You are currently viewing פריוויו לחצי גמר ליגת ווינר ובלוג חי למשחק 1 בין מכבי ת"א להפועל י-ם / צוות הופס כדורסל אירופי

פריוויו לחצי גמר ליגת ווינר ובלוג חי למשחק 1 בין מכבי ת"א להפועל י-ם / צוות הופס כדורסל אירופי

אתר מנהלת הליגה
אתר מנהלת הליגה

שלב רבע הגמר הושלם עם 4 סוויפים ביום ראשון, והערב ייפתח שלב חצי הגמר של הפלייאוף בליגת ווינר, כאשר האלופה מכבי תל-אביב תפגוש את מחזיקת הגביע הפועל ירושלים, ואילו סגנית האלופה הפועל תל-אביב תפגוש את הפתעת העונה עירוני קריית אתא. איתנו בצוות היום – אהרון שדה, אילן אגינסקי, מתן יעקובי, עידן ארווץ ועמיחי קטן

מכבי תל-אביב – הפועל ירושלים:

מאזן ביניהן העונה: 3- 0 למכבי ת"א. כל זה בליגה בלבד, כאשר הירושלמים ניצחו בשני הגמרים העונה, גם בגביע ווינר עוד לפני פרוץ המלחמה וגם בגמר הגביע לפני פחות מחודש.

מאזן עבר בפלייאוף: 10- 0 למכבי תל-אביב. שתי סדרות חצי גמר שהסתיימו בתוצאה 3- 1 ב-1990 ו-1998, שתי סדרות חצי גמר שהסתיימו בתוצאה 3- 0 ב-1991 ו-2013, סדרת גמר אחת שהסתיימה ב-3- 1 לטובת מכבי ב-1999, הפעם היחידה שבה יתרון הביתיות היה של הירושלמים, 3 סדרות גמר שהסתיימו ב-3- 0 ב-1996, 1997 ו-2001, ועוד שני גמרים רצופים בשיטת הפיינל-פור, ב-2006 מכבי הביסו 96- 66 וב-2007 הם ניצחו 80- 78 במשחק דרמטי במיוחד. הקבוצות לא נפגשו בפלייאוף מאז 2013, רצף מפתיע במיוחד לאור העובדה שהן זכו ב-8 מ-10 האליפויות שחולקו מאז, כולל שתי האליפויות הראשונות בתולדות הפועל ירושלים.

מכבי תל-אביב:

סגל: אנטוניוס קליבלנד (לא בסגל), ג'יימס ווב (לא בסגל), לורנזו בראון, וויד בולדווין (פצוע), רפי מנקו, רומן סורקין, ג'ון דיברתולומאו, חסיאל ריברו, ג'ייק כהן, עומר מאייר, ירון גולדמן, ג'ו תומאסון, ג'וש ניבו, תמיר בלאט, בונזי קולסון.

מאמן: עודד קטש. עונה שנייה בקדנציה הנוכחית בקבוצה, שזכה באליפויות עם גלבוע/גליל ועם מכבי בעונה שעברה, וגם בשני גביעים עם ירושלים.

רבע הגמר: ההתקפה הצהובה להטה נגד נס ציונה עם ממוצע של 104.3 נקודות למשחק ב-56.7% מהשדה ו-49.4% לשלוש וניצחו את הסדרה בהפרש מצטבר של 100 נקודות. זה כנראה מעיד בעיקר על פערי הרמות ברבע הגמר ועל כך שמכבי ת"א היא הטובה ביותר בארץ בהמחשת פערי הרמות נגד יריבות ממרכז הטבלה, אבל גם על פוטנציאל התקפי מאוד גבוה, אותו ראינו לאורך כל העונה בכל המסגרות, כולל 103 נקודות במשחק האחרון נגד הפועל ירושלים למשל. מצד שני, דווקא בכמה משחקים מכריעים העונה מכבי נתקעו התקפית בשלבי ההכרעה והפסידו אותם, ובעיקר בגמר הגביע נגד אותה הפועל ירושלים.

