פאשלות דראפט מהגיהנום (6): מייקל אולוקנדי / ולדי קוגן

מייקל אולוווקנדי-המכונה קנדימן, 2.13, סנטר בחירה מס 1 ב-1998, קליפרס

אולוווקנדי היה סנטר ממוצא ניגרי שיצא מהאוניברסיטה הפסיפית, ולבחור בו ראשון מעולם לא היה רעיון טוב. סתם כדי שתבינו למה זה היה רעיון רע- הוא התחיל לשחק כדורסל מסודר רק בגיל 18!!. כן זו לא שגיאה. הוא שרד בליגה 9 שנים, שבמהלכן העמיד ממוצעים של 8.3 נק למשחק ועבר את ה-45% מהשדה רק פעם אחת!!. ותזכרו שהוא היה סנטר. הוא היה חוסם סולידי ביותר(1.4 חסימות למשחק) אבל חוץ מזה הוא היה אסון מוחלט. אבל הסיבה הכי גדולה שבגללה הוא נחשב באסט היא בגלל השחקנים שנבחרו אחריו:

בחירה 4- אנטואן ג'יימיסון, בחירה 5- וינס קרטר, בחירה 9- דירק, בחירה 10- פול פירס. בהמשך היו גם אל הרינגטון( בחירה 25) ורשארד לואיס(בחירה 32).

הקליפרס היו במשך שנים ארוכות פח האשפה של הליגה, ובחירות כמו זו של הקנדימן לא עזרו להם להפוך למועדון מכובד.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. שיחק גם בבולניה בגלל בשביתה ולא הרשים
    הסנטר הטוב בדראפט 98 היה בראד מילר שנבחר בבחירה ה ???
    לא נבחר בדראפט , לך תבין

  2. הקליפרס אוי הקליפרס. איזה אירגון כושל. היה לנו כבר את דני פרי ועכשיו הקנדימן. למעשה להיבחר ע"י הקליפרס הוא סוג של גזר דין מוות לקריירה שלך. ב-44 שנות קיום המועדון הזה בחר 29 פעמים בטופ 10 מה שמעיד על נחשלות מתמדת. לשם השוואה סן אנטוניו בחרו בטופ 10 5 פעמים בהיסטוריה שלהם: טים דאנקן, שון אליוט, דיוויד רובינזון, ווילי אנדרסון, ואלווין רוברטסון. כנראה שזה לא עניין של כמות אלא יותר של איכות.

    לפחות עד שעברו ללוס אנג'לס הם גם ידעו לבחור: בוב מקאדו, אדריאן דאנטלי, טום צ'יימברס, טרי קאמינגס., ביירון סקוט. אבל מאז שהם עברו ללוס אנג'לס משהו במערכת שם התחרפן טוטלית. רק כדי לתת פרספקטיבה אני אביא למטה שתי רשימות של שחקנים. אחת של מי השחקנים שהקליפרס לקחו בטופ 10 (ופספסו) והשנייה של מי שהיו יכולים לקחת. כדי לא להכניס גם שחקנים שכל שאר הקבוצות פספסו לקחתי רק כאלו שנבחרו במרחק של 10 מקומות מהבחירה של הקליפרס .

    הנידונים למוות:
    לנקסטר גורדון
    בנויט בנג'מין
    רג'י וויליאמס
    דני פרי
    למונד מורי
    ברנט בארי
    לורנזן רייט
    מייקל אולווקנדי
    דריוס מיילס
    טייסון צ'נדלר
    כריס ווילקוקס
    שון ליבינגסטון
    אל-פארוק אמינו

    מה שיכול היה להיות:
    ג'ון סטוקטון
    קארל מלון
    סקוטי פיפן/ר'גי מילר
    גלן רייס
    אדי ג'ונס
    קווין גארנט
    קובי ברייאנט
    דריק נוביצקי
    מייק מילר
    פאו גאסול
    אמארה סטודומייר
    אנדרה איגואדלה
    פול ג'ורג'

    שיהיה להם בהצלחה

    1. מעולה עידו! אחרי דני פרי רציתי לכתוב פוסט על כל הבחירות האומללות של הקליפרס בשנות השמונים, אבל הקדמת אותי… 🙂

      חוץ מזה, אפשר להוסיף לרשימה את הדראפט של 1988- בחירה מס' 1 של הקליפרס בדני מאנינג, שחקן שאני אישית די אהבתי אבל נטה להיפצע, לפני מיץ' ריצ'מונד או ריק סמיתס.

