בחירות וחילופי דראפט מהגיהנום (5): מוזס מלון / איל ספיר

מוזס מלון (2.09), PF מהתיכון, בחירה 5 בדראפט 1978

מוזס מאלון (2.08, יליד 1955), השחקן הראשון אי-פעם להגיע למקצוענים ישירות מהתיכון, הספיק לשחק שנתיים באיי.בי.איי לפני האיחוד עם הנבא. היות ומאלון שיחק בסנט לואיס, קבוצה שלא עברה לNBA, הוא היה חלק מדראפט שנקרא בזמנו "ABA dispersal draft", יחד עם ארטיס גילמור (הבחירה הראשונה) מקנטקי ועוד פליטים.

הזכויות על מאלון, הבחירה החמישית באותו הדראפט, היו שייכות לניו אורלינס ג'אז.

הג'אז קיבלו מהלייקרס הצעה מפתה. "תנו לנו את בחירות הסיבוב הראשון שלכם ב-1977, 78' ו-79', ואת בחירת הסיבוב השני ב-1980 ותקבלו את גייל גורדיץ' בן ה-33 ואת בחירת הסיבוב הראשון שלנו ב-1978".

הייתה בעיה אחת. בחירת הסיבוב הראשון של הג'אז ב-78', הייתה בידיים של פורטלנד. מה עשו? העבירו את הזכויות למוזס מאלון – שחקן שכשרונו ידוע לכל, לא סתם מדובר בתיכוניסט הראשון אי-פעם לעבור למקצוענים ללא מעבר בקולג' – בתמורה לבחירת הסיבוב הראשון העלובה שלהם ב-1978. בחירה שהייתה חלק מטרייד של סנטר שיזכה בעתיד באליפות ושלושה תארי MVP, בתמורה לקלעי פג תוקף שנתן למועדון שלוש שנים עלובות ואחריהן פרש.

בחירת הדראפט של 77' תורגמה לקני קאר, זו של 78' עברה לבוסטון והפכה לצ'ארלי סקוט, וזו של 79' הפכה ל… תופים תופים תופים… מג'יק ג'ונסון!

מוזס מאלון היה אחד הסנטרים הגדולים בהיסטוריה של המשחק. הוא פרץ את הדרך לשחקנים כגארנט, קובי, לברון הווארד ועוד עשרות השחקנים שדילגו על המכללה בדרך לנבא.

מאלון סיים קריירה מהארוכות בהיסטוריה של הליגה – 21 עונות – בהן הספיק להוביל לאליפות את אחת הקבוצות החזקות אי-פעם (פילדלפיה 1983), לזכות בשלושה תארי MVP, לקבל את התואר הבלתי רשמי 'ריבאונדר ההתקפה הטוב בהיסטוריה' ולהעמיד ממוצעים של 20.3 נק' ו-12.3 ריב' למשחק (31.1  ו-14.7 בעונת השיא).

 

אגב, אם תהיתם מה עשו הבלייזרס עם הזכויות למאלון, גם הם העבירו אותן. עוד לפני תחילת העונה, החליטו ראשי פורטלנד שמוזס לא מתאים למשחק האינטיליגנטי שהנהיג ביל וולטון, ושלחו אותו לבופאלו בשביל בחירת סיבוב ראשון ב-78' ו-232,000$ (למה? למה מאתיים שלושים ושתיים? מי הבעלים המרושש שביקש תרומה של אלפיים דולר??).

דמיינו את הקבוצה האליפות האגדית של פורטלנד ב-77' עם מוזס לצד וולטון כתאום מגדל (בלוא הכי מאלון שיחק כפאוור פורוורד בעונותיו הראשונות), או סנטר מחליף לוולטון, שיקץץ לו בדקות ואולי ישאיר אותי בריא לעוד כמה עונות. מי היה לוקח להם את האליפויות ב-78' ו-79'? הסופרסוניקס עם דניס ג'ונסון וחבורת זקנים? הבולטס עם השאריות של ווס אנסלד, בובי דנדריג' ואלווין הייס? וב-80'? אולי מג'יק ישמור על וולטון וג'רי ווסט יעלה על מדים לשמור על מוזס? וואו! ואוו! הראש שלי מסתובב!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. זכרתי מאחד הספרים של מנחם שהראשון להגיע למקצוענים ישירות מהתיכון היה ג'ו גראבוסקי ז"ל(אני עדיין זוכר את השורה "שתוק ותמשיך לשטוף כלים")ולא מאלון. חוץ מזה,פוסט מצויין,מבאס לגלות שבפורטלנד השטויות בדראפט זו מסורת עתיקת יומין.

  2. קצת לא הוגן ששתי הקבוצות לא זכו להגנה.
    אם כך, בראיון לאחר הטרייד, מנג'ר יוטה אמר "מאלון שחקן נהדר, אבל אנחנו קבוצה ענייה". משכורת ה300 אלף שסחב מהאיי.בי.איי הייתה כנראה גדולה עליהם.
    לא ידוע לי על בעיות כספיות בפורטלנד, אבל כשמגיע אליך ענק שחור ולא משכיל שבקושי מסוגל לבטא את שמו משביל לעצור פעמיים לבלוע רוק, ומעולם לא התאמן עם שיטה שהיא לא "מסרו למוזס והוא יטביע", יש לו חתיכת רושם ראשוני לכפר עליו.

        1. כתבה טובה ומעניינת ואתה אחלה כותב, נהניתי מאד.
          אבל…. לא כתבת ציטוט לפני שכתבת שמוזס מלון לא יכל לומר את שמו מבלי לגמגם מעט, נשמע קצת גזעני ובטח לא נכון אחרי שנתיים בaba ומשכורת גבוהה. מה הקשר לזה שהוא שחור?
          אנחנו רגילים לבטא את הגזענות שלנו בלי לשים לב וכדאי כן להיות מודעים לזה. מותר לעדן דברים או להתייחס אליהם גם כשמצטטים מישהו, כדאי להיות בנאדם לפני שאתה עיתונאי. אם היית מחליף את המילה שחור ביהודי זה היה צורם לך יותר אני מניח. זה לא מוריד מההנאה מקריאת הכתבה, פשוט משהו ששמתי אליו לב.

          1. על אף מה שאמרת אני לא רואה בעצמי גזען, אבל אם אתה מתעקש, ביל סימונס היה זה שאמר שלדעתו לא חשבו שמאלון מתאים לשיטה בפורטלנד בגלל בעיות רושם ראשוני כאלו או אחרות שנובעות מהעובדה שהוא שחור, מגמגם ולא משכיל.

  3. מלון היה השחקן האהוב עלי בילדותי.איזה פיספוס של פילדלפיה שנתנו לו ללכת לאחר העונה הראשונה של האציל.מסכן בארקלי זו היתה ההיזדמנות הכי גדולה בשבילו לזכות בכמה אליפויות ,עד שבנו קבוצה סביב ג׳ורדון . איזו שלישיה:
    ד׳ר j.
    מלון.
    בארקלי.
    מישהו בפילדלפיה פישל בגדול!!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט