You are currently viewing מכבי עולה ל-1- 0 בדרבי של הגמר הגדול – סיקור ובלוג חי למשחק 1 של גמר ליגת ווינר והבחירות הרשמיות למצטייני העונה / צוות הופס כדורסל אירופי

מכבי עולה ל-1- 0 בדרבי של הגמר הגדול – סיקור ובלוג חי למשחק 1 של גמר ליגת ווינר והבחירות הרשמיות למצטייני העונה / צוות הופס כדורסל אירופי

כל התמונות בכתבה מאתר מנהלת הליגה, צילום: עודד קרני.

מכבי תל-אביב – הפועל תל-אביב 84- 76 (1- 0 למכבי בסדרה) / עמיחי קטן:

מכבי פתחו עם סלים של ניבו וקולסון, אבל טימור בשלשה ואלכסנדר את אניס הגיבו בריצת 7- 0 אדומה, עליה ענה ג'ייק כהן בסל. אלכסנדר ומנפורד שמו 2/2 מהקו כל אחד, אבל סל של ניבו בין לבין ושלשה של דיברתולומאו קבעו שוויון 11 לפני שטימור ענה בשלשה השנייה שלו. ניבו ובראון החזירו למכבי את היתרון, ושוב כהן עשה זאת בשלשה אחרי סל של מנפורד וניבו קבע יתרון 4 למכבי, אבל מנפורד המשיך להיות מצוין וענה ב-2 שלשות רצופות כשניבו שם 2 בין השלשות, כך שזה שוויון 22. כהן החזיר למכבי את היתרון ב-2, מנפורד והורד השלימו מהפך עם סלי 2 משלהם, ותוצאת הרבע הראשון נקבעה עם 1/2 מהקו של ניבו – 26- 25 להפועל, בסיומו של רבע בו מנפורד קלע 12 לאורחים וניבו קלע 11 עבור הקבוצה הביתית.

הרבע השני נפתח בדקות מנוחה של טיילר אניס, ומכבי ניצלו את זה לריצת 7- 0 עם שני סלים של ריברו ושלשה של מנקו, אבל 2 סלים רצופים של הורד צמצמו את הפער ל-2. ריברו קלע עוד סל לפני שאניס חזר, והוא היה הבא בתור לקלוע כששלשה של גינת השלימה מהפך ויתרון 35- 34 אדום שהוביל לפסק זמן של קטש. קולסון חזר מפסק הזמן עם שלשה ואניס קבע שוויון ב-2, אך ניבו קלע 4 רצופות וקולסון הוסיף 2 כדי להחזיר את היתרון לשיא של 6, אך גם עשה עבירה אחרי הזריקה שלו, מה שאפשר לגינת לשים 1/2 מהקו ולקבוע את תוצאת המחצית – 43- 38 למכבי. ניבו הוביל את הצהובים עם 15 נקודות בחצי הראשון, ואילו אצל האדומים נשארנו עם ה-12 של מנפורד מהרבע הראשון.

הרבע השני נפתח בהגנה טובה של הפועל וריצת 6- 0 עם שלשה של גינת, 1/2 מהקו של הורד וסל של מנפורד שהחזירו להם את היתרון, אך אחרי פסק זמן קולסון שם סל וסורקין הוסיף 1/2 מהקו והם החזירו את היתרון למכבי. הורד ענה בסל ועבירה לפני שסורקין שם 2, ושוב המומנטום עבר לאורחים עם 2 מהקו של הורד, סל של אניס ומתפרצת יפה שהסתיימה בסל של גינת ויתרון שיא לאדומים של 5. מכבי הבינו שההגנה של הפועל מצופפת היטב את הצבע ומקשה עליהם, ובשלב הזה של המשחק הם עברו לשלשות. מנקו קיבל שריקה גבולית לעבירה על שלשה ודייק בכל 3 הכדורים ודיברתולומאו דייק מבחוץ והחזיר למכבי את היתרון, ואחרי הטבעה של אנגולה היו אלה סורקין ומנקו בשלשות שהעניקו יתרון 5 למכבי. אולם, המילה האחרונה של הרבע הייתה שייכת להפועל כשאניס קלע ל-2 ומצא את טימור לשלשה עם הבאזר שקבעה שוויון 60.