הפועל ירושלים:

סגל: קאדין קרינגטון, כריס ג'ונסון, אלכס טיוס, ברינטון למאר (לא בסגל), טרבור לייסי, נועם דוברת, נמרוד לוי, ליוואי רנדולף (פצוע), ג'אקורי וויליאמס, אפק אמסלם, עוז בלייזר, ניב פרי, גבי צ'אצ'אשוילי (פצוע), ספידי סמית, אילון פולג, יובל זוסמן, אור קורנליוס.

מאמן: יונתן אלון. המנהל המקצועי משמש בפועל כמאמן הקבוצה בחודשיים האחרונים, וזה עובד להם לא רע בכלל עד כה עם מומנטום חיובי בליגה וזכייה בגביע המדינה.

רבע הגמר: הפועל חולון, גם בסגל הקצר שהיה לה, היא יריבה עיקשת, והצליחה לכפות על מחזיקת הגביע הארכה במשחק 1 ומשחק צמוד נוסף במשחק 2, לפני שמשחק 3 הסתיים בניצחון נוח ירושלמי שהשלים את הסוויפ. לא בפעם הראשונה העונה, ראינו את ירושלים מתקשים במשחקים צמודים מצד אחד, אך יודעים לייצר עצירות הגנתיות כשצריך ולייצר ריצות משמעותיות לפעמים. ביחס ל-2 הקבוצות מתל-אביב, ששיחקו נגד יריבות שהגיעו מהבית התחתון ופערי הרמות ניכרו, ירושלים עברו אתגר מורכב יותר נגד חולון, קבוצת צמרת עקבית בשנים האחרונות, ואולי זה יועיל להם לקראת המאבק נגד האלופה ומוליכת הטבלה.

מאצ'-אפים מרכזיים:

תמיר בלאט 1.84 בן 27 VS ספידי סמית' 1.91 בן 31.

בלאט חווה עונה נהדרת תחת עודד קטש כשהוא משחק בליגה 21.8 דקות בממוצע וקולע ב-32.2 אחוז ל-3 ומוסר 6.3 אסיסטים בממוצע על 2.3 איבודים מה שמקנה לו את המקום השישי בליגה ביחס אסיסטים/איבודים אך את המקום הראשון באסיסטים לדקה. כשבלאט פוגש את ירושלים במשחקי נוקאאוט משהו שם פחות עובד. הגארדים הגבוהים של ירושלים כמו ספידי סמית' לוחצים אותו ולא מאפשרים לו לחשוב בקלות על מסירות ועל זריקות קלות ל-3. בגמר גביע ווינר הוא סיים עם 4 נק' עם 0/5 ל-3 ו-6 אסיסטים ב-29 דקות . בגמר גביע המדינה הוא סיים עם 8 נקודות ב-2/7 ל-3 ו-7 אסיסטים ב-28 דקות.

ספידי סמית' שזו עונתו השנייה בירושלים מביא בעונתו השנייה נתונים דומים לעונתו הראשונה שגם בה זכה בגביע אך הודח בחצי גמר הפלייאוף. למרות הנתונים הנהדרים והטיקט ההגנתי שלו סמית' עדיין לא נתפס בקרב אוהדי ירושלים כמי שיכול להביא את הקבוצה למקומות שבהם היא רוצה להיות בארץ ובאירופה.
סמית' משחק בליגה 29.4 דקות בממוצע, קולע ב-34.9 אחוז ל-3 כשמה שמשותף לבלאט ולו זה שכמות הזריקות ל-3 גדולה משמעותית מכמות הזריקות ל-2. סמית' מוסר 6.3 אסיסטים בממוצע על 2.3 איבודים מה שמקנה לו את המקום הראשון בכמות האסיסטים ואת המקום השני ביחס אסיסטים איבודים ואת המקום השני באסיסטים לדקה.
במשחקי הנוקאטוט מול מכבי העונה, בגביע ווינר סמית' קלע 21 נקודות עם 4/7 ל-3 ב-29 דקות ו-2 אסיסטים למשחק. בגמר גביע המדינה קלע 12 עם 3/8 ל-3 ומסר 15 אסיסטים ב-32 דקות

