You are currently viewing פריוויו למשחק 3 בחצי גמר הפלייאוף – הפועל תל אביב מארחת את קרית אתא במשחק של להיות או לחדול / אילן אגינסקי

פריוויו למשחק 3 בחצי גמר הפלייאוף – הפועל תל אביב מארחת את קרית אתא במשחק של להיות או לחדול / אילן אגינסקי

הערב בשעה 21:00 תארח הפועל תל אביב את קרית אתא למשחק מספר 3 בסדרה. ניצחון של כל אחת מהקבוצות תעלה אותם לגמר. הפועל תל אביב עשתה את שינוי הזרים היחיד שמותר בסדרה כשרשמה למשחק 2 את אייזיה מיילס במקום קייל אלכסנדר.

אניס ינווט, על פיו הפועל תל אביב תקום או תיפול. קרדיט: מאור אלקסלסי, מנהלת הליגה

משחק 2 היה צמוד ומותח עד למצב של שוויון 57 שבע וחצי דקות לסוף אבל אז הפועל תל אביב או טיילר אניס תחליטו אתם, פתחה מבערים בריצת 2-13 ולא הביטה לאחור. הסתיים 62-70. למרות ההפסד הצפוניים יכולים לצאת מעודדים מכך שעמדו בתכנית המשחק שלהם, הורידו את קצב המשחק של סגנית האלופה וכפו עליהם את אחוזי הקליעה והאיבודים הנדרשים.

אצל הפועל תל אביב מאמינים ומצפים מן הסתם שערב קליעה לא טוב בלשון המעטה ל-3 עם 29 אחוז בלבד לא יחזור על עצמו פעמיים ברצף. קרית אתא שומרת אזורית בחלקים גדולים מהמשחק, מאפשרת זריקות יחסית נוחות מהטווח והם צריכים לקלוע, בלי האלמנט הזה הם יתקשו מאוד. אני מאמין שזו הסיבה שהפועל תל אביב רשמו את מיילס שעל הנייר יש לו קליעה לא רעה.

אצל קרית אתא שהשאירו 14! נקודות על הקו יקוו לשפר את אחוזי הקליעה מהעונשין שעמדו על 46 אחוז בלבד. שרון אברהמי מודע לעניין ואמר אחרי ההפסד בשבת "בסוף זה מה שמתסכל עוד יותר – להגיע למשחק כזה ולעשות 12 מ־26 מהעונשין. גם אם היינו ב־60/65 אחוזים, שזה לא אחוז טוב – נגיד 17/26 – היינו במשחק עד השנייה האחרונה. פשוט הגענו לקו, שיחקנו בחלק מהמקרים טוב ונכון, עשו עלינו פאולים ולא קלענו עונשין" אמין סטיבנס שכבר דובר עליו רבות הוא הסנטר היחיד של קרית אתא וגם את המשחק האחרון סיים עם דאבל דאבל של 16 נקודות ו-10 ריבאונדים אבל אם הוא לא יצליח לקלוע באופן סביר מהקו תהיה לקרית אתא בעיה בצד ההתקפי. בצד ההגנתי דדאס ואניס קלטו את הקטע שהם מקבלים אותו בחילוף ותוקפים את הרגליים העייפות שלו. אברהמי יצטרך למצוא פתרונות. אולי אחד הפתרונות יכול לבוא בדמות אייזיה מיוסיוס. הוא אמנם לא ברמה של שחקן בליגת העל ולא שיחק כמעט בסדרה אבל אולי הוא יוכל לתת כמה דקות מנוחה לסטיבנס בן ה-34 ששיחק בשבת 35 דקות ובחמישי 37 דקות. כי עם שלושה זרים ושבעה שחקנים בלבד ברוטציה יהיה קשה לקרית אתא לנצח.

שני המאמנים התייחסו אחרי המשחק ה-2 לאופי החזק של קבוצותיהם. סטפאנוס דדאס אמר "זה היה ניצחון של אופי, אני רוצה לראות את האופי הזה מכל קבוצה שלי. אני מניח, ממה ששמעתי מאנשים סביב הקבוצה, שזו הפעם הראשונה במשחק של להיות או לחדול שהראינו אופי לאורך כל 40 הדקות" שרון אברהמי גם כן דיבר על אופי "4 מ־17 לשלוש – לא מכיר הרבה קבוצות שהיו גם נשארות במשחק ככה, אבל לחבר'ה יש הרבה אופי"

קרדיט: דני מרון, מנהלת הליגה

שני השחקנים הבולטים בקבוצות גם התייחסו ללחץ לקראת המשחק הגורלי שיכריע בין דרבי בגמר הפלייאוף לסנסציה בגמר הפלייאוף. תומר גינת בצד האדום "בפלייאוף ניצחון הוא מה שמעניין. אנחנו מחזירים את הסדרה – יום שני, עוד 48 שעות – אלינו הביתה, וחזרנו להיות תלויים בעצמנו". "ברור שיש לחץ, אנחנו פייבוריטים, בפיגור 1:0 – יש לחץ ומרגישים אותו אבל צריך להתמודד עם הלחץ. יש פה המון שחקנים מנוסים, מאמן מנוסה – ואנחנו בסופו של דבר באים לעשות את העבודה שלנו על הצד הכי טוב ביותר. היום זה הביא לנו ניצחון, צריכים עוד אחד ביום שני" בצד הלבן רז אדם "אני עדיין מאמין שאנחנו יכולים לנצח ביום שני, נבוא חזקים ומאוחדים ואני מקווה מאוד ומאמין שזה יקרה"


Subscribe
Notify of
7 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
עמיחי קטן
10/06/2024 17:59:58

תודה אילן

asaf
10/06/2024 18:51:08

תודה אילן. סיכום מצוין למשחק 2 והכנה מצוינת למשחק 3 . בעיניי איש המפתח בהפועל הוא אניס והוא הראה את זה במשחק השני שבמחצית השנייה במו ידיו הביא את הניצחון.
כל עוד מנפורד ממשיך לא לחזור לעצמו ואנגולה פצוע הוא די היוצר היחיד בהפועל.

asaf
10/06/2024 18:52:31
Reply to  asaf

קריית אתא מנגד חייבת את בייטמן אקטיבי במשחק הזה. היא לא יכולה להרשות לעצמה רק את סטיבנס מבין הזרים. הישראלים שלה תמיד נותנים את התפוקה.

עמיחי קטן
10/06/2024 21:48:00

מהמשחקים האלה שהוכרעו עוד לפני שהתחילו. מטח שלשות הזוי ומנגד קריית אתא מאבדים מלא

עמיחי קטן
10/06/2024 22:20:46

אפשר רק לקוות שהגמר יהיה יותר מעניין

סכין בגב האומה
סכין בגב האומה
11/06/2024 11:23:04

כל הכבוד לשרון אברהמי על התלכיד שהוא בנה בקרית אתא, אבל מול הפועל – גם לא ביום מטורף לשלוש – זה לא ממש כוחות. הצליח להפתיע במשחק הראשון בעיקר כי בהפועל חשבו שמה שהספיק מול הפועל חיפה יספיק גם כאן.