אלכסנדר פתח את הרבע עם 1/2 מהקו והחזיר להפועל את היתרון, דיברתולומאו ענה בשלשה והורד קבע שוויון 63 עם סל משלו. קרוב ל-2 דקות ללא נקודות הסתיימו בשלשה של לורנזו בראון, אך הוא נחסם במהלך הבא וגינת הגיב בליי-אפ. קולסון סחט עבירה ודייק ב-2 מהקו, ומנגד מנפורד קיבל שריקה גבולית משלו ל-3 זריקות עונשין, בדומה למנקו, וגם הוא דייק בכל המקרים, מה שסידר לנו שוויון 68. בראון ענה בשלשה ואניס הגיב ב-2 מהקו, אחרי צ'אלנג' לא מוצלח של קטש שקיווה לעבירה בלתי ספורטיבית לחובתו של אניס, אך קולסון שם שני סלים רצופים, הראשון מביניהם מחוץ לקשת, וסידר למכבי יתרון 76- 70 כשנותרו רק מעט יותר מ-3 דקות לסיום. הסל של קולסון מחצי מרחק עצר רצף של 13 דקות ללא אף סל 2 של מכבי, רצף שבו הם היו על 0/8 ל-2 נקודות, אך גם 7/10 לשלוש באותו שלב קריטי.

הפועל חזרו מפסק הזמן עם מהלך להורד שסחט עבירה ודייק פעם אחת מהקו, ומנגד קולסון קלע מחצי מרחק. בשלב הזה שתי ההגנות התהדקו ושתי הקבוצות התקשו להגיע לזריקות טובות, כך שהתוצאה נשארה 78- 71 עד לריבאונד התקפה של ריברו, אותו הוא סיים בסל שהביא למכבי את יתרון השיא במשחק של 9. אניס החטיא וריברו שם סל נוסף שקבע יתרון דו-ספרתי ראשון במשחק, ובתוך הדקה האחרונה זה כבר קרוב מאוד להכרעה סופית, אך אניס דחה מעט את הקץ עם סל ועבירה, וזו הייתה דחייה זמנית בלבד כשהוא החטיא את זריקת העונשין וריברו שם סל נוסף. מנפורד עוד קלע שלשה, אבל מכבי הצליחו לחמוק מהלחץ על כל המגרש, וכבר לא היה טעם לעבירות בשניות הסיום. בסיום – 84- 76 למכבי שעולה ל-1- 0 בסדרת הגמר. במוצ"ש יתקיים משחק 2, ואם הפועל ינצחו בו, ביום שני יהיה משחק שלישי ומכריע.

קולסון הוביל את מכבי עם 18 נקודות ו-7 ריבאונדים, כשהוא קלע חצי מהנקודות שלו ברבע האחרון, ניבו נשאר על ה-15 מהמחצית הראשונה, יחד עם 9 ריבאונדים, מהם 5 בהתקפה, ריברו קלע תריסר עם חצי תריסר כדורים חוזרים, דיברתולומאו ומנקו קלעו 9 כל אחד, בראון קלע 8 ב-3/9 מהשדה, אך זה כלל 2 שלשות ברבע האחרון ו-8 אסיסטים ללא איבודים, כהן קלע 7 ברבע הראשון וזהו, סורקין קלע 6 ברבע השלישי וליקט 6 ריבאונדים בסך הכל, בלאט סיים ללא נקודות ב-0/6 מהשדה ו-6 אסיסטים על 3 איבודים מתוך ה-7 של מכבי כקבוצה ותומאסון שיחק 6 דקות וסיים ללא נקודות גם הוא.

אצל הפועל, מנפורד קלע 20, אך את עיקר הנזק עשה ברבע הראשון עם אותן 12, הורד קלע 15 והוריד 11 ריבאונדים, כך שהוא סיים עם מדד משוקלל של 23, הגבוה ביותר במשחק, אניס קלע 14 עם 6 ריבאונדים ואסיסטים, גינת קלע 11 עם 6 ריבאונדים, טימור קלע 9, אלכסנדר קלע 5 עם 7 ריבאונדים ו-3 חסימות ואנגולה קלע 2. הנאס שיחק 8 דקות ולא קלע וזלמנסון עשה אותו דבר ב-2 דקות פחות על הפרקט.

הפריוויו לסדרת הגמר / צוות הופס כדורסל אירופי

אתר מנהלת הליגה. צילום: עודד קרני

ביום שני האחרון הושלם שלב חצי הגמר של הליגה, כשהפועל תל-אביב השיגו ניצחון 100- 83 על קריית אתא והשלימו מהפך בסדרה בדרך למקום בגמר נגד היריבה העירונית מכבי. היום תצא לדרך סדרת הגמר הקצרה מדי, כשמשחק 2 יתקיים במוצ"ש ומשחק 3 מכריע, אם יהיה, יתקיים כבר ביום שני הקרוב. בנוסף לפריוויו לסדרה, נתייחס כאן גם לבחירות הרשמיות של מצטייני העונה בליגה שנבחרו בטקס שהתקיים יחד עם מסיבת העיתונאים לקראת סדרת הגמר ביום שלישי האחרון, ונזכיר את המשפחות השכולות שחילקו את הפרסים. איתנו בצוות היום – אהרון שדה, אילן אגינסקי, מתן יעקובי, מתנאל אלאשבילי, עידן ארווץ ועמיחי קטן.

מכבי תל-אביב – הפועל תל-אביב:

מאזן ביניהן העונה: 2- 1 למכבי.

מאזן עבר בפלייאוף: 17- 0 למכבי. מכבי ניצחו 2- 0 בגמר של 1979 ו-1989, 2- 1 בגמר של 1985, 1987, 1988 ו-2023, 2- 1 בחצי הגמר של 1986 וברבע הגמר של 2020, 3- 2 בגמר של 1992, 3- 1 ברבע הגמר של 2022, 3- 0 בגמר של 1994, 2004 ו-2005, בחצי הגמר של 1995 וברבע הגמר של 2013 ו-2019, וגם במשחק הפיינל-פור היחיד בין הקבוצות, חצי הגמר של 2018, מכבי ניצחו 98- 74.

מכבי תל-אביב:

סגל: אנטוניוס קליבלנד (לא בסגל), ג'יימס ווב (לא בסגל), לורנזו בראון, וויד בולדווין (פצוע), רפי מנקו, רומן סורקין, ג'ון דיברתולומאו, חסיאל ריברו, ג'ייק כהן, עומר מאייר, ירון גולדמן, ג'ו תומאסון, ג'וש ניבו, תמיר בלאט, בונזי קולסון.

מאמן: עודד קטש. עונה שנייה בקדנציה הנוכחית בקבוצה, שזכה באליפויות עם גלבוע/גליל ועם מכבי בעונה שעברה, וגם בשני גביעים עם ירושלים.

הפלייאוף עד כה:

מכבי תל אביב הגיעה לפלייאוף במצב רוח לא מזהיר אחרי שהודחה מהיורוליג במשחק החמישי ברבע הגמר והפסידה בגמר הגביע להפועל ירושלים. ברבע הגמר הפלייאוף היא פגשה את עירוני נס ציונה שעקב סיום עונה מוצלח הצליחה להשתחל לפלייאוף מהמקום השמיני אך לא הצליחה להוות יריבה ראויה לאלופה שנראה שעשתה סוויץ בראש והגיעה מוכנה. כל המשחקים הסתיימו ביתרון של למעלה מ-20 נקודות ובהפרש מצטבר של 100 נקודות בשלושת המשחקים כשגם עומר מאייר וירון גולדמן בני ה-17 מקבלים דקות משמעותיות.

רבים חשבו שהאתגר האמיתי יגיע בחצי הגמר נגד מחזיקת הגביע. ירושלים הייתה חסרה את הקפטן וחבר בחמישיית העונה ליוואי רנדולף שבמשך כל העונה ייצר לעצמו נקודות באחוזים נהדרים. האלופה עשתה חושבים מהגביע, רשמה עוד מוביל כדור נגד הלחץ שהגארדים הירושלמים מפעילים, הלכה הרבה יותר פנימה לצבע, קיבלה המון שריקות לעבירות, הלכה לקו וניצחה את המשחקים בשיניים אך עם תצוגה התקפית מרשימה בהחלט. 82:89 במשחק הראשון ו-73:82 במשחק השני. אין ספק שאם לא מצליחים לשבש את הכדורסל של קטש כמו עתמאן בפלייאוף היורוליג או יונתן אלון בגמר הגביע זה נראה יפה וזה עובד לא רע.

הפועל תל-אביב:

סגל: ג'ון הולנד (פצוע), גל שטרנברג, טיילר אניס, דניאל הילל, אקסבייר מנפורד, גיל בני, קייל אלכסנדר, אספרי רובינשטיין, דאסטי הנאס, בר טימור, בריאן אנגולה, ג'יילן הורד, עידן זלמנסון, יונתן רבינוביץ', אייזאה מיילס (לא בסגל), תומר גינת, ג'ייקובן בראון (פצוע).

מאמן: סטפאנוס דדאס. החליף את דני פרנקו שפוטר לפני כחודשיים, והיה עם מאזן מושלם בליגה עד לשבוע האחרון של העונה הסדירה.

הפלייאוף עד כה: הפלייאוף התחיל מבחינתם עם סדרה נגד הפועל חיפה שנגמרה אמנם בסוויפ, אבל כזה שבו הקבוצה של גיא גודס לא עשתה חיים קלים לשחקנים של דדאס. משחק מספר 2 הלך להארכה אחרי קריסה תל-אביבית ברבע האחרון וריצת 22- 6 של חיפה, אבל הארכה של 11- 2, בעיקר בגלל העייפות של השחקנים של חיפה, השאירה אצל המדורגת 2 בעונה הסדירה את הניצחון. חוץ מזה, שני משחקי הבית של הפועל ת"א הסתיימו ב-2 ניצחונות נוחים, כשקייל אלכסנדר החליף בסגל את אייזאה מיילס במשחק 3, וגם נכנס במקומו לסגל בתחילת סדרת חצי הגמר נגד קריית אתא.

על הנייר, קריית אתא הייתה אמורה להיות יריבה נוחה יחסית להפועל, אך אחרי ריצת 9- 0 מוקדמת במשחק הראשון היה משחק צמוד לחלוטין, וכשנדמה היה שהפועל מצליחים לברוח והם עלו ליתרון 7 עם 2 דקות לסיום, הגיעה ריצת 10- 0 מדהימה של קריית אתא שהשיגו ניצחון 82- 79 בחוץ. הפועל שיחקו רע מאוד בהתקפה גם במשחק 2, אך מחצית שנייה מצוינת של טיילר אניס והמון החטאות של קריית אתא אפשרו להפועל להשיג ניצחון 70- 62 והחזירו לעצמם את יתרון הביתיות לקראת משחק מכריע. למרות הפציעה של ג'ון הולנד במשחק 2, יחד עם פציעות קלות יותר של מנפורד ומיילס במשחק 3, דווקא במשחק המכריע הצליחו האדומים לקבוע שיא מועדון של 19 שלשות ולנצח 100- 83 בדרך למקום בגמר.

מאצ'-אפים מרכזיים:

לורנזו בראון, 1.96 בן 33 VS טיילר אניס, 1.89 בן 29.

נגד הפועל ירושלים והגנת הלחץ שלו, לורנזו בראון מתקשה בעקביות עם 3.4 אסיסטים על 3.9 איבודים במהלך השנתיים שלו במכבי, אך נגד היריבה העירונית מצבו הרבה יותר טוב מהבחינה הזאת עם 6.6 אסיסטים על 2 איבודים ב-7 המשחקים שלו בצהוב-כחול נגדם, כולל 21 אסיסטים על 3 איבודים מצטברים ב-3 המשחקים של סדרת הגמר בעונה שעברה, וגם מאז 11 האיבודים שלו בגמר הגביע הוא מצליח לשמור על הכדור טוב יותר, בין היתר בזכות הדקות הרבות יותר שמקבלים מובילי כדור כמו תמיר בלאט וג'ו תומאסון. מנגד, טיילר אניס הספיק לשחק רק 9 משחקים במדי הפועל, אבל הוא קיבע את מעמדו כשחקן המשמעותי ביותר של הפועל בקו האחורי, בעיקר בחצי הגמר נגד קריית אתא, סדרה אותה הוא סיים עם 17.6 נקודות ב-52.5% מהשדה ו-40.9% לשלוש.

ללא וויד בולדווין שעדיין פצוע ומחוץ לסגל של מכבי, לפחות בתחילת הסדרה הזאת, היכולת של לורנזו בראון היא ההבדל בין אחת מקבוצות ההתקפה הכי טובות באירופה ובין קבוצה מבולגנת שמתקשה בהתקפה וחיה על ריבאונד התקפה ושאריות אחרות, ולפחות בדרבי זה עבד בשנתיים האחרונות כשמכבי עם ממוצע של 91.6 נקודות למשחק, ורק פעם אחת קלעו פחות מ-86 (74 במשחק 2 של הגמר שנה שעברה). בכל הנוגע לאניס, בסדרה נגד קריית אתא הוא היה היחיד שהצליח לייצר מצבים לפעמים, ובשאר הזמן היה זה שניצח על כולם בחגיגת השלשות של משחק 3, והוא כנראה זה שיצטרך להוביל את ההתמודדות עם ההגנה של מכבי שספגה בפלייאוף 73.6 נקודות למשחק ומחזיקה ברייטינג הגנתי מרשים של 96.6.

רומן סורקין, 2.07 בן 28 vs תומר גינת 2.03 בן 27.

השחקן הישראלי המצטיין של העונה הנוכחית מול המצטיין הישראלי של העונה הקודמת. שניהם נבחרו העונה לחמישיית העונה.
סורקין שחווה עונת שיא במסגרת המקומית למרות פציעה במדי הנבחרת שקצת הוציאה אותו מהקצב ומהסגל ביורוליג. למעט המשחק מול קרית אתא במחזור האחרון של הליגה אז קלע 6/7 ל-3 הוא לא התמיד בזריקות מהטווח. אותו משחק כנראה פתח לו את הצ'אקרות כשבכל משחק בפלייאוף הוא מרים לפחות זריקה אחת וקולע 6/11 מהטווח. האלמנט הזה מצטרף לאלמנטים הנוספים במשחק שלו כשהוא מוריד כמעט 3 ריבאונד התקפה בכל משחק וקולע במעל 60 אחוז ל-2 מה שמקנה לו את המקום הרביעי במדד היעילות ואת המקום השני במדד ה+-.

גינת שחזר בעונה שעברה להפועל תל אביב אחרי קדנציה קצרה בצרפת ינסה להצליח במקום בו נכשל בעונה הקודמת למרות הופעות לא רעות שלו ברמה האישית. גינת כמו סורקין קולע מעולה מחוץ לקשת והוביל את הליגה הסדירה במדד ה+- ובאחוזים מה-3. גינת קלע העונה ב-56 אחוז ל-2 ו-48 אחוז ל-3 כשבפלייאוף השתדרג ל-65 אחוז ל-2 והוריד 5.6 ריבאונדים. עקב האכילס של גינת הוא האחוזים שלו מהעונשין כשקלע העונה רק ב-56 אחוז מהטווח והוא יקווה להיות יותר מרוכז מהטווח על מנת שלא יקרה לו מה שקרה לאמין סטיבנס שהשאיר מספר דו ספרתי של נקודות על הקו בחצי הגמר.

חסיאל ריברו, 2.06 בן 30 VS ג'יילן הורד, 2.03 בן 25.

הרבה אנשים בתחילת העונה פקפקו בהחתמתו של הקובני המעט מבוגר שלא בלט במיוחד בקבוצותיו הקודמות. ככל שהתקדמה העונה ושיתוף הפעולה שלו בפיק-אנד-רול עם תמיר בלאט הלך והשתפר נראה שהוא פגיעת בינגו של מכבי שהצליחה למצוא פורוורד/סנטר שני זול ברמת יורוליג. ריברו קלע בממוצע 12 נקודות בליגה וקטף 6 ריבאונדים. הורד שמדורג חמישי בליגה בנקודות עם 16.7 נקודות עם 5 ריבאונדים בממוצע, מוביל את הליגה במדד היעילות והוא עוגן בהפועל תל אביב. בתחילת העונה דובר על כך שמקומו הוא כנראה ביורוליג ואולי נראה אותו שם בעונה הבאה. מבחינת סגנון המשחק הורד דומה יותר לניבו אך האחרון חוזר מפציעה ולא בטוח שיהיה דומיננטי אצל הצהובים.

במשחק השני והשלישי מול קריית אתא הפועל תל אביב תקפו את אמין סטיבנס שכבר לא נותרו לו כוחות לשמור וגם לקלוע מה שהביא לסלים קלים מתחת לסל והרבה הייליטס של הורד שמככב בתחום העונה עם 2 הטבעות בממוצע למשחק. ריברו מגיע אחרי כמעט שבוע מנוחה ולא ייפול בקלות מהרגליים בהגנה. בהתקפה, אף קבוצה בליגה עוד לא מצאה פתרון להרכב שני הגבוהים של האלופה שנראה באמת גדול על הליגה עם ריבאונד התקפה ונקודות מהזדמנות שנייה. אם הפועל תל אביב רוצים לקחת לכל הפחות משחק בסדרה הם יצטרכו למצוא לזה פתרונות והורד יצטרך להילחם על כל ריבאונד בטח בהיעדרם של הולנד ומיילס.

הימורים:

אהרון: 2- 0 למכבי.

אילן: 2- 0 למכבי.

מתן: 2- 1 להפועל.

מתנאל: 2-1 למכבי.

עידן: 2- 0 למכבי.

עמיחי: 2- 1 למכבי.

מצטייני העונה בליגה:

MVP והשחקן הישראלי: רומן סורקין (מכבי תל-אביב) – 16.2 נקודות, 5.9 ריבאונדים, 1.2 אסיסטים וחסימה ב-64% מהשדה, 48.8% לשלוש ו-65.2% מהקו.

השחקן שזכה בכבוד הגדול ביותר באופן אישי הוא רומן סורקין, שנבחר לחמישיית העונה, השחקן הישראלי המצטיין של העונה וה-MVP של הליגה כולה, הישראלי הראשון שנבחר לתואר הזה מאז דני אבדיה לפני 4 שנים. סורקין הוא גם הגבוה השלישי ברציפות שזוכה בתואר ה-MVP אחרי זאק הנקינס בעונה שעברה וצ'ינאנו אונואקו לפני שנתיים, והוא השחקן עם ממוצע הנקודות הכי גדול בליגה במדי מכבי מאז ג'יימי ארנולד ב-2006. את תואר ה-MVP העניק לו ערן רצאבי, לוחם בגדוד חי"ר מילואים שנפצע באורח אנוש בקרבות ברצועת עזה ומאז מתמודד עם שיתוק מהחזה ומטה.

חמישיית העונה:

רועי הובר (הפועל גליל עליון) – 13.5 נקודות, 3.5 ריבאונדים, 7.5 אסיסטים, 45.3% מהשדה, 38.6% לשלוש ו-75.8% מהקו.

ללא אולם ביתי לאורך העונה, המדורגת חמישית בשנתיים האחרונות עברה עונה לא פשוטה, והצליחה בקושי לשמור על מקומה בליגה, אך מי שרשם עונה מצוינת הוא הרכז הישראלי רועי הובר, שסיים שני לספידי סמית בתואר מלך האסיסטים של העונה וסייע לקבוצה הצפונית ביותר בליגה להחזיק מעמד בעונה שבה הוא עשה עוד קפיצת מדרגה והפך לישראלי הבכיר של הקבוצה שנאלצה לוותר על איתי מושקוביץ' במהלך העונה. את הפרס העניק להובר יהודה יהושע, אביו של רס"ן עידו יהושע ז"ל. עידו יהושע ז"ל שיחק בצעירותו בהפועל גליל עליון, ובשבעה באוקטובר נפל בקרב לשחרור אוגדת עזה כמפקד כוח שלדג. בפעילותם, הכוח חיסל מחבלים והציל חיי רבים.

ליוואי רנדולף (הפועל ירושלים) – 16.5 נקודות, 2.9 ריבאונדים, 2.9 אסיסטים, 44.5% מהשדה, 40.2% לשלוש ו-77.9% מהקו.

רנדולף היה העונה לשחקן המשמעותי ביותר בקו הקדמי של מחזיקת הגביע, והפך לסקורר הבכיר של הקבוצה כשהתלות בו גברה לאור השינויים לאורך העונה. גם במשחק הראשון של הפלייאוף הספיק רנדולף לקלוע 30 ולהיות הגורם העיקרי בניצחון של הפועל ירושלים על הפועל חולון באותו משחק, אך במשחק 3 של הסדרה נגד חולון הוא נפצע ולא שיחק בהפסד של קבוצתו למכבי תל-אביב בחצי הגמר. רנדולף לא יכול היה לנכוח פיזית בטקס, אך הפרס הוענק לו מבעוד מועד, ובאירוע הוקרן סרטון שלו מקבל את התואר בשדה התעופה.

תומר גינת (הפועל תל-אביב) – 13.4 נקודות, 5.6 ריבאונדים, 1.8 אסיסטים, חטיפה, 54.5% מהשדה, 48% לשלוש ו-56% מהקו.

הקפטן של נבחרת ישראל פספס הפעם את תואר השחקן הישראלי של העונה, בו זכה בעונה שעברה, אך השיג בחירה רביעית ברציפות לחמישיית העונה, אם לא סופרים את השנתיים בהן הוא שיחק בפריס. גם עם שמות גדולים יותר שמגיעים להפועל, גינת שומר על מקומו הקבוע בחמישייה כצלע חשובה, והעונה שיפר את הקליעה שלו מחוץ לקשת, אך במקביל חווה ירידה משמעותית באחוזי העונשין, כשהמשחק המכריע של חצי הגמר נגד קריית אתא שיקף זאת היטב, ובו גינת סיים עם 9/13 מהשדה ו-4/6 לשלוש, אך 0/2 בלבד מקו העונשין. גינת אמור היה לקבל את הפרס מידיו של ליאם אור, שלא יכול היה להגיע. ליאם בן ה־18, אוהד הפועל תל-אביב שנחטף מביתו בקיבוץ רעים בשבעה באוקטובר, שהה בשבי חמאס ושוחרר באחת מהעסקאות להשבת החטופים כעבור כחודשיים.

רומן סורקין (מכבי תל-אביב) – 16.2 נקודות, 5.9 ריבאונדים, 1.2 אסיסטים וחסימה, 64% מהשדה, 48.8% לשלוש ו-65.2% מהקו.

באופן טבעי, ה-MVP והשחקן הישראלי של העונה נכנס גם לחמישיית העונה. את הפרס של חמישיית העונה העניקו לו של שי וגיל בנימין, בנותיו של רון בנימין ז"ל. רון בן ה-53 היה אוהד מכבי תל אביב, שיצא לרכיבה על אופניים עם קבוצת רוכבים בשבעה באוקטובר. הוא נחטף לעזה בעת שניסה לחזור חזרה לביתו וכעבור חודשים ארוכים קיבלה המשפחה הודעה שהוא נרצח באותה שבת וגופתו הושבה לארץ במבצע צבאי.

אמין סטיבנס (עירוני קריית אתא) – 17.2 נקודות, 7.5 ריבאונדים, 2.1 אסיסטים, 1.3 חטיפות, 54.8% מהשדה ו-64.2% מהקו.

גם הפתעת העונה מקריית אתא קיבלה נציג בחמישיית העונה, וזהו הגבוה אמין סטיבנס, שהוביל את קריית אתא לעונה סדירה בה הם גברו על מכבי והפועל ת"א, הפועל ירושלים וחולון, והפכו לקבוצה הראשונה במאה ה-21 שמשלימה את הסריה הזאת, העפילו לחצי גמר גביע המדינה וסיימו את העונה הסדירה במקום השישי בליגה. כל זה לא הספיק להם כשהם ניצחו 3- 0 את מכבי רמת גן ברבע הגמר וכבר הובילו 1- 0 על הפועל ת"א בחצי הגמר, אך אז הם הפסידו שני משחקים וסיימו את העונה בצורה מאכזבת מבחינתם, אך בראש מורם. סטיבנס קיבל את הפרס מידיו של אלי שתיוי, אביו של עידן שתיוי, שהגיע כדי לצלם את פסטיבל הנובה. מהרגעים האחרונים המתועדים לפני חטיפתו יודעים שהוא ניסה לנסוע כמה שיותר מהר לתל אביב, אך הוא נחטף לעזה וככל שידוע הוא מוחזק עדיין בשבי החמאס.

החמישייה השנייה:

תמיר בלאט (מכבי תל-אביב), ג'יימס בייטמון (עירוני קריית אתא), אדם אריאל (מכבי רמת גן), ג'יילן הורד (הפועל תל-אביב), ג'סטין סמית (הפועל חולון).

מאמן העונה – שרון אברהמי (עירוני קריית אתא):

מאמן העונה מגיע, שלא במפתיע, מהפתעת העונה מקריית אתא. שרון אברהמי מאמן את הקבוצה כבר יותר מ-6 שנים, והעונה הוא הצעיד אותה לשיאים חדשים שאיש לא דמיין טרם תחילת העונה, ואותם הזכרנו כבר בפסקה על סטיבנס. אברהמי קיבל את הפרס מידיה של סימונה שרם, אמו של ליאם שרם – שנרצח בעיר שדרות בשבעה באוקטובר. ליאם בן ה-26 היה סטודנט למנהל עסקים ויזמות באוניברסיטת רייכמן, ויזם צעיר של מגרשי ספורט למען הקהילה. המגרש הראשון היה מגרש כדורסל שנחנך תחת שרביטו בשיתוף עיריית תל אביב-יפו בנווה צדק, ואת השני – בפארק הירקון – הוא הכין ותכנן אך לא הספיק לחנוך בעצמו. אימו וחבריו חנכו השבוע את המגרש והוציאו לפועל את הרעיון שלו.

פרסים שחולקו קודם לכן:

השחקן השישי – ג'ורדן כהן (מכבי עירוני רמת גן)

תגלית העונה – בן שרף (עירוני קריית אתא)

השחקן המשתפר – שחר עמיר (הפועל חולון)

שחקן ההגנה – גיא פלטין (עירוני קריית אתא)

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.
Subscribe
Notify of
28 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
asaf
13/06/2024 19:15:49

תודה לצוות על יופי של פריוויו.
כאוהד הפועל יש בעיניי 3 מפתחות לנצח את הסדרה הזו:
1. ריבאונד הגנה – מכבי בכל הדרבים העונה נהנתה מהמון הזדמנויות שניות בהתקפה ואסור להפועל לאפשר את זה.
2. שליטה בקצב המשחק ופה הרבה תלוי על הכתפיים של אניס,טימור וגם אנגולה.
3. תרומת ישראלים- למכבי יש את סורקין ,בלאט וגם כהן ודיברתלומאו שתמיד מופיעים במעמדים הללו. בהפועל זה גינת וטימור והיא תהיה חייבת לקבל תרומה גם מזלי,האנס ואולי בני אם יקבל צ'אנס.

asaf
13/06/2024 19:16:54

ברור אגב שאני בתחזית עם מתן אבל זה בעיקר ווישפול כאוהד הפועל בריאלי רוב הסיכוי שזה ייגמר כמו העונה שעברה 2-1 למכבי.

sroni741
sroni741
13/06/2024 19:49:04

פריוויו מעולה ומכבד. הבעיה לדעתי היא שיש יותר סיכויים שידובר על מה שקורה ביציעים ועל הספסלים מאשר על הכדורסל.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

יאללה מכבי לנגב

asaf
13/06/2024 21:14:47

להפועל אין סיכוי בקצב משחק הזה. בתחרות קליעות מכבי תנצח בסוף.

אילן
13/06/2024 21:19:20

לכל מי שתהה למה רשמו את תומאסון, רוב הנקודות של הפועל מהידיים של מנפורד (12 נקודות בסוף הרבע) נעשו על לורנזו בראון.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  אילן

לורנזו זה קונוס נע

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

יאללה לדרוס לנגב הם רק יודעים לקלל ולהדליק אבוקות

אילן
13/06/2024 22:12:01

גם שימי בא לראות את המותחן.

IMG_20240613_220856
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

לורנזו חלש מכדרר סביב עצמו קטש הלל לישון

אילן
13/06/2024 22:24:24

שלוש שלשות רצופות של מכבי. בהתחשב באחוזים שלהם הערב זה חתיכת הישג שמדליק פה את ההיכל.

אילן
13/06/2024 22:26:10
Reply to  אילן

אבל בר טימור דואג להשתיק אותם מהר מאוד עם שלשת מומנטום כמעט על הבאזר של הרבע השלישי.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

שריקה ביזיון על סורקין הוריד ידיים מאחורי הגב וקיבל שריקה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אוויר מוחלט נגד אנגולה שמר מעולה שריקה בזיון

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

שריקת אוויר נגד גון די 3 זריקות אוויר

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

שכחו מהצאלנגים המאמנים

אילן
13/06/2024 22:46:27

כשקטש כבר לקח זה היה על אירוע סופר מוזר.
הרי לבטל עבירה אי אפשר בצ'אלנג'.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

חחח גון די ואניס,זורקי ראשים מדופלמים נתקעו אחד בשני כדורי באולינג על הריצפה חחח

איצקו
איצקו
13/06/2024 22:45:36

וואלה הביא לו פצצה לפרצוף

איצקו
איצקו
13/06/2024 22:46:17

קולסון זה שחקן שחי את הדרבי
אוהב את הטארשטוק
כל-כך כיף לראות אותו

האווי לאסוף
האווי לאסוף
14/06/2024 0:34:23

היה ארוך מדי בשביל הלב הזקן שלי. אם היה אפשר להודיע על זהות המנצחת מראש זה היה נחמד, היו נחסכים ממני הרבה יסורים.
תודה רבה חבר'ה

דוקטור רזי הופמן
14/06/2024 8:21:04

לפי מה שהבנתי, אם מכבי מנצחים בדרייב אין הם שוקלים להניף את הצלחת במקום אחר.
החשש מפורעי החוק והחוליגנים באדום.

asaf
14/06/2024 18:40:43

תודה על הסיקור. כתבתי בהתייחס לפירוויו על 3 נק' מפתח להפועל :
שליטה בקצב המשחק-הפועל הצליחו פרט
לרבע הראשון די להכתיב את הקצב שרצו ובמיוחד אניס ניהל מעולה את המשחק עד
שנפל מהרגליים.
לצמצם ריבאונד התקפה של מכבי- הפועל הצליחו בזה חלקית , חטפו מזה פחות נזק מדרבים קודמים העונה.
תרומת ישראלים- פה הפועל לא הצליחה לתת פייט זה היה גינת וטימור עד שנפצע לעומת זה במכבי כל 5 הישראלים תרמו במידה כזו או אחרת. בתור אוהד הפועל יצאתי אופטימי, אני חושב שבתיקונים קטנים ,עוד קצת תרומת ישראלים ואולי גם אנגולה שייתן משהו והקהל הביתי אפשר להביא את הסדרה למשחק 3.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  asaf

אניס הזכיר לי את טריי במראה שלו חחח