אירועי דיומא – 25.07.2024 – אולימפיאדה וכדורגל

אירועי דיומא – 25.07.2024 – אולימפיאדה וכדורגל

אירועי דיומא – 25.07.2024 – אולימפיאדה וכדורגל

המשחקים האולימפיים:

קשתות / אסף צרפתי

החץ והקשת מלווים את המין האנושי זה עוד מימי קדם. בתרבויות קדומות רבות השתמשו בכלים אלו להשגת מזון וללחימה וכמו במקרים רבים אחרים עם התקדמות הטכנולוגיה מצאו עצמם כלים שימושיים אלו הופכים מקור לבידור והנאה וכמובן לתחרויות ספורטיביות (כמו למשל ציד ודיג). ענף הקשתות האולימפי הוא מהוותיקים בנמצא, שוחק לראשונה כבר בשנת 1900 ומופיע באופן קבוע במשחקים ב – 50 השנים האחרונות. שילוב של מספר מרכיבים הופכים את תחרות הקשתות, לטעמי, לאחת המרתקות והמהנות לצפייה שיש למשחקים להציע – בעיקר לצופי הטלוויזיה.

נסו לדמיין או לחשב מרחק של 70 מטרים ממנו צריך לירות חץ אשר ייפגע במטרה שקוטר מרכזה (המעניק את מלוא הניקוד) כקוטר קערית פיצוחים קטנה (כ 12 ס"מ). היכולות הנדרשות מהמתחרים הן מיומנות ושליטה כבירה ומלוטשת בטכניקת הירי עצמה (המורכבת ממספר שלבים מדוקדקים למדיי), היכולת לחשב את הסטייה הרצויה בשל זרימת האוויר המשתנה (לעיתים מירי חץ אחד למשנהו) וכמובן קור רוח מדיטטבי עם דגש על שליטה בנשימה ונשיפת אוויר שלא תבייש נזיר בודהיסטי. הקשת בה משתמשים היא מסוג Recurve שאמנם מצוידת בעינית טלסקופית אך דורשת כוח פיזי לא מבוטל כדי לתפעלה. מעבר לכך התחרות עצמה היא קצבית, מותחת ולרוב דרמטית כיוון שההבדלים בין המתמודדים לרוב לא עצומים והמשתנים השונים מביאים הפתעות לרוב. כמובן שאת כל זה צריך לסייג ולומר שכל עוד הדרום קוראינים בסביבה הם בעיקר היריב הגדול ביותר של עצמם. דרום קוראיה היא מעצמה כבירה בענף ומחזיקה ב27 מדליות זהב, (פי שניים מארה"ב הבאה אחריה). גם במשחקים אלו הדרום קוריאנים יהיו פייבוריטים ופייבוריטיות לזכייה בכל המקצים בהם נערכת התחרות (יחידים, יחידות, זוגות וזוגות מעורבים).

אפרט קצת על מבנה התחרות ומחילתכם אם אחזור על דברים שעמיחי הנהדר כבר כתב בסקירתו על המקצועות השונים :

בתחרות שתחל ביום שבת בבוקר יתמודדו 64 גברים ו – 64 נשים שדירוגם ייקבע כבר היום. (המדורג ראשון מול 64 השני מול 63 וכן הלאה). כל התמודדות מורכבת מחמש מערכות והראשון לנצח שלוש מערכות זוכה בהתמודדות. בכל מערכה כל מתמודד יורה שלושה חיצים (לסירוגין) והניקוד המצטבר של שלושתם מחושב מול ניקוד היריב. שימו לב שכל מערכה מזכה ב2 נק' ושיוויון במערכה מעניק נקודה לכל מתמודד כך שהמנצח חייב לזכות ב6 נקודות. בכל אופן קל מאוד להבין את החוקים ומהנה מאוד לצפייה.

שלב הניקוד: בשלב מוקדמות זה שייערך היום כל מתמודד מקבל 72 חיצים במקבצים של תריסר והנקוד המצטבר של כולם משמש לקביעת הדירוג הסופי. כמו שציין עמיחי בסקירתו – הדירוג הראשוני רחוק מלשקף מדד חוזק מדוייק ומדורגים גבוה יפסידו באופן קבוע למדורגים נמוכים מהם.