      אם אתה שחקן כדורסל שנרשם לדראפט, ורוצה להיכנס להיכל התהילה, תקווה שהקליפרס לא ייבחרו אותך בדראפט (אולי בלייק גריפין ישבור את הנאחס).

      1. אני חושב שבהחלט יש מקום לפוסט כזה במיוחד לאור ה"דרך החדשה" אליה הקליפרס יוצאים. לך על זה.

        התלבטתי לגבי מאנינג ובגלל שהפציעות מנעו ממנו להית סופרסטאר אבל בסופו של יום הוא בהחלט עשה קריירה יפה. בנוסף הם בחרו באותו דראפט גם את הרשי הוקינס והעבירו אותו לפילדלפיה תמורת צ'ארלס סמית' מה שגם ניתן להחשיב כפאשלה מכיוון שהם יצאו עם יחסית מעט מבחירות 1,3 .
        התלבטות דומה הייתה עם לאמאר אודום שסה"כ לא הייתה בחירה גרועה אבל הם יכלו לקחת במקום או את ריפ המילטון או את שון מריון

          1. למי? לכם בודאי שזה לא היה טוב. גם הקליפרס לא ידעו מה לעשות איתו וזרקו אותו לאינדיאנה די מהר. בעונה השניייה שלו שם עם רון הרפר דומיניק ווילקינס/דני מאנינג והשאריות של מארק אגוויר בהרכב הם עדיין הפסידו 55 משחקים

      2. הכי מצחיק היה כשגריפין אמר שהוא בדק באינטרנט והגיע למסקנה שהקללה של הקליפרס זה סתם אגדה. הוא אמר את זה קצת אחרי שנבחר. ואז נפצע לשנה.
        😂😂😂

    2. הקליפרס היו בהחלט המועדון הכושל ביותר בליגה, והם היו ממשיכים במסורת אילולא דייויד סטרן מנע את הטרייד של פול ללייקרס. בלי כריס פול הקליפרס היו ממשיכים לדשדש בלוטרי גם היום. איך החלטה אחת משנה את העתיד של המועדון.

      1. לא מסכים. גם בלי הטרייד הייתה להם קבוצה טובה וצעירה שהייתה מגיעה עד עכשיו לפליאוף.
        בלייק הוא זה ששבר את הנאחס. הגיע לקליפרס ועם כל המנטליות של חרא מועדון, הביא מספרים של סופרסטאר, והרבה התלהבות. בסוף זה כל מה שמועדון צריך, סופרסטאר, ותקווה

  3. הבחירה מס' 1 הגרועה ביותר (כלומר ממש ממש גרועה) הראשונה שאני זוכר בחיי. מרגיש לי כמו קו פרשת המים בשביל בחירות דראפט ראשונות- לפניו היו נפילות לא גדולות מדי פעם בכמה שנים, היום יש הצלחות פעם בכמה שנים… כמות בחירות הדראפט הראשונות הגרועות ב-16 שנה האחרונות שווה לכמות בחירות הדראפט ב-51 השנים הראשונות של הליגה ביחד.

  4. אני חושב שהעובדה שאולווקנדי התחיל לשחק רק בגיל 18 לא הייתה הבעיה העיקרית. גם דיקמבה מוטומבו התחיל לשחק רק בגיל 18 והאקים אני חושב שגם בסביבות 15-16. אני לא יודע האם הוא לא היה מוכשר מספיק אבל היה מספר לא קטן של דיווחים על מוסר העבודה הלקוי שלו. כנראה שהוא יכול היה לעשות הרבה יותר עם עצמו אבל כנראה ש-38 מיליון דולר בבנק הם מספיק

    הבדל נוסף הוא בכך שבקולג' מוטומבו שיחק בג'ורג'טאון ואולוגו'ואן ביוסטון. לעומתם אולווקנדי הגיע מפסיפיק מה שמצריך להכניס לפרופרוציות מתאימות את יכולת המשחק שבה צפו הסקאוטים של הקליפרס. (דובי יש לך איזה דוח סקאוטינג של הפרשנים מאז?)

