You are currently viewing מכבי תל אביב עולה ל-1-0 מול הפועל ירושלים בחצי גמר הפלייאוף / עידן ארווץ

מכבי תל אביב עולה ל-1-0 מול הפועל ירושלים בחצי גמר הפלייאוף / עידן ארווץ

קרדיט לתמונה: מנהלת הליגה

הפועל ירושלים ומכבי תל אביב נפגשו אתמול למשחק הראשון בסדרת הטוב מ-3, במסגרת חצי גמר פלייאוף ליגת ווינר.

שתי הקבוצות עוברות עונה משוגעת, מלאה בתהפוכות. האחת, הצהובה, התחילה את העונה עם הרבה אופטימיות. המשכיות של רוב הסגל מהעונה שעברה וחיזוק במקומות שהיו זקוקים, גרמו לאוהדים להאמין שהשנה זה אפשרי. המטרה כמובן הייתה להעפיל לפיינל פור היורוליג, אחרי עשור בו לא נכחו באירוע אף לא פעם אחת. העונה של הצהובים התחילה בהפסד בגמר גביע ווינר להפועל ירושלים, שאחריו הגיע השבעה באוקטובר וכל שבעקבותיו. הקבוצה העבירה את אולמה הביתי במסגרת היורוליג לבלגרד והעונה השתנתה לחלוטין. גם העונה, מכבי הודחה בשלב רבע גמר היורוליג במשחק החמישי, הפעם פול פנאתינייקוס היוונית. גם העונה, מכבי הפסידה את גביע המדינה, וגם העונה זה היה להפועל ירושלים. את העונה ליגה היא סיימה במקום הראשון, מה שמעניק לה יתרון ביתיות לאורך כל הפלייאוף. בשלב רבע הגמר, הדיחה הקבוצה של עודד קטש את עירוני נס ציונה בסוויפ ועלתה לחצי הגמר.

הפועל ירושלים, מהצד השני, גם היא התחילה את העונה באופטימיות גדולה. גם היא השאירה את רוב הסגל מהעונה שעברה, עונה שלא מעט מאוהדיה מגדירים אותה כ"עונה הטובה ביותר בשנים האחרונות". אשתקד הקבוצה זכתה בגביע המדינה והגיעה לגמר ליגת האלופות של פיב"א. גם את העונה, הקבוצה פתחה חזק כשזכתה בתואר הראשון של העונה – גביע ווינר – על חשבונה של מכבי תל אביב. בשבעה באוקטובר, חוותה הקבוצה בעיות גם כן והעבירה גם היא את אולמה הביתי במסגרת האירופית לבלגרד. בליגה הקבוצה דשדשה, בעיקר בשל סירובם של הזרים להגיע לארץ בתחילת המלחמה, ועזיבתו של המאמן אלכסנדר דז'יקיץ' בעקבותיה. מחליפו של דז'יקיץ', איליאס קנצוריס, לא סיפק את הסחורה ובמשמרת שלו הקבוצה הודחה מליגת האלופות של פיב"א רק בשלב הבתים השני – שלב לפני רבע הגמר. מאז עזב גם כוכב הקבוצה זאק הנקינס, ויונתן אלון, המנהל המקצועי של הקבוצה, קיבל על עצמו את תפקיד המאמן ומאז עזיבתו של קנצוריס עומד על הקווים. במשמרת של אלון, זכתה הקבוצה בגביע המדינה אחרי שגברה בגמר על מכבי תל אביב. יונתן אלון עמד לפני המשחק אמש על מאזן של 11 ניצחונות מול 2 הפסדים בלבד מאז מונה למאמן אחרי עזיבתו של היווני. הירושלמים סיימו את העונה הסדירה במקום ה-4 בטבלה, ובשלב רבע הגמר הדיחו את הפועל חולון בסוויפ.

למשחק שתי הקבוצות הגיעו עם חוסרים. בעוד מכבי התרגלה לחסרונו של וויד בולדווין, שנפצע בסדרת רבע גמר היורוליג מול פאו, הפועל ירושלים התבשרה במשחק האחרון בסדרת רבע הגמר מול חולון כי כוכבה של הקבוצה, ליוואי רנדולף, מועמד ל-MVP של העונה בליגה, נקע את רגלו וייעדר לפחות מהמשחק הראשון בסדרה מול מכבי תל אביב. במקומו נרשם לסדרה טרבור לייסי, שהגיע לקבוצה לא מזמן על תקן שחקן אימונים בעיקר.

מהלך המשחק:

רבע 1: 19:26 להפועל ירושלים

החמישיות: מכבי עלתה עם לורנזו בראון, ג'ו תומאסון, בונזי קולסון, ג'ייק כהן וג'וש ניבו. הפועל ירושלים עם ספידי סמית', קאדין קרינגטון, כריס ג'ונסון, נמרוד לוי וג'אקורי וויליאמס. הרבע הראשון היה שייך להפועל ירושלים: האדומים פתחו את המשחק יותר טוב והובילו כבר ב-9 בתחילת המשחק: 15:6. נמרוד לוי וקאדין קרינגטון היו מצוינים בצד האדום, כשבצד השני ריברו ובלאט שומרים את מכבי קרוב ולא נותנים לירושלים לברוח עד סיומו של הרבע הראשון. זוסמן קלע את הנקודות הראשונות שלו וזה 26:19 אחרי 10 דקות.

קרינגטון פתח את המשחק מצוין. קרדיט: מנהלת הליגה

מחצית: 48:44 להפועל ירושלים

מכבי קצת נרגעה מההלם, והתחילה לשחק עם הגבוהים שלה. רבע טוב של ג'וש ניבו, חסיאל ריברו וגם רומן סורקין שקלע את השלשה הראשונה של הצהובים במשחק נתן למכבי יתרון ראשון במשחק. ספידי סמית' נכנס למשחק אצל האדומים וקולסון עלה על הלוח לראשונה במשחק אצל מכבי. תמיר בלאט עם האסיסט השישי שלו במחצית, וקרינגטון עם 3 זריקות עונשין על סף המחצית, ושתי הקבוצות יורדות ברבע יחסית שקול, 48:44.

תמיר בלאט. נכנס למשחק טוב. קרדיט: מנהלת הליגה

רבע 3: 66:64 להפועל ירושלים

הפועל ירושלים התחילה את הרבע עם ריצה שהגדילה את הפער שוב ל-9 נקודות, בהובלתו של ספידי סמית'. תמיר בלאט המשיך מאיפה שעצר עם אסיסטים ושלשות שלו, והיתרון של ירושלים הופך להיות יתרון של מכבי. נועם דוברת עלה נהדר מהספסל עם 5 נקודות רצופות שלו, וזה שוב 4 לירושלים. סורקין הוסיף עוד שלשה ואליי-הופ ענק של ספידי סמית' לג'אקורי וויליאמס בסופו של הרבע, ובסיום הרבע השלישי יש לנו משחק כמעט חדש לגמרי, 66:64 לירושלמים.

ספידי סמית'. משחק טוב שלו. קרדיט: מנהלת הליגה

סיום המשחק: 89:82 למכבי תל אביב

לא מעט שריקות שנויות במחלוקת ברבע האחרון. הפועל ירושלים הגיעה מוקדם מאוד ל-5 עבירות קבוצתיות ומכבי תל אביב הלכה פעם אחר פעם לקו. כ-5 דקות לסוף המשחק מכבי תל אביב הפכה את התוצאה ולא שמטה את היתרון עד הסוף. ריצת 7:0 של מכבי לקראת סוף המשחק סגרה את המשחק ו-6 נקודות של ספידי סמית' לא עזרו לירושלים להפוך מחדש את התוצאה. 89:82 בסיום למכבי תל אביב שעולה ל-1-0 בסדרה.

