You are currently viewing סיקור מהשטח לדרבי השני בגמר הפלייאוף / אילן אגינסקי

סיקור מהשטח לדרבי השני בגמר הפלייאוף / אילן אגינסקי

גם אמש כמו בכל משחק בהיכל קבוצת שלמה דאגו האוהדים המקומיים לאווירה נהדרת ש"הדליקה" את קבוצתם ואת האולם וגרמה לתהייה האם באווירה כזו הקבוצה האורחת מסוגלת לצאת עם ניצחון מהיכל קבוצת שלמה. מכבי לא ניצחה באולם הזה בשנתיים האחרונות וגם לא אי פעם בחוץ במשחק על האליפות כולל באולם הישן באוסישקין. גם אמש הסטטיסטיקה הזו לא השתנתה ומכבי תל אביב תשוב מחר לביתה למשחק שלישי מכריע על גורלה של עונה שלמה.

אתר מנהלת הליגה. צילום: עודד קרני

* נראה שדאדס פיצח את השיטה שפוגעת למכבי בשטף המשחק. הוא מציב שומר גבוה כמו הורד או אלכסנדר על תמיר בלאט, לבלאט אין רגליים לעבור את השומר בכדרור אז הוא נאלץ למסור או לזרוק זריקות קשות. וכשבאים לפיקנרול עם בלאט השומר הגבוה מחליף ואין מיס מאצ' מתחת לסל. מכבי ניסתה לשחק על המיס מאצ' של קולסון בעמדה 4 על גארד נמוך ממנו. לעיתים זה הצליח ולראיה קולסון סיים כקלע השני במכבי אך לעיתים הפועל קראו את המהלך והביאו עזרה בזמן. מעניין יהיה לראות איך קטש יגיב ויטפל בעניין הזה של בלאט שפגע במכבי קשות גם במשחק הראשון כשבלאט סיים ללא נקודות. בראון לענ"ד זה סיפור דומה אבל שונה, קשה לו עם השומרים הקשוחים שהפועל מציבה מולו שמוציאים לו את החשק לשחק.
* עייפות: אמנם גינת ענה לשאלתי במסיבת העיתונאים ואמר שהעייפות לא תשפיע מחר,אך אי אפשר שלא לשים לב לאניס שתופס את הברכיים תוך כדי משחק מעייפות. עוד קשה שלא לשים לב שדדאס צמצם את הרוטציה ורק שבעה שחקנים משחקים דקות משמעותיות. בשני המשחקים השבוע אניס, מנפורד הורד וגינת שיחקו 30 + דקות בממוצע. הפועל שיחקה בשבועיים האחרונים משחק כמעט כל 48 שעות והשאלה האם זה ייתן את אותותיו במשחק החשוב מחר. מכבי גם שיחקה פחות משחקים וגם אף שחקן למעט קולסון לא עבר את ה-27 דקות בשני המשחקים.
* בולדוין – אני אישית חושב שכל "פסטיבל בולדווין" והאם הוא ישחק או לא ישחק יכול לפגוע במכבי. אמנם בולדווין שחקן מאוד מוכשר ואולי אחד המוכשרים ששיחקו בארץ אבל שחקן שלא שיחק קרוב לחודשיים והראש שלו הוא לפי פרסומים בחוזה העתק שקיבל ולא רוצה לסכן, לא בטוח שזה השחקן לסוג המשחק שנראה מחר עם הרבה שריטות ומלחמה על כל כדור.

בולדווין חוזר מחר, השאלה איזה בולדווין מכבי תקבל. קרדיט: עודד קרני מנהלת הליגה

מהלך המשחק:

תחילת המשחק נדחתה ברבע שעה עקב תורי ענק שנבעו מבידוק בטחוני קפדני של המשטרה בכניסה לאולם קבוצת שלמה. לפני תחילת המשחק נערכה דקת דומיה ומחיאות כפיים משותפות של קהלי שתי הקבוצות לזכרם של שמונת החיילים שנפלו אתמול בבוקר (שבת) ברפיח. המשחק החל באבוקות של אוהדי הפועל. עשן האבוקות הקשה מאוד על הנשימה באולם. למרות העשן, המשחק שוחק למשך דקה וחצי ונעצר בשוויון 2 כשהאורחים עם 3 עבירות קבוצתיות. בראון, ניבו וכהן היו עם 2 עבירות אחרי פחות מחצי מהרבע הראשון כשהמשחק מאוד פיזי והשופטים שורקים על כל מגע בצד הצהוב. ריבאונד התקפה וקליעה של מנפורד ל-3 הביאו את המארחים ליתרון 7 – 9:16. קולסון ואנגולה הלכו מכות שמשום מה זיכתה רק את קולסון בעבירה טכנית ונקודה מהקו להפועל. שלשה של בלאט שמרה את מכבי במרחק סביר אך מנפורד דייק בעוד שתי שלשות שהרימו פה את ההיכל וגרמו לקטש לקחת פסק זמן. אחרי פסק הזמן עלה תומאסון לראשונה ולחץ היטב את הגארדים האדומים, מוזר בעיניי שהוא לא שיחק יותר דקות, בטח במשחק חלש של לורנזו בראון. ריברו החטיא 2 מהקו שיכלו להוריד את הפיגור ל-4. שריקה גבולית הקפיצה פה את שני הספסלים שבכל מקרה היו עם עצבים חשופים וגרמה לקטש לקחת ג'אלנג' שהתברר כמוצדק. שלשה של גינת כבר העלתה את ההפרש ל-9. גם בלאט החטיא 2 מהקו אבל הכדור נשאר של הצהובים ל-24 שניות אחרונות של הרבע, ריברו עשה צעדים והשאיר למארחים 10 שניות. טימור קלע שלשה על הבאזר וקבע יתרון שיא של 12. 17:29 בסוף הרבע הראשון. כשהפועל תל אביב מסיימת אותו עם אחוזים פשוט מטורפים ל-3 עם 6/9 מהטווח.

העשן בהיכל, שתקבלו מושג מה הלך שם.

האזורית של מכבי בשילוב ההרכב הגבוה של הפועל עם הורד, גינת וזלמנסון הביאה את הפועל לזריקות מחצי מרחק שפחות נכנסו. חמש נקודות רצופות של תמיר בלאט הורידו את הפיגור ל-6 ולפסק זמן של דדאס. גינת החליק בעבירה של תמיר בלאט וירד מהמגרש לטיפול בחתך בסנטר. הורד עם 5 רצופות החזיר את היתרון ל-9. סורקין הקטין ל-7 לאחר שלושה ריבאונד התקפה קשים בהתקפה אחת. אבל הורד עם שלשה מפתיעה, השנייה שלו בלבד העונה והשלישית ב-2 העונות בארץ, העלה ל-11 יתרון כשנותרו 20 שניות למחצית וכך גם היא הסתיימה – 35:46.

טעימה מהאווירה באולם

גינת חזר עם פתיחתה של המחצית השנייה. בראון וניבו עשו שתיהם את העבירות השלישיות בתוך 3 דקות מפתיחת המחצית השנייה והמארחים ניצלו את זה כדי להעלות את היתרון ל-15. אנגולה מנגד עשה את העבירה הרביעית שלו והוחלף בטימור. חטיפה אחרי צבת של בלאט וקולסון בחלק המגרש של הפועל הקטינה את הפער ל-11. כשירדו לפסק זמן טלוויזיה. סורקין עם סל ועבירה קשים מאוד אחרי כמעט איבוד כדור הקטין ל-8. כל סל פה של מכבי הלך קשה. לחץ של מכבי הוביל לאיבוד כדור, מתפרצת של מכבי שהסתיימה בדאנק יפייפה של סורקין הורידה את הפועל לפסק זמן ביתרון 6 בלבד. טימור לחץ את הגארדים הצהובים באופן אינטנסיבי מה שהוביל למספר איבודים כולל האיבוד שהביא לעבירה הרביעית של לורנזו בראון ולחזרה ל-13 יתרון אחרי מספר קליעות מוצלחות מהעונשין. אניס עם שלשת מומנטום העלה ל-16 וגרם לקטש לקחת פסק זמן ולקהל פה להשתגע. סורקין הקטין ל-14 עם שלשה ובסוף הרבע – 49:63.

כל פעם שמכבי צימקה הגיעה אחת כזו.

בפתיחת הרבע האחרון בלאט צימק ל-11. אך כל פעם והיו כמה כאלו ברבע האחרון שמכבי הצליחה לצמק לחד ספרתי הגיעה שלשת מומנטום של מנפורד או על הבאזר של שעון ה-24 אחרי הגנה טובה של הצהובים או אחרי ריבאונד התקפה. קטש לקח פסק זמן שלוש דקות לסוף בפיגור 12. אך מכבי החטיאה בהתקפה שאחרי שתי שלשות בהתקפה ומנפורד עם עוד שלשה העלה ל-15 הפרש 2 דקות ועשרים לסוף. המשחק היה די גמור כשבראון עם עוד איבוד כדור, התשיעי שלו במשחק!, לא תרם להקטנת הפיגור. בראון עוד הספיק לעשות בדקה האחרונה עבירה טכנית שהייתה החמישית שלו והמשחק הסתיים בתבוסה של הצהובים. 67:85 בסיום.


קלעים:
להפועל – מנפורד 25 עם 6/11 ל-3 ו-5 אסיסטים, הורד 15 ו-8 ריבאונדים, אלכסנדר (5 ריבאונדים ו-2 חטיפות) ואניס (7 אסיסטים ו-3 חטיפות)11 כ"א, גינת 10 ו-8 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-4 חטיפות, אנגולה 7, טימור 4 וזלמנסון 2.
למכבי – סורקין 16, קולסון 15, בראון 13 ו-9 איבודים, בלאט 11 ו-9 אסיסטים, מנקו וניבו 4 כ"א, דיברתולומיאו (5 ריבאונדים ו-2 חטיפות) וריברו 2 כ"א.

מסיבת העיתונאים:


בקרב העיתונאים בסיום התפתח דיון סוער האם השיפוט היה ביתי בקטע מוגזם או שמא לא, מוזמנים לשפוט בעצמכם. להפועל תל אביב נשרקו 24 עבירות לעומת 14 בלבד למכבי כששתי הקבוצות הלכו הרבה פנימה ושיחקו אגרסיבי.

דדאס: "קודם כול אני רוצה להקדיש את המשחק הזה לחיילים שנהרגו היום בהגנה על המדינה שלכם, כי אנחנו אומנם שמחים על הניצחון שלנו היום אבל יש דברים חשובים יותר. אלה ההתמודדויות החשובות באמת בחיים". "שיחקנו היום 40 דקות טוב יותר ממכבי תל אביב, הרוטציה שלנו הייתה טובה והשחקנים הראו מנטליות טובה ואופי. השווינו ל־1:1, הלחץ עליהם עכשיו, ואנחנו צריכים ללכת לשם ולהראות את הגרסה הטובה שלנו ב־40 הדקות הבאות". "המשחק לא היה גמור עד לקראת הסוף, ניסיתי לשמור על ההפרש ולעשות רוטציה בין השחקנים. אני שמח שניצחנו, היינו מרוכזים. אני מוכן לקחת עכשיו את האוטובוס ישר להיכל מנורה מבטחים למשחק הבא. הייתה לנו יותר מוטיבציה היום". "יש לנו תוכנית משחק טובה גם ליום שני, אני בטוח. נצטרך לעשות מהלכים טובים יותר מאשר אלה שעשינו שם בסוף בפעם שעברה. ברור שלא יהיה אותו דבר לשחק שם כמו היום, אבל אם נשחק טוב בחלק האחרון יש לנו סיכוי".
גינת: "זה גמר פלייאוף, משחק הדחה שיכול להיות משחק אליפות של מכבי תל אביב פה. לא רצינו שהעונה תיגמר היום, ויש לנו עוד הזדמנות ביום שני. אחרי כל מה שעברנו העונה לא רצינו שהיא תיגמר, רצינו לתת לעצמנו עוד סיכוי לקחת תואר ואנחנו שם".
"משחק אליפות, משחק מכריע, משחק אחד עם צלחת על השולחן. שתי הקבוצות עברו השנה הרבה – חו"ל, מלחמה. הלחץ על שתי הקבוצות זהה, אנחנו רוצים לעשות עוד צעד מהעונה שעברה ולקחת אליפות. אני לא חושב שהם פייבוריטים ביום שני". "רומן ה־MVP של הליגה, שחקן מדהים. ניסינו להתמקד בו כי אנחנו יודעים מה החשיבות שלו עבורם". "זה שאני, מנפורד ואניס שיחקנו היום יותר מ־30 דקות לא ישפיע עלינו בכלל ביום שני".

קטש: "היה משחק לא טוב שלנו, לא מספיק מרוכז. קרו הרבה דברים שהשפיעו על העניין המנטלי, ויש משחקים שאפשר ללמוד מהם הרבה ויש כאלה שצריך לשכוח מהם כמה שיותר מהר כי בעוד יומיים יש לנו משחק ונצטרך לבוא להוכיח שאנחנו ראויים לזה אחרי כל מה שעברנו העונה ולקחת תואר".
"לחץ הוא לא בהכרח דבר רע, אפשר לתעל אותו לאנרגיות ולשפת גוף טובה. אנחנו חוזרים הביתה לקהל שלנו, זה מה שרצינו, נלחמנו על הביתיות כל העונה". על לורנזו בראון: "לורנזו, בטח ללא ווייד בולדווין, זוכה לתשומת לב רבה מהיריבות וכולם יודעים שהם צריכים לשים עליו לחץ כדי לנצח אותנו. בשנתיים האחרונות לורנזו הראה שעם האופי שלו הוא יודע להתאושש למשחק הבא ולהוביל אותנו". "ווייד מתאושש עם כל יום שעובר אבל הוא לא בכושר משחק. נצטרך לראות מה איתו, אם הוא כשיר אין סיבה שהוא לא ירצה לשחק". "תמיד יש חשש להפסיד את האליפות, אנחנו עייפים מאוד. חווינו פציעות, שחקנים סוחבים הרבה פציעות ועייפות אבל אלה יומיים אחרונים ונצטרך להתעלות". "היה היום הרבה עניין מנטלי, חוסר ריכוז וחוסר שקט דווקא בדרך שהתקפנו בה. נתנו להם לעשות הרבה נקודות במתפרצת ובהזדמנות שנייה, היו הרבה דברים שמעבר לכדורסל שאין לנו שליטה עליהם. הכול מתנקז למשחק אחד בעוד יומיים, ואנחנו צריכים להראות אופי".
ג'ון דיברתולומיאו "זה לא משהו שלא צפינו אותו. זה עצוב שידענו שזה יקרה, וזה קורה שוב ושוב. מהצד שלנו זה לא היה בשליטתנו. היינו צריכים לעשות דברים טוב יותר. לא עשינו את מה שנדרש הערב כדי לזכות באליפות וזו אשמתנו. יש דברים גם שלא היו בשליטתנו, אבל אנחנו צריכים להיות מרוכזים למשחק ביום שני. לא היינו במשחק מבחינת ריכוז, אינטנסיביות ואגרסיביות. הם הכתיבו את הקצב רוב המשחק. אנחנו צריכים להביא את הדברים האלה בכל משחק, במיוחד כשאנחנו משחקים בזירה קשה ובקרב על האליפות. עבדנו קשה במשך כל העונה כדי שיהיה לנו את יתרון הביתיות בגמר. זה נחמד שאנחנו חוזרים לאולם שלנו למשחק על התואר, אבל אנחנו צריכים לעשות סוויץ' והתאמות ולבוא מוכנים. יש לנו חבורה של שחקנים שנהנים לשחק פה אחד עם השני. אני בטוח שכולם נותנים הכל, בלי קשר לעתיד שלהם. כולם מחוייבים במאה אחוז לסיים את העונה הזאת עם זכיה באליפות.

Subscribe
Notify of
6 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
asaf
16/06/2024 19:15:49

תודה אילן סיקור מצוין.
כאוהד הפועל אתחיל דווקא בלא מקצועי.
אני יכול להבין את מי שמציע באיצטדיונים פתוחים בכדורגל להסדיר בתנאים וכללים מאוד ברורים (זה קורה למשל בגרמניה)את כל סיפור הפירוטכניקה ואבוקות. לעומת זאת אין ספק שאין לזה בשום צורה מקום באולם סגור והסיפור אף הופך למסוכן . מצד שני אני חושב שכל המסכת התעללות ש-98% מהקהל עובר סתם ע"י המשטרה בבידוקים לפני מיותר לגמרי ורק מכניס עוד כעס אצל האוהדים. הרי די ידוע מי מעורב ובאיזה יציע הם יושבים תמקדו לשם מאמצים ותחשבו בדרכים יצירתיות ושחררו את שאר הקהל. עמדתי שעה בתור מסביבי ילדים עם הורים , פנסיונרים וכדומה שסתם עברו התמרות ע"י משטרה שנראה אתמול שמבחינתה אין פשיעה בישראל מלבד בדרייב אין.
מבחינה מקצועית למשחק בעיניי האגרסיביות של הפועל בהגנה עשתה את ההבדל וגם קצת השיטה של נעשה 30 עבירות ישרקו לנו 20… הורד בעיניי איש המשחק , היה מאוד אקטיבי בהתקפה וגם בהגנה שיתק את בראון וכשזה יצאאמלל גם את בלאט ושיבש לחלוטין כמעט לבדו את ניהול המשחק של מכבי. אגב כמו בגמר גביע מול י-ם גם אתמול בראון חרבן במכנסיים אם הוא יגיע ככה גם למשחק 3 מכבי בבעיה גדולה.