בהיעדרו של ליוואי רנדולף, לפחות במשחק הראשון בסדרה, ספידי סמית' יצטרך לקחת על עצמו יותר התקפית כמו בגביע ווינר. אצל הצהובים נרשם ג'ו תומאסון במקום אנטוניוס קליבלנד על מנת לעזור לבלאט ולורנזו בראון בהובלת הכדור ולמנוע מירושלים 10 חטיפות שמסתיימות בנקודות קלות כמו בגמר הגביע.
אצל שני הקבוצות האחוזים ל-3 צנחו דרסטית בגמר הגביע ל-26 אחוז אולם מאז מכבי מציגה כושר קליעה נהדר והיא תקווה להמשיך אותו גם בחצי גמר הפלייאוף. ירושלים תקווה לקלוע מבחוץ כמו בגמר גביע ווינר על מנת להפחית את התלות בוויליאמס ובמלחמה מתחת לסל, שם היתרון של הצהובים הוא ברור.

ג'וש ניבו 2.06 בן 26 VS ג'אקורי וויליאמס 2.03 בן 29.

ג'וש ניבו עשה העונה קפיצת מדרגה משמעותית כשהפך לקלעי של 11.2 נקודות למשחק ביורוליג, מלך הריבאונדים של המפעל עם 7.1 למשחק וקבע שיאי קריירה גם באחוזים מהשדה (66.7%) וגם מהקו (71.4%). בליגה המקומית האחוזים שלו טובים אפילו עוד יותר עם 74.4% מהשדה ו-76.2% מהקו. רומן סורקין הוא הקלעי המוביל של מכבי במסגרות המקומיות, וחסיאל ריברו נהנה לפעמים מהמאצ'-אפים הנוחים יותר בארץ מאשר ביורוליג, אבל הגבוה הבכיר והחשוב ביותר של מכבי העונה הוא ג'וש ניבו, גם בהתקפה וגם בהגנה, וכדי לעבור את הקבוצה שלקחה לו כבר שני תארים יצטרך קטש לקבל תפוקה משמעותית מהגבוה הסלובני שלו, שבאופן הזוי לחלוטין לא זומן לסגל של נבחרת סלובניה לטורניר הקדם-אולימפי.

בצד השני, וויליאמס נכנס לכושר נהדר החל מגמר הגביע נגד אותה מכבי ת"א, שם הוא קלע 21, ומאז הוא עם ממוצע של 15.7 נקודות ו-7 ריבאונדים ב-72.1% מהשדה, ואולי הכלי ההתקפי הכי יציב של הפועל ירושלים בחודש האחרון. עד למשחק השלישי נגד חולון הוא היה עם 7/22 מהקו בתקופה המדוברת, נתון בעייתי מאוד של 31.8%, אבל במשחק 3 המדובר הוא דייק את כל 5 הזריקות שלו, ואם זה מעיד על שיפור מסוים בקליעה מהקו של שחקן שהיה בליגה עם 62.5% שאפשר להסתדר איתם טרם גמר הגביע, אז הוא לא יהיה מטרה נוחה לעבירות.

הימור:

אהרון: 2- 0 למכבי ת"א. הפרש של 15+ בכל אחד מהמשחקים.

אילן: 2- 1 למכבי ת"א.

מתן: 2- 1 למכבי ת"א.

עידן: 2- 0 למכבי ת"א.

עמיחי: 2- 1 להפועל ירושלים.

לו"ז המשחקים:

משחק 1 – רביעי 5/6 21:00

משחק 2 – שישי 7/6 15:30

משחק 3 (במידת הצורך) – ראשון 9/6 21:00

הפועל תל-אביב – עירוני קריית אתא:

מאזן ביניהן העונה: 2- 1 להפועל תל-אביב. קריית אתא הפתיעו במשחק הראשון בין הקבוצות העונה שהיה דווקא בתל-אביב, אבל הפועל ת"א קלעו 97 ו-98 נקודות בשני המפגשים הבאים והשיגו שני ניצחונות.

מאזן עבר בפלייאוף: 0-0. די מתבקש בהתחשב בעובדה שמדובר בעונה הראשונה של קריית אתא בפלייאוף האליפות של הליגה הבכירה.

הפועל תל-אביב:

סגל: ג'ון הולנד, גל שטרנברג, טיילר אניס, דניאל הילל, אקסבייר מנפורד, גיל בני, קייל אלכסנדר, אספרי רובינשטיין, דאסטי הנאס, בר טימור, בריאן אנגולה (פצוע), ג'יילן הורד, עידן זלמנסון, יונתן רבינוביץ', אייזאה מיילס (לא בסגל), תומר גינת, ג'ייקובן בראון (פצוע).

מאמן: סטפאנוס דדאס. החליף את דני פרנקו שפוטר לפני כחודשיים, והיה עם מאזן מושלם בליגה עד לפני כשבוע.

רבע הגמר: את המחציות הראשונות בסדרה נגד הפועל חיפה הם סיימו ביתרונות של 18, 14 ו-19 בהתאמה, אבל בניגוד ליריבה העירונית שלהם, האדומים כמעט הצליחו לאבד את משחק 2 בחיפה, כשיתרון 14 במחצית ובסיום הרבע השלישי נמחק לגמרי ברבע האחרון, שהסתיים בשוויון 89 ובהארכה. הקבוצה של דדאס השתלטה על ההארכה וניצחה את המשחק, אבל זה הדאיג את היווני מספיק כדי להחזיר את קייל אלכסנדר לסגל על חשבונו של אייזאה מיילס לפני משחק 3. למעט כמה דקות לחוצות במשחק 2, סגנית האלופה צלחה את רבע הגמר בקלילות, ולכאורה היא זאת שיש לה את המאצ'-אפ הנוח יותר גם לחצי הגמר.

עירוני קריית אתא:

סגל: אייזאה מיוסיוס, אמין סטיבנס, אקיה פרואיט, ג'יימס בייטמון, יהב שטרית, גיא פלטין, תומר פורת, רז אדם, גל בייטנר, ג'יי ג'יי קפלן, יריב עמירם, בן שרף.

מאמן: שרון אברהמי. עונה שביעית שלו בקבוצה, נתון חריג בכדורסל הישראלי בפרט ואולי בעולם הספורט של ימינו בכלל, ומאמן נבחרת הנוער.

רבע הגמר: הפתעת העונה השלימה את הסוויפ הכי צמוד שאפשר, כשאת משחק 1 הם ניצחו בנקודה ואת שני המשחקים הנוספים הם ניצחו בהארכה. בכל אחד מצמד משחקי החוץ הם חזרו מפיגור דו-ספרתי ובמשחק 2 הביתי רק מפיגור 9, ובכל אחד מהם החבורה של שרון אברהמי הצליחה להיות זו שמשיגה את היתרונות הקטנים בפעולות הקטנות שמכריעות משחקים. ג'יימס בייטמון חזר לכושר הנהדר של תחילת העונה בסדרה הזאת, אמין סטיבנס היה אמין מאוד במשחקים 1-2, ג'יי ג'יי קפלן היה נהדר ברגעי ההכרעה של משחקים 2-3 ובכל משחק הם קיבלו שחקנים אחרים שתרמו למאמץ הקבוצתי.

מאצ'-אפים מרכזיים:

טיילר אניס 1.89 בן 29 VS גיא פלטין 1.92 בן 23.

אניס הוא שחקן עם ניסיון ברמות הגבוהות ששיחק ב-NBA וביורוליג, שהצטרף להפועל רק לאחרונה בשל הפציעה של ג'ייקובן בראון שגמר את העונה. הוא שיחק עד כה שישה משחקים בלבד בהפועל תל אביב אך בהיעדרו של ג'ייקובן בראון, וויל קאמינגס ובריאן אנגולה הוא הרכז הבכיר והכמעט יחיד של האדומים. לקח לו שני משחקים להיכנס לעניינים אך מאז הוא מחלק למעלה מ-5 אסיסטים למשחק וכמעט כל משחק קולע בספרות כפולות