רשימת הקלעים:

מכבי תל אביב: תמיר בלאט (11 אסיסטים), בונזי קולסון (9 ריבאונדים) וחסיאל ריברו 16 כל אחד, רומן סורקין 14, ג'וש ניבו 11 (6 ריבאונדים), לורנזו בראון 8 (2-6 לשתיים, 0-5 לשלוש), רפי מנקו, ג'ון דיברתולומיאו, ג'ייק כהן וג'ו תומאסון 2 כל אחד.

הפועל ירושלים: קאדין קרינגטון 24 (5-9 לשתיים, 3-7 לשלוש, 5-5 מהקו), ספידי סמית' 20 (4-6 לשתיים, 3-3 מהקו, 6 אסיסטים, 6 איבודים), נמרוד לוי 13 (5-5 לשתיים), ג'אקורי וויליאמס (3-5 מהשדה) וכריס ג'ונסון (6 ריבאונדים) 8 כל אחד, נועם דוברת 5, יובל זוסמן (0-6 מהשדה) ואור קורנליוס 2 כל אחד. שותפו אך לא קלעו: טרבור לייסי ואלכס טיוס.


בנימה אישית על המשחק:
החלטות שיפוט רעות, בעיקר במחצית השנייה, הלכו בעיקר לטובת מכבי תל אביב. במבט על המספרים: 33 עבירות נשרקו לחובת הפועל ירושלים, רק 19 לחובת מכבי תל אביב. מכבי הלכה 37 פעמים לקו העונשין והשיגה משם 28 נקודות. הפועל ירושלים הלכה 19 פעמים לקו והשיגה משם 13. הכדורסל הישראלי צריך לעשות חושבים ולהבין איך ממשיכים בסיטואציה שכזאת. כמות הפעמים שמכבי הלכה לקו היא הגדולה ביותר שקבוצה הלכה לקו העונה ב-40 דקות.

גם העבירה הזו, אגב, אחרי "בדיקת מוניטור", נשרקה כעבירה רגילה ולא בלתי ספורטיבית

אחרי המשחק, דיברו מאמני הקבוצות:

יונתן אלון, מאמנה של הפועל ירושלים: "היה משחק טוב. שלטנו בחלקים גדולים מהמשחק. כמה טעויות שעשינו, כמה החלטות לפה ולפה והמשחק הלך לכיוון אחר. כל הכבוד למכבי. שיחקנו עכשיו 3 משחקים נגד חולון, אני לא יודע כמה עבירות נשרקו במשחקים האלה, שתי הקבוצות באו לשחק והייתה הבנה שזה פלייאוף, ופתאום מכבי בחצי השני הלכו 26 פעמים לקו. אנחנו לא עמדנו 26 פעמים על הקו ב-2 משחקים. אנחנו כולנו חיים בעולם הכדורסל הזה ביחד. אנחנו רוצים לתת מוצר טוב לקהל, לאוהדים ושיאהבו את המשחק הזה. אם קבוצה עושה אימון קליעות עונשין במחצית או ברבע הרביעי אז זה הכדורסל שנראה. אז נעבוד יותר טוב על העונשין שלנו ואולי אנחנו גם נקבל 37 זריקות. לא יודע מתי אני זוכר משחק שבו קבוצה ב-40 דקות קיבלה 37 זריקות עונשין. אני אוהב לשחק עם 10 שחקנים ברוטציה, לא מתכוון לשחק עם זה לקראת משחק 2".
עודד קטש, מאמנה של מכבי תל אביב: "היה משחק עם המון עצבים. בחצי הראשון היינו מאוד לחוצים, רצינו יותר מדי, נתנו להם לקלוע באחוזים גבוהים, והיינו לא רגועים לפעמים. אני יכול להבין, אני חושב שכולנו חווינו את שפת הגוף שלנו ואפשר להבין את זה כשמשחקים סדרת חצי גמר שהיא הטוב מ-3. אני חושב שזה צריך להיות אחרת. חצי שני היינו יותר רגועים, בסוף מה שניצח את המשחק עבורנו זו תוספת הריבאונדים שלקחנו, וניצלנו את היתרון של הגבוהים שלנו, שיחקנו יותר חכם התקפית".