נשים: שלב המוקדמות של התחרות יתקיים היום בשעה 10:30, השלבים הבאים יתקיימו ב-30/7-1/8, ואילו שלבי ההכרעה יתקיימו ב-3/8 החל מהשעה 10:30

מיכאלה משה בת ה – 20 היא נציגת ישראל במקצוע. המתעמלת האומנותית לשעבר היא אחד הסיפורים המעניינים במשלחת שלנו. אחרי שהתייאשה מהתובענות של עולם ההתעמלות מצאה את עצמה מחדש בקשתות וכל זה בגיל צעיר מאוד. היא וודאי לא מאריות המקצוע ולא מועמדת למדלייה אבל מסוגלת להפתיע לטעמי ולהגיע ל32 או 16 האחרונות.

גברים: שלב המוקדמות של התחרות יתקיים היום בשעה 15:15, השלבים הבאים יתקיימו ב-30/7-1/8, ואילו שלבי ההכרעה יתקיימו ב-4/8 החל מהשעה 10:30.

רועי דרור הצעיר בן ה – 19 מייצג את ישראל בתחרות הגברים. הוא מדורג 23 בעולם ועל אף גילו הצעיר, דרור העפיל לשמינית הגמר לפחות ב-7 מתוך 11 התחרויות בהן השתתף השנה, כשבאחרונה שבהן הוא זכה באליפות אירופה עד גיל 21. גם במקרה שלו הגעה לשמינית היא יעד ריאלי.

בהצלחה לישראלים וצפייה מהנה !

כדורגל / עמיחי קטן

הקדמה כללית על השיטה והדירוג:

השנה לא יתקיימו שלבי בתים במפעלים האירופיים השונים, אלא שלב ליגה על פי הפורמט הבא. בליגת האלופות ובליגה האירופית, יהיו 36 קבוצות שיחולקו ל-4 דרגים, וכל קבוצה תשחק משחק אחד נגד 2 קבוצות שונות מכל דרג, אחת מהן בבית והאחרת בחוץ, כולל אלו שבדרג שלה, כאשר בסיום אותם 8 מחזורים, 8 הראשונות תעפלנה לשמינית הגמר, מקומות 9-24 ישחקו בשלב פלייאוף, כשמקומות 9-16 יהיו מדורגות, ואילו מדורגות 25-36 יודחו סופית ולא ירדו למפעל הבא. גם בליגה האזורית (הקונפרנס ליג), יהיו 36 קבוצות בשלב הליגה, ואופן הדירוג בשלב הבתים יהיה זהה, אך שם תהיה חלוקה שונה לדרגים ו-6 משחקים במקום 8 בשלב הזה.

עניין נוסף שכדאי לדון בו הוא נושא הדירוג של אופ"א, כשיש שני דירוגים, אחד של הקבוצות ואחד של המדינות, ושניהם נקבעים על פי ההישגים באירופה ב-5 העונות הקודמות. הדירוג של הקבוצות קובע מי תהיה מדורגת בכל שלב מוקדמות ואת החלוקה לדרגים בשלב הליגה, כאשר כל ניצחון בשלב הליגה והלאה שווה 2 נקודות וכל תיקו שווה נקודה, יחד עם בונוס על העפלה לשלב הליגה של ליגת האלופות, ניקוד סופי של נקודה עד 2.5 לקבוצה שלא העפילה לשלב הבתים, תלוי בשלב בו היא הודחה, ובונוסים על העפלה לשלבים מתקדמים במפעלים האירופיים השונים. כך למשל, מכבי ת"א היא הנציגה הישראלית המובילה כרגע עם 33.5 נקודות ב-5 העונות האחרונות (כולל הנוכחית שבה עדיין אין לה ניקוד), כשבין היתר היא צברה 14 נקודות בעונה שעברה – 10 נקודות על 5 ניצחונות בשלב הבתים של הליגה האזורית בעונה שעברה, 2 נקודות על ראשות הבית ועוד 2 נקודות על ניצחון נגד אולימפיאקוס במשחק הראשון של השמינית, אם כי היוונים ניצחו 6- 1 בגומלין והמשיכו כל הדרך לזכייה במפעל.

הדירוג של המדינות מורכב קצת יותר, מכיוון שמעבר לשיטת הניקוד השונה מעט, הוא בנוי על כך שכמות הנקודות שמדינה מקבלת מתחלקת בכמות הקבוצות שמשתתפות במפעלים האירופיים באותה עונה. בשלבי המוקדמות, כל ניצחון מקנה למדינה נקודה ותיקו מקנה חצי נקודה, וגם כאן בשלב הליגה והלאה זה 2 נקודות על ניצחון ונקודה אחת על תיקו, יחד עם בונוס על שלב הליגה של ליגת האלופות ובונוסים שונים ככל שמגיעים לשלבים השונים. הדירוג הזה הוא החשוב יותר מנקודת המבט הכללית של הכדורגל הישראלי, מכיוון שהוא זה שקובע כמה נציגות יהיו לכל מדינה במפעלים האירופיים ובאיזה שלב כל אחת מהן מתחילה. למשל, את העונה שעברה ישראל סיימה במקום ה-17, כך שבעונה הבאה האלופה תהיה בסיבוב השני של מוקדמות ליגת האלופות, מחזיקת הגביע בסיבוב השני של מוקדמות הליגה האירופית ומקומות 2-3 בליגה בסיבוב השני של מוקדמות הליגה האזורית. היעד הנכסף הוא המקום ה-15, זה שמקנה מקום במוקדמות ליגת האלופות גם לסגנית האלופה ונציגה חמישית באירופה, וכרגע אנחנו במקום ה-11 בחישוב שכולל את העונה הנוכחית, זה שיהיה רלוונטי למפעלים האירופיים בעוד שנתיים.

מוקדמות הליגה האירופית:

22:30 בראגה – מכבי פתח תקוה:

מחזיקת הגביע הישראלית חוזרת לאירופה לראשונה אחרי כמעט 20 שנה, אז היא היממה את פרטיזן בלגרד עם ניצחון 5- 2 בחוץ אחרי הפסד 2- 0 ביתי והעפילה לשלב הבתים של גביע אופ"א. הפעם היא תפגוש יריבה קשה לא פחות, בדמותה של בראגה שסיימה במקום הרביעי בפורטוגל, ופערי הרמות בין המקום הרביעי בפורטוגל למקום השמיני בישראל ידועים, אך החבורה של דן רומן תקווה להפתיע כאן, או לפחות להצליח יותר בקונפרנס ליג במקרה של הדחה כאן, שם המפסידה כאן תפגוש את המנצחת בין נמאן גרודנו הבלארוסית ובין קלוז' הרומנית, גם כן לא פשוט עבור פתח תקווה, אך אפשרי ויותר ריאלי ביחס לבראגה.

מוקדמות הליגה האזורית:

20:00 הפועל באר-שבע – צ'רנו מור ורנה:

הקבוצה של רן קוז'וק, שהחליף את אליניב ברדה בקיץ האחרון בתפקיד המאמן, תפגוש בשלב הזה את סגנית אלופת בולגריה, קבוצה שסיימה כסגנית האלופה לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה וכזאת שהופיעה באירופה לאחרונה לפני 9 שנים. לכאורה, היתרון של הישראלים על הנייר ברור, אך להיעדר הביתיות בשל המלחמה יש את ההשפעה שלו ובמקרה של הקבוצה מבירת הנגב יש גם בעיית שוערים. השוער הבכיר, ניב אליאסי, הוא שוער הנבחרת האולימפית כרגע, ואילו השוער השני אופיר מרציאנו נפצע במשחק גביע הטוטו נגד מכבי חיפה במוצ"ש האחרון, כך שהם נותרו עם השוער השלישי בן גורדין, שלא הרשים במיוחד באותו משחק בחיפה. למרות התבוסה 3- 0 בגביע הטוטו, החבורה של קוז'וק שיחקה כדורגל התקפי לא רע והציפיות ממנה הן לנצח במשחק ה"ביתי" בלובץ' ולהעפיל לשלב הבא.