פלטין שנבחר לשחקן ההגנה של העונה ומלך החטיפות של הליגה מזכיר במעט את הסיפור של אור קורנליוס מירושלים בשנה שעברה. גם פלטין התגלגל בשנים האחרונות בכל מיני קבוצות לרבות בליגה השנייה ומוכיח השנה שמקומו בליגה הבכירה. פלטין שקלע בעונה הסדירה 6.5 נקודות בממוצע באחוזים סבירים ובפלייאוף מול רמת גן העלה את ממוצעיו ל-9.3 באחוזים יפים. על מנת לנצח את הפועל תל אביב הוא יצטרך לתרום גם הצד ההתקפי האתגר של קריית אתא הוא גדול, אך אם פלטין יצליח לעצור את אניס ומנפורד שבהיעדרו של אנגולה הם ספקי הנקודות וגם דואגים למסירות לגבוהים, הסיכוי של קריית אתא לגנוב משחק או אולי אפילו יותר יעלה דרסטית.

ג'יילן הורד 2.03 בן 25 VS אמין סטיבנס 2.03 בן 33.

הורד הוביל את הליגה כולה במדד משוקלל בעונה הסדירה, וגם בשני המשחקים הראשונים בפלייאוף הוא היה טוב, לפני שהגיע משחק 3 בו הוא קיבל יותר מנוחה ולא בלט. לפני רבע הגמר כתבנו שמצפה להורד מאצ'-אפ לא פשוט, אך הוא התמודד איתו היטב, וגם עכשיו מצפה לו מאצ'-אפ לא קל נגד אחד מכוכביה המשמעותיים של הפתעת העונה – אמין סטיבנס מקריית אתא. הורד לא שיחק במשחק בין הקבוצות בסיבוב הראשון, בו קריית אתא ניצחו 91- 87, וכך גם לא בסיבוב השני בו הפועל ת"א השיגו ניצחון חוץ, כך שהמשחק היחיד של הורד נגד הקבוצה של שרון אברהמי היה בבית העליון, ואז הוא קלע 15 ב-7/9 מהשדה עם 3 חסימות והוביל את הקבוצה שלו לניצחון 98- 77 קליל מול הסגל הקצר מאוד שהיה לקריית אתא באותו משחק.

אמין סטיבנס מגיע אחרי משחק שהיה אולי החלש ביותר שלו העונה, אותו הוא סיים עם 7 נקודות ב-3/11 מהשדה ו-1/7 מהקו ומדד משוקלל של 5 אחרי 34 ו-32 בשני המשחקים הראשונים נגד רמת גן. קריית אתא הצליחו לנצח את המשחק הזה עם הגנה טובה ויכולת טובה של ג'יימס בייטמון ואחרים, אבל בסדרה הזאת הם יהיו חייבים לקבל את סטיבנס בכושר של שני המשחקים הראשונים כדי שיהיה להם סיכוי לעשות משהו. הנוכחות של סטיבנס חשובה במיוחד, מכיוון שהוא השחקן שהכי קשה למצוא לו תחליף ברוטציה של קריית אתא, כשתומר פורת ויריב עמירם משמשים כגבוהים במידת הצורך, למרות שהם לא מאוד גבוהים לעמדה (2.01 ו-2.04 בהתאמה), ואין להם את סט היכולות של סטיבנס שמצפה על זה, ונגד רמת גן ראינו אותם עוברים להרכב נמוך אחרי העבירה החמישית של סטיבנס במשחק 3, אך בכל מקרה, סטיבנס הוא דמות מפתח במשחק של קריית אתא.

הימור:

אהרון: 2- 0 להפועל ת"א. הפרש דו-ספרתי בכל אחד מהמשחקים.

אילן: 2- 1 להפועל ת"א.

מתן: 2- 1 להפועל ת"א.

עידן: 2- 0 להפועל ת"א.

עמיחי: 2- 1 לקריית אתא. החבורה של שרון אברהמי ראויה לזה שמישהו יהמר עליהם למרות יחסי הכוחות הברורים, והם כבר ניצחו ב"דרייב אין" הביתי של הפועל ת"א העונה.

לו"ז המשחקים:

משחק 1 – חמישי 6/6 21:00

משחק 2 – מוצ"ש 8/6 21:30

משחק 3 (במידת הצורך) – שני 10/6 21:00

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.
Subscribe
Notify of
26 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
האווי לאסוף
האווי לאסוף
05/06/2024 21:31:38

תודה רבה חבר'ה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

מכבי ככ גרועים לורנזו ככ גרוע הסידרה הזאת של הפועל עונה כשלון ענק

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

חחח ספי שמש,עשה סקוט פוסטר דחיפה ברורה של בראון מולו גם בצאלנג לא נתן חחח

מומינאבא
מומינאבא
05/06/2024 22:27:13

הזרים מנצנצים, הישראלים לוהטים
איזה יופי

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

תמיר בלאט היחיד שמתפקד ומשאיר את מכבי בחיים. לורנזו חושך מחרב גם בהגנה

מנחם לס
05/06/2024 22:49:43

תודה לכל המשתתפים. אני כבר לא בתוך העניינים אבל בכל זאת אוהב לקרוא על כדורסל ישראלי

NFS
NFS
05/06/2024 22:51:16

משחק מעולה.
לא להאמין כמה זוסמן נגר. ג'פטו לידו זה תופרת מקרמה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  NFS

😅😅😅 אמת

NFS
NFS
05/06/2024 22:58:54

תם הטקס

מומינאבא
מומינאבא
05/06/2024 22:59:38

יש דבר כזה טריפל דאבל עם סחיטת עבירות?
איזה משחק של תמיר🔥

Air Canada
Air Canada
05/06/2024 23:09:02

תודה רבה. שיפוט פשוט נוראי. מכבי מקבלת שריקות שלברון לא מקבל גם בחלומות הכי ורודים שלו עם שיפוט נורמלי למכבי פשוט אין סיכוי נגדנו. קצת נתונים למי שחושב שזה רק עצבים של אוהד:
מכבי זרקה כמעט פי 2 זריקות עונשין וקיבלה 13 עבירות יותר. נתונים כאלה זה לא סטייה בגלל טעויות ולא סטייה בגלל אגרסיביות כי האגרסיביות הייתה אותה אגרסיביות ל2 הכיוונים

Air Canada
Air Canada
05/06/2024 23:12:27

הפער ממש לא בגלל העבירות בסוף להפך בסוף גם אנחנו קיבלנו קצת שריקות. לאורך כל המשחק מכבי קיבלה יותר שריקות

Air Canada
Air Canada
06/06/2024 0:00:30

טוב לדעת. אז זה רק הרבע הרביעי ולא כל המשחק אני חוזר בי. למרות שגם במהלך שלושת הרבעים הראשונים היו שריקות או חוסר שריקות לטובת מכבי (למשל זה שבראון דחף את ג'ונסון בלי קשר למהלך המשחק והשופטים התעלמו גם אחרי צאלנג). רבע רביעי של 22 זריקות זה לא יכול להיות מכבי קיבלו שריקות מאוד רכות ומנגד הרביצו כמונו

איצקו
איצקו
06/06/2024 0:02:47

בסוף תמיד שיש לקבוצה יותר זריקות והיא ניצחה אז זה התירוץ של הצד המפסיד
בפועל השופטים לא שרקו לפעמים על דברים ברורים ולפעמים שרקו על שטויות וזה חלק מהמשחק

Air Canada
Air Canada
06/06/2024 0:20:43
Reply to  איצקו

אתה כנראה צודק אבל כשזה שוב פעם קורה לטובת מכבי כשהיא במשחק חשוב שהפסד בו עלול לגרור תוצאות קשות עבורה זה נראה מסריח

asaf
06/06/2024 6:19:14

תודה על ההכנה. מודה שראיתי בחצי עין את מכבי מול י-ם ברגעים שעקבתי היה שם יותר מדי שריקות רכות איכשהו לרוב נגד י-ם.

וניל טרופי
וניל טרופי
05/06/2024 23:34:31

מה הקטע של סדרה הטוב מחמש ברבע הגמר והטוב משלוש בחצי? לא ברור ההגיון מישהו יכול להסביר?

Air Canada
Air Canada
06/06/2024 0:00:57

אני חושב שזה מאין פשרה עם הקבוצות הקטנות שרוצות פיינל פור