מעורב הופס ליום חמישי: היו רגעים שארה"ב נראתה כמו 'נבחרת החלומות' / מנחם לס

מעורב הופס ליום חמישי: היו רגעים שארה"ב נראתה כמו 'נבחרת החלומות' / מנחם לס

1.ארה"ב הייתה צריכה את הרבע הראשון לעכל את הוונילים האירופאים מסרביה, ואז זה חזר לנורמליות: ארה"ב עדיפה על כל קבוצה באולימפיאדה ב-20-30 נק'. במחצית השנייה הקבוצה הזכירה לי בהרבה את נבחרת החלום ב-1992!

מעורב הופס ליום חמישי: היו רגעים שארה"ב נראתה כמו 'נבחרת החלומות' / מנחם לס

החלטתי להכניס למעורב ישר מה שאני רואה – וחושב – משך המשחק

רבע ראשון

*ארה"ב עולה עם ג'ואל אמביד, ג'ייסון טאטום, לברון ג'יימס, ת'רו הולידיי, וסטפן קרי
*סטפן קובר שלשה. 4-7. סטפן עוד שלשה 6-9.
*אבל הוונילים האירופאים נראים לי – לא יאומן! – מהירים יותר, קפיציים יותר, ופשוט, טובים יותר.
*ב-20-16 לסרבים אני שואל את עצמי מדוע כאן הם נראים כאשפים ממש וכשהם מגיעים ל-NBA האמת מתגלה: רובם וונילים שאין להם מה שיש לשחורים האמריקאים ב-NBA! אני לא מדבר על יוצאים מין הכלל כמו לוקה או ניקולה ג'וקיץ'. אני מדבר על הווניל הממוצע שמגיע ל-NBA ולפתע מתגלות חולשותיו. בוגדן בוגדנוביץ' מההאוקס! אתה שומע אותי?
*וואללה שברגעים האלה הסרבים נראים לי יותר שחקני NBA מהאמריקאים.
*אני מסתכל על המאמן סטיב קר והוא נראה לי די רגוע למרות שהוונילים נראים כשולטים במשחק והאמריקאים מנסים לא לפגר ביותר מדי. כנראה שהוא יודע מנסיון מה הולך לקרות.

*ראיתי מספיק משחקים פרה-אולימפיים של נבחרות אמריקאיות ואני יודע שיגיע מהפך. אני כותב זאת כרגע כשהסרבים מובילים 26-22. אם לא יגיע מהפך והאמריקאים ייקלטו מה זה המשחק האירופאי ויפתחו בצונאמי משלהם, אני אסיים כאן היום כאידיוט.
*אני מנסה לקלוט את שמות הסרבים ואני לא מסוגל. אני רק יודע שעל הגופיה מלפנים כתוב "SEBJIA" וכל שם מאחורנית מסתיים ב-C' – "יץ'".
*ניקולה ג'וקיץ' משחק בכל הרצינות. צועק על חבריו. משתדל אקסטרה נגד האמריקאים.
*הרבע מסתיים 28-28. הסרבים כל הזמן מובילים והאמריקאים קורעים את עצמם להשוות.

רבע שני

*אני מתחיל להאמין לשמעון שכותב שוב ושוב, שוב ושוב, ש"הקנונים האמריקאים רוקדים ב-NBA כי זה הכל קליר-פאת' ללא הגנה. נותנים לכוכבים לעשות מה שהם רוצים, ואילו היו משחקים באירופה הכל היה אחרת".
*אולי צריך גם אופי מיוחד כדי להצליח ביורובסקט. מצד שני אני שואל את עצמי איך זה שמובילי הקליעות ביורוליג הם שחקני משנה אמריקאים שפרשו או נפלטו מה-NBA. מוזר. ביתיים אין לי תשובה.
*הנה אמביד מוסר כדור לשממה. מיד אחרי זה סטפן קרי ולברון מאבדים כדור כי שניהם נלחמים עליו. אבל משום מה למרות שהתוצאה שווה אני מרגיש שהאמריקאים מתחילים להסתגל לכדורסל הבינלאומי, אפילו שהסרבים מובילים 34-28.
*אני חייב ללכת להשתין אבל אני עוצר בעצמי. החלטתי שאני הולך בהפסקה. ב-NBA אני מרשה לעצמי ללכת להשתין, ואם יש צורך אז גם לחרבן כי אני יודע שלא אפסיד מאומה. כאן אני חושש להפסיד משהו חשוב.
*הנה סוף-סוף תרגיל אמריקאי אמיתי: סטף ללברון, לברון לאמביד, אמביד חזרה לסטף, וסל. 34-33. אני מרגיש שהולך לקרות משהו טוב לאמריקאים.
*אמביד נראה לי משופר בהרבה מהמשחקים הראשונים. הוא נראה ממש, אבל ממש, כחלק מהקבוצה. הוא מוסר לסטף שקולע ומביא יתרון ראשון אחרי הרגעים הראשונים של המשחק – 36-38. אמביד מחייך. הוא מרגיש שהוא הגיע.
*אנטוני אדווארדס קובר שלשה ואני מרגיש שהצונאמי האמריקאי עומד לקרות – 40-47. ההרגשה שלי היא שהאמריקאים היו צריכים לעבור את השוק הראשון, ואז לחזור לשחק את משחקם הרגיל שהוא עליון על היורוליג בהכל: במהירות, זריזות, שמירה, ואפילו חכמה. עכשיו שהשוק עבר הם יתחילו לשחוט בוונילים.
*באם אדבאיו קובר שלשה נוספת. הוא התחפש היום לסטפן קרי עם השלשות שלו; אני סופר כבר 3 דאונטאונים של אדבאיו. כמובן שסטפן עושה את שלו בשלשות מהסרטים וכל הבדואים שבקהל (האמת? מעטים מאד. כל הקהל נראה לי אירופאי-אמריקאי) מתחילים עם ה-"הוווו" וה-"האאאא" כשסטפן קובר אותן. עכשיו 42-51, והקונצרט האמריקאי מתחיל.
*החצי נגמר 45-59 והשאלה היחידה היא באיזה הפרש האמריקאים רוצים לנצח.

רבע שלישי

*נראה שהאמריקאים התרגלו לכדור המוזר, לקשת הקצרה יותר, ולאווירה הזרה, ומתחילים לרקוד. פתע הם נראים לי חלקים, מאוחדים, זריזים. אני אומר לעצמי 'וואללה שהם מזכירים עכשיו את הדרים-טים'.
*לברון במיוחד מנסה להראות שגם בגיל 39 לא נס ליחו, כמו שאומרים החברים שלי בדובאי.
*סטיב קר מנסה להחליף שחקנים בחמישיות שונות כדי למצוא את החמישייה האידיאלית, אבל מה לעשות שכל חמישייה נראית טובה יותר מהחמישייה הקודמת? בנבחרת החלומות של 1992 זה היה קבוע: מג'יק, מייקל, פיפן, קרל מלון, ופט יואינג. כאן עדיין אין "ח-מ-י-ש-י-י-ה". ישנן חמישיות רבות שנראות פתאום מצויין.
*45-66.
*45-71. ריצת 0-15
*אפילו ניקולה ג'וקיץ' נרגע ומפסיק לצעוק ולנסות לעודד את חבריו. הוא יודע שקבוצתו בקבר. חסר רק החול לכיסוי. הוא יורד לספסל. יכולתי לסיים את המשחק כאן.
*היחיד שלא הלך לו היה דווין בוקר. למסכן לא נכנס דבר עד שהוא קובר שלשה, מחייך, וקצת עוצר נסיון סרבי לחזור מעט למשחק – 55-76.
*באם אדאביו בשלשה שוב מגדיל את היתרון האמריקאי ל-58-83.
*עכשיו מתחילות שתיים-שלוש דקות של 'קרקס אמריקאי נודד' כשסטף מתחיל מעט עם השטיקים שלו ומסיים בעוד שלשה, ולברון מחליט להיכנס כמו טנק בשני וונילים לבנים רזים.
*אין טעם לתאר את הדקות האחרונות. מסתיים 79-105. כולם מתחבקים.

סטף קרי קלע 23 נק' ב-8 מ-15 ו-5 מ-10 מהטריי. אדבאיו מסיים עם 22 נק' ב-9 מ-12 ו-4 מ-6 מהטריי. AD שם 17 ב-7 מ-12. לוונילים קלעו מיצ'יץ' 17 וגודוריץ' 14.