      1. זה תלוי קונטקסט.
        כאן מדובר על שחקנים מאפריקה שהתחילו לשחק מאוחר ולכן זה בדיוק המקום להשוות . אפשר יהיה לצרף גם את אמביד לרשימה בעוד כמה שנים. בכל אופן זה רק מראה שאפשר להתחיל לשחק מאוחר ולהצליח וגם שזה לא רק עניין של נתונים פיזיים. צריך גם הרבה מוטיבציה ועבודה קשה כדי להגיע לרמות הגבוהות ביותר

          1. קנדימן מול החלום זה כל שני צדדים קיצוניים של הסקאלה… גם אם לשניהם יש שתי ידיים ושתי רגליים ושניהם התחילו לשחק בגיל מאוחר.
            למשל… כמו שמש וירח. פרארי וחיפושית. תוכי ותולעת.
            תמשיכו לבד.

  5. זה לא מדויק שהקליפרס הם בוחרים גרועים בבחירת דראפט,הקללה נבעה מכך שכל מי שהקליפרס בחרו גבוה נפצע פציעה רצינית ולא הצליח לשקם את הקריירה כמו שחשבו שהוא יהיה.אני התחלתי לכתוב פוסט על בחירות דראפט משנת 2000 אבל הפסקתי באמצע בגלל הפרויקט הזה,ומה שגיליתי זה שסהכ בערך חצי מהשחקנים שהקליפרס בחרו בדראפט הפכו לשחקנים לגיטימים בליגה(שזה מיקם אותם באמצע)

    1. באמת דורון שפר, סופו וטיטי פופה הפכו לשחקנים לגיטימים בליגת העל .

      ועכשיו ברצינות, היו לא מעט שחקנים לגיטימיים בבחירות שלהם אבל לדעתי להגיד שחצי מהם הפכו לשחקנים לגיטימיים זו הגזמה. חוץ מזה כשאתה בוחר בטופ 10 אתה רוצה לקבל שחקן ברמה של אולסטאר וכאן הקליפרס נכשלו ובגדול.

      1. עידו התייחסתי לשנות ה-2000 בלבד(עד לפני צשנתיים)ובתקופה הזאת קליפרס בחרו סה"כ 25 שחקנים מתוכם 12 שחקנים הפכו לשחקנים לגיטימיים בליגה. ואלה השמות:
        מרקו יאריץ'-7.8 נקודות 7 עונות קווינטון ריצ'רדסון-10.3 נקודות 13 עונות,דריוס מילס-10.1 נקודות 7 עונות,טייסון צ'נדלר-8.7 נקודות 9.1 ריבאונד אולסטאר שחקן הגנה,מלווין אילי-5.3 נקודות 9 עונות,כריס וילקוקס-8.2 נקודות 11 עונות,כריס קיימן-11.7 נקודות 7.9 ריבאונד,שון ליונגסטון-7 נקודות,דיאנדרה ג'ורדן-7.4 נקוודת 7.9 ריבאונד אלוף הריבאונד,אריק גורדון-17.5 נקודות,בלייק גריפין-21.4 נקודות 10.1 ריבאונד רוקי השנה 4 אולסטאר,אל פאריק אמינו-6.5 נקודות 5.5 ריבאונד,

        1. לגבי שנות ה-2000 אני נוטה להסכים למרות שעדיין היו להם כמה פיספוסים כואבים . לי עדיין קשה להשתחרר משני העשורים שקדמו להן.

          1. שמע עוד נתון מדהים מהפוסט שהתחלתי לכתוב,סן אנטוניו בחרה משנת -2000 עד 2012 28 שחקניןםמתוכם 12 הפכו לשחקנים לגיטימיים בליגה,עד כאן נשמע לא מדהים,מה שמדהים זה שהבחירה הכי גבוהה שלהם בשנות ה-2000 היא בחרה מספר 20!!! וחצי מהשחקנים שהיא בחרה (14 מתוך 28)מעולם לא שיחקו בקולג' כי רובם בכלל לא אמריקאים.

  6. איזה כיף שדונלנד סטרלינג איבד היום את הקליפרס באופן סופי. הקליפרס היו מועדון זבל במשך שנים גם בלי קשר לטעויות ניהוליות ובחירות גרועות. זכור לי ששאלו את סטרלינג למה הוא לא משקיע בקבוצה ומושך שחקנים ומאמנים טובים והוא אמר שזה לא ממש מעניין אותו. כנראה הרווחים היו מספיק גבוהים – הקבוצות החזקות בנבא מושכות אחריהן את החלשות. דווקא כשהוא התהפך פתאום בשנים האחרונות אז הוא נבעט החוצה. מבחינתי הוא קיבל את עונשו על הזלזול ארוך השנים במועדון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט