייתי אומר כרגע שהסיכויים הם די 50-50, כי אלו 16 מתוך 27 זוגות אפשריים.

2. ישראל נגד מאלי.

בבית שמאוד מסובך להצביע על הנבחרות הטובות יותר ופחות, ולראיה יחס ההימורים הציב טרם תחילת הטורניר את 4 הנבחרות של הבית הזה במקומות 8-11 (ישראל במקום ה-11), קשה לומר האם תיקו זו תוצאה טובה או לא, אך מה שאפשר לומר זה שהיכולת של נבחרת ישראל לא הייתה טובה, למעט השוער עומר ניראון שהיה מצוין וכנראה הגורם המרכזי לנקודה האחת שכן השיגה הנבחרת. היו במשחק הזה כמה פעולות התקפיות טובות של ישראל וכמה מהלכים יפים, ובראשם המהלך שהסתיים בשער העצמי של חמידו דיאלו, אבל בסך הכל, השליטה במשחק הייתה בידי מאלי, נבחרת ללא שחקנים מוכרים יתר על המידה, אך כזאת ששיחקה טוב עם מאמן שניצל את היתרונות שלה טוב יותר מהצד הישראלי שהיה זהיר והגנתי מדי, וגם זה לא הוכיח את עצמו במיוחד.

3. רוגבי שביעיות.

המשחקים התחילו אתמול ו-2 הענפים ששוחקו היו כדורגל ורוגבי שביעיות. הכדורגל התחיל בקצב די נמוך אז עברתי לרוגבי, שם מדובר במשחק של 14 דקות בסך הכל (7 דקות למחצית) והמשחק רץ באופן די שוטף. שני דברים מעניינים לכדו לי את העין באופן אישי. הראשון הוא הוצאות החוץ הייחודיות של הרוגבי (2:18 בסרטון) והדבר השני הוא האופן בו שחקנים בועטים את הכדור קדימה כדי לעקוף את האיסור למסור קדימה ביד, ואיך נוצרו מזה כמה מצבים טובים לנבחרות השונות. שימו עין בעיקר על פיג'י, האלופה האולימפית בפעמיים הקודמות שהטורניר הזה שוחק ומדינה שכל המדליות האולימפיות שלה הגיעו מהענף הזה.

4. דרמה בכדורגל.

המשחק הדרמטי של אתמול בכדורגל היה בין ארגנטינה למרוקו. מרוקו כבשו שער יתרון יפה בתוספת הזמן של המחצית הראשונה ותוך דקות ספורות הכפילו את היתרון בפנדל. ארגנטינה צמצמו בהמשך ל-2- 1 ובסיומן של 15 דקות תוספת זמן, כבש כרסיטיאן מדינה את שער השוויון הדרמטי בדקה ה-106 והקהל המרוקאי הזועם הגיב במתקפת חזיזים על אנשי ארגנטינה. המשחק נעצר והשופטים אפילו לא הספיקו לבדוק את השער ב-VAR, ורק כעבור שעתיים יכלו לחדש את המשחק, לפסול את השער בטענה מוצדקת לנבדל ולהמשיך לעוד כ-3 דקות עד שהמשחק הסתיים בניצחון 2- 1 של מרוקו.

5. פרשיית הריגול.

אתמול נפתח טורניר הכדורגל של הגברים, והיום ייפתח זה של הנשים. האלופה האולימפית קנדה תשחק נגד ניו זילנד, והיום התברר כי הקנדים ריגלו אחרי האימון של ניו זילנד באמצעות רחפן. את יתר הפרטים על הסיפור המפתיע הזה הבאתי מהטוויטר של כתבתנו מיכל קארו.

בצד החיובי, חלק ניכר מהמשחקים האלה ישודרו בערוצי הספורט השונים של ישראל, כשספקיות הטלוויזיה פתחו אותם ללא צורך בחבילת ספורט מיוחדת, יחד עם עוד כמות מכובדת של ערוצי יורוספורט עם שידורים מגוונים.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.
Subscribe
Notify of
8 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
יאפ
יאפ
25/07/2024 10:49:02

סוף סוף הגענו לטורניר מעניין בכדורגל, יש לנו באמת אחלה שחקנים אבל אנחנו תקועים עם לוזון, פשוט אנטי כדורגל, מערך 442 נסוג, כל המשחק השחקנים היו צריכים לרדוף אחרי שחקני מאלי שיש להם יתרון פיזי עלינו.
במקום לנסות לשלוט בכדור, כדורגל נסוג ומתפרצות.
פשוט חבל, ממש

פשוט מרגיז שבגלל העסקנות בכדורגל שלנו אנחנו צריכים לסבול את לוזון ושיטת ה"תאכלו אותם חיים".
זה מה שיש לו להציע, באמת שנמאס

דוקטור רזי הופמן
25/07/2024 14:09:35
Reply to  יאפ

הייתרון הפיזי היה כל כך בולט שאין דברים כאלה.
כמו ננסים שמשחקים מול ענקים.

אלכס דוקורסקי
26/07/2024 2:07:29

נכון

דוקטור רזי הופמן
25/07/2024 14:09:50

תודה רבה

וניל טרופי
וניל טרופי
25/07/2024 14:55:48

לוזון לא מאמן כדורגל וכבר שנים מושך משכורת בגלל קשרי משפחה. במקום להמשיך עם אותו המאמן שהצעיד את הנבחרת לגמר היורו ומונדיאליטו, עם אותה שיטה ויחס וככה להגיע לרמה גבוהה בבוגרים אחרי יובל, החליטו בנבחרת שגם ללוזון מגיע אולימפיאדה. עסקנות חלמאות וטמטום. המשחק של ארגנטינה מרוקו במצב נורמלי זה הפסד טכני למרוקו אבל מי יעניש אותם כשיש מאות אלפי חמומי מוח שמסתובבים ברחובות?

ירון, החלום
ירון, החלום
09/08/2024 10:24:39

בס"ד
תודה