2. "ברוני ג'יימס הוא השחקן החלש ביותר בליגת הקיץ. הוא לא שייך לכאן"

(Photo by Thearon W. Henderson/Getty Images)

(Photo by Thearon W. Henderson/Getty Images)© Provided by The Cold Wire

הלוס אנג'לס לייקרס בחרו בברוני ג'יימס מספר 55 בדראפט. IT MADE SENSE: הוא שחקן כדורסל לא רע בכלל (כך חשבו) והסיכוי שישחק עם אבא שלו הוא PUBLIC RELATION בצורה הנעלה ביותר, במיוחד בגלל שהאב הוא לברון ג'יימס.

It made sense.

HOWEVER…

הסיפור הנפלא, החלום המתוק שובר הלבבות של אבא משחק עם בנו הפך…

לחלום בלהות.

Plenty of people took offense at the way Rich Paul and Klutch Sports dealt with this situation, and it seems like plenty of people have jumped right off the Bronny bandwagon.

חלום הבלהות הפך ל-DISASTER – אסון. הדבר הגיע עד כדי כך שאנליסט ה-NBA הידוע ג'וליאן אדלו כינה היום את ברוני ג'יימס –

The worst player in the Summer League.

Truth be told, judging by the numbers alone, he might have a point.

ישנם האומרים שליגת הקיץ היא MEANINGLESS. אבל העין לא שיקרה: העין ראתה דברים ברוטליים ממש בביצועי ברוני – –

He’s air-balled shots, taken bad shots, gotten crossed up, and has looked lost and out of sorts out there.

כרגע נראה שכל "LEBRON JAMES CAMP" לא עשתה לו כל טובה. למעשה הם הרעו לו כי הוא עומד בפני השפלות איומות כשהליגה תתחיל והוא יתחיל לשחק.

ומה הדבר העצוב בכל העסק? ברוני לא חתום על 'TWO-WAY CONTRACT שהיה מאפשר לו לבלות ולשחק ב-G-LEAGUE עד שילמד מה זה NBA ואולי אפילו ישתפר מעט. לא. הוא חתום על חוזה ONE WAY: המקום היחיד בו הוא יכול לשחק זה הלייקרס. הקבוצה עצמה.

והוא לא שייך לשם!

********

ראיתי אמש את משחק הלייקרס נגד ההאוקס. ברוני אינו שחקן כזה גרוע כפי שעושים ממנו. הוא פשוט שחקן קולג' בינוני שיש כמוהו מאות.

HOWEVER .3…ברוני מנצח את טורניר ה-"CALL OF DUTY" וזוכה ב-$10,000

Jul 15, 2024; Las Vegas, NV, USA; Los Angeles Lakers guard Bronny James (9) competes against the Boston Celtics during the second half at Thomas & Mack Center. Mandatory Credit: Lucas Peltier-USA TODAY Sports

Jul 15, 2024; Las Vegas, NV, USA; Los Angeles Lakers guard Bronny James (9) competes against the Boston Celtics during the second half at Thomas & Mack Center. Mandatory Credit: Lucas Peltier-USA TODAY Sports© Lucas Peltier-USA TODAY Sports

תראו. הלחץ על ברוני ג'יימס גובר. השחקן כ-ו-ל-ו הוא בן 19, ורק שנה מאז דום הלב שלו. אנשים כנראה מצפים שהוא יהיה כמו אביו. הוא לא יהיה. אביו הוא אחד מטריליון, וברוני הוא סתם עוד שחקן כדורסל בגובה 1.88 מ' – לא טוב יותר ולא רע יותר מעשרות אלפים שחקנים בגובהו בתיכונים ובמכללות ובמגרשי הכדורסל בשכונה.

עכשיו בואו נעבור רגע אלי, פרופסור בדימוס ד"ר MENAHEM LESS. אני גאון? לא . פשוט ישבתי וקרעתי את התחת בלימודי פיזיקה כאחד שבא עם בקראונד בחינוך גופני עם סטודנטים לדוקטורט בפיזיקה. אבל הצלחתי לשרוד ואפילו לקבל את ה-PH.D בביומכניקה. אז אני לא גאון כלל וכלל, אבל אני יודע שיש לי קצת כשרון לכתיבה, כי כך אמר פעם לאמא שלי המורה שלי קווינט ביום הורים כשהייתי בכיתה ג'. הוא אמר לה, בין השאר, כשאני שומע:

"גברת הדסה. אני מרחם עליך שיש לך בן כמו מנחם אבל דבר אחד אני חייב לומר: יש לילד הפושטאק הזה שלך, שכל מה שיש לו בראש זה כדורגל, כשרון כתיבה".

אז בגלל שאיני כזה גאון אני לא בטוח בדיוק מה היה הטורניר הזה שברוני ניצח אתמול, טורניר ב-"CALL OF DUTY" שאף זיכה אותו בפרס של $10,000..

At the end of the day, Bronny is a teenager and has a lot to learn when it comes to adjusting and developing as an NBA player. Yet, it is good to see that this outside noise does not bother him and continues to live his life.

That is evident by him winning a Call of Duty Two Minute Drill competition at Summer League in Las Vegas, allowing him to disconnect from basketball for a bit to play video games, which is a hobby of his, via Nice Kicks:

'TWO MINUTE DRILL"? ממש, על הפארקט, או באיזה שהוא משחק וידאו? אני נוטה לחשוב 'וידאו' אבל אני לא בטוח. אבל כך או כך הוא זכה ב-מ-ש-ה-ו !!!

<

Bronny defeated Charlotte Hornets forward Grant Williams with a last-second victory, 84-83. This was the second-annual Call of Duty Two Minute Drill at the NBA Summer League, which featured the Lakers guard as its second winner after being a late addition.

4. לראסל ווסטברוק ישנה אופציה עם הקליפרס לעונה זו, 2024-25 על 4 מיליון, אבל הקליפרס לא מעוניינים להחזיק בו ומציעים אותו לטרייד או סתם לקבוצה המעוניינת בו ב-4 מיליון

טוני ג'ונס מהאתלטיק (https://www.nytimes.com/athletic/5640161/2024/07/17/russell-westbrook-clippers-denver-nuggets/) מדווח שהנאגטס מאד מעוניינת בראסל.

זאק לוויין לקליפרס?

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
131 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Florida man
Florida man
18/07/2024 2:34:50

ארה"ב משחקת טוב יותר כשהפלופר על הספסל.

דוקטור רזי הופמן
18/07/2024 12:24:54
Reply to  Florida man

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
קבל, יקיר ה LLL
אפינו לכבודך עוגה!

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
18/07/2024 13:56:11

עוגת עם חיות

NBA בדם
18/07/2024 2:52:25

תודה מנחם
רשמים עד כה מנבחרת ארה"ב:
היה נחסך לסטיב קר הרבה כאב ראש במידה ואמביד היה בוחר לייצג נבחרת אחרת. הוא פשוט לא מתאים לנבחרת שמחפשת גבוה שנייד בהתקפה ומצטיין בהגנה. היו מביאים איזה ג'ארט אלן/ הולמגרן שמתאימים הרבה יותר. הם כרגע נותנים לו לשחק המון משיקולי כבוד. כמו מקרה קוואי שזימנו אותו בידיעה שהוא שבור. האליברטון לא ברמה וטייטום כהרגלו לא מספיק מאופס.
הייתי הולך על הרכב (בהנחה שדוראנט יהיה כשיר לפתיחה) של קרי,הולידיי,קיידי,לברון,דיוויס. את אדוארדס הייתי מעלה כמחליף, אבל נותן לו דקות של שחקן חמישייה, כולל אופציה ריאלית שיסגור משחקים עם הרבה כדורים שילכו אליו. לאמביד והאליברטון לא הייתי נותן לשחק עד להודעה חדשה.
אם הנאגטס באמת רוצים את ראסל הם דומים לרווקה בת 50 שמתפשרת לבסוף על גרוש בן 80 שמתחיל את פרק ח'.
אם הקליפרס יצרפו איכשהו את לאווין הם יצטרכו לבנות יותר שירותי נכים משירותים רגילים באולמם החדש.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  NBA בדם

אדואדרס בפיבא יחנק ברגע האמת בזריקות קלאץ. ברגעים האלה כולם יברחו מהכדור וישאירו לkd לעשות את העבודה שבחוץ מחכה סטף

NBA בדם
18/07/2024 10:17:42

אדוארדס יכול להיות הקובי הזה שכולם הולכים אליו שרועדות לכולם הידיים. ישים את הסל ואז יעשה את סימן השתיקה המפרסם של הממבה.
יש לו ביצים והוא לא מפחד מהרגעים הללו.
הוא שחצן ומלא אגו, אבל לעומת בוקר וטייטום הוא באמת מגבה את זה ביכולת בקלאץ'.