20:15 מכבי חיפה – סבאח:

סגנית האלופה מגיעה למשחק הזה אחרי ניצחון 3- 0 על הפועל באר-שבע, עם ברק בכר בחזרה על הקווים, אחרי ש-3 העונות היחידות שלו כמאמן מכבי חיפה הסתיימו ב-3 אליפויות, ועם דיא סבע שחזר מעונת השאלה והפך לנושא למחלוקת בקרב האוהדים בשל התבטאות פוליטית בעייתית של אשתו, אם כי אפשר היה לראות שאלו ששרקו לו בוז במוצ"ש האחרון היו מיעוט ורוב אוהדי הקבוצה קיבלו את ההתנצלות שלו. סימני השאלה העיקריים של חיפה כרגע הם בצד ההגנתי, מכיוון שעילי פיינגולד ושון גולדברג משחקים בנבחרת האולימפית ועבדולאי סק עבר טראומה משפחתית שפרטיה המדויקים לא פורסמו ועדיין לא חזר להתאמן עם הקבוצה, אך בלם הרכש אולכסנדר סירוטה נכנס טוב לעניינים ומרכיב בינתיים קו הגנה טוב עם דניאל סונדגרן ולורנצו סימיץ'. הציפיות מחיפה ברורות, כשמדובר באחת מהמדורגות הבכירות ביותר במפעל הזה (מקום 9 מתוך כמות תלת ספרתית של קבוצות).

Subscribe
Notify of
41 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
פאקו
25/07/2024 9:42:31

מעולה, תודה רבה חברים.

Eladkatz
Eladkatz
25/07/2024 10:10:13

תודה רבה אסף ועמיחי.
נציין גם את כדורגל הנשים שמתחיל היום. האמריקאיות ירצו להראות שהן עדיין הכי טובות לאחר האכזבה באליפות העולם לפני שנה. כבר היום משחק פצצה בין שתי אלופות עולם, ספרד (הנוכחית) ויפן (2011).
מעניין לציין לאלופת אירופה, אנגליה, לא נמצאת בתחרות בגלל חוסר הרצון של ההתאחדויות השונות להקים נבחרת בריטית משותפת.

אלכס דוקורסקי
25/07/2024 12:16:56

אסף ועמיחי, תודה רבה.

מתן גילור
מתן גילור
25/07/2024 12:24:09

תודה רבה.
בליגה האזורית ישנם 6 דרגים ומשחקים פעם אחת מול כל דרג, כשבית-חוץ לפי זוגות דרגים (אם אירחת דרג 1 תתארח אצל 2 ולהפך, אותו כנ"ל לגבי 3-4 ו-5-6).
רק להדגיש שגם בשלב הפלייאין (בין שלב הליגה לשמינית) הניקוד הוא עבור הליגה בלבד ולא עבור המשתתפות, בדיוק כמו במוקדמות, רק עם ניקוד מלא ולא חצוי.

עמיחי קטן
25/07/2024 12:27:02

תודה מתן.
זכור לי שקראתי בעבר סקירה שלך בנושא, וטוב שאתה כאן לחדד.

עגל
25/07/2024 12:54:54

ובכלל טוב שאתה כאן גם בלי לחדד

עמיחי קטן
25/07/2024 12:41:41

מיכאלה משה מסיימת את את שלב הניקוד שלה במקום ה-18 עם 660 נקודות

PhillySpecial
25/07/2024 12:59:19

ממוצע של כמעט 9.2 נקודות לחץ, זה מרשים מאוד

עמיחי קטן
25/07/2024 13:21:09
Reply to  PhillySpecial

יש שם פערים מאוד קטנים בניקוד, אם נוריד את 2 הקוראניות הראשונות וכמה בתחתית

אטאפומה
25/07/2024 13:28:25
Reply to  PhillySpecial

המקסימום לחץ הוא 10 ?

Last edited 1 month ago by אטאפומה
עמיחי קטן
25/07/2024 13:35:35
Reply to  אטאפומה

כן

The Oak
The Oak
25/07/2024 13:21:03

שיא ישראלי של 660 נקודות. תפגוש רומנייה שעשתה 647 נקודות

אהרון שדה
25/07/2024 13:20:45

תודה אשר לשינוי הקונספט
1 המשמעות הנוספת שנאמרה במרומז אך אני שם לה זרקור היא שאין יותר הגרלות בנוקאאוט
אני זוכר שתמיד חיכיתי להגרלות של הרבע והחצי ואז היית מגלה את אופציות הגמר
השנה הבארקט יהיה ברור מייד לאחר שלב הבתים וזה שינוי משמעותי.

2 אשר לקבוצות הישראליות ברמת מאקרו
מכבי פ"ת נחותה משמעותית מבראגה שבעשור הקודם הגיע לגמר הליגה האירופאית
אם היא לא תפסיד פעמיים זו תהיה הפתעה
אם פ"ת תעבור זו תהיה בגדר סנסציה
מכבי חיפה נראית בסדר עם יריבות נוחות היא הבאנקר של הקבוצות הישראליות
ב"ש סימן שאלה
ומכבי ת"א היא הנפגעת האולימפית
סיפור רוי רביבו למשל אם היה נודע מראש היה מאפשר לה לשתפו השבוע כי ממילא מושעה
(אם בכלל היה נכלל בסגל )
בכל מקרה רוי רביבו ,עידו שחר ,אושר דוידה ,דור תורגמן ומדמון הם 5 שחקנים שמשחקים בנבחרת האולימפית וחסרים למכבי
בנוסף ישנה תחלופה של זרים והחדשים טרם ממש הגיעו ועוד שלל בעיות
במסגרת הזו מכבי עשתה תוצאה טובה ברומניה לאחר שגם מילסון לא שיחק ברגע האחרון
גם אם מכבי תעבור מחכה לה ספרטה פראג האלופה הצ'כית שהיא משוכה גבוהה גם בהרכב מלא.
אבל אם מכבי תעבור ייתכן וישתחררו לה השחקנים מהאולימפית (נקווה שהם ימשיכו כמה שיותר )
ואולי יגיעו עוד חיזוקים
אבל גם אם מכבי תודח היא תמצא עצמה בטורניר אירופאי זה או אחר כך שהניקוד יוכל להגיע
סיכום הצפי שמכבי חיפה ותל אביב יהיו בשלב בתים כלשהו אם ב"ש תצטרף זה יחזק מאד את ישראל בדירוג

3. אשר לסבע משהו כאן לא מובן לי
אם מכבי חיפה לא רצתה בו בשנה שעברה עקב תמיכה באויב מה השתנה ?
האמת שברק בכר שידע לדבר ולייצג אותנו יפה מאד בזירה הבינלאומית בהיותו מאמן הכוכב פשוט מאכזב אותי
בכל הכבוד למקצועי יש דברים חשובים יותר
אני מצדיע לקהל של מכבי חיפה שמסרב לקבל את ההלבנה הזו
אין מקומו במכבי חיפה ולא בנבחרת ישראל
(כל עוד הוא לא מתגרש מאשתו תומכת המחבלים )

4 אשר לקשתות
הופעה שנייה באולימפיאדה
פעם שעברה הגיע בחור בשם איתי שני לשמינית הגמר למרות שסיים רק 60 בדירוג הראשוני
השאלות שלי
מדוע במוקדמות יורים 72 חיצים ובתחרות עצמה להבנתי זה הרבה פחות ?
2 מה צריך לקרות בכדי שנתמודד גם בתחרות המערובת ?

עמיחי קטן
25/07/2024 13:24:52

לגבי 2 – דווקא מכבי ת"א היא המניה הבטוחה, כי מספיק שהיא תנצח מאצ'-אפ אחד כדי לעשות שלב בתים.
לגבי 3 – בעונה שעברה המאמן של מכבי חיפה לא רצה את סבע מקצועית ולכן השאילו אותו. בכר כן רוצה אותו ולכן הוא משחק. אין מקום לכל השטויות שנאמרות על ידי אנשים שאין להם מושג מה נאמר, ובתור אוהד של חיפה אני שמח שסבע בקבוצה. אפשר לגזור קל וחומר ממקרה אצילי שהיה הרבה יותר חמור, ובכל זאת לא מנעו ממנו לשחק בקבוצה, ובצדק.

אהרון שדה
25/07/2024 14:26:24

עמיחי חביבי
1 אין מצב שדגו לא רצה בו מקצועית
כל העניין היה ערכי וזו לא החלטה של מאמן
2 לגבי אצילי ומיכה אני חלוק עלייך מכל וכל במיוחד בענייני מיכה
תראה כאדם אני נגד כל התרבות הזו של שחקני כדרגל שמבלים כל יום עם בחורה אחרת.
הערכים הבסיסיים שלי נגד הדבר הזה .
אבל התרבות הזו הרי מקובלת בעולם הכדורגל .
אמממה כאן נוסף לזה איזה שהוא סיפור קטינה
אבל הם טענו שהם לא ידעו שהיא קטינה
ובטענה זו נמצאו צודקים 100 אחוז
(חוסר אשמה אמנם בידי גוף שאיני מאמין לאף מילה שלו אבל בוודאי שאף אחד לא הוכיח אשמתם לעניין חוסר הידיעה )

בכל אופן אפשר כמובן לחזור נטו לספורט ….

עמיחי קטן
25/07/2024 14:34:18

1 – יש לי ידיעות בעניין עוד טרם המלחמה

מתן גילור
מתן גילור
25/07/2024 17:34:01

אין מה להתנצל עמיחי. סבע לא עשה שום דבר לא בסדר ובטח שלא תמך באויב. טוב שהוא במכבי.
אתה כמובן צודק לגבי ת"א. גם אם הם ינשרו בסיבוב הבא לאירופאית, הם מקבלים קבוצה שגם הנוער שלהם ינצח, מה שמבטיח להם שלב בתים, בעוד שמכבי וב"ש עשויות לקבל כמדורגות קבוצה כמו אא"ק אתונה.

Eladkatz
Eladkatz
25/07/2024 18:59:58

לא ברור באמת למה נפלו עליו. לא הביע שום תמיכה באויבי ישראל.

אלכס דוקורסקי
25/07/2024 19:10:23

כפי הנראה, ההחלטה להשעות אותו נועדה למצוא חן בעיניי קהל מסוים וחבל שכך.

אלכס דוקורסקי
25/07/2024 19:12:46

מה שמתחבר היטב להקדשת תשומת לב מיטבית לאופן החזקת שלטים מסוימים – האם החזיקו אותם בשתי הידיים? האם רק ביד אחת? שמא החזיקו בשתי אצבעות וגו'.

Last edited 1 month ago by אלכס דוקורסקי
עמיחי קטן
25/07/2024 19:30:39

יכול להיות שזה היה תירוץ נוח, אבל דגו לא רצה את סבע משיקולים מקצועיים

אלכס דוקורסקי
25/07/2024 19:42:37

רצונו – כבודו, אך לא יאה לטפול האשמות שווא על איש. אם לא יחפוץ להמשיך לעסוק באימון כדורגל, דרכו סלולה לפרקליטות ואף לכס השיפוט. מכל מקום, נראה כי יצליח בעונה הקרובה בהפועל ת"א, ולכן ישאר לעת עתה בענף.

לעניות דעתי, האשמות אלה הגיעו מגורם קצת יותר גבוה מדגו בהיררכיה החיפאית.

Last edited 1 month ago by אלכס דוקורסקי
אלכס דוקורסקי
25/07/2024 19:50:09

כדאי לא להפריז ביכולות הנוער של מכבי ת"א, על אף חצי הגמר של הנבחרת בטורניר גביע העולם.

אטאפומה
25/07/2024 13:24:05

תודה אסף
תוכל קצת להרחיב על ענף הקשתות
האם קיימים סוגי קשתות נוספים?
מהו ההבדל בין הסוגים השונים ?
איך ניתן לחוות את התחום בארץ?
איפה קונים קשת וחיצים , האם

נדרשת הכשרה מסוימת רשיון לדוגמא?
האם ניתן לקלוע בקשת תוך כדי דהירה על סוס למשל ?
נןשא מרתק שיהיה בהצלחה לכרמלה…
אופס מיכאלה שם יפה ….
ולסיום למה מתעמלים מצליחים בתחום הקשתות דוקא , מה יש למתעמלים שעושה
הם קשתים מוצלחים כאלו?

PhillySpecial
25/07/2024 17:06:49
Reply to  אטאפומה

אני רחוק מלהיות מומחה אבל אנסה לענות,
בגדול תחום הקשתות התחרותי מחולק לתחרויות פנים ותחרויות חוץ – העקרון דומה יש לירות חץ למרכז המטרה ככל האפשר. בתחרויות פנים המטרות קרובות יותר וכמובן יש הרבה פחות השפעה לתנאי השטח. (מזג אוויר, רוח וכדומה).
מבחינת סוגי קשתות אז הסוג היחיד שמשמש בתחרויות אולימפיות הוא ה Recurve ופרט לסוג זה יש סוג קשת שנקרא Compound שההבדל העיקרי בין השתיים הוא המכניקה של מתיחת החוט בקשת עצמה (וכתוצאה מכך כמות הכוח הפיזי הדרושה).
מועדוני ירי בחץ וקשת ישנם לפי מיטב ידיעתי ברבות מן הערים הגדולות בארץ וכמו כן ישנם מדריכים בקנה מידה קטן יותר (כמו למשל במושב כוכב מיכאל הסמוך לאשקלון – המועדון של שמעון יוגב).
זהו תחום שהולך ותופס תאוצה בארצנו ומאוד מומלץ לדעתי לנערים ונערות (בד"כ מעל גיל 9-10). כמו שציינתי בסקירה זהו ספורט שדורש הקשבה ומילוי הוראות, סבלנות, קור רוח, עבודה יסודית על פי שלבים ועוד מאפיינים שבד"כ חסרים לבן הטיפשעשרה הממוצע.
אין שום צורך בידע או ניסיון מוקדם כדי להתחיל ולהתנסות במקצוע.
לגבי שאלתך על קליעת חצים תוך כדי רכיבה על סוס – אז מבחינה תחרותית לא ידוע לי על תופעה כזו אבל כמובן שמבחינה היסטורית זה היה קיים ועוד איך. המונגולים היו ידועים במיומנות הכבירה שלהם של ירי חצים מגב סוס דוהר (מה שככל הנראה עזר להם להפוך לאימפריה הגדולה העולם) וגם שבטים ערבים טיפחו מיומנות של ירי מגב גמל.
בנוגע לקשר בין התעמלות לבין קשתות אזי שאני לא מכיר קשר כזה מלבד הדוגמא שדובר עליה של מיכאלה משה.

Last edited 1 month ago by PhillySpecial
אטאפומה
25/07/2024 18:20:42
Reply to  PhillySpecial

תודה על ההסבר.
נזכר שראיתי משהו פעם בענין קשתות מונגוליות.
הבנתי כי קיימת טבעת מיוחדת , שאותה
מחברים לאצבע לא בדיוק הבנתי
איך משחררים חץ איתה תוך כדי
דהירה אך נשמע מרשים.
הואיל ועניני דיומא מוקדש לאופניים
בעיקר .
ראיתי גם סירטון קליעה ברכיבת אופניים
זה בכלל ממש מדליק .
אחפש ואנסה להעלותו .
בעניין התעמלות וקשתות אולי קשור ליכולת המתעמלים לשלוט בכל שריר בגופם .
מכיר מתעמל לשעבר שהוא גם מדריך קשתות אינסטיקטיביות
שהיה אלוף הארץ באחת הדיסציפלינות
למיטב זכרוני לא איסטיקטיבית
לא זכור.לי איזו יתכן כי ריקגב אשאל .
אנסה לחפש הסברים ולהעלות כאן עם או בלי הסירטון במידה ואמצא אותו .

אטאפומה
25/07/2024 18:29:29
Reply to  אטאפומה

ובכן סירטון הרכיבה מקוה
לראות שיסיפו לתפריטי הטור.דה…
https://youtu.be/02IG9Sb8HTM?si=OdTqKtJu7dvuJAZj
והכנתי או מצאתי סירטון נוסף כפיצוי
במידה ולא ימצא הסירטון
המבוקש.
https://youtu.be/cOnyEbU-3hU?si=KZVwYlsAOf-ENf30

אטאפומה
25/07/2024 18:33:58
Reply to  אטאפומה

ובעניין אופניים למי דרוצה להגיע צמקום למקום מהר.באופניים.
הנה דוגמא איך לרעב בזהירותתולהגיע מהר באופניים ממקים למקום .
הרבה יותר מהר מהרוכבים הכי טובים בעולם .
בעזרת טריק פיזיקלי קטן .
https://youtu.be/drYeW-5fjzo?si=EgXeY8NymZJvB9Sb

אלכס דוקורסקי
25/07/2024 19:43:49
Reply to  PhillySpecial

יעיד על כך ג'ינגיס חאן.

Mishka
Mishka
25/07/2024 14:01:54

תודה ענקית
זה עושה כל כך הרבה סדר בכל הבלאגן המדהים שהולך לבוא עלינו
השידורים הם באיזה ערוצים? יורוספורט, ערוץ הספורט על שלוחותיו וכאן 11?

עמיחי קטן
25/07/2024 14:31:59
Reply to  Mishka

ערוץ הספורט על שלוחותיו מחזיק בזכויות, והם פתחו בחינם גם את הערוצים בתשלום שלהם לאורך המשחקים. יס והוט גם פתחו עוד כמות גבוהה של ערוצי יורוספורט שגם בהם יש שידורים

דוקטור רזי הופמן
25/07/2024 14:11:46

תודה רבה לכם
חיזקו ואמצו

מנחם לס
25/07/2024 14:28:09

תודה לכם

PhillySpecial
25/07/2024 17:56:08

רועי דרור מסיים את שלב בדירוג במקום ה – 42 עם 655 נקודות. שלושת המדורגים ראשונים – מדרום קוריאה

עמיחי קטן
25/07/2024 18:48:10
Reply to  PhillySpecial

בדירוג המעורב – הם סיימו במקום ה-18 ולא יהיו בתחרות של הזוגות המעורבים

Eladkatz
Eladkatz
25/07/2024 18:15:19

בדקתי את אפשרות הצפייה בדיסקברי + בעזרת VPN, לא עובד. הם מצליחים להתגבר על זה.
אבל מצאתי פתרון אחר, באוסטרליה.

PhillySpecial
25/07/2024 18:19:27
Reply to  Eladkatz

מעניין, אשמח לשמוע. אני בונה על ה bbc דרך VPN

Eladkatz
Eladkatz
25/07/2024 18:58:36
Reply to  PhillySpecial

Vpn מאוסטרליה, ערוץ 9news.
יש צורך להרשם לערוץ, כולל מיקוד, שמתי מיקוד רנדומלי של מלבורן (הvpn ממלבורן) וזה פותח בחינם את כל התכנים של הערוץ, ויש הרבה. הרבה ערוצים משדרים במקביל תחרויות שונות

אור
אור
26/07/2024 19:13:34
Reply to  Eladkatz

תודה, ואיזה VPN אתה משתמש?

ואם אפשר מה הלינק כדי לצפות בכל התכנים של 9news

יש גם את NBC, מישהו ניסה?

Last edited 1 month ago by אור
Tzafriros
25/07/2024 19:45:27

תודה לך אסף על ההסבר המעמיק והמסקרן. מאוד נהניתי ממנו ואני יכול להגיד שהכנסת אותי לזה ואני מלא ציפייה לתחרות

ירון, החלום
ירון, החלום
09/08/2024 10:21:59

בס"ד
תודה