הקבוצות תיפגשנה למשחק השני בסדרה, ואולי האחרון בה, ביום שישי הקרוב בארנה בירושלים. הפועל ירושלים כמובן תרצה לאזן את הסדרה ל-1-1, בעוד מכבי רוצה להבטיח את מקומה בגמר הליגה. הירושלמים יוכלו רק לקוות שליוואי רנדולף יחלים מהנקע (5 ימים אחרי שהוא קרה), ויעלה לשחק.

הערב ב-21:00: הפועל תל-אביב – עירוני קריית אתא:
סגנית האלופה תארח הערב את הפתעת העונה במשחק שיפתח את סדרת חצי הגמר השנייה. על אף שהפועל ת"א היא פייבוריטית ברורה, היא תשחק הערב נגד יריבה עיקשת שאף ניצחה במשחק היחיד בין הקבוצות שהתקיים באולמה הביתי של הפועל ה"דרייב-אין", אם כי האדומים ניצחו בשני המשחקים הבאים – אחד בקריית אתא ואחד בחדרה בעקבות עונש רדיוס שהושת על התל-אביבים.

Subscribe
Notify of
5 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
עמיחי קטן
06/06/2024 19:19:22

תודה עידן.
אני חושב שהגזימו קצת עם עניין השיפוט שלא היה טוב בחצי השני, אבל לא מעיד על הכדורסל הישראלי בכללותו, וזה היה מקרה קלאסי שבו הפער בכמות זריקות העונשין הוא הגיוני בהתחשב בפער בין כמות הפעמים שהקבוצות הלכו לצבע.
כתבתי בתגובות לפריוויו אתמול שהפער לטובת מכבי בזריקות עונשין היה רק ברבע האחרון (22- 4), והתחושה שלי הייתה שהשיפוט נהיה רך מאוד באופן כללי לקראת סוף המשחק, וזה שיחק לטובת הקבוצה שתקפה את הצבע ולא הרבתה לזרוק מרחוק.
מכבי ללא בולדווין וניבו להמשך הסדרה, ואני מאמין שאם ירושלים ישחקו נכון יותר בהתקפה הם יהיו בעמדה טובה מאוד כד לנצח את המשחק.

Air Canada
Air Canada
06/06/2024 22:23:49

תודה רבה. בתור אוהד הפועל אני מאמין שאנחנו הקבוצה הכי טובה בארץ וראינו את זה בגמר הגביע ואתמול עד הרבע האחרון בו השופטים פשוט הצילו את מכבי. מבאס לשחק 5 נגד 8 אבל זה מה יש. מקווה שמחר נראה תצוגת שיפוט נורמלית כי אז בטח בארנה אנחנו צריכים ויכולים לנצח

עמיחי קטן
06/06/2024 23:01:37
Reply to  Air Canada

מכבי בלי בולדווין וניבו מחר, ואז ייתכן שאתם יותר טובים אבל אני לא חושב שהגביע משקף יותר מ-3 משחקי הליגה העונה והמשחק אתמול היה מאוד צמוד גם לפני הרבע האחרון

עמיחי קטן
06/06/2024 23:14:26

אני מסכים עקרונית, אבל גם הגביע לא משקף הרבה – רבע אחד מדהים שלא בהכרח משקף. חוץ ממנו ומהמשחק אחרי הגביע, הכל היה צמוד והפערים בין הקבוצות, אם יש כאלה, הם לא גדולים.
אני חושב שבסגל מלא מכבי עדיפים, אבל זה לא קרה ולא יקרה העונה, אז זה לא משנה