דה שוט
18/07/2024 13:58:49
Reply to  NBA בדם

אחי היום תורך לתת איירבול – אדוארדס באליפות העולם נחנק ועשה במכנסיים, בשיא הקלאץ' – מסר ימינה ושמאלה – רק לא להסתכל על הסל.
שמעון תיאר את זה נכון – בקלאץ' באירופה/עולם כולם בורחים ומשאירים לקיידי. הפעם יהיה גם את סטף.

NBA בדם
18/07/2024 14:42:31
Reply to  דה שוט

הוא היה הכוכב הראשי בגיל 21 ועם מעט נסיון, לנבחרת ששלחה סגל ד' לטורניר. ועדיין הוא היה השחקן הכי טוב שם בפער עצום עם 18.9 נק' ו4.6 ריב' לאורך הטורניר.
בהדחה מול גרמניה סיים עם 23 נק' באחוזים טובים ו8 ריב'.
להאשים אותו שהוא עושה במכנסיים בגלל שלא סחב בגיל מאוד צעיר וללא נסיון, סגל בינוני מאוד שארה"ב שלחה זה לא נכון בעליל.
היום הוא בוגר יותר, טוב יותר ועם הרבה יותר נסיון אחרי הטורניר אשתקד ואחרי ריצת הפלייאוף הארוכה.
הוא היום גרסה הרבה יותר משופרת של עצמו.

דה שוט
18/07/2024 16:18:36
Reply to  NBA בדם

מסכים איתך – קבל ביטול על האיירבול חחחח עדיין בקלאץ' הוא מסר ימינה שמאלה – חובת ההוכחה עליו אבל לדעתי אם דוראנט יהיה על המגרש זה יילך אליו

NBA בדם
18/07/2024 16:29:18
Reply to  דה שוט

לֵךְ אֶל-נְמָלָה עָצֵל, רְאֵה דְרָכֶיהָ וַחֲכָם

דוקטור רזי הופמן
18/07/2024 18:19:29
Reply to  NBA בדם

אכן!

דה שוט
18/07/2024 13:57:21

יאפ
כך היה עד היום
ד"א כבר כתבתי לפני שבוע – אמביד יאכיל כאן הרבה כובעים את כל רפי ההבנה, הוא רמה מעל כל הגבוהים בטורניר – למעט יוקיץ'.

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
18/07/2024 18:56:44
Reply to  דה שוט

חחחחחחחחח
אין סיכוי.
אמביד דפקט רציני וחסר אופי מוחלט

דה שוט
18/07/2024 22:14:14

זה נכון בלי קשר חחחח אבל הוא גדול ומוכשר. חכה…

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  NBA בדם

האמריקאים מרוב,שפחדו שעם כל הדרים טים שלהם ינוגבו איזרחו את טמביד,כדי לשלוט בצבע לוודא שלא יהיו תקלות.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

הם גם ככ פחדו שהוא לא ילך לצרפת עם טמביד גובר וומבי הצרפתים היו שולטים בהם בצבע חבלז

דה שוט
18/07/2024 13:59:21

בדיוק

golan
golan
18/07/2024 4:00:49

תודה על המעורב.
הקליפרס איבדו את זה, בתאוריה הייתה להם קבוצת הגנה מעולהף בפועל פתחו מרפאה, ועכשיו מביאים פצוע חדש, שלא יועיל להם.

אשך טמיר המקורי
18/07/2024 5:51:24

תודה על המעורב המצוין.
אכן, משחק ראשון טוב+ לנבחרת האמריקאית.
אבל כרגיל החמישייה הראשונה פותחת רע כי מעלים שחקנים רק בגלל השם שלהם.
לברון ואמביד.
בלעדיהם הנבחרת הרבה יותר טובה, שניהם חיים ב-NBA על השיפוט הצורני וחוקי הבידורסל לטובתם.
AD ובאם בכלל שמים ללעג את הגולם אמביד, בשני הצדדים.

מהצד השני, סרביה מאכזבת.
הם גם הפסידו לאוסטרליה בינונית, שלא מועמדת למדליה.
נראה שזה עקבי וזו הרמה שלהם.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

סרביה נבחרת רכה מאד איטית חלשה הם יושפלו בכל משחק מול ארהב ואתלטים אחרים.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

סרביה זה הנבחרת שהכי לא בנויה לשחק מול ארהב. ארהב יביסו אותם בכל משחק. הם איטיים מידי ולבנים מידי.
יש נבחרות אחרות שיעשו בטורהיר את הצרות לאמריקאים.
מנחם התשובה לשאלה שלך מאד פשוטה השחקנים האמריקאים הזוטרים שמצליחים באירופה לא בנויים על האדרה העצמה וקליר פאת הם לומדים את חוקי פיבא ומשחקים בהתאם.
שבאים השקצים מהמעמד הגבוה הם לא מוכנים לשחק כמו שצריך הם רוצים את השופטים שלהם שנותנים להם כ10 נק כל משחק לסטט הם רוצים להתנגש במגן וללכת לקו.
מבחינתם הבעיה היא בשיפוט של פיבא לא אצלם.
הם באים מרום עולמם והוד מעלתם רגילים שממול יש מגינים מורתעים שיתרפסו בפניהם.
זה ההבדל

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

תענוג גדול מנחם, המון תודה.
.
"עכשיו בואו נעבור רגע אלי, פרופסור בדימוס ד"ר MENAHEM LESS. אני גאון? לא . פשוט ישבתי וקרעתי את התחת בלימודי פיזיקה כאחד שבא עם בקראונד בחינוך גופני עם סטודנטים לדוקטורט בפיזיקה. אבל הצלחתי לשרוד ואפילו לקבל את ה-PH.D בביומכניקה. אז אני לא גאון כלל וכלל, אבל אני יודע שיש לי קצת כשרון לכתיבה, כי כך אמר פעם לאמא שלי המורה שלי קווינט ביום הורים כשהייתי בכיתה ג'. הוא אמר לה, בין השאר, כשאני שומע:

"גברת הדסה. אני מרחם עליך שיש לך בן כמו מנחם אבל דבר אחד אני חייב לומר: יש לילד הפושטאק הזה שלך, שכל מה שיש לו בראש זה כדורגל, כשרון כתיבה".

אז בגלל שאיני כזה גאון אני לא בטוח בדיוק מה היה הטורניר הזה שברוני ניצח אתמול, טורניר ב-"CALL OF DUTY" שאף זיכה אותו בפרס של $10,000.."

Words to live by
אין עליך מנחם!!!
:-)))))

אופיר נ.
אופיר נ.
18/07/2024 7:09:21

אין ספק שמר קווינט ידע מה הוא אומר.

לשאוף להצליח, ולהיות מוכן להשקיע ולהתאמץ זו התכונה הכי טובה שאדם יכול לבקש לעצמו.

תודה מנחם.

עגל
18/07/2024 14:37:09

בהחלט מצחיק מאוד

שי אבן צור
18/07/2024 7:24:48

ראסל הגיע למצב שלא מעוניינים בו אפילו תמורת 4 מיליון
זה הזמן לפרוש

NBA בדם
18/07/2024 10:18:52

למה הפועל תקבל אותו בחצי מחיר

Berch
18/07/2024 7:26:00

תענוג של מעורב על הבוקר
🙏

PhillySpecial
18/07/2024 7:29:52

תודה רבה מנחם.
אתה חוזר על הטעות שהרבה עושים וזה להתייחס למה שקורה בלייקרס עם הבבון והג'וניור במונחי כדורסל, זה כבר מזמן לא הסיפור. הלייקרס כרגע הם עסק בידורי שמטרתו לדאוג שלברון מרוצה, לכדורסל אין קשר לדבר הזה כבר כמה שנים. זה ברור שהבן שלו לא בקבוצה כדי לשחק כדורסל או לשפר את רמת הקבוצה אלא כדי למשוך תשומת לב בידורית ואת זה הוא מצליח יפה, עובדה שכל מעורב שלך עוסק בשיט שואו הזה.
גם לברון עצמו כבר לא משחק כדורסל כמה שנים (סליחה גיא שאני לא לוקח את המספרים ברצינות). לברון כרגע הוא שחקן בינוני מינוס שחי על ההילה שלו, אין מהלך אחד שהוא עושה בלי צעדים או עבירות תוקף, אין שם כבר כלום ברגליים הגמורות של הזקן הזה.
בקיצור הלייקרס יהיו מאוד מבדרים השנה, הם במקרה מועדון כדורסל אבל זו קבוצה שתשחק משחק אחר וסביר מאוד שהליגה תשתף עם זה פעולה שיט שואו כבר כתבתי

גיא הירוק
18/07/2024 7:59:05
Reply to  PhillySpecial

אממ
לא היו בגמר המערב לפני שנה וקצת?
לצורך השוואה,
פילי לא ראו גמר אזורי כבר ה-ר-ב-ה זמן.

NBA בדם
18/07/2024 10:21:00

+10

דה שוט
18/07/2024 14:04:18

לברון במערב 6 עונות.
לקח טורניר קיץ (משהו בסגנון של גביע ווינר בארץ)
עשה גמר איזורי
4 פעמים או לא נכנס לפלייאוף או עף סיבוב ראשון
מה אני אגיד לך… לא משהו לכתוב עליו הביתה
(נכון שהוא בשלהי הקריירה וזה יפה מאוד שהוא משחק ככה, אבל זה לא ממש תחרותי).

גיא הירוק
18/07/2024 14:35:44
Reply to  דה שוט

גם אם חוזרים על אותו נרטיב פעם אחר פעם,.זה לא הופך אותו ליותר או פחות מסיפור…
אתה זוכר מה היה המקום של הלייקרס במערב באותה עונה?
(רמז – גבוה מהמקום השני. עושה רושם שהדחקת את העובדות…)
עכשיו,
אתה יודע איך מתגמלים קבוצות שמסיימות ראשון?
(רמז – ביתיות. עושה רושם שגם את העובדה הזו הדחקת…)
אתה מכיר קבוצה נוספת שקיבלה מנוחה קצרה יותר אחרי זכיה באליפות
(אני מבקש לחסוך ממני את התשובה "מיאמי")
אז בהתחשב בעובדה הפעוטה שהוא כבר לא ילד,
סך הכל מה שהשיג בלייקרס
(אליפות, גמר מערב) זה לא מדהים,
אבל בהחלט סביר,
בעיקר כאשר לוקחים בחשבון שב-6 השנים האחרונות יש 6 אלופות שונות.

NBA בדם
18/07/2024 14:44:27

כל מילה.

דה שוט
18/07/2024 16:27:16

זה נירטיב מול נירטיב, אתה החלטת ששלך יותר אמיתי משלי.
אני לא יודע…
הנה שלי:
6 עונות במערב, בגיל מתקדם, הישגים סבירים אבל בטח שלא משהו להתפאר בו.
4 עונות מחוץ לפלייאוף/סיבוב ראשון
אליפות שאני לא מחשיב כאליפות – אז מה אם היו ראשונים? הטורניר בבועה היה בדיחה, בלי קהל, כולם רצו ללכת הבייתה, הלייקרס באו מתוך נייר צלופאן – זאת זכייה בטורניר ווינר-סל או גביע האיגוד.
כן הבליח שם איזה גמר מערב אבל הוא נגמר ב-0:4
גם פורטלנד של לילארד עשו גמר איזורי מקרי, ואם תשאל אותי – גם אינדיאנה השנה.
שורה תחתונה – 6 שנים במערב בטח לא היו כמו 8 גמרים רצופים במזרח…

NBA בדם
18/07/2024 16:41:14
Reply to  דה שוט

אתה שוכח שבעונת האליפות הוא סיים שני במירוץ לmvp. השנה היחידה בלייקרס שנראה כמו השחקן הטוב בליגה.
אח"כ הגיעו פציעות (שלו ושל דיוויס), החלטות אומללות וירידה ביכולת בגיל מאוד מתקדם שמנעו אופציה לעוד תואר/גמר.
רק מלברון מצפים שבגיל שנושק ל40 יעשה את אותם ההשיגים שעשה בשיאו.
8 הגמרים של לברון הם שילוב של מזרח חלש בחלק מהשנים (15-18), אבל עוד יותר זו יכולת של הכדורסלן הכי שלם שידע המשחק שמכופף קבוצות כמעט לבדו.
גם 6 האליפויות ו2 הטריפיטים של מייקל ללא גיים 7 בגמרים, הם שילוב של היעדר קבוצות עילית (למעט פיניקס אבל בטח לא היסטוריות כמו גולדן/ספרס), ויכולת של שחקן אלוהי לפרק קבוצות, בשילוב זה שהסגן הטוב ביותר בהיסטוריה משחק לצידו.

דה שוט
18/07/2024 17:28:07
Reply to  NBA בדם

הנה עובדות (שוב, על הכל אפשר להתווכח, על העובדות טיפה פחות).
8 עונות אחרונות במזרח – 8 גמרים רצופים
6 עונות במערב – גמר אחד בבועה ו-4 הדחות מוקדמות.
כל השאר זה פרשנות

NBA בדם
18/07/2024 17:39:04
Reply to  דה שוט

עוד עובדות:
8 עונות אחרונות במזרח (גיל 26-33).
6 עונות אחרונות במערב (34-39 עם לא מעט פציעות והחמצות משחקים).
אז כן, חולשת המזרח עזרה לרצף, אבל בלי לשחק בפריים שלו זה לא היה קורה.

גיא הירוק
18/07/2024 18:10:11
Reply to  דה שוט

אלו אכן העובדות.
עליהן, מעולם לא התווכחתי.
ההבדל בינינו הוא שמשום מה אתה חושב שהשוואה בין גילאי 35+ לבין שיא הקריירה זו השוואה סבירה…
בגיל 38 לברון הצליח להגיע עם הלייקרס לגמר המערב (כאשר זה קונפרנס צפוף ותחרותי יותר מאי פעם).
בגיל הזה קובי כבר פרש, ג'ורדן היה בעיצומו של "קמבאק" במדי הוויזרדס (להזכיר – לא עשו פלייאוף).
היחידי שמתחרה (בהצלחה) במה שלברון עושה זה קארים כאשר את הפלייאוף שלו סיים בגמר המערב מול תאומי המגדל בסדרה מרשימה של 27 נקודות למשחק.

גיא הירוק
18/07/2024 16:45:46
Reply to  דה שוט

ההבדל בין "הסיפורים"?
הלייקרס זכו באליפות,
השכתוב של העובדות הוא נטו שלך.
הבליח גמר מערב?
מצד אחד אתה יורד על המזרח,
ומצד שני להגיע לגמר המערב זו "הבלחה".
זה כבר ממש לעקם את הנרטיב בשביל "להוכיח" נקודה.
קצת כמו הכוכבית שמנסים להדביק לסלטיקס השנה,
או לגולדן 2022.
אליפות זו אליפות.

דה שוט
18/07/2024 17:25:51

לדעתי- הבועה זו לא אליפות.
אני מניח שיש עוד רבים שיחשבו כמוני.
אז להגיד "אליפות זו אליפות" ביחס לבועה – לא יודע… קצת נחרץ מדי לטעמי

רוצה "עובדות" – תראה כאן למעלה בתגובה ל-נבא בדם:
8 עונות במזרח – 8 גמרים רצופים
6 עונות במערב – גמר אחד (בבועה)

Last edited 1 month ago by דה שוט
גיא הירוק
18/07/2024 17:32:41
Reply to  דה שוט

קצת נחרץ להגיד שהקבוצה שזכתה באליפות היא האלופה? אתה רציני?
התנאים לזכייה היו שווים לכולם.
הקשיים היו שווים לכולם.
אתה יודע מי נענשו? הקבוצות עם המאזן הטוב, להן הייתה צריכה להיות ביתיות אותה ביטלו בגלל הבועה.

עכשיו, מחפש תירוצים?
מה עם העובדה שהלייקרס הזקנים היו הקבוצה עם תקופת המנוחה הקצרה ביותר בתולדות הליגה לפני עונת 2021.
את זה, שזה נתון אובייקטיבי שמתאר סיטואציה בה לקבוצה אחת נחיתות מובנת,
משום מה לא זוכרים…

כן, אכן יש רבים שחושבים כמוך.
לרובם המכריע מכנה משותף ברור –
ללל

עמיחי קטן
18/07/2024 18:36:55

כולכם צודקים.
הסיטואציה של הבועה יצרה תנאים שונים מהרגיל, חלקם לרעת הלייקרס (אובדן ביתיות) וחלקם לטובת הלייקרס (הרבה מנוחה לפני). התנאים היו שווים והוגנים מה שהופך את זה לאליפות הוגנת וראויה, גם אם כזאת שהצריכה סוג שונה של מאמץ (וגם אם מבאסת עבורי באופן אישי).
מצד שני, האליפות הזאת הייתה החריגה בתוך 6 העונות של לברון בלייקרס, וגם אם מדובר בהישגים מרשימים ביחס לגיל, צריך גם לקחת בחשבון שהיום קל יותר לשמור על הרמה הגבוהה בגיל מבוגר יותר מאשר בעבר (ויש אינספור דוגמאות מענפי ספורט רבים).

גיא הירוק
18/07/2024 19:23:10

התנאים השווים,
הם תקפים ליכולת להאריך את הקריירה.
לברון היה בעונה האחרונה השחקן המבוגר ביותר בליגה.
אני לא בדקתי לעומק,
אבל נראה לי שקשה מאוד למצוא דוגמה נוספת לשחקן המבוגר ביותר בליגה שנותן פלייאוף של 27.8 נק' (61% אפקטיבי, 38.5% משלוש), 6.8 רב', 8.8 אס'.
העונה בפלייאוף, לופז (17.7) וקונלי (11.6) היו היחידים מלבד לברון בגיל 36 או יותר עם פלייאוף בדאבל פיגרס (2 השחקנים 3 שנים צעירים מלברון).
בהשוואת נתוני עונה רגילה מצטרף לרשימה רק קרי.

עמיחי קטן
18/07/2024 19:28:55

התנאים השווים לא תקפים ליכולת להאריך את הקריירה בהשוואה בין כוכבי ההווה לכוכבי העבר, מכיוון שהיום התנאים הפיזיים והרפואיים טובים יותר ומקדישים הרבה יותר מאמץ למנוחות.
אם אתה רוצה לטעון שלברון הוא ה"מבוגר ביותר בליגה" הכי טוב שהיה, אני לא אתווכח על זה (אישית אני חושב שקארים עדיף במעט), ואם אתה רוצה להשוות את לברון לכוכבי ההווה, אז אפשר לחכות כמה שנים ולראות איך הם ייראו בגיל הנוכחי שלו, אבל סטף ודוראנט של גיל 34-5 הם לא פחות טובים מלברון של הגיל הזה לדעתי (עם ההבדל שהיום יש יותר תחרות בשאלה התיאורטית של "השחקן הטוב ביותר בליגה" עם צעירים יותר כמו דונצ'יץ', יוקיץ', יאניס ואולי עוד)

גיא הירוק
18/07/2024 19:34:48

לא השוואתי לכוכבי העבר, אלא לכוכבים כיום.

אשך טמיר המקורי
18/07/2024 19:46:20

במיוחד כשאתה על הניו ג'וס

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

ונבדקת פעם האחרונה אולי ב2003

NBA בדם
18/07/2024 14:51:38
Reply to  דה שוט

פריים לברון היה לוקח עוד אליפות אחת לפחות.
גרסת הלייקרס היא הכי חלשה של לברון (וגם הכי פציעה) בפער משמעותי מכל הגרסאות שלו. אבל זה עדיין הספיק לאליפות וגמר מערב ויכולת של שחקן טופ 10-15 בכל השנים הללו.

עגל
18/07/2024 15:54:34
Reply to  דה שוט

אני לא מבין מה המשיכה לשנמך את האליפות בבועה, כשבעצם "דפקו" את הלייקרס – לקחו להם את יתרון הביתיות שהם עבדו עליו כל השנה. בנוסף, בבועה, בגלל שאין נסיעות, השחקנים נחים יותר, המשחקים יותר אינטנסיביים והרמה יותר גבוהה.

אלא אם כן זה הנירטיב

דה שוט
18/07/2024 16:36:01
Reply to  עגל

הם לא סיימו במקום הראשון העונה נעצרה בערך אחרי 60 משחקים אם אני לא טועה ולמילווקי היה מאזן טוב יותר חוץ מזה ממתי מקום ראשון בעונה מבטיח אליפות? מעבר לזה הבועה הגנה על הפציעות של דיוויס שהיה הגורם המרכזי באליפות הזאת. תנאי המעבדה פעלו לגמרי לטובתו.

עגל
18/07/2024 18:12:38
Reply to  דה שוט

אני לא זוכר את המיקום המדויק, אבל בוודאי שבמערב זה היה לרעתם, והם גם ככה לא נפגשו עם מילווקי, כלומר הבועה דפקה אותם בכל הסדרות שבהן הם שיחקו.
הבועה הגנה על הפציעות של דיוויס כמו שהיא הגנה על כל שחקן אחר.
צריך לפאר, לשבח ולקלס את אליפות הבועה.
השינמוך הזה קצת מזכיר את ההערות הדי ניבזיות של פיל ג'קסון על אליפות הספרס "עם כוכבית" כאשר זאת היתה בעצם אליפות יותר מרשימה (פחות משחקי סרק שוחקים ולכן יותר אינטנסיביות בפלייאוף)

רן הנרגן
רן הנרגן
18/07/2024 18:15:26
Reply to  עגל

ראשית אני רוצה לומר, אליפות זו אליפות. התנאים היו שווים לכולם והליקרס ניצחו.
אבל לליקרס היה מזל. כשהעונה הרגילה נעצרה בגלל הקורונה לברון ודיוויס היו שפוכים וגם פצועים. רק המנוחה של 4 חודשים (אם אני זוכר נכון) לה הם זכו אפשרה להם להתאושש. המתאר של דיסני גם הוא הטיב איתם כי לא היו טיסות בין המשחקים דבר שהקל על ההתאוששות.

גיא הירוק
18/07/2024 18:37:59

ה-10 במרץ היה המשחק האחרון לפני הפגרה הכפויה עד לבועה. מאזן הלייקרס באותו יום היה
המאזן בבועה?
3 ניצחונות מול 5 הפסדים.
עד הפסקת הליגה הם היו בכושר מצויין,
כאשר הם מנצחים 13 מ16 משחקים
פציעות?
במרץ כל הסגל היה בריא.
הספקולציות על עייפות מהטיסות,
ובכן,
זה משפיע על כולם,
ואז יש את סוגיית הביתיות.
הם היו מקום ראשון במערב,
ועם מומנטום בדרך להדביק את מילווקי במאבק על המאזן הטוב בליגה.

Yinon Yavor
18/07/2024 18:18:05
Reply to  עגל

מסכים עם עגל.
העונה עברה לבועה לעוד 12-14 משחקים. לדעתי שיחקו שם 72 משחקים או יותר.
זה יותר מהעונה המקוצרת של 99' (50 משחקים), ועוד עונה מקוצרת אחרת שבה היו 66 משחקים.
ואני באמת לא מבין איך אפשר להפוך היעדר ביתיות שהרווחת אותה, דווקא לחיסרון. הלוליינות הלוגית הזו נתקלת, לצערה, במציאות – שבה אם אתה משחק בבית אז יותר נעים ונוח לך, אתה רגיל לטבעות, לפרקט, לחדרי ההלבשה, לכיסאות בספסל, לאיש המשק שדואג לך למגבת או מה שאתה לא צריך, ואפילו למיטה בבית שנמצאת מרחק נסיעה קצר, ואינה מיטת בחדר מלון שבו אתה חי באופן זמני. וכל זה – בלי לדבר על הקהל שיכול לשלהב שחקני בית ולתת להם עוד בוסט כדי לשחק יותר טוב.
את כל זה לקחו לקבוצה כלשהי למרות שהרוויחה את זה – ולמרות הכל היא זכתה ב"טורניר" שהתנאים בו היו שווים לכולם. ועם כל הכבוד למילה "טורניר" – זה לא אולימפיאדה או גביע ווינר של שבוע עד שבועיים. אנשים חיו בבועה הזו חודשיים ואפילו יותר – זה ממש לא מקביל לטורניר גביע של שבוע או כל שטות אחרת שנכתבת כאן. כאשר מדובר בדעות בהחלט יש מקום לנראטיבים ועמדות שונות. כאשר מדובר ב- cold hard facts – צריך להכיר בזה.

אשך טמיר המקורי
18/07/2024 19:53:24
Reply to  Yinon Yavor

הטורניר נערך בתנאים יוצאי דופן ולא יכול להיחשב אליפות רגילה.
מה גם שללייקרס היה יתרון של אימונים לפני, כשאסור היה.
אבל כולכם שוכחים מהכוכבית הכי גדולה – הסדרה מול דנבר הייתה כנראה המכורה בהיסטוריה (אולי ביחד עם ווייד מול דאלאס).
וזה לאחר סדרה מכורה מול פורטלנד, רק ששם פורטלנד לא הייתה מנצחת גם בשיפוט אובייקטיבי. דנבר כן.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אמת מכרו לדנבר שם את התחת איזה שריקות אוויר הדביקו ליוקיץ ומורי חחחח
מערכת מעיל רוח הייתה בשיאה

דה שוט
18/07/2024 22:28:00
Reply to  Yinon Yavor

בגלל שהביתיות כל כך חשובה דאלאס עברו את קליפס אוק' ומיני בלי ביתיות, מיני עברו את דנבר בלי ביתיות, מיאמי עברו לפני שנה את בוסטון בלי ביתיות, ואינדיאנה עברו את מילווקי והניקס בלי ביתיות.
לולא עצרו את העונה דיוויס היה מגיע מפורק לפלייאוף,
מסכים עם הטמיר ושמעון שדנבר נמכרה (אם כי לא ברמה כזו דרמטית).
כמו כן – למילווקי היה יתרון ביתיות על כל הליגה (הלייקרס לא היו עוברים אותם במאזן).
בקיצור – כולם כאן מתחמקים מהשורה התחתונה: גיל, בועה, שמועה…
לברון במזרח – 8 גמרים רצופים
לברון במערב – גמר אחד ב-6 שנים ו-4 הדחות מוקדמות.

ברוך רובין
ברוך רובין
18/07/2024 23:34:27
Reply to  דה שוט

דה שוט זרקת איירבול, אי אפשר להשוות את לברון בגיל 35+ ללברון בשיא הקריירה. הוא כבר לא הסופרמן שהיה אי שם בשיאו ויש לו ירידה חדה ביכולת הפיזית , אותו דבר קורה לדוראנט (שרחוק מהסופרסטאר שהיה).

Yinon Yavor
18/07/2024 23:57:41
Reply to  דה שוט

מי שמתעקש לעצום עיניים – אני לא יכול להגיע במיוחד ולהחזיק לו קיסמים כדי שייראה…
זה קצת כמו אליפות הקיזוז (אם חיפה לא היו דפוקים כל כך ומאבדים את זה…) – אתה לוקח מישהו במקום ראשון שיש לו יתרון מובנה על האחרים, ובאופן מלאכותי לוקח ממנו את היתרון הזה. אם הוא עדיין זוכה – זה אומר שהוא באמת היה הרבה יותר טוב מיריביו.
לגבי השיפוט אני זוכר שהיו תלונות מינוריות, שמאז אותה אליפות רק "צוברות ריבית" וגדלות עם השנים, ביחס הפוך לטריות הזיכרון… אין לי דרך להתמודד עם טענות כאלו, שאינן קשורות בכלל לבועה. אם כבר – בשיפוט ביתי אולי הלייקרס היו מרוויחים יותר שריקות.
אגב, להביא סדרות שבהן ניצחה קבוצת החוץ כסוג של "הוכחה" שיתרון הביתיות לא משמעותי – זה נמוך, לא רציני, ובעיקר מזכיר טיעונים של פוליטיקאים חסרי מצפון – לזה באמת לא ציפיתי.

gogo
gogo
18/07/2024 8:31:56
Reply to  PhillySpecial

לברון בעונה יוצאת מהכלל (ואני לא מחובבי פסטיבל לברון). מי שמצפה לראות את לברון של פעם מתאכזב, אבל כשאתה מתיישב לצפות במשחק של הלייקרס עם דף חלק ללא סטיגמות ושנאות אתה רואה כמה הוא תורם למשחק

NBA בדם
18/07/2024 10:32:50
Reply to  gogo

+100

גיא הירוק
18/07/2024 7:30:37

קשה מאוד נגד ארה"ב בגלל שילוב של עומק בלתי נגמר והגנה עדיפה בכמה רמות על זו של כל קבוצה אחרת.
השטח ששחקנים כמו דייויס ואדוארדס מכסים בהגנה, היכולת שלהם בעזרה בהגנה עם חסימות וחטיפות שמייצרות התקפות מעבר מהירות,
זה ימשיך גם בלילות שלא קולעים היטב.

משעשע, כמה כותרות מקבל ילד שנבחר בבחירה ה-55… היה לא רע בכלל, הלילה. לא שזה משנה את דעתי שהוא לא בשל ושככל הנראה הוא לא יהיה מספיק טוב בשביל להיות שחקן של יותר מ-5 דקות בזמן הזבל.

לא ברור לי למה קבוצה תרצה את ראסל ווסטברוק. עדיף הבחירה ה-55, הוא לא היה לוקח כל כך הרבה זריקות על חשבון חבריו והוא לפחות היה משתדל בהגנה…
(ווסטברוק סיים את הסדרה מול דאלאס עם 30 אחוז אפקטיבי. ב-114 הדקות שלו על הפרקט הוא זרק לסל 50 פעמים, קלע רק 13 כאשר ב-6 משחקים היו לו סך הכל 10 אסיסטים מול 10 איבודים. אאוץ')

etayef
etayef
18/07/2024 7:39:22

נראה שארה"ב הבינו שחייבים להתרכז ולשמור ממש חזק, ולתת לכישרון ההתקפי לנצח.
אם הם יתחברו עוד וימשיכו כך, אף אחד לא יצליח לעצור אותם.
דרים טים? הם לא, בעיקר כי יש יותר מידי שחקנים עם יותר מידי חסרונות.
לברון – לא אינטנסיבי מספיק בהגנה, כנ"ל קרי.
אמביד – לא נייד מספיק
דיוויס – לא חזק מספיק
אדוארדס – עדיין צעיר ועושה שטויות
וכו'..
אז יש לסטיב קר את הנבחרת הטובה ביותר ובפער, והם צריכים לזכות

הקיפוד
הקיפוד
18/07/2024 12:07:38
Reply to  etayef

לכל קבוצה יש חסרונות ולכל שחקן יש חסרונות
לדוגמה לדרים טים המקורית היה שחקן שפרש (מג'יק), שחקן שהיה חצי מת (לארי) קליעה לא היתה שמה בשום שלב, רכזים גם לא, שחקן מכללות שלא היה ברמה של השאר ושל כל קבוצה מאז.

דה שוט
18/07/2024 14:10:32
Reply to  הקיפוד

+100
אבל למה להרוס לכולם את החלום הרומנטי?
תוסיף גם סנטר מוגבל ל-3 מטר מהסל (רובינסון) וסנטר בלי ברכיים (יואינג)
סקנד-גארד שבכדורסל של היום לא היה מצליח לעשות נקודות (מאלין) ופורוורדים שלא יודעים איפה זה קו ה-3 (מאלון, בארקלי).

Last edited 1 month ago by דה שוט
Yinon Yavor
18/07/2024 18:24:24
Reply to  דה שוט

לא יודע מאיפה האגדה הזו על רובינסון. אני זוכר אותו קולע מיד ריינג'ים משל היה כריס פול. גם יואינג ומלון (בעיקר מהבייסליין) היו קולעים זריקות חצי מרחק באמינות גבוהה, למיטב זיכרוני (לא מגובה במספרים, רק בזיכרון של מישהו שחושב שהוא יותר צעיר ממה שהוא באמת…)

Yinon Yavor
18/07/2024 18:33:47
Reply to  Yinon Yavor

כמעט 52% בקריירה – זה בטח לא נגר. רק שתי עונות (2 מתוך ה-3 האחרונות בקריירה) עם מתחת ל-50%. משלוש היה לא משהו – למרות שאני לא יודע איך זה בהשוואה לתקופה. קלע בקריירה 25 מתוך 100 זריקות בדיוק (אתגר למחשבי האחוזים…), אבל זה מדגם קטן מדי על קריירה של 14 עונות.
בכלל, רובינסון היה סנטר מאוד נייד ואתלטי – הוא היה מסתדר נהדר בתקופה הנוכחית.
פטריק יואינג, להשוואה, עם 50.4% ב-17 עונות (ב-4 האחרונות ירידה גדולה באחוזים – מתחת 47% – אבל עם כמות זריקות קטנה יחסית). גם בשלשות מעט יחסית – 19 מתוך 125, שזה אחוז גרוע בהרבה מרובינסון (15.2%).