Air Canada
Air Canada
17/06/2024 11:21:01
Reply to  asaf

לדעתי יש לכם האוהדים השפויים שבאמת אוהדים את הקבוצה את הכוח להוקיע את אותם עבריינים שבמקרה הם אולי "אוהדים". זה לדעתי שינוי שהמועדון צריך לקחת על עצמו ובראש רמי כהן שחייב להפסיק לדרבן אותם. ברגע שרמי כהן ועופר ינאי יוקיעו את האנשים האלה וידאגו שהם לא מקבלים כרטיסים ומנויים זה פשוט לא יקרה. אז הכי קל לבוא בטענות למשטרה אבל לדעתי למועדון עצמו יש אותה אחריות ויותר כוח למול העבריינים

asaf
17/06/2024 12:09:13
Reply to  Air Canada

ברור שגם למועדון יש אחריות חד וחלק! אם יש לי כאוהד הפועל ביקורת על רמי כהן זו בדיוק על הסוגיה הזו לדעתי עופר ינאי התחיל להכנס לעובי הקורה הזו אחרי האלימות נגד אוהדי הפועל חיפה בדרייב אין בסיבוב השלישי ומקווה שיפעל בצעדים דומים לאלו שהצעת. מאמין שיהיה לו את תמיכת רוב הקהל השפוי.

Alex Rabino
16/06/2024 21:34:46

מצטער אבל להפועל תל אביב לא מגיע אוהדים ככאלה. יש לכם קבוצה נהדרת אז למה להרוס עם הפירוטכניקה? רק עכשיו חזרתם מעונש של 4 משחקי רדיוס. אז אתם רוצים עונש דומה של יותר מ 4 משחקים? למי אתם עוזרים? במי אתם פוגעים? דומני שהתשובות ברורות.
לגבי מכבי תל אביב, אין לי מה להוסיף על הכתוב מעלה מלבד העודה ש 9 !!! איבודי כדור של בראון היו אחת הסיבות העיקריות להפסד של מכבי.

sroni741
sroni741
17/06/2024 8:35:05

צריכים להיות מזוכיסטים כדי ללכת למשחק כדורסל ישראלי שכזה בכלל ובדרייב אין בפרט. אבוקות במקום סגור זה דוחה, חונק וגם מסוכן. מיותר לחלוטין. כאילו שחסרות דרכים אחרות ליצור אווירה נפלאה, אבל אלה לא אוהדים של ספורט בכלל אלה אנשים שמקומם לא במגרשי ספורט. מה לספורט וליריקות על שחקנים שבמקרה לובשים אדום או צהוב ?? ביום שבו משפחות רבות מאבדות את היקר להן מכל במלחמה איומה, אנשים מתרכזים באלימות במגרש כדורסל רק מראה את סדר העדיפויות המעוות. סיפור המשחק והסדרה הוא שבקבוצה אחת כמו בכל העונות האחרונות חלק מהשחקנים רק רוצים שהליגה תסתיים והם יוכלו לעוף מפה כמה שיותר מהר ובקבוצה השנייה יש רעב גדול לתואר. לא סתם מכבי מאבדים אליפויות עם השיטות המוזרות של הליגה הזו, ונראה לי שכמו לכל דבר גם לחמישים ומשהו שנים של מדבר יגיע סוף, להפועל יהיה תואר בשנים הקרובות. במכבי יותר מדי שחקנים לא בכושר, ועדיין הם מספיק טובים כדי לקחת אליפות. השיפוט במשחק השני לא היה טוב מהרגע הראשון, ומה עושים האחראים ? ממנים שוב את אותם שופטים למשחק המכריע כי "אלה הכי טובים" כמו שפוסטר וברדרס הם הכי טובים בליגה הטובה בעולם…