Yinon Yavor
18/07/2024 18:38:58
Reply to  Yinon Yavor

אגב, גם אולג'ואן שכולם אוהבים להתרפק עליו (בגלל האליפויות), ואני זוכר אותו כשווה בין שווים עם יואינג ורובינסון (אולי פטריק קצת מאחור) – נמצא עם אותם מספרים פחות או יותר:
51.2% ב-18 עונות (עם דעיכה באחוזים ובכמות זריקות בעונות האחרונות) – זה פחות מהאדמירל. מישהו כאן מבקר את הליעה של האקים?? מה פתאום – הוא הרי יקיר המערכת בזכות האליפויות שלו. גם מ-3 הוא היה פחות טוב מדיוויד – 25 מ-124 בכל הקריירה, שזה "כפסע" מ-20%.

עידו גילרי
18/07/2024 18:47:03
Reply to  Yinon Yavor

גם אף אחד חוץ מדה שוט לא מבקר את הקליעה של רובינסון… אבל זה בגלל שאנחנו מקובעים לחבילות.

דה שוט
18/07/2024 22:42:01

https://youtu.be/-g7hwxEJ2zE?si=nTa0Nj-aFBFSC86x

אחלה קליעה יש לו… סנייפר

עידו גילרי
18/07/2024 23:12:46
Reply to  דה שוט

כן, תמשיך להסתמך על היילייטס.
ממש מחזק את הטיעון שלך.

אשך טמיר המקורי
18/07/2024 19:48:53
Reply to  Yinon Yavor

אולאג'ולאן היה רמה לפחות מעל יואינג ורובינסון

Yinon Yavor
19/07/2024 0:01:41

מסכים לגבי יואינג (אולי חצי רמה, אולי רמה). באותו level של האדמירל

NBA בדם
19/07/2024 0:21:21

רמה מעל יואינג, חצי רמה מעל האדמירל.

אשך טמיר המקורי
18/07/2024 19:47:54
Reply to  Yinon Yavor

האגדה הזו מהמוח הקודח של דה שוט

דה שוט
18/07/2024 22:35:41

תגובה לכולם – רובינסון היה אדיר – לזמנו. היום הוא היה הופך לחור בהתקפה – כל הסנטרים היום עם טווח (זה עקב האכילס של אייטון וכתבתי את זה כאן אלף פעם). אפילו לטימי היה טווח גדול משלו.
ליואינג היה טווח אבל לא היה לו משחק פוסט ולא היו לו ברכיים. הוא היה כבד ואיטי, פעם זה התאים – היום אפילו אמביד מהיר וזריז ממנו.
אני השוויתי אותם לאמביד – יש לו כידרור פי 10 משלהם, מהלכי כדורסל מגוונים פי כמה, על טווח אני בכלל לא מדבר, והוא גם מגן טוב מהם. מבחינת כדורסל נטו – הוא עולה על שניהם בכל פרמטר. הבעייה שלו היא פציעות, וצוות מסייע. מאקסי וטוביאס? נו באמת! אתם רציניים? בעונה היחידה שהיה לו את באטלר – היה לו גם את ברט בראון.

Yinon Yavor
19/07/2024 0:03:40
Reply to  דה שוט

הוא היה אתלט אדיר. 2.17 שרץ וקופץ כמו סקנד גארד. היה מסתדר נהדר עם אמביד. לא רואה סנטר היום חוץ מיוקיץ שהייתי לוקח לפניו (לאמביד אולי יש קייס)

NBA בדם
19/07/2024 0:20:40
Reply to  דה שוט

איפה אתה גיסנו? יש לך איירבולים יותר מלברון השני בליגת הקיץ.
שאקיל היה עם טווח? בכח הזרוע הוא הטיל אימה על הליגה. כך גם יאניס בעידן הנוכחי. איזה קליעה בדיוק יש לו?
רובינסון היה בנוי לתלפיות והיה מכניס את הגבוהים של היום לתוך הסל.
אמביד יותר מהיר ואתלט מיואינג? הגזמת בריבוע. יואינג היה חיה הגנתית. אמביד נטל הגנתי בנבחרת והרבה מהחורים קורים בגללו.
אמביד סופר מוכשר ויש לו את כל הארסנל, אבל הוא רכיכה ומתפרק סדרתי, מה שאי אפשר להגיד על תור הזהב של הסנטרים של שנות ה90.

אשך טמיר המקורי
19/07/2024 0:21:43
Reply to  דה שוט

שום מילה פה לא מחוברת למציאות

ברוך רובין
ברוך רובין
19/07/2024 0:26:18
Reply to  דה שוט

רובינסון הוא הפרוטוטייפ לסנטר המודרני, הוא אתלט על עם קליעה מצוינת שהיה מגן טבעת סופר משובח, לצערו לא שיחק עם גארד נורמלי בשיאו.

יואינג לא יכל לשחק בליגה של היןם

NBA בדם
19/07/2024 0:30:00

היה משחק גם משחק. היה טופ 5 לעמדה

etayef
etayef
18/07/2024 16:38:50
Reply to  הקיפוד

הדבר היחיד שיש לי להגיד על ההשוואות האלה, שהן מגוחכות.
היתה פה סידרת גמר שנגמרה בסוויפ ג'נטלמני, ויותר מחצי מגולשי הופס ניבאו שהקבוצה המפסידה תנצח. ג'וקוביץ' חטף תבוסה מהדהדת, ואף אחד לא חשב שזה יקרה.
אפשר באותה המידה לדבר על מי ינצח, איירונמן או סופרמן.
אני כן יכול להביע דעה על הנבחרת הזו, ויש לה חסרונות בולטים בכל עמדה. יש לה יותר מידי שחקנים עם חסרונות, לא לעומת סופרסטארים בנבא, אלא לעומת אירופים.
אם הצעירים של הנבא היו כל כך טובים, הם לא היו מפסידים את אליפות העולם ולא היו צריכים את הזקנים שיבואו לעזור. הנבחרת הזו תצטרך להשיק ולהתאמץ מאד כדי לזכות.

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

בטניס יש תחרויות על חימר,על דשא,חוץ מזה יש עוד סוגי מגרשים איטיים עד מהירים.אלוף על מגרש דשא או על משטח מהיר יתקשה מאוד לנצח על חימר.
למה אני מזכיר את ענף הטניס ,כי בכדורסל זה יותר גרוע,יש כדורסל אמריקני,ויש כדורסל אירופי/עולמי.הכדור שונה,זמן המשחק שונה, החוקים שונים בלא מעט קטגוריות.
בנבחרת ארה"ב נאלצים לשחק לפי סטנדרד עולמי,וזה קושי גדול.תארו לעצמכם שאתם רגילים להתחרות ב 100 מטר,ואז תקבלו מקצה של 95 מטר.
זה קושי שניתן להתגבר עליו,לא מעט נבחרות ייצוג דילגו עליו בקלות,אבל זה קושי שנותן יתרון גדול לשאר העולם.
בבוני נבחר 55 בדראפט .מה אתם מצפים משחקן במקום כזה.רבים בטווח הזה לא מקבלים בכלל חוזה.נבחר 54 של בוסטון לא קיבל חוזה,ואם אנבור ברשימה אמצא בחירות הרבה יותר גבוהות ללא חוזה.מי שנחר 40 ומעלה אין ממנו ציפיות גדולות בליגה,הוא כבר נמצא בטווח של לא שייך לליגה.מה שמטריד שסאר בחירה 2 פספס כבר 15 זריקות ברצף,ממנו כן יש ציפיות! אבל בשני המקרים מוקדם מאוד להתייאש.
כרגיל הילד הפושטאק שוב עושה כתבה טובה.תודה!נא לא להפליק לו בישבן.

רן הנרגן
רן הנרגן
18/07/2024 9:41:53

אגדה אורבנית. הטענה שיש הבדל בין הכדור של נבא לכדור של פיבא אינה נכונה.
.
https://www.reddit.com/r/nba/comments/4x5a4k/about_balls_and_their_size_fiba_vs_nba/

עידו גילרי
18/07/2024 10:13:29

אל תפריע עם עובדות – גם הסל נמוך יותר.

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

לרן ועידו.
דוק ציין זאת מספר פעמים.הוא טען שקשה לשחקנים בליגה להתרגל לכדור.אם זה לא נכון ודוק קורא תגובות.צריך לתקן את זה לידיעת כל המגיבים או לקבל הבהרה מה בדיוק מפריע בכדור .
קראתי את הכתבה המצורפת וזה נראה מאוד אמין.
האמריקאים קפיציים יותר,מן הסתם הם הופכים את הסל לנמוך יותר.לא באורך כמובן.

עידו גילרי
18/07/2024 12:39:35

יש הבדלים תמיד באיך שהכדור מרגיש אפילו בגלל שמדובר ביצרן אחר אבל זה באמת רק תירוץ. לגבי הגודל – זה סתם מיתוס ידוע שלאו דווקא קשור אליך.

Last edited 1 month ago by עידו גילרי
עגל
18/07/2024 15:56:37

גם הרשתות שונות וגם התיקרה של האולם בגובה שונה

האווי לאסוף
האווי לאסוף
18/07/2024 9:38:41

תודה רבה מנחם 

NBA בדם
18/07/2024 11:44:14

מישהו יודע מה המצב של דוראנט? יהיה כשיר לפתיחה?

עידו גילרי
18/07/2024 12:36:04
Reply to  NBA בדם

לפי הנוהל הוא חוזר במשחק החמישי (במקרה הזה חצי הגמר) וקורע את האכילס…

Last edited 1 month ago by עידו גילרי
דה שוט
18/07/2024 14:13:57

דוראנט קרע את האכילס לפני 5 שנים
גיא הבטיח שיקרע שוב נגד מילווקי – מאז עברו 3 שנים
אולי הגיע הזמן לשחרר את המיתוס…
🙂

עידו גילרי
18/07/2024 14:20:18
Reply to  דה שוט

נו סתם בדיחה לאור האיחוד עם קר.

דה שוט
18/07/2024 16:37:57

וואלה צודק, חחח, פספסתי את זה… גוד וואן
🙂

גיא הירוק
18/07/2024 14:36:56
Reply to  דה שוט

למזלו, הפסיד.

דוקטור רזי הופמן
18/07/2024 12:08:33

תודה לכל המנחמים
רומן סורקין חתם ל 5 שנים במכבי, ראו לינק.
לדעתי האין BA הפסיד שחקן מצויין, ממש לא ברור לי מדוע לא חטפו אותו?
https://www.maccabi.co.il/news.asp?id=16286&fbclid=IwY2xjawEFukFleHRuA2FlbQIxMAABHT9TBL5f5pm5wAQpJLkCCGfTLnmYwq2CSL7eb92nh6IWrbAAaAhJpdRewg_aem_grJ4XJNeWrJBp4LYozwDSw

עמיחי קטן
18/07/2024 12:17:32

אם הוא היה מצליח לקלוע מחוץ לקשת אולי היה לו פוטנציאל, אבל הוא עם 0/11 בליגת הקיץ ונראה שהמעבר מהקשת של פיב"א לקשת של ה-NBA קשה לו

דוקטור רזי הופמן
18/07/2024 12:28:50

את זה אפשר לסדר עם אימונים, מה גם שהיה יכול להגיע בערך נמוך יחסית.

Last edited 1 month ago by דוקטור רזי הופמן
עידו גילרי
18/07/2024 12:35:16

מה שממש לא ברור זה למה אתה חושב שפתאום הוא הפך לשחקן NBA.
שחקן משלים גם ביורוליג, בלי אתלטיות או מהירות שמתאימות לליגה ובלי קליעה מספיקה מבחוץ.

דוקטור רזי הופמן
18/07/2024 17:25:20

לא חשבתי שיהיה שחקן פותח אבל שחקן מחליף בחמישייה שניה ששןם בין 5 ל 8? למה לא?
חושב שהוא יכול עוד להתקדם.

עידו גילרי
18/07/2024 17:27:06

למה כן. הוא פשוט לא מספיק טוב. מילא היית אומר שהוא צעיר ועוד יתפתח אבל אנחנו כבר לא שם.

עידו גילרי
18/07/2024 17:27:52

ובין 5 ל-8 נקודות זה מה שהוא שם ביורוליג…

דוקטור רזי הופמן
18/07/2024 18:21:07

הוא יכול לשים את זה גם באין BA

עידו גילרי
18/07/2024 18:26:06

על סמך מה בדיוק?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

לכן בwwe ישים יותר

עידו גילרי
18/07/2024 19:08:48

כן בדיוק – זה מה שאנחנו רואים מכל השחקנים ששיחקו בשתי הליגות.

רן הנרגן
רן הנרגן
18/07/2024 14:06:33

הוא בן 27 ואם תסתכל על אחוז ההצלחה של שחקנים אירופאים שהגיעו בגיל בוגר לנבא תראה שהם לא משהו.

עגל
18/07/2024 15:58:07

רזי אם אני זוכר נכון אתה האמנת גם בים מדר.
(לא מתאים לנב"א בגלל חוסר פיזיות וגובה)

עמיחי קטן
18/07/2024 16:02:08
Reply to  עגל

אם לא היה נופל על בוסטון היה לו סיכוי טוב. אני עדיין לא התייאשתי בכל מקרה, למרות שהסיכוי כבר לא גבוה

דוקטור רזי הופמן
18/07/2024 17:27:35

כבר אין סיכוי, אופיו בעוכריו.
היה צריך להתאמץ יותר אבל היה ברור שוויתר! התייאש מוקדם מדיי

עגל
18/07/2024 18:07:22

אני חושב שים מדבר מתאים בול לליגה הישראלית או לאירופה. לא מעבר לזה

דוקטור רזי הופמן
18/07/2024 18:22:29
Reply to  עגל

אני חושב שאתה צודק בגלל אופיו.
אז שירוויח מה שמגיע לו.

עמיחי קטן
18/07/2024 18:29:39
Reply to  עגל

אני חושב שהוא עשה צעדים שעיכבו את ההתפתחות שלו ונתקע בתור רכז מחליף ביורוליג, אבל ברמת היכולת והפוטנציאל הוא יכול לעשות יותר מזה

דוקטור רזי הופמן
18/07/2024 17:26:28
Reply to  עגל

מדר לא מתאים בגלל אופי ולא בגלל פיזיות וגובה.
היו נמוכים ממנו באין BA

עמיחי קטן
18/07/2024 12:19:01

תודה מנחם.
לארה"ב יש 12 שחקנים טובים, ומספיק שחצי מהם יהיו ביום טוב כדי להשיג יתרון משמעותי על היריבה, כי יש מעט מאוד יריבות שבאמת יכולות לאיים אם האמריקאים לא במשחק ממש חלש

The Pro
The Pro
18/07/2024 12:21:36

יופי.
שכל רפי ההבנה יבדקו לאלו נבחרות סרביה הפסידה בטורניר הקודם של פיבא.
ברוני עוד לא שיחק דקה בנבא והוא כבר מוכר יותר מהבחירה הראשונה בדראםט.

4 מיליון על ווסטברוק מציאה. אולי אפשר לשכנע אותו
לחתום בהפועל.

קפיץ
18/07/2024 12:28:12

אחלה מעורב, מנחם. אתה חייב לכתוב יום אחד על מר קווינט – מי היה הבנאדם הזה? ואני פותח פה תיאוריית קונספירציה – אם אכן היה אדם כזה?

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

מומלץ!!!

etayef
etayef
18/07/2024 16:43:47
Reply to  קפיץ

הוא אבי תורת הקווינטים

עגל
18/07/2024 18:07:53
Reply to  etayef

חחח מעולה

birdman
birdman
18/07/2024 13:10:01

גאון וחצי! הקטע של הפירוט בהפסקת שירותים הרג אותי.
חבל לי על ברוני, ילד שהיה יכול להסתדר טוב יותר בלי כל הסיפור הזה. אבל קצת קליר פאת׳ים והכול יהיה בסדר…

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
18/07/2024 13:52:21

נא נא נא
מעורב עם הקפה
פשוט נפלא

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

הבועה אורגנה רק בשבילך המלך סילבר היה חרד לאי אליפות. לכן כל הליגה גוייסה להשתתף כי רצו כסף ולנוח אז הסכימו. רק השקץ אימן את כולם בשקט וככה אורגנה לו טבעת.
בעונה רגילה לא היו מגיעים לגמר הוא היה מגיע עייף ומאשים אחרים

אשך טמיר המקורי
18/07/2024 19:43:25

והשיפוט היה הפקטור הגדול ביותר. פשוט מכרו ללייקרס אליפות.

גיא הירוק
18/07/2024 20:34:51

גם השופטים קיבלו את הניו ג'וס?
זו השערורייה הגדולה ביותר מאז שגילינו שדונאלד טראמפ הוא למעשה אלביס פרסלי אחרי שזה צבע את שערו!!!

ירון, החלום
ירון, החלום
30/07/2024 2:58:04

בס"ד
תודה מנחם.